240/2011. (XI. 18.) Korm. rendelet

a polgári légiközlekedés védelmének szabályairól és a Légiközlekedés Védelmi Bizottság jogköréről, feladatairól és működésének rendjéről szóló 169/2010. (V. 11.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány a légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 73. § (1) bekezdés v) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A polgári légiközlekedés védelmének szabályairól és a Légiközlekedés Védelmi Bizottság jogköréről, feladatairól és működésének rendjéről szóló 169/2010. (V. 11.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) E rendelet hatálya kiterjed:

a) a légiközlekedési hatóságra,

b) az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervre,

c) a terrorizmust elhárító szervre (a továbbiakban: TEK),

d) az Alkotmányvédelmi Hivatalra (a továbbiakban: AH),

e) a vámhatóságra,

f) a hivatásos katasztrófavédelmi szervre,

g) a repülőtér tűzoltóvédelmi kategóriáját és polgári védelmi feladatait biztosító szervezetre,

h) a légiközlekedési szállítási tevékenységben részt vevő, vagy ilyet felajánló személyre, szervezetre vagy vállalkozásra,

i) működési engedéllyel vagy azzal egyenértékű okmánnyal rendelkező légiközlekedési vállalkozásra (a továbbiakban: légi fuvarozó) [a továbbiakban a h)-i) pontok együtt: légitársaság],

j) a repülőtér üzemben tartójára,

k) a légiforgalmi irányító szolgálatot ellátó szervezetre (a továbbiakban: légiforgalmi irányító szolgálat),

l) a repülőtér légi oldalán belül telephellyel rendelkező légijármű karbantartó, és javító szervezetre, valamint a légiközlekedési szállítási tevékenységben részt vevő légijármű karbantartó, légijármű és javító szervezetre (a továbbiakban együtt: karbantartó és javító szervezet),

m) a földi kiszolgálási tevékenységet végző gazdálkodó szervezetekre, meghatalmazott ügynökre, ismert szállítóra, listás szállítóra, biztonsági vállalkozásra, fedélzeti ellátmány meghatalmazott beszállítójára, fedélzeti ellátmány ismert beszállítójára, repülőtéri készlet ismert beszállítójára, légiközlekedés védelmi tevékenységet végző jogalanyokra (a továbbiakban együtt: egyéb jogalany),

n) a légitársasággal személyszállítási szerződést kötött, a magáncélú repülést vagy a vállalati célú repülést igénybe vevő személyre (a továbbiakban: utas)

na) a repülőtér valamennyi területére belépés, valamint a légijármű fedélzetére lépésre vonatkozó szabályok,

nb) az utas, a feladott poggyász és a kézipoggyász átvizsgálásra vonatkozó szabályok és

nc) a légijármű fedélzetén tartózkodás szabályai

tekintetében. "

2. § Az R. 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § E rendelet alkalmazásában:

1. együttműködő hatóságok: az 1. § (1) bekezdés a)-f) pontjában felsorolt, a légiközlekedés elleni jogellenes cselekmények megelőzésében és felszámolásában közreműködő hatóságok;

2. a légiközlekedés védelmében közreműködő szervezetek: az 1. § (1) bekezdés g)-m) pontjában felsorolt szervezetek;

3. légiszállítási tevékenység: gazdálkodó szervezet tulajdonát képező, általa bérelt, lízingelt légijármű nem közvetlenül gazdasági célból folytatott légiközlekedési tevékenysége és személyek, áruk és postai küldemények ellenérték fejében légi úton történő továbbítása;

4. légiközlekedés védelmi ellenőrzés: az utas, a kézipoggyász, az utastól különböző személy, és személyes tárgyai, a feladott poggyász, a járművek, az áru és postai küldemények, a légifuvarozói postai küldemények és légifuvarozói anyagok, a fedélzeti ellátmány és a repülőtéri készletek átvizsgálása. "

3. § Az R. 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"5. § (1) Az együttműködő hatóságok és a légiközlekedés védelmében közreműködő szervezetek a nemzeti légiközlekedés védelmi programokban a részükre előírt feladatokat kötelesek végrehajtani.

(2) A repülőtér üzemben tartója, a légitársaság, az egyéb jogalany és a légiforgalmi irányító szolgálat légiközlekedés védelmi feladatai ellátása során a légiközlekedés védelmét szabályozó nemzetközi szerződésben foglalt kötelezettségek, továbbá az európai uniós jogi aktusok és azok végrehajtására kiadott hazai jogszabályok alkalmazása során keletkező hiányosságokkal összefüggő információkról soron kívül tájékoztatja

a) a légiközlekedési hatóságot,

b) az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervet,

c) az AH-t,

d) a TEK-et és

e) a vámhatóságot, ha az információ a vámhatóság 16. § szerinti feladatait érinti,

f) a hivatásos katasztrófavédelmi szervet, ha az információ a 16/A. § szerinti feladatát érinti. "

4. § Az R. 7. § (7) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(A minőségbiztosítási ellenőrzésről készültjelentéseket a légiközlekedési hatóság kezeli, értékeli és megteszi a hiányosságok felszámolása érdekében szükséges intézkedéseket. Az ellenőrzések során feltárt légiközlekedés védelmét közvetlenül veszélyeztető vagy összefüggő hiányosságokról a légiközlekedési hatóság soron kívül, írásban tájékoztatja)

"e) a TEK-et. "

5. § Az R. 8. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) A légiközlekedési hatóság a Nemzeti Polgári Légiközlekedés Védelmi Minőségbiztosítási Program keretén belül gyűjti, értékeli a légiközlekedés védelmével kapcsolatos bejelentéseket. A bejelentéseket a légiközlekedési hatóságnak kell megküldeni. "

6. § Az R. 9. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A légiközlekedés védelmében közreműködő szervezetek a légiközlekedés védelmi feladataik ellátására a Nemzeti Polgári Légiközlekedés Védelmi Képzési Program alapján a légiközlekedési hatóság által jóváhagyott védelmi programhoz kapcsolódó védelmi képzési tervet dolgoznak ki és működtetnek. A légiközlekedés védelmében közreműködő szervezetek védelmi képzési tervüket a működésük megkezdése előtt 30 nappal, ezt követően naptári évenként a tárgyévet megelőző november 30-ig elkészítik és a légiközlekedési hatóság részére jóváhagyásra megküldik. A védelmi képzési terv jóváhagyására irányuló hatósági eljárás során a légiközlekedési hatóság azt vizsgálja, hogy a képzési terv megfelel-e a Nemzeti Polgári Légiközlekedés Védelmi Képzési Programban meghatározott követelményeknek. "

