Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

...Bővebben...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Bővebben...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Bővebben...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Bővebben...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Bővebben...

Mínusz jel keresésben

'-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából.                               

...Bővebben...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Bővebben...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Bővebben...

Egy bíró ítéletei

HANGGAL! A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!                    

...Bővebben...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Bővebben...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Bővebben...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni bennük a Jogkódex?

...Bővebben...

229/2010. (VIII. 16.) Korm. rendelet

egyes szociális tárgyú kormányrendeletek módosításáról

A Kormány a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (1) bekezdés j) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében,

a 2-4. § tekintetében az Alkotmány 35. § (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alkotmány 40. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében,

az 5-8. § tekintetében a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (1) bekezdés q) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében,

a 9-10. § tekintetében a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (1) bekezdés u) pontjában, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 162. § (1) bekezdés t) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében

eljárva a következőket rendeli el:

1. A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról szóló 226/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet módosítása

1. § A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról szóló 226/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet 5. számú mellékletének 2.1.1.4. pontjában a "szakvéleménnyel" szövegrész helyébe a "szakvéleménnyel vagy gondozási szükségletről kiállított igazolással" szöveg lép.

2. Az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézetről, valamint eljárásának részletes szabályairól szóló 213/2007. (VIII. 7.) Korm. rendelet módosítása

2. § Az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézetről, valamint eljárásának részletes szabályairól szóló 213/2007. (VIII. 7.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.)

a) 1. § (2) bekezdésében a "szociális és munkaügyi" szövegrész helyébe a "nemzeti erőforrás" szöveg,

b) 1. § (3) bekezdésében a "Szociális és Munkaügyi" szövegrész helyébe a "Nemzeti Erőforrás" szöveg lép.

3. § Az R. 16. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

"(5) Az e rendelkezés hatálybalépését megelőző napon folyamatban lévő, gondozási szükséglet megállapítására irányuló eljárásokat, valamint azok felülvizsgálatát az e rendelkezés hatálybalépését megelőző napon hatályos szabályok alapján kell lefolytatni. Az e rendelkezés hatálybalépését megelőzően a 4. § (2) bekezdés e rendelkezés hatálybalépését megelőző napon hatályos d) pontja szerint kiadott szakvélemények továbbra is felhasználhatók a gondozási szükséglet újabb vizsgálata nélkül."

4. § Hatályát veszti az R.

a) 4. § (2) bekezdés d) pontja,

b) 15. § (2) bekezdése.

3. A személyes gondoskodás igénybevételével kapcsolatos eljárásokban közreműködő szakértőkre, szakértői szervekre vonatkozó részletes szabályokról szóló 340/2007. (XII. 15.) Korm. rendelet módosítása

5. § A személyes gondoskodás igénybevételével kapcsolatos eljárásokban közreműködő szakértőkre, szakértői szervekre vonatkozó részletes szabályokról szóló 340/2007. (XII. 15.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R2.) 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § (1) A gondozási szükséglet vizsgálatát a szolgáltató, intézmény vezetője végzi. Ha a helyi önkormányzat vagy a társulás a házi segítségnyújtást szakfeladatként nyújtja, a szolgáltatást igénylő személy lakóhelye, tartózkodási helye szerint illetékes települési önkormányzat jegyzője (a továbbiakban: jegyző) a személyes gondoskodásban közreműködő szakképzett szociális gondozót vagy vezető gondozót kér fel szakértőnek.

(2) Ha nincs olyan szolgáltató, intézmény, amely a településen házi segítségnyújtást biztosít, a szolgáltatást igénylő személy (törvényes képviselője) a jegyzőnél kérheti a gondozási szükséglet megállapítását. A jegyző - a kérelem beérkezését követő tizenöt napon belül - a szakképzett szociális gondozókra vagy vezető gondozókra jogszabályban meghatározott képzettséggel rendelkező személyt kér fel szakértőnek, aki a vizsgálatot a felkérést követő harminc napon belül végzi el.

(3) Ha az (1) bekezdés szerinti esetben a szolgáltatást igénylő személy (törvényes képviselője) a gondozási szükséglet vizsgálatának eredményét vitatja, a gondozási szükséglet felülvizsgálatát az ellátási kérelemről szóló döntésnek az Szt. 94/A. § (3) bekezdése vagy az Szt. 94/D. § (2) bekezdése szerinti felülvizsgálata során, egyéb esetben a szociális szolgáltatás iránti kérelemről szóló döntés meghozatalát megelőzően a fenntartónál kérheti. A fenntartó a felülvizsgálatba köteles bevonni olyan személyt, aki rendelkezik a szakképzett szociális gondozókra vagy vezető gondozókra jogszabályban meghatározott képzettséggel, és a gondozási szükséglet vizsgálatában nem vett részt.

