366/2023. (VIII. 3.) Korm. rendelet

a beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 2. § (1) bekezdése f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[E rendelet alapján]

"f) az Európai Bizottságnak az "Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret" című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú közleménye (a továbbiakban: Közlemény) 2.1. szakaszában, valamint az Európai Bizottság vonatkozó támogatási programot jóváhagyó SA.104850 számú és az azt módosító határozataiban foglalt feltételek szerinti korlátozott összegű,"

[támogatás (a továbbiakban: támogatás) a Kormány egyedi döntésével nyújtható.]

(2) A Rendelet 2. § (1) bekezdése a következő g) ponttal egészül ki:

[E rendelet alapján]

"g) a Közlemény 2.8. szakasza szerinti, "A nulla nettó kibocsátási célt szolgáló gazdaságra való átállás szempontjából stratégiai jelentőségű ágazatokban történő gyorsított beruházásokhoz nyújtott támogatás" esetében,

ga) a Közlemény (85) bekezdés alapján az Európai Bizottság vonatkozó ügyben hozott határozatában és az azt módosító határozataiban foglalt feltételekkel összhangban lévő,

gb) a Közlemény (86) bekezdés szerinti egyedi engedélyezési kötelezettség alá tartozó eljárásban hozott európai bizottsági határozattal összhangban lévő,"

[támogatás (a továbbiakban: támogatás) a Kormány egyedi döntésével nyújtható.]

2. § A Rendelet 3. § 2. pontja a következő f) alponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában

a beruházás megkezdése:)

"f) a 26/ZZQ. § tekintetében az a)-c) pontok szerinti megkezdés, amelyek közül több pont együttes megvalósulása esetén a legkorábbi időpont,"

(azzal, hogy nem tekintendő a beruházás megkezdésének a földterület megvásárlása, ha az nem képezi a beruházás elszámolható költségét, valamint az előkészítő munka költségének felmerülése;)

3. § (1) A Rendelet 9. § (1) bekezdés a) pont aa) és ab) alpontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

[A 2. § (1) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott támogatás az Atr. 25. § (1) bekezdésében meghatározott területeken, a következő célokra vehető igénybe:

induló beruházás megvalósítása - a beruházó méretétől függetlenül -,]

"aa) ha a beruházás 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri Salgótarjánban, Miskolcon, Nyíregyházán, Békéscsabán, Pécsett, Kaposváron, Szolnokon vagy bármelyik járásszékhelyen az 5 millió eurónak megfelelő forintösszeget,

ab) ha a beruházás 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri Győrött, Székesfehérváron, Tatabányán, Szekszárdon, Kecskeméten, Szombathelyen, Veszprémben, Zalaegerszegen, Debrecenben, Szegeden vagy Egerben a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget azzal, hogy ha a vármegyeszékhely és a járásszékhely megegyezik, úgy a magasabb előírt elszámolható költség összeget kell figyelembe venni a támogatás feltételeként,"

(2) A Rendelet 9. § (1) bekezdés a) pontja a következő ac) alponttal egészül ki:

[A 2. § (1) bekezdés a) és c) pontjában meghatározott támogatás az Atr. 25. § (1) bekezdésében meghatározott területeken, a következő célokra vehető igénybe:

induló beruházás megvalósítása - a beruházó méretétől függetlenül -,]

"ac) ha a beruházás 18. § szerinti elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri az aa)-ab) alpontokba nem tartozó településeken a 3 millió eurónak megfelelő forintösszeget,"

4. § A Rendelet 7. alcíme a következő 9/B. §-sal egészül ki:

"9/B. § (1) A 2. § (1) bekezdés e) pontjában meghatározott támogatás az alábbi feltételekkel vehető igénybe Budapesten a beruházó méretétől függetlenül:

a) a beruházás egy olyan, a 2. mellékletben meghatározott tevékenységekhez kapcsolódó, két részből álló beruházás, melynek egyik része induló beruházás, amely esetben a 18. § szerinti költségek minősülnek elszámolható költségnek (e § alkalmazásában a továbbiakban: főberuházás), a másik része megújuló energia termeléséhez vagy megújuló energia termeléséhez és tárolásához kapcsolódó beruházás, amely esetben a 26/ZL. § (1) bekezdése szerinti költségek minősülnek elszámolható költségnek (e § alkalmazásában a továbbiakban: kiegészítő energetikai beruházás), ha a főberuházáshoz kapcsolódó elszámolható költségek mértéke meghaladja a teljes beruházási érték felét,

b) a teljes beruházási érték elszámolható költségeinek összege folyó áron számolva eléri a 10 millió eurónak megfelelő forintösszeget.

