Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

229/2022. (VI. 28.) Korm. rendelet

egyes villamos energia tárgyú rendeletek módosításáról

A Kormány a villamos energiáról szóló 2007. évi LXXXVI. törvény 170. § (1) bekezdés 29. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A megújuló energiaforrásból vagy hulladékból nyert energiával termelt villamos energia, valamint a kapcsoltan termelt villamos energia kötelező átvételéről és átvételi áráról szóló 389/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet módosítása

1. § A megújuló energiaforrásból vagy hulladékból nyert energiával termelt villamos energia, valamint a kapcsoltan termelt villamos energia kötelező átvételéről és átvételi áráról szóló 389/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: KÁT rendelet) 1. § (6)-(9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (10) és (11) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A 2016. december 31-ét követően benyújtott kérelemre e rendelet szerinti kötelező átvételi jogosultság csak abban az esetben állapítható meg, ha a kérelem:

a) jogutódláson alapuló, változatlan kötelező átvételi jogosultság bejegyzésére,

b) erőműegység feletti rendelkezési jog átadásán alapuló, változatlan kötelező átvételi jogosultság bejegyzésére vagy

c) a kötelező átvételi jogosultság megállapítása során figyelembe vett egyéb állami támogatás mértékének megváltozása miatti módosításra

irányul.

(7) A (6) bekezdés a) és b) pontja esetén a Hivatal kötelező átvételi jogosultságot állapít meg, ha a kötelező átvételi jogosultságot átadóval szemben a jogutódlás időpontjában vagy a kötelező átvételi jogosultság rendelkezési jog átadásán alapuló megállapítására vonatkozó, (6) bekezdés b) pontja szerinti kérelem elbírálásakor nem áll fenn a 9/A. § (4) bekezdésében meghatározott kizáró ok.

(8) A kötelező átvételi jogosultság megállapítására irányuló kérelmet a (6) bekezdés a) pontja esetén a jogutód, a (6) bekezdés b) pontja esetén az erőműegység felett rendelkezési jogot szerző személy nyújtja be a Hivatalhoz. Az üggyel érintett további - kérelmezőn kívüli - ügyfelek (7) bekezdés szerinti feltételeknek való megfelelését a Hivatal hatósági ellenőrzés keretében vizsgálja.

(9) A (6)-(8) bekezdés vonatkozásában ügyfélnek minősülnek mindazon személyek, akik a kötelező átvételi jogosultság megállapítására irányuló kérelem alapjául szolgáló jogügyletben érintettek.

(10) A (6) bekezdés a) pontja szerinti kérelmet a jogutód a jogutódlást követő harminc napon belül nyújtja be a Hivatalhoz.

(11) A kötelező átvételre jogosult erőműegység feletti rendelkezési jog átadása legkorábban akkor hatályosul, amikor a kötelező átvételi jogosultság (6) bekezdés b) pontja szerinti bejegyzése a kötelező átvételre jogosult erőműegység feletti rendelkezési jogot szerző részére megtörténik."

2. § A KÁT rendelet 3. §-a a következő (17) bekezdéssel egészül ki:

"(17) A kötelező átvételre jogosult termelő kérésére - a kötelező átvételi jogosultság jogutódlás vagy az erőműegység feletti rendelkezési jog átadása miatti megállapításának esetét kivéve - a kötelező átvételi jogosultságot a Hivatal nem vonhatja vissza."

3. § A KÁT rendelet 4. § (11) és (12) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(11) Az erőműegység feletti rendelkezési jog átadása esetén a Hivatal - ha a jogszabályi feltételek fennállnak -az erőműegységre a Hivatal határozatában megállapított kötelező átvételi időtartamból és kötelező átvétel alá eső villamosenergia-mennyiségből a rendelkezési jog átadása időpontjában még fennmaradó részt állapítja meg azon személy számára, aki az erőműegységgel az átadást követően rendelkezni jogosult.