7. § (1) Az R. 12. § a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az együttműködő hatóságok)

"a) végrehajtják a nemzeti légiközlekedés védelmi programokban részükre előírt feladatokat, "

(2) Az R. 12. §-a a következő h) ponttal egészül ki: (Az együttműködő hatóságok)

"h) haladéktalanul tájékoztatják egymást a rendelkezésükre álló, a légiközlekedés védelmével kapcsolatos információkról, különösen a fenyegetettségről, új elkövetési módokról és azok megelőzésére szolgáló eljárásokról és berendezésekről. A vámhatóság tájékoztatása a 16. § szerinti feladatait érintő információkra, a hivatásos katasztrófavédelmi szerv tájékoztatása a tiltott eszköznek minősített pirotechnikai anyagok kezelésével kapcsolatos hiányosságokra terjed ki. "

8. § (1) Az R. 13. § f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A légiközlekedési hatóság)

"f) jóváhagyja, felügyeli és ellenőrzi a légiközlekedés védelmében közreműködő szervezetek légiközlekedés védelmi berendezéseinek, eszközeinek és védelmi rendszereinek üzembe helyezését, működtetését, "

(2) Az R. 13. §-a a következő t) ponttal egészül ki:

(A légiközlekedési hatóság)

"t) a légijármű ellen elkövetett jogellenes cselekmény vagy erre vonatkozó fenyegetettségről szóló értesítés vétele után haladéktalanul megteszi a nemzetközi polgári repülésről Chicagóban, az 1944. évi december hó 7. napján aláírt Egyezmény Függelékeinek kihirdetéséről szóló 2007. évi XLVI. törvénnyel kihirdetett 17. számú Függelék 5. 2. 5. pontjában megjelölt tájékoztatásokat. "

9. § Az R. 14. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"14. § Az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv

1. irányítja a terrorcselekmény, valamint a légijármű, vasúti, vízi, közúti tömegközlekedési vagy tömeges áruszállításra alkalmas jármű hatalomba kerítése bűncselekmények kivételével a légiközlekedés ellen folyamatban lévő jogellenes cselekmények felszámolását Magyarország területén,

2. gondoskodik a kockázatelemzés alapján az 1. § (1) bekezdés b) és c) pontjában megjelölt hatóság által veszélyeztetett légijárműnek minősített légijármű (a továbbiakban: veszélyeztetett légijármű) rendőri biztosításáról a repülőtér területén,

3. elvégzi a potenciálisan rendzavaró utasok szállításának kockázati elemzését, és az ilyen utasok szállításáról tájékoztatja a légitársaságot,

4. elvégzi a megtagadott belépés miatt visszafordított személyek kockázatelemzését és a szállítást végző légitársaság részére kiszámlázott, ténylegesen felmerülő költségek térítése ellenében biztosítja azok kíséretét,

5. gondoskodik a kísérővel utaztatott személyek részére kíséret biztosításának a megszervezéséről,

6. a Nemzeti Polgári Légiközlekedés Védelmi Minőségbiztosítási Programmal összhangban - az AH-val és a légiközlekedési hatósággal együttműködve - végrehajtja és értékeli a légiközlekedés védelmében érintett szervezetek védelmi rendszereinek rejtett légiközlekedés védelmi tesztelését; az értékelés eredményét az ellenőrzött szervezet részére, a tesztelés minőségbiztosítási dokumentációját a légiközlekedési hatóság részére megküldi,

7. végzi a veszélyeztetett légijármű repülés előtti védelmi ellenőrzését, a légiközlekedés védelme tekintetében tiltott tárgyak felkutatását és szükség esetén annak hatástalanítását,

8. végzi a nem azonosított, elhagyott poggyász, csomag észlelése esetén a biztonsági ellenőrzés befejezéséig az utasok, és az utastól különböző személyek távoltartását a nem azonosított, elhagyott poggyász, csomag helyétől,

9. végzi a kereskedelmi repülőterek nyilvános és korlátozott belépésű területeinek rendőri biztosítását,

10. elrendeli a légiközlekedés védelme érdekében a repülőtéren és a repülőtér közvetlen körzetében a szükséges korlátozások bevezetését, kivéve az európai uniós jogi aktusokban szereplő intézkedésektől szigorúbb intézkedéseket,

11. ellenőrzi - veszélyeztetett időszakban fokozottan - a légiközlekedés védelme érdekében a repülőtér közvetlen körzetében lévő nyilvános területeket,

12. végzi az utasok, kézipoggyászaik, feladott poggyászaik és az utastól különböző személyek és azok személyes tárgyainak légiközlekedés védelmi ellenőrzésének, továbbá az áruk, postai küldemények, fedélzeti ellátmány, repülőtéri készlet légiközlekedés védelmi ellenőrzésének szakmai felügyeletét, valamint az utasok és kézipoggyászaik légiközlekedés védelmi ellenőrzésének fegyveres biztosítását,

13. a nyilvános repülőtéren és közvetlen környezetében gyűjti és elemzi a bűncselekmények elkövetésének megelőzése, felderítése, megakadályozása és megszakítása érdekében felhasználható információkat,

14. ellenőrzi a légiközlekedés védelme érdekében ellenőrzés alá vonható munkavállalók köréről szóló miniszteri rendeletben meghatározott személyeket,

15. ellenőrzi a személyek részére a hatóságok által engedélyezett, a repülőtéri állandó és ideiglenes belépőkártyákban rögzített zónajogosultságok betartását (beleértve a hatóságok kockázatelemzése alapján bevezetett korlátozást), a személyes adatok védelmére vonatkozó törvényi előírások érvényesülését, a repülőtéri belépőkártyák nyilvántartására, valamint a személyek és gépjárművek repülőtéri mozgásának nyilvántartására szolgáló adatbázisokból való adatszolgáltatások, lekérdezések jogszerűségét,

