112/1994. (VIII. 6.) Korm. rendelet
a közigazgatás korszerűsítésének kormánybiztosa feladatairól
1. §
A Kormány a központi és helyi közigazgatást átfogóan érintő reformintézkedések, valamint a közigazgatás folyamatos korszerűsítése kormányfeladatainak összehangolt szakmai megalapozása és megvalósítása érdekében kormánybiztost nevez ki. A kormánybiztos a Kormány által meghatározott módon és témakörökben közreműködik a hatékony és jogszerű közigazgatási működést szolgáló, a közigazgatás egyszerűsítését, bürokratizmusának csökkentését, költségtakarékosságát és eredményességét előmozdító kormányzati döntések kidolgozásában, illetve végrehajtásában.
2. §
A kormánybiztos
a) munkatervében meghatározott korszerűsítési ügyekben szakmai elemzéseket és javaslatokat dolgoz ki a Kormány, a minisztériumok, az országos hatáskörű szervek, valamint a helyi önkormányzatok és dekoncentrált közigazgatási szervek rendszerét, feladat- és hatáskörét, működését, személyi állományát átfogóan érintő jogszabálytervezetek előkészítéséhez Javaslatait a jogszabálytervezet elkészítéséért és egyeztetéséért felelős miniszter, országos hatáskörű szerv vezetője rendelkezésére bocsátja, véleményezi a feladatköréi érintő kormány-előterjesztéseket;
b) a Kormány deregulációs követelményei és ütemterve szerint összehangolja és a Kormány felhatalmazásának megfelelően - a Deregulációs Tanács segítségével - irányítja a gazdasági-társadalmi-közigazgatási szempontból szükségtelen jogszabályok, jogi irányítási eszközök időszakos deregulációját. A Deregulációs Tanács tagjait a belügyminiszter - az igazságügy-miniszterrel és a pénzügyminiszterrel egyetértésben - kéri fel. Szakmai módszertani ajánlásokkal, továbbképzéssel és a Kormány által meghatározott más módon segíti a jogszabálytervezetek olyan minisztériumi előkészítő mechanizmusának a kialakulását, amely figyelembe veszi a társadalmi-gazdasági következményeket, és igazgatásilag racionális és költségtakarékos végrehajtási megoldásokat;
c) közreműködik az államháztartási reformmal kapcsolatos igazgatási ésszerűsítő intézkedések előkészítésében, a végrehajtás tapasztalatainak elemzésében és értékelésében;
d) figyelemmel kíséri a Kormány és a minisztériumok munkaterveinek, a közigazgatás korszerűsítésével összefüggő feladatai végrehajtását;
e) szakmai-módszertani szempontból segíti a közigazgatási államtitkárok igazgatáskorszerűsítő tevékenységét, annak fejlesztéséhez ajánlásokat, szakmai információkat ad;
f) közreműködik a közigazgatási szakképzés (vezetőképzés) szervezésében, javaslatokat dolgoz ki a vezetőképzés (továbbképzés) formáira. Összehangolja a közigazgatás fejlesztését szolgáló nemzetközi támogatási programokat. Szervezi és támogatja a közigazgatás korszerűsítésével összefüggő kutatásokat, központi és helyi mintafejleszté-seket.
3. §
(1) A kormánybiztost a belügyminiszter kezdeményezésére és a miniszterelnök javaslatára a Kormány nevezi ki.
(2)[1] A kormánybiztos éves munkatervi feladatait a belügyminiszternek a pénzügyminiszterrel és a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszterrel egyetértésben tett javaslatára a Kormány határozza meg. A munkaterv végrehajtásáról a kormánybiztos évente beszámol a Kormánynak.
(3) Az államtitkári besorolású kormánybiztost feladatai ellátásában titkárság segíti.
(4) A kormánybiztos és titkárságának költségvetését a Belügyminisztérium költségvetéséből történő átcsoportosítás útján a Miniszterelnöki Hivatal költségvetésében kell előirányozni.
(5)[2] A kormánybiztos - az Oktatási és Módszertani Igazgatóság kivételével - irányítja a Magyar Közigazgatási Intézetet, a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter véleményének kikérésével és a belügyminiszter jóváhagyásával meghatározza az Intézet munkatervi feladatait, szervezeti és működési szabályzatát.
4. §
(1) Ez a rendelet 1994. augusztus 31-én lép hatályba. Egyidejűleg hatályát veszti:
- a belügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló, a 159/1991. (XII. 14.) Korm. rendelettel módosított 39/1990. (IX. 15.) Korm. rendelet 2. § d) és c) pontja;
- a Miniszterelnöki Hivatalról szóló 159/1991. (XII. 14.) Korm. rendelettel módosított 2/1990. (VII. 5.) Korm. rendelet 4. § g) pontja;
- a közigazgatás korszerűsítéséről szóló 1026/1992. (V. 12.) Korm. határozat.
(2) A közigazgatási és ügykezelői alapvizsgáról szóló 51/1993. (III. 31.) Korm. rendelet 3. § (3) bekezdésének első mondata helyébe a következő rendelkezés lép:
"Az Országos Közigazgatási Vizsgabizottság elnökét a belügyminiszter nevezi ki."
Horn Gyula s. k.,
miniszterelnök
Lábjegyzetek:
[1] Módosította a 168/1998. (X. 6.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 1998.10.06.
[2] Módosította a 168/1998. (X. 6.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 1998.10.06.