Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

...Tovább...

AI Szinonimák

Kereséskor az "AI szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

...Tovább...

56/1981. (XI. 18.) MT rendelet

a veszélyes hulladékok keletkezésének ellenőrzéséről és az azok ártalmatlanításával kapcsolatos tevékenységekről

A Minisztertanács az emberi környezet védelméről szóló 1976. évi II. törvény 53. §-ának (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli:

Általános rendelkezések

1. §

(1) A rendelet hatálya az emberre és a környezetre veszélyes (mérgező, fertőző) hulladékok keletkezésének ellenőrzésével és az azok ártalmatlanításával kapcsolatos tevékenységekre terjed ki.

(2)[1] Nem terjed ki a rendelet hatálya

a) a radioaktív hulladékokra, továbbá

b) a kommunális hulladékokra (a települési szilárd és folyékony hulladékokra, valamint a kommunális szennyvíz kezeléséből származó iszapokra).

2. §

(1) A veszélyes hulladékokat és veszélyességi osztályukat a rendelet 1. számú melléklete határozza meg.

(2) Az 1. számú mellékletben fel nem sorolt és a rendelet hatályba lépése után ismertté váló hulladékot veszélytelenségének megállapításáig veszélyesnek kell tekinteni.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott hulladék minősítésére a termelő kérelme alapján kerül sor. A kérelem benyújtását a környezetvédelmi hatóság is előírhatja. A minősítést megalapozó vizsgálatot a termék előállítása szerint illetékes miniszter által - az Országos Környezet- és Természetvédelmi Hivatal elnökével és az állami közegészségügyi-járványügyi főfelügyelővel egyetértésben - kijelölt szerv végezheti.

(4)[2] Az újonnan ismertté váló hulladék veszélytelenségét, vagy veszélyességi osztályát az Környezetvédelmi Főfelügyelőség - az Egészségügyi Minisztériummal egyetértésben - állapítja meg.

3. §

(1) Minden tevékenységet, amely veszélyes hulladékot eredményezhet, úgy kell megszervezni és végezni, hogy az a veszélyes hulladék

- mennyiségének, illetve veszélyességének csökkenését eredményezze,

- termelésben való minél nagyobb arányú felhasználását tegye lehetővé,

- keletkezésének ellenőrzését és mennyiségének mérését biztosítsa.

(2)[3] Meg kell akadályozni, hogy a veszélyes hulladék gyűjtése, előkezelése, szállítása, átmeneti tárolása, ártalmatlanítása, hasznosítása (a továbbiakban együtt: kezelése) során a talajba, a felszíni, a felszín alatti vízbe, a levegőbe jusson.

4. §[4]

Veszélyes hulladékkal összefüggő tevékenységet kezdeni csak az első fokú környezetvédelmi hatóság (a továbbiakban: környezetvédelmi hatóság) és az első fokú közegészségügyi hatóság (a továbbiakban: közegészségügyi hatóság) hozzájárulásával szabad.

A veszélyes hulladék keletkezésének ellenőrzése

5. §[5]

(1) A termelő minden veszélyes hulladékkal összefüggő tevékenységéről köteles anyagmérleget készíteni. A környezetvédelmi hatóság - kérelemre - felmentést adhat az anyagmérleg készítési kötelezettség alól, vagy engedélyezheti annak egyszerűsített formában történő elkészítését.

(2) A termelő az anyagmérleg alapján - illetőleg ha készítése alól a környezetvédelmi hatóság felmentette, más dokumentumok alapján - köteles a veszélyes hulladékkal kapcsolatos tevékenységének megkezdését követő 60 napon belül a tevékenysége során keletkező, a tulajdonában felhalmozott, illetőleg az általa kezelt veszélyes hulladékok fajtájáról, mennyiségéről és kezeléséről alapbejelentést, majd a tárgyévet követő év március 31. napjáig évente részletes változásjelentést tenni a környezetvédelmi hatóságnak.

