Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

1978. évi 22. törvényerejű rendelet

a takarékszövetkezetekről

A takarékszövetkezet megalakítása[1]

1. § A törvényerejű rendelet célja, hogy a takarékszövetkezetek működésének és gazdálkodásának előmozdítása érdekében a szövetkezetekről szóló 1971. évi III. törvény (továbbiakban: Szvt.) keretei között megállapítsa a takarékszövezetkezetek alakulására, szervezetére, működésére, gazdálkodására, érdekképviseletére, továbbá a tagok jogaira és kötelezettségeire vonatkozó sajátos szabályokat.

A takarékszövetkezet célja és feladatai

2. §[2] (1) Takarékszövetkezetet természetes személyek hozhatnak létre saját pénzeszközeik rendelkezésre bocsátásával.

(2)[3]

(3) A takarékszövetkezetek meglévő taglétszámukkal és részjegyalapjukkal egymással egyesülhetnek.

(4)[4]

3. §[5]

A takarékszövetkezet megalakulása és működésének feltételei

4. §[6]

5. §[7]

6. § (1) Az alapszabályban kell meghatározni

a)[8] a takarékszövetkezet tevékenységi körét;

b)[9] a takarékszövetkezet működési területét;

c)[10] a tagok anyagi részesedése módjának és mértékének szabályait;

d)[11] a részközgyűlési körzetek kialakításának irányelveit, valamint a körzethez tartozó tagokat érintő ügyekben a részközgyűlés, illetve az általa létrehozott területi szerv jogkörét;

e)[12] azoknak a tisztségviselőknek a körét, akik felett a munkáltatói jogkört a küldöttgyűlés gyakorolja;

f)[13] mindazt, aminek az alapszabályba való felvételét jogszabály elrendeli, vagy a közgyűlés szükségesnek tartja.

(2)[14]

7. §[15]

8. §[16]

9. § A takarékszövetkezet igazgatósága - a tagok és a lakosság pénzügyi szolgáltatásokra irányuló igényeinek jobb kielégítése érdekében - működési területén kirendeltségeket és betétgyűjtő pénztárakat létesíthet.

A takarékszövetkezeti önkormányzat

10. § (1) A takarékszövetkezet az alapszabályon felül szervezeti és működési szabályzatot, valamint munkaügyi szabályzatot köteles készíteni.

(2) A szervezeti és működési szabályzatban kell meghatározni:

a) a választott testületi szervek ügykörét, feladatait és működésük rendjét;

b) a választott tisztségviselők jogait és kötelességeit;

c) a szövetkezet központi, területi és egyéb szervei közötti kapcsolat rendszerét;

d) a munkahelyi demokrácia fórumainak működésével kapcsolatos rendelkezéseket;

e) a gazdálkodás szervezetére, működésére és ellenőrzésére vonatkozó szabályokat.

(3) A munkaügyi szabályzatban kell meghatározni - a jogszabályok keretei között - az alkalmazottak munkavégzésével kapcsolatos jogokat és kötelezettségeket.

A takarékszövetkezet szervei

11. § (1)[17] A takarékszövetkezet szervei:

a) a közgyűlés (részközgyűlés),

b) az igazgatóság,

c) a felügyelőbizottság.

(2) A takarékszövetkezet helyi önkormányzati szervei:

a) a területi intéző bizottság és

b) - ahol a közgyűlés elhatározza - a területi ellenőrző bizottság.

12. § A közgyűlést akkor kell összehívni, ha a közgyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozó kérdésben kell dönteni.

13. § (1) Az egész szövetkezetet érintő kérdésekben a határozatképességet [Szvt. 22. § (1) bek.] nem részközgyűlésenként, hanem az azokon megjelent tagok összeszámlálása alapján kell megállapítani.

(2) A részközgyűlés az önálló döntési jogkörébe utalt ügyekben akkor határozatképes, ha azon a részközgyűléshez tartozó tagoknak több mint a fele jelen van.

(3) A tag szavazati jogát csak egy részközgyűlésen gyakorolhatja.

14. § (1) Az alapszabály úgy rendelkezhet, hogy a közgyűlésen (részközgyűlésen) való részvételben az alapszabály által meghatározott okok miatt tartósan és indokoltan akadályozott tagok a közgyűlés határozatképességének megállapításánál a szövetkezeti taglétszámból figyelmen kívül hagyhatók. A közgyűlésre (részközgyűlésre) ezeket a tagokat is meg kell hívni.