16. részt vesz a légiközlekedés védelmi személyzetnek a Nemzeti Polgári Légiközlekedés Védelmi Képzési Programban meghatározott védelmi oktatásában. "

10. § Az R. a következő 14/A. §-sal egészül ki:

"14/A. § A TEK

a) a feladatai ellátása során tudomására jutott információkból értékeli a polgári légiközlekedés terrorfenyegetettségi és terrorveszélyeztetettségi szintjét, és tájékoztatja az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervet, az AH-t és a légiközlekedési hatóságot a feladatkörének ellátásához szükséges adatokról,

b) gyűjti és értékeli a polgári légiközlekedés védelmét érintő minősített és nyílt információkat, megelőzi, felderíti a légiközlekedés ellen előkészített vagy tervezett terrorcselekményt, a légijármű hatalomba kerítése bűncselekményt, megszakítja, valamint felszámolja az ilyen cselekményeket,

c) irányítja a terrorcselekmény, valamint a légijármű hatalomba kerítése bűncselekmény esetében a légiközlekedés ellen folyamatban lévő jogellenes cselekmények felszámolását Magyarország földfelszínén és a légijármű fedélzetén,

d) intézkedéseket kezdeményez a polgári légiközlekedés ellen irányuló terrorcselekmények megelőzése, elhárítása érdekében,

e) gyűjti, elemzi és értékeli - az ismételt előfordulás megelőzése és az esetleges biztonsági kockázatok megszüntetése érdekében - a terrorcselekményekben érintett légijárművekre vonatkozó légiközlekedés védelmi intézkedéseket és eljárásokat, azok alapján javaslatot tesz a szükséges intézkedések bevezetésére,

f) elvégzi a repülőtereken a bűncselekményt lőfegyverrel vagy robbanóanyaggal fenyegetve elkövető, vagy más okból a légiközlekedés biztonságára súlyos veszélyt jelentő személyek elfogását,

g) ellátja a veszélyeztetett légijárművek hatáskörébe tartozó műveleti biztosítását. "

11. § Az R. 15. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"15. § Az AH

a) feladatai ellátása során tudomására jutott információkból értékeli a polgári légiközlekedés fenyegetettségi és veszélyeztetettségi szintjét, és tájékoztatja az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervet, a TEK-et és a légiközlekedési hatóságot a feladatkörének ellátásához szükséges adatokról,

b) gyűjti és értékeli a polgári légiközlekedés védelmét érintő minősített és nyílt információkat, amelyeket haladéktalanul eljuttat a feladat- és hatáskörrel rendelkező szervezeteknek,

c) intézkedéseket kezdeményez a terrorcselekmény, valamint a légijármű hatalomba kerítése bűncselekmény kivételével a polgári légiközlekedés elleni jogellenes cselekmények megelőzése, elhárítása érdekében,

d) gyűjti, elemzi és értékeli - az ismételt előfordulás megelőzése és az esetleges biztonsági kockázatok megszüntetése érdekében - a jogellenes cselekményekben érintett légijárművekre vonatkozó védelmi intézkedéseket és eljárásokat, azok alapján javaslatot tesz a szükséges intézkedések bevezetésére,

e) végzi a légiközlekedés védelme szempontjából érintett személyek és munkavállalók nemzetbiztonsági szempontú védelmi háttérellenőrzését,

f) ellátja a veszélyeztetett légijárművek hatáskörébe tartozó műveleti biztosítását,

g) a Nemzeti Polgári Légiközlekedés Védelmi Minőségbiztosítási Programmal összhangban - az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervvel és a légiközlekedési hatósággal együttműködve - végrehajtja és értékeli a légiközlekedés védelmében érintett szervezetek védelmi rendszereinek rejtett védelmi tesztelését, és hatáskörén belül megteszi a szükséges intézkedéseket, az értékelés eredményét az ellenőrzött szervezet részére, a tesztelés minőségbiztosítási dokumentációját a légiközlekedési hatóság részére megküldi,

h) részt vesz a repülőtéri belépőkártyák, szigorított védelmi területre járművek behajtási engedélye véleményezésében, kockázatelemzése alapján kezdeményezi azok visszavonását vagy korlátozását,

i) ellenőrzi a repülőtéri állandó és ideiglenes belépőkártyák kiadása során a személyek részére a hatóságok által engedélyezett zónajogosultságok megtartását. "

12. § Az R. 10. alcíme a következő 16/A. §-sal egészül ki:

"16/A. § A hivatásos katasztrófavédelmi szerv

a) együttműködik a légiközlekedés elleni jogellenes cselekmény vagy arra irányuló kísérlet esetében annak felszámolásban az együttműködő hatóságokkal és a légiközlekedés védelmében közreműködő szervezetekkel,

b) együttműködik a légiközlekedés védelmét ellátó szervezetek részére előírt eljárási tervek készítése során a katasztrófavédelmi vonatkozású eljárások kidolgozásában,

c) részt vesz a Légiközlekedés Védelmi Veszélyhelyzeti Központ és a Repülőtéri Védelmi Bizottság (a továbbiakban: RVB) munkájában,

d) irányítja a Repülőtéri Védelmi és Kényszerhelyzeti Központ mentést koordináló feladatait kényszerhelyzet esetében, valamint, ha légiközlekedés elleni jogellenes cselekmények során keletkezett tűz, robbanás következményeinek felszámolása vagy műszaki mentés válik szükségessé,

e) részt vesz a tűzoltási és műszaki mentési feladatokban, ha a légiközlekedés elleni jogellenes cselekmények során keletkezett tűz, robbanás következményeinek felszámolása vagy műszaki mentése válik szükségessé. "

13. § (1) Az R. 17. § (1) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A repülőtér üzemben tartója alaptevékenységével összefüggésben)

"e) végzi a repülőtér szigorított védelmi területére belépő utasok, azok kézipoggyászaik, feladott poggyászaik és az utastól különböző személyek és azok személyes tárgyainak járművek, és egyéb küldemények, ellátmányok védelmi átvizsgálását, valamint meggyőződik arról, hogy az áru-, postai küldemények, fedélzeti ellátmányok esetében az átvizsgálás megtörtént, "

