Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

98/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet

egyes fejlesztéspolitikai tárgyú kormányrendeletek egyes rendelkezéseinek veszélyhelyzet ideje alatt történő eltérő alkalmazásáról

A Kormány

az Alaptörvény 53. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében,

figyelemmel a koronavírus elleni védekezésről szóló 2020. évi XII. törvény rendelkezéseire,

a 24. § tekintetében az Alaptörvény 53. cikk (3) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a koronavírus elleni védekezésről szóló 2020. évi XII. törvény 3. § (1) bekezdése szerinti országgyűlési felhatalmazás alapján,

az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva

a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) A veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendelet által kihirdetett veszélyhelyzet (a továbbiakban: veszélyhelyzet) megszűnéséig a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet], valamint az egységes működési kézikönyvről szóló 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet] rendelkezéseit a 2. alcímben meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni.

(2) A veszélyhelyzet megszűnéséig a 2014-2020 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről szóló 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet] rendelkezéseit a 3. alcímben meghatározott eltérésekkel kell alkalmazni.

2. A 4/2011. (I. 28.) Korm. rendelet és az 547/2013. (XII. 30.) Korm. rendelet rendelkezéseinek eltérő alkalmazása

2. § Az irányító hatóság követelések adók módjára történő behajtását nem kezdeményezheti, és a biztosítékokat nem érvényesítheti.

3. A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet rendelkezéseinek eltérő alkalmazása

3. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 46. § (1) bekezdés k) pontjától eltérően a standard és az egyszerűsített kiválasztási eljárás esetén a támogatási kérelem a felhívás közzétételét követő tizenötödik nap előtt nem nyújtható be.

4. § (1) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 48. § (1) bekezdésétől eltérően az irányító hatóság a felhívást ötnapos határidő biztosításával bocsátja társadalmi egyeztetésre.

(2) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 48. § (2) bekezdésétől eltérően az irányító hatóság a felhívást legalább tizenöt nappal az éves fejlesztési keretben meghatározott meghirdetési időpont előtt küldi meg az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszternek.

5. § Nem alkalmazható a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 52. § (4) bekezdése.

6. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 64. § (1) bekezdésétől eltérően az irányító hatóság dönthet a döntés-előkészítő bizottság összehívásáról, ha a szakpolitikai felelős nem az európai uniós források felhasználásával kapcsolatos irányító hatósági feladatok ellátására kijelölt miniszter által vezetett minisztériumban került kijelölésre.

7. § (1) Ha a kedvezményezett erre irányuló indokolt kérelmet terjeszt elő, akkor a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 81. § (3) bekezdése szerinti szerződéskötési határidő legfeljebb százhúsz napra meghosszabbítható. A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 80. § (3) bekezdése alkalmazásának hiányában, ha a támogatási szerződés megkötéséhez a kedvezményezettől vagy harmadik féltől függő feltételek teljesítése szükséges, akkor a szerződéskötési határidő a feltételek teljesítésére megállapított határidő utolsó napján kezdődik.

(2) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 81. § (1), (2), (4) és (5) bekezdésében meghatározott határidők kedvezményezett általi elmulasztásához fűződő hátrányos jogkövetkezmények alkalmazását mellőzni kell akkor, ha a kedvezményezett igazolja, hogy a mulasztást a veszélyhelyzet okozta akadályoztatás eredményezte.

8. § A projektek támogatási szerződésben rögzített fizikai befejezésének tervezett napja, a mérföldköveinek időpontja, valamint a záró kifizetési igénylés benyújtási határideje három hónappal meghosszabbodik.

9. § (1) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 86. § (1) bekezdésében meghatározott határidő a veszélyhelyzet megszűnését követő napon kezdődik.

(2) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 86. § (4) bekezdés

a) a) pontjától eltérően, ha a projekt fizikai befejezése a hatályos támogatási szerződésben meghatározott időponthoz képest előreláthatóan hat hónapot meg nem haladóan késik, valamint

b) b) pontjától eltérően, ha a kedvezményezett által vállalt projektszintű mérföldkövek elérése a hatályos támogatási szerződésben rögzített időponthoz képest hat hónapot meg nem haladóan késik,

akkor a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 86. § (1) bekezdés szerinti bejelentési kötelezettség teljesítése esetén nem kell a támogatási szerződést módosítani.

10. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 115. § (7) bekezdésétől és 1. melléklet 229.1. pontjától eltérően állami támogatás esetén a kedvezményezettnek az előleg folyósításától számított harminckilenc hónapon belül kell elszámolnia az előleggel.

11. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 116. § (2) bekezdésétől eltérően a támogatási előleg mértéke a megítélt támogatás összegének legfeljebb 50%-a, ETHA esetén legfeljebb 80%-a a veszélyhelyzet kezelése érdekében elrendelt kormányzati intézkedésekkel érintett ágazatok esetén.

12. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 117. § (7) bekezdésétől eltérően akkor kell a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet XXIII. Fejezete szerint visszafizetni a támogatási előleget, ha a kedvezményezett nem nyújt be kifizetési igénylést a támogatási előleg - vagy több részletben történő előlegfolyósítás esetén annak első részlete - kifizetésétől számított 15 hónapon belül.

13. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 118/A. § (6) bekezdésétől eltérően a szállítói előleget akkor kell visszakövetelni, ha a kedvezményezett nem nyújt be igénylést időközi kifizetésre a szállítói előleg - vagy több részletben történő előlegfolyósítás esetén annak első részlete - kifizetésétől számított 15 hónapon belül.

14. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 132. § (3) bekezdésétől eltérően a tisztázó kérdés megválaszolására legfeljebb hétnapos határidő tűzhető ki.

15. § (1) A kizárólag nemzeti hatáskörben megalkotott, elszámolhatóságra vonatkozó előírásokat az irányító hatóságnak a veszélyhelyzet elleni védekezéssel összefüggő jogszabályokkal és a veszélyhelyzet kezelése érdekében elrendelt kormányzati intézkedésekkel összhangban kell alkalmaznia.

(2) A veszélyhelyzettel összefüggésben a válságkezelési kapacitások előmozdítására irányuló műveletek kiadásai - függetlenül a programok ezirányú módosításának hatálybalépésétől - 2020. február 1-jétől elszámolhatóak.

(3) A veszélyhelyzet miatt elmaradt rendezvények, képzések, workshopok veszélyhelyzet kihirdetése előtt aláírt szerződés vagy megrendelés alapján felmerülő kiadásai (így különösen szállás, teremfoglalás, oktató díjazása, utazási költség) elszámolhatóak, ha a kiadásokat nem fedezi biztosítás, azokat nem térítik vissza, vagy a szerződést, megrendelést a felek nem tudják módosítani vagy megszüntetni.

16. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet

a) 145. § (2)-(4) bekezdésétől eltérően az irányító hatóság,

b) 145. § (5) bekezdésétől eltérően a kifizető ügynökség

- ha kockázatelemzés mást nem indokol - a projekt záró kifizetési igénylését jóváhagyhatja akkor is, ha a projekt záró kifizetési igénylésének jóváhagyását megelőzően elvégzendő helyszíni ellenőrzésre nem kerül sor.

17. § A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 178. § (1) és (1a) bekezdésétől eltérően az irányító hatóság a kedvezményezett kérelmére a fenntartási kötelezettség időtartamát legfeljebb a veszélyhelyzet időtartamának megfelelő időtartammal meghosszabbítja.

18. § (1) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendeletben meghatározott kapcsolattartási lehetőségek közül kizárólag az elektronikus út alkalmazható azzal, hogy az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból (a továbbiakban: EMVA) származó források esetén a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 57/L. § (4) bekezdését alkalmazni kell.

(2) Ha a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet szerint a támogatást igénylő vagy kedvezményezett papíralapú okirat benyújtására vagy bemutatására köteles, akkor arról elektronikus úton küld másolatot azzal, hogy gondoskodik a papíralapú okirat megőrzéséről és annak a veszélyhelyzet megszűnését követő haladéktalan benyújtásáról vagy bemutatásáról.

19. § (1) Az irányító hatóság, EMVA-ból származó forrás esetén a kifizető ügynökség helyszíni szemlét és helyszíni ellenőrzést nem rendelhet el, kivéve a kedvezményezett, a kedvezményezett alkalmazottja vagy meghatalmazottja személyes közreműködését nem igénylő esetben. A már elrendelt, de még nem teljesített helyszíni szemle és helyszíni ellenőrzés végrehajtását fel kell függeszteni.

(2) Ha kockázatelemzés ezt indokolja, akkor

a) a helyszíni szemlét a veszélyhelyzet megszűnését követően haladéktalanul,

b) a helyszíni ellenőrzést a veszélyhelyzet megszűnését követő egy éven belül

pótolni szükséges.

20. § Az irányító hatóság, EMVA-ból származó forrás esetén a kifizető ügynökség követelések adók módjára történő behajtását nem kezdeményezheti, és a biztosítékokat nem érvényesítheti.

21. § (1) Ahol a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet hatósági engedély benyújtását írja elő, az engedély benyújtására irányuló kötelezettség az annak megadására irányuló kérelem benyújtását igazoló dokumentumok benyújtásával is teljesíthető.

(2) Az (1) bekezdés szerinti esetben a hatósági engedély pótlólagos benyújtásáról - annak véglegessé válását követően haladéktalanul - gondoskodni kell.

22. § (1) A 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 122. § (1) bekezdésétől eltérően az elszámolható költségek valódiságának igazolása, valamint a szakmai beszámoló alátámasztása céljából a számlát vagy azzal egyenértékű bizonylatot, a kifizetés bizonylatát, valamint a szerződést vagy szerződés hiányában a visszaigazolt írásos megrendelőt szükséges benyújtani a kifizetési igénylésben.

(2) Az irányító hatóság, EMVA esetén a kifizető ügynökség a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet 4. mellékletében foglalt táblázat szerinti - az (1) bekezdésben nem szereplő - alátámasztó dokumentumok meglétét és tartalmát ellenőrizheti.

4. Záró rendelkezések

23. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) A 24. § az e rendelet kihirdetését követő tizenötödik napon lép hatálya.

24. § A Kormány e rendelet hatályát a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendelet szerinti veszélyhelyzet megszűnéséig meghosszabbítja.

25. § (1) Ezt a rendeletet a hatálybalépése napján folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2) Ha e rendelet a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendeletben meghatározott valamely határidőhöz képest hosszabb határidőt állapít meg, és a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet szerinti határidő 2020. március 11-ét követően, de e rendelet hatálybalépést megelőzően járt le, akkor a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet szerinti határidő elmulasztása miatt hátrányos jogkövetkezményt nem lehet alkalmazni, és a már meghozott, hátrányos jogkövetkezményt alkalmazó döntést vissza kell vonni.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott, a 272/2014. (XI. 5.) Korm. rendelet szerinti határidők az e rendelet szerinti időtartamra hosszabbodnak meg.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

Tartalomjegyzék