78/2025. (IV. 17.) Korm. rendelet
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal tevékenységével, valamint egyes adózással összefüggő kormányrendeletek módosításáról
[1] A cél a Nemzeti Adó- és Vámhivatal sokrétű tevékenységi körének szabályozási kereteinek folyamatos naprakészen tartása, biztosítva ezáltal az eljárások szakszerű és gyors lefolytatását.
[2] Az állami adó- és vámhatóságnál a folyamatosan bővülő feladatellátás miatt időről időre szükségszerűvé válik a hatásköri és illetékességi szabályok felülvizsgálata a hatékony munkavégzés biztosítása érdekében.
[3] Az adóigazgatási eljárások folyamatosan igazodnak a modern kor digitalizációs törekvéseihez, oly módon, hogy az eljárások - ahol azok természete megengedi - lehetőleg elektronikus úton, az állampolgárok részéről mind kevesebb idő- és energiabefektetéssel lefolytathatók legyenek.
[4] A jogszabály leköveti a minisztériumi struktúra változása miatt szükségessé vált, az adópolitikáért felelős tárca hatósági feladatait érintő módosításokat.
[5] A Kormány
az Alaptörvény 15. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,
a 2. alcím tekintetében a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 178. § (1) bekezdés d) pontjában,
a 3. alcím tekintetében a Nemzeti Adó- és Vámhivatalról szóló 2010. évi CXXII. törvény 81. § (1) bekezdés b) pontjában, valamint az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 136. § b) pontjában,
a 15. § és a 24. § a) pontja tekintetében az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 136. § g) pontjában,
a 16. § tekintetében az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 268. § (1) bekezdés 3. pontjában,
a 17. § tekintetében az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 136. § a) pontjában,
a 18. § és a 19. § tekintetében az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 136. § c) pontjában,
a 20. §, a 22. §, a 23. § b) pontja, a 24. § b) pontja és az 1. melléklet tekintetében az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 268. § (1) bekezdés 13. pontjában,
a 21. § tekintetében az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 268. § (1) bekezdés 3. és 13. pontjában,
a 23. § a) pontja tekintetében az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 268. § (1) bekezdés 13. és 14. pontjában,
az 5. alcím tekintetében az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 268. § (1) bekezdés 17. pontjában,
a 6. alcím tekintetében az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 212. § d) pontjában,
a 7. alcím tekintetében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományának jogállásáról szóló 2020. évi CXXX. törvény 246. § n) pontjában
kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1996. évi LXXXVIII. törvény végrehajtásáról szóló 202/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet hatályon kívül helyezése
1. § Hatályát veszti az egészségügyi hozzájárulásról szóló 1996. évi LXXXVIII. törvény végrehajtásáról szóló 202/1996. (XII. 23.) Korm. rendelet.
2. A könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásba vételéről szóló 93/2002. (V. 5.) Korm. rendelet módosítása
2. § A könyvviteli szolgáltatást végzők nyilvántartásba vételéről szóló 93/2002. (V. 5.) Korm. rendelet 3. számú melléklet
a) 1. pontjában a "Pénzügyminisztérium" szövegrész helyébe a "Nemzetgazdasági Minisztérium" szöveg,
b) 8. pontjában a "pénzügyminiszter" szövegrész helyébe a "nemzetgazdasági miniszter" szöveg
lép.
3. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal szerveinek hatásköréről és illetékességéről szóló 485/2015. (XII. 29.) Korm. rendelet módosítása
3. § A Nemzeti Adó- és Vámhivatal szerveinek hatásköréről és illetékességéről szóló 485/2015. (XII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: NAV Korm. rendelet) 3. alcím címe helyébe a következő alcím cím lép:
"3. Nyomtatványok engedélyezése, online pénztárgép forgalmazásának engedélyezéséhez kapcsolódó szakhatósági tevékenység, valamint e-pénztárgép és vevői alkalmazás forgalmazásának engedélyezése"
4. § A NAV Korm. rendelet 6. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
"(4) Az e-pénztárgép és a vevői alkalmazás forgalmazását a Központi Irányítás engedélyezi."
5. § A NAV Korm. rendelet 14. §-a a következő f) ponttal egészül ki:
(A vármegyei igazgatóságok ellátják)
"f) a NAV tv. 13. § (9) bekezdés d) pontja szerinti feladatkörükkel összefüggő helyszíni ellenőrzési feladatokat."