(2) Az R. 17. § (1) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A repülőtér üzemben tartója alaptevékenységével összefüggésben)

"g) védelmi ellenőrző rendszert működtet annak érdekében, hogy megakadályozza személyek vagy járművek jogosulatlan vagy ellenőrzés nélküli behatolását a repülőtér nem nyilvános vagy a repülőtér működése szempontjából kritikus infrastruktúrák területeire (különös tekintettel a légiközlekedés szempontjából kiemelt fontosságú szigorított védelmi területre), "

(3) Az R. 17. § (1) bekezdés l)-n) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A repülőtér üzemben tartója alaptevékenységével összefüggésben)

"l) biztosítja az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv és a TEK részére, hogy a légiközlekedés védelme és a hatáskörébe utalt esetekben a kiadott kártyák használatának ellenőrzése érdekében a repülőtéri belépőkártyák, továbbá a személyek és gépjárművek repülőtéri mozgásának nyilvántartására szolgáló adatbázisokhoz számítástechnikai rendszeren keresztül korlátlanul, folyamatosan és közvetlenül hozzáférhessenek, és azokból adatot átvehessenek,

m) ellenőrzi a repülőtér forgalmi előterén tartózkodó, valamint a légijárműhöz közeledő vagy attól távozó személyek tartózkodási jogosultságát annak érdekében, hogy a légijárműhöz illetéktelen személyek ne férhessenek hozzá,

n) a légitársaság megbízása esetén ellátja a légijárművek őrzését és közreműködik az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv és a TEK ezirányú feladatellátásában, "

(4) Az R. 17. § (1) bekezdés p) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A repülőtér üzemben tartója alaptevékenységével összefüggésben)

"p) közreműködik a nem azonosított, elhagyott poggyásszal, csomaggal kapcsolatos rendőrségi intézkedések végrehajtásában és végzi a lemaradt és az elirányított poggyászok raktározás előtti dokumentált védelmi ellenőrzését, "

(5) Az R. 17. § (1) bekezdése a következő r) ponttal egészül ki:

(A repülőtér üzemben tartója alaptevékenységével összefüggésben)

"r) végzi a repülőtér szigorított védelmi területére belépő utastól különböző személyek és azok személyes tárgyainak járművek, és egyéb küldemények, ellátmányok védelmi átvizsgálásának fegyveres biztosítását. "

(6) Az R. 17. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A repülőtér üzemben tartója biztosítja, hogy a nem a repülőtéren vagy más szervezet által végrehajtott védelmi ellenőrzésen igazoltan megfelelt és a vizsgálat helyszínétől a repülőtéri ellenőrzési pontig történő szállítása során illetéktelen hozzáféréstől biztosított poggyász-, áru-, postai és egyéb küldemények, ellátmányok a repülőtér rend és repülőtéri védelmi programban leírt eljárás szerint juthassanak át a repülőtér ellenőrző pontjain. "

(7) Az R. 17. §-a a következő (4) és (5) bekezdésekkel egészül ki:

"(4) Az (1) bekezdés e) pontjában meghatározott, a repülőtér szigorított védelmi területére belépő utasok, utastól különböző személyek átvizsgálása során biztosítani kell, hogy az utas vagy utastól különböző személyek - azok kérelme esetén - kézi átvizsgálására a személyiségi jogok védelmében elkülönítetten kerüljön sor. A kézi átvizsgálást csak az átvizsgálttal azonos nemű személy végezheti.

(5) Az (1) bekezdés e) pontjában megjelölt utasok és utasoktól eltérő személyek részére a védelmi ellenőrzést végző szervezetnek biztosítani kell, hogy az érintett személyek panasszal élhessenek. A panasz kivizsgálására az érintett szervezet köteles kidolgozni azt az eljárást, amely alapján a panaszt kivizsgálja. A panaszt a repülőtér üzemben tartója annak megérkezését követő 15 napon belül kivizsgálja és döntéséről a panaszost az általa használt nyelven írásban indokolással ellátva 15 napon belül értesíti. Az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv az eljárás jogszerűségét ellenőrzi, jogsértés esetében légiközlekedési bírságot szabhat ki. Az utasokat és utastól különböző személyeket a panaszhoz való jogról tájékoztatni kell. "

14. § (1) Az R. 18. § a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A légitársaság)

"a) amennyiben a Közösségben a légi járatok működtetésére vonatkozó közös szabályokról szóló, 2008. szeptember 24-i 1008/2008/EK rendelettel összhangban kiadott magyar működési engedéllyel rendelkezik, a Magyar Köztársaság Nemzeti Polgári Légiközlekedés Védelmi Programmal összhangban elkészíti és jóváhagyásra a működésének megkezdése előtt vagy a módosítás bevezetése előtt a légiközlekedési hatóságnak benyújtja a védelmi programot, a belső védelmi minőségbiztosítási programot és a védelmi képzési tervet, valamint azok módosításait, továbbá gondoskodik az abban foglaltak végrehajtásáról,

b) amennyiben a Közösségben a légi járatok működtetésére vonatkozó közös szabályokról szóló, 2008. szeptember 24-i 1008/2008/EK rendelettel összhangban kiadott nem magyar működési engedéllyel rendelkezik,

ba) a 300/2008/EK rendelet 13. cikkében foglaltak szerint a védelmi tervét, vagy

bb) ha a működési engedélyt kiadó tagállam felelős hatósága által jóváhagyott közösségi légifuvarozói védelmi programmal rendelkezik, akkor a szolgáltatást nyújtó repülőtéren alkalmazandó helyi eljárások végrehajtását tartalmazó tervét (az állomáshelyre vonatkozó védelmi programot) működése előtt vagy a módosítás bevezetése előtt 20 nappal jóváhagyásra megküldi a légiközlekedési hatóság részére és gondoskodik az abban foglaltak végrehajtásáról, "

(2) Az R. 18. §-a a következő i) ponttal egészül ki: (A légitársaság)

"i) elkészíti a légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 67/A. § (2) bekezdésében meghatározott előzetes éves felhasználási tervet, amelyet jóváhagyásra minden év november 30-ig megküld az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv részére. A tervben meghatározottak végrehajtásáról negyedévente, a negyedévet követő hónap 10. napjáig tájékoztatja az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervet. "

15. § Az R. 14. alcíme és 20. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"14. A légiforgalmi irányító szolgálat védelmi feladatai

20. § (1) A légiforgalmi irányító szolgálat a légijármű ellen elkövetett jogellenes cselekmény vagy erre vonatkozó fenyegetettség esetében[1]

a) a légiforgalom irányításának szabályairól szóló miniszteri rendelet szerint biztosítja a kapcsolattartást a levegőben vagy a földön lévő légijárművel, és

b) haladéktalanul tájékoztatja a légiközlekedési hatóságot, az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervet, a TEK-et és az AH-t.

