Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

...Tovább...

AI Szinonimák

Kereséskor az "AI szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

...Tovább...

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

...Tovább...

182/2025. (VI. 30.) Korm. rendelet

a 2024/2025. tanévi teljesítményértékelés alapján történő illetmény kifizetéséről és egyes köznevelési tárgyú kormányrendeletek módosításáról

[1] A Kormány kiemelt célja, hogy az Európai Unióval kötött megállapodás alapján a 2025-2031. évekre biztosítsa, hogy a pedagógusok átlagbére elérje a diplomás átlagbér nyolcvan százalékát.

[2] Cél a béremelésre biztosított források teljesítményalapú elosztása.

[3] A Kormány a pedagógus továbbképzési rendszer minél professzionálisabb felépítése és a gyermekeinket nevelő pedagógusok minél alaposabb felkészítése, a tanulmányi rendszer pontos adatokkal való működése, a határon túli magyar pedagógusok megbecsülése érdekében az alábbi szabályokat alkotja.

[4] A Kormány

a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (4) bekezdés q) pontjában,

az 5. § és a 6. § tekintetében a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény 155. § (1) bekezdés 16. pontjában,

a 7. § tekintetében a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (4) bekezdés n) pontjában,

a 8. § és az 1. melléklet tekintetében a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény 155. § (1) bekezdés 1. pontjában,

a 9. § tekintetében a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény 155. § (1) bekezdés 4. pontjában,

a 10-14. § és a 2. melléklet tekintetében a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (4) bekezdés f) pontjában

kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A 2024/2025. tanév végén végrehajtott teljesítményértékelés (a továbbiakban: 2024/2025-ös teljesítményértékelés) során a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény (a továbbiakban: Púétv.) 98. § (3) bekezdése szerinti teljesítményértékelés eredményeként meghatározott illetményemelésre felhasználható összeg fenntartónként a pedagógus teljesítményértékelés hatálya alá tartozó, teljes munkaidőben foglalkoztatottakra átszámítva havonta és átlagosan fejenként 20 000 forint, amelyet a munkáltató kizárólag a jogosultak illetményemelésére használhat fel.

(2) A tankerületi központ által fenntartott köznevelési intézmény esetén a teljesítményértékelés eredményeként meghatározott illetményemelésre felhasználható összeg tekintetében fenntartónak a Klebelsberg Központot kell tekinteni.

2. § (1) A munkáltató a 2024/2025-ös teljesítményértékelés eredménye alapján, a 2024/2025-ös teljesítményértékelés során a (2) bekezdés a) pontja szerinti illetményemelést biztosíthat, illetve a (2) bekezdés b) pontja szerinti illetményemelést biztosít.

(2) A munkáltató

a) az átlagos teljesítményt nyújtó értékelendő személy számára legfeljebb havi 20 000 forint illetményemelést biztosíthat,

b) a kiemelkedő teljesítményt nyújtó értékelendő személy számára legalább havi 20 000 forint, legfeljebb havi 60 000 forint illetményemelést biztosít.

(3) Ha az érintettet 2025. szeptember 1-jén vagy 2026. január 1-jén magasabb pedagógus fokozatba kell átsorolni, ezen időponttól a rá vonatkozó illetménysáv alsó határánál legalább a (2) bekezdés a) és b) pontja szerinti összeggel magasabb - esélyteremtési illetményrész, a gyakornoki besorolás, a mesterfokozat és meghatározott tantárgyak tanítása utáni illetménynövekedések, valamint pótlék és megbízási díj nélküli - havi illetményre jogosult.

3. § A Púétv. 98. § (3) bekezdésének alkalmazásával a 2024/2025-ös teljesítményértékelés eredményeként az illetményt 2025. szeptember 1-jétől kell megállapítani, az erre vonatkozó kinevezésmódosítást legkésőbb 2025. szeptember 20-ig kézbesíteni kell.

4. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Az 1-3. § 2025. július 20-án lép hatályba.

5. § Az oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 40/A. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Ezen alcím alkalmazásában a köznevelésben és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 15. § (16) bekezdése szerinti intézményekben kiadható pedagógusigazolvány esetében adatkezelőn az Oktatási Hivatalt, közreműködő intézményen a köznevelésben az Nkt. szerinti nevelési-oktatási intézményt, a gyermekvédelmi intézmények esetében a Gyvt. 15. § (16) bekezdése szerinti intézményt kell érteni."

