Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

37/2010. (II. 26.) Korm. rendelet

a területi monitoring rendszerről

A Kormány a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 27. § (1) bekezdés a) és h) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § E rendelet alkalmazásában:

1. előzetes értékelés: a program hatásait előre feltáró értékelés típus, a program stratégiájának, prioritásainak sorrendiségének, valamint külső és belső koherenciájának optimalizálására törekvő értékelés;

2. közbülső értékelés: a program végrehajtása során alkalmazott értékelés típus, amely vizsgálja, hogy a program továbbra is igazodik a környezetéhez, a célcsoportjához és a kitűzött célokhoz;

3. területi monitoring rendszer: Magyarország, a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló törvényben meghatározott térségek, valamint az Országos Területfejlesztési Koncepcióban meghatározott térségek (a továbbiakban együtt: térségek), e térségek fejlődését befolyásoló fejlesztési koncepciók, programok és támogatások, a területrendezési tervek, a területfejlesztési politika érvényesítését szolgáló intézmény- és eszközrendszer folyamatos területi megfigyelését, elemzését és értékelését magába foglaló tevékenységet végző - e rendeletben meghatározott - intézmények, eszközök, eljárásrendek, valamint mindezek működtetése érdekében megtett intézkedések összessége;

4.[1] területi szempontú értékelés: a koncepciók, fejlesztési tervek és programok Országos Területfejlesztési Koncepcióval való összhangjának értékelése, valamint a kiemelt térségi és vármegyei területrendezési terveknek az Országos Területrendezési Tervvel való összhangjának előzetes, közbülső és utólagos vizsgálata;

5. utólagos értékelés: a program lezárása után 2-3 évvel végrehajtandó értékelés típus, amely többek között kiterjed a források felhasználására, a támogatás hatékonyságára és eredményességére, valamint mindazon tényezőkre, amelyek segítették vagy hátráltatták a program végrehajtását, az eredmények elérését.

2. § A területi monitoring rendszer célja, hogy

a) hiteles, megbízható, összehasonlítható, ellenőrizhető, a tervezésbe és a döntéshozatalba visszacsatolható információt szolgáltasson

aa) a területi folyamatok alakulásáról,

ab) az ország és régiói európai térbe való integrációjáról,

ac) a területfejlesztési politika érvényesítésének hatásairól,

ad) a területrendezési tervek érvényesítésének hatásairól,

ae) a térségek fejlődését befolyásoló fejlesztési koncepciókról, programokról,

af) a térségekre jutó támogatásokról, azok eredményeiről és hatásairól,

ag) a területfejlesztés és területrendezés intézmény- és eszközrendszeréről;

b) elősegítse

ba) a területfejlesztési politika céljainak érvényesítését, elemzését, értékelését, felülvizsgálatát,

bb) az ágazati és ágazatközi koncepciók és programok területi szempontok alapján történő kidolgozását,

bc) a területfejlesztés és területrendezés intézmény- és eszközrendszerének működését, korszerűsítését,

bd) a területfejlesztési koncepciók és területrendezési tervek érvényesítését, valamint a területfejlesztési programok végrehajtását;

c) erősítse a fejlesztéspolitika területi kohézióhoz és térségi versenyképességhez való hozzájárulását;

d) folyamatosan, közérthetően és hitelt érdemlően tájékoztassa a nyilvánosságot.

2. Országos szintű területi monitoring feladatok[2]

3. § (1) Az országos területi folyamatok alakulásának, az országos, térségi és vármegyei fejlesztési koncepciók, tervek, programok területi hatásainak megismerése, megvalósulása és hasznosulása, valamint a területrendezési tervek érvényesülésének elősegítése érdekében a területfejlesztésért-, a területfejlesztés stratégiai tervezéséért-, valamint a területrendezésért felelős miniszter[3]

a) figyelemmel kíséri, elemzi és értékeli a területi monitoring rendszer működését, és

b) javaslatot tesz a területi monitoring rendszer továbbfejlesztésére,

(2) Az (1) bekezdés szerinti célok teljesítése érdekében a területrendezésért felelős miniszter a területrendezési dokumentációk megőrzéséért felelős szervezet (Dokumentációs Központ) közreműködésével

a) közreműködik az ország és térségei helyzetét bemutató jelentés kidolgozásában;

b) kidolgozza a területrendezési tervek érvényesítésének hatásait bemutató több éves jelentést;

c) elvégzi az Országos Területrendezési Terv, a Budapesti Agglomeráció, valamint a Balaton kiemelt üdülőkörzet területrendezési tervek érvényesítése hatásainak értékelését.