(4) Ha a (2) bekezdés szerinti esetben a szolgáltatást igénylő személy (törvényes képviselője) a gondozási szükséglet vizsgálatának eredményét vitatja, a gondozási szükséglet felülvizsgálatát - a gondozási szükségletről kiállított igazolás (e § alkalmazásában a továbbiakban: igazolás) kézhezvételét követő nyolc napon belül - a jegyzőnél kezdeményezheti. A jegyző - a kérelem beérkezését követő öt napon belül - a szakképzett szociális gondozókra vagy vezető gondozókra jogszabályban meghatározott képzettséggel rendelkező másik szakértőt kér fel, aki öt napon belül elvégzi a gondozási szükséglet felülvizsgálatát.

(5) Az igazolás kiállításától számított egy évig a gondozási szükséglet vizsgálatát csak akkor kell elvégezni, ha a benyújtott iratokból megállapítható, hogy a szolgáltatást igénylő személy gondozási szükségletében vagy a gondozási szükségletet megalapozó egyéb körülményeiben lényeges változás következett be.

(6) A gondozási szükséglet vizsgálatáért, felülvizsgálatáért a szolgáltatást igénylő személytől és törvényes képviselőjétől térítés nem kérhető."

6. § Az R2. 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az e rendelkezés hatálybalépését megelőző napon folyamatban lévő, gondozási szükséglet megállapítására irányuló eljárásokat, valamint azok felülvizsgálatát az e rendelkezés hatálybalépését megelőző napon hatályos szabályok alapján kell lefolytatni. Az e rendelkezés hatálybalépését megelőzően kiadott szakvélemények továbbra is felhasználhatók a gondozási szükséglet újabb vizsgálata nélkül."

7. § Az R2.

a) 1. § a) pontjában a "(4)-(8)" szövegrész helyébe a "(4)-(7)" szöveg,

b) 8. §-ában az "ORSZI" szövegrész helyébe az "Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézet" szöveg lép.

8. § Hatályát veszti az R2.

a) 3-7. §-a,

b) 9. § (1)-(3) bekezdése.

4. Az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók normatív állami támogatásáról szóló 213/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet módosítása

9. § Az egyházi és nem állami fenntartású szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók normatív állami támogatásáról szóló 213/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Nr.) 14. §-a a következő (6)-(9) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Az (1)-(5) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatók, ha az Szt. 127/A. § (6) bekezdésében vagy a Gyvt. 145/A. § (5) bekezdésében foglalt feltételek fennállnak.

(7) Ha az Szt. 127/A. § (6) bekezdésében vagy a Gyvt. 145/A. § (5) bekezdésében foglalt feltételek a megtérítési kötelezettség jogerős megállapítását követően teljesülnek, a megtérítési kötelezettség megszűnését - annak a hónapnak az első napjától kezdődően, amikor a feltételeket teljesítették - a korábbi állami fenntartó kérelmére a szolgáltatót átvevő egyházi fenntartó normatívája ügyében illetékes igazgatóság állapítja meg. Ha a működési engedély még nem tartalmazza a hatályos ellátási szerződés adatait, a kérelemhez csatolni kell a hatályos ellátási szerződés másolatát. Az igazgatóság a határozatát közli a korábbi állami és a szolgáltatót átvevő egyházi fenntartóval, a működést engedélyező szervvel, a korábbi állami fenntartó normatívája ügyében illetékes igazgatósággal, valamint a helyi önkormányzatokért felelős és a szociál- és nyugdíjpolitikáért felelős miniszterrel.

(8) A megtérítési kötelezettség megszűnését követően levont megtérítés összegét folyósítani kell a helyi önkormányzatnak, társulásnak.

(9) A szociál- és nyugdíjpolitikáért felelős miniszter a minisztérium hivatalos lapjában és honlapján közzéteszi azon egyházak nevét, amelyek a Kormánnyal szociális, gyermekjóléti vagy gyermekvédelmi feladatok ellátására is kiterjedő megállapodást kötöttek."

10. § Az Nr. a következő 15/A. §-sal egészül ki:

"15/A. § (1) A 14. § (1)-(5) bekezdésében foglaltak az e rendelkezés hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben nem alkalmazhatók, ha az Szt. 127/A. § (6) bekezdésében vagy a Gyvt. 145/A. § (5) bekezdésében foglalt feltételek fennállnak.

(2) Ha a helyi önkormányzatnak, társulásnak az e rendelkezés hatálybalépését megelőzően megállapított megtérítési kötelezettsége az Szt. 140. §-a vagy a Gyvt. 161/A. §-a alapján szűnt meg, azt a szolgáltatót átvevő egyházi fenntartó normatívája ügyében illetékes igazgatóság haladéktalanul, hivatalból állapítja meg. Ha az igazgatósággal közölt működési engedély nem tartalmazza az Szt. 127/A. § (6) bekezdés b) pontja, illetve a Gyvt. 145/A. § (5) bekezdés b) pontja szerinti ellátási szerződés adatait, az igazgatóság felhívja a korábbi állami fenntartót és a szolgáltatót átvevő egyházi fenntartót a hatályos ellátási szerződés másolatának megküldésére. Az eljárásra egyebekben a 14. § (7)-(8) bekezdésének rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni."

5. Záró rendelkezések

11. § Ez a rendelet az egyes egészségügyi és szociális tárgyú törvények módosításáról szóló 2010. évi LXXXIX. törvény hatálybalépésének napján lép hatályba és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

Tartalomjegyzék