6. § Az oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 18/A. alcíme a következő 40/K. és 40/L. §-sal egészül ki:

"40/K. § (1) A szomszédos államokban élő magyarokról szóló 2001. évi LXII. törvény (a továbbiakban: Szátv.) hatálya alá tartozó pedagógusok (a továbbiakban: külhoni pedagógusok) részére kiadható pedagógusigazolvány esetében adatkezelőn és közreműködő intézményen az Oktatási Hivatalt kell érteni.

(2) A külhoni pedagógusok a pedagógusigazolvány iránti kérelmüket az Oktatási Hivatalhoz nyújtják be.

(3) A (2) bekezdésben foglalt kérelemhez csatolni kell a köznevelésért felelős miniszter által vezetett minisztérium honlapján megjelölt külhoni pedagógus szervezet igazolását a kérelmező személy fennálló pedagógus-jogviszonyáról. Az Oktatási Hivatal ellenőrzi, hogy az igazolás

a) kiállítója szerepel-e a köznevelésért felelős miniszter által vezetett minisztérium honlapján megjelölt szervezetek között,

b) tartalmilag igazolja-e a pedagógus jogviszony fennállását.

(4) A kérelemhez csatolni kell - az adott külföldi állam által kiállított hivatalos okirat másolatával - annak igazolását, hogy a kérelmező a Szátv. szerinti szomszédos államban lakóhellyel rendelkezik.

(5) A külhoni pedagógusok pedagógusigazolvány-igénylései tekintetében alkalmazni kell a 40/C. § (3) bekezdését.

40/L. § Az adatkezelő külhoni pedagógusok pedagógusigazolványával összefüggő feladatai tekintetében alkalmazni kell a 40/D. § (1) bekezdését, azzal, hogy a közreműködő intézmények adatait nem kell nyilvántartani."

7. § Az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervekről, valamint a Klebelsberg Központról szóló 134/2016. (VI. 10.) Korm. rendelet 8/A. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) Ha jogszabály alapján

a) a köznevelési intézmény a tanulmányi rendszer útján csatlakozik állami informatikai rendszerhez vagy szolgáltatáshoz, a köznevelési intézmény nevében,

b) a tanulmányi rendszer állami informatikai rendszerhez vagy szolgáltatáshoz köteles csatlakozni,

a csatlakozáshoz szükséges eljárásban a Klebelsberg Központ jár el."

8. § A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

9. § A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet

a) 10. § c) pontjában az "a konduktor (tanító) és a konduktor (óvodapedagógus)" szövegrész helyébe az "a konduktor (óvodapedagógus vagy tanító szakiránnyal), a konduktor (óvodapedagógus vagy tanító specializációval) és a konduktor (óvodai, iskolai vagy pedagógiai rehabilitáció specializációval)" szöveg,

b) 26. § (3) bekezdésében a "konduktor (tanító) vagy konduktor (óvodapedagógus)" szövegrész helyébe a "konduktor (óvodapedagógus vagy tanító szakiránnyal), konduktor (óvodapedagógus vagy tanító specializációval) vagy konduktor (óvodai, iskolai vagy pedagógiai rehabilitáció specializációval)" szöveg,

c) 2. mellékletében foglalt táblázat C:17 mezőjében az "okleveles gyógypedagógus vagy gyógypedagógia-tanár vagy okleveles logopédus" szövegrész helyébe az "okleveles gyógypedagógus vagy okleveles gyógypedagógia-tanár vagy okleveles logopédus" szöveg

lép.

10. § Hatályát veszti a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet 33. § (1) bekezdés a) pontjában a "középiskola esetén" szövegrész.

11. § A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A gyakornoki továbbképzés két, egyenként tizenöt kreditértékű képzésen való részvétellel és az előírt tanulmányi követelmények teljesítésével valósul meg. Az egyik továbbképzés a köznevelés közszolgálat voltával kapcsolatos ismeretekre készít fel, a másik a pedagógus munkaköréhez kapcsolódó, az igazgató által megjelölt 2. melléklet szerinti képzés, amely a nevelő-oktató munka során alkalmazott tartalomszabályozókról szól."

