Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

6/2021. (III. 3.) BM rendelet

a központi kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 64. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. §[1] A Magyarország 2024. évi központi költségvetéséről szóló 2023. évi LV. törvény 1. melléklet XIV. Belügyminisztérium fejezetben szabályozott központi kezelésű előirányzatok felhasználásának szabályait az 1. melléklet tartalmazza.

1/A. §[2] A központi költségvetésről szóló törvény 1. melléklet XIV. Belügyminisztérium fejezetet irányító szerv vezetője lebonyolítói megállapodás keretében az irányítása alá tartozó költségvetési szervet, közvetlen vagy közvetett tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó gazdasági társaságot, valamint az alapítói joggyakorlása alá tartozó alapítványt, közalapítványt lebonyolítóként kijelölhet.

2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 6/2021. (III. 3.) BM rendelethez

A XIV. Belügyminisztérium fejezet 2024. évi költségvetési kiadási központi kezelésű előirányzatainak feladatterve[3]

[4]
ABCDEFGHIJKLMNO
1Áht.
azonosító
Cím-
név
Alcím-
név
Jog-
címcsop.
Jogcím
név
Előirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának módjaTámogatási
előleg
Rendelkezésre bocsátás módjaVisszafizetés határidejeBiztosítékKezelő
szerv
Lebonyolító
szerv
Európai uniós
forrásból
finanszírozott
költségvetési
támogatás
közreműködő
szervezete
2Központi kezelésű előirányzatok----------
3384873Európai Uniós és
nemzetközi
projektek/programok
megvalósításához
kapcsolódó kiadások
A miniszter feladat- és hatáskörébe tartozó, európai uniós vagy nemzetközi forrásból támogatott projektek - ideértve az Európai Unió által közvetlenül társfinanszírozott projekteket is -, támogatási programok, konstrukciók megvalósításához, előkészítéséhez, pályáztatásához, illetve európai uniós vagy nemzetközi stratégiákban megfogalmazott elvárásokhoz történő alkalmazkodást, feladatoknak való megfelelést elősegítő pilotjellegű projektekhez és az Európai Unió vagy nemzetközi
szervezet által meghatározott tagállami feladatok hatékony ellátásának előkészítéséhez kapcsolódó költségek finanszírozásához:
1. likviditási támogatás nyújtható a kiadások megelőlegezésére,
2. vissza nem térítendő támogatás nyújtható
a) Az el nem számolható költségek finanszírozására (ideértve különösen az el nem számolható általános forgalmi adó összegét és - a Belügyi Alapok támogatásait érintően elrendelt pénzügyi korrekciók, működési költség, valamint az eredeti
projektben megvalósított fejlesztés vagy beruházás fenntartási, üzemeltetési költségeinek kivételével - az Európai Bizottság vagy egyéb, a támogatás jogszerű felhasználásának ellenőrzésére jogszabály alapján felhatalmazott szerv által elrendelt
visszafizetési kötelezettségek összegét, a támogatási korlátok miatt a projekt keretében el nem számolható költségeket, így különösen az előkészítési, pályázatírási és -összeállítási vagy projektzáráshoz kapcsolódó költséget, illetve a projekt
érdekében felmerült, de a projekt pályázati felhívása alapján el nem számolható kiadásokat),
b) közvetlen európai uniós vagy egyéb nemzetközi támogatási program pályázati felhívásában előírt önrész vagy saját erő biztosítására,
c) önkéntes hozzájárulás nyújtására.
