Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

377/2020. (VII. 30.) Korm. rendelet

a 2014-2020 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alap és az Előcsatlakozási Támogatási Eszköz egyes, határon átnyúló együttműködési programjainak végrehajtásáról szóló 126/2016. (VI. 7.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (1) bekezdés 15a. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A 2014-2020 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alap és az Előcsatlakozási Támogatási Eszköz egyes, határon átnyúló együttműködési programjainak végrehajtásáról szóló 126/2016. (VI. 7.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 3. § (1) bekezdés 16a. és 16b. pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek, valamint a bekezdés a következő 16c. és 16d. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"16a. kisprojekt: az 1. § d) pontja szerinti együttműködési programban megvalósuló Kisprojekt Alap keretében finanszírozott olyan projekt, melynek kedvezményezettje nem Kisprojekt Alap menedzsment szervezet,

16b. Kisprojekt Alap: az 1. § d) pontja szerinti együttműködési programban megvalósuló önálló támogatási struktúra,

16c. Kisprojekt Alap menedzsment szervezet: a Kisprojekt Alap keretében rendelkezésre álló forrás kisprojektek részére történő pályáztatásának lebonyolításáért, illetve végrehajtásáért felelős szervezet, mely részt vesz az 1. § d) pontja szerinti együttműködési program monitoring bizottsága által, pályáztatás során kiválasztott projektben,

16d. kis értékű követelés: a harminc eurót meg nem haladó hazai társfinanszírozásra vonatkozó követelés, valamint a tízezer forintot meg nem haladó uniós támogatás megelőlegezésre vonatkozó követelés,"

(2) A Rendelet 3. § (1) bekezdése a következő 26. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"26. pénzügyi hiba: uniós vagy nemzeti jogszabályok előírásainak, illetve az uniós támogatási szerződésben, hazai társfinanszírozási támogatási szerződésben, TA támogatási szerződésben vállalt kötelezettségeknek a megsértése, ami miatt az irányító hatóság vagy az igazoló hatóság még az előtt végez korrekciót, hogy az érintett költség bekerült volna az Európai Bizottságnak benyújtott kifizetési kérelembe, és e korrekció nem minősül az 1303/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 143. cikk (2) bekezdésében meghatározott pénzügyi korrekciónak,"

(3) A Rendelet 3. § (1) bekezdése a következő 28a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában)

"28a. projektrész: a projekt keretében megvalósuló azon tevékenységek összessége, amely hozzárendelhető a projektben részt vevő adott kedvezményezetthez,"

(4) A Rendelet 3. § (1) bekezdés 30. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában)

"30. szabálytalanság: az 1303/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 2. cikk 36. pontja szerint meghatározott fogalom, a nemzeti jogszabályok előírásainak, illetve az uniós támogatási szerződésben, a hazai társfinanszírozási támogatási szerződésben vagy a TA támogatási szerződésben a hazai kedvezményezett vagy hazai TA kedvezményezett által vállalt kötelezettségeknek a megsértése, amelynek eredményeképpen Magyarország pénzügyi érdekei sérülnek, illetve sérülhetnek, ha az érintett költséget az Európai Bizottságnak benyújtott kifizetési kérelem már tartalmazza,"

2. § (1) A Rendelet 7. § (1c) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, valamint a bekezdés a következő (1d) és (1e) bekezdéssel egészül ki:

"(1c) Az 1. § e) és f) pontja szerinti együttműködési programok esetében az előlegelszámolás akkor minősül elfogadottnak, ha az uniós támogatás a hazai kedvezményezett részére átutalásra került, és erről a hazai kedvezményezett bankszámlakivonat másolatának megküldésével tájékoztatta a hitelesítési tevékenységre kijelölt szervezetet.

(1d) Az 1. § c) pontja szerinti együttműködési program esetében az előlegelszámolás akkor minősül elfogadottnak, ha

a) az (1c) bekezdésben foglalt feltételek teljesültek, és a külföldi irányító hatóság a hazai kedvezményezett részére uniós forrásból előleget nem nyújtott, vagy azzal a hazai kedvezményezett már elszámolt a külföldi irányító hatóság felé, vagy

b) a külföldi igazoló hatóság vagy külföldi irányító hatóság tájékoztatja a nemzeti hatóságot vagy a hitelesítési tevékenységre kijelölt szervezetet a hazai kedvezményezett uniós forrásból utalt előlegével szemben elfogadott költségek uniós részének összegéről.

