Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

2/2022. (III. 10.) BM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet egyes támogatásokkal összefüggő módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet I. pont 13. alpontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 64. § (1) bekezdés 2. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § A fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának rendjéről szóló 13/2020. (V. 5.) BM rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4. § (3) bekezdés h) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Nem ítélhető meg támogatás)

"h) kultúrát és kulturális örökség megőrzését előmozdító támogatásban részesülő vállalkozás esetén nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére, kivéve azt a vállalkozást, amely 2019. december 31-én nem volt nehéz helyzetben, de 2020. január 1. és 2021. június 30. között nehéz helyzetbe került, és átmeneti támogatás esetében abban az esetben, ha a vállalkozás 2019. december 31-én nehéz helyzetben volt,"

2. § A Rendelet 6. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) A támogatást nyújtó köteles adatot szolgáltatni a Támogatásokat Vizsgáló Iroda részére a 651/2014/EU bizottsági rendelet 9. cikke szerinti közzététel céljából a 2. § hatálya alá tartozó, elsődleges mezőgazdasági termelés támogatása esetén a 60 000 eurónak megfelelő forintösszeget, a halászati és akvakultúra-termékek termelésével, feldolgozásával és értékesítésével kapcsolatos tevékenység támogatása esetén a 30 000 eurónak megfelelő forintösszeget, egyéb tevékenység támogatása esetén az 500 000 eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó egyedi támogatásról."

3. § A Rendelet 6. § (5a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5a) Az egyedi átmeneti támogatásoknak az Atr. 6. melléklete szerinti adatait az átmeneti támogatást jóváhagyó európai bizottsági határozat szerint közzé kell tenni az Európai Bizottság közzétételi adatbázisában. Erre figyelemmel az egyedi átmeneti támogatást nyújtó 2021. február 1-jéig, az ezt követően odaítélt támogatások esetén pedig a támogatás odaítélésétől számított hat hónapon belül továbbítja az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet részére az egyedi átmeneti támogatásoknak az Atr. 6. melléklete szerinti adatait."

4. § A Rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

5. § A Rendelet

a) 3. § 13. pontjában az "Atr. 6. §-ában" szövegrész helyébe az "Atr. 6. § (4a) és (4b) bekezdésében" szöveg,

b) 6. § (6) bekezdésében a "2021. június 30-ig" szövegrész helyébe a "2024. június 30-ig" szöveg, a "2021. december 31-ig" szövegrész helyébe a "2022. június 30-ig" szöveg,

c) 13/B. § (1) bekezdésében az "1 800 000" szövegrész helyébe a "2 300 000" szöveg,

d) 13/B. § (2) bekezdésében a "225 000" szövegrész helyébe a "290 000" szöveg és

e) 13/B. § (3) bekezdésében a "270 000" szövegrész helyébe a "345 000" szöveg

lép.

