Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

19/1997. (II. 13.) Korm. rendelet

a polgári nemzetbiztonsági szolgálatok költségvetése tervezésének, pénzellátásának, előirányzat-felhasználásának, kincstári gazdálkodásának és nyilvántartásának egyes szabályairól

Az államháztartásról szóló - többször módosított - 1992. évi XXXVIII. törvény 124. §-a (2) bekezdésének d) pontjában kapott felhatalmazás alapján a Kormány a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokra, így

a) az Információs Hivatalra,

b) a Nemzetbiztonsági Hivatalra, és

c) a Nemzetbiztonsági Szakszolgálatra

(a továbbiakban együtt: szolgálatok) terjed ki.

A szolgálatok jogállása és felügyelete

2. § A szolgálatok költségvetési felügyeletét ellátó szerv a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító tárca nélküli miniszter kabinetje (a továbbiakban: kabinet), a felügyeletet ellátó szerv vezetője a polgári nemzetbiztonsági szolgálatokat irányító tárca nélküli miniszter (a továbbiakban: miniszter).

Előirányzat-átcsoportosítások

3. § A szolgálatok működési költségvetésén belüli - az eredeti működési célú előirányzatok összegének legfeljebb 10%-át kitevő mértékű - átcsoportosítások joga a minisztert illetik meg.

A szolgálatok és a Kincstár kapcsolata[1]

4. § (1) A szolgálatok a Kincstár ügyfelei, amelyek saját gazdasági szervezeteik útján a tervezéssel, előirányzat-felhasználással, a hatáskörükbe tartozó előirányzat-módosítással, az üzemeltetéssel, fenntartással, működtetéssel, beruházással, a vagyon használatával, hasznosításával és nyilvántartásával, a munkaerő-gazdálkodással, a készpénzkezeléssel, a könyvvezetéssel, valamint a beszámolási kötelezettséggel és adatszolgáltatással kapcsolatos feladatokat az e rendeletben meghatározott szabályok figyelembevételével saját maguk látják el.

(2) A szolgálatoknak a Kincstárnál vezetett számlái az erre vonatkozó jogszabály szerinti speciális (bizalmas) számlák.

(3) A szolgálatok a Kincstárnál vezetett előirányzat-felhasználási keretszámla feletti rendelkezések során a kincstári tranzakciós kódokat nem használják.

(4)[2] A szolgálatok számláinak forgalmáról a Kincstár - az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, a Pénzügyminisztérium és a kabinet erre feljogosított munkatársai kivételével - adatot nem szolgáltathat. A számlák egyenlegéről - az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal, a Pénzügyminisztérium és a kabinet kivételével - kizárólag a miniszter engedélyével közölhető adat.

(5) A szolgálatok házipénztárába befolyt bevételeket értékhatártól függetlenül a kincstári egységes számlára nem kell naponta befizetni, azokról minden hónap végén - a 8. § (6) bekezdése szerinti adatszolgáltatás részeként - kell elszámolni. Ugyanekkor gondoskodni kell - amennyiben szükséges - a bevételeknek megfelelő összegű előirányzat-felhasználási keret megnyitásáról, a bevételek addig is közvetlenül felhasználhatók a kiadások teljesítésére.

(6) A szolgálatok házipénztárukban az erről szóló miniszteri utasításban meghatározott összegig tarthatnak készpénzt.

(7) A szolgálatok áthúzódó kiadásaik fedezetére év végén házipénztárukban elkülönített módon készpénzt tarthatnak. Ebből kifizetést a tárgyévet követő évben, kizárólag a tárgyév terhére teljesíthetnek, amelyet a tárgyév terhére kell elszámolni kiadásként. Az így elkülönítetten kezelt házipénztári pénzkészletnek a maradványát kell a tárgyév házipénztári pénzmaradványának tekinteni, és a költségvetési beszámolóban bemutatni, amelyet a beszámoló kabinethez történő benyújtásával egyidejűleg a fejezeti maradványelszámolási számlára kell befizetni.

5. § (1) A szolgálatok a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozó közbeszerzések dologi és felhalmozási kiadásokat terhelő kötelezettségvállalásaikat saját hatáskörben vezetik.

(2) A Kincstárnak a szolgálatok számláinak kifizetés előtti fedezetvizsgálatakor csak a rendelkezésre álló előirányzat-keretet kell figyelembe vennie.

