Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

1/2023. (I. 17.) MK rendelet

a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok rendvédelmi igazgatási alkalmazottaival szemben lefolytatható fegyelmi eljárásáról

A rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény 342/A. § (1) bekezdés k) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés 14. és 15. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. Általános rendelkezések

1. § E rendelet alkalmazásában

1.[1] polgári nemzetbiztonsági szolgálat: az Alkotmányvédelmi Hivatal, az Információs Hivatal, a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat és a Nemzeti Információs Központ,

2. rendvédelmi alkalmazott: a polgári nemzetbiztonsági szolgálatnál rendvédelmi igazgatási szolgálati jogviszonyban foglalkoztatott rendvédelmi igazgatási alkalmazott.

2. §[2] E rendeletet a rendvédelmi alkalmazott fegyelmi felelősségének vagy érdemtelenségének megállapítása iránt indult eljárásokban kell alkalmazni.

2. A fegyelmi eljárás alanyaira vonatkozó rendelkezések

3. § A fegyelmi eljárás alá vont rendvédelmi alkalmazott a fegyelmi eljárás során jogi képviselőt vehet igénybe.

4. § A munkáltatói jogkör gyakorlója a fegyelmi eljárásban ellátja a rendvédelmi feladatokat ellátó szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonyáról szóló 2015. évi XLII. törvény (a továbbiakban: Hszt.) 289/T. § (4)-(6) bekezdésében és az e rendeletben meghatározott feladatokat.

5. § (1) A vizsgálóbiztos a munkáltatói jogkör gyakorlója által a fegyelmi eljárás megindítását elrendelő határozatában kijelölt, a vizsgálat lefolytatására jogosult személy.

(2) Nem lehet vizsgálóbiztos az, akivel szemben a 7. § (1) bekezdés b)-d) pontjában meghatározott összeférhetetlenségi ok áll fenn.

(3) A vizsgálóbiztos személye a fegyelmi eljárás alá vont rendvédelmi alkalmazottnak a fegyelmi eljárás megindításának időpontjában betöltött munkaköréhez és besorolásához igazodik.

(4) Vizsgálóbiztos lehet a polgári nemzetbiztonsági szolgálatnak a fegyelmi eljárás alá vontnál magasabb besorolású, ennek hiányában vezetői munkakört betöltő rendvédelmi alkalmazottja, továbbá a Hszt. hatálya alatt álló hivatásos szolgálati jogviszonyban álló személy.

(5) Vezetői munkakört betöltő rendvédelmi alkalmazott esetén a vizsgálóbiztost a polgári nemzetbiztonsági szolgálatnak a fegyelmi eljárás alá vonttal legalább azonos szintű vezetői munkakört betöltő rendvédelmi alkalmazottjai vagy vezetői besorolási osztályban szolgálati beosztást betöltő hivatásos állományú tagjai, ennek hiányában a fegyelmi eljárások központi ügyintézéséért felelős szervezeti elem munkatársai közül lehet kijelölni.

(6) A vizsgálóbiztosnak a vizsgálóbiztosi feladatai ellátásáért külön díjazás nem jár.

(7) Ha a fegyelmi eljárás során a vizsgálóbiztos tekintetében személycsere válik szükségessé, a munkáltatói jogkör gyakorlója új vizsgálóbiztost jelöl ki.

(8) A tárgyalás során a polgári nemzetbiztonsági szolgálatot az ügy vizsgálóbiztosa képviseli.

6. § (1) A fegyelmi tanács elnökből és két tagból áll.

(2) A fegyelmi tanács elnöke a munkáltatói jogkör gyakorlója. A fegyelmi tanács tagjait a munkáltatói jogkör gyakorlója jelöli ki.

(3) A fegyelmi tanács összetétele a fegyelmi eljárás alá vont rendvédelmi alkalmazottnak a fegyelmi eljárás megindításának időpontjában betöltött munkaköréhez és besorolásához igazodik.

(4) A fegyelmi tanács tagja lehet a polgári nemzetbiztonsági szolgálatnak a fegyelmi eljárás alá vontnál magasabb besorolású, ennek hiányában vezetői munkakört betöltő rendvédelmi alkalmazottja, továbbá a Hszt. hatálya alatt álló hivatásos szolgálati viszonyban álló személy.