(3) Az (1) bekezdés szerinti célok teljesítése érdekében a területfejlesztés stratégiai tervezéséért felelős miniszter

a) kidolgozza az ország és térségei helyzetét bemutató jelentést,

b) közreműködik a nemzetközi és a határmenti területfejlesztési tevékenységet bemutató jelentés kidolgozásában,

c) kidolgozza az ország területi folyamatainak alakulását és a területfejlesztési politika hatásait bemutató több éves jelentést,

d) közreműködik a nemzetközi és a határmenti területfejlesztési tevékenységet bemutató több éves jelentés kidolgozásában,

e) elvégzi a következő fejlesztési koncepciók területi szempontú értékelését, valamint ez alapján kezdeményezheti a felülvizsgálatukat:

ea) Nemzeti Stratégiai Referenciakeret,

eb) Új Magyarország Vidékfejlesztési Stratégiai Terv,

ec) ágazati és ágazatközi koncepciók,

ed) Balaton kiemelt üdülőkörzet fejlesztési koncepciója,

ef)[4] vármegyei területfejlesztési koncepciók,

f) elvégzi a következő területfejlesztési programok területi szempontú értékelését, valamint ez alapján kezdeményezheti a felülvizsgálatukat:

fa) Új Magyarország Fejlesztési Terv operatív programjai,

fb) Új Magyarország Vidékfejlesztési Program,

fc) ágazati és ágazatközi programok,

fd) Balaton kiemelt üdülőkörzet fejlesztési programja,

fe)[5] vármegyei területfejlesztési program,

g) elvégzi a Nemzeti Vidékfejlesztési Terv utólagos területi szempontú értékelését.

(4) Az (1) bekezdés szerinti célok teljesítése érdekében a területfejlesztésért felelős miniszter

a) közreműködik az ország és térségei helyzetét bemutató jelentés kidolgozásában,

b) kidolgozza a területfejlesztést közvetlenül és közvetetten szolgáló hazai, az Európai Unió által társfinanszírozott, valamint egyéb nemzetközi pénzeszközök felhasználását bemutató jelentést,

c) kidolgozza a nemzetközi és a határmenti területfejlesztési tevékenységet bemutató jelentést,

d) kidolgozza a területfejlesztést közvetlenül és közvetetten szolgáló hazai, és az Európai Unió által társfinanszírozott, valamint egyéb nemzetközi pénzeszközök felhasználását bemutató több éves jelentést,

e) kidolgozza a nemzetközi és a határmenti területfejlesztési tevékenységet bemutató több éves jelentést,

f) elvégzi az Új Magyarország Fejlesztési Terv operatív programjainak előzetes, közbülső és utólagos értékelését, valamint ez alapján kezdeményezheti a felülvizsgálatukat.

3. Kiemelt térségi szintű területi monitoring feladatok[6]

4. § A Balaton kiemelt üdülőkörzet térségi területi folyamatai alakulásának megismerése, a kiemelt térségi fejlesztési koncepció és program megvalósulása és hasznosulása érdekében a Balaton Fejlesztési Tanács

a) elemzi és értékeli a kiemelt térségi szintű területi monitoring rendszer működését,

b) elemzi a kiemelt térség helyzetét bemutató éves elemző jelentést,

c) elemzi a kiemelt térség területi folyamatainak alakulását bemutató több éves jelentést,

d)[7] évente tájékoztatást ad a területfejlesztés stratégiai tervezéséért, valamint a területfejlesztésért felelős miniszter, a területileg érintett vármegyei önkormányzatok részére a kiemelt térségi területi monitoring rendszer működéséről és a kiemelt térségi értékelési jelentésekről a tárgyévet követő március 31-ig,

e) elvégzi a kiemelt térségi fejlesztési koncepció felülvizsgálatát, valamint a felülvizsgálat alapján a koncepció módosítását,

f) elvégzi a kiemelt térségi fejlesztési program előzetes, közbülső és utólagos értékelését, valamint az előzetes és közbülső értékelés alapján a felülvizsgálatát.

