Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

31/1995. (IX. 12.) NM rendelet

a gazdasági stabilizációs intézkedésekhez kapcsolódó szociális célú hozzájárulásnak a települési önkormányzatok közötti elosztásáról és az elszámolás rendjéről

A Magyar Köztársaság 1995. évi pótköltségvetéséről szóló 1995. évi LXXII. törvény 3. számú mellékletével módosított, a Magyar Köztársaság 1995. évi költségvetéséről szóló 1994. évi CIV. törvény 5. számú mellékletének 25. számú előirányzatában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:

1. §

(1) A települési önkormányzatot a központi költségvetésből állami támogatásként egyszeri differenciált mértékű, szociális célú hozzájárulás (a továbbiakban: hozzájárulás) illeti meg. A hozzájárulás számítási módját, a differenciálás mértékét, valamint a felhasznált alapadatokat az 1. számú melléklet tartalmazza.

(2)[1] A települési önkormányzatot a központi költségvetésből állami támogatásként további egyszeri kiegészítés (a továbbiakban: kiegészítés) illeti meg. A kiegészítés számítási módját, valamint a felhasznált alapadatokat az 1/A. számú melléklet tartalmazza.

(3)[2] A hozzájárulás, valamint a kiegészítés együttesen a (4) bekezdésben foglalt kivétellel elsősorban a lakások fűtéséhez, valamint a lakás melegvízzel való ellátásához (a továbbiakban együtt: fűtés) kapcsolódó tüzelőolaj felhasználás lakossági költségeinek kiegészítésére használható fel

a) az átmeneti segélyre vonatkozó eljárási szabályok figyelembevételével különösen azon háztartások egyszeri nagyobb összegű támogatásaként, amelyek az általuk lakott lakás háztartási tüzelőolajjal biztosított fűtését más, gazdaságosabb fűtési móddal váltják fel, és szociális helyzetük alapján a fűtési mód átalakításának költségeit teljes egészében nem tudják vállalni;

b) a lakásfenntartási támogatásra vagy az átmeneti segélyre vonatkozó eljárási szabályok figyelembevételével -tekintettel az 1995/96-os fűtési időszak kiadásainak egészére - különösen azon háztartások támogatásaként,

ba) amelyek az általuk lakott lakás fűtésére háztartási tüzelőolajat használnak és a fűtési költségeket szociális helyzetük alapján nem képesek viselni,

bb) amelyek tüzelőolajat használó központi és távhőszolgáltatási rendszerbe kapcsolt lakásban laknak és a fűtési költségeket szociális helyzetük alapján nem képesek viselni.

(4)[3] A hozzájárulásnak és a kiegészítésnek a (3) bekezdés szerint fel nem használt része

a) olyan családok átmeneti segélyezésére, illetve lakásfenntartási támogatására fordítható, amelyek a fűtési költségeket szociális helyzetük alapján nem képesek viselni,

b) a munkanélküliek jövedelempótló támogatására jogosultak közhasznú foglalkoztatására fordítható. A közhasznú foglalkoztatás keretében minden más forrásból meg nem térített költség elszámolható, amely e körben a foglalkoztatással kapcsolatban merül fel.

2. §

(1) A jövedéki szabályozásról és ellenőrzésről, valamint a bérfőzési szeszadóról szóló 1993. évi LVIII. törvény alapján a családoknak kiadott HTO-utalvány mennyiségét - a települési önkormányzat megkeresésére - a Pénzügyminisztérium Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának területileg illetékes parancsnoksága igazolja.

(2) A tüzelőolajjal működő központi és távhőszolgáltatás esetén az abba bekapcsolt háztartásokról a szolgáltatást nyújtó szervezet a települési önkormányzat megkeresésére igazolást állít ki.

3. §

(1) A hozzájárulás települési önkormányzatonkénti összegét a 2. számú melléklet tartalmazza.

(2) A Népjóléti Minisztérium a hozzájárulásnak a települési önkormányzatonkénti listáját KSH kódszámmal ellátva mágneses adathordozón - a (4)-(5) bekezdés szerinti bontásban - a Belügyminisztérium részére e rendelet kihirdetését követő nyolc napon belül megküldi.

(3) A Belügyminisztérium az összesített adatokat településsoros bontásban, mágneses adathordozón megküldi az átutalások teljesítése céljából a Pénzügyminisztériumnak.

(4) A Pénzügyminisztérium a 2 millió forint alatti összegű hozzájárulás átutalásáról 1995. szeptember 20-ig gondoskodik.

(5) A Pénzügyminisztérium a 2 millió forint fölötti összegű hozzájárulás átutalásáról két ütemben gondoskodik úgy, hogy a

a) III. negyedévre jutó összeget szeptember 20-ig,

b) IV. negyedévre jutó összeget október 20-ig

utalja át.

(6)[4] A kiegészítés települési önkormányzatonkénti összegét a 2/A. számú melléklet tartalmazza.