(2) A közgyűlés (részközgyűlés) határozatképességének a megállapításánál figyelmen kívül hagyott tagok nevét és a távollét okát a szövetkezet igazgatósága köteles jegyzékbe foglalni, és a jegyzéket a közgyűlés jegyzőkönyvéhez csatolni.

15. §[18] (1) A takarékszövetkezetben - ha az alapszabály úgy rendelkezik - küldöttgyűlés is működik.

(2) A küldöttgyűlés hatáskörébe tartozik:

a) az alapszabály módosítása, kivéve, ha erre beolvadás miatt van szükség;

b) az elnök (elnökhelyettes) és más tisztségviselő (Szvt. 30. §) megválasztása, felmentése, visszahívása és felelősségre vonása, továbbá az állandó bizottságok elnökeinek és tagjainak megválasztása és felmentése;

c) a takarékszövetkezet tervének és eredménykimutatásának megállapítása;

d) az évi eredmény alapján - a jogszabályok keretei között - a tagokat megillető anyagi juttatásokra fordítandó összeg megállapítása;

e) döntés - a jogszabályok keretei között - az eredmény felhasználásáról;

f) az alapszabályban meghatározott tisztségviselőkkel kapcsolatban a munkáltatói jogok gyakorlása;

g) az elnök és az elnökhelyettes díjazásának megállapítása;

h) döntés minden olyan kérdésben, amelyet jogszabály vagy az alapszabály küldöttgyűlés hatáskörébe utal.

(3) A küldöttgyűlést évente legalább egyszer össze kell hívni. Küldöttgyűlést kell összehívni akkor is, ha az igazgatóság vagy a felügyelő bizottság létszáma az alapszabályban meghatározott legkisebb mérték alá csökken.

(4) A Ttvr-nek a küldöttgyűlésre vonatkozó rendelkezéseit azokra a takarékszövetkezetekre kell alkalmazni, amelyeknek alapszabálya küldöttgyűlés működéséről rendelkezik. Azokban a takarékszövetkezetekben, ahol küldöttgyűlés nem működik a (2) bekezdésben meghatározott feladatokat a közgyűlés látja el.

16. § (1)[19] A küldötteket a tagértekezlet öt évi időtartamra választja.

(2)[20] A szervezeti és működési szabályzat határozza meg, hogy hány tag után lehet egy küldöttet választani.

(3) A küldöttgyűlésen tanácskozási joggal a takarékszövetkezet bármelyik tagja részt vehet.

(4) A küldöttgyűlésen tisztségüknél fogva szavazati joggal vesznek részt:

a) az igazgatóság és a felügyelő bizottság elnöke és tagjai;

b) a közgyűlés (küldöttgyűlés) által létrehozott állandó bizottságok elnökei.

17. §[21] (1) A részközgyűlési körzethez tartozó szövetkezeti tagok

a) megválasztják, felmentik, illetve visszahívják a küldötteket;

b) döntenek és véleményt nyilvánítanak azokban a kérdésekben, amelyeket az alapszabály a részközgyűlés hatáskörébe utal.

(2) A részközgyűlésen meg kell tárgyalni azokat a javaslatokat, amelyeket a gazdálkodással összefüggésben a tagok és az alkalmazottak egyes csoportjai tettek.

18. § (1)[22] Az igazgatóság létszámát az alapszabályban kell meghatározni; tagjainak legalább kétharmadát a szövetkezettel munkaviszonyban nem álló tagok közül kell választani.

(2) Az igazgatóság alkotja meg - az alapszabály kivételével - a szövetkezet belső szabályzatait, és gyakorolja a küldöttgyűlés hatáskörébe nem tartozó magasabb vezető állású és vezető állású alkalmazottakkal kapcsolatban a munkáltatói jogokat.

19. §[23] A felügyelő bizottság létszámát az alapszabályban kell meghatározni; elnöke és tagjai a szövetkezettel munkaviszonyban nem állhatnak.

20. § (1) A takarékszövetkezet tagjainak legalább egytizede az ok és a cél részletes közlésével írásban indítványozhatja

a)[24] az igazgatóságnak vagy a felügyelőbizottságnak, hogy a gazdálkodás, a számvitel, illetőleg az ügyvitel tagsági érdekből aggályosnak tartott részét vizsgálja meg, vagy külső szakértők igénybevételével vizsgáltassa meg.

b) a felügyelő bizottságnak, hogy a tisztségviselő ellen - kötelezettsége megszegéséből eredő károkozás miatt - kártérítési eljárást kezdeményezzen.