(2) A légiforgalmi irányító szolgálat a légiközlekedés védelmi feladatai ellátásának részletes szabályait - a nemzeti légiközlekedés védelmi programokban foglalt követelmények és a TEK által előzetesen a terrorizmussal kapcsolatban elvégzett kockázatelemzés, valamint a TEK iránymutatása alapján - a légiközlekedés védelmi tervében határozza meg.[2]

A légiközlekedés védelmi terv részét képezik a részletes légiközlekedés védelmi eljárások és a légiközlekedés védelmi képzési és minőségbiztosítási tervek.

(3) A légiforgalmi irányító szolgálat légiközlekedés védelmi tervét vagy annak módosítását jóváhagyásra megküldi a légiközlekedési hatóságnak. A légiközlekedési hatóság a védelmi terv jóváhagyására irányuló eljárásba szakhatóságként bevonja a TEK-et és az AH-t annak a szakkérdésnek az elbírálásába, hogy az a terrorizmus elleni védekezés és a nemzetbiztonsági szempontoknak megfelel-e.[3]

(4) A légiforgalmi irányító szolgálat[4]

a) a működési területén a fenyegetettséggel arányosan, különböző szintű védelmi zónákat hoz létre, és a védelmi zónáknak megfelelő, a személyek belépésére és személyes tárgyaik bevitelére is kiterjedő korlátozásokat vezet be,

b) gondoskodik arról, hogy megakadályozza

ba) jogosulatlan személy vagy jármű behatolását a légiforgalmi irányító szolgálat létesítményeibe, az általa üzemben tartott földi navigációs berendezések nem nyilvános területeire, így különösen a légiközlekedés szempontjából kiemelt fontosságú létesítményekbe,

bb) a jogosulatlan hozzáférést az általa üzemben tartott, a légiközlekedést kiszolgáló rádió-berendezésekhez,

c) gondoskodik létesítményeinek, az általa üzemben tartott földi navigációs berendezéseknek és légiközlekedést kiszolgáló rádió-berendezéseknek a légiközlekedési hatóság által megfelelő szintűnek minősített védelmi berendezésekkel való ellátásáról,

d) belső kockázatelemzés és a belső légiközlekedés védelmi minőségbiztosítási program alapján önellenőrző eljárásokat folytat le, értékeli az eredményeket, annak alapján végrehajtja a szükséges intézkedéseket, amelyről soron kívül tájékoztatja a légiközlekedési hatóságot, az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervet, a TEK-et és az AH-t, és

e) légiközlekedés védelmi feladatai ellátásához kizárólag a légiközlekedési hatóság által jóváhagyott légiközlekedés védelmi eszközöket, berendezéseket, rendszereket alkalmaz.

(5) A légiforgalmi irányító szolgálat[5]

a) részt vesz az általa kiszolgált repülőtereken működő RVB munkájában,

b) részt vesz az általa kiszolgált repülőterek Repülőtéri Légiközlekedés Védelmi és Kényszerhelyzeti Központjának munkájában.

(6) A 41. § (4) bekezdésében foglaltak esetében, amennyiben a légiforgalmi berendezések telephelyének mérete nem indokolja, nem szükséges telephelyenként külön védelmi személyt kijelölni, azokért a légiforgalmi irányító szolgálat védelmi tisztje felelős. "

16. § Az R. 15. alcíme és 21. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"15. A repülőtér tűzoltóvédelmi kategóriáját és a polgári védelmi feladatait biztosító szervezet légiközlekedés védelmi feladatai

21. § A repülőtér tűzoltóvédelmi kategóriáját és a polgári védelmi feladatait biztosító szervezet

a) együttműködik a légiközlekedés elleni jogellenes cselekmény, illetve arra irányuló kísérlet esetében az együttműködő hatóságokkal és a légiközlekedés védelmében közreműködő szervezetekkel,

b) együttműködik a légiközlekedés védelmét ellátó szervezetek részére előírt eljárási tervek készítése során a tűzoltói vonatkozású eljárások kidolgozásában,

c) részt vesz a Légiközlekedés Védelmi Veszélyhelyzeti Központ és az RVB munkájában,

d) irányítja a Repülőtéri Védelmi és Kényszerhelyzeti Központ mentést koordináló feladatait, ha a légiközlekedés elleni jogellenes cselekmények során keletkezett tűz, robbanás következményeinek felszámolása válik szükségessé. "

17. § (1) Az R. 22. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az RVB tagjai a légiközlekedés védelmében együttműködő hatóságok, a repülőtér üzemben tartója, a repülőteret kiszolgáló légiforgalmi irányító szolgálat vezetője, a repülőteret bázis repülőtérként használó és a repülőtér forgalmának legalább 40%-át lebonyolító légitársaság, valamint a repülőtér tűzoltóvédelmi kategóriáját és a polgári védelmi feladatait biztosító szervezet. Az RVB elnöke a repülőtér fekvése szerint illetékes általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv vezetője (e § alkalmazásában a továbbiakban: illetékes rendőri szerv vezetője), az RVB társelnöke a repülőtér üzemben tartója által kijelölt személy, aki az illetékes rendőri szerv vezetőjének, vagy szervezetszerű helyettesének távollétében ellátja az RVB elnöki feladatait. Az RVB titkári feladatokat az illetékes rendőri szerv vezetője által kijelölt személy végzi.