(1e) Az előleggel szemben szabálytalanság vagy pénzügyi hiba hazai társfinanszírozási része nem vehető figyelembe a határon átnyúló együttműködési programok esetében. Ha egy korábban elfogadott előlegelszámolásról kiderül, hogy az szabálytalansággal vagy pénzügyi hibával érintett költséget is tartalmaz, az elszámolt előleg a szabálytalanság vagy pénzügyi hiba hazai társfinanszírozási részével csökken."

(2) A Rendelet 7. § (2) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép, valamint a bekezdés a következő c) ponttal egészül ki:

(A hazai kedvezményezett és a hazai TA kedvezményezett köteles visszafizetni)

"b) az elszámolásból eredő különbözetet, ha az előlegként kifizetett hazai társfinanszírozás összege magasabb, mint a hazai kedvezményezett, illetve a hazai TA kedvezményezett részére hitelesített azon összköltség hazai társfinanszírozás része, amely nem érintett szabálytalansággal vagy pénzügyi hibával,

c) költségvetés csökkentése esetén a korábban kifizetett hazai társfinanszírozási előleg és a módosult költségvetés hazai társfinanszírozási része közötti különbözetet."

(3) A Rendelet 7. §-a a következő (3a) és (3b) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) A (2) bekezdés a) pontja szerinti visszafizetés határideje a kiküldött fizetési felszólítás kézhezvételétől számított harminc nap.

(3b) A (2) bekezdés c) pontja szerinti visszafizetés határideje a módosított hazai társfinanszírozási támogatási szerződés, illetve TA támogatási szerződés aláírását követően kiküldött fizetési felszólítás kézhezvételétől számított harminc nap."

(4) A Rendelet 7. §-a a következő (6a) bekezdéssel egészül ki:

"(6a) Szabálytalanság esetén a szabálytalanság hazai társfinanszírozási része vonatkozásában az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) szerinti ügyleti- és késedelmikamat-fizetési kötelezettség keletkezik."

(5) A Rendelet 7. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, valamint a bekezdés a következő (7a) és (7b) bekezdéssel egészül ki:

"(7) A visszafizetési kötelezettséggel érintett (2) bekezdés szerinti összeg határidőre történő visszafizetése esetén az Ávr. szerinti ügyletikamat-fizetési kötelezettség keletkezik.

(7a) Ha a visszafizetési kötelezettséggel érintett (2) bekezdés szerinti összeg az annak visszafizetésére szóló fizetési felszólításában megjelölt határidőt követően kerül visszafizetésre, akkor az Ávr. szerinti ügyletikamat-fizetési kötelezettség mellett késedelmikamat-fizetési kötelezettség is keletkezik.

(7b) A (7) és (7a) bekezdés szerinti ügyletikamat-fizetési kötelezettség nem áll fenn az Uniós fejlesztések fejezetbe tartozó fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 549/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 549/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet] 5. § (3) bekezdése szerinti szervezeti formák esetén, ha az alábbi feltételek valamelyike teljesül:

a) az 549/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet 5. § (3) bekezdés a) pontja szerinti eset fennáll,

b) a kedvezményezett hazai társfinanszírozás kezelésére a kincstárnál külön fizetési számlával rendelkezik,

c) a hazai társfinanszírozás összege nem éri el a százötvenezer eurót."

(6) A Rendelet 7. §-a a következő (10)-(12) bekezdéssel egészül ki:

"(10) Elállás esetén a hazai kedvezményezett, a hazai TA kedvezményezett, a 3. § (1) bekezdés 15. pontja szerinti feladatot ellátó külföldi TA kedvezményezett, illetve az 1. § f) pontja szerinti együttműködési program irányító hatósága köteles a kifizetett hazai társfinanszírozás teljes összegét az Ávr. szerinti ügyleti és késedelmi kamattal növelten visszafizetni, függetlenül attól, hogy az elállást a támogató vagy a támogatott kezdeményezte.

(11) A hazai kedvezményezettel, hazai TA kedvezményezettel, a 3. § (1) bekezdés 15. pontja szerinti feladatot ellátó külföldi TA kedvezményezettel, illetve az 1. § f) pontja szerinti együttműködési program irányító hatóságával szemben megállapított kis értékű követelések behajtását nem kell kezdeményezni.

(12) A kis értékű követeléseket követelés-jogcímenként, projektrészenként kell érteni, valamint tőkére és a kamatokra külön-külön kell vizsgálni."

3. § A Rendelet 8. §-a a következő (3b) bekezdéssel egészül ki:

"(3b) Az 1. § c) pontja szerinti együttműködési program esetén a megelőlegezés összege nem haladhatja meg a projektrészre megítélt uniós támogatás összegének a külföldi irányító hatóság által nyújtott uniós előleggel csökkentett összegét."

4. § (1) A Rendelet 9. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:

"(4a) Ha a megelőlegezés összege az érintett projektrész uniós költségvetésének módosítása okán csökkentésre vagy növelésre kerül, a megelőlegezési szerződés módosított összege az eredeti szerződésben alkalmazott árfolyamon kerül forintosításra."

(2) A Rendelet 9. §-a a következő (6c) bekezdéssel egészül ki:

"(6c) Ha a megelőlegezéssel érintett projektrész uniós költségvetése csökken, és ez szükségessé teszi a megelőlegezés összegének a csökkentését, akkor az így keletkező különbözetet a hazai kedvezményezett köteles visszafizetni. A megelőlegezés csökkenése miatt megváltozik a (6) bekezdés a) pontja szerint számolt, megelőlegezéssel nem érintett összeg, ezért szükséges visszafizetni a projektrész szerződésmódosítást megelőző elszámolásai kapcsán alkalmazott visszafizetési határ és a szerződésmódosítás következtében keletkező visszafizetési határ közötti különbözetet, ha az új határ a korábbinál kisebb, és a hazai kedvezményezett ezt a határt korábban már átlépte. A visszafizetéseknek a kapcsolódó megelőlegezési szerződés módosításának hatálybalépését követően kiküldött fizetési felszólítás kézhezvételétől számított harminc napon belül teljesülnie kell."

(3) A Rendelet 9. § (8) és (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(8) Ha a hazai kedvezményezett a megelőlegezett összeg visszautalását a (6), (6a) és (6c) bekezdésben meghatározott határidőre teljesíti, abban az esetben Ávr. szerinti kamatfizetési kötelezettség nem keletkezik. Ha a hazai kedvezményezett határidőben nem teljesíti a visszautalásokat, a hitelesítési tevékenységre kijelölt szervezet a megelőlegezett összeg vissza nem fizetett részét az Ávr. szerinti ügyleti és késedelmi kamattal növelten követeli tőle.

(9) A szabálytalansággal vagy pénzügyi hibával érintett összeg visszafizetésére a megelőlegezési szerződés alapján kifizetett összeg nem használható. A szabálytalansággal vagy pénzügyi hibával érintett összeg visszafizetéséről, vagy az irányító hatóság vagy nemzeti hatóság által meghatározott egyéb rendezéséről a hazai kedvezményezett önerőből köteles gondoskodni, a központi költségvetési szerv hazai kedvezményezett ezen összeg visszafizetésére pótlólagos központi költségvetési forrást nem vehet igénybe."

(4) A Rendelet 9. §-a a következő (13)-(15) bekezdéssel egészül ki:

"(13) A megelőlegezési szerződéstől való elállás esetén a hazai kedvezményezett és a hazai TA kedvezményezett köteles a megelőlegezési szerződéstől való elállás időpontjáig a megelőlegezés vissza nem fizetett összegét a fizetési felszólítás kézhezvételétől számított harminc napon belül visszafizetni.

(14) A (13) bekezdés esetén az Ávr. szerinti ügyleti- és - késedelem esetén - késedelmikamat-fizetési kötelezettség keletkezik.