(2) A kiegészítő energetikai beruházás támogatására a 2. § (1) bekezdés e) pontja szerinti megújuló energia termelésére irányuló beruházási támogatási jogcím alapján kerülhet sor.

(3) A főberuházásnak - az (1) bekezdésben meghatározott feltételek figyelembevételével - meg kell felelnie az I-IV. Fejezetben meghatározott feltételeknek.

(4) A kiegészítő energetikai beruházás támogatására - a 26/ZG. § (1) bekezdése, a 26/ZK. § (3) bekezdése, a 26/ZM. § (1) és (2) bekezdése, a 26/ZO. § (2) és (4) bekezdése, a 15/ZC. és 15/ZD. alcím, valamint a 26/ZT. § (2) bekezdés d) pontja kivételével - a IV/C. Fejezetben meghatározott rendelkezéseket kell alkalmazni.

(5) A kiegészítő energetikai beruházás

a) megvalósítása esetén a 6. §-ban megjelölt jogi személyek részére nyújtható támogatás,

b) esetén a kiegészítő energetikai beruházásra eső támogatás intenzitása nem haladhatja meg a harminc százalékot, azzal, hogy ha a beruházó kisvállalkozásnak minősül, 20 százalékponttal, középvállalkozás esetén pedig 10 százalékponttal növelhető a támogatás intenzitása,

c) időtartama nem haladhatja meg a támogatási szerződésben meghatározott időtartamot,

d) keretében beszerzett tárgyi eszközöket a főberuházásra irányadó kötelező üzemeltetési időszakban folyamatosan fenn kell tartani a 14. § (1) bekezdés d) pontjának megfelelően,

e) ha 500 MW feletti névleges teljesítményt elérő, vagy visszwatt védelemmel el nem látott energiatermelő eszközt is magában foglal, a támogatási kérelemhez mellékelni kell a tervezett energiatermelő eszköznek a Magyar Mérnöki Kamara megfelelő tagozatában tagsággal rendelkező személy által készített műszaki tervét tartalmazó, érvényes kivitelezői árajánlatot, és a műszaki tervnek ki kell térnie arra is, hogy az energiatermelő beruházás és a fogyasztási hely közötti elektromos kapcsolat megfelelően biztosítható-e,

f) támogatására és a támogatás visszafizetésének biztosítékára a 23. §-ban foglalt feltételeket kell alkalmazni, és

g) támogatásának folyósítására a 24. §-ban foglalt feltételeket kell alkalmazni."

5. § A Rendelet 23. §-a a következő (7) és (8) bekezdéssel egészül ki:

"(7) Ha a 3. § 15. pontjában minimumként meghatározott kötelező üzemeltetési időszak már eltelt, és ennek során a beruházó a szerződésben meghatározott kötelezettségeit ezen évekre vonatkozóan teljesítette, kérelmezheti a támogatótól a (3) bekezdésben meghatározott, a támogató rendelkezésére bocsájtott, vagy bocsájtandó biztosíték értékének az (1) bekezdésben meghatározott mértékhez képesti csökkentését a (8) bekezdésben meghatározott mérték szerint, amennyiben a szerződésben rögzített kötelező üzemeltetési időszakból még legalább egy teljes üzleti év hátra van (a továbbiakban: hátralévő monitoring év), azzal, hogy a biztosíték értéke nem lehet kevesebb, mint a támogatás húsz százaléka.