(7)[5] A Népjóléti Minisztérium a kiegészítésnek a települési önkormányzatonkénti listáját KSH kódszámmal ellátva mágneses adathordozón a Belügyminisztérium részére 3 napon belül megküldi. A Belügyminisztérium a (3) bekezdésben meghatározott módon jár el.

(8)[6] A Pénzügyminisztérium a kiegészítés átutalásáról a (7) bekezdés szerinti határidőt követő öt napon belül gondoskodik.

4. §[7]

(1) A települési önkormányzat a hozzájárulás és kiegészítés együttes összegét 1995. szeptember 1-je és 1996. március 31-e közötti időszakban használhatja fel az 1. § (3)-(4) bekezdése szerinti jogcímekre.

(2) A hozzájárulásnak, valamint a kiegészítésnek 1995. december 31-ig fel nem használt összege 1995. évi központi támogatásból pénzmaradványként kerülhet átvitelre az 1996. évre.

(3) A települési önkormányzat a hozzájárulás és a kiegészítés együttes felhasználásáról a 3. számú mellékletben meghatározottak szerint számol el. Az elszámolásnál az önkormányzat által az 1995. szeptember 1-je és 1996. március 31-e közötti időszakban az 1. § (3) bekezdése szerinti jogcímen megállapított és kifizetett támogatásokat, valamint az 1. § (4) bekezdése szerinti feladatra fordított összegeket lehet figyelembe venni.

(4) A települési önkormányzat a hozzájárulás és a kiegészítés együttes felhasználásáról készített elszámolást 1996. május 15-ig megküldi a területileg illetékes Területi Államháztartási és Közigazgatási Információs Szolgálatnak (a továbbiakban: TÁKISZ). A TÁKISZ a beérkezett adatokat összesíti, és településsoros bontásban a Belügyminisztériumon keresztül 1996. május 30-ig megküldi a Népjóléti Minisztériumnak.

(5) Az elszámolás alapján visszafizetendő központosított támogatást 1996. június 30-ig kell visszautalni a Magyar Nemzeti Banknál vezetett 232-90103-1492. számú "Önkormányzatok előző évről származó befizetései" elnevezésű számlára.

5. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

Szabó György s. k.,

népjóléti miniszter

1. számú melléklet a 31/1995. (IX. 12.) NM rendelethez

A gazdasági stabilizációs intézkedésekhez kapcsolódó, a települési önkormányzatokat megillető szociális célú hozzájárulás meghatározásánál felhasznált adatok és az alkalmazott módszer leírása

A gazdasági stabilizációs intézkedésekhez kapcsolódó szociális célú hozzájárulás differenciálásakor az alábbi három tényező komplex hatása érvényesül:

- inaktív népesség 40%-os mértékben (Ti)

- munkanélküliség 50%-os mértékben (Tu)

- személyi jövedelemadó fizetőképesség 10%-os mértékben (Ta)

Az egyes tényezők mint szociális paraméterek figyelembevétele az alábbiak szerint történt:

a) az inaktív népességet kifejező mutató a 0-17 éves korú és a 60 éven felüli lakosok száma (Ti = I, ahol "I" az inaktív népesség száma),

b) a munkanélküliséget kifejező tényező a regisztrált munkanélküliek számának lineáris függvénye (Tu = k2 x U, ahol "U" a regisztrált munkanélküliek száma),

c) a személyi jövedelemadó fizetőképességén keresztül közelíthető még az aktív korú népesség alacsony jövedelmi helyzetét kifejező mutató, amely az aktív korú lakosság és az SZJA-t fizetők különbségének lineáris függvénye (Ta = k1 x (P-I-A), ahol "P" az állandó lakosok száma, és "A" a személyi jövedelemadót fizetők száma).

A fentiekből következően az adott település szociális helyzetét kifejező mutatószám képlete az alábbiak szerint alakul:

ahol k1 és k2 konstansok a különböző nagyságrendű szociális paraméterek egy számítási kereten belüli összeadhatóságát biztosítják.

Mivel

ezért

Mivel

ezért

A fenti képletbe az országos adatokat behelyettesítve a k1 = 0,64 és k2 = 10,24 kiegyenlítő tényezők adódnak.

Az országosan egységes elvek szerinti mutatószám (szorzófaktor) minden települési önkormányzatra vonatkozóan az alábbiak szerint alakul:

A felosztott keretösszeg hetvenöt százaléka került egységesen elosztásra a települések között (212 Ft/fő), huszonöt százaléka pedig differenciált mértékben (m x 70 Ft/fő).

Az egyes településeket megillető, a gazdasági stabilizációs intézkedésekhez kapcsolódó szociális célú hozzájárulás a következők szerint került meghatározásra:

Normatív hozzájárulás - 212 Ft/fő + m x 70 Ft/fő

A fenti összeg nem lehet kevesebb, mint 250 Ft/fő, és nem haladhatja meg az 500 Ft/fő felső határt.

A számítások során az egyes településekre alkalmazott adatok az alábbi forrásokból származnak:

- az Országos Személyiadat- és Lakcímnyilvántartó Hivatal adatszolgáltatása alapján az állandó népesség száma és az inaktív korúak száma az 1995. január 1-jei állapot szerint (országos adat: 10 491 417 fő és 4 407 431 fő),

- a személyi jövedelemadót fizetők száma az 1993. évi adóbevallások összesítése alapján, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrző Hivatal adatszolgáltatása szerint (országos adat: 4 358 326 fő),

- az Országos Munkaügyi Központ által összesített 1995. március 20-ai állapot szerint a településenként regisztrált munkanélküliek száma (országos adat: 538 045 fő).

1/A. számú melléklet a 31/1995. (IX. 12.) NM rendelethez[8]

A gazdasági stabilizációs intézkedésekhez kapcsolódó, a települési önkormányzatokat megillető szociális célú kiegészítés meghatározásánál felhasznált adatok és az alkalmazott módszer

A gazdasági stabilizációs intézkedésekhez kapcsolódó, a települési önkormányzatokat megillető szociális célú kiegészítés meghatározása a jövedéki szabályozásról és ellenőrzésről, valamint a bérfőzési szeszadóról szóló 1993. évi LVIII. törvény, valamint végrehajtása tárgyában kiadott rendeletek alapján 1994. október 15-től 1995. április 15-ig tartó fűtési idényre tekintettel kiadott háztartási tüzelőolaj-utalvány (a továbbiakban: HTO) mennyiségének a figyelembevételével történt.

A kiegészítés települési önkormányzatok közötti elosztásának meghatározásához felhasznált HTO-utalványokra vonatkozó adatokat a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága szolgáltatta. Ezen adatok szerint országosan 698 693 308 liter HTO megvásárlására jogosító utalvány került kiadásra.

Azon települési önkormányzatok jogosultak a kiegészítésre, amelyek a Magyar Köztársaság 1995. évi pótköltségvetéséről szóló 1995. évi LXXII. törvény 3. számú mellékletében szereplő gazdasági stabilizációs intézkedésekhez kapcsolódó szociális célú hozzájárulás teljes összegének a kiadott HTO-utalványok szerinti elosztása alapján számított összege és a rendelet 1. számú mellékletében szereplő módszer szerinti hozzájárulás összege közötti különbség meghaladja a nullát. Ennek alapján 1725 település jogosult kiegészítésre.

A kiegészítésre jogosult települési önkormányzatokat a részükre kiadott HTO-utalványok arányában illeti meg a kiegészítés, vagyis a települési önkormányzat illetékességi területén kiadott HTO-utalvány minden 1 literjére 3,3 Ft kiegészítés vehető igénybe.

A számítás módja:

Kk = központi kiegészítés összesen

Hk = a kiegészítésre jogosult települési önkormányzatok részére kiadott HTO-utalvány

E = 1 literre jutó kiegészítés

Kö = települési önkormányzatot megillető kiegészítés

Hö = települési önkormányzat illetékességi területén kiadott HTO-utalvány (liter)

Kö = Hö x 3,3 Ft/liter

2. számú melléklet a 31/1995. (IX. 12.) NM rendelethez

2/A. számú melléklet a 31/1995. (IX. 12.) NM rendelethez[9]

3. számú melléklet a 31/1995. (IX. 12.) NM rendelethez[10]

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 41/1995. (XI. 9.) NM rendelet 1. §-a. Hatályos 1995.11.12.

[2] Megállapította a 41/1995. (XI. 9.) NM rendelet 1. §-a. Hatályos 1995.11.12.

[3] Beiktatta a 41/1995. (XI. 9.) NM rendelet 1. §-a. Hatályos 1995.11.12.

[4] Beiktatta a 41/1995. (XI. 9.) NM rendelet 2. §-a. Hatályos 1995.11.12.

[5] Beiktatta a 41/1995. (XI. 9.) NM rendelet 2. §-a. Hatályos 1995.11.12. Lásd a 41/1995. (XI. 9.) NM rendelet 5. § (2) bekezdését.

[6] Beiktatta a 41/1995. (XI. 9.) NM rendelet 2. §-a. Hatályos 1995.11.12.

[7] Megállapította a 41/1995. (XI. 9.) NM rendelet 3. §-a. Hatályos 1995.11.12.

[8] Beiktatta a 41/1995. (XI. 9.) NM rendelet 4. §-a. Hatályos 1995.11.12.

[9] Beiktatta a 41/1995. (XI. 9.) NM rendelet 4. §-a. Hatályos 1995.11.12.

[10] Megállapította a 41/1995. (XI. 9.) NM rendelet 4. §-a. Hatályos 1995.11.12.

Tartalomjegyzék