(15) A kis értékű követeléseket követelés-jogcímenként, projektrészenként kell érteni, valamint tőkére és a kamatokra külön-külön kell vizsgálni. A kis értékű követelések behajtását nem kell kezdeményezni."

5. § (1) A Rendelet 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A hitelesítési tevékenységre kijelölt szervezetnek a hitelesítés részeként gondoskodnia kell a hazai kedvezményezett által benyújtott, felmerült, teljesített és a hazai kedvezményezett által kifizetett költségeket alátámasztó dokumentumok formai és tartalmi ellenőrzéséről. Az alátámasztó dokumentumoknak a határon átnyúló együttműködési programok elektronikus monitoring és információs rendszerébe történő feltöltése - ide nem értve az eredeti számlát - egy tekintet alá esik a papír alapon benyújtott dokumentummal. Ha a határon átnyúló együttműködési programok elszámolhatósági szabályai lehetővé teszik előlegszámla teljesítés nélküli elszámolását, abban az esetben a hitelesítési tevékenységre kijelölt szervezet az előlegszámla ellenőrzése során a teljesítést nem vizsgálja."

(2) A Rendelet 12. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A dokumentumok (1) bekezdés szerinti ellenőrzése keretében ellenőrizni kell különösen azt, hogy]

"c) a benyújtott számlán vagy egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylaton szereplő teljesítés összhangban van a projektre vonatkozó döntéssel, valamint az uniós támogatási szerződéssel és a hazai társfinanszírozási támogatási szerződéssel - ide nem értve az (1) bekezdés szerinti teljesítés nélküli előlegszámlát,"

(3) A Rendelet 12. § (2) bekezdés m) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A dokumentumok (1) bekezdés szerinti ellenőrzése keretében ellenőrizni kell különösen azt, hogy]

"m) a vonatkozó teljesítésigazolások rendelkezésre állnak - ide nem értve az (1) bekezdés szerinti teljesítés nélküli előlegszámlát."

6. § (1) A Rendelet 13. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) A hitelesítési tevékenységre kijelölt szervezet a (2) bekezdés szerinti helyszíni ellenőrzést nem a projektrész megvalósítási ideje alatt folytatja le abban az esetben, ha a helyszíni ellenőrzéssel érintett jelentés nem tartalmaz elszámolni kívánt költséget, vagy kizárólag munkabér-elszámolást és átalányköltséget tartalmaz. Ezekben az esetekben a helyszíni ellenőrzést a projektrész zárójelentéséhez kapcsolódó hitelesítési tevékenység részeként kell lefolytatni."

(2) A Rendelet 13. § (5) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A helyszíni ellenőrzések során ellenőrizni kell különösen)

"e) a termékek és szolgáltatások teljesítésének az uniós támogatási szerződésben és a hazai társfinanszírozási támogatási szerződésben foglaltakkal való összhangját - ide nem értve a 12. § (1) bekezdése szerinti teljesítés nélküli előlegszámlát,"

7. § A Rendelet 14. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) A hiba feltárása és a szükséges intézkedések megtétele céljából a hitelesítési tevékenységre kijelölt szervezet vizsgálatot indíthat az elszámolni kért költség megfelelőségének megállapítására. A vizsgálat időtartama legfeljebb negyvenöt nap, amelybe nem számít bele a hiánypótlási kötelezettség teljesítésének, továbbá a Közbeszerzési Döntőbizottság, hatóság vagy bíróság eljárásának és az esetleges szakértői vizsgálatnak az időtartama."

8. § A Rendelet a következő 19/A. §-sal egészül ki:

"19/A. § Pénzügyi hiba esetén a hazai kedvezményezett vagy a hazai TA kedvezményezett projektrészének költségvetése nem csökken."

9. § A Rendelet 20. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A szabálytalanság-felelős)

"c) az 1. § a), b) és d) pontja szerinti programok esetében gondoskodik a szabálytalanságokkal és pénzügyi hibákkal kapcsolatos adatok IMIR 2014-2020 rendszerbe, illetve valamennyi program esetében a NAHU 2014-2020 rendszerbe való feltöltéséről."