4.[8]

5. §[9]

6. §[10]

5. Vármegyei szintű területi monitoring feladatok[11]

7. § A vármegyei területi folyamatok alakulásának, a vármegyei területfejlesztési koncepció és program megvalósulása és hasznosulása, valamint a vármegyei területrendezési terv érvényesülésének elősegítése érdekében a vármegyei önkormányzat[12]

a)[13] elemzi és értékeli a vármegyei szintű területi monitoring rendszer működését,

b)[14] elemzi és véleményezi a vármegyei éves elemző értékelési jelentést,

c)[15] elemzi és véleményezi a vármegyei területi folyamatok alakulását bemutató több éves jelentést,

d)[16] évente tájékoztatást ad a területfejlesztés stratégiai tervezéséért, valamint a területfejlesztésért felelős miniszter, valamint a területileg érintett kiemelt térségi fejlesztési tanács részére a vármegyei területi monitoring rendszer működéséről és a vármegyei értékelési jelentésekről a tárgyévet követő március 31-ig,

e)[17] elvégzi a vármegyei területfejlesztési koncepció felülvizsgálatát, valamint a felülvizsgálat alapján a koncepció módosítását,

f)[18] elvégzi a vármegyei területfejlesztési program előzetes, közbülső és utólagos értékelését, valamint az előzetes és közbülső értékelés alapján a felülvizsgálatát,

g)[19] elvégzi a vármegyei területrendezési terv érvényesítésének értékelését és erről évente tájékoztatást ad a területrendezésért felelős miniszter részére a tárgyévet követő március 31-ig.

6. A területi monitoringra vonatkozó közös szabályok[20]

8. § (1) A területi monitoring rendszer működéséhez szükséges adatokat az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer (TeIR) biztosítja.

(2) A területi monitoring rendszer működéséhez szükséges adatokat és információkat, valamint az arra épülő nyomon követés, mérés, elemzés, értékelés módszertani eszközkészletét, rendszer- és folyamatmodelljét, szakértői és információtechnológiai rendszerét (leíró módszertant) a Területi Megfigyelő és Értékelő Rendszer (T-MER) tartalmazza.

(3) A területfejlesztéssel kapcsolatos jelentések alapjául szolgáló elemzések és értékelések előkészítő dokumentumait kérésre hozzáférhetővé kell tenni.

9. §[21]

7. Záró rendelkezések

10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 60. napon lép hatályba.

11. §[22]

12. §[23]

Bajnai Gordon s. k.,

miniszterelnök

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § a) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[2] Megállapította a 67/2012. (IV. 5.) Korm. rendelet 27. § (1) bekezdése. Hatályos 2012.04.06.

[3] A nyitó szövegrészt módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § a) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[4] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § a) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[5] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § a) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[6] Megállapította a 67/2012. (IV. 5.) Korm. rendelet 27. § (2) bekezdése. Hatályos 2012.04.06.

[7] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § a) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[8] A "Regionális területi monitoring bizottság" alcímet hatályon kívül helyezte a 67/2012. (IV. 5.) Korm. rendelet 29. § a) pontja. Hatálytalan 2012.04.06.

[9] Hatályon kívül helyezte a 67/2012. (IV. 5.) Korm. rendelet 29. § a) pontja. Hatálytalan 2012.04.06.

[10] Hatályon kívül helyezte a 67/2012. (IV. 5.) Korm. rendelet 29. § a) pontja. Hatálytalan 2012.04.06.

[11] Az alcím címét módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § b) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[12] A nyitó szövegrészt módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § c) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[13] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § a) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[14] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § a) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[15] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § a) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[16] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § c) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[17] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § a) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[18] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § a) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[19] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 108. § a) pontja. Hatályos 2023.01.01.

[20] Módosította a 67/2012. (IV. 5.) Korm. rendelet 28. § - a. Hatályos 2012.04.06.

[21] Hatályon kívül helyezte a 67/2012. (IV. 5.) Korm. rendelet 29. § b) pontja. Hatálytalan 2012.04.06.

[22] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. §-a. Hatálytalan 2010.04.28.

[23] Hatályon kívül helyezte e rendelet 12. §-a. Hatálytalan 2010.04.29.

Tartalomjegyzék