(3) A bejelentett adatok változásáról (veszélyes hulladékkal összefüggő tevékenység megkezdéséről és megszűnéséről, új hulladék képződéséről vagy régi megszűnéséről, a hulladék termelőjének, tulajdonosának és kezelési módjának megváltozásáról) nyolc napon belül értesíteni kell a környezetvédelmi hatóságot.

(4) A bejelentés módját és tartalmát a környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter határozza meg.

(5) A termelő köteles minden birtokában levő veszélyes hulladékról a R. 2. számú mellékletében meghatározott tartalmú nyilvántartást vezetni. A nyilvántartásba a hulladék képződésének és kezelésének (tárolás, felhasználás, átvétel, kiszállítás) változását a változást követően azonnal be kell jegyezni. A nyilvántartás nem selejtezhető.

A veszélyes hulladékok átmeneti tárolása, szállítása

6. §[6]

(1) A termelő köteles a tevékenysége során keletkező, illetőleg átvett veszélyes hulladékot a további kezelésnek megfelelően elkülönítve, a környezet károsítását kizáró módon az e célra kijelölt gyűjtőhely(ek)en összegyűjteni, szükség esetén előkezelni.

(2) Az üzemi gyűjtőhelyeken - amennyiben a tűzrendészeti hatóság, illetve az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat első fokú intézete rövidebb időt nem állapít meg - az egy év alatt keletkező veszélyes hulladék mennyiségnél több nem tárolható.

(3) A hulladék minőségének, a gyűjtőhely kialakítási, üzemeltetési módjának, a hulladék további kezelésének figyelembevételével a környezetvédelmi hatóság - a tűzrendészeti hatóság, illetve az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat első fokú intézete hozzájárulásával - ettől eltérő tárolási időtartamot is meghatározhat.

7. §[7]

A veszélyes hulladék szállítását az adott veszélyes anyagra érvényes szállítmányozási előírásokat betartva oly módon kell végezni, hogy az kizárja a különböző veszélyes hulladékok keveredését és a környezet szennyezését.

8. §

(1) A nem vizes közegben keletkezett veszélyes hulladékot az átmeneti tárolás és a szállítás során nem szabad vízzel keverni. E rendelkezés alól indokolt esetben - az illetékes vízügyi hatóság hozzájárulásával - a környezetvédelmi hatóság felmentést adhat.

(2) Veszélyes hulladékot tilos szilárd, folyékony, és iszapszerű települési hulladékok, valamint a kommunális szennyvíztisztítás szennyvíziszapjai közé juttatni.

9. §[8]

A veszélyes hulladék ártalmatlanítása

10. §[9]

(1) A termelő köteles a tulajdonában levő veszélyes hulladék környezetkárosítást kizáró módon történő ártalmatlanításáról vagy hasznosításáról gondoskodni. Ezek megoldatlansága vagy kapacitáshiánya esetén gondoskodni kell a veszélyes hulladéknak a környezetvédelmi hatóság által engedélyezett átmeneti tárolóban való elhelyezéséről.

(2) A termelő a kezelést elvégezheti - a környezetvédelmi hatóság engedélyével - meglevő berendezésében vagy létesítményében. Az engedélyt a környezetvédelmi hatóság a közegészségügyi hatóság véleményének figyelembevételével adja meg.

(3) A termelő a veszélyes hulladékot kezelésre átadhatja az annak átvételére feljogosított személynek vagy szervezetnek. A termelő az átadás előtt köteles meggyőződni az átvevő átvételi jogosultságáról. A hulladék fuvarozója (bérszállítója) nem tekintendő sem átvevőnek, sem átadónak, és csak az általa végzett tevékenységért felelős.

(4) Veszélyes hulladék kezelésre történő átvételére a környezetvédelmi hatóság - az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat megyei intézete állásfoglalásának figyelembevételével - ad engedélyt. Az engedélyezési eljárásra a 13. § (1) bekezdésének a) pontjában foglaltak az irányadók. A veszélyes hulladék kezelésre történő átvételére jogosultak jegyzékét a környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter évente a Környezetvédelmi és Építésügyi Értesítőben közzéteszi.