(8) A (7) bekezdés szerinti biztosítéki érték csökkentése esetén a biztosíték értéke el kell, hogy érje az alábbiakban meghatározott mértéket:

a) ha a hátralévő monitoring évek száma eléri, vagy meghaladja a négy évet, akkor a biztosíték értéke el kell, hogy érje a támogatás mértékének

aa) az első hátralévő monitoring évben legalább a 80%-át,

ab) a második hátralévő monitoring évben legalább a 60%-át,

ac) a harmadik hátralévő monitoring évben legalább a 40%-át,

ad) a negyedik, illetve az azt követő hátralévő monitoring évben, vagy években legalább a 20%-át,

b) ha a hátralévő monitoring évek száma legfeljebb három év, akkor a biztosíték értéke el kell, hogy érje a támogatás mértékének

ba) az első hátralévő monitoring évben legalább a 60%-át,

bb) a második hátralévő monitoring évben legalább a 40%-át,

bc) a harmadik hátralévő monitoring évben legalább a 20%-át,

c) ha a hátralévő monitoring évek száma legfeljebb két év, akkor a biztosíték értéke el kell, hogy érje a támogatás mértékének

ca) az első hátralévő monitoring évben legalább a 40%-át,

cb) a második hátralévő monitoring évben legalább a 20%-át,

d) ha a hátralévő monitoring évek száma legfeljebb egy év, akkor a biztosíték értéke el kell, hogy érje a támogatás mértékének legalább a 20%-át."

6. § A Rendelet a következő IV/E. Fejezettel egészül ki:

"IV/E. FEJEZET

A NULLA NETTÓ KIBOCSÁTÁSI CÉLT SZOLGÁLÓ GAZDASÁGRA ÁTÁLLÁS SZEMPONTJÁBÓL STRATÉGIAI JELENTŐSÉGŰ ÁGAZATOKBAN GYORSÍTOTT BERUHÁZÁSOKHOZ NYÚJTOTT TÁMOGATÁSRA SPECIÁLIS RENDELKEZÉSEK

26/ZZK. § (1) Az e rendeletben foglaltakat a nulla nettó kibocsátási célt szolgáló gazdaságra való átállás szempontjából stratégiai jelentőségű ágazatokban történő gyorsított beruházásokhoz nyújtott támogatás (e Fejezet alkalmazásában a továbbiakban: támogatás) esetében az e fejezetben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

(2) A támogatással kapcsolatos részletesebb tájékoztató a lebonyolító szerv honlapján kerül közzétételre.

15/ZQ. A támogatásban részesíthetők köre, a támogatás területi és időbeli hatálya

26/ZZL. § (1) A támogatás az EUMSz. 107. cikk (1) bekezdése szerinti állami támogatásnak minősül, és a Közlemény 2.8. szakaszának szabályaival összhangban,

a) a 2. § (1) bekezdés g) pont ga) alpontja szerinti esetben a jelen alcím szerinti támogatási programot jóváhagyó európai bizottsági határozat elfogadását követően és ezen bizottsági határozatban foglalt feltételeknek megfelelően, vagy

b) a 2. § (1) bekezdés g) pont gb) alpontja szerinti esetben az Európai Bizottságnak az előzetes egyedi bejelentési eljárásban hozott jóváhagyó határozatának elfogadását követően és ezen bizottsági határozatban foglalt feltételeknek megfelelően

nyújtható.

(2) A támogatás olyan Magyarországon székhellyel, fiókteleppel, vagy telephellyel rendelkező gazdasági társaság részére nyújtható, amely a támogatás hiányában a nulla nettó kibocsátási célt szolgáló gazdaságra való átállás szempontjából stratégiai jelentőségű ágazatba tartozó termelő beruházását EGT-n kívüli országban valósítaná meg.

(3) A támogatás Magyarország egész területén igénybe vehető a 9. § (1) bekezdés a) pontjában és a 9/A. § (1) bekezdésében, valamint a 9/B. § (1) bekezdésében meghatározottak szerint.

(4) A támogatás 2025. december 31-éig ítélhető oda.

15/ZR. A támogatható tevékenységek köre

26/ZZM. § (1) A támogatás kizárólag a Közlemény (85) bekezdés a) pontjában meghatározott tevékenységekhez kapcsolódhat.

(2) Az Ávr. 81. §-ában meghatározottakon túl nem nyújtható támogatás a) a nehéz helyzetben lévő vállalkozások számára és b) a Közlemény (85) bekezdés k) pontjában meghatározott áttelepítés megkönnyítésére.