(5) Vezetői munkakört betöltő rendvédelmi alkalmazott esetén a polgári nemzetbiztonsági szolgálatnak a fegyelmi eljárás alá vonttal legalább azonos szintű vezetői munkakört betöltő rendvédelmi alkalmazottjai vagy vezetői besorolási osztályban szolgálati beosztást betöltő hivatásos állományú tagjai közül lehet kijelölni a fegyelmi tanács tagjait.

(6) Ha a fegyelmi eljárás során a fegyelmi tanács tekintetében személycsere válik szükségessé, a munkáltatói jogkör gyakorlója az új tagot jelöl ki.

(7) A fegyelmi tanács eljárását jegyzőkönyvvezető segíti.

7. § (1) A fegyelmi tanács eljárásában és döntéshozatalában elnökként, tagként, illetve jegyzőkönyvvezetőként nem vehet részt

a) az ügyben vizsgálatot folytatott vizsgálóbiztos és annak hozzátartozója,

b) a fegyelmi eljárás alá vont rendvédelmi alkalmazott hozzátartozója,

c) akit a vizsgálat során mint tanút vagy szakértőt meghallgattak, illetve meghallgatása szükséges, vagy

d) akitől egyébként az ügy elfogulatlan elbírálása nem várható el.

(2) Ha a munkáltatói jogkör gyakorlójával szemben az (1) bekezdés szerinti valamely összeférhetetlenségi ok áll fenn, a fegyelmi tanács elnökét a polgári nemzetbiztonsági szolgálat főigazgatója jelöli ki.

(3) Ha a munkáltatói jogkör gyakorlója a főigazgató, és vele szemben az (1) bekezdés szerinti valamely összeférhetetlenségi ok áll fenn, a fegyelmi tanács elnökét a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok irányításáért felelős miniszter jelöli ki.

(4) A fegyelmi eljárás alá vont rendvédelmi alkalmazott a vizsgálóbiztos személye, valamint a fegyelmi tanács tagjának személye ellen az ügyben az (1) bekezdés szerinti érintettsége miatt elfogultságot jelenthet be. Az elfogultságot a fegyelmi eljárás elrendelésére jogosult vezető három napon belül bírálja el.

3. A fegyelmi eljárás általános szabályai

8. § (1) A fegyelmi eljárással összefüggésben lényeges eljárási szabálysértésnek minősül, ha

a) a fegyelmi eljárást nem a fegyelmi jogkör gyakorlója rendeli el,

b) a fegyelmi tanács elnökének, valamint a tagjának a jogkörét nem az arra jogosult gyakorolja,

c) a 7. § (1) bekezdése, illetve az 5. § (2) bekezdése szerinti összeférhetetlenségi szabályokat megsértik,

d) a 15. § (1) bekezdésében meghatározott értesítési kötelezettséget megsértik,

e) olyan kötelezettségszegés miatt szabnak ki fegyelmi büntetést, amelyet a munkáltatói jogkör gyakorlója nem közölt írásban a rendvédelmi alkalmazottal a vizsgálat során,

f) a fegyelmi tanács nem a zárt ülésén hozza meg a határozatot,

g) a fegyelmi tanács zárt ülésén a tanács tagjain és a jegyzőkönyvvezetőn kívül más is részt vesz,

h) a fegyelmi határozat nem jelöli meg az elkövetett konkrét kötelezettségszegéseket, illetve a határozat nem tartalmaz indokolást, vagy indokolása nem tartalmazza a tényállás leírását, vagy

i) a vizsgálat során a 16. § (6) bekezdésében foglaltakat nem tartják be.

(2) Az (1) bekezdés szerinti lényeges eljárási szabálysértés esetén a fegyelmi eljárás bármely szakaszában az eljárásban részt vevő bármely személy kifogással élhet, amelyről a munkáltatói jogkör gyakorlója dönt. Ha a munkáltatói jogkör gyakorlója a kifogásnak helyt ad, a lényeges eljárási szabálysértés kiküszöbölése iránt intézkedik, vagy ha ez nem lehetséges, a fegyelmi eljárást megszünteti.

