Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

12/1999. (III. 11.) KHVM rendelet

az Útfenntartási és -fejlesztési célelőirányzathoz kapcsolódó feladatok szabályozásáról

A Magyar Köztársaság 1999. évi költségvetéséről szóló 1998. évi XC. törvény (a továbbiakban: Ktv.) 67. §-ának (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 49. §-ának o) pontjában, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Kr.) foglaltakra - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. §[1] (1) Az Útfenntartási és -fejlesztési célelőirányzat (a továbbiakban: célelőirányzat) az autópályák, az autóutak és azok műtárgyai kivételével az országos közutak (a továbbiakban e rendelet alkalmazásában: országos közutak) üzemeltetését, fenntartását és fejlesztését szolgálja. A célelőirányzatból az autópályák, autóutak és azok műtárgyai építésének előkészítésével kapcsolatos tanulmányok készítése, továbbá - az e rendeletben meghatározott feltételekkel - a helyi közutak fejlesztése is támogatható.

(2) A célelőirányzat feletti döntési hatáskört a közlekedési és vízügyi miniszter (a továbbiakban: miniszter) gyakorolja.

2. §[2] A célelőirányzat kiadásaira

a) a központi költségvetésből nyújtott állami támogatás,

b) a célelőirányzat rendeltetésének megfelelő felhasználásra átvett pénzeszköz, adomány, segély és más önkéntes befizetés, pályázati, nevezési eljárási díj, késedelmi kamat

nyújt fedezetet.

3. § (1)[3] A 2. § b) pontjában meghatározott, a célelőirányzat kiadásainak fedezetéül szolgáló pénzeszközöket a Magyar Államkincstárnál vezetett "KöViM Útüzemeltetési, -fenntartási és -fejlesztési célelőirányzat" megnevezésű és 10032000-01220249-55000000 számú számla javára kell befizetni.

(2)[4] A 2. § b) pontjában meghatározott pénzösszegek - jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában - nem vonhatók el.

(3) A célelőirányzat maradványa a következő évben a 4. §-ban megjelölt célokra - az Áht. 49. §-ának g) pontjában foglalt előírásoknak megfelelően - a miniszter rendelkezése szerint használható fel.

A célelőirányzatot terhelő kiadások

4. §[5] A célelőirányzat

a) az országos közutak - ideértve azok műtárgyait (pl. hidak) és tartozékait - fejlesztésére, ezen belül a területbiztosítást, a tervezést és az előkészítést is magába foglaló új út-, hídépítéseire és kapacitásbővítő út-, hídrekonstrukciós munkáira,

b) az országos közutak fenntartására, ezen belül a területbiztosítást, a tervezést és előkészítést is magába foglaló:

1. burkolat-megerősítésekre,

kapacitásbővítést nem eredményező út-, hídrekonstrukciós munkákra,

c) az országos közutak üzemeltetésére,

d) az országos közutak karbantartására,

e) a közútkezelők működési feltételeinek biztosítására, ezen belül: az állami közútkezelő közhasznú társaságok veszteségeinek fedezeteként eszközölt pótbefizetésekre, törzstőkéjének vagy tőketartalékának - az állami alapfeladatok ellátásához szükséges beruházások költségeinek fedezetkiegészítését szolgáló - emelésére és törzstőkeemelésének részeként elhatározott pótbefizetésekre,

f) a célelőirányzat működtetésével, ezen belül:

1. tervezésével és kezelésével, a szerződésekben foglalt kötelezettségvállalások teljes körű nyilvántartásával,

2. út-, hídfelújítási munkákra,

3.

2. a szerződéskötések előkészítésével, a szerződések megkötésével és teljesítésük ellenőrzésével,

3. a szerződések teljesítésének igazolásán alapuló utalványozásokkal, a kincstári kapcsolatok és a pénzügyi teljesítések biztosításával,

4. a könyvvezetéssel, a költségvetési információszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásával, a célelőirányzattal összefüggő egyéb szakmai és pénzügyi adatszolgáltatással,

5. az 5. §-ban említett pályázatok előkészítésével, meghirdetésével és lebonyolításával, a támogatásfelhasználás ellenőrzésével

kapcsolatos költségek fedezetére,

g) a kezelt vagyon naturális jellemzői és értéke, továbbá ezek változásai meghatározásával és folyamatos nyilvántartásával,

2. a nem közúti földterületek, területrészek hasznosításával és értékesítésével összefüggő kiadásokra,

i) a célelőirányzat támogatási és saját bevételi előirányzatai összegének legfeljebb 2%-a a kerékpárutak építésének támogatására, továbbá a célelőirányzat állami támogatásának legfeljebb 4%-a a helyi közutak országos közutakhoz csatlakozó, azt tehermentesítő része - ideértve a révhez vezető utakat, révlejárókat is -, járdák, továbbá a települési önkormányzatok kezdeményezése és részvétele mellett a településeket összekötő vagy bekötőutak építésének és fejlesztésének támogatására használható fel.

A pályázati rendszer működtetése

5. § (1)[6] A 4. § i) pontja szerinti összegek felhasználására a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium (a továbbiakban: KöViM) - a Belügyminisztériummal és a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériummal egyetértésben - a tárca hivatalos lapjában félévenként pályázatot hirdet. A pályázati felhívás a megjelölt felhasználási célokra külön is meghirdethető. Az azonos célt szolgáló fejezeti kezelésű előirányzatokkal közösen meghirdetett pályázat esetében a külön jogszabályban* foglaltak alapján a pályázati feltételeket és a bírálati szempontokat a KöViM a finanszírozásban érintett tárcákkal közösen alakítja ki.

(2) A pályázati felhívás tartalmazza a pályázatok kötelező tartalmi elemeit, az adott pályázati időszakban rendelkezésre álló támogatási keretösszeget, a támogatás mértékét és a támogatás igénybevételének, felhasználásának feltételeit, a pályázatok benyújtási és elbírálási rendjének részletes szabályait, továbbá egyéb, a pályázók számára lényeges információkat.

(3) A pályázatokat döntésre a Tárcaközi Bíráló Bizottság (a továbbiakban: TBB) készíti elő.

(4)[7] A TBB tagjait, egy-egy főt a belügyminiszter, a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter, valamint két főt - a TBB elnökét és titkárát - a miniszter jelöli ki. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Más tárcával közös finanszírozású pályázat esetében a miniszter és a közreműködő tárca minisztere közötti külön megállapodásban foglaltak szerint a TBB további tagokkal bővülhet ki.

(5) A TBB írásbeli javaslata alapján a pályázatokról és az elfogadott pályázatok támogatásának mértékéről, azok felhasználása során felmerülő - időbeli átütemezésre vagy műszaki tartalom változásra vonatkozó - módosítási igények teljesítéséről a miniszter dönt.

A célelőirányzat kezelésének, tervezésének és működtetésének, valamint felhasználásának módja és eljárási rendje

6. § (1)[8] A célelőirányzat működtetésével összefüggő, a 4. § f) pontjában megjelölt feladatokat - a 2. alpontban rögzített feladat kivételével - az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság (a továbbiakban: UKIG) látja el.

(2) A 4. § f) pontjában 2. alpontjában foglalt feladattal összefüggésben eszközölt kötelezettségvállalások, illetve állami megrendelői feladatok közül:[9]

a)[10] a R. 4. § a) pontjában megjelölt fejlesztések tekintetében az egyes beruházások megvalósítását a miniszter engedélyezi, és ezt követően:

1. a szerződéskötéseket és a hozzájuk kapcsolódó további állami megrendelői feladatokat, ezeken belül a szerződések előkészítését és teljesítésük ellenőrzését - a miniszter megbízása alapján, a miniszter helyett és nevében közvetlen képviseleti jogkörben eljárva - az UKIG végzi, vagy az illetékes közútkezelő közhasznú társaságokkal végezteti el,

2. a szerződések teljesítésének igazolásán alapuló utalványozási feladatokat az UKIG látja el,

3. a beruházások megvalósításáról - a szerződések teljesítéséről és a teljesítésigazolásokon alapuló utalványozásokról - az UKIG havonta tájékoztatást ad a miniszter számára;

b) a 4. § b) pontjában megjelölt feladatok tekintetében:

1. a fenntartási munkák végeztetésére vonatkozó megbízási (lebonyolítási) szerződéseket az állami közútkezelő közhasznú társaságokkal a miniszter köti meg,

2. a fenntartási munkák megvalósítására irányuló szerződéseket - a miniszterrel kötött megbízási szerződések alapján - a külső kivitelezőkkel az illetékes állami közútkezelő közhasznú társaságok kötik meg;

c) a 4. § c) pontjában megjelölt üzemeltetési feladatok ellátására vonatkozó szerződéseket az állami közútkezelő közhasznú társaságokkal a miniszter köti meg.

(3) A (2) bekezdés b) és c) pontjában foglalt feladatok ellátására irányuló szerződésekhez kapcsolódó további állami megrendelői feladatokat, ezeken belül a szerződések előkészítését és teljesítésük ellenőrzését - a miniszter megbízása alapján - az Állami Közúti Műszaki és Információs Közhasznú Társaság (a továbbiakban: ÁKMI Kht.) és az ÁKMI Kht. irányítása mellett az illetékes állami közútkezelő közhasznú társaságok látják el.

(4) A megbízási (lebonyolítási) és az üzemeltetési szerződések tekintetében az utalványozást a szerződések teljesítésének - az ÁKMI Kht. részéről történő - igazolása alapján és a miniszter erre alapozott utasítására az UKIG végzi.

(5) A fenntartási munkák megvalósítására irányuló, külső kivitelezőkkel kötött szerződések tekintetében az utalványozást - a szerződések teljesítésének a területileg illetékes állami közútkezelő közhasznú társaságok részéről, az ÁKMI Kht. útján történő igazolása alapján - az UKIG végzi. A szerződések teljesítéséről és a teljesítésigazolásokon alapuló utalványozásokról az UKIG, az ÁKMI Kht. bevonásával - utólagos tudomásulvétel céljából - havonta összevont tájékoztatást ad a miniszter számára.

Záró rendelkezések

7. § (1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban - a (2) bekezdés szerinti kivétellel - 1999. január 1-jétől kell alkalmazni.

(2) A hatálybalépést megelőzően benyújtott pályázatokra a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezéseket kell alkalmazni.

(3) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg az országos közutak kezelésének szabályozásáról szóló 6/1998. (III. 11.) KHVM rendelet 5. §-ának (1)-(4) bekezdései helyébe a következő rendelkezés lép:

"5. § (1) Az országos közutak közútkezelési szolgáltatási osztályba sorolását a közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter (a továbbiakban: miniszter) hagyja jóvá.

(2) Az országos közútnak a meghatározott szolgáltatási kategóriába való sorolása az Állami Közúti Műszaki és Információs Közhasznú Társaság (a továbbiakban: ÁKMI Kht.) feladata.

(3) Az országos közúthálózat üzemeltetési, karbantartási és fenntartási feladatainak, valamint a nyilvántartási és ellenőrzési feladatoknak az ellátására a külön jogszabályok alapján az Útfenntartási és -fejlesztési célelőirányzat (a továbbiakban: célelőirányzat) biztosít fedezetet.[11]

(4) Az országos közúthálózat üzemeltetési, karbantartási és fenntartási feladatai végzésére szóló állami megrendelések, illetve szerződések előkészítését és teljesítésük ellenőrzését a miniszter megbízása és a miniszter által a közútkezelőkkel, valamint a közútkezelők által az egyes külső kivitelezőkkel megkötött szerződések alapján a - (3) bekezdés szerinti célelőirányzat-felhasználási jogcímekre bontott, jóváhagyott fedezet mértékének figyelembevételével, a szerződésteljesítések igazolása alapján az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság (a továbbiakban: UKIG) által végrehajtandó utalványozás, illetve kincstári és pénzügyi bonyolítás mellett - az ÁKMI Kht. látja el."

Katona Kálmán s. k.,

közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 30/2001. (IX. 12.) KöViM rendelet 1. §-a. Hatályos 2001.09.12.

[2] Megállapította a 30/2001. (IX. 12.) KöViM rendelet 2. §-a. Hatályos 2001.09.12.

[3] Megállapította a 30/2001. (IX. 12.) KöViM rendelet 3. §-a. Hatályos 2001.09.12.

[4] Megállapította a 30/2001. (IX. 12.) KöViM rendelet 3. §-a. Hatályos 2001.09.12.

[5] Megállapította a 30/2001. (IX. 12.) KöViM rendelet 4. §-a. Hatályos 2001.09.12.

[6] Megállapította a 30/2001. (IX. 12.) KöViM rendelet 5. §-a. Hatályos 2001.09.12.

[7] Megállapította a 30/2001. (IX. 12.) KöViM rendelet 5. §-a. Hatályos 2001.09.12.

[8] Módosította a 30/2001. (IX. 12.) KöViM rendelet 6. § (1) bekezdése. Hatályos 2001.09.12.

[9] A bevezető szövegrészt módosította a 30/2001. (IX. 12.) KöViM rendelet 6. § (2) bekezdése. Hatályos 2001.09.12.

[10] Módosította a 30/2001. (IX. 12.) KöViM rendelet 6. § (3) bekezdése. Hatályos 2001.09.12.

[11] 1998. évi XC. törvény a Magyar Köztársaság 1999. évi költségvetéséről és a 12/1999. (III. 11.) KHVM rendelet az Útfenntartási és -fejlesztési célelőirányzathoz kapcsolódó feladatok szabályozásáról.

Tartalomjegyzék