(3) Nem részesülhet támogatásban a Közlemény 1.1. szakasza szerinti jogi aktusokban meghatározott szankciók, valamint a Közlemény elfogadását követően az Európai Unió szervei által Oroszország Ukrajna elleni agressziójára tekintettel bevezetett egyéb szankciók hatálya alá tartozó vállalkozás, így különösen a szankciókat bevezető jogi aktusokban kifejezetten megnevezett jogalany, valamint az ilyen jogalanynak az Atr. 2. § 10g. pont a) és b) alpontja szerinti meghatározó befolyása alatt lévő vállalkozás.

(4) Nem nyújtható támogatás a (3) bekezdés szerinti szankciókkal érintett ágazatokban folytatott tevékenységhez, ha a támogatás veszélyeztetné a szankciók célkitűzéseit.

15/ZS. A támogatás mértéke

26/ZZN. § (1) A támogatás mértéke a Közlemény (85) bekezdés g) pont ii. alpontjával összhangban

a) Budapesten nem haladhatja meg a beruházás elszámolható költségeinek 15%-át, azzal, hogy a támogatás mértéke legfeljebb 150 millió eurónak megfelelő forintösszegű lehet folyóáron számolva,

b) a Budapesten kívüli településeken nem haladhatja meg a beruházás elszámolható költségeinek 35%-át, azzal, hogy a támogatás mértéke legfeljebb 350 millió eurónak megfelelő forintösszegű lehet, folyóáron számolva.

(2) A támogatás mértéke a Közlemény (85) bekezdés h) pontjával összhangban

a) kisvállalkozások által végrehajtott beruházások esetén további 20 százalékponttal,

b) középvállalkozások által végrehajtott beruházások esetén pedig további 10 százalékponttal növelhető.

(3) A támogatás a Rendelet 2. § (1) bekezdés g) pont gb) alpontja alá tartozó beruházás esetén

a) nem haladhatja meg azt az összeget, amelyet a kedvezményezett bizonyíthatóan kaphat az EGT-n kívüli harmadik országbeli joghatóságban végrehajtott egyenértékű beruházásért, és

b) azt a Közlemény (86) bekezdés e) pontja szerinti finanszírozási hiányt, azaz azt a minimális összeget sem, amely a támogatás kedvezményezettjének arra való ösztönzéséhez szükséges, hogy a beruházást a támogatási kérelemben megjelölt magyarországi helyszínek egyikén valósítsa meg.

(4) A támogatási intenzitás kiszámítása során valamennyi felhasznált számadatot az adók vagy egyéb illetékek levonása előtt kell figyelembe venni.

(5) A (3) bekezdésben foglaltak figyelembevételével meghatározott összeg forintra történő átszámítása során a támogatási kérelem benyújtását megelőző hónap utolsó munkanapján érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett hivatalos devizaárfolyamot kell figyelembe venni.

(6) Azonos vagy részben azonos azonosítható elszámolható költségek esetében a támogatás a Közlemény (85) bekezdés m) pontja szerint halmozható jelen rendelet alapján nyújtható egyéb támogatás kivételével. A támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetében halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással.

(7) A Közlemény (85) bekezdése alapján Magyarországon megítélt támogatás vállalatcsoportonként nem haladhatja meg a 350 millió eurónak megfelelő forintösszeget, folyóáron számolva, azzal, hogy Budapesten vállalatcsoportonként legfeljebb 150 millió eurónak megfelelő forintösszegű támogatás nyújtható, folyóáron számolva.

15/ZT. Az elszámolható költségek köre

26/ZZO. § (1) A támogatás keretében kizárólag 18. §-ban és a 26/ZL. § (1) bekezdésében meghatározott, a beruházáshoz kapcsolódó tárgyi eszközök és immateriális javak számolhatók el, összhangban a Közlemény (85) bekezdés f) pontjával, figyelemmel a 19. § rendelkezéseire is.

(2) A támogatás alapja a beruházás ÁFA nélkül számított nettó összköltsége.

(3) A támogatott beruházás kapcsán beszerzett eszköznek újnak kell lennie, valamint az egy vállalatcsoporton belülről beszerzett számviteli szempontból új eszközök esetén az elszámolható költség alapja nem haladhatja meg az eladó könyveiben nyilvántartott összeget.

