Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

13/1998. (I. 30.) Korm. rendelet

az egészségügy társadalombiztosítási finanszírozásának egyes kérdéseiről szóló 103/1995. (VIII. 25.) Korm. rendelet módosításáról

A kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 83. §-a (2) bekezdésének a) pontjában, valamint a társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak 1998. évi költségvetéséről szóló 1997. évi CLIII. törvény (a továbbiakban: T.) 11. §-ának (6) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a Kormány a 103/1995. (VIII. 25.) Korm. rendeletet (a továbbiakban: R.) az alábbiak szerint módosítja:

1. § Az R. 1. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában a háziorvosi szolgálat működtetője a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény végrehajtásáról rendelkező 217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet 17. § (1) bekezdésében foglalt szerv vagy személy."

2. § Az R. 7. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Az egy pontra jutó díj a háziorvosi ellátásra elkülönített előirányzatnak a 7/A. § (3) bekezdése, a 8-9. §-ok, valamint a 10. § (7) bekezdése szerinti kifizetésekkel csökkentett egy havi összegének és a (2) bekezdés szerint megállapított országos szinten összesített pontszámnak a hányadosa."

3. § Az R. a következő 7/A. §-sal egészül ki:

"7/A. § (1) A területi ellátási kötelezettséggel működő háziorvosi szolgálatok 1998. március 1-jétől az 51/1997. (XII. 18.) NM rendelet II. fejezete szerinti, az előírt életkorban és gyakorisággal végzett teljes körű szűrési tevékenységükért - számítógépes adathordozón, kísérőjegyzékkel együtt átadott negyedévenkénti jelentése esetén - a (2) bekezdésben meghatározott díjazásban részesülnek. A jelentést a negyedévet követő hónap 5. napjáig - első alkalommal április 5-ig - az illetékes MEP-nek kell megküldeni.

(2) Az (1) bekezdés szerint elvégzett és jelentett szűrési tevékenységért a MEP a (3) bekezdés szerinti előirányzat terhére - biztosítottanként évente egyszer - 150 Ft összeget utal át a szolgáltatónak a jelentést követő hónapban az aktuális finanszírozás során.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott prevenciós tevékenység (2) bekezdés szerinti díjazásának forrása a háziorvosi ellátás előirányzatán belül kerül elkülönítésre, havi 120 millió Ft összegben. Ezen összeg maradványa a kiutalható kártyapénzt növeli."

4. § Az R. 9. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A működtető a háziorvosi szolgálat által ellátott feladatok, a körzet lakosságszáma és a rendelő adottságai alapján - a (3) bekezdésben foglaltak figyelembevételével - 1998. március 1-jétől az alábbi fix összegű díjra jogosult minden hónap 25-éig:

a) felnőtt lakosság ellátására szervezett körzet esetén, amennyiben

aa) a körzet felnőtt lakosainak száma nem éri el az 1200 főt 88 000 Ft

ab) a körzet felnőtt lakosainak száma 1200 és 1500 fő közötti 83 000 Ft

ac) a körzet felnőtt lakosainak száma 1500 fő fölött van 78 000 Ft;

b) gyermek lakosság ellátására szervezett körzet esetén, amennyiben

ba) a körzet gyermek lakosainak száma nem éri el a 600 főt 93 000 Ft

bb) a körzet gyermek lakosainak száma 600 és 800 fő közötti 88 000 Ft

bc) a körzet gyermek lakosainak száma 800 fő fölött van 83 000 Ft;

c) felnőtt és gyermek lakosság ellátására szervezett körzet esetén, amennyiben

ca) a körzet lakosságszáma nem éri el az 1200 főt 93 000 Ft

cb) a körzet lakosságszáma 1200 és 1500 fő közötti 88 000 Ft

cc) a körzet lakosságszáma 1500 fő fölött van 83 000 Ft."

5. § Az R. 10. §-ának (2)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép, egyidejűleg az alábbi (4)-(6) bekezdéssel egészül ki, és a jelenlegi (4) bekezdés jelölése (7) bekezdésre módosul:

"(2) A háziorvosi szolgálathoz bejelentkezett biztosítottakról a TAJ számos nyilvántartás jelentést a 4/A. számú mellékletben foglaltak szerint kell kiállítani, és a (3) bekezdésben meghatározott módon a MEP-nek megküldeni.