11. §

(1)[10] Veszélyes hulladékot ártalmatlanító berendezés vagy lerakóhely létesítésére irányuló döntés előtt a beruházó köteles beszerezni az környezetvédelmi felügyelőség előzetes hozzájárulását.

(2)[11] Veszélyes hulladékot kezelő berendezés vagy létesítmény területének kijelölésére, létesítésére, üzembe helyezésére irányuló engedélyezési eljárásokban be kell szerezni a környezetvédelmi, a növényegészségügyi és talajvédelmi, az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat első fokú intézete és a vízügyi hatóság állásfoglalását.

12. §[12]

Ha a termelő a veszélyes hulladékot más szervezetnek adja át, az átadáskor köteles írásban közölni a veszélyes hulladék lényeges minőségi jellemzőit.

Intézkedések a veszélyes hulladék környezetkárosító hatásainak megelőzésére

13. §

(1)[13] A környezetvédelmi hatóság

a) engedélyezi - az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat első fokú intézete, az építésügyi és a vízügyi, védett természeti területen a természetvédelmi hatóság állásfoglalásának figyelembevételével - a veszélyes hulladék kezelésének, valamint a kezelésre vonatkozó üzemi vagy félüzemi kísérletek - a visszaforgatás kivételével - lefolytatásának feltételeit, módját, idejét és helyét. A benyújtott dokumentumoknak az alábbiakra kell kitérnie:

- kezelendő veszélyes hulladék = minőségére,

= mennyiségére,

= kezelői technológiára;

- a kezelő technológiai kibocsátásaira (víz, levegő, "termék") környezeti hatásaira;

- a telepítés, üzemeltetés helyére;

- a biztonsági intézkedésekre;

b) kötelezheti a termelőt meglevő kezelő berendezéseinek vagy létesítményeinek megfelelő üzemeltetésére, valamint a birtokában levő veszélyes hulladékok megfelelő kezelésére, bejelentésének megtételére és nyilvántartásának elkészítésére, illetve kiegészítésére.

(2) A környezetvédelmi hatóság elrendelheti a veszélyes hulladékot eredményező tevékenység korlátozását, telephely, üzemrész, üzem, gyár (a továbbiakban: üzem) üzemeltetésének, illetőleg gép működtetésének felfüggesztését, ha a termelő nem teljesíti az (1) bekezdés alapján előírt kötelezettségét, és e mulasztásból - az érdekelt hatóságok véleménye alapján - az emberi környezetre vagy az emberi egészségre közvetlen veszély származik.

(3) A környezet veszélyes hulladékkal való szenynyezésének közvetlen és súlyos veszélye esetén az illetékes környezetvédelmi hatóság a helyszínen elrendeli a veszélyes hulladékot eredményező tevékenység szüneteltetését és erről azonnal végrehajtandó határozatot ad ki.

(4) A környezetvédelmi hatóság a (2) és (3) bekezdésben meghatározott intézkedéseket a szabálytalanság teljes megszüntetése előtt feloldhatja, ha a termelő a közvetlen környezetszennyezés veszélyét jelentősen csökkentette. A (2) bekezdésben meghatározott intézkedés feloldásához az érdekelt hatóságok véleményét be kell szerezni.

14. §

(1) Ha üzemzavar vagy más rendkívüli esemény következtében a környezet veszélyes hulladékkal szennyeződhet, a termelőnek azonnal intézkednie kell a veszélyhelyzet megszüntetéséről. Az eseményről, továbbá a tett intézkedésekről és azok eredményéről értesítenie kell a környezetvédelmi és a közegészségügyi hatóságot.

(2) A környezetvédelmi hatóság az érdekelt hatóságok bevonásával haladéktalanul megvizsgálja a veszélyhelyzet bekövetkezésének körülményeit, a termelő által tett intézkedések hatásosságát, szükség esetén további feladatokat határoz meg a környezetszennyezés bekövetkezésének elhárítása érdekében.