(12) A KÁT mérlegkörben lévő KÁT termelő - biomasszát vagy biogázt felhasználó erőműegység kivételével - kizárólag akkor jogosult a KÁT mérlegkör helyett más mérlegkörhöz való csatlakozásra, ha a kötelező átvétel keretében történő támogatás helyett a támogatás METÁR rendelet szerinti prémium típusú támogatás szabályai szerinti elszámolására prémium típusú támogatási szerződést köt. Ebben az esetben az alkalmazandó támogatott ár a termelőre vonatkozó aktuális kötelező átvételi árak időben egyenletes termelés melletti átlagának 1. számú melléklet szerinti szorzótényezővel módosított értékével egyezik meg, és a támogatás időtartama változatlan marad. A kötelező átvételre jogosult termelő - biomasszát vagy biogázt felhasználó erőműegység kivételével - a KÁT mérlegkörhöz a KÁT mérlegkörből történő kilépést követően nem csatlakozhat újra."

4. § A KÁT rendelet 4. § (13) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(13) A kötelező átvételre jogosult erőműegység a kötelező átvétel keretében megállapított támogatás igénybevételével egyidejűleg a közcélú hálózaton piaci alapon úgy értékesíthet villamos energiát, ha másik mérlegkörhöz csatlakozik, továbbá a kötelező átvételi támogatás METÁR rendelet szerinti prémium típusú támogatás szabályai szerinti kifizetésére a Befogadó Üzletszabályzata szerinti Prémium támogatási szerződést köt a Befogadóval. Ebben az esetben a (12)-(12b) bekezdés szerint meghatározott támogatott árat és időtartamot kell alkalmazni, és a továbbiakban az erőműegység KÁT mérlegkörhöz való csatlakozására - biomasszát vagy biogázt felhasználó erőműegység kivételével - nincs lehetőség."

5. § A KÁT rendelet 6. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(7) A kötelező átvételre jogosult termelő a villamosenergia-termelést a KÁT mérlegkörben kezdi meg, amelyhez a Befogadó Üzletszabályzata szerinti KÁT mérlegkör-tagsági szerződést köt a Befogadóval. A szerződés megkötésére vonatkozó eljárásrendet a kereskedelmi szabályzat és Befogadó Üzletszabályzata határozza meg. A KÁT mérlegkörhöz való csatlakozás legkorábban annak a hónapnak az első napjától lehetséges, amelyben a villamosenergia-termelés várhatóan megkezdődik. A Befogadó a Hivatal határozatában megállapított időtartam és a kötelező átvételre kerülő éves villamosenergia-mennyiség szorzataként számított összes kötelező átvételre kerülő villamosenergia-mennyiséget (a továbbiakban: összes átveendő energia) folyamatosan - éves mennyiség szerinti megszakítás alkalmazása nélkül - veszi át. A kötelező átvételi jogosultság a kötelező átvételre meghatározott időtartam leteltével vagy az összes átveendő energia értékesítésével egyaránt megszűnik."

6. § (1) A KÁT rendelet 9/A. § (1) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kötelező átvételi rendszerben nem értékesíthet az a KÁT termelő,)

"g) aki a tevékenységére vonatkozó jogszabályi vagy villamosenergia-ellátási szabályzatokban meghatározott előírásoknak nem tesz eleget,"

(2) A KÁT rendelet 9/A. § (1) bekezdés l) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kötelező átvételi rendszerben nem értékesíthet az a KÁT termelő,)

"l) aki kényszertörlési eljárás alatt áll,"

(3) A KÁT rendelet 9/A. § (3a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3a) Ha a Hivatal az (1) bekezdés g) pontja szerinti kizáró ok fennállását állapítja meg, a kötelező átvételi rendszerben való értékesítést a kizáró ok fennállásáig felfüggesztheti. Ha a felfüggesztés oka a felfüggesztéstől számított 3 hónap elteltével is fennáll, úgy a Hivatal rendelkezhet a kötelező átvételi jogosultságból történő kizárásról."

7. § A KÁT rendelet a következő 11/E. §-sal egészül ki:

"11/E. § A villamosenergia-termelést az egyes villamos energia tárgyú rendeletek módosításáról szóló 229/2022. (VI. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: MódKr.) hatálybalépése előtt megkezdő, kötelező átvételre jogosult erőműegység esetében, amelyre a termelő a MódKr. hatálybalépését megelőzően nem kötötte meg a KÁT mérlegkör-tagsági szerződést, vagy nem kérte a támogatás METÁR rendelet szerinti prémium típusú támogatás szabályai szerinti elszámolását, legkésőbb a MódKr. hatálybalépésétől számított egy éven belül megköti a Befogadó Üzletszabályzata szerinti KÁT mérlegkör-tagsági szerződést vagy prémium támogatási szerződést. Prémium támogatási szerződés megkötése esetén az erőműegység KÁT mérlegkörhöz - biomasszát vagy biogázt felhasználó erőműegység kivételével - nem csatlakozhat. Az e bekezdés szerinti erőműegységek esetében a támogatási időtartam számítása a MódKr. hatálybalépését követő hónap első napján megkezdődik."

