Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

20/2011. (III. 2.) Korm. rendelet

a Szervezetátalakítási alap jogcímcsoport előirányzat felhasználásának szabályairól

A Kormány a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 80. § (1) bekezdés e) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § E rendelet hatálya a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 1. melléklet XV. Nemzetgazdasági Minisztérium fejezet, 25. cím, 30. alcím, 10. Szervezetátalakítási alap jogcímcsoport előirányzat (a továbbiakban: előirányzat) felhasználására terjed ki.

1. Az előirányzat célja, kedvezményezettjei

2. §[1] (1) Az előirányzatból

a) központi költségvetési szerv,

b) társadalombiztosítási költségvetési szerv,

c) az Országgyűlés, a Kormány, a minisztérium, az országos hatáskörű szerv által önállóan vagy a felsoroltak bármelyikével közösen (a továbbiakban: állami alapító) alapított alapítvány, közalapítvány, továbbá az állami alapító által államháztartáson kívüli alapítóval közösen alapított alapítvány, közalapítvány,

d) az Országgyűlés vagy a Kormány által alapított közalapítvány, a Magyar Állam vagy központi költségvetési szerv többségi befolyása alatt álló nonprofit gazdasági társaság [a továbbiakban az a)-d) pontban foglaltak együtt: kedvezményezett] számára nyújtható támogatás.

(2) Támogatás

a) a kedvezményezett közfeladat-ellátásának módszereit, működését érintő jelentős átszervezésre, átalakításra (átalakulásra),

b) a kedvezményezett megszüntetésével összefüggő kiadások teljesítésére, és

c)[2] az (1) bekezdésben foglalt szervezetek 2010. december 31-ig keletkezett tartozásállományának és annak kamatai, továbbá az (1) bekezdés c) és d) pontjában foglalt szervezetek 2010. december 31-ig keletkezett szerződéses kötelezettségvállalásai (a továbbiakban együtt: tartozásállomány) rendezésére, csökkentésére

nyújtható.

(3)[3] A (2) bekezdés c) pontjában foglaltak alapján támogatás nyújtható azon kedvezményezett számára is, amely egy másik, tartozásállománnyal rendelkező (1) bekezdés szerinti szervezet tartozásállományának rendezését, csökkentését részben vagy egészben vállalja. A támogatást ebben az esetben a kedvezményezettnek elkülönítetten kell kezelnie, nyilvántartania, és azt kizárólag a (2) bekezdés c) pontjában, valamint a támogatási szerződésben foglalt célokra fordíthatja.

2. Az előirányzatból történő támogatás nyújtása

3. § Az előirányzat feletti rendelkezésre, az előirányzat felhasználásával kapcsolatos feladatok végrehajtására eltérő rendelkezés hiányában az államháztartásért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) jogosult.

4. §[4] Az előirányzatból

a) a kedvezményezett egyedi kérelme, és

b) a Kormány egyedi döntése alapján

nyújtható vissza nem térítendő támogatás.

2/A. A kedvezményezett egyedi kérelme alapján történő támogatás nyújtásának szabályai[5]

4/A. § (1) A 4. § a) pontban meghatározott támogatási kérelmet a kedvezményezett közvetlenül nyújthatja be a miniszternek. A támogatási kérelemhez a 2. § a)-b) pontja szerinti szervezet esetében a fejezetet irányító szerv vezetője, a 2. § c) pontja szerinti szervezet esetében az állami alapító alapítói jogainak gyakorlója, a 2. § d) pontja szerinti szervezet esetében a tulajdonosi jogok gyakorlója kérelmet jóváhagyó döntését csatolni kell.

(2) A Kormány irányítása vagy felügyelete alá tartozó költségvetési szerv esetében a támogatás nyújtásának feltétele, hogy a kedvezményezett költségvetési szervhez költségvetési főfelügyelő vagy felügyelő kerül kirendelésre, kivéve, ha már működik (fő)felügyelő vagy kincstári biztos a szervnél.