9. § A munkáltatói jogkör gyakorlója gondoskodik arról, hogy a fegyelmi eljárás megindulásától annak jogerős befejezéséig a fegyelmi eljárásra vonatkozó adatok a személyügyi számítógépes nyilvántartó rendszerbe felvételre kerüljenek.

10. § (1) A fegyelmi eljárás lefolytatásával összefüggő összes költséget - a (2) bekezdés szerinti kivétellel - a polgári nemzetbiztonsági szolgálat viseli. A fegyelmi eljárás lefolytatásával összefüggő költségeket az előlegezi, akinek a személye miatt felmerült.

(2) Ha a rendvédelmi alkalmazott fegyelmi felelősségét jogerősen megállapították, a rendvédelmi alkalmazott viseli az általa indítványozott eljárási cselekmények és az általa igénybe vett jogi képviselő költségeit. A munkáltatói jogkör gyakorlója méltányosságból mérsékelheti vagy elengedheti a rendvédelmi alkalmazottat terhelő, a fegyelmi eljárással összefüggő költségeket.

11. § (1) Ha a rendvédelmi alkalmazott elháríthatatlan ok miatt tartósan nem tud munkavégzésre rendelkezésre állni, illetve munkavégzési kötelezettségét teljesíteni, az ok megszűnéséig nem lehet a rendvédelmi alkalmazottat a Hszt. 289/T. § (4) bekezdése szerint állásából felfüggeszteni.

(2) A Hszt. 289/T. § (4) bekezdése szerinti felfüggesztést haladéktalanul meg kell szüntetni, ha annak indokai megszűntek. Ha az állásból történő felfüggesztés határideje letelt, de a munkavégzés helyétől való távoltartás továbbra is szükséges, az eljárás befejezéséig az eljárás alá vont személy más munkakörben foglalkoztatható.

12. § A 16. § (2), (8) és (10) bekezdésében, valamint a 17. § (3) és (7) bekezdésében meghatározott határidők indokolt esetben egy alkalommal, legfeljebb harminc nappal meghosszabbíthatók. A meghosszabbításról a munkáltatói jogkör gyakorlója dönt.

13. § (1) A munkáltatói jogkör gyakorlója - a vizsgálóbiztos javaslatára - a vizsgálatot felfüggesztheti, ha

a) szakértői vizsgálat szükséges, a szakvélemény elkészítéséig,

b) az eljárás alá vont személy külföldön tartózkodik, a visszaérkezéséig, vagy

c) a kötelezettségszegés miatt büntető- vagy szabálysértési eljárás indult - legfeljebb az eljárás jogerős befejezéséig -, feltéve, ha enélkül a tényállás nem tisztázható.

(2) A munkáltatói jogkör gyakorlójának - a vizsgálóbiztos javaslatára - a fegyelmi eljárást fel kell függesztenie, ha az eljárás alá vont rendvédelmi alkalmazott tartós távolléte vagy egészségi állapota miatt a védekezését előterjeszteni nem tudja, illetve eljárási jogait nem gyakorolhatja. A fegyelmi eljárást a távollét vagy akadályoztatás idejére kell felfüggeszteni.

(3) A fegyelmi eljárás felfüggesztésének ideje nem számít bele a fegyelmi eljárás lefolytatására nyitva álló időtartamba.

(4) A felfüggesztést határozattal kell elrendelni. Ha a felfüggesztés indoka megszűnik, a vizsgálóbiztos javaslatára a munkáltatói jogkör gyakorlója haladéktalanul elrendeli az eljárás folytatását.

4. A fegyelmi eljárás lefolytatása

14. § A fegyelmi eljárás vizsgálatból és tárgyalásból áll.

15. § (1) A fegyelmi eljárást a munkáltatói jogkör gyakorlója határozattal rendeli el, amelyet a rendvédelmi alkalmazottal írásban közölni kell.

(2) A fegyelmi eljárást elrendelő határozat tartalmazza

a) a fegyelmi eljárás alapjául szolgáló tényeket, körülményeket,

b) az eljárás alá vont rendvédelmi alkalmazott mely cselekménye vagy mulasztása szolgált az eljárás megindításának alapjául, és

c) a vizsgálóbiztos személyét.