(3) A (2) bekezdés szerinti TAJ számos nyilvántartás jelentést első ízben az 1998. március hónapban ellátott és a háziorvosi szolgálathoz bejelentkezett biztosítottakról kell elkészíteni. A jelentésben azoknak a biztosítottaknak az adatai is feltüntethetők, akiket a tárgyhónapban a háziorvosi szolgálat nem látott el, de a bejelentkezés tényét és a TAJ számot a háziorvosi szolgálat nyilvántartásából egyértelműen meg lehet állapítani. A következő havi TAJ szám jelentésekben csak azok a háziorvosi szolgálathoz bejelentkezett biztosítottak tüntethetők fel, akiknek a nevét és TAJ számát a (2) bekezdésben meghatározott módon még nem jelentették le.

(4) A MEP a TAJ szám jelentéseket összesíti és nyilvántartást vezet az egyes háziorvosi szolgálatokhoz bejelentkezett biztosítottakról. Amennyiben egy biztosított több, a (3) bekezdés szerinti TAJ szám jelentésben szerepel, a MEP - 30 napos válaszadási határidőt biztosítva - nyilatkoztatja a biztosítottat és/vagy a háziorvosi szolgálatokat a biztosított tényleges gyógykezelését végző háziorvos személyéről azzal, hogy a nyilatkozattétel elmaradása esetén a biztosított a nyilatkozattételre rendelkezésre álló határidő lejártát követően a háziorvos választásra vonatkozó szabályok szerint választhat ismét háziorvost. A nyilatkozat alapján, továbbá a nyilatkozat hiányában is, a MEP törli a beteg TAJ számát az ellátásban részt nem vevő háziorvos jelentéséből, a fentiekről egyúttal tájékoztatja az érintetteket, és a tájékoztatást követő hónapban a díjfizetés alapjaként a korrigált létszámmal számol.

(5) A MEP havonta - első ízben 1998 júliusában - tájékoztatja a háziorvosi szolgálatot arról, hogy a háziorvosi szolgálat által a TAJ szám jelentésben feltüntetett biztosítottak közül mely személyek jelentkeztek át más háziorvosi szolgálathoz, illetve mely személyek TAJ száma került törlésre elhalálozás miatt.

(6) 1999. január 1-jét követően a MEP - figyelemmel az (5) bekezdésben foglaltakra - kizárólag az adott háziorvosi szolgálat által a (3) bekezdésben foglaltak szerint jelentett biztosítottak után folyósítja a háziorvosi szolgálat részére a 7. § (1) bekezdése szerinti díjazást."

6. § (1) Az R. 20. §-a (8) bekezdésének a)-b) pontjai helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az egészségügyi szakellátás fix összegű bevételét a következő tételek alapján kell meghatározni:)

"a) az ágazati bérmegállapodás alapján

aa) a bérnövekmény fedezetére az intézmény 1997. évi átlagos egy havi bevétele alapján 60%-os bérhányad figyelembevételével számolt 1998. évi 16%-os - 10 hónapra számított 19,2%-os - növekménye, beleértve - az 1997. évben ezen a jogcímen finanszírozott egészségügyi szolgáltatóknál - a kiegészítő ügyeleti díjtöbbletet,

ab) a bérkifizetések biztonságosabbá tétele érdekében az intézmény 1997. évi átlagos egy havi bevétele 60%-os bérhányadával számított 4,2%-os összege,

b) az intézeti szakellátási orvosi ügyeletre megállapított díj, amely az E. Alap éves költségvetésében erre a célra elkülönített keretből kerül kiegészítésre az intézeti ügyeleti ellátásban részt vevő osztályok arányában az alábbiak szerint:

ba) klinikai osztályonként, valamint aneszteziológiai ügyeletként egy-egy fő normál ügyelete, illetve

bb) radiológiai, laboratóriumi, klinikai transzfuziológiai osztályonként egy fő csendes ügyelete,

bc) aktív klinikai oszályonként 0,1 fő minősített ügyelete

alapján számolt, a 113/1992. (VII. 14.) Korm. rendeletben meghatározott mértékű minimális ügyeleti díj;"

(2) A rendelet 20. §-a a következő (12)-(13) bekezdéssel egészül ki:

"(12) A fejlesztésből belépő új kapacitásokon végzett ellátások fedezetére előleg folyósítása a befogadott kapacitás nagysága és az ellátási formára jellemző országos átlagos teljesítmény figyelembevételével készített teljesítménykalkuláció és az országosan egységes díjazás alapján történik. A kalkulációnak megfelelő kéthavi teljesítménynek megfelelő összeg kerül egyszeri előlegként kiutalásra. Az előleg a jelentett teljesítmények után járó teljesítménydíjból részletekben visszavonásra kerül. Az előleg utolsó részletét legkésőbb az ellátást követő negyedik teljesítményjelentés után járó teljesítménydíj kiutalása során kell visszavonni.