a) Belügyminisztérium
(a továbbiakban: BM)
igazgatása
--Egy összegben vagy
részletekben, időarányosan.
-----
b) a miniszter irányítása
alá tartozó költségvetési
szervek
c) a BM-mel
megállapodást kötött
szervezetek
d) a nemzetközi
kötelezettségvállalásból
eredő feladatokat
végrehajtó szerv,
szervezet,
együttműködési rendszer
e) a BM tulajdonosi joggyakorlása
alá tartozó gazdasági társaság
Az előirányzat terhére támogatási
igény alapján költségvetési
támogatás nyújtható - támogatói
okirat alapján - a G:3 mező
b)-d) pontjában foglalt
kedvezményezettek részére.
igenEgy összegben vagy részletekben,
időarányosan.
A kifizetésben részesülő
az F:3 mező 1. pontja szerint
(kiadások megelőlegezésére)
kapott támogatást, valamint
az F:3 mező 2. pontja szerint
(vissza nem térítendő
támogatás) kapott
támogatásból fel nem
használt összeget, vagy ahol a
támogatói okirat a teljes
támogatás visszafizetését írja
elő, ott a támogatói okiratban
meghatározott időpontig
köteles visszafizetni
a támogató részére.
A támogatói
okiratban az
államháztartásról
szóló törvény
végrehajtásáról
szóló 368/2011.
(XII. 31.)
Korm. rendelet
(a továbbiakban:
Ávr.) 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
---
[5]
4384884Belügyi Alapok
2014-2020
1. Az előirányzat
a Belügyi Alapok
keretében a
2014-2020-as időszakra
a migrációs áramlások
hatékony menedzselése
érdekében a Közös
Európai Menekültügyi
Rendszer fejlesztését, a legális migrációnak és a harmadik országbeli migránsok hatékony integrációjának támogatását, hatékony visszatérési stratégiák erősítését szolgáló tevékenységhez használható fel a Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap
létrehozásáról, a
2008/381/EK tanácsi határozat módosításáról, valamint az 573/2007/EK és az 575/2007/EK európai parlamenti és
tanácsi határozatok és a 2007/435/EK tanácsi határozat hatályon kívül helyezéséről szóló,
2014. április 16-i
516/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben, valamint a Menekültügyi, a Migrációs és az Integrációs Alapra,
valamint a rendőrségi
együttműködés, a bűnmegelőzés és a bűnözés elleni küzdelem, valamint
a válságkezelés pénzügyi támogatására szolgáló eszközre vonatkozó általános rendelkezések megállapításáról szóló, 2014. április 16-i
I. Az F:4 mező
1-4. pontja tekintetében
BM igazgatása
--Amennyiben a BM igazgatása
a kedvezményezett, a Felelős
Hatóság egyedi döntése
alapján egy összegben vagy
részletekben, időarányosan
vagy teljesítésarányosan.
-----
II. Az F:4 mező
1-2. és 4. pontja tekintetében:
a) egyesület a párt
kivételével,
b) köztestület,
c) egyházi jogi személy,
d) alapítvány,
e) közalapítvány,
f) szövetkezet,
g) jogi személyiséggel
rendelkező egyéb
szervezet,
h) helyi önkormányzat,
i) nemzetiségi
önkormányzat,
j) önkormányzati társulás,
k) nem a miniszter
irányítása alá tartozó
költségvetési szerv,
l) nemzetközi szervezet,
m) kormányközi szervezet,
n) gazdasági társaság
III. Az F:4 mező 1-4. pontja tekintetében
a miniszter irányítása alá
tartozó költségvetési szerv
Az előirányzat terhére támogatási
igény alapján
- támogatási szerződés vagy
támogatói okirat alapján -
költségvetési támogatás a
következő kiválasztási módok
szerint nyújtható:
1. A támogatás támogatási igény
alapján nyújtható:
a) Közvetlen kijelöléssel kell