16. § (1) A fegyelmi eljárás első szakasza a vizsgálat, amelyet a munkáltatói jogkör gyakorlója által a fegyelmi eljárást elrendelő határozatban kijelölt vizsgálóbiztos folytat le.

(2) A vizsgálóbiztos a kijelöléstől számított harminc napon belül folytatja le a vizsgálatot.

(3) A vizsgálat időtartama alatt a munkáltatói jogkör gyakorlója a fegyelmi eljárás tárgyát képező eredeti kötelezettségszegés mellett - az eredeti kötelezettségszegéssel összefüggő - egyéb kötelezettségszegésre is kiterjesztheti a fegyelmi eljárást. A kötelezettségszegést írásban kell közölni a rendvédelmi alkalmazottal. Ebben az esetben a (4) és (6) bekezdés megfelelően alkalmazandó.

(4) A vizsgálat során a vizsgálóbiztos a kötelezettségszegés elkövetésével alaposan gyanúsított rendvédelmi alkalmazottat meghallgatja. A rendvédelmi alkalmazott meghallgatását úgy kell kitűzni, hogy azon jogi képviselője is jelen lehessen.

(5) A vizsgálóbiztos a tényállás tisztázása céljából tanúkat hallgathat meg, iratokat szerezhet be, szakértőt vehet igénybe, valamint szemlét tarthat.

(6) A vizsgálat során a rendvédelmi alkalmazottal közölni kell a kötelezettségszegés elkövetésével kapcsolatos megállapításokat és azok bizonyítékait. A rendvédelmi alkalmazott részére biztosítani kell, hogy azokra észrevételt, valamint további bizonyításra javaslatot tehessen, továbbá, hogy az ügy iratait megtekinthesse. A rendvédelmi alkalmazott védekezéséről, a lefolytatott bizonyításról, valamint arról, ha a rendvédelmi alkalmazott valamely eljárási cselekményen nem jelenik meg, jegyzőkönyvet kell felvenni.

(7) Nem akadálya a fegyelmi eljárás lefolytatásának, ha a rendvédelmi alkalmazott - a szabályszerű értesítés ellenére - nem jelenik meg a (4)-(6) bekezdés szerinti eljárási cselekményen.

(8) Ha a rendvédelmi alkalmazott meghallgatására a vizsgálat időtartama alatt nem kerül sor, a kötelezettségszegés elkövetésével kapcsolatos megállapításokat és azok bizonyítékait vele írásban kell közölni, és nyolcnapos határidő kitűzésével fel kell szólítani, hogy védekezését terjessze elő. Nem akadálya a fegyelmi eljárás lefolytatásának, ha a rendvédelmi alkalmazott védekezését önhibájából határidőben nem terjeszti elő.

(9) A vizsgálóbiztos a vizsgálat lezárásától számított nyolc napon belül köteles előterjeszteni az ügy összes iratát saját véleményével ellátva a munkáltatói jogkör gyakorlójának.

(10) A munkáltatói jogkör gyakorlója - a vizsgálóbiztos javaslatára a vizsgálóbiztos előterjesztésétől számított három napon belül - a Hszt. 289/T. § (2) bekezdés a)-c) pontja szerinti fegyelmi büntetést tárgyalás nélkül is kiszabhatja, ha

a) a rendvédelmi alkalmazott a kötelezettségszegést a vizsgálat során elismeri, és a tárgyalásról lemond,

b) a tényállás megítélése egyszerű, és

c) a fegyelmi büntetés célja tárgyalás nélkül is elérhető.

17. § (1) A fegyelmi eljárás második szakasza a tárgyalás, amely során az ügy érdeméről a fegyelmi tanács határoz.

(2) A fegyelmi tanács elnöke a 16. § (9) bekezdése szerinti előterjesztéstől számított három napon belül írásban jelöli ki a fegyelmi tanács tagjait.

(3) A fegyelmi tanács a tanács kijelölésétől számított tizenöt napon belül tárgyalást tart. A tárgyalásról jegyzőkönyvet kell felvenni.

