Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

182/2025. (VI. 30.) Korm. rendelet

a 2024/2025. tanévi teljesítményértékelés alapján történő illetmény kifizetéséről és egyes köznevelési tárgyú kormányrendeletek módosításáról

[1] A Kormány kiemelt célja, hogy az Európai Unióval kötött megállapodás alapján a 2025-2031. évekre biztosítsa, hogy a pedagógusok átlagbére elérje a diplomás átlagbér nyolcvan százalékát.

[2] Cél a béremelésre biztosított források teljesítményalapú elosztása.

[3] A Kormány a pedagógus továbbképzési rendszer minél professzionálisabb felépítése és a gyermekeinket nevelő pedagógusok minél alaposabb felkészítése, a tanulmányi rendszer pontos adatokkal való működése, a határon túli magyar pedagógusok megbecsülése érdekében az alábbi szabályokat alkotja.

[4] A Kormány

a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (4) bekezdés q) pontjában,

az 5. § és a 6. § tekintetében a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény 155. § (1) bekezdés 16. pontjában,

a 7. § tekintetében a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (4) bekezdés n) pontjában,

a 8. § és az 1. melléklet tekintetében a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény 155. § (1) bekezdés 1. pontjában,

a 9. § tekintetében a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény 155. § (1) bekezdés 4. pontjában,

a 10-14. § és a 2. melléklet tekintetében a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (4) bekezdés f) pontjában

kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A 2024/2025. tanév végén végrehajtott teljesítményértékelés (a továbbiakban: 2024/2025-ös teljesítményértékelés) során a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény (a továbbiakban: Púétv.) 98. § (3) bekezdése szerinti teljesítményértékelés eredményeként meghatározott illetményemelésre felhasználható összeg fenntartónként a pedagógus teljesítményértékelés hatálya alá tartozó, teljes munkaidőben foglalkoztatottakra átszámítva havonta és átlagosan fejenként 20 000 forint, amelyet a munkáltató kizárólag a jogosultak illetményemelésére használhat fel.

(2) A tankerületi központ által fenntartott köznevelési intézmény esetén a teljesítményértékelés eredményeként meghatározott illetményemelésre felhasználható összeg tekintetében fenntartónak a Klebelsberg Központot kell tekinteni.

2. § (1) A munkáltató a 2024/2025-ös teljesítményértékelés eredménye alapján, a 2024/2025-ös teljesítményértékelés során a (2) bekezdés a) pontja szerinti illetményemelést biztosíthat, illetve a (2) bekezdés b) pontja szerinti illetményemelést biztosít.

(2) A munkáltató

a) az átlagos teljesítményt nyújtó értékelendő személy számára legfeljebb havi 20 000 forint illetményemelést biztosíthat,

b) a kiemelkedő teljesítményt nyújtó értékelendő személy számára legalább havi 20 000 forint, legfeljebb havi 60 000 forint illetményemelést biztosít.

(3) Ha az érintettet 2025. szeptember 1-jén vagy 2026. január 1-jén magasabb pedagógus fokozatba kell átsorolni, ezen időponttól a rá vonatkozó illetménysáv alsó határánál legalább a (2) bekezdés a) és b) pontja szerinti összeggel magasabb - esélyteremtési illetményrész, a gyakornoki besorolás, a mesterfokozat és meghatározott tantárgyak tanítása utáni illetménynövekedések, valamint pótlék és megbízási díj nélküli - havi illetményre jogosult.

3. § A Púétv. 98. § (3) bekezdésének alkalmazásával a 2024/2025-ös teljesítményértékelés eredményeként az illetményt 2025. szeptember 1-jétől kell megállapítani, az erre vonatkozó kinevezésmódosítást legkésőbb 2025. szeptember 20-ig kézbesíteni kell.

4. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Az 1-3. § 2025. július 20-án lép hatályba.

5. § Az oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 40/A. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Ezen alcím alkalmazásában a köznevelésben és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 15. § (16) bekezdése szerinti intézményekben kiadható pedagógusigazolvány esetében adatkezelőn az Oktatási Hivatalt, közreműködő intézményen a köznevelésben az Nkt. szerinti nevelési-oktatási intézményt, a gyermekvédelmi intézmények esetében a Gyvt. 15. § (16) bekezdése szerinti intézményt kell érteni."

6. § Az oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 18/A. alcíme a következő 40/K. és 40/L. §-sal egészül ki:

"40/K. § (1) A szomszédos államokban élő magyarokról szóló 2001. évi LXII. törvény (a továbbiakban: Szátv.) hatálya alá tartozó pedagógusok (a továbbiakban: külhoni pedagógusok) részére kiadható pedagógusigazolvány esetében adatkezelőn és közreműködő intézményen az Oktatási Hivatalt kell érteni.

