Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

16/1997. (VI. 5.) KTM rendelet

a Központi Környezetvédelmi Alap kezelésének és felhasználásának szabályairól[1]

A környezetvédelmi termékdíjról, továbbá egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvény 21. §-ának (1) bekezdésében és az egyes elkülönített állami pénzalapokról szóló 1992. évi LXXXIII. törvény (a továbbiakban: Eat.) 120. §-ának (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján - az érdekeltekkel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § A Központi Környezetvédelmi Alappal (a továbbiakban: Alap) a környezetvédelmi és területfejlesztési miniszter (a továbbiakban: miniszter) rendelkezik, és gondoskodik a kezeléssel kapcsolatos feladatok ellátásáról.

2. § (1) Az Eat. és a külön jogszabályok szerinti befizetéseket az arra kötelezett személy vagy szervezet - a (2) és (3) bekezdésben foglalt kivételekkel - közvetlenül teljesíti az Alap számlájára.

(2) Az Eat. 29. §-a (1) bekezdésének b) pontja szerinti bevételek beszedését külön jogszabályok alapján az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal (a továbbiakban: APEH), valamint a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnoksága (a továbbiakban: VPOP) végzi. A Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium), valamint az APEH és a VPOP közötti megállapodások tartalmazzák a beszedett termékdíj Alap számlájára történő átutalásának, a nyilvántartások egyeztetésének, a kölcsönös információszolgáltatásnak, illetve az ellenőrzések lebonyolításának részletes szabályait.

(3) Az Eat. 29. §-a (1) bekezdésének h) pontja szerinti bevételt a Magyar Bányászati Hivatal külön jogszabály szerint utalja át az Alap számlájára.

(4) Az Alapot megillető bevételeket az Alap 10032000-01850413-00000000 számú számlájára kell teljesíteni.

(5) Az Alap bevételeit és kiadásait az Eat. 29. §-ának (1) és 31. §-ának (1) bekezdése szerinti jogcímenként összevontan, valamint fajtánként is nyilván kell tartani. A Minisztérium az Alap költségvetéséről és annak végrehajtásáról a közvéleményt legalább félévenként tájékoztatja.

(6) Az Eat. 115. §-a szerinti igazolást az Alap pénzügyi kezelésével megbízott szervezet adja ki.

3. § (1) Az Eat. 32. §-ában foglalt fejlesztések támogatása és finanszírozása az évenként kiadott pályázati felhívásra benyújtott igénylés alapján történik.

(2) A pályázatokat

a) az Eat. 32. § a), b), c), e), f), g), i) és k) pontokban meghatározott fejlesztések esetén az illetékes környezetvédelmi felügyelőséghez,

b) az Eat. 32. § d) és j) pont esetében a nemzeti park, illetve természetvédelmi igazgatósághoz (a továbbiakban együtt: igazgatóság),

c) az Eat. 32. § h) pontban megfogalmazott fejlesztések esetén a területi főépítészi irodákhoz, illetve az Országos Műemlékvédelmi Hivatal Műemlékfelügyeleti Igazgatóságához és a területi műemléki építésfelügyeleti és ügyfélszolgálati irodáihoz [az a)-c) pontokban meghatározott szervezetek a továbbiakban együtt: területi szervezet]

kell benyújtani.

(3) A pályázatok beadási határideje - az (5) és (6) bekezdésben foglalt kivétellel - folyamatos, elbírálásuk legkésőbb a beadást követő negyedév végéig történik meg.

(4) A pályázatok elbírálásával kapcsolatos döntéssel szemben jogorvoslatnak helye nincs.

(5) A programgazda pályázatok beadási és elbírálási határidejét a pályázati felhívás tartalmazza. Programgazdának tekintendő a pályázati felhívásban nevesített összefüggő vagy azonos célt szolgáló fejlesztések, illetve azok egy részének teljesítéséért felelős szervezet.