10. § A Rendelet 24. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"24. § A szabálytalanság-felelős, a szabálytalansági vizsgálat lezárását és a szabálytalansági vizsgálat eredményét az 1. § a), b) és d) pontja szerinti programok esetében rögzíti az IMIR 2014-2020 rendszerben, illetve valamennyi program esetében a NAHU 2014-2020 rendszerben."

11. § A Rendelet 27. § (5) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A szabálytalansági vizsgálat lezárulhat)

"b) a szabálytalanság vagy pénzügyi hiba megtörténtét megállapító, és - ha szükséges - intézkedést - így különösen

ba) a hazai kedvezményezett vagy a hazai TA kedvezményezett részére kifizetett támogatás részleges vagy teljes visszafizetését vagy

bb) szerződéshez kapcsolódó, későbbi elszámolást is érintő átalánykorrekció esetén a korrekció összegének a hazai kedvezményezett vagy hazai TA kedvezményezett által benyújtott, következő időszakra vonatkozó jelentéshez kapcsolódó elszámolás jóváhagyható összegéből történő levonását vagy

bc) a korrekció összegének a hazai kedvezményezett vagy hazai TA kedvezményezett által benyújtott, következő időszakra vonatkozó jelentéshez kapcsolódó elszámolás jóváhagyott összegének kifizetése során a kifizetés összegéből történő levonását elrendelő döntéssel."

12. § A Rendelet 31. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A hazai kedvezményezett vagy hazai TA kedvezményezett a 27. § (5) bekezdés b) pontja szerinti döntés jogszabálysértő volta, uniós támogatási szerződésbe, hazai társfinanszírozási támogatási szerződésbe, illetve TA támogatási szerződésbe (a továbbiakban együtt: támogatási szerződés) vagy felhívásba ütközése esetén a 27. § (5) bekezdés b) pontja szerinti döntés ellen egy alkalommal, jogorvoslattal élhet."

13. § A Rendelet 37. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Ha a jogorvoslati egység a 27. § (5) bekezdés b) pontja szerinti döntésben foglaltakhoz képest új gyanút állapít meg, ennek kivizsgálása érdekében új szabálytalansági vizsgálat lefolytatására utasítja a nemzeti hatóságot."

14. § (1) A Rendelet 38. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A nemzeti hatóság a megállapított szabálytalanságról - ha 1303/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet 122. cikk (2) bekezdése alapján szükséges - a 2015/1970 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 3. cikkében részletezett tartalommal jelentést küld]

"a) az igazoló hatóság és az irányító hatóság részére a program szabályozó dokumentumaiban meghatározott határidőn belül,"

(2) A Rendelet 38. §-a a következő (9) bekezdéssel egészül ki:

"(9) A nemzeti hatóság minden év október 15-ig együttműködési programonként kimutatást küld az audit hatóság és az igazoló hatóság részére az előző számviteli évben felmerült szabálytalanságokról."

15. § A Rendelet 39. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"39. § A nemzeti hatóság a szabálytalanság megtörténtét megállapító döntést a döntés meghozatalát követő hat hónapon belül a hazai kedvezményezett neve, a projekt megnevezése, a szabálytalanság elkövetésének módja, a szabálytalanság következménye és a szabálytalansággal érintett összeg feltüntetésével - a személyes adatok kivételével - az érintett program honlapján közzéteszi."

16. § A Rendelet 47. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) Ha a (3) bekezdéssel összefüggésben keletkezett vagy a befizetést követően fennmaradt késedelmi kamat mértéke nem éri el a harminc eurót, az irányító hatóság a késedelmi kamat követelésétől eltekinthet."

17. § A Rendelet 69. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az 1. § c), e) és f) pontja szerinti együttműködési program végrehajtásában részt vevő szervezet köteles a NAHU 2014-2020 rendszert használni a hazai társfinanszírozási szerződés és megelőlegezési szerződés, illetve az azokkal kapcsolatos kifizetések és visszafizetések kezelésére."