(3)[3] A szolgálatok kiemelt előirányzatok szerint, havi bontásban negyedéves kiadási és bevételi tervet készítenek, melyet a kabinet hagy jóvá.

Gazdálkodás a kincstári vagyonnal

6. § (1) A szolgálatok által kezelt vagyonra vonatkozó vagyonkezelői jogokat a szolgálatok gyakorolják.

(2) A szolgálatok a kincstári vagyonról saját hatáskörben vezetnek nyilvántartást. A nyilvántartás adattartalmának és részletezettségének meg kell felelnie a Kincstári Vagyoni Igazgatóság által előírt adattartalomnak és részletezettségnek.

(3)[4] A szolgálatok a kincstári vagyonról legfeljebb a könyvviteli mérleg szerinti részletezettségben a Kincstári Vagyoni Igazgatóságnak, az Állami Számvevőszéknek, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalnak és a Pénzügyminisztériumnak közölhetnek adatot. A kabinet jogosult a kincstári vagyonról vezetett nyilvántartásokban szereplő adatok teljes körének megismerésére.

(4)[5] A szolgálatok a használatukban, illetve kezelésükben lévő és feladataik ellátásához feleslegessé váló ingatlanokat - értékhatártól, továbbá bérbeadás esetén a bérbeadás időtartamától függetlenül is - a Kincstári Vagyoni Igazgatóság egyidejű értesítése mellett a kincstári vagyonért felelős miniszter és a miniszter együttes engedélyével saját maguk értékesíthetik, illetve adhatják bérbe.

7. § (1) A szolgálatok alaptevékenységének ellátásához szükséges speciális kezelésű lakásokról a szolgálatok elkülönített nyilvántartást vezetnek.

(2) Az (1) bekezdés szerinti lakásokat a szolgálatok saját hatáskörben értékesíthetik, ahhoz nem kell a 6. § (4) bekezdés szerinti engedélyeket beszerezni. Az így szerzett bevétel teljes egésze az (1) bekezdés szerinti lakások vételére, felújítására fordítható.

(3) Amennyiben a szolgálat az (1) bekezdés szerinti lakás vételárát nem a (2) bekezdés szerint szeretné felhasználni, akkor az ingatlan elidegenítésekor az általános szabályok, illetve a 6. § (4) bekezdése szerint köteles eljárni.

Beszámolási rendszer

8. § (1) A szolgálatok költségvetését (kiadásait és bevételeit) az éves költségvetési törvény, illetve az éves költségvetés végrehajtásáról szóló törvény előkészítése és az Országgyűlés elé terjesztése során szolgálatonként a költségvetési törvényben szereplő kiemelt előirányzatok szerinti bontásban kell szerepeltetni. A törvényjavaslatok indoklását is ezen részletezés szerint kell elkészíteni. A javaslatokat a miniszter terjeszti elő.

(2) A szolgálatok a Pénzügyminisztérium előírásai szerinti részletes költségvetés tervezetét, illetve az éves költségvetési törvény végrehajtásáról szóló részletes beszámoló tervezetét, továbbá a jogszabályokban előírt adatszolgáltatásokat (elemi költségvetés, elemi beszámoló, féléves és éves beszámoló) a kabinet részére küldik meg.

(3) A kabinet a Pénzügyminisztérium előírásai szerinti részletes költségvetés tervezetét, illetve az éves költségvetési törvény végrehajtásáról szóló részletes beszámoló tervezetét a Pénzügyminisztérium illetékes szervének, valamint az Országgyűlés Nemzetbiztonsági bizottságának küldi meg. Az elemi költségvetést és az elemi beszámolót a kabinet a Pénzügyminisztérium illetékes szervének küldi meg.

(4) A kabinet a jogszabályokban előírt, a (2) bekezdésben fel nem sorolt adatszolgáltatásokat a (7) bekezdés szerint meghatározott összevont formában a Pénzügyminisztérium illetékes szervének küldi meg.

(5) A (2) bekezdés szerinti részletezések nem tartalmazhatnak a szolgálatok létszámára és személyi juttatásaira vonatkozóan "hivatásos", illetve "közalkalmazott" felosztásnál részletesebb bontású adatokat.