(4) A fegyelmi tanács tárgyalását úgy kell kitűzni, hogy arról a felek az értesítést a tárgyalás előtt legalább három nappal korábban megkapják. Az értesítést írásban kell megküldeni.

(5) Ha a rendvédelmi alkalmazott vagy képviselője a tárgyaláson nem jelenik meg, tárgyalást tartani és az ügyet érdemben elbírálni csak akkor lehet, ha a rendvédelmi alkalmazott vagy képviselője szabályszerű értesítésük ellenére nem jelent meg. A fegyelmi eljárás akkor is lefolytatható, ha a rendvédelmi alkalmazott vagy képviselője előzetesen bejelentette, hogy a tárgyaláson nem kíván részt venni.

(6) A fegyelmi tanács a tényállás tisztázása céljából tanúkat hallgathat meg, iratokat szerezhet be, szakértőt vehet igénybe, valamint szemlét tarthat.

(7) Ha az ügy a tárgyaláson nem volt tisztázható, további nyolc napon belül újabb tárgyalást kell tartani.

(8) A fegyelmi tanács - a 13. § (1) és (2) bekezdése szerinti esetek kivételével - az első tárgyalástól számított harminc napon belül, zárt ülésen, szótöbbséggel határoz, döntését indokolt írásbeli határozatba foglalja.

(9) Ha a fegyelmi eljárás alá vont rendvédelmi alkalmazott a 16. § (6) bekezdése szerint észrevételt tesz, vagy további bizonyítást javasol, az észrevétel figyelembevételéről vagy mellőzéséről, a bizonyítás eredményéről vagy a bizonyítási javaslat elutasításáról és annak okairól a határozatban rendelkezni kell.

5. A fegyelmi eljárás megszüntetése

18. § (1) A fegyelmi eljárást meg kell szüntetni, ha

a) a fegyelmi eljárás alatt a fegyelmi eljárás alá vont rendvédelmi alkalmazott rendvédelmi igazgatási jogviszonya megszűnik,

b) a rendvédelmi alkalmazott a terhére rótt fegyelmi vétséget nem követte el, vagy annak elkövetése nem bizonyítható,

c) a felelősségre vonást kizáró ok áll fenn, vagy

d) a fegyelmi eljárás megindítására a Hszt. 289/T. § (6) bekezdésében előírt határidő után került sor.

(2) A fegyelmi eljárást az (1) bekezdés a) és d) pontja szerinti esetben a munkáltatói jogkör gyakorlója szünteti meg.

(3) A fegyelmi eljárás megszüntetéséről az (1) bekezdés b) és c) pontja szerinti esetekben a fegyelmi tanács dönt.

(4) A fegyelmi eljárás megszüntetéséről határozatot kell hozni.

6. A fegyelmi határozat

19. § (1) A fegyelmi határozat jogerős, ha

a) azt keresettel nem támadták meg, a kereset előterjesztésére nyitva álló határidő lejártát követő napon,

b) a keresetet visszavonták, a visszavonás napjával, vagy ha a per szünetelés folytán szűnt meg, a per megszűnésének napjával,

c) a bíróság a keresetlevelet jogerősen visszautasította, vagy a pert jogerősen megszüntette, vagy jogerős ítéletet hozott, a bíróság határozatának a jogerőre emelkedése napjával.

(2) Ha a rendvédelmi alkalmazott a kereset benyújtására nyitva álló határidő eltelte vagy a kereset jogerős elbírálása előtt a rendvédelmi alkalmazotti szolgálati jogviszonyát megszünteti, a határozat azonnal végrehajthatóvá válik.

7. A fegyelmi büntetésre vonatkozó rendelkezések

20. § A fegyelmi büntetést az erről szóló határozat jogerőre emelkedésétől, hivatalvesztés büntetés alkalmazása esetén a határozat közlésétől számított harminc napon belül végre kell hajtani.