kiválasztani azt a támogatási
igényt, amely esetében az adott
tevékenység jellege vagy a
támogatás igénylőjének jogállása
nem teszi lehetővé a nyílt eljárással
történő kiválasztást, vagy a
tervezett tevékenységet a
költségvetési támogatás igénylője
jogszabályi felhatalmazás alapján,
kizárólagos hatáskörrel látja el.
b) Korlátozott eljárással kell
kiválasztani azt a támogatási
igényt, amely esetében az adott
tevékenység vagy a megvalósító
szervezet típusa annak szakmai
vagy egyéb sajátossága miatt nem
teszi lehetővé a nyílt eljárással vagy
a közvetlen kijelöléssel történő
kiválasztást.
c) A Felelős Hatóság a
kedvezményezett egyedi
kérelmére a tervezés, kiválasztási
eljárás vagy a támogatási
szerződés megkötésének vagy a
támogatási okirat kiadásának
időpontjában előre nem látható ok
miatt a támogatási szerződésben
vagy a támogatói okiratban
IgenA támogatási szerződés vagy
támogatói okirat vagy egyedi
döntés alapján egy
összegben vagy
részletekben, időarányosan
vagy teljesítésarányosan.
-Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
---
[6]
514/2014/EU európai
parlamenti és a tanácsi
rendeletben
meghatározottak szerint.
2. Az előirányzat
a Belügyi Alapok
keretében a
2014-2020-as időszakra
a külső határok
igazgatását,
a közös uniós
vízumpolitikát, a rendőri
együttműködést,
a szervezett bűnözés
megelőzését és az ellene
folyatott küzdelmet,
valamint válságkezelést
szolgáló tevékenység támogatására használható fel a Belső
Biztonsági Alap részét
képező, a rendőrségi
együttműködés, a
bűnmegelőzés és a
bűnözés elleni küzdelem,
valamint a válságkezelés
pénzügyi támogatására
szolgáló eszköz
létrehozásáról és
a 2007/125/IB tanácsi
határozat hatályon kívül
helyezéséről szóló,
2014. április 16-i
513/2014/EU európai
parlamenti és tanácsi
rendeletben és
a Belső Biztonsági Alap
részét képező, a külső
határok és a vízumügy
pénzügyi támogatására
szolgáló eszköz
létrehozásáról és az
574/2007/EK határozat
hatályon kívül
helyezéséről szóló,
2014. április 16-i
515/2014/EU európai
parlamenti és tanácsi
rendeletben, valamint
a Menekültügyi,
a Migrációs és az
Integrációs Alapra,
valamint a rendőrségi
együttműködés, a
bűnmegelőzés és a
bűnözés elleni küzdelem,
valamint a válságkezelés
pénzügyi támogatására
szolgáló eszközre
vonatkozó általános
rendelkezések
megállapításáról szóló,
2014. április 16-i
514/2014/EU európai
parlamenti és a tanácsi
rendeletben
meghatározottak szerint.
3. Az előirányzat felhasználható az 1. és 2. pontban foglalt rendeletek szerint a részben európai uniós forrás terhére jóváhagyott, osztott finanszírozású projektek el nem számolható hozzájárulásának finanszírozására, valamint
4. A támogató által jóváhagyott projektben keletkezett,
az Európai Bizottság felé a kedvezményezettnek fel nem róható okból el nem számolható kiadások finanszírozására - ideértve a központi beszerző szerv által kötött keretmegállapodás alapján megvalósított közbeszerzési eljárás eredményeként kötött szerződés végrehajtása során keletkezett, a keretmegállapodás megkötésére irányuló közbeszerzési eljárásra
visszavezethető okból
el nem számolható költség finanszírozását is.
rögzített uniós és hazai
költségvetési támogatás összegét
megemelheti (többlettámogatás)
az esélyegyenlőség biztosítása
mellett.
d) Az a)-c) pontban meghatározott