(2) A szövetkezet illetékes szerve a kisebbségi indítványról [(1) bekezdés] 30 napon belül köteles határozni, illetőleg a szükséges intézkedéseket megtenni, ide értve a rendkívüli közgyűlés összehívását is. A határozatról, intézkedésről a kisebbséget értesíteni kell.

21. §[25] A hatáskörébe tartozó fegyelmi és kártérítési ügyek megvizsgálására a közgyűlés, illetve a küldöttgyűlés bizottságot hozhat létre. A bizottság a vizsgálatot az igazgatóság, a felügyelő bizottság, az állami törvényességi felügyeletet gyakorló szerv, vagy a pénzügyminiszter kezdeményezésére indíthatja meg.".

22. § A takarékszövetkezetnél szövetkezeti döntőbizottság nem működik. Nőbizottság alakítását - ha ennek indoka fennáll - az alapszabályban kell kimondani.

23. § (1)[26] A részközgyűlések - az alapszabályban megállapított hatáskörrel és létszámmal - területi intéző bizottságot és területi ellenőrző bizottságot választhatnak.

(2) A területi intéző bizottság és a területi ellenőrző bizottság elnökeit és tagjait a részközgyűlések nyílt szavazással öt évi időtartamra választják.

24. § (1) A területi intéző bizottság:

a) dönt a tagfelvételről;

b)[27] javaslatot tesz, illetőleg véleményt nyilvánít a működési területét érintő fejlesztés és a kirendeltségvezető alkalmazása, kitüntetése, jutalmazása, valamint munkaviszonyának megszüntetése ügyében.

c) ellátja a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott ellenőrzési feladatokat;

d) ellátja továbbá mindazokat a feladatokat, amelyeket az alapszabály a hatáskörébe utal.

(2) A területi intéző bizottság a létrehozó részközgyűlés, továbbá az igazgatóság irányításával működik.

25. § (1) A területi ellenőrző bizottság a létrehozó részközgyűlés irányelvei alapján, továbbá a szövetkezet felügyelő bizottságának irányításával működik.

(2) A felügyelő bizottság és a területi ellenőrző bizottság ügykörét, feladatait és működési rendjét maga állapítja meg; azt az igazgatóság foglalja bele a szervezeti és működési szabályzatba.

(3) A szövetkezet alkalmazottja nem lehet a területi ellenőrző bizottság tagja.

Összeférhetetlenség

26. § (1) Az Szvt. 33. §-ának (1) és (2) bekezdésében foglaltakon felül nem lehet tisztségviselő és a takarékszövetkezettel nem létesíthet munkaviszonyt az a személy, aki a takarékszövetkezet működési területén levő helyi tanács tisztségviselője, valamint az, aki az állami törvényességi felügyeletet gyakorló, továbbá ellenőrzést vagy egyéb hatósági feladatot ellátó szervnél a szövetkezet tekintetében e feladat végzésében közreműködik.

(2) A takarékszövetkezet alapszabálya a rokonság körében további összeférhetetlenségi okokat is megállapíthat.

A takarékszövetkezet gazdálkodása és tevékenysége

27. § A takarékszövetkezet bevételei terhére maga köteles fenntartásáról gondoskodni.

28. §[28] (1)[29]

(2) A jogszabályokban a takarékbetéteseknek biztosított jogok és kedvezmények a takarékszövetkezetnél elhelyezett betétekre is kiterjednek.

(3) A takarékszövetkezeteknél elhelyezett takarékbetétek visszafizetéséért az állam helytáll.

(4)[30]

29. §[31]

A takarékszövetkezet képviselete

30. § Az ügyvezető igazgató [36. § (2) bekezdés] a takarékszövetkezetet gazdálkodása körében képviseli.

Kiválás a takarékszövetkezetből

31. §[32]

A takarékszövetkezeti tagsági viszony

32. § (1) A takarékszövetkezetbe tagként olyan nagykorú személyek léphetnek be, akik a takarékszövetkezet működési területén laknak, vagy ott van állandó munkahelyük vagy ingatlanuk.

(2)[33]

(3) A tagfelvételről a területi intéző bizottság, ahol ilyen nem működik, az igazgatóság dönt.

33. §[34] (1) A takarékszövetkezet tagja vagyoni hozzájárulásként legalább egy részjegyet köteles jegyezni és befizetni. A részjegy összege 500 forintnál alacsonyabb nem lehet (minimális részjegy).

