419/2017. (XII. 19.) Korm. rendelet
a hatósági erkölcsi bizonyítvány kiállítására irányuló eljárás részletes szabályairól
A Kormány a bűnügyi nyilvántartási rendszerről, az Európai Unió tagállamainak bíróságai által magyar állampolgárokkal szemben hozott ítéletek nyilvántartásáról, valamint a bűnügyi és rendészeti biometrikus adatok nyilvántartásáról szóló 2009. évi XLVII. törvény 96. § (1) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A belföldi kérelem
1. § (1)[1] A hatósági erkölcsi bizonyítvány kiállítása iránti kérelem (a továbbiakban: kérelem) előterjesztésére rendszeresített papíralapú űrlap postai kereskedelmi áruként, az egyetemes postai szolgáltató postai szolgáltató helynek minősülő felvételi pontjain szerezhető be, és kizárólag postai úton terjeszthető elő. A kérelem a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló törvény szerinti, a Kormány által kötelezően biztosított elektronikus azonosítási szolgáltatásokon keresztül egyedi informatikai alkalmazás igénybevételével, valamint a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló törvény szerinti keretalkalmazáson keresztül elektronikus úton is előterjeszthető.
(2)[2] A bűnügyi nyilvántartó szerv által működtetett ügyfélszolgálaton (a továbbiakban: ügyfélszolgálat) vagy kormányablakban személyesen előterjesztett kérelmet az ügyfélszolgálat vagy a kormányablak készíti el, amelyet a kérelmező a helyszínen aláír.
(3)[3] A kérelem elektronikus ügyintézési ponton keresztül történő előterjesztésekor a kérelmező az elektronikus ügyintézési pont által generált, elektronikusan megjelenített kérelem tartalmát hagyja jóvá.
2. A külföldi kérelem
2. § (1)[4] A kérelmező a kérelmet külföldön, külföldön történő felhasználás céljából (a továbbiakban: külföldi kérelem), Magyarország diplomáciai vagy konzuli képviseletén a külföldi kérelem előterjesztésére rendszeresített papíralapú űrlapon terjesztheti elő.
(2)[5] A külföldi kérelmet a hivatásos konzuli tisztviselő a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló törvény szerinti elektronikus úton vagy - ha ennek feltételei nem adottak - elektronikus levélben továbbítja a bűnügyi nyilvántartó szerv részére.
3. Ügyintézési határidő
3. § (1) Az ügyintézési határidő
a) az ügyfélszolgálaton személyesen előterjesztett kérelem esetén öt nap,
b)[6] minden más módon előterjesztett belföldi kérelem, valamint a külföldi kérelem esetében nyolc nap.
(2) A bűnügyi nyilvántartó szerv az ügyfelet a hatósági erkölcsi bizonyítványban, adatvédelmi záradékban felhívja az adatok jogszerű felhasználására.
4. A belföldi kérelem alapján kiállított hatósági erkölcsi bizonyítvány közlése[7]
4. § (1) A postai úton előterjesztett kérelem alapján kiállított hatósági erkölcsi bizonyítványt a bűnügyi nyilvántartó szerv postai úton küldi meg a kérelmező vagy a kérelmező által meghatározott címzett belföldi kézbesítési címére.
(2) Az ügyfélszolgálaton személyesen előterjesztett kérelem alapján kiállított hatósági erkölcsi bizonyítványt a bűnügyi nyilvántartó szerv személyesen a kérelmező részére adja át.
(2a)[8] A kormányablakban személyesen előterjesztett kérelem alapján kiállított hatósági erkölcsi bizonyítványt a bűnügyi nyilvántartó szerv postai úton küldi meg a kérelmező vagy a kérelmező által meghatározott címzett belföldi kézbesítési címére.
(3) Az ügyfélkapun keresztül egyedi informatikai alkalmazás igénybevételével, elektronikus úton előterjesztett kérelem alapján kiállított hatósági erkölcsi bizonyítványt a bűnügyi nyilvántartó szerv postai úton küldi meg a kérelmező vagy a kérelmező által meghatározott címzett belföldi kézbesítési címére.
(4) A külföldi kérelem előterjesztése alapján, elektronikus közokiratként kiállításra kerülő hatósági erkölcsi bizonyítványt a bűnügyi nyilvántartó szerv a kérelmet továbbító hivatásos konzuli tisztviselő részére küldi meg.
(5)[9] A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló törvény szerinti keretalkalmazáson keresztül előterjesztett kérelem alapján digitális biztonsági okmányként kiállított hatósági erkölcsi bizonyítványt a bűnügyi nyilvántartó szerv a kérelmező hivatalos elérhetőségére küldi meg.
5. Záró rendelkezések
5. § Ez a rendelet 2018. január 1-jén lép hatályba.
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök
Lábjegyzetek:
[1] Megállapította a 408/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 14. §-a. Hatályos 2024.12.21.
[2] Megállapította a 360/2019. (XII. 30.) Korm. rendelet 181. § (1) bekezdése. Hatályos 2020.01.01.
[3] Beiktatta a 6/2020. (I. 31.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdése. Hatályos 2020.02.01.
[4] Megállapította a 408/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 15. §-a. Hatályos 2024.12.21.
[5] Módosította a 408/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 19. §-a. Hatályos 2024.12.21.
[6] Megállapította a 408/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 16. §-a. Hatályos 2024.12.21.
[7] Az alcím címét megállapította a 408/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 17. §-a. Hatályos 2024.12.21.
[8] Beiktatta a 360/2019. (XII. 30.) Korm. rendelet 181. § (2) bekezdése. Hatályos 2020.01.01.
[9] Megállapította a 408/2024. (XII. 20.) Korm. rendelet 18. §-a. Hatályos 2024.12.21.