6. § A NAV Korm. rendelet 22. § (1a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(1a) A NAV bármelyik vármegyei igazgatósága, illetve a KAVIG is eljárhat az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény 3/A. § (2) bekezdésében, 13. § (4) bekezdésében és 19/B. §-ában meghatározott feladatok ellátása során."
7. § A NAV Korm. rendelet a következő 11/C. alcímmel egészül ki:
"11/C. Adategyeztetési eljárással kapcsolatos különös illetékesség
22/C. § Adategyeztetési eljárás és az azt követő hatósági eljárás lefolytatására
a) a 63. § (1) bekezdés a), b) és d)-j) pontjában, valamint a 64. § (1) bekezdés a) pontjában megjelölt adózók esetében a KAVIG,
b) egyéb esetben bármelyik vármegyei igazgatóság
jogosult."
8. § (1) A NAV Korm. rendelet 28. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
"(3) A 63. § (1) bekezdés c)-e) és h) pontja alapján a KAVIG különös hatáskörébe tartozó adózók tekintetében jogkövetési vizsgálat általános megbízólevéllel való lefolytatására - a KAVIG mellett - bármelyik vármegyei igazgatóság is jogosult."
(2) A NAV Korm. rendelet 28. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:
"(3a) A 63. § (1) bekezdés c)-e) és h) pontja alapján a KAVIG különös hatáskörébe tartozó adózóknál általános megbízólevéllel végzett jogkövetési vizsgálatot követő hatósági eljárást a KAVIG végzi."
9. § A NAV Korm. rendelet 21/B. alcíme helyébe a következő rendelkezés lép:
"21/B. Szokásos piaci ár meghatározásával összefüggő jogkövetési vizsgálatra vonatkozó különös illetékességi szabály
56/B. § (1) Az Air. 91. § (1) bekezdés e) pontjában foglalt szokásos piaci ár meghatározásával kapcsolatos jogkövetési vizsgálat lefolytatására - a KAVIG hatáskörébe tartozó adózók kivételével - az általános illetékesség szerint illetékes igazgatóság mellett a NAV Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága, Észak-budapesti Adó- és Vámigazgatósága és Fejér Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága is jogosult.
(2) A NAV (1) bekezdésben meghatározott igazgatóságainak illetékessége a szokásos piaci ár meghatározásával kapcsolatos jogkövetési vizsgálat esetében az alábbi közigazgatási egységekre terjed ki:
a) a NAV Fejér Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának illetékességi területe Baranya vármegye, Komárom-Esztergom vármegye, Fejér vármegye, Győr-Moson-Sopron vármegye, Somogy vármegye, Tolna vármegye, Vas vármegye, Veszprém vármegye és Zala vármegye közigazgatási területe;
b) a NAV Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságának illetékességi területe Bács-Kiskun vármegye, Békés vármegye, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, Csongrád-Csanád vármegye, Hajdú-Bihar vármegye, Heves vármegye, Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, Nógrád vármegye és Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye közigazgatási területe;
c) a NAV Észak-budapesti Adó- és Vámigazgatóságának illetékességi területe Pest vármegye, valamint Budapest I., II., III., IV., V., VI., VII., VIII., IX., X., XI., XII., XIII., XIV., XV., XVI., XVII., XVIII., XIX., XX., XXI., XXII. és XXIII. kerületének közigazgatási területe."
10. § A NAV Korm. rendelet 86. § (1) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Bűnügyi Főigazgatóság)
"e) végzi a NAV hatáskörébe utalt bűncselekmény megakadályozása, megszakítása érdekében a tetten ért személy elfogását, illetve a NAV hatáskörébe utalt bűncselekmény miatt indult büntetőeljárás terheltjének, illetve a NAV hatáskörébe utalt bűncselekmény elkövetésével megalapozottan gyanúsítható személy előállítását;"
11. § A NAV Korm. rendelet 90. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(Kizárólag a Bevetési Igazgatóság végzi)
"a) a fémkereskedőnek nem minősülő személy helyszíni eljárást igénylő fémkereskedelmi hatósági ellenőrzését, valamint a fémkereskedelemről szóló 2013. évi CXL. törvény 11. § (1a)-(1g) bekezdésében meghatározott helyszíni eljárást igénylő fémkereskedelmi hatósági ellenőrzést;"
12. § A NAV Korm. rendelet 91. §-a a következő k) ponttal egészül ki:
(A Szakértői Intézet)
"k) folytatja le az üzemanyagtöltő állomáson forgalmazott folyékony motorhajtóanyagok esetében a 14. § f) pontja, valamint a 90. § (1) bekezdés a) pontja szerinti helyszíni ellenőrzést követő hatósági eljárást."