(2) A tagot a befizetett részjegy után az eredménytől függő osztalék, a célrészjegy után a költségek terhére elszámolható jövedelem (részesedés) illeti meg.

(3) A befizetett minimális részjegy összege, illetőleg a mérleg szerinti részjegyalap reá eső hányada a tagot csak a tagsági viszony megszűnése esetén illeti meg.

A tagsági viszony megszűnése

34. § Az alapszabály a kilépés előzetes bejelentésére legfeljebb 30 napos időtartamot írhat elő.

35. §[35]

A takarékszövetkezet alkalmazottainak munkaügyi helyzete

36. § (1) A takarékszövetkezet alkalmazottainak munkaügyi helyzetére az Szvt. 79. §-ában foglaltak az irányadók akkor is, ha az alkalmazott egyben a szövetkezet tagja.

(2) Az alapszabály elrendelheti, hogy a takarékszövetkezet munkaszervezetének és gazdasági tevékenységének szakmai irányítását az igazgatóság által alkalmazott ügyvezető igazgató lássa el.

A tisztségviselők felelőssége

37. § (1) A takarékszövetkezet tisztségviselője a tisztségéből folyó kötelezettségeinek vétkes megszegésével fegyelmi vétséget követ el.

(2) Fegyelmi büntetések:

a) megróvás,

b) szigorú megróvás,

c) tisztségből való elmozdítás.

(3) A fegyelmi eljárás a küldöttgyűlés hatáskörébe tartozik; határozata ellen jogorvoslatnak nincs helye.

(4) A közgyűlés által választott tisztségviselőkkel szemben elmozdítást elrendelő fegyelmi határozatot csak a közgyűlés hozhat.

38. § Szándékos károkozásnál a tisztségviselő a teljes kárért felel; gondatlan károkozásnál felelőssége a tisztségével összefüggő előző évi díjazása erejéig áll fenn.

39. § (1) Az igazgatóság, a felügyelő bizottság, a területi intéző bizottság és a területi ellenőrző bizottság tagjai együttesen kötelesek megtéríteni a takarékszövetkezetnek azt a kárt, amelyet testületi működésük körében a jogszabályok, valamint a szövetkezet alapszabálya és belső szabályzatai rendelkezéseinek megszegésével okoztak.

(2) Nem felel az, aki a kárt okozó határozat meghozatalában vagy ilyen intézkedés megtételében nem vett részt, ellene szavazott, vagy tiltakozott.

(3) A kártérítés kérdésében a küldöttgyűlés dönt. Határozata ellen a közléstől számított 30 napon belül lehet a bírósághoz fordulni.

40. § Ha az igazgatóság valamely kölcsön engedélyezésénél a szabályoktól eltér, a kölcsön visszafizetéséért az igazgatóság tagjai saját személyükben készfizető kezesként felelnek.

A szövetkezet felelőssége

41. § A takarékszövetkezet a tagsági viszonnyal összefüggésben a tagjának okozott kárért a polgári jog, a munkaviszonnyal kapcsolatban alkalmazottjának okozott kárért a munkajog szabályai szerint felel.

A takarékszövetkezet érdekképviselete és a szövetkezeti kölcsönös támogatás

42. §[36]

43. §[37] A takarékszövetkezet a szövetkezeti kölcsönös támogatás elvének megvalósítása céljából - a küldöttgyűlés határozata alapján - csatlakozhat az érdekképviseleti szerveknél létrehozott közös alapokhoz.

A takarékszövetkezet ágazati-szakmai jelügyelete

44. § A takarékszövetkezet tevékenysége felett az ágazati-szakmai felügyeletet a pénzügyminiszter gyakorolja.

45. §[38]

Záró rendelkezések

46. § (1) E törvényerejű rendelet 1979. január 1. napján lép hatályba; végrehajtásáról és az átmeneti rendelkezések megállapításáról - a Fogyasztási Szövetkezetek Országos Tanácsával egyetértésben - a pénzügyminiszter gondoskodik.

(2) A 32. § (2) bekezdésében foglalt rendelkezés az e törvényerejű rendelet hatályba lépése előtt létesített tagsági viszonyt nem érinti.

Losonczi Pál s. k.,

a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsának elnöke

Borbély Gábor s. k.,

a Magyar Népköztársaság Elnöki Tanácsának titkára helyett

Lábjegyzetek:

[1] Módosította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 1. § -a. Hatályos 1989.02.01.