12. § (1) A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet 6. § (5) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A pedagógus-továbbképzés választható képzési kreditszáma - választható képzésen való részvétel helyett vagy amellett - teljesíthető)

"c) nemzetiségi óvodai nevelésben, iskolai nevelésben-oktatásban, kollégiumi nevelésben-oktatásban részt vevő pedagógus esetén a nemzetiség nyelve szerinti országban, továbbá a nemzetiségek nyelvén oktató, kultúrájukat ápoló külföldi intézményekben nyelvi felkészítésben, valamint népismeret, országismeret oktatásával összefüggő pedagógus-továbbképzésben való részvétellel vagy ilyen továbbképzés nemzetközi megállapodás alapján Magyarországon történő megszervezése esetén az abban való részvétellel,"

(2) A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet 6. § (5) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(A pedagógus-továbbképzés választható képzési kreditszáma - választható képzésen való részvétel helyett vagy amellett - teljesíthető)

"e) idegen nyelvet oktató pedagógus esetén a nyelv szerinti országban nyelvi felkészítésben vagy ilyen továbbképzés nemzetközi megállapodás alapján Magyarországon történő megszervezése esetén az abban való részvétellel."

13. § A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet a 2. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.

14. § A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet

a) 1. § (3) bekezdésében az "egy" szövegrész helyébe a "két" szöveg,

b) 3. §-ában a "kinevezéséhez" szövegrész helyébe a "megbízásához" szöveg,

c) 4. § (1) bekezdésében a "nyilvántartás adatai alapján" szövegrész helyébe a "nyilvántartás adatai alapján, a nyilvántartás felületén" szöveg,

d) 4. § (2) bekezdésében az "a tanévet megelőző év április 30-áig" szövegrész helyébe az "a tanévet megelőző április 30-áig" szöveg,

e) 6. § (5) bekezdés a) pont ac) alpontjában a "pedagógus munkakör betöltésére feljogosító új végzettség és szakképzettség" szövegrész helyébe a "pedagógus munkakör betöltésére feljogosító új szakképzettség" szöveg és

f) 13. § (1) bekezdésében a "kinevezése" szövegrész helyébe a "megbízása" szöveg

lép.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 182/2025. (VI. 30.) Korm. rendelethez

A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat 16. sora helyébe a következő rendelkezés lép:

(ABC
1.A nevelő-oktató munka
pedagógiai szakaszai /
Nevelési-oktatási intézmények
Pedagógus-munkakörAz alkalmazáshoz szükséges szakképzettség)
16.konduktora) konduktor,
b) konduktor-tanító,
c) konduktor-óvodapedagógus,
d) konduktor (óvodapedagógus vagy tanító
szakiránnyal),
e) konduktor (óvodapedagógus vagy tanító
specializációval),
f) konduktor (óvodai, iskolai vagy pedagógiai
rehabilitáció specializációval),
g) speciális pedagógia szakos tanár és
szakpedagógus, ha az a)-f) alpontra épül,
h) okleveles konduktortanár

2. melléklet a 182/2025. (VI. 30.) Korm. rendelethez

"2. melléklet a 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelethez

A nevelő-oktató munka során alkalmazott tartalomszabályozókról szóló gyakornoki továbbképzési programok:

1. A magyar nyelv és irodalom tantárgy tartalmi szabályozása az 5-8. évfolyamon a Nemzeti alaptantervben (a továbbiakban: Nat.), a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

2. A magyar nyelv és irodalom tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

3. A történelem tantárgy tartalmi szabályozása az 5-8. évfolyamon a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

4. A történelem tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

5. A matematika tantárgy tartalmi szabályozása az 5-8. évfolyamon a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

6. A matematika tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

7. Az állampolgári ismeretek tantárgy tartalmi szabályozása az 8. évfolyamon a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

8. Az állampolgári ismeretek tantárgy tartalmi szabályozása a 12. évfolyamon a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

9. A természettudomány tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

10. A természettudomány tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

11. A fizika tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

12. A fizika tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

13. A kémia tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

14. A kémia tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

15. A biológia tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

16. A biológia tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

17. A földrajz tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

18. A földrajz tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

19. A technika és tervezés tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

20. A digitális kultúra tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

21. A digitális kultúra tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

22. A testnevelés tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

23. A testnevelés tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

24. Az idegen nyelv és célnyelvi civilizáció tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

25. A nemzetiségi nyelv és irodalom, valamint a nemzetiségi népismeret tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

26. Az ének-zene tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

27. A dráma és színház tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

28. Az etika tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

29. A hon- és népismeret tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

30. A vizuális kultúra tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

31. Az általános iskola alsó tagozatának tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben."

Tartalomjegyzék