13. § A NAV Korm. rendelet
a) 22/A. § a) pontjában a "d)-i) pontjában" szövegrész helyébe a "d)-j) pontjában" szöveg,
b) 90. § (2) bekezdés f) pontjában a "Pénzügyminisztériumnak" szövegrész helyébe a "Nemzetgazdasági Minisztériumnak" szöveg
lép.
14. § Hatályát veszti a NAV Korm. rendelet
a) 22. § (1) bekezdésében az " , illetve a KAVIG is" szövegrész,
b) 22. § (1b) bekezdésében az " , illetve a KAVIG is" szövegrész.
4. Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet módosítása
15. § Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Adóig. vhr.) a következő 7/B. §-sal egészül ki:
"7/B. § (1) Az Air. 17. § (1) bekezdés g) pontja szerinti esetben a számviteli, könyvviteli szolgáltatásra vagy adótanácsadásra jogosult gazdasági társaság, illetve egyéb szervezet az állandó képviseleti jogosultság bejelentésére szolgáló elektronikus űrlapon vagy - elektronikus azonosítási szolgáltatás igénybevételét követően - az állami adó- és vámhatóság által működtetett elektronikus felületen jelölheti ki, hogy mely törvényes vagy szervezeti képviselője, foglalkoztatottja vagy tagja járhat el a képviselt adózó ügyében (a továbbiakban: kijelölés).
(2) A kijelölést - elektronikus azonosítási szolgáltatás igénybevételét követően - az állami adó- és vámhatóság által működtetett elektronikus felületen az állandó meghatalmazott szervezet azon törvényes vagy szervezeti képviselője, foglalkoztatottja vagy tagja is előkészítheti, aki a kijelölés jóváhagyása esetén a meghatalmazott szervezet részéről eljárhat a képviselt adózó ügyében. Az előkészített kijelölést az állandó meghatalmazott szervezet törvényes képviselőjének az elektronikus felületen - elektronikus azonosítási szolgáltatás igénybevételét követően - jóvá kell hagynia. Az így jóváhagyott jognyilatkozat az állandó meghatalmazott szervezet által megtett kijelölésnek minősül.
(3) Az (1) és (2) bekezdés szerinti kijelölés megfelel az Air. 15. § (1) bekezdésében meghatározott alaki követelményeknek, és igazolja a kijelölt személy képviseleti jogát.
(4) A kijelölés alapján az állami adó- és vámhatóság a nyilvántartásaiban rendelkezésére álló adatok alapján ellenőrzi, hogy a természetes személy az Air. 17. § (3) bekezdésében meghatározott jogviszonyban áll-e az állandó meghatalmazott szervezettel. Ha az ellenőrzés alapján a jogviszony igazoltnak tekinthető, a természetes személy kijelölésből fakadó eljárási jogosultságát az állami adó- és vámhatóság az adóalanyok nyilvántartásának részét képező képviseleti nyilvántartásába bejegyzi, amelyről az adózót, az állandó meghatalmazott szervezetet és a kijelölt természetes személyt értesíti. Ha a jogviszony nem tekinthető igazoltnak, az adóhatóság a kijelölést elutasítja, és erről értesíti az adózót, az állandó meghatalmazott szervezetet és az érintett természetes személyt.
(5) Az állandó meghatalmazott a kijelölés megszüntetéséről az állandó képviseleti jogosultság bejelentésére rendszeresített elektronikus űrlapon, továbbá - elektronikus azonosítási szolgáltatás igénybevételét követően - az állami adó- és vámhatóság által működtetett elektronikus felületen nyilatkozhat. Megszűnik a kijelölés, ha az állandó meghatalmazott szervezet képviseleti jogát az állami adó- és vámhatóság a nyilvántartásából törölte. Az állami adó- és vámhatóság a kijelölés megszüntetése, megszűnése esetén a nyilvántartásból való törlésről értesíti az adózót, az állandó meghatalmazottat és azt a természetes személyt, akinek a kijelölése megszűnt.