(3)[14] A környezetszennyezés elhárítása érdekében a környezetvédelmi hatóság elrendelheti egyes hulladékoknak az azok kezelésére alkalmas átmeneti tárolóval, illetve ártalmatlanító berendezéssel rendelkező termelő által történő átvételét, amennyiben az a kérdéses hulladék kezelésére szabad kapacitással rendelkezik.

(4)[15] A környezetvédelmi hatóság - ha az eljárás nem tartozik más hatóság hatáskörébe - kötelezheti a termelőt, hogy a tevékenysége következtében szennyezett talaj ártalmatlanításáról, illetve átmeneti tárolásáról gondoskodjék

(5)[16] Az átmeneti tárolással, illetve ártalmatlanítással kapcsolatos valamennyi költség a hulladék termelőjét - ha annak kiléte nem állapítható meg, az államot - terheli, és annak megfizetésére a környezetvédelmi hatóság határozatban kötelezi a termelőt.

A veszélyes hulladékkal kapcsolatos bírság

15. §

(1)[17] A termelőt veszélyes hulladék bírság megfizetésére kell kötelezni, ha a veszélyes hulladékok

a) anyagmérleg készítésére, bejelentés megtételére (értesítésre), változás jelentésére, továbbá nyilvántartására,

b) gyűjtésére, előkezelésére,

c) szállítására,

d) átmeneti tárolására, ártalmatlanítására, hasznosítására vonatkozó rendelkezéseket megszegi.

(2) A bírság összegét a veszélyes hulladék mennyiségének és veszélyességi osztályának figyelembevételével kell megállapítani. A bírság összegének kiszámításakor figyelembe lehet venni a veszélyes hulladékkal kapcsolatos kötelezettség megszegésével előidézett veszély súlyát (ismétlődését, helyét).

(3)[18] Az (1) bekezdés b) és d) pontja alapján 6 hónapon belül - ugyanezen kötelezettségszegés miatt - ismételt bírság nem szabható ki. Ha a kötelezettségszegés megszüntetésére vonatkozó kötelezés ettől eltérő határidőt állapít meg, a bírság ismételten e határidő lejártát követően szabható ki.

(4) Nem lehet bírságot kiszabni a veszélyes hulladékkal kapcsolatos kötelezettség megszegésének a környezetvédelmi hatóság tudomására jutásától számított hat hónapon túl.

(5) A bírság kiszámításának módját az Országos Környezet- és Természetvédelmi Hivatal elnöke állapítja meg.

16. §

A bírságot a kötelezettség megszegésének helye szerint illetékes környezetvédelmi hatóság szabja ki.

17. §

(1) A bírságot a Központi Környezetvédelmi Alap számlájára kell befizetni és azt a veszélyes hulladékok környezetszennyező anyaggá válásának megelőzésére kell fordítani.

(2) A bírságot árkalkulációs tényezőként nem lehet figyelembe venni és azt a bírságolt szerv a jogerős határozat kézhezvételének időszakában köteles a mérlegbeszámolóban és a bejelentésben feltüntetni.

Záró rendelkezések

18. §

(1) A gazdálkodó szervezet vezetőjének a veszélyes hulladékkal kapcsolatos feladatok irányítására felelős dolgozót kell kijelölnie.

(2) A veszélyes hulladékot ártalmatlanító berendezések és a lerakóhelyek működéséről üzemnaplót kell vezetni. A lerakóhely üzemnaplója nem selejtezhető.

19. §

Eltérő rendelkezés hiányában a veszélyes hulladékokkal kapcsolatos ügyekben az első fokú környezetvédelmi hatósági jogkört az Országos Környezet- és Természetvédelmi Hivatal azon felügyelősége gyakorolja, amelynek illetékességi területén a veszélyes hulladék keletkezik, vagy azt tárolják.