(3) Az RVB ülésén a tagok vagy a kijelölt állandó helyetteseik vehetnek részt. Az RVB elnökének meghívása alapján, tanácskozási joggal jelen lehetnek a védelmi programban feladatokkal felruházott egyéb szervezetek, így a repülőtéren lévő földi kiszolgáló, karbantartó és javító szervezetek, vagy egyéb, a légiközlekedés védelmében kötelezettségekkel rendelkező szervezetek is. Az RVB ügyrendjét maga állapítja meg, és szükség szerint, de legalább hathavonta ülésezik. "

(2) Az R. 22. § (4) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:

(Az RVB)

"d) jogosult az ügyrendje alapján munkáját segítő szakértői munkacsoportot létrehozni. "

18. § Az R. 17. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

"17. Belépés a repülőtér területére, továbbá a repülőtér zárt, valamint szigorított védelmi területére"

19. § (1) Az R. 23. § (1) bekezdés nyitó szövegrésze helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 67. § (7) bekezdésében megjelölt repülőtér zárt területére (a továbbiakban: zárt terület)"

(2) Az R. 23. § (1) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép, és a bekezdés a következő e) ponttal egészül ki:

(A repülőtér nyilvánosság elől elzárt területére)

"d) utasként érvényes beszállókártyával vagy azzal egyenértékű utazási jogosultsággal kizárólag az utazáshoz igénybe vett légijárműhöz és annak fedélzetére, vagy

e) a légiközlekedési hatóság által kiadott légiközlekedés védelmi ellenőrzésre, vagy légiközlekedés védelmi felügyeleti tevékenységre jogosító igazolvánnyal"

(lehet belépni.)

(3) Az R. 23. § (2)-(5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(2) A repülőtéri személyazonosító kártya iránti kérelemnek tartalmaznia kell, hogy a kérelmező a repülőtér zárt területének meghatározott zónáiban milyen tevékenységet végez. A repülőtéri személyazonosító kártya kiadásának feltétele, hogy csatolni kell a kérelmező személy légiközlekedés védelmi háttérellenőrzésének eredményét, valamint a tevékenység ellátásához szükséges légiközlekedés védelmi képzés igazolását, amelyet a kártya hatályának lejárta után egy évig meg kell őrizni. A kártya kiállítását megelőzően a repülőtér üzemben tartója az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv, az AH és - nemzetközi repülőtér esetében - a vámhatóság hozzájárulását kéri, amelyet köteles a repülőtér üzemben tartója figyelembe venni, a hozzájárulás megtagadása esetén a kártya nem állítható ki. A személyazonosító kártya időbeli hatálya két év.

(3) Amennyiben az uniós repülőszemélyzeti azonosító kártyát Magyarországon a működési engedéllyel rendelkező légitársaság állítja ki, annak időbeli hatálya két év.

(4) Ha a személyazonosító kártya igénybevétele és ismételt igénybevétele között 60 napnál több idő telik el, a kiállító szervezet köteles a személyazonosító kártyát bevonni. Személyazonosító kártya ismételt kiadására az előírt engedélyezési eljárás lefolytatását követően kerülhet sor. Személyek vagy csoportok részére a légiközlekedési hatóság felmentést adhat a személyazonosító kártya igénybevételére vonatkozó 60 napra vonatkozó követelmény alól. A felmentés időtartama nem haladhatja meg a személyazonosító kártya két igénybevétele között a 180 napot.

(5) A repülőtér zárt területére történő belépés és a repülőtér zárt területén történő kísérés részletes szabályait a repülőtér üzemben tartója a repülőtér védelmi programban vagy a repülőtér rendben határozza meg. A belépésre vonatkozó korlátozásoknak arányban kell állniuk a biztonsági kockázattal. "

(4) Az R. 23. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:

"(7) A védelmi háttérellenőrzés határideje 30 nap, amely egy alkalommal 30 nappal meghosszabbítható. "

20. § (1) Az R. 24. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A repülőtér üzemben tartója végzi a repülőtéren a légiközlekedés védelmi ellenőrzéseket. A repülőtér üzemben tartója a felelősségébe tartózó légiközlekedés védelmi ellenőrzést a légiközlekedési hatóság előzetes hozzájárulásával átadhatja az e tevékenység ellátására a légiközlekedési hatóságtól engedéllyel rendelkező szervezetnek. A védelmi ellenőrzést végző szervezetnek rendelkeznie kell a légiközlekedési hatóság által jóváhagyott védelmi tervvel, védelmi képzési tervvel és belső védelmi minőségbiztosítási programmal. "

(2) Az R. 24. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A repülőtéri belépésre kíséret nélküli jogosultsággal rendelkező személy, vagy a légijármű fedélzetére lépő személy részére a repülőtéri létesítmény, vagy légijármű üzemeltetése vagy repülés közben felmerülő feladatai ellátására a tiltott tárgyak listájába tartozó tárgyak, eszközök beviteléhez a repülőtér szigorított védelmi területére és a légijármű fedélzetére a légiközlekedési hatóság engedélye szükséges. Az engedély kiadására irányuló eljárásba a légiközlekedési hatóság szakhatóságként bevonja az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervet, az AH-t és a TEK-et annak vizsgálatára, hogy az engedélyben foglaltak jelentenek-e kockázatot a légiközlekedés védelme szempontjából. "

21. § Az R. 27. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"27. § (1) A 300/2008/EK rendelet I. melléklet 4. 1. pontja, valamint a 185/2010/EU rendelet melléklet 4. 1. 1. 7. pontja szerinti utasok esetében a felmentést a légiközlekedési hatóság adja meg.

(2) A feladott poggyászok ellenőrzésének szakmai felügyeletét az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervezet látja el. Amennyiben tiltott tárgyra utaló gyanú merül fel, a repülőtér üzemben tartója a repülőtér infrastrukturális lehetőségein belül valamennyi rendelkezésre álló módon hívja az utast és a feladott poggyász az utas jelenlétében nyitható fel. Utas jelenléte nélkül a feladott poggyászt erre felhatalmazott, repülőtéri állandó belépő kártyával rendelkező, védelmi ellenőrzés felügyeletére kiképzett és ilyen munkakörben szolgálatot teljesítő rendőr jelenlétében a feladott poggyász védelmi ellenőrzésére jogosult személy nyithatja ki a poggyász állagsérelme nélkül.