(6) A kijelölés és annak megszüntetése az állami adó- és vámhatósággal szemben az erre irányuló nyilatkozat nyilvántartásba vételének napjától hatályos.
(7) A pénzügyi képviselő az Air. 20. § (11) bekezdésében foglalt kijelölést az állandó képviseleti jogosultság bejelentésére rendszeresített elektronikus űrlapon, továbbá - elektronikus azonosítási szolgáltatás igénybevételét követően - az állami adó- és vámhatóság által működtetett elektronikus felületen teheti meg. Ezen kijelölésre a (2)-(6) bekezdésben foglaltakat megfelelően alkalmazni kell."
16. § Az Adóig. vhr. 22. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
"22. § (1) Az állami adó- és vámhatóság az adózó adószámlájának adónemenkénti egyenlegéről, valamint annak részletezéséről és az adószámlán fennálló tartozásai után felszámított és előírt, a naptári évre vonatkozóan ötezer forintot meghaladó késedelmi pótlékról évente egyszer, az ötezer forintos összeghatár átlépésével érintett hónapot követő hónap 20. napjáig az adózó részére értesítést ad ki.
(2) Az állami adó- és vámhatóság az adószámlán a naptári év utolsó napján fennálló, ötezer forintot meghaladó összegű tartozásról vagy túlfizetésről évente egyszer, a naptári évet követő év október 31-éig értesítést ad ki azon adózó részére, aki vagy amely az (1) bekezdés szerinti értesítési feltételnek nem felel meg.
(3) Az állami adó- és vámhatóság elektronikus úton küld tájékoztatást az (1) bekezdés szerinti adószámla-egyenleg és a felszámított és előírt késedelmi pótlék, illetve az adószámlán fennálló, ötezer forintot meghaladó összegű tartozás vagy túlfizetés digitális térben történő elérhetőségéről azon adózó részére, aki vagy amely elektronikus kapcsolattartásra kötelezett, vagy mint természetes személy elektronikus azonosítási szolgáltatáshoz kapcsolódó tárhellyel rendelkezik, és nem zárta ki az elektronikus kapcsolattartást.
(4) Ha az adószámla tartozást vagy túlfizetést mutat, az önkormányzati adóhatóság ezer forintot meghaladó összegű tartozás vagy túlfizetés esetén minden év szeptember 10-ig az adózó adószámlájának adónemenkénti egyenlegéről, valamint annak részletezéséről és a tartozásai után felszámított késedelmi pótlékról az adózó részére értesítést küld.
(5) Az önkormányzati adóhatóság az adózó adószámlájának egyenlegéről, a tartozásai után felszámított késedelmi pótlékról elektronikusan a hivatalos elérhetőségén értesíti azt az adózót, aki vagy amely bevallás benyújtására, adatszolgáltatás teljesítésére elektronikus úton kötelezett, vagy választása szerint elektronikusan nyújtotta be a bevallását."
17. § Az Adóig. vhr. a következő III/A. Fejezettel egészül ki:
"III/A. Fejezet
AZ ELEKTRONIKUS HÍRKÖZLŐ HÁLÓZAT ÚTJÁN TÖRTÉNŐ MEGHALLGATÁS RÉSZLETES SZABÁLYAI
72/A. § (1) Az elektronikus hírközlő hálózat útján történő személyes meghallgatásra (e fejezet alkalmazásában a továbbiakban: meghallgatás) megjelölt helyszínen, az adóhatóság erre elkülönített hivatali helyiségében biztosítani kell legalább a meghallgatásra kerülő személy és azon személyek közvetlen, kamera általi figyelemmel kísérését, akiknek jelenlétét a meghallgatásra kerülő személyhez kapcsolódóan a meghallgatáson törvény kötelezővé vagy lehetővé teszi.
(2) A meghallgatást elrendelő adóhatóság helyszínén, az erre elkülönített helyiségben kamera biztosítja az adott ügyben eljárni jogosult foglalkoztatottak közvetlen figyelemmel kísérését.
(3) A meghallgatás során a kamerák által továbbított mozgóképet a közvetítő készüléken a képernyő megosztásával a meghallgatás során folyamatosan meg kell jeleníteni.
72/B. § (1) A meghallgatás megkezdése előtt a kezelő személynek a meghallgatáshoz szükséges technikai eszközök üzemszerű működéséről teljeskörűen meg kell győződnie.