6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Dr. Pintér Sándor s. k.,

belügyminiszter

1. melléklet a 2/2022. (III. 10.) BM rendelethez

1. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 11. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1ÁHT azonosítóCím-
név
Alcím-
név
Jogcím-
csop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának módjaTámogatási előlegRendelkezésre bocsátás
módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító
szerv
Európai uniós forrásból
finanszírozott
költségvetési támogatás
közreműködő szervezete)
11387973Társadalmi
szervezetek,
alapítványok
támogatása
1. Az előirányzat a Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány támogatására 29,0 millió forint összegig használható fel.
A költségvetési támogatás célja a belügyi és rendvédelmi szervek dolgozói, valamint a belügyi nyugdíjasok, a szolgálati járandóságban részesülők és azok
családtagjai részére szervezett, az alapítói okirat céljaihoz igazodó különböző szakmai, egészségmegőrző, sport- és kulturális programok, rendezvények, táborok
támogatása.
2. Az előirányzat a Magyar Polgári Védelmi Szövetség támogatására 10,0 millió forint összegig használható fel, amely támogatást a Magyar Polgári Védelmi
Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja.
A költségvetési támogatás a lakosság, az ifjúság, a polgári védelmi szervezetek, valamint a polgármestert segítők és közbiztonsági referensek folyamatos
felkészítésére, a ”Polgári védelmi mozgalom dinamizálása” projekt időarányos végrehajtására, továbbá a szervezet BM OKF főigazgatója által jóváhagyott
éves munkatervében meghatározott feladatokhoz, az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságának védelméhez való hozzájárulás céljára használható fel.
3. Az előirányzat a Magyar Tűzoltó Szövetség és megyei szervezetei támogatására 50,0 millió forint összegig használható fel, amely támogatást
a Magyar Tűzoltó Szövetség nyilvántartott tagjai részére továbbadhatja.
A költségvetési támogatás a Magyar Tűzoltó Szövetség és megyei szervezetei alapító okiratában, a BM OKF főigazgatója által jóváhagyott éves munkatervében
meghatározott feladataira és az általuk szervezett rendezvények megvalósítására fordítható.
4. Az előirányzat az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetségének és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetségének támogatására 10,0 millió forint
összegig használható fel, amelyet az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetség és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetség nyilvántartott tagjai részére
továbbadhatja.
A költségvetési támogatás célja az Önkéntes Tűzoltóságok Országos Szövetségnek és a Létesítményi Tűzoltóságok Országos Szövetségnek a BM OKF főigazgatója
által jóváhagyott éves munkatervében meghatározott feladatok és az általuk szervezett rendezvények megvalósításának támogatása, továbbá az egyéb feladataik
végrehajtásának elősegítése.
5. Az előirányzat a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége, a Magyar Önkormányzatok Szövetsége, a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetsége,
a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége, a Magyar Faluszövetség, a Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége,
a Budapesti Önkormányzatok Szövetsége és a Megyei Jogú Városok Szövetsége együttes támogatására 9,0 millió forint összegig használható fel.
A költségvetési támogatás célja más nemzetek kedvező tapasztalatainak megismerése, átvétele, a nemzetközi kapcsolatok elmélyítése, továbbá a Települési
Önkormányzatok Országos Szövetsége tevékenységével összefüggő díjak támogatása.
6. Az előirányzat a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének támogatására 3,0 millió forint összegig használható fel.
A költségvetési támogatás célja a Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége szakmai tevékenységével összefüggő díjak támogatása.
7. Az előirányzat a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület támogatására 35,0 millió forint összegig használható fel.
A költségvetési támogatás célja a Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület alapszabályában meghatározott közfeladatok ellátása, különös
tekintettel a dunai, tiszai és balatoni információs és segélyhívó rendszerek állami feladatként jelentkező működtetésére, karbantartására és korszerűsítésére,
továbbá új rendszerek kialakítása, üzemeltetési költségeinek finanszírozása.
8. Az előirányzat a Magyar Rendészeti Sportszövetség támogatására 24,0 millió forint összegig használható fel, amelyet a Magyar Rendészeti Sportszövetség
továbbadhat a nyilvántartott tagjainak.
A költségvetési támogatás célja az alapszabályban meghatározott feladatok végrehajtásának elősegítése, ezen belül a nemzetközi és hazai versenyek szervezésére,
a sporteseményeken történő részvétellel kapcsolatos kiadásokra, továbbá az európai és nemzetközi rendőr sportszövetségben való tagság tagdíjfizetésére biztosít
fedezetet.
9. Az előirányzatból 50,0 millió forint támogatás biztosítható a Magyar Rendvédelmi Kar működésének és szakmai köztestületi tevékenységének biztosítására,
valamint az alapszabályban meghatározott egyéb feladatellátásának támogatására.
10. Az előirányzat a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara egyes feladatainak támogatására 20,0 millió forint összegig használható fel,
amelyet a Személy-, Vagyonvédelmi és Magánnyomozói Szakmai Kamara a megyei szervezeti részére továbbadhat.
11. Az előirányzat a Szertelen-kék Alapítvány támogatására 5,0 millió forint összegig használható fel.
A költségvetési támogatás célja a Szertelen-kék Alapítvány alapító okiratában meghatározott feladatok megvalósulásának elősegítése.
12. Az előirányzatból 1066,2 millió forint összegben költségvetési támogatás nyújtható, az alábbiak szerint:
a) az önkéntes tűzoltó-egyesületek és mentőszervezetek feladataihoz kapcsolódó működési és felhalmozási költségek finanszírozására, műszaki-technikai és
informatikai fejlesztésre, a szervezetek tagjainak oktatására 700 millió forint,
b) az önkormányzati tűzoltóságok a kötelező legkisebb munkabérre (minimálbér) és a garantált bérminimumra történő bérkiegészítésre 141,2 millió forint,
c) az önkormányzati tűzoltóságok védőeszközeinek és tűzoltótechnikai és infokommunikációs eszközeinek fejlesztésére, valamint tűzoltó gépjárműveinek és
tűzoltótechnikai eszközeinek felújításához, továbbá laktanyaépítéshez, bővítéshez, felújításhoz 225 millió forint.
13. Többletforrás rendelkezésre állása esetén az 1–12. pontban megjelölt támogatásokon felüli többlettámogatás biztosítható.
14. Többletforrás rendelkezésre állása esetén az előirányzatból a miniszter által meghatározott civil szervezetnek, alapítványnak költségvetési támogatás
biztosítható a miniszter feladat- és hatáskörébe tartozó szakmai célok megvalósítása érdekében.
Az F:11 mező 1. pontja tekintetében
a Nemzedékek Biztonságáért Alapítvány.
Az F:11 mező 2. pontja tekintetében
a Magyar Polgári Védelmi Szövetség.
Az F:11 mező 3. pontja tekintetében
a Magyar Tűzoltó Szövetség.
Az F:11 mező 4. pontja tekintetében
az Önkéntes Tűzoltóságok Országos
Szövetsége és a Létesítményi
Tűzoltóságok Országos Szövetsége.
Az F:11 mező 5. és 6. pontja tekintetében
a Települési Önkormányzatok Országos
Szövetsége, aki képviseli a
a) Magyar Önkormányzatok Szövetségét;
b) Megyei Önkormányzatok Országos
Szövetségét;
c) Kisvárosi Önkormányzatok Országos
Érdekszövetségét;
d) Magyar Faluszövetséget;
e) Községek, Kistelepülések és
Kistérségek Országos Önkormányzati
Szövetségét;
f) Budapesti Önkormányzatok
Szövetségét;
g) Megyei Jogú Városok Szövetségét.
Az F:11 mező 7. pontja tekintetében
a Rádiós Segélyhívó és
Infokommunikációs Országos Egyesület.
Az F:11 mező 8. pontja tekintetében
a Magyar Rendészeti Sportszövetség.
Az F:11 mező 9. pontja tekintetében
a Magyar Rendvédelmi Kar.
Az F:11 mező 10. pontja tekintetében
a Személy-, Vagyonvédelmi és
Magánnyomozói Szakmai Kamara.
Az F:11 mező 11. pontja tekintetében
a Szertelen-kék Alapítvány.
Az F:11 mező 12. pontja tekintetében
a BM OKF.
Az F:11 mező 14. pontja tekintetében
a miniszter által meghatározott civil
szervezet, alapítvány.
Az előirányzat terhére
támogatási kérelem
alapján egyedi döntéssel
– támogatói okirat vagy
támogatási szerződés
alapján – költségvetési
támogatás nyújtható.
Az F:11 mező 12. pontja
tekintetében BM OKF
pályázat útján vagy
kérelem alapján egyedi
döntéssel, támogatói
okirat vagy támogatási
szerződés keretében
az irányítása alá tartozó
költségvetési szerveken
keresztül biztosítja
a támogatást a végső
kifizetésben részesülők
részére.
Igen, kivéve
az F:11 mező
7. pontja
szerinti
támogatás
esetén.
Egy összegben
vagy
– időarányosan
vagy
teljesítmény-
arányosan –
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
---

2. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 13. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1ÁHT azonosítóCím-
név
Alcím-
név
Jogcím-
csop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának módjaTámogatási előlegRendelkezésre bocsátás
módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító
szerv
Európai uniós forrásból
finanszírozott
költségvetési támogatás
közreműködő szervezete)
13386328Roma nemzetiségi
szakmai és
beruházási
támogatások
1. Az előirányzatból támogatás nyújtható a hátrányos helyzetű, elsősorban roma származású, felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatók esélyegyenlőségének,
tehetséggondozásának előmozdítása érdekében, az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba vett roma szakkollégium, valamint a szakkollégiumi tagként részt vevő
Roma Szakkollégiumok Egyesületének részére.
2. Az előirányzatból támogatás nyújtható a roma kultúra tevékenységének támogatására, továbbá a társadalmi felzárkózást elősegítő zenei, kulturális és egyéb
szakmai programok megvalósítása érdekében.
3. Az előirányzatból támogatás biztosítható a roma civil szervezetek működésének, tevékenységének támogatására, a roma nemzetiségi kulturális programok,
kezdeményezések támogatására, gyermekek táboroztatására, pedagógusképzések biztosítására.
4. Az előirányzatból támogatás nyújtható a roma nemzetiségi önkormányzat és az általa fenntartott intézmények, civil szervezetek beruházási és felújítási
tevékenységének támogatására és pályázati önrészek biztosítására.
5. A romák egyenlőségének társadalmi befogadásának és részvételének előmozdítását célzó uniós stratégiai keretrendszerhez, a szociális jogok európai pilléréhez,
valamint a Nemzeti Reform Program szegénység céljához kapcsolódó feladatok megvalósítására, ezzel összefüggésben a Magyar Nemzeti Társadalmi Felzárkózási
Stratégia 2030 elfogadásáról szóló 1605/2021. (VIII. 18.) Korm. határozattal elfogadott Magyar Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia 2030-hoz (a továbbiakban:
MNTFS 2030), valamint a Magyar Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia 2030 végrehajtásának a 2021–2024. évekre szóló kormányzati intézkedési tervéről szóló
1619/2021. (IX. 3.) Korm. határozattal elfogadott, az MNTFS 2030 végrehajtásának a 2021–2024. évekre szóló kormányzati intézkedési tervhez kapcsolódó feladatok
megvalósítására, az intézkedések nyomon követésére, értékelésére, kapcsolódó kutatásokra, statisztikai és információs rendszerek fejlesztésére, a stratégia
nyilvánosságának biztosítására, a kapcsolódó nemzetközi feladatok ellátására, kiadványok elkészítésének, terjesztésének támogatására.
6. Az előirányzatból támogatás nyújtható a Gandhi Gimnázium Közhasznú Nonprofit Kft. (a továbbiakban: Gandhi Nkft.) által fenntartott Multifunkcionális
Nemzetiségi - Roma Módszertani, Oktatási és Kulturális Központ és annak hálózata működési költségeinek támogatására.
7. Az előirányzatból támogatás biztosítható a Gandhi Nkft. működési költségeinek támogatására, így különösen bérfejlesztésre, bérek és járulékok kifizetésére.
8. Az előirányzatból támogatás biztosítható a Gandhi Nkft. által fenntartott oktatási intézmények működési, beruházási és felújítási feladataira.
Az F:13 mező 1. pontja tekintetében
az Oktatási Hivatal által nyilvántartásba
vett roma szakkollégiumot fenntartó
jogi személy vagy jogi személynek nem
minősülő egyéb szervezetek.
Az F:13 mező 2–5. pontja tekintetében:
a) civil szervezetek,
b) költségvetési szervek,
c) jogi és természetes személyek,
d) egyházi jogi személy,
e) Magyarország helyi önkormányzatairól
szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény
(a továbbiakban: Mötv.) szerinti
önkormányzatok és azok társulásai,
f) nemzetiségi önkormányzatok,
g) egyéni vállalkozók,
h) szövetkezetek.
Az F:13 mező 6–8. pontja tekintetében
a Gandhi Nkft.
Az előirányzat terhére,
kérelemre vagy pályázati
úton költségvetési
támogatás nyújtható.
Igen.Egy összegben vagy
- időarányosan
vagy teljesítmény-
arányosan -
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
Visszatérítendő
támogatás
esetén
a támogatás
nyújtása esetén
a támogatói
okiratban
meghatározott
határidőben.
A támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
Igénybe
vehető.
--

3. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 15. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1ÁHT azonosítóCím-
név
Alcím-
név
Jogcím-
csop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának módjaTámogatási előlegRendelkezésre bocsátás
módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító
szerv
Európai uniós forrásból
finanszírozott
költségvetési támogatás
közreműködő szervezete)
15386339Felzárkózást
elősegítő
szakmapolitikai
programok
támogatása
Az előirányzatból költségvetési támogatás nyújtható
1. a hátrányos helyzetű településeken közösségépítést és identitást erősítő, alapfokú zeneoktatási program megvalósítása érdekében vagy
2. a hátrányos helyzetű kistérségek felzárkózásához, a hátrányos helyzetű településeken megjelenő etnikai, szociális, társadalmi és területi hátrányok kezeléséhez,
a szegregált lakókörnyezetben élők lakhatási és szociális integrációjához, életfeltételeinek javítását szolgáló Családi Porta Program megvalósítása érdekében.
Civil szervezetek, szociális szövetkezetek,
egyházi jogi személyek, helyi
önkormányzati részesedéssel működő és
közfeladatot ellátó gazdasági társaságok,
helyi önkormányzatok, nemzetiségi
önkormányzatok, valamint társulásaik.
Az előirányzat terhére,
pályázati úton
költségvetési támogatás
nyújtható.
Igen.Egy összegben vagy
– időarányosan
vagy teljesítményarányosan –
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki.
Igénybe
vehető.
--