(13) A teljesítményfinanszírozás során használt szakmai kódrendszerek és finanszírozási paraméterek - az OEP bevonásával történő - folyamatos karbantartásáról, az ehhez szükséges adatok körének meghatározásáról és a változtatások közzétételéről a Népjóléti Miniszter rendeletben gondoskodik."

7. § Az R. a következő 20/A. §-sal egészül ki:

"20/A. § (1) Az egészségügyi szolgáltató egyszeri kamatmentes finanszírozási előleg folyósítását kezdeményezheti az OEP-nél, amennyiben

a) gazdálkodási helyzete nem indokolja önkormányzati vagy kincstári biztos kirendelését, és

b) pénzügyi tervétől eltérő időben jelentkező működési célú dologi jellegű kifizetési kötelezettségét fedezet hiányában nem tudja teljesíteni, vagy

c) nem tervezhető betegforgalom-növekedés, vagy a közvetlenül a betegellátást veszélyeztető rendkívüli esemény következtében olyan működési célú fizetési kötelezettsége keletkezik, amelynek fedezete a fizetési kötelezettség idején nem áll rendelkezésre,

feltéve, hogy a finanszírozási előleg visszafizetési kötelezettsége következtében tartós jellegű adósság nem keletkezik, és korábban nem részesült adósságcsökkentési célú működési előlegben.

(2) A finanszírozási előleg folyósításának a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 35. §-ának (4) bekezdése szerinti kezdeményezésekor be kell mutatni a finanszírozási előleg szükségességének tételes indokolását, illetve az (1) bekezdés b) pontjában foglalt esetben az előrehozott kifizetési kötelezettség okát, vagy az abból hosszabb távon jelentkező előnyöket, továbbá a fenntartó nyilatkozatát az (1) bekezdés a) pontjában foglaltak teljesüléséről.

(3) A finanszírozási előleg folyósításáról vagy a kezdeményezés elutasításáról - az utóbbi egyidejű indokolásával - az OEP főigazgatója dönt. A finanszírozási előlegben részesített egészségügyi szolgáltatókról és a részükre folyósított finanszírozási előleg összegéről az OEP havonta tájékoztatja a Népjóléti Minisztériumot és a Pénzügyminisztériumot.

(4) A finanszírozási előleget a MEP és az egészségügyi szolgáltató között létrejött szerződés alapján a MEP folyósítja. A finanszírozási előleg maximális összege az egészségügyi szolgáltató - az igénylést megelőző 12 hónap - átlagos egy havi bevételének 20%-a.

(5) A finanszírozási előleg összege a folyósítását követő harmadik hónaptól számított maximum hat hónapon keresztül havi egyenlő részletekben az egészségügyi szolgáltató részére folyósított finanszírozási összegből kerül levonásra. A finanszírozási előleg törlesztése nem ütemezhető át.

(6) Amennyiben az OEP az ellenőrzése során megállapítja, hogy a finanszírozási előleget az egészségügyi szolgáltató nem a kérelemben megjelölt célra használta fel, a finanszírozási előlegnek az ellenőrzést követő hónapban az (5) bekezdés szerinti levonásokat követően még fennmaradt részét, az egészségügyi intézmény részére ezt követően folyósított finanszírozási összegből egy összegben kell levonni."

8. § Az R. 22. §-ának (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(8) Amennyiben a fekvőbeteg-ellátó intézmény kérésére az ott ellátott betegek részére más intézmény járóbeteg-szakellátást nyújt, ennek költségeit az intézmények egymás között elszámolják. Az elszámolás módját az intézmények egymás közötti külön megállapodásban vagy szerződésben határozzák meg. Az elszámolás során az adott ellátásért az OEP által finanszírozott összeg az irányadó."