5. § (1)[6] A támogatási kérelemnek tartalmaznia kell az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Ámr.) a támogatások nyújtásának feltételeként előírt dokumentumokat és nyilatkozatokat.

(2)[7] A támogatási kérelemben részletesen be kell mutatni a kedvezményezett tartozásállományának kialakulási folyamatát, valamint a kedvezményezett átszervezésének, átalakításának (átalakulásának) vagy megszüntetésének indokait.

(3)[8] A támogatási kérelemhez részletes, a kedvezményezett működésének - a tartós finanszírozhatóságot is biztosító -jelentős megváltoztatására, illetve a kedvezményezett által végzett közfeladat megfelelő színvonalú ellátását lehetővé tevő más szervezeti megoldására vonatkozó, pénzügyi, finanszírozási mutatókat és az egyes intézkedéseket időbeli ütemezésben tartalmazó tervet (a továbbiakban: intézkedési terv) kell mellékelni.

(4)[9] Amennyiben a kedvezményezett költségvetési szervnél költségvetési (fő)felügyelő vagy kincstári biztos működik, köteles a támogatási kérelmet, illetve az intézkedési tervet véleményezni. A költségvetési (fő)felügyelő vagy kincstári biztos véleményét a támogatási kérelemhez csatolni kell.

6. § (1)[10] A támogatási kérelmet a miniszter előzetesen elbírálja, és ennek eredménye alapján a kedvezményezett által ellátott közfeladat felett szakmai felügyeletet gyakorló miniszter nyújt be a miniszterrel közös előterjesztést a Kormánynak, melyről a döntést a Kormány nyilvános határozatban hozza meg.

(2) A Kormány határozata a támogatás valamennyi lényeges feltételéről rendelkezik, így különösen:

a) a kedvezményezett személyéről;

b) a támogatás összegéről, mértékéről;

c) a támogatott célról, illetve az intézkedési terv összegzéséről.

2/B. A Kormány egyedi döntése alapján történő támogatás nyújtásának szabályai[11]

6/A. § (1) A 4. § b) pontban meghatározott egyedi döntést kezdeményező előterjesztés a miniszterrel közös előterjesztésben nyújtható be a Kormány részére. A döntést a Kormány nyilvános határozatban hozza meg.

(2) A Kormány határozata a támogatás valamennyi lényeges feltételéről rendelkezik, így különösen:

a) a kedvezményezett személyéről,

b) a támogatás összegéről, mértékéről,

c) a támogatott célról, illetve

d) a támogatási előlegről.

3. A támogatás felhasználása, a lebonyolítás

7. § (1)[12] A miniszter a 6-6/A. § szerinti támogatási döntéstől függően, az abban foglaltak szerint a kedvezményezettel támogatási szerződést köt.

(2)[13] A miniszter a 6-6/A. § szerinti támogatási döntést követő tizenöt napon belül írásban tájékoztatja a kedvezményezettet a Kormány határozatáról. Az értesítésben a támogatási szerződés megkötésére legfeljebb harminc napos határidőt kell megállapítani.

(3) A támogatási szerződés jogszabály által kimondottan nem szabályozott, de a 2. §-ban, valamint az intézkedési tervben foglalt célok elérését biztosító kérdésekről is rendelkezhet.

(4) A támogatási szerződésnek tartalmaznia kell a finanszírozással, illetve a támogatás folyósításával, valamint a kedvezményezett beszámolási kötelezettségével kapcsolatos szabályokat.

(5)[14] A kedvezményezett a 4. § a) pontjában meghatározott esetben támogatási szerződésben vállalja az intézkedési terv végrehajtását.

(6) Az intézkedési tervben foglaltak indokolt esetben, a miniszter előzetes egyetértésével módosíthatók.