8. § A KÁT rendelet 14. számú melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

9. § A KÁT rendelet 15. számú melléklet 7. pontjában a "Pi - az adott (i) elszámolási mérési időegységben a másnapi hazai szervezett villamosenergia-piacon kialakult órás ár (EUR/MWh) a Magyar Nemzeti Bank adott hónapra közzétett napi középárfolyamainak számtani átlaga alapján átváltva, Ft/kWh." szövegrész helyébe a "Pi -az adott (i) elszámolási mérési időegységre a hazai szervezett villamosenergia-piaci engedélyes által közzétett, napon belül kialakult órás és negyedórás árak Kereskedelmi Szabályzatban meghatározott módon számított átlaga - napon belüli árak hiányában a másnapi hazai szervezett villamosenergia-piacon kialakult órás ár - (EUR/MWh) a Magyar Nemzeti Bank adott napra - munkaszüneti nap esetében a megelőző munkanapra -közzétett napi középárfolyama alapján átváltva, Ft/kWh." szöveg lép.

10. § A KÁT rendelet

a) 4. § (14) bekezdésében a "nem kell átlépnie a METÁR rendelet szerinti prémium típusú támogatási rendszerbe" szövegrész helyébe a "nem kell más mérlegkörhöz csatlakoznia és a kötelező átvételi támogatás METÁR rendelet szerinti prémium típusú támogatás szabályai szerinti kifizetésére prémium támogatási szerződést kötnie a Befogadóval" szöveg,

b) 9/A. § (3) bekezdésében az "a), c) vagy h)-k) pontja" szövegrész helyébe az "a) vagy c) pontja" szöveg

lép.

11. § Hatályát veszti a KÁT rendelet 9/A. § (1) bekezdés h) és k) pontja.

2. A megújuló energiaforrásból termelt villamos energia kötelező átvételi és prémium típusú támogatásáról szóló 299/2017. (X. 17.) Korm. rendelet módosítása

12. § (1) A megújuló energiaforrásból termelt villamos energia kötelező átvételi és prémium típusú támogatásáról szóló 299/2017. (X. 17.) Korm. rendelet (a továbbiakban: METÁR rendelet) 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A KÁT mérlegkörben lévő, 10. § (2) bekezdése alá nem tartozó KÁT termelő kizárólag akkor jogosult a KÁT mérlegkör helyett más mérlegkörhöz való csatlakozásra, ha a kötelező átvétel keretében történő támogatás helyett a támogatás e rendelet szerinti prémium típusú támogatás szabályai szerinti elszámolására a befogadó üzletszabályzata szerinti prémium támogatási szerződést köt a befogadóval. Ebben az esetben az alkalmazandó támogatott ár a termelőre vonatkozó aktuális kötelező átvételi árak időben egyenletes termelés melletti átlagának 1. melléklet szerinti szorzótényezővel módosított értékével egyezik meg, és a támogatás időtartama változatlan marad. Az e bekezdés szerinti KÁT mérlegkörből történő kilépés esetén a kötelező átvételre jogosult termelő a KÁT mérlegkörhöz nem csatlakozhat újra."

(2) A METÁR rendelet 3. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) A kötelező átvételre jogosult erőműegység a kötelező átvétel keretében történő támogatás igénybevételével egyidejűleg a közcélú hálózaton piaci alapon úgy értékesíthet villamos energiát, ha másik mérlegkörhöz csatlakozik, továbbá a kötelező átvételi támogatás e rendelet szerinti prémium típusú támogatás szabályai szerinti kifizetésére a befogadó üzletszabályzata szerinti prémium támogatási szerződést köt. Ebben az esetben az (1)-(5) bekezdésben meghatározott támogatott árat és időtartamot kell alkalmazni, és a továbbiakban az erőműegység KÁT mérlegkörhöz való csatlakozására nincs lehetőség."