4. A Rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 62. sora helyébe a következő sor lép:

(ABCDEFGHIJKLMNO
1ÁHT azonosítóCím-
név
Alcím-
név
Jogcím-
csop.
Jogcím névElőirányzat céljaKifizetésben részesülők köreTámogatás biztosításának módjaTámogatási előlegRendelkezésre bocsátás
módja
Visszafizetés
határideje
BiztosítékKezelő szervLebonyolító
szerv
Európai uniós forrásból
finanszírozott
költségvetési támogatás
közreműködő szervezete)
62391495A Gazdaságélénkítő
programok
támogatása
1. Az előirányzat támogatási keretet nyújt a gazdasági egyenlőtlenség csökkentése érdekében szükséges fejlesztési programcsomag (a továbbiakban:
Gazdaságélénkítő Program) megvalósítására, végrehajtására. A Gazdaságélénkítő Program célja, hogy a kedvezményezett térségekben a munkaerőpiaci és
gazdasági szempontokat figyelembe véve kiválasztott településeken olyan gazdaságélénkítés valósuljon meg, amely hatással van a helyi gazdasági szereplők
életére, illetve hozzájárul a helyi foglalkoztatás bővítéséhez.
2. A Gazdaságélénkítő Program eredményes és hatékony megvalósítása érdekében – az esetleges jövőbeni változásokra figyelemmel – az előirányzat
vonatkozásában átcsoportosítás hajtható végre.
3. Az előirányzatból a Gazdaságélénkítő Program működtetésével kapcsolatban működési támogatás nyújtható.
4. Az előirányzat szolgál a Kormány egyedi határozatában meghatározott, egyes társadalmi felzárkózást elősegítő feladatok forrásaként.
a) civil szervezetek,
b) költségvetési szervek,
c) gazdasági társaságok,
d) egyházi jogi személyek,
e) helyi önkormányzatok,
f) országos és helyi nemzetiségi
önkormányzatok,
g) e)-f) pont szerinti jogi személyek
h) egyéni vállalkozók,
i) jogszabály alapján jogi személynek
minősülő egyéb jogi szervezetek,
amelyek vállalják, hogy a támogatási
kérelemhez részletes megvalósítási,
illetve üzleti tervet készítenek.
Az előirányzat terhére,
kérelemre vagy pályázati
úton - támogatói okirat
vagy támogatási szerződés
alapján - költségvetési
támogatás nyújtható.
Igen.Egy összegben vagy
– időarányosan
vagy teljesítményarányosan –
részletekben,
közvetlen
kifizetéssel.
-A támogatói
okiratban
az Ávr. 84. §
(2) bekezdése
szerinti
biztosíték
köthető ki..
---

Tartalomjegyzék