(6)[6] A szolgálatok a költségvetésük végrehajtásáról saját pénzforgalmi kettős könyvviteli adataikból a vonatkozó jogszabály szerinti havi pénzforgalmi jelentést kötelesek készíteni, és a Kincstárnak, valamint a kabinetnek megküldeni a tárgyhónapot követő hónap ötödik napjáig.

(7) Az adatszolgáltatásokról készített összesítésekben a szolgálatok által megadott

a) személyi juttatások kiemelt előirányzat alapilletményként,

b) a munkaadókat terhelő járulékok, befizetések kiemelt előirányzat társadalombiztosítási járulékként,

c) a dologi kiadások kiemelt előirányzat szakmai tevékenységhez igénybe vett szolgáltatásként,

d) a felhalmozási kiadások kiemelt előirányzat szakmai gépek, berendezések, felszerelések vásárlása, létesítéseként,

e) a felújítási kiemelt előirányzat szakmai célokat szolgáló ingatlanok felújításaként,

f) az intézményi működési bevételek kiemelt előirányzat egyéb bevételként,

g) a felhalmozási és tőke jellegű bevételek kiemelt előirányzat gépek, berendezések, felszerelések értékesítéseként

vehető figyelembe.

Speciális kiadások

9. § (1) A szolgálatok költségvetéseikben az alaptevékenységgel összefüggő speciális működési kiadásaik fedezésére elkülönített előirányzatot a dologi kiadások kiemelt előirányzaton belül egy összegben a "Szakmai tevékenységhez igénybe vett szolgáltatások" előirányzaton kell tervezni és elszámolni, függetlenül attól, hogy az személyi jellegű, felhalmozási, felújítási célú vagy dologi kiadás.

(2) A speciális működési kiadások körébe eső, a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény 63. §-ának (3) bekezdésében meghatározott, személyi jövedelemadó köteles kifizetések után levont adót a szolgálatok havonta egy összegben utalják át az adóhatóságnak.

(3) A szolgálatok speciális kiadásaik teljesítéséhez Magyarországon működő kereskedelmi bankoknál bankszámlát/folyószámlát nyithatnak.

(4)[7] A szolgálatok speciális kiadásaik teljesítéséhez kereskedelmi bankoknál devizaszámlát nyithatnak. A devizaszámláról sem a szolgálatoknak, sem a számlavezető banknak nem kell a Kincstár részére adatot szolgáltatnia.

(5) A (3) bekezdésben szereplő számlákra történő átutalások teljes összegét az átutalás időpontjában a megfelelő jogcímeken kiadásként kell könyvelni. Ezen számlák év végi záró egyenlegét a pénzmaradvány-elszámoláskor kell házipénztárban tartott készpénzként figyelembe venni.

Felhatalmazó rendelkezés

10. § Felhatalmazást kap a miniszter, hogy a speciális működési kiadásokra vonatkozó felhasználási, bizonylatolási, elszámolási és ellenőrzési szabályokat saját hatáskörben utasításban megállapítsa.

Záró rendelkezés

11. § E rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, egyidejűleg a 85/1994. (V. 31.) Korm. rendelet hatályát veszti.

A miniszterelnök helyett:

Kuncze Gábor s. k.,

belügyminiszter

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 89/2003. (VI. 25.) Korm. rendelet 50. §-a. Hatályos 2003.06.30.

[2] Módosította a 89/2003. (VI. 25.) Korm. rendelet 84. § i) pontja. Hatályos 2003.06.30.

[3] Megállapította a 141/2001. (VIII. 8.) Korm. rendelet 21. § -a. Hatályos 2001.10.01.

[4] Módosítva a 61/1999. (IV. 21.) Korm. rendelet 10. § (3) bekezdése alapján. Hatályos 2001.10.01.

[5] A 19/1997. (II. 13.) Korm. rendelet 6. § 4. bekezdése a 153/1998. (IX. 25.) Korm. rendelet 2. §-ának megfelelően módosított szöveg

[6] Módosította a 89/2003. (VI. 25.) Korm. rendelet 85. § c) pontja. Hatályos 2003.06.30.

[7] Módosította a 89/2003. (VI. 25.) Korm. rendelet 84. § i) pontja. Hatályos 2003.06.30.

Tartalomjegyzék