13. § A METÁR rendelet 6. § (2)-(2c) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, és a § a következő (2d) és (2e) bekezdéssel egészül ki:

"(2) Az erőműegység feletti rendelkezési jog átadása esetén az erőműegység felett rendelkezési jogot szerző személy kérelmére a Hivatal - ha a jogszabályi feltételek fennállnak - az erőműegységre a Hivatal határozatában megállapított kötelező átvételi időtartamból és kötelező átvétel alá eső villamosenergia-mennyiségből a rendelkezési jog átadása időpontjában még fennmaradó kötelező átvételi vagy prémium típusú támogatási jogosultságot állapít meg az erőműegység felett rendelkezési jogot szerző személy részére.

(2a) Jogutódlás esetén a jogutód kérelmére a Hivatal - ha a jogszabályi feltételek fennállnak - az erőműegységre a Hivatal határozatában megállapított kötelező átvételi időtartamból és kötelező átvétel alá eső villamosenergia-mennyiségből a jogutódlás időpontjában még fennmaradó kötelező átvételi vagy prémium típusú támogatási jogosultságot állapít meg a jogutód részére.

(2b) A (2) és (2a) bekezdés esetében a Hivatal kötelező átvételi vagy prémium típusú támogatási jogosultságot csak abban az esetben állapíthat meg, ha a kötelező átvételi jogosultság vagy prémium típusú támogatási jogosultság átadójával szemben a (2) bekezdés szerinti kérelem elbírálásakor vagy a jogutódlás időpontjában nem áll fenn a 20. § (4) bekezdésében meghatározott kizáró ok.

(2c) A (2)-(2b) bekezdés vonatkozásában ügyfélnek minősül, aki a kötelező átvételi jogosultság vagy prémium típusú támogatási jogosultság megállapítására irányuló kérelem alapjául szolgáló jogügyletben érintett. Az üggyel érintett további - kérelmezőn kívüli - ügyfél (2b) bekezdésben meghatározottaknak való megfelelését a Hivatal hatósági ellenőrzés keretében vizsgálja.

(2d) A (2a) bekezdés szerinti kérelmet a jogutód jogutódlást követő harminc napon belül nyújtja be a Hivatalhoz. (2e) A kötelező átvételre vagy prémium támogatásra jogosult erőműegység feletti rendelkezési jog átadása legkorábban akkor hatályosul, amikor a kötelező átvételi vagy prémium támogatási jogosultság (2) bekezdés szerinti bejegyzése a kötelező átvételre vagy prémium támogatásra jogosult erőműegység feletti rendelkezési jogot szerző részére megtörténik."

14. § A METÁR rendelet 10. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A KÁT mérlegkörben történő értékesítéshez a kötelező átvételre jogosult termelő a befogadó üzletszabályzata szerinti KÁT mérlegkör-tagsági szerződést köt a befogadóval. A szerződés megkötésére vonatkozó eljárásrendet a kereskedelmi szabályzat és befogadó üzletszabályzata határozza meg."

15. § A METÁR rendelet 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"16. § (1) A prémium típusú támogatás igénybevételéhez a termelő a befogadó üzletszabályzata szerinti szerződést köt a befogadóval. A szerződés megkötésére vonatkozó eljárásrendet a kereskedelmi szabályzat és befogadó üzletszabályzata határozza meg.

(2) Prémium típusú támogatás premizált termelő részére történő kifizetésére a befogadó az (1) bekezdés szerinti szerződés alapján jogosult és köteles.

(3) Az (1) bekezdés szerinti szerződést - biomasszát vagy biogázt felhasználó erőműegység kivételével -a termelő nem szüntetheti meg a Hivatal által kiadott, a támogatási jogosultságot megállapító határozatában előírt a villamos energia támogatási időtartam lejártáig vagy a támogatás alá eső teljes villamosenergia-mennyiség elszámolásáig.

(4) A termelő kérésére - barna prémium, továbbá a kötelező átvételi vagy prémium támogatási jogosultság jogutódlás vagy az erőműegység feletti rendelkezés átadása miatti megállapításának esetét kivéve - a kötelező átvételi vagy prémium támogatási jogosultságot a Hivatal nem vonhatja vissza."