15/ZU. A támogatás nyújtásának feltételei

26/ZZP. § (1) A támogatás feltétele, hogy

a) a beruházás megfeleljen a 9. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feltételeknek,

b) a beruházó,

ba) ha induló vállalkozásnak minősül, vállalja a 14. § (1) bekezdés b) pontjában foglaltakat, vagy

bb) ha nem induló vállalkozásnak minősül, vállalja a 14. § (1) bekezdés c) pontjában foglaltakat, és

c) a beruházó vállalja a 14. § (1) bekezdés d)-f) pontjában foglaltakat a 14. § (4) bekezdésében meghatározott tárgyi eszköz lecserélésére vonatkozó rendelkezések figyelembe vételével.

(2) A Rendelet 2. § (1) bekezdés g) pont gb) alpontja szerinti támogatás esetén, a beruházónak vállalnia kell azt is, hogy a Közlemény (85) bekezdés a) pontjában meghatározott áruk előállításához a támogatási kérelem benyújtásakor a környezeti kibocsátások szempontjából a legújabbnak, kereskedelmi forgalomban elérhető legkorszerűbbnek minősülő termelési technológiát használja.

15/ZV. A támogatás igénylése és a támogatási döntés

26/ZZQ. § (1) A támogatás igénylésére és a támogatási döntés meghozatalára a 21. és 22. §-ban meghatározott rendelkezéseket kell alkalmazni, a (2) bekezdésben meghatározott eltérésekkel.

(2) A támogatási kérelemben a 21. § (2) bekezdésében foglaltakon túl fel kell tüntetni valamennyi, a Közlemény II. mellékletében meghatározott információt.

(3) A beruházónak a beruházás megkezdése előtt be kell nyújtania a fentiek szerinti támogatási kérelmet.

(4) A lebonyolító szerv a 22. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl a beruházó tájékoztatása alapján ellenőrzi, hogy

a) fennáll-e annak valós kockázata, hogy a támogatás hiányában a beruházás nem az EGT-n belül valósul meg, és

b) a támogatás nyújtása révén felmerül-e a Közlemény (85) bekezdés k) pontja értelmében vett, EGT-n belüli áttelepítési kockázat.

(5) A Rendelet 2. § (1) bekezdés g) pont gb) alpontja szerinti támogatás esetén a beruházónak a Közlemény (86) bekezdés d) pontja értelmében bizonyítani köteles az alábbiakat:

a) a támogatásokat, amelyeket egy EGT-n kívüli joghatóságban hasonló projektre hitelt érdemlően kapna,

b) azt, hogy a támogatás nélkül a tervezett beruházás nem az EGT-ben valósulna meg, és

c) a támogatás nem jár kohézióellenes hatásokkal.

(6) A lebonyolító szerv a 22. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl jogosult a támogatási szerződés aláírásához további részletes ismertetést kérni a támogatói döntés megalapozottsága érdekében.

15/ZW. A támogatás biztosítékai

26/ZZR. § A kedvezményezett a 23. § szerinti biztosíték nyújtására köteles.

15/ZX. A támogatás folyósítása

26/ZZS. § A támogatás folyósítása a 24. §-ban foglaltak szerint történik. 15/ZY. Beszámolás, visszakövetelés

26/ZZT. § (1) A támogatáshoz kapcsolódó beszámolók benyújtására a 25. § rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) A támogatás visszakövetelésére a 26. § rendelkezései az irányadóak.

(3) A támogatási szerződés a (2) bekezdésben meghatározottakon túl, a támogatási szerződés megszegése esetén alkalmazandó egyéb jogkövetkezményeket, és további elállási okokat is meghatározhat. A támogatási szerződésben felmondási ok nem határozható meg.

(4) A kedvezményezett a támogatási szerződéstől annak hatálya alatt bármikor indokolás nélkül elállhat, ez esetben azonban köteles a számára folyósított támogatásnak a jogszabályban vagy a támogatási szerződésben meghatározott kamattal megnövelt összegét a támogatónak visszafizetni.

15/ZZ. A támogatással kapcsolatos közzététel és egyéb kötelezettségek

26/ZZU. § (1) A támogató a támogatás odaítélésétől számított 60 napon belül - a Támogatásokat Vizsgáló Irodán keresztül - tájékoztatja

a) az Európai Bizottságot a támogatás odaítélésének időpontjáról,

b) a támogatás összegéről,

c) az elszámolható költségekről,

d) a kedvezményezett kilétéről, valamint

e) a támogatott beruházás típusáról és helyszínéről a kedvezményezett által a Közlemény II. mellékletében megadott információk alapján.