kivétellel a támogatás biztosítására
nyílt projekt kiválasztási eljárással
kerülhet sor.
e) Egyszerűsített nyílt eljárással kell
kiválasztani a támogatási igényt,
ha kizárólag a támogatást igénylő
jogosultsága és a felhívásban
előírt, mérlegelést nem igénylő
értékelési szempontok vizsgálatára
kerül sor, és nem állnak fenn a
közvetlen kijelölés feltételei.
2. Beruházási célú projektek
esetében a felhívásban
meghatározottakat figyelembe
véve támogatásban az részesülhet,
aki vállalja, hogy a beruházás teljes
értéken történő elszámolása
esetén a számviteli törvény szerinti
aktiválástól számítva
a) informatikai célú beruházás
esetén
3 évig,
b) eszközbeszerzés esetén
5 évig,
c) infrastrukturális beruházás,
valamint az elszámolhatósági
útmutatóban meghatározott
eszközök esetén
10 évig
a megvalósított beruházást a
projekt céljaival összhangban
üzemelteti.
A Felelős Hatóság üzemeltetési
kötelezettséget írhat elő a nem
beruházási célú projektben
beszerzett, általa egyedileg
megjelölt eszközre nézve.
5384928Belügyi Alapok
2021-2027
Az előirányzat a 2021-2027
közötti időszakban a Belső
Biztonsági Alap létrehozásáról
szóló, 2021. július 7-i
(EU) 2021/1149 európai
parlamenti és tanácsi
rendeletben, a Menekültügyi,
Migrációs és Integrációs
Alap létrehozásáról szóló,
2021. július 7-i (EU) 2021/1147
európai parlamenti és tanácsi
rendeletben, valamint
a határigazgatás és
a vízumpolitika pénzügyi
támogatására szolgáló
eszköznek az Integrált
Határigazgatási Alap részeként
történő létrehozásáról szóló,
2021. július 7-i (EU) 2021/1148
európai parlamenti és tanácsi
rendeletben foglaltak szerinti
I. Az F:5 mező
1. pontja
tekintetében:
BM igazgatása
--Egy összegben
vagy részletekben,
időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan.
-----
1. technikai segítségnyújtás
költségkeretének
felhasználására,
2. támogatások biztosítására,
3. az európai uniós forrás
terhére finanszírozott,
a projektegyenleg megállapítása
keretében szükséges
forrásszerkezet-módosítás
eredményeként osztott
finanszírozású projektek el nem
számolható hozzájárulásának
finanszírozására,
4. az alapokat érintő, valamint
a jogelőd alapok kapcsán
keletkező tagállami visszafizetési
kötelezettségek finanszírozására,
továbbá
5. a támogató által jóváhagyott
projektben keletkezett,
az Európai Bizottság felé
a kedvezményezettnek fel nem
róható okból el nem számolható
kiadások finanszírozására
- ideértve a központi
beszerző szerv által kötött
keretmegállapodás alapján
megvalósított közbeszerzési
eljárás eredményeként kötött
szerződés végrehajtása során
keletkezett, a keretmegállapodás
megkötésére irányuló
közbeszerzési eljárásra
visszavezethető okból el
nem számolható költség
finanszírozását is -
használható fel.
II. Az F:5 mező 2. és
5. pontja tekintetében
a) egyesület (párt
kivételével),
b) köztestület,
c) egyházi jogi
személy,
d) alapítvány,
e) közalapítvány,
f) szövetkezet,
g) jogi személyiséggel
rendelkező egyéb
szervezet,
h) helyi
önkormányzat,
i) nemzetiségi
önkormányzat,
j) önkormányzati
társulás,
k) költségvetési szerv,
ideértve
a BM igazgatását is,
l) nemzetközi
szervezet,
m) kormányközi
szervezet,
n) gazdasági társaság.
III. Az F:5 mező
3. pontja tekintetében
- a BM igazgatása
kivételével -
az államháztartás
központi
alrendszerébe tartozó