21. § (1) A rendvédelmi alkalmazott fegyelmi büntetés hatálya alatt áll

a) a Hszt. 289/T. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott fegyelmi büntetésnél alapilletményének a Hszt. 289/A. § (2) bekezdése szerinti következő felülvizsgálatáig,

b) a Hszt. 289/T. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott fegyelmi büntetésnél a fegyelmi büntetés végrehajtásától számított két évig,

c) a Hszt. 289/T. § (2) bekezdés d) pontjában meghatározott fegyelmi büntetésnél a fegyelmi büntetés végrehajtásától számított három évig.

(2) Az (1) bekezdés szerinti időtartam elteltével a fegyelmi büntetést minden nyilvántartásból törölni kell.

(3) Nem kell fegyelmi büntetést kiszabni, ha a körülményekre tekintettel a legenyhébb fegyelmi büntetés kiszabása is indokolatlan. Ebben az esetben a munkáltatói jogkör gyakorlója figyelmeztetést alkalmazhat.

7/A. Az érdemtelenség megállapítása[3]

21/A. §[4] (1) A munkáltatói jogkör gyakorlója a tudomására jutott információk és a rendelkezésre álló adatok alapján mérlegeli, hogy a rendvédelmi alkalmazott munkahelyén kívüli, érdemtelenség gyanújával érintett magatartása alkalmas-e a Hszt. 288/F. § (7) bekezdésében meghatározott érdemtelenségi ok megállapítására.

(2) A munkáltatói jogkör gyakorlója felelős a tényállás megállapítása és az érdemtelenséget vagy az annak hiányát megalapozó körülmények tisztázásához szükséges bizonyítékok beszerzéséért.

(3) A beszerzett bizonyítékokat tényfeltáró vizsgálat keretében kell értékelni, amelyet a munkáltatói jogkört gyakorló által - az eljárás elrendeléséről szóló határozat meghozatalával egyidejűleg - megbízott hivatásos állomány tagja vagy rendvédelmi alkalmazott (a továbbiakban együtt: vizsgáló) folytat le.

(4) Nem lehet vizsgáló az, akivel szemben a 7. § (1) bekezdés b)-d) pontjában meghatározott összeférhetetlenségi ok áll fenn.

(5) A vizsgálat határideje harminc nap, amelyet a munkáltatói jogkör gyakorlójának a vizsgálatot megalapozó tényről való tudomásszerzésétől kell számítani.

(6) A vizsgálat tényéről és a Hszt. 288/F. § (8) bekezdése szerinti határidőről a rendvédelmi alkalmazottat a vizsgálat elrendelésekor haladéktalanul, írásban tájékoztatni kell.

21/B. §[5] (1) A vizsgálat során a vizsgáló a 21/A. § (6) bekezdésében foglalt tájékoztatás kézhezvételétől számított 3 munkanapon belüli időpontra tűzi ki - a Hszt. 288/F. § (9) bekezdésében foglaltakra figyelemmel - a rendvédelmi alkalmazott meghallgatását, amelyen az eljárás alá vont személy és képviselője, a vizsgáló, a munkáltatói jogkör gyakorlója vagy az általa megbízott személy vehet részt. A meghallgatásról jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A meghallgatás során tájékoztatni kell a rendvédelmi alkalmazottat, hogy a meghallgatás napjától számított 15 napon belül van lehetősége további védekezés vagy bizonyíték előterjesztésére.

(3) A vizsgáló a (2) bekezdésben meghatározott határidőt követően, haladéktalanul küldi meg jelentését a munkáltatói jogkör gyakorlója részére. A jelentésben a vizsgáló összefoglalja a keletkezett iratokat, megállapításait, a kifogásolt magatartás elkövetését, valamint a Hszt. 288/F. § (7) bekezdésében meghatározott feltételek fennállását vagy kizárását bizonyító tényeket, következtetéseket, és ezek alapján javaslatot tesz a döntésre.

21/C. §[6][7] A munkáltatói jogkör gyakorlója érdemtelenség hiánya esetén az eljárás megszüntetéséről szóló vagy az érdemtelenség megállapításáról szóló határozatát a vizsgáló jelentésének kézhezvételét követően - a 21/A. § (5) bekezdésében foglalt határidőn belül - hozza meg.

8. Záró rendelkezések

22. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 30. napon lép hatályba.

23. § E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell.