(2) A támogató a fenti kötelezettségét a lebonyolító szerv és az állami támogatások európai uniós versenyszempontú vizsgálatáért felelős szervezet útján teljesíti."

7. § A Rendelet 29/N. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) E rendeletnek a Módr11.-gyel megállapított 23. § (1) és (4) bekezdését, 26/M. § (1) bekezdését a beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet módosításáról szóló 366/2023. (VIII. 3.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Módr12.) hatálybalépését megelőzően benyújtott támogatási kérelemmel indult azon eljárásokban is alkalmazni kell, ahol támogatási szerződés megkötésére a Módr12. hatálybalépése előtt még nem került sor."

8. § A Rendelet a következő 29/O. és 29/P. §-sal egészül ki:

"29/O. § (1) E rendeletnek a Módr12.-vel megállapított 9. § (1) bekezdés a) pontja kizárólag a 2023. június 15. napját követően, a lebonyolító szerv részére megküldött, cégszerűen aláírt támogatási kérelem benyújtásával igényelt támogatások esetében alkalmazható.

(2) E rendeletnek a Módr12.-vel megállapított 3. § 48. pontját és 17. § (3) bekezdését alkalmazni kell a Módr12.

a) hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben, valamint

b) hatálybalépésekor már megkötött támogatási szerződések esetében, ideértve azon, a Módr12. hatálybalépésekor hatályos támogatási szerződéseket is, ahol a folyósítási időszak még nem fejeződött be.

(3) E rendeletnek a Módr12.-vel megállapított 9/A. § (1) és (3) bekezdését a Módr12. hatálybalépést követően benyújtott támogatási kérelemmel indult eljárásokban is alkalmazni kell.

(4) E rendeletnek a Módr12.-vel megállapított 23. § (7) és (8) bekezdését a Módr12. hatálybalépését megelőzően benyújtott támogatási kérelemmel indult azon eljárásokban is alkalmazni kell, ahol még támogatási szerződés megkötésére nem került sor.

(5) E rendeletnek Módr12.-vel megállapított 26. § (2) bekezdés e) pontját a felek megállapodása esetén alkalmazni kell, ha a támogatás nyújtására a 2. § (1) bekezdés a) vagy c) pontja alapján kerül vagy került sor, és az elszámolható költségeket a 17. § (2) bekezdés a) pontja szerint állapították meg

a) a Módr12. hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben, és a Módr12. hatálybalépésekor már megkötött szerződések esetében szerződés módosítás révén,

b) e rendeletnek a Módr5.-tel hatályon kívül helyezett 9. § (1) bekezdés h) pontján alapuló technológia-intenzív beruházások támogatása vonatkozásában, a Módr12. hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben és a már megkötött támogatási szerződések esetében szerződés módosítás révén,

c) a Módr10. hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben és a már megkötött szerződésekben is, azzal, hogy ha a támogatási szerződés értelmében a kedvezményezettet a megtartott munkahelyeken felül az újonnan létesített munkahelyek létrehozására és fenntartására vonatkozó kötelezettség is terheli, akkor a 75%-ot e két szám összegére vetítve kell meghatározni.

29/P. § (1) A Módr12.-vel megállapított IV/E. Fejezetben foglalt rendelkezések a beruházó ezirányú kérelme és a támogató jóváhagyó döntése alapján alkalmazhatóak olyan ügyekben is, amelyek a Módr12. hatálybalépésekor már megindultak, de támogatási szerződés megkötésére nem került sor, feltéve, hogy a támogatási kérelemben megjelölt beruházás megfelel a IV/E. Fejezetben foglalt szabályoknak és a IV/E. Fejezet alapján nyújtandó támogatás nem fogja meghaladni az eredetileg kérelmezett összeget.

(2) A kedvezményezett az (1) bekezdés szerinti kérelmét a lebonyolító szerv részére nyújtja be. A kérelemnek tartalmaznia kell minden olyan információt, amely szükséges annak megállapításához, hogy az eredetileg tervezett beruházás megfelel a IV/E. Fejezetben foglalt feltételeknek.