16. § (1) A METÁR rendelet 18. § (2b) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2b) A zöld prémium típusú támogatás támogatási időtartamát

a) a 16. § (1) bekezdése szerinti szerződés hatálybalépésétől vagy

b) ha a 16. § (1) bekezdése szerinti szerződés később lép hatályba, a kereskedelmi üzem kezdetétől számított harmadik hónap első napjától

kell számolni."

(2) A METÁR rendelet 18. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A kötelező átvételre jogosult, 10. § (2) bekezdése alá nem tartozó termelő a villamosenergia-termelést a KÁT mérlegkörben kezdi meg. A KÁT mérlegkörhöz való csatlakozás legkorábban azon hónap első napjától lehetséges, amelyben a villamosenergia-termelés várhatóan megkezdődik. A befogadó a Hivatal határozatában megállapított időtartam és a kötelező átvételre kerülő éves villamosenergia-mennyiség szorzataként számított összes kötelező átvételre kerülő villamosenergia-mennyiséget (a továbbiakban: összes átveendő energia) folyamatosan - az éves mennyiség szerinti megszakítás alkalmazása nélkül - veszi át. A kötelező átvételi jogosultság a kötelező átvételre meghatározott időtartam leteltével vagy az összes átveendő energia értékesítésével egyaránt megszűnik."

17. § (1) A METÁR rendelet 20. § (1) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kötelező átvételi rendszerben nem értékesíthet, illetve prémium típusú támogatást nem vehet igénybe az a termelő,)

"g) aki a tevékenységére vonatkozó jogszabályi, vagy villamosenergia-ellátási szabályzatokban meghatározott előírásoknak nem tesz eleget,"

(2) A METÁR rendelet 20. § (1) bekezdés i) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kötelező átvételi rendszerben nem értékesíthet, illetve prémium típusú támogatást nem vehet igénybe az a termelő,)

"i) aki kényszertörlési eljárás alatt áll,"

(3) A METÁR rendelet 20. § (3a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3a) Ha a Hivatal az (1) bekezdés g) pontja szerinti kizáró ok fennállását állapítja meg, akkor a kötelező átvételi rendszerben való értékesítést a kizáró ok fennállásáig felfüggesztheti. Ha a felfüggesztés oka a felfüggesztéstől számított 3 hónap elteltével is fennáll, úgy a Hivatal rendelkezhet a kötelező átvételi vagy prémium támogatási jogosultságból történő kizárásról."

18. § A METÁR rendelet a következő 26. §-sal egészül ki:

"26. § (1) Kereskedelmi üzemet az egyes villamos energia tárgyú rendeletek módosításáról szóló 229/2022. (VI. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: MódKr2.) hatálybalépése előtt megkezdett, kötelező átvételre jogosult erőműegység esetében, amelyre a termelő a MódKr2. hatálybalépése előtt nem kötötte meg a KÁT mérlegkör-tagsági szerződést, vagy nem kérte a támogatás e rendelet szerinti prémium típusú támogatás szabályai szerinti elszámolását, legkésőbb a MódKr2. hatálybalépésétől számított egy éven belül megköti a befogadó üzletszabályzata szerinti KÁT mérlegkör-tagsági vagy prémium támogatási szerződést. Prémium támogatási szerződés megkötése esetén az erőműegység KÁT mérlegkörhöz való csatlakozására nincs lehetőség. Az e bekezdés szerinti erőműegység esetében a támogatási időtartam számítása legkésőbb a MódKr2. hatálybalépését követő hónap első napján megkezdődik.

(2) Kereskedelmi üzemét a MódKr2. hatálybalépése előtt megkezdett, zöld prémium típusú támogatásra jogosult termelő esetében, aki a MódKr2. hatálybalépése előtt nem kötötte meg a 16. § (1) bekezdése szerinti szerződést, a MódKr2. hatálybalépésétől számított egy éven belül megköti a befogadó üzletszabályzata szerinti prémium támogatási szerződést."