költségvetési szerv,
ideértve
a BM igazgatását is.
IV. Az F:5 mező
4. pontja tekintetében
az Európai Bizottság.
A 2021-2027
programozási
időszakban
az egyes európai
uniós alapokból
származó
támogatások
felhasználásának
rendjéről szóló
256/2021. (V. 18.)
Korm. rendelet
[a továbbiakban:
256/2021. (V. 18.)
Korm. rendelet]
szabályai szerint.
IgenA támogatási
szerződés vagy
támogatói okirat
alapján egy
összegben vagy
részletekben,
időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan.
-A támogatási
szerződésben
vagy támogatói
okiratban
a 256/2021. (V. 18.)
Korm. rendelet
517. § (3) bekezdése
szerinti biztosíték
köthető ki.
---
[7]
(abcdefghijkLMnO)
6343628Gyógyszertári tulajdoni hányad
állami elővásárlása és
értékesítése
A gyógyszertárak tulajdonosi szerkezete
tekintetében új, a többségi gyógyszerészi
tulajdon elősegítését támogató szabályozás
szerint a gyógyszertári tulajdonhányad
értékesítése esetén elővásárlási joga van
a törvényben meghatározott
gyógyszerészeknek és az államnak.
Az előirányzat felhasználásának célja lehetővé
tenni, hogy az állam indokolt esetben élni
tudjon elővásárlási jogával, ha azt
a rangsorban előtte álló gyógyszerészek nem
tennék meg.
a) egyéni vállalkozó,
b) egyéni cég,
c) egyéni
vállalkozónak nem
minősülő
természetes
személy,
d) gazdasági
társaság
egyösszegű
kifizetéssel
részletekben
történő kifizetéssel
egészség-
biztosítási
alap
előirány-
zatainak
kezelő
szerve
7A Belügyminisztérium tulajdonosi joggyakorlásával
kapcsolatos bevételek és kiadások
8A Belügyminisztérium tulajdonosi
joggyakorlásával kapcsolatos kiadások
9400584A Belügyminisztérium
tulajdonosi joggyakorlása
alá tartozó társaságok
forrásjuttatásai
A Belügyminisztérium tulajdonosi
joggyakorlása alá tartozó
gazdasági társaságok
a) tőkeemelésének és pótbefizetésének,
b) tulajdonosi támogatásának
finanszírozása.
A Belügyminisztérium
tulajdonosi joggyakorlása alá
tartozó gazdasági társaságok
Az államháztartásról
szóló 2011. évi
CXCV. törvény
szerinti, az állami
vagyon felügyeletéért
felelős miniszter
jóváhagyása esetén,
a támogatói okiratban
vagy támogatási
szerződésben
foglaltaknak
megfelelően.
IgenA tulajdonosi
joggyakorló
határozatában
foglaltak szerint,
tőkeemelés vagy
pótbefizetés
jogcímén.
Tulajdonosi
támogatás
esetében egy
összegben
vagy idő- vagy
teljesítésarányos
részletekben.
Pótbefizetés
esetén
szerződés
szerint.
Tulajdonosi
támogatás
esetében
támogatási
szerződés
vagy
támogatói
okirat szerint.
Az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---
10
11
12

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 8/2024. (II. 14.) BM rendelet 5. § a) pontja. Hatályos 2024.02.15.

[2] Beiktatta az 51/2024. (X. 14.) BM rendelet 9. §-a. Hatályos 2024.10.15.

[3] Módosította a 8/2024. (II. 14.) BM rendelet 5. § b) pontja. Hatályos 2024.02.15.

[4] Módosította a 8/2024. (II. 14.) BM rendelet 6. §-a (ld. 2. melléklet 1-2. pont). Hatályos 2024.02.15.

[5] Módosította a 8/2024. (II. 14.) BM rendelet 5. § d)-e) pontja. Hatályos 2024.02.15.

[6] Módosította a 8/2024. (II. 14.) BM rendelet 5. § c) pontja, 6. §-a (ld. 2. melléklet 3-4. pont), valamint 7. § b) pontja. Hatályos 2024.02.15.

[7] Módosította az 51/2024. (X. 14.) BM rendelet 10. §-a (ld. 2. melléklet). Hatályos 2024.10.15.

Tartalomjegyzék