20. §[19]

E rendelet alkalmazásában

a) veszélyes hulladék a termelő vagy szolgáltató tevékenység során keletkező olyan anyag - ideértve a tisztítási műveletek során leválasztott anyagokat is -, amelyet annak tulajdonosa keletkezése folyamatában vagy eredeti célja szerint nem használ fel, és amely vagy amelynek bármely bomlásterméke - anyagi tulajdonságával, mennyiségével, koncentrációjával vagy akkumulációjával - az élővilágra, az emberi életre és egészségre, a környezet bármely elemére potenciális vagy tényleges károsító hatást fejt ki;

b) termelő az a személy vagy szervezet, akinek termelő vagy szolgáltató tevékenysége során veszélyes hulladék keletkezik, illetőleg azt mástól bármilyen célból átvesz. A hulladékot nem annak tulajdonosaként kezelő termelőre a termelő kötelességei csak saját tevékenységének mértékéig vonatkoznak;

c) kezelés a veszélyes hulladék környezetveszélyeztető hatásának csökkentésére, megelőzésére, kizárására irányuló tevékenység (gyűjtés, előkezelés, szállítás, átmeneti tárolás, ártalmatlanítás, hasznosítás);

d) gyűjtés a veszélyes hulladéknak a környezet elemeitől környezetszennyezést kizáró módon történő összeszedése és megfelelően kialakított gyűjtőhelyen a további kezelésre történő elszállításig tartó tárolása;

e) előkezelés a további kezelést elősegítő, illetőleg a veszélyes hulladék veszélyességét vagy veszélyeztető hatását csökkentő tevékenység;

f) szállítás a veszélyes hulladék telephelyen kívüli mozgatása;

g) átmeneti tárolás a veszélyes hulladéknak az engedélyezett ideig tartó környezet károsítását erre az időszakra kizáró módon történő elhelyezése, ha a hulladék ártalmatlanítása vagy hasznosítása technológia vagy igénybe vehető kapacitás hiánya miatt nem oldható meg;

h) ártalmatlanítás a veszélyes hulladék veszélyeztető hatása érvényesülésének kizárása a környezet elemeitől történő izolálással (elszigeteléssel) vagy anyagi minőségének olyan megváltoztatásával, hogy veszélyessége megszűnjön és a keletkező anyagok veszélyessége az eredeti hulladékénál kisebb legyen;

i) hasznosítás a veszélyes hulladéknak vagy valamely veszélyeztető komponensének a termelésben, termék előállításában történő felhasználása, feltéve, hogy az így előállított termék

- előállítása és használata során vagy után a hasonló rendeltetésű, de hulladékot nem tartalmazó terméknél a környezetet nagyobb mértékben nem szennyezi, és

- minősége megfelel a termék forgalomba hozatalára megállapított szakágazati követelményeknek és szabványoknak.

21. §

(1) Ez a rendelet 1982. január 1. napján lép hatályba.

(2) Az egyes szabálysértésekről szóló 17/1968. (IV. 14.) Korm. rendelet a következő 111/B §-sal egészül ki:

"Veszélyes hulladékkal kapcsolatos kötelezettség megszegése

111/B. § Aki

a) a veszélyes hulladékkal kapcsolatos bejelentési (értesítési), nyilvántartási, adatközlési vagy üzemnapló vezetési kötelezettségének nem tesz eleget,

b) veszélyes hulladékot ártalmatlanító berendezés vagy lerakóhely létesítése előtt előzetes hozzájárulást nem szerez be,

c) a veszélyes hulladék gyűjtésére, átmeneti tárolására, szállítására, előkezelésére vagy ártalmatlanítására vonatkozó rendelkezéseket megszegi,

d) veszélyes hulladékot engedély nélkül külföldről behoz,

tízezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható."

(3) E rendelet végrehajtásának részletes szabályait az ágazati irányításuk alá tartozó tevékenységek körében az érdekelt miniszterek (országos hatáskörű szervek vezetői) az Országos Környezet- és Természetvédelmi Hivatal elnökével és az egészségügyi miniszterrel egyetértésben állapítják meg.