18. § A Rendelet 71/A. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"71/A. § Az IMIR 2014-2020 rendszer eléréséhez szükséges, kedvezményezett rendelkezésére bocsátott felhasználónevet egyedi jelszóval kell védeni. A jelszó biztonságáért, a jelszó használatával az IMIR 2014-2020 rendszerben elvégzett műveletekért a kedvezményezett felelős."

19. § A Rendelet

1. 3. § (1) bekezdés 7. pontjában, 4. § (1) és (5) bekezdésében, 5. § (2) bekezdés a) pontjában, 6. § (1) bekezdés b) pontjában, 7. § (5) bekezdésében, 55. § (2) és (3) bekezdésében az "az információs pont" szövegrész helyébe az "a 3. § (1) bekezdés 15. pontja szerinti" szöveg,

2. 3. § (1) bekezdés 15. pontjában az "együttműködési program" szövegrész helyébe az "együttműködési programok" szöveg,

3. 4. § (2) bekezdés c) pontjában az "információs pont" szövegrész helyébe az "a 3. § (1) bekezdés 15. pontja szerinti" szöveg,

4. 4. § (2b) bekezdésében a "kedvezményezettekre" szövegrész helyébe a "kedvezményezettek" szöveg,

5. 5. § (2) bekezdés d) pontjában a "társfinanszírozás az igazoló" szövegrész helyébe a "társfinanszírozás igazoló" szöveg,

6. 6. § (2) és (5) bekezdésében az "Az információs pont" szövegrész helyébe az "A 3. § (1) bekezdés 15. pontja szerinti" szöveg,

7. 7. § (2) bekezdés a) pontjában az "egy éven belül" szövegrész helyébe a "tizenöt hónapon belül" szöveg,

8. 7. § (3) bekezdésében az "A visszafizetés határideje" szövegrész helyébe az "A (2) bekezdés b) pontja szerinti visszafizetés határideje" szöveg,

9. 7. § (6) bekezdésében az "az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.)" szövegrész helyébe az "az uniós támogatási szerződés" szöveg,

10. 7. § (6) bekezdésében, 12. § (2) bekezdés g) pontjában, 14. § (1) bekezdésében, 26. § (1) bekezdésében, 27. § (5) bekezdés a) pontjában, 28. § (1) bekezdésében a "szabálytalanság" szövegrész helyébe a "szabálytalanság vagy pénzügyi hiba" szöveg,

11. 7. § (8) bekezdésében az "az információs pont" szövegrészek helyébe az "a 3. § (1) bekezdés 15. pontja szerinti" szöveg,

12. 7. § (8) bekezdésében a "szabálytalanságból fakadó" szövegrész helyébe a "szabálytalanságból vagy pénzügyi hibából fakadó" szöveg,

13. 8. § (3) bekezdés b) pont ba) alpontjában az "az európai uniós forrásból nyújtott költségvetési támogatások" szövegrész helyébe az "a megelőlegezés" szöveg,

14. 9. § (6) bekezdés nyitó szövegrészében az "a 8. § (3) bekezdés" szövegrész helyébe az "a 8. § (3)-(3b) bekezdés" szöveg,

15. 9. § (6) bekezdés a) pontjában a "minden egyes kifizetés" szövegrész helyébe a "minden egyes utófinanszírozásként teljesített kifizetés" szöveg,

16. 13. § (3) bekezdésében az "a projektrész megvalósítása során" szövegrész helyébe a "legkésőbb a projektrész zárójelentéséhez kapcsolódó hitelesítési nyilatkozat kiállításáig" szöveg,

17. 15. § (4) bekezdésében a "felszámolási eljárást kezdeményez" szövegrész helyébe a "felszámolási eljárást kezdeményezhet a nemzeti hatóság hozzájárulásával" szöveg,

18. 7. alcím címében a "Szabálytalanságkezelés" szövegrész helyébe a "Szabálytalanság és pénzügyi hiba kezelése" szöveg,

19. 20. § (1) bekezdésében az "a szabálytalanságok" szövegrész helyébe az "a szabálytalanságok és pénzügyi hibák" szöveg,

20. 20. § (2) bekezdés b) pontjában az "a szabálytalanságokkal" szövegrész helyébe az "a szabálytalanságokkal és pénzügyi hibákkal" szöveg,