(2) A külhoni pedagógusok a pedagógusigazolvány iránti kérelmüket az Oktatási Hivatalhoz nyújtják be.

(3) A (2) bekezdésben foglalt kérelemhez csatolni kell a köznevelésért felelős miniszter által vezetett minisztérium honlapján megjelölt külhoni pedagógus szervezet igazolását a kérelmező személy fennálló pedagógus-jogviszonyáról. Az Oktatási Hivatal ellenőrzi, hogy az igazolás

a) kiállítója szerepel-e a köznevelésért felelős miniszter által vezetett minisztérium honlapján megjelölt szervezetek között,

b) tartalmilag igazolja-e a pedagógus jogviszony fennállását.

(4) A kérelemhez csatolni kell - az adott külföldi állam által kiállított hivatalos okirat másolatával - annak igazolását, hogy a kérelmező a Szátv. szerinti szomszédos államban lakóhellyel rendelkezik.

(5) A külhoni pedagógusok pedagógusigazolvány-igénylései tekintetében alkalmazni kell a 40/C. § (3) bekezdését.

40/L. § Az adatkezelő külhoni pedagógusok pedagógusigazolványával összefüggő feladatai tekintetében alkalmazni kell a 40/D. § (1) bekezdését, azzal, hogy a közreműködő intézmények adatait nem kell nyilvántartani."

7. § Az állami köznevelési közfeladat ellátásában fenntartóként részt vevő szervekről, valamint a Klebelsberg Központról szóló 134/2016. (VI. 10.) Korm. rendelet 8/A. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) Ha jogszabály alapján

a) a köznevelési intézmény a tanulmányi rendszer útján csatlakozik állami informatikai rendszerhez vagy szolgáltatáshoz, a köznevelési intézmény nevében,

b) a tanulmányi rendszer állami informatikai rendszerhez vagy szolgáltatáshoz köteles csatlakozni,

a csatlakozáshoz szükséges eljárásban a Klebelsberg Központ jár el."

8. § A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet 2. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

9. § A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet

a) 10. § c) pontjában az "a konduktor (tanító) és a konduktor (óvodapedagógus)" szövegrész helyébe az "a konduktor (óvodapedagógus vagy tanító szakiránnyal), a konduktor (óvodapedagógus vagy tanító specializációval) és a konduktor (óvodai, iskolai vagy pedagógiai rehabilitáció specializációval)" szöveg,

b) 26. § (3) bekezdésében a "konduktor (tanító) vagy konduktor (óvodapedagógus)" szövegrész helyébe a "konduktor (óvodapedagógus vagy tanító szakiránnyal), konduktor (óvodapedagógus vagy tanító specializációval) vagy konduktor (óvodai, iskolai vagy pedagógiai rehabilitáció specializációval)" szöveg,

c) 2. mellékletében foglalt táblázat C:17 mezőjében az "okleveles gyógypedagógus vagy gyógypedagógia-tanár vagy okleveles logopédus" szövegrész helyébe az "okleveles gyógypedagógus vagy okleveles gyógypedagógia-tanár vagy okleveles logopédus" szöveg

lép.

10. § Hatályát veszti a pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet 33. § (1) bekezdés a) pontjában a "középiskola esetén" szövegrész.

11. § A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A gyakornoki továbbképzés két, egyenként tizenöt kreditértékű képzésen való részvétellel és az előírt tanulmányi követelmények teljesítésével valósul meg. Az egyik továbbképzés a köznevelés közszolgálat voltával kapcsolatos ismeretekre készít fel, a másik a pedagógus munkaköréhez kapcsolódó, az igazgató által megjelölt 2. melléklet szerinti képzés, amely a nevelő-oktató munka során alkalmazott tartalomszabályozókról szól."

12. § (1) A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet 6. § (5) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A pedagógus-továbbképzés választható képzési kreditszáma - választható képzésen való részvétel helyett vagy amellett - teljesíthető)

"c) nemzetiségi óvodai nevelésben, iskolai nevelésben-oktatásban, kollégiumi nevelésben-oktatásban részt vevő pedagógus esetén a nemzetiség nyelve szerinti országban, továbbá a nemzetiségek nyelvén oktató, kultúrájukat ápoló külföldi intézményekben nyelvi felkészítésben, valamint népismeret, országismeret oktatásával összefüggő pedagógus-továbbképzésben való részvétellel vagy ilyen továbbképzés nemzetközi megállapodás alapján Magyarországon történő megszervezése esetén az abban való részvétellel,"

(2) A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet 6. § (5) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

(A pedagógus-továbbképzés választható képzési kreditszáma - választható képzésen való részvétel helyett vagy amellett - teljesíthető)

"e) idegen nyelvet oktató pedagógus esetén a nyelv szerinti országban nyelvi felkészítésben vagy ilyen továbbképzés nemzetközi megállapodás alapján Magyarországon történő megszervezése esetén az abban való részvétellel."