8. § (1) A támogatás folyósítása egy összegben vagy részletekben, időarányosan vagy teljesítésarányosan történhet. Részletekben történő kifizetések esetében előfinanszírozásnál az adott időszakban időarányosan vagy teljesítésarányosan felmerülő költségek megelőlegezését a miniszter engedélyezheti. A miniszter a megelőlegezés feltételéül szabhatja, hogy a már lezárult finanszírozási időszakok meghatározott köréről - az azokban meghatározott időpontokban - a kedvezményezett beszámolót készítsen. Utófinanszírozásnál a költségvetésből nyújtott támogatás részleteinek átutalására - az első finanszírozási időszak kivételével - a finanszírozási időszakot lezáró részbeszámoló elfogadását követően kerülhet sor, a támogatási szerződésben rögzített feltételek szerint.

(2)[15] Támogatási előleg indokolt esetben nyújtható, ha ezt a kedvezményezett támogatási kérelme vagy a Kormány egyedi döntése is tartalmazza. Az előleg folyósítására több részletben is sor kerülhet.

9. § (1) A támogatás jogszerű, célszerű és az intézkedési tervben foglaltaknak megfelelő igénylését és felhasználását a kormányzati ellenőrzési szerv a záró beszámoló benyújtását követően ellenőrzi.

(2)[16] A 4/A. § (2) bekezdésében említett kedvezményezettnél a költségvetési (fő)felügyelő, illetve a kincstári biztos - az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben meghatározott feladatai végrehajtása mellett -közreműködik a támogatási szerződés teljesítése, az intézkedési terv végrehajtása, illetve a támogatás felhasználásának ellenőrzése tekintetében.

(3) A támogatás jogosulatlan igénybevételének minősül és a támogatás visszafizetésének kötelezettségével jár, ha a kedvezményezett a vállalt intézkedési tervet nem hajtja végre. Az intézkedési terv részleges végrehajtása esetén a kedvezményezettet az intézkedési terv végrehajtásának arányában terheli a támogatás visszafizetésének kötelezettsége.

10. § (1) E rendeletben nem szabályozottak tekintetében az Ámr. -ben foglaltakat kell alkalmazni.

(2) E rendeletben meg nem határozott fogalmak - így különösen a többségi befolyás - értelmezése tekintetében az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben, valamint az Ámr. -ben foglaltak irányadók.

4. Záró rendelkezések

11. § E rendelet a kihirdetését követő ötödik napon lép hatályba.

12. §[17] A Szervezetátalakítási alap jogcímcsoport előirányzat felhasználásának szabályairól szóló 20/2011. (III. 2.) Korm. rendelet módosításáról szóló 184/2011. (IX. 6.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: R.) megállapított 2. § (2) bekezdés c) pontjában és 2. § (3) bekezdésében foglaltakat az R. hatálybalépését követően benyújtott támogatási kérelmek alapján lefolytatott eljárások során kell alkalmazni.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 1. § - a. Hatályos 2011.06.22.

[2] Megállapította a 184/2011. (IX. 6.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.09.07.

[3] Megállapította a 184/2011. (IX. 6.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.09.07.

[4] Megállapította a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 2. § - a. Hatályos 2011.06.22.

[5] Beiktatta a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 3. § - a. Hatályos 2011.06.22.

[6] Módosította a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.06.22.

[7] Módosította a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.06.22.

[8] Módosította a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.06.22.

[9] Módosította a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.06.22.

[10] Módosította a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2011.06.22.

[11] Beiktatta a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 4. § - a. Hatályos 2011.06.22.

[12] Módosította a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.06.22.

[13] Módosította a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos 2011.06.22.

[14] Megállapította a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 5. § - a. Hatályos 2011.06.22.

[15] Megállapította a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 6. § - a. Hatályos 2011.06.22.

[16] Módosította a 93/2011. (VI. 21.) Korm. rendelet 7. § (3) bekezdése. Hatályos 2011.06.22.

[17] Beiktatta a 184/2011. (IX. 6.) Korm. rendelet 1. § (3) bekezdése. Hatályos 2011.09.07.

Tartalomjegyzék