(2) Ha a meghallgatáshoz szükséges technikai eszközök üzemszerű működésének bármely akadálya fennáll, a kezelő személy haladéktalanul gondoskodik a hiba elhárításáról, majd a hibáról és a megtett intézkedésekről feljegyzést készít.
(3) A hiba elhárításáig a meghallgatás nem kezdhető meg, valamint nem folytatható tovább. A meghallgatáshoz szükséges technikai eszközök hibája vagy nem a 72/A. §-nak megfelelő működtetése mellett végzett eljárási cselekményt a szükséges mértékben meg kell ismételni.
72/C. § (1) A meghallgatásról készült jegyzőkönyvben rögzíteni kell a meghallgatás lefolytatásának körülményeit. A meghallgatás lefolytatásának körülményei alatt érteni kell a személyes meghallgatásra megjelölt helyszínt, illetve a meghallgatást elrendelő adóhatóság helyszínét, a technikai eszközök esetleges hibáját vagy nem e fejezetnek megfelelő működését, valamint az (5) bekezdés szerinti felvétel megkezdésének és befejezésének időpontját.
(2) A meghallgatásról készült jegyzőkönyvet - legkésőbb annak elkészítésekor - a közvetítő készüléken a képernyő megosztásával a meghallgatásra kerülő személy, valamint a hozzá kapcsolódóan jelen lévő valamennyi személy részére láthatóvá kell tenni.
(3) A jegyzőkönyvben foglalt tanúvallomást, illetve nyilatkozatot az adott ügyben eljárni jogosult, a meghallgatás lefolytatásában részt vevő foglalkoztatott felolvasás útján ismerteti a meghallgatásra kerülő személlyel, valamint a hozzá kapcsolódóan jelen lévő valamennyi személlyel. A jegyzőkönyvben rögzíteni kell, hogy a felolvasás megtörtént.
(4) A (3) bekezdés szerinti ismertetést követően a meghallgatásra kerülő személy, valamint a hozzá kapcsolódóan jelen lévő valamennyi személy a jegyzőkönyvet megtekinti, és szóbeli nyilatkozatával jóváhagyja. A jegyzőkönyvben rögzíteni kell, hogy a szóbeli jóváhagyás megtörtént.
(5) A (3) és (4) bekezdésben foglaltakról képet és hangot egyidejűleg tartalmazó felvétel (a továbbiakban: elektronikus hírközlő hálózat útján történő meghallgatás során keletkezett felvétel) készül.
(6) A meghallgatásról készült jegyzőkönyvre egyebekben az Air.-ben előírt, az eljárási cselekmények rögzítésére irányadó szabályokat kell alkalmazni.
(7) Az elektronikus hírközlő hálózat útján történő meghallgatás során keletkezett felvétel megismerésére az Air.-ben előírt, az iratbetekintési jogra irányadó szabályokat kell alkalmazni."
18. § Az Adóig. vhr. 41. alcíme a következő 91/A. §-sal egészül ki:
"91/A. § A szokásos piaci ár meghatározásával kapcsolatos nyilvántartási kötelezettség teljesítésére irányuló jogkövetési vizsgálat kiterjed a vizsgált gazdasági eseményekkel összefüggő adatok, tények, körülmények, iratok, nyilvántartások - fődokumentum, helyi dokumentum, továbbá minden egyéb dokumentum - vizsgálatára, amely az adózó jogszabályban foglalt kötelezettségének teljesítését és azok valódiságát alátámasztja."
19. § Az Adóig. vhr. 95. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:
"(2a) Ha a (2) bekezdés szerinti jegyzőkönyv elektronikus formában készült, az állami adó- és vámhatóság e tényről a jelen lévő alkalmazottat vagy az értékesítésben közreműködő személyt szóban tájékoztatja. A szóbeli közlés megtörténtét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell."
20. § Az Adóig. vhr. VIII. Fejezete a következő 50. alcímmel egészül ki:
"50. A feltételes adómegállapítás iránti kérelem benyújtása előtti előzetes konzultáció
109. § (1) Az előzetes konzultáció során az adózó és az adópolitikáért felelős miniszter előzetesen egyeztethet a kérelem alapjául szolgáló ügylet tényállásáról, az adókötelezettségre vagy annak hiányára vonatkozó, tervezett, konkrét kérdésekről, továbbá a feltételes adómegállapításhoz kapcsolódó eljárási kérdésekről. Az előzetes konzultáció eredménye az adózót vagy az adópolitikáért felelős minisztert az adó feltételes megállapítására irányuló eljárásban nem köti.