19. § A METÁR rendelet 5. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

20. § A METÁR rendelet 6. melléklet 7. pontjában a "Pi - az adott (i) elszámolási mérési időegységben a másnapi hazai szervezett villamosenergia-piacon kialakult órás ár (EUR/MWh) a Magyar Nemzeti Bank adott hónapra közzétett napi középárfolyamainak számtani átlaga alapján átváltva, Ft/kWh." szövegrész helyébe a "Pi - az adott (i) elszámolási mérési időegységre a hazai szervezett villamosenergia-piaci engedélyes által közzétett, napon belül kialakult órás és negyedórás árak Kereskedelmi Szabályzatban meghatározott módon számított átlaga - napon belüli árak hiányában a másnapi hazai szervezett villamosenergia-piacon kialakult órás ár - (EUR/MWh) a Magyar Nemzeti Bank adott napra - munkaszüneti nap esetében a megelőző munkanapra - közzétett napi középárfolyama alapján átváltva, Ft/kWh." szöveg lép.

21. § A METÁR rendelet

a) 3. § (7) bekezdésében a "nem kell átlépnie az e rendelet szerinti prémium típusú támogatási rendszerbe" szövegrész helyébe a "nem kell a kötelező átvételi támogatás e rendelet szerinti prémium típusú támogatás szabályai szerinti kifizetésére prémium támogatást kötnie és más mérlegkörhöz csatlakoznia" szöveg,

b) 20. § (3) bekezdésében az "a), c), h) vagy j) pontja" szövegrész helyébe az "a), c) vagy j) pontja" szöveg,

c) 20. § (4) bekezdésében az "(1) bekezdés b), d)-f), i), vagy k) pontja" szövegrész helyébe az "(1) bekezdés b), d)-f) vagy i) pontja" szöveg

lép.

22. § Hatályát veszti a METÁR rendelet 20. § (1) bekezdés h) és k) pontja.

3. Az egyes energetikai tárgyú jogszabályok módosításáról szóló 787/2021. (XII. 27.) Korm. rendelet módosítása

23. § Nem lép hatályba az egyes energetikai tárgyú jogszabályok módosításáról szóló 787/2021. (XII. 27.) Korm. rendelet 31. §-a és 63. §-a.

4. Záró rendelkezések

24. § (1) Ez a rendelet - a (2) és (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 9. § és a 20. § az e rendelet kihirdetését követő hónap első napján lép hatályba.

(3) A 23. § 2023. január 1-jén lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 229/2022. (VI. 28.) Korm. rendelethez

A KÁT rendelet 14. számú melléklet 1. pont 1.7. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép, és a pont a következő 1.8. ponttal egészül ki:

"1.7. Az 1.1-1.5. pontban, valamint a 15. számú mellékletben az SZi ki és SZi be mennyiségeket nulla értékkel kell figyelembe venni és a Befogadó ebben az értelemben módosítja az érintett Menetrendadásra kötelezett önálló kiegyenlítő menedzsmenttel összefüggő menetrendjét, amennyiben

MDi KÁT < abs(SZi ki) + abs(SZi be);

1.8. Amennyiben a Menetrendadásra kötelezett a 7. § (5) bekezdés szerinti menetrendadási kötelezettségét nem teljesíti, az adott napra nem élhet a 7. § (7) bekezdés a) pont szerinti jogával és Befogadó ebben az értelemben módosítja az érintett Menetrendadásra kötelezett önálló kiegyenlítő menedzsmenttel összefüggő menetrendjét."

2. melléklet a 229/2022. (VI. 28.) Korm. rendelethez

A METÁR rendelet 5. melléklet 1. pont 1.7. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép, és a pont a következő 1.8. ponttal egészül ki:

"1.7. Az 1.1-1.5. pontban, valamint a 6. számú mellékletben az SZi ki és SZi be mennyiségeket nulla értékkel kell figyelembe venni és a befogadó ebben az értelemben módosítja az érintett menetrendadásra kötelezett önálló kiegyenlítő menedzsmenttel összefüggő menetrendjét, amennyiben

MDi KÁT < abs(SZi ki) + abs(SZi be);

1.8. Amennyiben a menetrendadásra kötelezett a 12. § (1) bekezdés szerinti menetrendadási kötelezettségét nem teljesíti, az adott napra nem élhet a 12. § (3) bekezdés a) pontja szerinti jogával és befogadó ebben az értelemben módosítja az érintett menetrendadásra kötelezett önálló kiegyenlítő menedzsmenttel összefüggő menetrendjét."

Tartalomjegyzék