13. § A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet a 2. melléklet szerinti 2. melléklettel egészül ki.

14. § A pedagógus-továbbképzés rendszeréről szóló 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelet

a) 1. § (3) bekezdésében az "egy" szövegrész helyébe a "két" szöveg,

b) 3. §-ában a "kinevezéséhez" szövegrész helyébe a "megbízásához" szöveg,

c) 4. § (1) bekezdésében a "nyilvántartás adatai alapján" szövegrész helyébe a "nyilvántartás adatai alapján, a nyilvántartás felületén" szöveg,

d) 4. § (2) bekezdésében az "a tanévet megelőző év április 30-áig" szövegrész helyébe az "a tanévet megelőző április 30-áig" szöveg,

e) 6. § (5) bekezdés a) pont ac) alpontjában a "pedagógus munkakör betöltésére feljogosító új végzettség és szakképzettség" szövegrész helyébe a "pedagógus munkakör betöltésére feljogosító új szakképzettség" szöveg és

f) 13. § (1) bekezdésében a "kinevezése" szövegrész helyébe a "megbízása" szöveg

lép.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 182/2025. (VI. 30.) Korm. rendelethez

A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény végrehajtásáról szóló 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet 2. mellékletében foglalt táblázat 16. sora helyébe a következő rendelkezés lép:

(ABC
1.A nevelő-oktató munka
pedagógiai szakaszai /
Nevelési-oktatási intézmények
Pedagógus-munkakörAz alkalmazáshoz szükséges szakképzettség)
16.konduktora) konduktor,
b) konduktor-tanító,
c) konduktor-óvodapedagógus,
d) konduktor (óvodapedagógus vagy tanító
szakiránnyal),
e) konduktor (óvodapedagógus vagy tanító
specializációval),
f) konduktor (óvodai, iskolai vagy pedagógiai
rehabilitáció specializációval),
g) speciális pedagógia szakos tanár és
szakpedagógus, ha az a)-f) alpontra épül,
h) okleveles konduktortanár

2. melléklet a 182/2025. (VI. 30.) Korm. rendelethez

"2. melléklet a 419/2024. (XII. 23.) Korm. rendelethez

A nevelő-oktató munka során alkalmazott tartalomszabályozókról szóló gyakornoki továbbképzési programok:

1. A magyar nyelv és irodalom tantárgy tartalmi szabályozása az 5-8. évfolyamon a Nemzeti alaptantervben (a továbbiakban: Nat.), a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

2. A magyar nyelv és irodalom tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

3. A történelem tantárgy tartalmi szabályozása az 5-8. évfolyamon a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

4. A történelem tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

5. A matematika tantárgy tartalmi szabályozása az 5-8. évfolyamon a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

6. A matematika tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

7. Az állampolgári ismeretek tantárgy tartalmi szabályozása az 8. évfolyamon a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

8. Az állampolgári ismeretek tantárgy tartalmi szabályozása a 12. évfolyamon a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

9. A természettudomány tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

10. A természettudomány tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

11. A fizika tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

12. A fizika tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

13. A kémia tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

14. A kémia tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

15. A biológia tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

16. A biológia tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

17. A földrajz tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

18. A földrajz tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

19. A technika és tervezés tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

20. A digitális kultúra tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

21. A digitális kultúra tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

22. A testnevelés tantárgy tartalmi szabályozása a felső tagozaton a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

23. A testnevelés tantárgy tartalmi szabályozása a gimnáziumban a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

24. Az idegen nyelv és célnyelvi civilizáció tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

25. A nemzetiségi nyelv és irodalom, valamint a nemzetiségi népismeret tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

26. Az ének-zene tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

27. A dráma és színház tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

28. Az etika tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

29. A hon- és népismeret tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

30. A vizuális kultúra tantárgy tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben

31. Az általános iskola alsó tagozatának tartalmi szabályozása a Nat.-ban, a kerettantervekben és ennek megjelenése a tankönyvekben."

Tartalomjegyzék