(3) Ha a poggyász felnyitására az utas jelenléte nélkül került sor, a poggyászba angol és magyar nyelvű értesítést kell helyezni, amely tartalmazza a nyitás helyét és idejét, valamint a védelmi ellenőr és a szolgálatban lévő rendőr azonosítására alkalmas adatokat. A poggyász felnyitásáért, a dokumentáció elkészítéséért, valamint a poggyász biztonságos és szakszerű visszazárásáért a védelmi átvizsgálást végző szervezet felelős.

(4) A védelmi ellenőrzést végző személynek védelmi ellenőri vizsgával kell rendelkeznie. "

22. § Az R. 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"28. § A repülőtér zárt területén a megfigyelést, őrjáratot és egyéb fizikai ellenőrzést a repülőtér üzemben tartója, nemzetközi repülőtér területén a fegyveres biztonsági őrség, a nyilvánosság számára hozzáférhető területeken az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervezet hajtja végre. "

23. § Az R. 19. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

"19. Eljárás alternatív légiközlekedés védelmi intézkedéseket alkalmazó repülőterek esetében"

24. § Az R. 29. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A légijármű vezetője, amennyiben az 1254/2009/EU rendeletben meghatározott repülőtérről (a továbbiakban: kis repülőtér) kezdte meg a repülést, köteles a fogadó repülőteret még az elindulást megelőzően erről tájékoztatni, amennyiben a fogadó repülőtér nem az e rendeletben meghatározott kis repülőtér. A fogadó repülőtér a repülőtér rendjében és védelmi programjában szabályozza a kis repülőtérről érkező légijárművek, azon lévő személyek és csomagjaik kezelését. A jelentés elmulasztása esetén a légiközlekedési hatóság eljárást indít. "

25. § Az R. 23. alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:

"23. Áru, postai küldemény, légifuvarozói posta és légifuvarozói anyag légiközlekedési védelmi ellenőrzése és védelme"

26. § Az R. 34. § (2) bekezdése helyébe a következő lép:

"(2) A repülőtér üzemben tartója a repülőtér rendben és védelmi programjában az (1) bekezdésben meghatározott azonosítási eljárásokat naprakészen tartja, az (1) bekezdésben meghatározott tevékenységet mindaddig elfogadja, amíg védelmi határozatban ennek ellenkezőjére nem kap kötelezést a légiközlekedési hatóságtól. "

27. § Az R. 38. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A repülőtér szigorított védelmi területeire, az árusításra vagy használatra szánt készletek - beleértve a vámmentes boltok és éttermek készleteit is - védelmi ellenőrzését a repülőtér üzemben tartója látja el, kivéve a repülőtéri készletek ismert beszállítóját. A repülőtéri készletek ismert beszállítója az áru- és postai küldemény légiközlekedés védelmi ellenőrzésére utaló jelzésekről szóló tájékoztatást a repülőtér üzemben tartója részére megadja. "

28. § Az R. 39. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"39. § (1) A légitársaság a védelmi programjában eljárást dolgoz ki és alkalmaz a repülés tartama alatti védelmi intézkedésekre.

(2) A nemzetközi egyezmények alapján légijármű fedélzetére tiltott eszközök felvitelére a 185/2010/EU rendelet melléklet 4. 4. 2. pontja alapján az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv, a TEK és az AH szakhatóságkénti bevonásával a légiközlekedési hatóság ad engedélyt. A szakhatósági eljárásban a szakhatóságok azt vizsgálják, hogy az engedélyben foglaltak jelentenek-e kockázatot a légiközlekedés védelme szempontjából.

(3) A 185/2010/EU rendelet melléklet 4. 4. 2. b. pontja alapján a légitársaságot és a légijármű parancsnokát a légiközlekedési hatóság írásban tájékoztatja az engedélyezett tiltott eszköz fajtájáról és az utasok légijárművön történő elhelyezéséről. "

29. § Az R. 40. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Vészhelyzetben a vészhelyzet felszámolását végző személy és járműve - amennyiben a repülőtér erre az esetre kijelölt belépőpontjától a vészhelyzet helyszínéig kísérettel rendelkezik - mentesül az átvizsgálás alól. A vészhelyzet elmúltával a repülőtér vészhelyzetben érintett szigorított védelmi területét a repülőtér üzemben tartója átvizsgálja, annak érdekében, hogy ott tiltott tárgyak ne maradjanak. "

30. § (1) Az R.

a) 7. § (7) bekezdés a) pontjában az "a Repülőtéri Rendőr Igazgatóságot, " szövegrész helyébe az "az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervet, " szöveg,

b) 9. § (3) bekezdésében az "elvégzésére az a személy jogosult, " szövegrész helyébe az "elvégzésére az a személy, oktatási tevékenység esetében az a szervezet (a továbbiakban: oktató szervezet) jogosult, " szöveg,

c) 13. § b) pontjában a "rendőrséggel és az NBH-val előzetesen egyeztetett módon" szövegrész helyébe az "az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervvel és az AH-val előzetesen egyeztetett módon" szöveg, 13. § s) pontjában a "védelmi határozatban" szövegrész helyébe a "légiközlekedés védelmi határozatban" szöveg,

d) 17. § (2) bekezdés c) pontjában az "a Repülőtéri Védelmi Bizottság (a továbbiakban: RVB)" szövegrész helyébe az "az RVB" szöveg,

e) 18. § d) pontjában az "a rendőrséget és az NBH-t, " szövegrész helyébe az "az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervet, a TEK-et és az AH-t, " szöveg, 18. § e) pontjában a "részt vesz" szövegrész helyébe az "érintettsége esetén részt vesz" szöveg,

f) 19. § b) pont bc) alpontjában a "biztonsági ellenőrzését, felügyeletét, " szövegrész helyébe a "légiközlekedés védelmi ellenőrzését, felügyeletét, " szöveg, 19. § c) pontjában az "a rendőrséget és az NBH-t, " szövegrész helyébe az "az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szervet, a TEK-et és az AH-t, " szöveg,