[2] Megállapította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 2. § -a. Hatályos 1989.02.01.

[3] Hatályon kívül helyezte az 1991. évi LXIX. törvény 108. § b) pontja. Hatálytalan 1991.12.01.

[4] Hatályon kívül helyezte az 1991. évi LXIX. törvény 108. § b) pontja. Hatálytalan 1991.12.01.

[5] Hatályon kívül helyezte az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 13. § (1) bekezdése. Hatálytalan 1989.02.01. (Továbbá hatályon kívül helyezni rendelte az 1991. évi LXIX. törvény 108. §-a.)

[6] Hatályon kívül helyezte az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 13. § (1) bekezdése. Hatálytalan 1989.02.01. (Továbbá hatályon kívül helyezni rendelte az 1991. évi LXIX. törvény 108. §-a.)

[7] Hatályon kívül helyezte az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 13. § (1) bekezdése. Hatálytalan 1989.02.01.

[8] Beiktatta az 1985. évi 22. törvényerejű rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 1985.12.30.

[9] Jelölését módosította az 1985. évi 22. törvényerejű rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 1985.12.30.

[10] Jelölését módosította az 1985. évi 22. törvényerejű rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 1985.12.30.

[11] Módosította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 13. § (1) bekezdése. Hatályos 1989.02.01.

[12] Jelölését módosította az 1985. évi 22. törvényerejű rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 1985.12.30.

[13] Jelölését módosította az 1985. évi 22. törvényerejű rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 1985.12.30.

[14] Hatályon kívül helyezte az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 13. § (1) bekezdése. Hatálytalan 1989.02.01. (Továbbá hatályon kívül helyezni rendelte az 1991. évi LXIX. törvény 108. §-a.)

[15] Hatályon kívül helyezte az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 13. § (1) bekezdése. Hatálytalan 1989.02.01.

[16] Hatályon kívül helyezte az 1985. évi 22. törvényerejű rendelet 5. § (1) bekezdése. Hatálytalan 1985.12.30.

[17] Megállapította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 3. § -a. Hatályos 1989.02.01.

[18] Megállapította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 3. § -a. Hatályos 1989.02.01.

[19] Megállapította az 1982. évi 32. törvényerejű rendelet 4. §-a. Hatályos 1983.01.01.

[20] Megállapította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályos 1989.02.01.

[21] Megállapította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 5. § (1) bekezdése. Hatályos 1989.02.01.

[22] Megállapította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 6. § -a. Hatályos 1989.02.01.

[23] Megállapította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 7. § -a. Hatályos 1989.02.01.

[24] Megállapította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 8. § -a. Hatályos 1989.02.01.

[25] Megállapította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 9. § -a. Hatályos 1989.02.01.

[26] Megállapította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 10. § -a. Hatályos 1989.02.01.

[27] Megállapította az 1982. évi 32. törvényerejű rendelet 5. §-a. Hatályos 1983.01.01.

[28] Megállapította az 1982. évi 32. törvényerejű rendelet 6. §-a. Hatályos 1983.01.01.

[29] Hatályon kívül helyezte az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 13. § (1) bekezdése. Hatálytalan 1989.02.01.

[30] Hatályon kívül helyezte az 1985. évi 22. törvényerejű rendelet 5. § (1) bekezdése. Hatálytalan 1985.12.30.

[31] Hatályon kívül helyezte az 1985. évi 22. törvényerejű rendelet 5. § (1) bekezdése. Hatálytalan 1985.12.30.

[32] Hatályon kívül helyezte az 1992. évi II. törvény 62. § (1) bekezdése 8. pontja. Hatálytalan 1992.01.20.

[33] Hatályon kívül helyezte az 1985. évi 22. törvényerejű rendelet 5. § (1) bekezdése. Hatálytalan 1985.12.30.

[34] Megállapította az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 11. § -a. Hatályos 1989.02.01.

[35] Hatályon kívül helyezte az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 13. § (1) bekezdése. Hatálytalan 1989.02.01.

[36] Hatályon kívül helyezte az 1989. évi 3. törvényerejű rendelet 13. § (1) bekezdése. Hatálytalan 1989.02.01.

[37] Megállapította az 1985. évi 22. törvényerejű rendelet 3. §-a. Hatályos 1985.12.30.

[38] Hatályon kívül helyezte az 1992. évi II. törvény 62. § (1) bekezdése 8. pontja. Hatálytalan 1992.01.20.

Tartalomjegyzék