(3) Ha a támogató jóváhagyja a kérelmet, egyidejűleg meghatározza az igénybe vehető maximális támogatás mértékét is, ha az a jogszabályok értelmében kevesebb, mint a korábban kiadott feltételes támogatási ajánlat, ha az ilyen ajánlat kiadására már sor került.

(4) Ha a feltételes támogatási ajánlat a beruházó által elfogadásra kerül, a lebonyolító szerv és a beruházó az előzetes helyszíni jegyzőkönyvben rögzíti

a) annak tényét, hogy az eredetileg kérelmezett támogatás nyújtására a IV/E. Fejezet alapján kerül sor,

b) rögzítik a beruházás paramétereit,

c) a beruházó főbb szerződéses kötelezettségeit és

d) a támogatás mértékét.

(5) Ha a (3) bekezdés szerinti döntést a támogató az előzetes helyszíni jegyzőkönyv felvételét követően hozza meg, akkor a (4) bekezdésben foglalt adatok a jegyzőkönyv módosításában kerülnek rögzítésre."

9. § A Rendelet

a) 3. § 22. pontjában a "megyében" szövegrészek helyébe a "vármegyében" szöveg,

b) 12. § (3) és (4) bekezdésében a "megyében" szövegrész helyébe a "vármegyében" szöveg,

c) 3. § 48. pontjában a "szerinti képzés" szövegrész helyébe a "szerinti, hat óra időtartamot meghaladó képzés" szöveg,

d) 9/A. § (1) bekezdésében a "pont ab) alpontjában" szövegrész helyébe a "pontja, valamint ha az elszámolható költségeket a 17. § (2) bekezdés a) pontja alapján állapítják meg, akkor a 9. § (1) bekezdés d) pontjában" szöveg,

e) 9/A. § (3) bekezdésében a "bővítése, továbbá" szövegrész helyébe a "bővítése, ha az elszámolható költségeket a 17. § (2) bekezdés b) pontja alapján állapítják meg, továbbá" szöveg,

f) 13. § (1) bekezdés a) pontjában az "eurónak megfelelő" szövegrész helyébe az "eurónak, a 9. § (1) bekezdés a) pont ac) alpontja szerinti esetben a folyó áron legalább 3 millió eurónak megfelelő" szöveg,

g) 17. § (3) bekezdésében a "foglalt, a kutató-fejlesztőre tekintettel elszámolt költségei" szövegrész helyébe a "foglalt rendelkezéseket figyelembe véve - akként, hogy nem minősül projekten eltöltött időnek a szabadság és betegszabadság időszaka - a kutató-fejlesztők, személyi jellegű ráfordításainak kizárólagosan a támogatott projekten eltöltött időre vetített része" szöveg,

h) 26. § (2) bekezdés e) pontjában a "nem teljesíti" szövegrész helyébe a "kevesebb, mint hetvenöt százalékos mértékben teljesíti vagy csoportos létszámleépítést hajt végre" szöveg,

i) 26/ZV. § (4) bekezdésében és a 25/ZZ. § (3) bekezdésében a "41. pont" szövegrész helyébe a "61. pont" szöveg,

j) 26/ZW. § (3) bekezdésében a "8-14. pontjában felsorolt" szövegrész helyébe az "1.1. szakasza szerinti" szöveg

lép.

10. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

11. § Ez a rendelet

a) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. július 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014.06.26., 1. o.) 14., 25., 31., 38. és 41. cikke szerinti,

b) az Európai Bizottság egyedi határozatának hatálya alá tartozó, előzetes egyedi bejelentési kötelezettség alá eső, a Szerződés 107. cikk (3) bekezdés a) és c) pontja szerinti, továbbá

c) az Európai Bizottságnak "Az állami támogatásokra vonatkozó, az Ukrajna elleni orosz agresszióval összefüggésben a gazdaság támogatását célzó ideiglenes válság- és átállási keret" című, 2023. március 17-i, 2023/C 101/03. számú Közleménye 2.1. szakaszában, valamint 2.8. szakaszában, továbbá az ezen Közlemény 2.1. szakaszával kapcsolatos támogatási programot jóváhagyó európai bizottsági határozatban és az azt módosító határozataiban foglalt feltételek szerinti

támogatást tartalmaz.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök