Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

50/2023. (II. 22.) Korm. rendelet

a beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 8. § (1) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az Ávr. 81. §-ában meghatározottakon kívül e rendelet alapján nem nyújtható támogatás)

"f) elsődleges mezőgazdasági termeléshez, kivéve, ha a támogatás tárgya az elsődleges mezőgazdasági termeléshez kapcsolódó kutatás-fejlesztési projekt, és annak nyújtására a 2. § (1) bekezdés b) pontja alapján kerül sor;"

2. § A Korm. rendelet 9. § (1a) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A 2. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott kutatás-fejlesztési célokra a támogatást a beruházó akkor veheti igénybe, ha]

"a) nagyvállalkozásnak vagy középvállalkozásnak minősül, utóbbi esetben akkor, ha a beruházónak és az Atr. 2. § 10g. pont a) és b) alpontja szerinti, meghatározó befolyással bíró, közvetlen tulajdonosának a támogatási kérelem benyújtását megelőző üzleti évben az átlagos statisztikai állományi létszáma együttesen eléri a 100 főt,"

3. § A Korm. rendelet a következő 9/A. §-sal egészül ki:

"9/A. § (1) A 9. § (1) bekezdés a) pont ab) alpontjában meghatározott feltételt a kedvezményezett úgy is teljesítheti, hogy egy olyan, a 2. mellékletben meghatározott tevékenységekhez kapcsolódó, két részből álló beruházást valósít meg, melynek egyik része induló beruházás, amely esetben a 18. § szerinti költségek minősülnek elszámolható költségnek (e § alkalmazásában a továbbiakban: főberuházás), a másik része megújuló energia termeléséhez vagy megújuló energia termeléséhez és tárolásához kapcsolódó beruházás, amely esetben a 26/ZL. § (1) bekezdése szerinti költségek minősülnek elszámolható költségnek (e § alkalmazásában a továbbiakban: kiegészítő energetikai beruházás), ha a főberuházáshoz kapcsolódó elszámolható költségek mértéke meghaladja a teljes beruházási érték felét.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben a főberuházás támogatására a 2. § (1) bekezdés a) vagy c) pontja szerinti regionális beruházási, a kiegészítő energetikai beruházás támogatására a 2. § (1) bekezdés e) pontja szerinti megújuló energia termelésére irányuló beruházási támogatási jogcím alapján kerülhet sor.

(3) A főberuházásnak - az (1) bekezdésben meghatározott feltételek figyelembevételével - meg kell felelnie az I-IV. fejezetben meghatározott feltételeknek. Nem minősül főberuházásnak a regionális szolgáltató központ létrehozása vagy bővítése, továbbá a főberuházás keretében a 20. § szerinti költségek nem minősülnek elszámolható költségnek.

(4) A kiegészítő energetikai beruházás támogatására - a 26/ZG. § (1) bekezdése, a 26/ZK. § (3) bekezdése, a 26/ZM. § (1) és (2) bekezdése, a 26/ZO. § (2) és (4) bekezdése, a 15/ZC. és 15/ZD. alcím, valamint a 26/ZT. § (2) bekezdés d) pontja kivételével - a IV/C. fejezetben meghatározott rendelkezéseket kell alkalmazni.

(5) A kiegészítő energetikai beruházás

a) megvalósítása esetén a 6. §-ban megjelölt jogi személyek részére nyújtható támogatás;

b) esetén a kiegészítő energetikai beruházásra eső támogatásának mértéke nem haladhatja meg a 15 millió eurónak megfelelő forintösszeget;

c) időtartama nem haladhatja meg a támogatási szerződésben meghatározott időtartamot;

d) keretében beszerzett tárgyi eszközöket a főberuházásra irányadó kötelező üzemeltetési időszakban folyamatosan fenn kell tartani a 14. § (1) bekezdés d) pontjának megfelelően;

e) esetén a támogatási kérelmet a főberuházásra vonatkozó támogatási kérelemmel egyidejűleg kell benyújtani a 21. § (1) bekezdésében foglaltak szerint, azzal, hogy ha a kiegészítő energetikai beruházás 500 MW feletti névleges teljesítményt elérő, vagy visszwatt védelemmel el nem látott energiatermelő eszközt is magában foglal, a támogatási kérelemhez mellékelni kell a tervezett energiatermelő eszköznek a Magyar Mérnöki Kamara megfelelő tagozatában tagsággal rendelkező személy által készített műszaki tervét tartalmazó, érvényes kivitelezői árajánlatot, és a műszaki tervnek ki kell térnie arra is, hogy az energiatermelő beruházás és a fogyasztási hely közötti elektromos kapcsolat megfelelően biztosítható-e;

f) támogatására és a támogatás visszafizetésének biztosítékára a 23. §-ban foglalt feltételeket kell alkalmazni; és

g) támogatásának folyósítására a 24. §-ban foglalt feltételeket kell alkalmazni."