24. §[8]

25. §[9]

Rogán Antal s. k.,

Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 32/2023. (XII. 29.) MK rendelet 2. § a) pontja. Hatályos 2024.01.01.

[2] Módosította a 32/2023. (XII. 29.) MK rendelet 2. § b) pontja. Hatályos 2024.01.01.

[3] Az alcímet beiktatta a 32/2023. (XII. 29.) MK rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.01.01.

[4] Beiktatta a 32/2023. (XII. 29.) MK rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.01.01.

[5] Beiktatta a 32/2023. (XII. 29.) MK rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.01.01.

[6] "7/A. Az érdemtelenség megállapítása 21/A. § (1) A munkáltatói jogkör gyakorlója a tudomására jutott információk és a rendelkezésre álló adatok alapján mérlegeli, hogy a rendvédelmi alkalmazott munkahelyén kívüli, érdemtelenség gyanújával érintett magatartása alkalmas-e a Hszt. 288/F. § (7) bekezdésében meghatározott érdemtelenségi ok megállapítására. (2) A munkáltatói jogkör gyakorlója felelős a tényállás megállapítása és az érdemtelenséget vagy az annak hiányát megalapozó körülmények tisztázásához szükséges bizonyítékok beszerzéséért. (3) A beszerzett bizonyítékokat tényfeltáró vizsgálat keretében kell értékelni, amelyet a munkáltatói jogkört gyakorló által - az eljárás elrendeléséről szóló határozat meghozatalával egyidejűleg - megbízott hivatásos állomány tagja vagy rendvédelmi alkalmazott (a továbbiakban együtt: vizsgáló) folytat le. (4) Nem lehet vizsgáló az, akivel szemben a 7. § (1) bekezdés b)-d) pontjában meghatározott összeférhetetlenségi ok áll fenn. (5) A vizsgálat határideje harminc nap, amelyet a munkáltatói jogkör gyakorlójának a vizsgálatot megalapozó tényről való tudomásszerzésétől kell számítani. (6) A vizsgálat tényéről és a Hszt. 288/F. § (8) bekezdése szerinti határidőről a rendvédelmi alkalmazottat a vizsgálat elrendelésekor haladéktalanul, írásban tájékoztatni kell. 21/B. § (1) A vizsgálat során a vizsgáló a 21/A. § (6) bekezdésében foglalt tájékoztatás kézhezvételétől számított 3 munkanapon belüli időpontra tűzi ki - a Hszt. 288/F. § (9) bekezdésében foglaltakra figyelemmel - a rendvédelmi alkalmazott meghallgatását, amelyen az eljárás alá vont személy és képviselője, a vizsgáló, a munkáltatói jogkör gyakorlója vagy az általa megbízott személy vehet részt. A meghallgatásról jegyzőkönyvet kell készíteni. (2) A meghallgatás során tájékoztatni kell a rendvédelmi alkalmazottat, hogy a meghallgatás napjától számított 15 napon belül van lehetősége további védekezés vagy bizonyíték előterjesztésére. (3) A vizsgáló a (2) bekezdésben meghatározott határidőt követően, haladéktalanul küldi meg jelentését a munkáltatói jogkör gyakorlója részére. A jelentésben a vizsgáló összefoglalja a keletkezett iratokat, megállapításait, a kifogásolt magatartás elkövetését, valamint a Hszt. 288/F. § (7) bekezdésében meghatározott feltételek fennállását vagy kizárását bizonyító tényeket, következtetéseket, és ezek alapján javaslatot tesz a döntésre. 21/C. § A munkáltatói jogkör gyakorlója érdemtelenség hiánya esetén az eljárás megszüntetéséről szóló vagy az érdemtelenség megállapításáról szóló határozatát a vizsgáló jelentésének kézhezvételét követően - a 21/A. § (5) bekezdésében foglalt határidőn belül - hozza meg."

[7] Beiktatta a 32/2023. (XII. 29.) MK rendelet 1. §-a. Hatályos 2024.01.01.

[8] Hatályon kívül helyezve a 2010. évi CXXX. törvény 12-12/B. §-a alapján.

[9] Hatályon kívül helyezve a 2010. évi CXXX. törvény 12-12/B. §-a alapján.

Tartalomjegyzék