(6) Az Eat. 32. §-a (1) bekezdésének j) pontja szerinti feladatokra vonatkozó igényt évente egy alkalommal, az erre vonatkozó pályázati felhívás megjelenését követő harmadik hónap végéig kell benyújtani. Az elbírálásra a pályázat beadási határidejétől számított, legfeljebb 4 hónapon belül kerül sor.

(7) Amennyiben a pályázatban szereplő fejlesztés több területi szervezet illetékességi területéhez tartozik, akkor az a területi szervezet, amelyikhez a pályázatot benyújtották, beszerzi valamennyi érintett területi szervezet véleményét.

(8) Abban az esetben, ha területi szervezet a pályázó, a pályázatokat a Minisztériumhoz kell benyújtani.

4. § (1) A pályázati felhívást a Minisztérium hivatalos lapjában, annak rövidített változatát pedig legalább egy országos napilapban kell közzétenni. A pályázati adatlapot és útmutatót a területi szervezetek bocsátják a pályázók rendelkezésére.

(2) A területi szervezetek címjegyzékét a pályázati felhívás tartalmazza.

5. § (1) Az Eat. 32. §-a (1) bekezdésének j) pontja szerinti feladatok megvalósítására pályázat útján igény nyújtható be:

a) tájrendezési tervek elkészítésére és az ezt megalapozó dokumentáció elkészítésének finanszírozására;

b) tájrendezési feladat jogerősen jóváhagyott tájrendezési terv szerinti végrehajtására.

(2) Az Eat. 32. §-ának j) pontja szerinti feladatok megvalósítására benyújtott igényléshez csatolni kell:

a) a tájrendezésre kerülő ingatlannak a felhívás megjelenése napjánál nem régebbi tulajdoni lapját, vagyonkezelő által benyújtott igény esetében a Kincstári Vagyonkezelő Igazgatóság hozzájárulását;

b) a bányakapitányság igazolását az át nem hárítható (elmaradt) tájrendezési feladat meglétéről;

c) az illetékes jegyző nyilatkozatát arról, hogy a terület újrahasznosítási célja nem ellentétes a települési rendezési tervben megjelölt területfelhasználási kategóriával.

(3) A (2) bekezdésben foglaltakon túlmenően szükséges melléklet:

a) az (1) bekezdés a) pontja esetében:

aa) a bányakapitányság nyilatkozatának tartalmaznia kell az eljárásban érintett szakhatóságok megnevezését is,

ab) a tájrendezési terv engedélyezésében érintett hatóságok nyilatkozata a tájrendezési feladat elvégzésének szükségességéről és az újrahasznosítási cél elfogadásáról;

b) az (1) bekezdés b) pontja esetében:

az illetékes bányakapitányság által jogerős határozattal engedélyezett tájrendezési terv.

(4) A benyújtásra annak a területnek a tulajdonosa vagy vagyonkezelője jogosult, amelyen a bányavállalkozókra át nem hárítható tájrendezési feladatot még nem végezték el.

6. § (1) Pályázat útján adható támogatás esetén a pályázatnak tartalmaznia kell:

a) a pályázó nevét, címét, szervezeti formáját, adószámát és statisztikai jelzőszámát, alapító okiratát, a bírósági nyilvántartásba vétel és képviseleti jogosultság igazolását;

b) a pályázó bankszámlaszámát és ennek igazolását;

c) a pályázati cél leírását, a pályázati felhívás alapján történő besorolását, és az elérni kívánt környezeti hatás bemutatását;

d) az elvégezni kívánt feladatok felsorolását, részletes költségkalkulációját, a költségkalkulációt alátámasztó gazdaságossági számításokat;

e) a fejlesztés teljes költségét, az igényelt támogatás összegét, módját;

f) a rendelkezésre álló saját és egyéb forrás összegét és nyilatkozatot a fedezetigazolásról;

g) a pályázati felhívásban meghatározott esetekben a pályázati cél megvalósításához szükséges jogerős hatósági engedélyek, illetve egyéb nyilatkozatok, szerződések másolatát;

h) visszatérítendő támogatás, kamattámogatás és hitelgarancia igénye esetén a biztosítékok megjelölését;

i) a pályázati cél megvalósításának kezdő és befejező időpontját, részhatáridők megjelölését;

j) az Alapból korábban kapott támogatások adatait;

k) az Alap felhasználására vonatkozó jogszabályokban és a pályázati felhívásban előírt egyéb adatokat és mellékleteket;

l) nyilatkozatot az adatok nyilvános kezeléséhez való hozzájárulásról;

m) a (8) bekezdés szerinti igazolást.

(2) Pályázati nyilvántartásba az a pályázat vehető,

a) amelynek esetében az adatlap kitöltése az útmutatónak megfelelően történt, és

b) amelyet az előírt példányszámban nyújtottak be, és csatolták hozzá a pályázati felhívásban előírt mellékleteket.

(3) Ha a pályázat az (1)-(2) bekezdés szerinti feltételeknek nem felel meg, a területi szervezet - a pályázat nyilvántartásba vételének mellőzésével - haladéktalanul felhívja a pályázót a hiányok pótlására.

(4) Nem támogatható az a pályázat, amely nem felel meg a pályázati felhívásban szereplő valamelyik támogatási célnak.

(5) A pályázat benyújtásának időpontjában már befejezett fejlesztés nem támogatható.

(6) Amennyiben törvény vagy kormányrendelet másképp nem rendelkezik, rendszeres támogatás nem nyújtható.

(7) Csődeljárás, felszámolás vagy végelszámolás alatt álló pályázó részére nem nyújtható támogatás.

(8) Nem nyújtható támogatás annak a pályázónak, akinek 60 napon túli adók módjára behajtható köztartozása van.

7. § (1) A pályázatok összesítését és - az Eat. 32. §-ának j) pontja alapján benyújtott igények kivételével - előzetes szakértői értékelését az Alap kezelésével - a miniszter által - megbízott szervezet végzi. A nyilvántartásba vett pályázatokat tájékoztatásul meg kell küldeni az illetékes megyei és regionális fejlesztési tanácsnak azzal, hogy a megküldött pályázatokkal kapcsolatban legkésőbb az értesítésben megjelölt várható elbírálási időpontig írásban észrevételt tehetnek.

(2) Az (1) bekezdésben szereplő pályázatok elbírálására a miniszter által megbízott Pályázati Értékelő Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) tesz javaslatot.

(3) A Bizottság elnökét a miniszter nevezi ki, tagjait a Pénzügyminisztérium, a Belügyminisztérium, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium, az Ipari, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Minisztérium, a Földművelésügyi Minisztérium, a Népjóléti Minisztérium, további hét tagját az Országos Környezetvédelmi Tanács jelöli.

(4) A Balaton vízminőség-védelmét szolgáló pályázatok esetében a Bizottság üléseire meg kell hívni a Balatonnal kapcsolatos kormányzati feladatokat ellátó szervezet, a műemléki értékek védelmét szolgáló pályázatok elbírálásánál a Művelődési és Közoktatási Minisztérium képviselőjét is.

(5) A Bizottság ülésén a szavazás előtt ismertetni kell a környezetvédelmi termékdíjról, továbbá az egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvény 13. §-ában meghatározott Tanácsadó Testület, valamint az illetékes megyei (regionális) fejlesztési tanács írásos állásfoglalását is.

(6) A Bizottság - a jogszabályok figyelembevételével - maga állapítja meg az ügyrendjét, amelyet a miniszter hagy jóvá.

(7) A támogatás mértékéről, formájáról és feltételeiről, illetőleg a pályázat támogatásának elutasításáról a Bizottság javaslata alapján a miniszter dönt.

8. § (1) A miniszteri döntés időpontjától számított 8 napon belül a döntésről és annak indokolásáról a pályázót értesíteni kell. A támogatottak felsorolását tartalmazó listát a Minisztérium hivatalos lapjában, az ennek megjelenéséről szóló értesítést pedig legalább egy országos napilapban közzé kell tenni.