21. 21. § (1) bekezdésében a "szabálytalanság gyanúját" szövegrész helyébe a "szabálytalanság vagy pénzügyi hiba gyanúját" szöveg,

22. 21. § (2) bekezdésében az "a szabálytalanság gyanújáról" szövegrész helyébe az "a gyanúról" szöveg,

23. 23. § (1) bekezdés nyitó szövegrészében és 23. § (1) bekezdés d) pontjában a "szabálytalanságot" szövegrész helyébe a "szabálytalanságot vagy pénzügyi hibát" szöveg,

24. 23. § (1) bekezdés c) és f) pontjában, 23. § (2) bekezdésében, 25. § (3) bekezdésében, 29. § (2) bekezdésében, 37. § (1) bekezdés c) pontjában az "a szabálytalanság" szövegrész helyébe az "a szabálytalanság vagy pénzügyi hiba" szöveg,

25. 23. § (2) bekezdésében az "a szabálytalanság gyanúja" szövegrész helyébe az "a gyanú" szöveg,

26. 25. § (2) bekezdésében az "a szabálytalanság gyanújával" szövegrész helyébe az "a gyanúval" szöveg,

27. 26. § (2) bekezdés b) pontjában az "a szabálytalansági gyanúról" szövegrész helyébe az "a gyanúról" szöveg,

28. 26. § (2) bekezdés c) pontjában az "a szabálytalansági gyanú" szövegrész helyébe az "a gyanú" szöveg,

29. 26. § (3) bekezdés nyitó szövegrészében, 27. § (6) bekezdésében az "A szabálytalanság" szövegrész helyébe az "A szabálytalanság vagy pénzügyi hiba" szöveg,

30. 27. § (4) bekezdés b) pontjában az "az elrendelt" szövegrész helyébe az "a javasolt" szöveg,

31. 27. § (6) bekezdésében az "a szabálytalanságot" szövegrész helyébe az "a szabálytalanságot vagy pénzügyi hibát" szöveg,

32. 29. § (2a) bekezdésében az "a pénzügyi korrekcióval" szövegrész helyébe az "a szabálytalansággal" szöveg,

33. 29. § (5) bekezdésében az "A szabálytalanságot" szövegrész helyébe az "A szabálytalanságot vagy pénzügyi hibát" szöveg,

34. 8. alcím címében az "A szabálytalansági döntés" szövegrész helyébe az "A szabálytalansági vizsgálatot lezáró döntés" szöveg,

35. 31. § (1) bekezdésében a "szabálytalansági döntés" szövegrészek helyébe a "27. § (5) bekezdés b) pontja szerinti döntés" szöveg,

36. 31. § (2) bekezdésében, 34. §-ában, 35. § (1) bekezdés e) pontjában, 37. § (1) bekezdés a) és c) pontjában a "szabálytalansági" szövegrész helyébe a "27. § (5) bekezdés b) pontja szerinti" szöveg,

37. 32. § (3) bekezdésében a "szabálytalansági" szövegrészek helyébe a "27. § (5) bekezdés b) pontja szerinti" szöveg,

38. 32. § (4) és (5) bekezdésében, 37. § (1) bekezdés b) pontjában a "szabálytalansági döntést" szövegrész helyébe a "27. § (5) bekezdés b) pontja szerinti döntést" szöveg,

39. 32. § (5) bekezdésében, 36. § (1) bekezdésében a "szabálytalansági döntés" szövegrész helyébe a "27. § (5) bekezdés b) pontja szerinti döntés" szöveg,

40. 37. § (2) bekezdésében a "szabálytalansági döntésben" szövegrész helyébe a "27. § (5) bekezdés b) pontja szerinti döntésben" szöveg,

41. 38. § (7) bekezdésében a "felmerült követelésekről" szövegrész helyébe a "költségnyilatkozatot érintő" szöveg,

42. 47. § (4) bekezdésében az "a szabálytalanságban érintett" szövegrész helyébe az "a szabálytalanságban vagy pénzügyi hibában érintett" szöveg

lép.

20. § Ez a rendelet a kihirdetését követő nyolcadik napon lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök