Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

...Tovább...

AI Szinonimák

Kereséskor az "AI szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

...Tovább...

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

...Tovább...

11/1999. (XII. 28.) SzCsM-PM együttes rendelet

a megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatásáról és szociális ellátásáról szóló 8/1983. (VI. 29.) EüM-PM együttes rendelet módosításáról

A megváltozott munkaképességű dolgozók foglalkoztatásáról és szociális ellátásáról szóló 8/1983. (VI. 29.) EüM-PM együttes rendelet (a továbbiakban: R.) módosításáról a következőket rendeljük el:

1. § Az R. 2. §-a az alábbi (4) bekezdéssel egészül ki.

"(4) E rendelet alkalmazása szempontjából nem tekinthető megváltozott munkaképességű dolgozónak az a személy, aki előzetes letartóztatásban van vagy szabadságvesztés büntetését tölti."

2. § Az R. 8. §-a (1) bekezdésének c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A területi rehabilitációs bizottság)

"c) elbírálja a helyi rehabilitációs bizottság javaslatának megváltoztatása iránt benyújtott kérelmet."

3. § (1) Az R. 9. §-ának (7) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép, és egyidejűleg (8)-(9) bekezdéssel egészül ki:

"(7) Amennyiben a megváltozott munkaképességű dolgozó a helyi rehabilitációs bizottság javaslatával nem ért egyet, tizenöt napon belül kérheti annak megváltoztatását a területi rehabilitációs bizottságnál. A területi rehabilitációs bizottság a kérelmet harminc napon belül ülésen bírálja el, amelynek eredményeként a javaslatot megváltoztatja vagy jóváhagyja.

(8) A (4)-(5) és a (7) bekezdésben meghatározott rehabilitációs javaslat alapján a munkáltatói rehabilitációs megbízott tizenöt napon belül intézkedik a dolgozó foglalkoztatásáról és erről a dolgozót írásban tájékoztatja. Ha a dolgozó foglalkoztatását nem lehet megoldani, a rehabilitációs megbízott tájékoztatja a dolgozót arról, hogy a 19-26. §-ban foglaltak szerint ellátási igényét a nyugdíjbiztosítási szervnél érvényesítheti.

(9) Amennyiben a rehabilitációs eljárás lefolytatása közben a bíróság a megváltozott munkaképességű dolgozó előzetes letartóztatását rendeli el, vagy vele szemben jogerős ítéletében végrehajtandó szabadságvesztés büntetést alkalmaz, az előzetes letartóztatás foganatosításának, illetőleg a szabadságvesztés végrehajtásának kezdő napjával a rehabilitációs eljárást meg kell szüntetni."

4. § Az R. 11. §-ának (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

"(2) Az (1) bekezdésben foglalt felmondási tilalom nem vonatkozik arra a megváltozott munkaképességű dolgozóra

a) aki a munkáját ismételten nem megfelelően látja el, illetőleg a munka elvégzésére alkalmatlan, kivéve ha a nem megfelelő munkája vagy az alkalmatlansága a megváltozott munkaképességével függ össze;

b) akinek a munkáltató működési körén belül, vagy azonos helységben más munkáltatónál - a helyi rehabilitációs bizottság véleményének figyelembevételével - egészségi állapotának, korának, képzettségének megfelelő új munkahelyet biztosít, illetőleg a betanítására vagy az átképzésére, továbbképzésére vonatkozóan javaslatot tesz, de azt a megváltozott munkaképességű dolgozó nem fogadja el;

c) aki öregségi, rokkantsági nyugdíjra, baleseti rokkantsági nyugdíjra, öregségi vagy munkaképtelenségi járadékra jogosult;

d) akinek a részére sem a munkáltató, sem a munkáltató telephelye szerint illetékes rehabilitációs bizottság alkalmas munkahelyet biztosítani nem tud;

e) aki húsz főnél kevesebb dolgozót foglalkoztató munkáltatóval áll munkaviszonyban, bedolgozói jogviszonyban, vagy húsz főnél kevesebbet foglalkoztató szövetkezettel áll munkavégzésre irányuló jogviszonyban."

5. § Az R. 21. §-a (1) bekezdésének a) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

(Megszűnik az átmeneti járadékra jogosultsága annak, aki)

"a) öregségi, rokkantsági vagy baleseti rokkantsági nyugdíjra vált jogosulttá,"

6. § Az R. 24. §-a (1) bekezdése az alábbi d) ponttal egészül ki:

(Megszűnik a rendszeres szociális járadékra való jogosultság, ha a járadékban részesülő megváltozott munkaképességű dolgozó)

"d) öregségi, rokkantsági vagy baleseti rokkantsági nyugdíjra vált jogosulttá."

7. § Az R. 25. §-a az alábbi (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Ha a megváltozott munkaképességű dolgozóval szemben a bíróság végrehajtandó szabadságvesztés büntetést alkalmas, vagy a felfüggesztett szabadságvesztés büntetés végrehajtását rendeli el, a szabadságvesztés végrehajtásának kezdő napjával az átmeneti járadék, a rendszeres szociális járadék, valamint a bányász dolgozók egészségkárosodási járadéka folyósítását meg kell szüntetni."

8. § (1) Az R. 27/A. §-a (3) bekezdésének utolsó mondata helyébe az alábbi rendelkezés lép:

"Az átlagos statisztikai állományi létszám számításánál a Központi Statisztikai Hivatal létszámszámításra vonatkozó előírásait az alábbi eltérésekkel kell alkalmazni:

a) más gazdálkodó vagy egyéb szervezethez a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény 106. §-a alapján kirendelt dolgozók az átlagos statisztikai állományi létszámban nem vehetők figyelembe,

b) a rokkantsági nyugdíjas dolgozókat az 1997. december 31-én érvényes szabályok szerint kell figyelembe venni,

c) a rokkantsági nyugdíjasokkal azonos módon kell számításba venni a baleseti rokkantsági nyugdíjban, átmeneti járadékban, rendszeres szociális járadékban, valamint a bányászok egészségkárosodási járadékában részesülő dolgozókat."

(2) Az R. 27/A. §-a (6) bekezdésének első mondata helyébe az alábbi rendelkezés lép:

"A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. törvény (a továbbiakban: Flt.) 41/A. §-a szerinti rehabilitációs hozzájárulás mértékének meghatározásakor, valamint a dotáció igénylésénél figyelembe vett megváltozott munkaképességű dolgozókról a munkáltató havonta nyilvántartást vezet, amelyet 5 évig köteles megőrizni."

9. § (1) Az R. 27/D. §-ának (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

"(1) A társasági adóról és osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 2. § (2) bekezdésének a)-c) és f) pontjának hatálya alá tartozó gazdálkodó szervezet - a 4. számú mellékletben felsorolt iratokkal ellátott - kérelmére a Pénzügyminisztérium - a Szociális és Családügyi Minisztérium egyetértésével és a Védett Szervezetek Országos Szövetsége (a továbbiakban: VSZOSZ) véleményének meghallgatásával - célszervezetnek jelölheti ki azt a gazdálkodó szervezetet, amelynél

a) a cégbíróság által bejegyzett gazdálkodó szervezet létesítő okirata tartalmazza a rehabilitációs foglalkoztatási célt,

b) a célszervezeti kijelölési kérelem benyújtásának időpontjában legalább egy - termelő (szolgáltató) tevékenység végzésére alkalmas - telephelyen folyik a rehabilitációs foglalkoztatási tevékenység,

c) a rehabilitációs foglalkoztatási tevékenység megkezdése óta legalább egy év eltelt, a célszervezeti kijelölési kérelem benyújtását megelőző 6 hónap átlagában a foglalkoztatott dolgozók átlagos statisztikai állományi létszáma legalább 30 fő és a megváltozott munkaképességű dolgozóknak az átlagos statisztikai állományi létszámhoz viszonyított aránya eléri a 60%-ot,

d) a foglalkoztatott megváltozott munkaképességű dolgozók egészségi állapotához igazodó egészségügyi ellátás biztosított,

e) a kérelem benyújtásának időpontjában cső vagy felszámolási eljárás nincs folyamatban, továbbá nincs 90 napon túli köztartozása."

(2) Az R. 27/D. §-ának (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) Abban az esetben, ha APEH által megállapított jogosulatlanul igénybe vett dotáció összege meghaladja a vizsgált időszakban jogszerűen igényelhető dotáció összegének egy havi átlagát, vagy a dotáció jogosulatlan igénylésére a vizsgált időszakban ismételten ugyanazon okból került sor, a célszervezeti kijelölés az APEH által a Pénzügyminisztériumnak megküldött, a dotáció jogosulatlan igénybevételét megállapított határozata alapján - a

(3) bekezdésben megjelölt szervek egyetértésével illetve meghallgatásával - az alábbiak szerint visszavonható vagy felfüggeszthető:

a) ha az első fokú adóhatósági határozat ellen az arra jogosult fellebbezéssel nem élt, a célszervezeti kijelölés - az APEH egyidejű értesítése mellett - visszavonható;

b) ha az első fokú adóhatósági határozat ellen az arra jogosult jogorvoslattal élt, a célszervezeti kijelölés az adóhatóság határozatának jogerőre emelkedéséig, illetve a közigazgatási határozat bírósági felülvizsgálatának kezdeményezése esetén, a bíróság jogerős határozatáig - az APEH egyidejű értesítése mellett - felfüggeszthető. Az adóhatóság, illetve a bíróság jogerős döntésétől függően a célszervezeti kijelölést a felfüggesztés kezdő napjától kezdődően vissza kell vonni, vagy a felfüggesztést meg kell szüntetni. A célszervezeti kijelölés felfüggesztésének megszüntetése esetén a célszervezet jogosult a felfüggesztés időtartamára járó dotációra."

10. § (1) Az R. 27/E. §-ának (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

"(2) Az (1) bekezdés szerint számított nettó árbevételben

a) a belföldi megrendelésre végzett bérmunka díjbevétele legfeljebb kétszeres,

b) a külföldi megrendelő részére végzett bármunka díjbevétele - a külföldi pénzértékben kiszámlázott és kiegyenlített ellenérték teljesítéskor érvényes, az ügyletet lebonyolító hitelintézet által meghirdetett devizavételi árfolyamon forintra átszámított értéke - legfeljebb két és félszeres

összegben vehető figyelembe."

(2) Az R. 27/E. §-a új (3) bekezdéssel egészül ki, és ezzel egyidejűleg a jelenlegi (3)-(6) bekezdések számozása (4)-(7) számozásra változik:

"(3) A (2) bekezdés alkalmazásában bármunkából származó bevételnek kell tekinteni a szerződés alapján, a megrendelő által valamilyen termelési-technológiai művelet, műveletsor vagy termelési-technológiai folyamat egészének elvégzése céljából a gazdálkodó szervezetnek átadott, le nem számlázott anyag, áru, saját termelésű készlet megmunkálásának az ellenértékét."

11. § Az R. 28. §-a (1) bekezdésének felvezető mondata helyébe az alábbi rendelkezés lép:

"A 2. § (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően a dotáció és az Flt. 41/A. §-ában szabályozott rehabilitációs hozzájárulás szempontjából megváltozott munkaképességű dolgozónak kell tekinteni azt a munkaviszony keretében foglalkoztatott dolgozót, illetve szövetkezettel munkaviszony jellegű jogviszonyban álló szövetkezeti tagot, akinek munkaszerződés szerinti napi munkaideje eléri a négy órát, továbbá a bedolgozói jogviszony keretében foglalkoztatott dolgozót, ha"

12. § Az R. az e rendelet mellékletében foglalt új 4. számú melléklettel egészül ki.

13. § (1) Ez a rendelet 2000. január 1-jén lép hatályba.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az R.

a) 21. § (2) bekezdésében és 24. § (2) bekezdésében a "4/1981. (III. 31.) EüM rendeletben" szövegrész helyébe a "33/1998. (VI. 24.) NM rendeletben" szövegrész lép,

b) 10. §-ában, 15. § (1) bekezdése b) pontjában, valamint 18. § (1) bekezdésében a "9. § (7)" szövegrész helyébe a "9. § (8)" szövegrész lép,

c) 27/G. §-ban a "27/E. § (1)-(4) és (6)" szövegrész helyébe a "27/E. § (1)-(5) és (7)" szövegrész, 3. számú mellékletének utolsó bekezdésében pedig a "27/E. § (1)-(3)" szövegrész helyébe a "27/E. § (1)-(4)" szövegrész lép,

d) 8. § (2) bekezdése hatályát veszti.

Harrach Péter s. k.,

szociális és családügyi miniszter

Járai Zsigmond s. k.,

pénzügyminiszter

Melléklet a 11/1999. (XII. 28.) SzCsM-PM együttes rendelethez

[4. számú melléklet a 8/1983. (VI. 29.) EüM-PM együttes rendelethez]

A célszervezeti kijelölési kérelemhez szükséges iratok jegyzéke

- A gazdálkodó szervezet rehabilitációs és gazdasági tevékenységének bemutatása.

- A gazdálkodó szervezet létesítéséről szóló okirat (társasági szerződés, alapító okirat, alapszabály) és módosításainak hiteles másolata.

- A gazdálkodó szervezet egy hónapnál nem régebbi cégkivonata.

- Az összes foglalkoztatottra, ezen belül a megváltozott munkaképességű dolgozókra vonatkozó átlagos statisztikai állományi létszám bemutatása, a kérelem benyújtását megelőző hat hónapban, havonkénti bontásban.

- A megváltozott munkaképességű dolgozók e rendelet 28. §-a szerinti összetételének bemutatása.

- A foglalkoztatott megváltozott munkaképességű dolgozók egészségi állapotához igazodó egészségügyi ellátás biztosításának igazolása.

- Az előző évi éves beszámoló (mérleg és eredménykimutatás).

- Üzleti terv a kérelem benyújtásának évében.

- Az adóhatóság igazolása arról, hogy a kérelmezőnek a kérelem benyújtásának időpontjában az adózás rendjéről szóló 1990. évi XCI. törvény 6. § (1) bekezdés a)-c) pontjában nevesített adóhatóságokkal szemben fennálló 90 napon túli köztartozása nincs.

- A telephelyek jegyzéke (cím szerint).

- a kérelmező nyilatkozata arról, hogy a gazdálkodó szervezettel szemben csőd vagy felszámolási eljárás nincs folyamatban.

- a munkaügyi központ igazolása arról, hogy a kérelmező, a számára a kérelem benyújtását megelőző 2 éven belül a Munkaerőpiaci Alapból nyújtott támogatás felhasználása során, a támogatási szerződésben foglaltaknak maradéktalanul eleget tett.

Tartalomjegyzék