(2) Az előzetes konzultáció kezdeményezésére vonatkozó kérelemhez csatolni kell az ügyletet bemutató részletes előkészítő anyagot, az előzetes konzultáció díjának megfizetését igazoló dokumentumot és az eljáró szakmai képviselő e jogosultságának igazolását."
21. § Az Adóig. vhr. a következő 128/D. §-sal egészül ki:
"128/D. § (1) Az állami adó- és vámhatóság a 2024. december 31-éig hatályos 22. § (1) bekezdés a) pontja szerinti értesítést utolsó alkalommal a 2024. naptári évre vonatkozóan küld.
(2) A Nemzeti Adó- és Vámhivatal tevékenységével, valamint egyes adózással összefüggő kormányrendeletek módosításáról szóló 78/2025. (IV. 17.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Korm. rendelet 3.) megállapított 1. melléklet 11. pont 11.4. alpontját a Korm. rendelet 3. hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell."
22. § Az Adóig. vhr. 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
23. § Az Adóig. vhr.
a) 110. § (1) bekezdésében és 116. § (1) bekezdésében a "Pénzügyminisztérium Kincstárnál vezetett 10032000-01460658-00000000" szövegrész helyébe a "Nemzetgazdasági Minisztérium Kincstárnál vezetett, 10032000-00005503-06010011" szöveg,
b) 110. § (1) bekezdésében a "kérelem díját" szövegrész helyébe a "kérelem, illetve az előzetes konzultáció díját" szöveg
lép.
24. § Hatályát veszti az Adóig. vhr.
a) 7. § b) pontja,
5. Az adótanácsadók, adószakértők és okleveles adószakértők nyilvántartásba vételéről és továbbképzéséről szóló 263/2018. (XII. 20.) Korm. rendelet módosítása
25. § Az adótanácsadók, adószakértők és okleveles adószakértők nyilvántartásba vételéről és továbbképzéséről szóló 263/2018. (XII. 20.) Korm. rendelet 1. melléklet
a) 1. pontjában a "Pénzügyminisztérium" szövegrész helyébe a "Nemzetgazdasági Minisztérium" szöveg,
b) 7. pontjában a "pénzügyminiszter" szövegrész helyébe a "nemzetgazdasági miniszter" szöveg
lép.
6. A vámtanácsadói és vámügynöki nyilvántartásról és kötelező továbbképzésről szóló 283/2018. (XII. 21.) Korm. rendelet módosítása
26. § A vámtanácsadói és vámügynöki nyilvántartásról és kötelező továbbképzésről szóló 283/2018. (XII. 21.) Korm. rendelet 12. § (6) bekezdésében a "Pénzügyminisztérium 10032000-01460658-00000000" szövegrész helyébe a "Nemzetgazdasági Minisztérium 10032000-00005503-06010011" szöveg lép.
7. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományát érintő egyes személyügyi kérdésekről szóló 672/2020. (XII. 28.) Korm. rendelet módosítása
27. § A Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományát érintő egyes személyügyi kérdésekről szóló 672/2020. (XII. 28.) Korm. rendelet 97. §-ában az "egymillió forintot" szövegrész helyébe a "kettőmillió-ötszázezer forintot" szöveg lép.
8. Záró rendelkezések
28. § (1) Ez a rendelet - a (2)-(5) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A 17. § 2025. július 1-jén lép hatályba.
(3) A 20. § és a 23. § b) pontja 2025. augusztus 1-jén lép hatályba.
(4) A 8. § és a 14. § 2025. szeptember 1-jén lép hatályba.
(5) A 19. § 2026. január 1-jén lép hatályba.
Orbán Viktor s. k.,
miniszterelnök
1. melléklet a 78/2025. (IV. 17.) Korm. rendelethez
Az Adóig. vhr. 1. melléklet 11. pont 11.4. alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A kérelem tartalmazza)
"11.4. a hiteles cégaláírási nyilatkozatot (ügyvéd által ellenjegyzett aláírásmintát, közjegyzői hitelesítéssel ellátott aláírási címpéldányt), kivéve, ha a képviseleti jogosultság igazolására szolgáló okiratot a cég törvényes képviselője elektronikus aláírással látta el,"