g) 25. § (2) bekezdésében az "a rendőrség és az NBH feladata. " szövegrész helyébe az "az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv, a TEK és az AH feladata. " szöveg, 25. § (6) bekezdésében a "rendvédelmi szervek, " szövegrész helyébe a "rendvédelmi szervek és a TEK, " szöveg,

h) 29. § (2) bekezdés nyitó szövegrészében az "A III. -VI. osztályú repülőtér esetében" szövegrész helyébe az "A repülőtér létesítésének, fejlesztésének és megszüntetésének, valamint a leszállóhely létesítésének és megszüntetésének szabályairól szóló kormányrendelet alapján III. -VI. osztályúnak minősített repülőtéren" szöveg, 29. § (2) bekezdés a) és c) pontjaiban a "légijármű üzemben tartója" szövegrész helyébe a "légitársaság" szöveg, 29. § (2) bekezdés b) pontjában az "engedély nélküli tiltott eszköz, " szövegrész helyébe a "tiltott tárgy, " szöveg, 29. § (3) bekezdés nyitó szövegrészében az "A III. -VI. osztályba tartozó" szövegrész helyébe az "A III. -VI. osztályúnak minősített" szöveg, 29. § (3) bekezdés d) és e) pontjaiban és (5) bekezdésében a "légijármű" szövegrész helyébe a "légitársaság által üzemben tartott légijármű" szöveg, 37. § (2) bekezdés első mondatában az "az üzemben tartó" szövegrész helyébe az "a légitársaság" szöveg,

i) 30. § (3) bekezdésében az "A légiközlekedési hatóság évente felülvizsgálja" szövegrész helyébe az "A légiközlekedési hatóság az engedély kiadását követően évente felülvizsgálja" szöveg,

j) 31. § (1) bekezdésében az "a rendőrség és az NBH véleményének kikérésével" szövegrész helyébe az "az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv, a TEK és az AH véleményének kikérésével" szöveg, 31. § (2) bekezdésében az "a rendőrség és az NBH kockázatelemzése alapján" szövegrész helyébe az "az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv, a TEK és az AH kockázatelemzése alapján" szöveg, az "a rendőrség és az NBH véleményének kikérésével" szövegrész helyébe az "az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv, a TEK és az AH véleményének kikérésével" szöveg, 31. § (3) bekezdésében az "A rendőrség vagy az NBH kezdeményezheti" szövegrész helyébe az "Az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv, a TEK vagy az AH kezdeményezheti" szöveg,

k) 32. § (2) bekezdésében az "a rendőrség és az NBH kockázatelemzése alapján" szövegrész helyébe az "az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv, a TEK és az AH kockázatelemzése alapján" szöveg, az "NBH véleményének" szövegrész helyébe az "AH véleményének" szöveg,

l) 34. § (1) bekezdésében az "áru- és postai küldemény légiközlekedés védelmi ellenőrzését, " szövegrész helyébe az "áru- és postai küldemény, légifuvarozói posta és a légifuvarozói anyag légiközlekedés védelmi ellenőrzését, " szöveg, 34. § (4) bekezdésében az "Az olyan árut és postai küldeményt, " szövegrész helyébe az "Az olyan árut és postai küldeményt, légifuvarozói posta és a légifuvarozói anyagot, " szöveg,

m) 37. § (1) bekezdésében az "A fedélzeti ellátmány vagy a repülőtéri készlet meghatalmazott beszállítója" szövegrész helyébe az "A fedélzeti ellátmány meghatalmazott beszállítója" szöveg,

n) 40. § (1) bekezdésében az "a légiközlekedés ellen irányuló jogellenes cselekmény" szövegrész helyébe az "a légiközlekedés ellen irányuló várható, vagy bekövetkezett jogellenes cselekmény" szöveg,

o) 43. § (5) bekezdés utolsó mondatában és (6) bekezdés első mondatában az "a légiközlekedési hatóság" szövegrész helyébe az "az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv" szöveg,

p) 3. § (3) bekezdésében, 25. § (2) bekezdésében, 30. § (3) bekezdésében, 35. § (1) bekezdésében és 37. § (1) bekezdésében az "NBH" szövegrész helyébe az "AH" szöveg, 7. § (7) bekezdés b) pontjában, 12. § d) pontjában, 13. § m) pont mb) alpontjában, 17. § (2) bekezdés f) pont fc) alpontjában, 18. § f) pont fc) alpontjában, 19. § f) pont fc) alpontjában az "NBH-t" szövegrész helyébe az "AH-t" szöveg,

q) 25. § (2) bekezdésében, 31. § (3) bekezdésében, 32. § (2) bekezdés második előfordulási helyén, 35. § (1) bekezdésében, 36. § (1) bekezdésében, 37. § (1) bekezdésében az "a rendőrség" szövegrész helyébe az "az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv" szöveg

lép.

(2) Hatályát veszti az R.

a) 7. § (6) bekezdése,

b) 9. § (6) bekezdése,

c) 13. § i) pontjában az "és listás", valamint a "valamint a repülőtéri készletek beszállítóját, " szövegrész, továbbá

d) 29. § (4) bekezdésében a "vagy a kis repülőtérről induló légijárművön" szövegrész, 43. § (5) bekezdésében az "az együttműködő hatóságokkal történt előzetes egyeztetést követően, " szövegrész.

31. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a kihirdetését követő nyolcadik napon lép hatályba.

(2) A 15. §-sal megállapított R. 20. § (1)-(5) bekezdése a rendelet kihirdetését követő negyedik hónap első napján lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

Lábjegyzetek:

[1] Ezen történy 31. § (2) bekezdése alapján a 20. § (1) bekezdése később lép hatályba. Hatályos 2012.03.01.

[2] Ezen történy 31. § (2) bekezdése alapján a 20. § (2) bekezdése később lép hatályba. Hatályos 2012.03.01.

[3] Ezen történy 31. § (2) bekezdése alapján a 20. § (3) bekezdése később lép hatályba. Hatályos 2012.03.01.

[4] Ezen történy 31. § (2) bekezdése alapján a 20. § (4) bekezdése később lép hatályba. Hatályos 2012.03.01.

[5] Ezen történy 31. § (2) bekezdése alapján a 20. § (5) bekezdése később lép hatályba. Hatályos 2012.03.01.