9. § Az R. 23. §-ának (2) bekezdése a következő mondattal egészül ki:

"Amennyiben a működtető szakrendelésenként és/vagy szakambulanciánként az ellátott betegek TAJ számának feltüntetésével készített - a beteg TAJ számát, nemét, születési dátumát, a térítési kategóriát, az ellátás típusát, a beküldő kódját, a fődiagnózist és az elvégzett beavatkozásokat, az ellátás időpontját, valamint a munkahely és orvos azonosító adatait és a naplósorszámot tartalmazó - jelentést - számítógépes adathordozón - a tárgyhót követő hónap 10. napjáig adja át a MEP-nek. A jelentésért a szolgáltató - önálló szervezeti egység kóddal rendelkező járóbeteg-szakellátást nyújtó szervezeti egységenként - heti 30 vagy ennél magasabb óraszám esetén havi 5000 Ft, ennél alacsonyabb heti óraszám esetén ezen összeg időarányos részének megfelelő, de legkevesebb 1000 Ft díjazásban részesül. Az adatszolgáltatást és az elszámolást 1998. július 1-jétől az e bekezdésben foglaltak szerint kell elvégezni."

10. § (1) Az R. 24. §-ának (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A krónikus ellátások egységnyi teljesítményének számításához szakmánként alkalmazandó szorzókat a 8. számú melléklet tartalmazza. A krónikus ellátások teljesítményfinanszírozásának összegét a krónikus ellátások előirányzatából a fix összegű finanszírozásra szolgáló rész levonásával kell megállapítani."

(2) Az R. 24. §-ának (6) bekezdése a következő első mondattal egészül ki:

"(6) Az aktív ellátás teljesítményfinanszírozásának összegét az aktív ellátás előirányzatából a fix összegű finanszírozásra szolgáló rész, valamint a kiegyenlítő keret levonásával kell megállapítani."

(3) Az R. 24. §-a a következő új (7)-(8) bekezdéssel egészül ki, egyidejűleg a jelenlegi (7)-(9) bekezdés számozása (9)-(11) bekezdésre változik:

"(7) A 24/A. §-ban szereplő, előre meghatározott országos díj bevezetéséig a teljesítmény díjazásra az egységnyi teljesítmény országosan egységes forint alapértékét az (5)-(6) bekezdésben meghatározott havi keret és az aktuális havi országos teljesítmény hányadosaként kell megállapítani.

(8) Krónikus fekvőbeteg-ellátó osztályokról csak az osztály ágyszáma és az aktuális hónap napjai számának szorzatával meghatározott natúr ápolási nap számig számolható el aktuális havi teljesítmény a jelentésben. Az intézmény köteles részjelentést adni azon betegekről, akik ellátása a tárgyhónap végéig nem fejeződött be. A krónikus fekvőbeteg-ellátásban teljes ápolási nap csak a beteg 24 órás kórházi benntartózkodása esetén számolható el. Ennél rövidebb tartamú ellátás esetén az ápolási nap díjazásának 50%-a finanszírozandó."

11. § Az R. a következő 24/A. §-sal egészül ki:

"24/A. § (1) Az aktív és krónikus fekvőbeteg-ellátás teljesítményfinanszírozása az 1998. április 1-jét követően elszámolt teljesítmények esetén, a népjóléti miniszterrel történő előzetes egyeztetést követően, az OEP által - a kiegyenlítő keret figyelembevételével - előre meghatározott országos díjjal történik. Az országos díjakat az OEP a Népjóléti Közlönyben legkésőbb 1998. május 20-ig közzéteszi.

(2) Az aktív és krónikus ellátás a 24. § (7) bekezdése szerint megállapított teljesítmény díj és a kihirdetett országos díj közötti, a havi szezonális teljesítmény ingadozásokból adódó különbségekre a társadalombiztosítási alapok 1998. évi költségvetésében az aktív ellátások kassza fejlesztésekből e célra jóváhagyott előirányzatból képzett 2,3 Mrd forintos kiegyenlítő keret szolgál.

(3) Amennyiben a megállapított egységes országos díj és a tárgyhavi teljesítmények alapján kifizetendő összeg magasabb a 24. § (5)-(6) bekezdése szerinti kasszaösszegnél, a különbséget a kiegyenlítő keretből kell kiegyenlíteni, ellenkező esetben a különbség a kiegyenlítő keretet növeli.