(2) A pályázó számára kedvező döntésről szóló értesítés egyben a támogatási feltételeket is tartalmazza, amelynek elfogadásáról a kézhezvételtől számított 15 napon belül a pályázónak előzetesen írásban nyilatkoznia kell (a nyilatkozatot tevő pályázó a továbbiakban: kedvezményezett).

(3) Amennyiben a pályázó határidőn belül nem nyilatkozik, a támogatás igénybevételére nem jogosult.

(4) Az Eat. 35. §-ának (3) bekezdése szerinti döntésekről készített emlékeztető a Minisztériumban megtekinthető.

9. § (1) A támogatási összeg, közbeszerzési kötelezettség esetén az adott pályázatra lefolytatott közbeszerzési eljárás alapján elfogadott ajánlat összegének a pályázati döntés során meghatározott százaléka, de legfeljebb a döntésben rögzített összeg.

(2) A 8. § (2) bekezdése szerinti nyilatkozatot tevő kedvezményezettel a miniszter vagy az általa megbízott személy köt szerződést.

(3) A (2) bekezdés szerinti szerződést az ajánlat elfogadásától számított 60, illetve közbeszerzési kötelezettség esetén 120 napon belül kell megkötni. A szerződéskötés feltétele, hogy a pályázó a támogatási ajánlatban foglalt szerződéskötési előfeltételeket teljesítse.

(4) Amennyiben a szerződéskötésre a (3) bekezdésben meghatározott határidőn belül a kedvezményezettnek felróható okból nem kerül sor, a támogatás igénybevételére való jogosultság érvényét veszti.

(5)[2] A támogatásban részesített fejlesztés során létrehozott javakon (épületek, járművek, berendezések stb.) a minisztérium külön jogszabályban meghatározott jelképét és a Központi Környezetvédelmi Alapból való támogatás tényét a támogatási szerződésben előírtak szerint fel kell tüntetni. Ettől való eltérést a miniszter engedélyezhet.

10. § Az Eat. 31. §-a (1) bekezdésének d) pontja szerinti felhasználási jogcím terhére kell finanszírozni az Alap kezelésében közreműködő költségvetési szervek feladatellátását. A finanszírozás a feladatok megosztását (átadását) szabályozó megállapodások alapján történik. A kezeléssel, működtetéssel, bevételek beszedésével, a pénzeszközök felhasználásával összefüggő egyéb kiadásokat is e felhasználási jogcím terhére kell elszámolni.

11. § (1) Az Eat. 31. §-a (1) bekezdésének c) pontjában foglaltakra külön jogszabály rendelkezései az irányadóak.

(2) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba. A hatálybalépést megelőzően benyújtott pályázatok elbírálására a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezéseket kell alkalmazni.

(3) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg

a) a Központi Környezetvédelmi Alap kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló 20/1993. (IV. 23.) KTM rendelet ,

b) a bányajáradék Központi Környezetvédelmi Alapban kezelt és tájrendezési célokat szolgáló részének felhasználási szabályairól szóló 26/1994. (VII. 14.) KTM rendelet ,

c) a környezetvédelmi termékdíjról, továbbá egyes termékek környezetvédelmi termékdíjáról szóló 1995. évi LVI. törvény végrehajtásáról rendelkező 10/1995. (IX. 28.) KTM rendelet 2. §-a, 11. §-a és 12. §-a

hatályát veszti.

(4) A rendelet hatálybalépésekor működő tárcaközi bizottság tagjainak megbízatása 1997. augusztus 31-ével megszűnik.

Lábjegyzetek:

[1] Az 16/1997. (VI. 5.) KTM rendelet 7. § 5. bekezdését a 14/1998. (V. 22.) KTM rendelet 7. §-a iktatta be

[2] Az 16/1997. (VI. 5.) KTM rendelet 7. § 5. bekezdését a 14/1998. (V. 22.) KTM rendelet 7. §-a iktatta be