(4) A veszélyes hulladéknak minősülő állati hullák, állati eredetű hulladékok és melléktermékek összegyűjtésére, feldolgozására, ártalmatlanítására az állategészségügyi jogszabályok az irányadók.

Lázár György s. k.,

a Minisztertanács elnöke

1. számú melléklet az 56/1981. (XI. 18.) MT rendelethez

Veszélyes hulladékok jegyzéke

2. számú melléklet az 56/1981. (XI. 18.) MT rendelethez

A veszélyes hulladékok nyilvántartása a termelőnél

A veszélyes hulladékok nyilvántartásának tartalmaznia kell:

1. a termelő megnevezését (KSH azonosító számát);

2. a veszélyes hulladék keletkezését eredményező eljárás (technológia, vásárlás, illetve egyéb célra történő átvétel) megnevezését, technológiai előiratának számát, keltét, a céltermék ITJ számát;

3. a veszélyes hulladékot eredményező technológia anyagforgalmi diagramján a veszélyes hulladékfajta megjelölését;

4. a veszélyes hulladék megnevezését, OKTH azonosító számát (a veszélyes hulladékok jegyzéke kódszámát, illetve a veszélyessé nyilvánító határozat számát);

5. a nem üzemszerű körülmények közötti keletkezés jelzését, a keletkezés körülményeit;

6. a veszélyes hulladék napi és éves mennyiségét (időszakos keletkezés esetén az időszak pontosításával), egyszeri (nem üzemszerű) keletkezésének mennyiségét;

7. a veszélyes hulladék fontosabb fizikai és kémiai jellemzőit [halmazállapot, víztartalom, fűtőérték, viszkozitás, lobbanáspont, tűzveszélyességi osztály, kémiai összetétel (lehetséges pontossággal), mérgező komponens, a mérgező komponens kioldhatósága, fertőző csíra jellege, száma stb.];

8. a veszélyeztető hatás típusát (fertőző, akut mérgező, rákkeltő stb.);

9. a veszélyes hulladék sorsát a következők szerint:

Megjegyzés:

1. A nyilvántartás alkalmazásában a hulladék fogalmán - eltérően a KSH Iparstatisztikai Főosztály által kiadott "Országosan egységes iparstatisztikai kérdőívek és utasítások" (Budapest, 1980) c. kiadvány 12. oldala (14) pontjában foglaltaktól - a rendelet 21. § a) pontjában meghatározott anyagokat kell érteni.

2. A fel nem használt növényvédőszerek nyilvántartására a mezőgazdasági és élelmezésügyi miniszter 14/1974. (MÉM. Ért. 22.) MÉM sz. utasításával kiadott Mezőgazdasági Biztonságtechnikai és Egészségvédelmi Óvórendszabály III. Vegyszeres Növényvédelem fejezetében leírtak az irányadók.

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 1. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[2] Módosította a 83/1990. (XI. 13.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 1990.11.15.

[3] Megállapította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 2. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[4] Módosította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 12. § (2) bekezdése a) pontja. Hatályos 1992.02.07.

[5] Megállapította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 3. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[6] Megállapította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 4. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[7] Megállapította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 5. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[8] Hatályon kívül helyezte az 55/1987. (X. 30.) MT rendelet 4. §-a. Hatálytalan 1987.11.01.

[9] Megállapította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 6. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[10] Módosította a 83/1990. (XI. 13.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 1990.11.15.

[11] Megállapította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 7. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[12] Módosította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 12. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 1992.02.07.

[13] Megállapította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 8. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[14] Beiktatta a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 9. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[15] Beiktatta a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 9. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[16] Beiktatta a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 9. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[17] Megállapította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 10. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[18] Megállapította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 10. §-a. Hatályos 1992.02.07.

[19] Megállapította a 27/1992. (I. 30.) Korm. rendelet 11. §-a. Hatályos 1992.02.07.

Tartalomjegyzék