4. § A Korm. rendelet 26. § (2) bekezdés e) és f) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:

(A támogató eláll a támogatási szerződéstől, ha)

"e) a beruházó a támogatási szerződésben számszerűen rögzített, a 14. § (1) bekezdés f) pontjában meghatározott munkahelyfenntartási kötelezettségét nem teljesíti, és a támogató a beruházóval nem tud megállapodni a támogatási szerződés olyan tartalmú módosításában, amely a támogatási szerződés létrejöttekor vállalt munkahelyfenntartási kötelezettséget a támogató által elfogadott módon biztosítja, ideértve a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény (a továbbiakban: Felsőokt. tv.) 108. § 1b. pontja szerinti duális képzés, valamint a Felsőokt. tv. 44. §-a alapján megkötött hallgatói munkaszerződés, illetve a szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény (a továbbiakban: Szkt.) 83. § (1) bekezdése szerinti szakképzési munkaszerződés vagy az Szkt. 125. § (3) bekezdés b) pontja szerinti tanulószerződés alapján foglalkoztatott személyeket is, ha a foglalkoztatás a havi 60 órát eléri, vagy regionális szolgáltató központok esetében, feltéve, hogy a beruházó a megtartott munkahelyek számán felül vállalt, újonnan létesített munkahelyek számára vonatkozó kötelezettségét kevesebb, mint hetvenöt százalékos mértékben teljesíti a kötelező üzemeltetési időszak bármely évében,

f) a beruházó a támogatási szerződésben számszerűen rögzített, a 14. § (1) bekezdés b) és c) pontjában meghatározott árbevételre vagy bértömegre vonatkozó jogosultsági feltételnek minősülő kötelezettségét nem teljesíti a kötelező üzemeltetési időszakban, és a támogató nem fogadja el a beruházó által ugyanezen időszakban a társadalmi felelősségvállalás alapján a magyarországi oktatási intézményekkel való együttműködés keretében, igazoltan teljesített kifizetést."

5. § A Korm. rendelet 26/Z. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Támogatási kérelmet az nyújthat be, aki a lebonyolító szerv által működtetett online felületen sikeresen regisztrált az ott feltüntetett adatok megadásával. Egy regisztrációs időszak a regisztráció megnyitásától annak felfüggesztéséig tart. A támogatási kérelem benyújtására legkésőbb a regisztráció napját követő négy hónapig van lehetőség, ha a támogatás nyújtásának feltételei még fennállnak, azzal, hogy a benyújtási határidőt a támogató indokolt esetben, a beruházó kérelmére legfeljebb négy hónappal meghosszabbíthatja. A kérelem benyújtására legkésőbb az eredeti határidő lejárta előtt 5 nappal kerülhet sor. A sikeres regisztráció nem jelenti a támogatási feltételeknek történő megfelelést, és nem minősül támogatási döntésnek."

6. § A Korm. rendelet 26/ZL. § (4) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Nem minősül elszámolható költségnek)

"a) - a 18. § (2) bekezdés 27. pontja kivételével - a 18. § (2) bekezdése szerinti költség,"

7. § A Korm. rendelet 26/ZO. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Támogatási kérelmet az nyújthat be, aki a lebonyolító szerv által működtetett online felületen sikeresen regisztrált az ott feltüntetett adatok megadásával. Egy regisztrációs időszak a regisztráció megnyitásától annak felfüggesztéséig tart. A támogatási kérelem benyújtására legkésőbb a regisztráció napját követő négy hónapig van lehetőség, ha a támogatás nyújtásának feltételei még fennállnak, azzal, hogy a benyújtási határidőt a támogató indokolt esetben, a beruházó kérelmére legfeljebb négy hónappal meghosszabbíthatja. A kérelem benyújtására legkésőbb az eredeti határidő lejárta előtt 5 nappal kerülhet sor. A sikeres regisztráció nem jelenti a támogatási feltételeknek történő megfelelést, és nem minősül támogatási döntésnek."