(4) Amennyiben a (2) bekezdésben meghatározott kiegyenlítő keret összegének felhasználása meghaladja a 70%-ot, vagy e keret összege 30%-kal növekszik az országos díjat újra meg kell határozni, és a kifizetést megelőző 30 nappal közzé kell tenni.

(5) A kiegyenlítő keret, illetve az aktív és krónikus kassza tárgyév utolsó hónapjában mutatkozó maradványát a fekvőbeteg-ellátást nyújtó intézmények között az általuk nyújtott átlagos teljesítmény arányában ki kell osztani. A maradvány a 13. havi bérek kifizetésének részleges forrásául szolgálhat."

12. § Az R. 26. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A határnapon belüli ismételt felvétel nem számít az előző kezeléssel összevonva egy ellátási esetnek a népjóléti miniszter rendeletében meghatározott esetekben."

13. § (1) Az R. 30. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az OEP a dialízis ellátások országosan egységes alapdíjára jutó forintértéket az éves költségvetési törvényben e célra rendelkezésre álló keret és az országos teljesítmények alapján havonta állapítja meg. A dializáló eljárásokat és a krónikus dializáló eljáráson belüli arányokat a 9/1993. (IV. 2.) NM rendelet 11. számú melléklete tartalmazza."

(2) Az R. a következő 30/B. §-sal egészül ki:

"30/B. § (1) Az E. Alap 1998. évi költségvetésében az önkormányzati kórházak adósságrendezéséhez visszatérítendő hozzájárulásra jóváhagyott előirányzat terhére támogatási igényt az intézményt fenntartó önkormányzat nyújthat be az OEP főigazgatójához. A támogatási igény akkor nyújtható be, ha

a) az önkormányzat fenntartásában lévő kórháznak az igénybejelentés hónapja 20. napján az elismert szállítói tartozása - annak esedékességét követő 60 napon belül - nincs kiegyenlítve, és

b) e tartozásának kiegyenlítése - az E. Alapból származó következő havi bevételéből - a kórház működőképességét ellehetetlenítené.

(2) A kérelemben meg kell jelölni a tartozás(ok) összegét, jogcímét és kialakulásának indokait, ezek megszüntetése, továbbá a tartozások kiegyenlítése érdekében a kórház és a kérelmező által megtett és tervezett intézkedéseket. A kérelemhez csatolni kell a képviselő-testületnek (közgyűlésnek) az igénylésre vonatkozó határozatát.

(3) Az (1) bekezdés szerinti előirányzatnak legfeljebb 60%-a használható fel az 1998. március 31-ig, további 20-20%-a az 1998. május 31-ig, illetve az 1998. szeptember 30-ig kérelmet benyújtó helyi önkormányzatok között. Az egyes kérelmezők számára nyújtott visszatérítendő támogatás összege nem lehet több, mint az általuk fenntartott kórház 1997. évi E. Alapból származó havi átlagos bevételének 50%-a.

(4) Az OEP a támogatást az önkormányzat részére folyósítja. Az önkormányzat a támogatás törlesztését a folyósítást követő 7. hónap első napjától kezdődően havi egyenlő részletekben fizeti vissza. A részlet nem lehet kevesebb az (1) bekezdésben megjelölt kórház 1997. évi E. Alapból származó bevételének 1,5%-ánál.

(5) Nem részesíthető az önkormányzat támogatásban, illetve köteles a részére nyújtott támogatás kétszeresét visszafizetni, amennyiben a támogatás iránti kérelemben valótlan vagy megtévesztő adatot szolgáltatott, továbbá, ha a támogatás a kérelemben megjelölt céltól eltérően került felhasználásra.

(6) Amennyiben az önkormányzat a (4)-(5) bekezdésben foglalt kötelezettségét a szerződésben meghatározott időpontig nem teljesíti, a törlesztő részleteket, illetve a támogatás kétszeresét köteles visszafizetni."

14. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba. E rendelet finanszírozásra vonatkozó rendelkezéseit első ízben az 1998. március hónapra folyósított finanszírozás során kell alkalmazni. Ettől eltérően a 9. §-ban foglalt rendelkezéseket első ízben az 1998. február hónapról megküldött adatszolgáltatásnál kell alkalmazni.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg

a) az R. 7. §-ának (2) bekezdéséből a "és a gondozási" szövegrész, a 7. § (8) bekezdése, a 19. § (2) bekezdése, a 23. § (10) bekezdésének második és harmadik mondata, 28. § (2) bekezdése a hatályát veszti,

b) az R. 7. § (3) bekezdésében az "önálló kistelepülés vagy településcsoport" szövegrész helyébe az "egy vagy több önálló község és a községben más, azonos típusú háziorvosi szolgálat nem működik, és ha a háziorvosi szolgálathoz bejelentkezett biztosítottak száma nem haladja meg a körzet lakosságszámát." szövegrész, a 9. § (6) bekezdésében a "6000" szövegrész helyébe a "7500", a "7000" szövegrész helyébe a "8500", a "9000" szövegrész helyébe a "11000" szövegrész, a 10. § (4) bekezdésében a "2000" szövegrész helyébe az "5000" szövegrész, a 14. § (2) bekezdésében a "20 Ft/fő" szövegrész helyébe "22 Ft/fő" szövegrész, a 15. § (3) bekezdésében a "24,50 Ft/fő" szövegrész helyébe a "30 Ft/fő" szövegrész, a 16/A. § (8) bekezdésének c) pontjában a "100 000 Ft/hó" szövegrész helyébe a "120 000 Ft/hó", a "125 000 Ft/hó" szövegrész helyébe a "145 000 Ft/hó", a "150 000 Ft/hó" szövegrész helyébe a "170 000 Ft/hó" szövegrész, a 19. § (1) bekezdésének a) pontjában a "Társadalombiztosítási Igazolvány" szövegrész helyébe a "Társadalombiztosítási Azonosító Jelet igazoló okmány" szövegrész, a 19. § (4) bekezdésében az "Igazolvány" szövegrész helyébe az "Azonosító Jelet igazoló okmány" szövegrész, a 20. § (8) bekezdésének d) pontjában az "1997. december 31-ig" szövegrész helyébe az "1998. december 31.-éig" szövegrész, a 23. § (1) bekezdésében "a Tv. 10. § (3) bekezdésében meghatározott útmutató szerinti" szövegrész helyébe az "összesített" szövegrész, a 23/A. § (10) bekezdésében az "1400 Ft-nak" szövegrész helyébe az "1600 Ft-nak" szövegrész, a 30/A. § (3) bekezdésében a "különleges" szövegrész helyébe a "rendkívüli" szövegrész, a 34. § (3) bekezdése a) pontjában a "MEP-nek" szövegrész helyébe a "területileg illetékes MEP-nek, továbbá a fekvőbeteg-szakellátást nyújtó intézmények havi teljesítményjelentésüket számítógépes adathordozón tanúsítvány kíséretében, a GYÓGYINFOK-nak küldött jelentéssel egy időben és azzal azonos tartalommal a MEP-nek is megküldik," szövegrész lép.

(3) Az R. 14. számú melléklete 1998. március 1-jén hatályát veszti.

(4) E rendelet hatálybalépésével a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet 25. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az OEP az (1) bekezdésben foglaltakon túl szerződést köthet a 18 éves kor alatti biztosítottak csoportos gyógyúszására alkalmas közfürdő működtetőjével vagy a gyógyúszás szervezésére működési engedéllyel rendelkező szervezettel, illetőleg személlyel e gyógyfürdőellátás támogatással történő szolgáltatására."

Horn Gyula s. k.,

miniszterelnök

Melléklet a 13/1998. (I. 30.) Korm. rendelethez

4/A. számú melléklet a 103/1995. (VIII. 25.) Korm. rendelethez

TAJ SZÁM JELENTÉS

Jelentési időszak: 199.... év ........................ hó

Megye kódja: ..........................

Szolgáltató (működtető) kódja, neve: ...........................................

címe: ..........................................................................

Háziorvosi szolgálat (ÁNTSZ) kódja: ............................................

Székhelyének neve: .............................................................

címe: ..........................................................................

Orvos azonosítója: .............................................................

Helyettesítés esetén a helyettesítő orvos neve: ....................... orvoskódja: .................................

Páciens regiszter sorszámaBiztosítottTársadalombiztosítási azonosító jelBejelentkezés ideje (év, hó, nap)
neveszületési ideje (év, hó, nap)

Dátum: ...... év ..................... hó ...... nap

.......................................

szolgáltató (működtető)

.......................................

háziorvos

Beküldendő minden hó 5-éig, a területileg illetékes megyei egészségbiztosítási pénztárhoz.

Tartalomjegyzék