8. § A Korm. rendelet 26/ZZD. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Támogatási kérelmet az nyújthat be, aki a lebonyolító szerv által működtetett online felületen sikeresen regisztrált az ott feltüntetett adatok megadásával. Egy regisztrációs időszak a regisztráció megnyitásától annak felfüggesztéséig tart. A támogatási kérelem benyújtására legkésőbb a regisztráció napját követő négy hónapig van lehetőség, ha a támogatás nyújtásának feltételei még fennállnak, azzal, hogy a benyújtási határidőt a támogató indokolt esetben, a beruházó kérelmére legfeljebb négy hónappal meghosszabbíthatja. A kérelem benyújtására legkésőbb az eredeti határidő lejárta előtt 5 nappal kerülhet sor. A sikeres regisztráció nem jelenti a támogatási feltételeknek történő megfelelést, és nem minősül támogatási döntésnek."

9. § A Korm. rendelet a következő 29/N. §-sal egészül ki:

"29/N. § (1) E rendeletnek a beruházás ösztönzési célelőirányzat felhasználásáról szóló 210/2014. (VIII. 27.) Korm. rendelet módosításáról szóló 50/2023. (II. 22.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr11.) megállapított rendelkezéseit - a (2) és (3) bekezdés kivételével - a Módr11. hatálybalépését követően benyújtott támogatási kérelemmel indult eljárásokban kell alkalmazni.

(2) E rendeletnek a Módr11. 4. §-ával megállapított rendelkezéseit

a) a Módr11. hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben és a már megkötött támogatási szerződések esetében,

b) e rendeletnek a Módr5. által hatályon kívül helyezett 9. § (1) bekezdés h) pontján alapuló technológiaintenzív beruházások támogatása tárgyában, a Módr11. hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben és a már megkötött támogatási szerződések esetében is

alkalmazni kell, ha a támogatás a 2. § (1) bekezdés a) vagy c) pontján alapul, és az elszámolható költségeket a 17. § (2) bekezdés a) pontja szerint állapították meg.

(3) E rendeletnek a Módr11. 5., 7. és 8. §-ával megállapított rendelkezéseit a Módr11. hatálybalépésekor folyamatban lévő olyan ügyekben alkalmazni kell, ahol a beruházó már regisztrált, de támogatási kérelem benyújtására még nem került sor."

10. § A Korm. rendelet

a) 23. § (1) bekezdésében a "százhúsz" szövegrészek helyébe a "száz" szöveg,

b) 23. § (4) bekezdésében a "százhúsz" szövegrész helyébe a "száz" szöveg,

c) 23. § (5) bekezdésében a "75%-a" szövegrész helyébe a "hetvenöt százaléka" szöveg,

d) 23. § (6) bekezdésében az "50%-nál" szövegrész helyébe az "ötven százaléknál" szöveg, az "50%-ával" szövegrész helyébe az "ötven százalékával" szöveg és a "120%-át" szövegrész helyébe a "száz százalékát" szöveg,

e) 26/M. § (1) bekezdésében a "százhúsz" szövegrész helyébe a "száz" szöveg

lép.

11. § Hatályát veszti a Korm. rendelet

a) 18. § (2) bekezdés 27. pontjában az "a (7) bekezdésben meghatározott kivételekkel," szövegrész,

b) 18. § (7) bekezdése.

12. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

13. § E rendelet

a) a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. július 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet 38. és 41. cikke szerinti,

b) az Európai Bizottság egyedi határozatának hatálya alá tartozó, előzetes egyedi bejelentési kötelezettség alá eső, a Szerződés 107. cikk (3) bekezdés a) és c) pontja szerinti, továbbá

c) az Európai Bizottságnak az Állami támogatási intézkedésekre vonatkozó ideiglenes válságkezelési keret a gazdaságnak Oroszország Ukrajna elleni agresszióját követő támogatása céljából elnevezésű közleménye (a továbbiakban: közlemény) 2.1. szakaszában, valamint az európai bizottság vonatkozó határozatában foglalt feltételek szerinti

támogatást tartalmaz.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök