25/2000. (IX. 22.) HM rendelet

a honvédelmi ágazat katasztrófák elleni védekezésének irányításáról és feladatairól

A katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről és a veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezésről szóló 1999. évi LXXIV. törvény (a továbbiakban: Kat.) 53. §-ában kapott felhatalmazás alapján-a 24. § (2) bekezdése tekintetében a közlekedési és vízügyi miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

A rendelet hatálya kiterjed a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM), a HM hivatalaira és háttérintézményeire, a honvédelmi miniszter közvetlen irányítá sa és felügyelete alá tartozó szervezetekre (a továbbiakban: HM szervek), valamint a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) szervezeteire, továbbá az ezen szervezetek tényleges katonai állományára, köztisztviselőire és közalkalmazottaira.

2. §

Az országos katasztrófavédelmi rendszerhez illeszkedő Honvédelmi Katasztrófavédelmi Rendszer (a továbbiakban: HKR) részt vesz a katasztrófák károsító hatásai elleni védekezésben; katasztrófavédelmi nemzetközi segítségnyújtásban. Feladata a honvédelmi ágazaton belüli katasztrófahelyzet, súlyos szerencsétlenség (baleset) megelőzése és a veszélyeztetett személyi állomány, vagyontárgyak megóvása, mentése.

A Honvédelmi Katasztrófavédelmi Rendszer szétvezeti felépítése

3. § (1) A HKR igazgatási és katonai részből áll.

(2) Az igazgatási részt a közigazgatási államtitkár vezeti, ennek keretében

a) a felkészülés és a megelőzés időszakában a honvédelmi tárca feladatait a HM Tervezési és Koordinációs Főosztály (a továbbiakban: HM TKF) koordinálja. A területi védelmi irodák katasztrófavédelemmel kapcsolatos egyecs feladatait a felkészülés, megelőzés és védekezés időszakában a HM Védelmi Hivatal (a továbbiakban: HM VH) koordinálja;

b) a Kat. 3. § k) pontban meghatározott katasztrófaveszély és a védekezés időszakában a katasztrófavédelmi feladatok végrehajtásának koordinálását a Katasztrófavédelmi Munkacsoport végzi.

(3) A katonai rész katasztrófavédelmi feladatat a felkészülés és a megelőzés időszakában az Összhaderőnemi Hadműveleti Központ végzi. A védekezés időszakában az irányítást a Katasztrófavédelmi Operatív Bizottság (a továbbiakban: KOB), a védekezési feladatokat a kijelölt katasztrófavédelmi szervezetek hajtják végre.

(4) A Kormányzati Koordinációs Bizottság (a továbbiakban: KKB) szerveivel és a Védekezési Munkabizottságokkal a kapcsolattartás a közigazgatási államtitkár által kijelölt összekötőkön keresztül valósul meg.

A katasztrófavédelem ágazati irányítása

4. §

(1) A közigazgatási államtitkára felkészülés és a megelőzés időszakában

a) felügyeli a HKR felkészítését;

b) jóváhagyja az igazgatási rész katasztrófavédelmi tervét;

c) jóváhagyja a katasztrófavédelmi ágazati költségvetés irányelveit, felterjeszti a katasztrófavédelem részletes költségvetését,

d) javaslatot tesz a más tárcákkal történő együttműködés szabályozására,

e) irányítja az ágazat katasztrófavédelmi tevékenységével kapcsolatos nemzetközi együttműködést,

f) biztosítja a HKR együttműködését a KKB szerveivel. Ennek érdekében a Magyar Honvédség parancsnoka, vezérkari főnök (a továbbiakban: MHPK, VKF) egyetértésével kijelöli a KKB Operatív Törzsben, valamint Védekezési Munkabizottságokban a tárcát képviselő szakembereket,

g) gondoskodik a katasztrófavédelmi feladatok végrehajtására kijelölt állomány védelméhez szükséges technikai eszközök és védőeszközök biztosításáról;

h) felügyeli a katonai felső- és szakoktatási intézményekben a katasztrófavédelem oktatását,

i) irányítja az igazgatási részen belül a katasztrófavédelmi felkészítést.

(2) A közigazgatási államtitkár a védekezés időszakában

a) összehangolja a mentésben részt vevő HM szervek és az MH szervezetei tevékenységét,

b) jóváhagyásra előterjeszti a miniszternek a katasztrófahelyzetben kihirdetett veszélyhelyzet, illetve szükségállapot esetén alkalmazandó rendeleti úton bevezetett intézkedések ágazaton belüli érvényesülésének szabályait, valamint a minősített helyzetek kihirdetését el nem érő mértékű katasztrófák esetén bevezetendő rendszabályokat,

c) felügyeli a HKR működését és a feladatok végrehajtását.

5. §

(1) A Magyar Honvédség parancsnoka, vezérkari főnök a felkészülés és a megelőzés időszakában

a) létrehozza a HKR katonai részét, szabályozza szervezeti felépítését és működését, kijelöli a közreműködő erőket, meghatározza a készenlét idejét és az alkalmazás elveit,

b) kijelöli a KOB vezetőjét,

c) jóváhagyja - a közigazgatási államtitkár egyetértésével, a BM OKF által készített Központi Veszélyelhárítási (katasztrófavédelmi) Tervvel összhangban - a katasztrófavédelem irányítására, a végrehajtó katonai szervezetek kijelölésére, feladataira vonatkozó, az egyes katasztrófatípusok sajátosságaira kidolgozott Katasztrófavédelmi Intézkedési Tervet (a továbbiakban: KIT),

d) biztosítja a katasztrófavédelmi feladatok végrehajtására kijelölt szervezetek igénybevételi feltételeinek folyamatos meglétét,

e) biztosítja a HM szervek és az MH riasztási feltételeit,

f) gondoskodik a tárcára háruló katasztrófavédelmi feladatok végrehajtásához szükséges technikai eszközök; infrastruktúra biztosításáról.

(2) A Magyar Honvédség parancsnoka, vezérkari főnök a védekezés időszakában

a) irányítja az MH katasztrófavédelmi feladata végrehajtását,

b) tanácskozási joggal részt vesz a KKB munkájában.

6. §

Az MHPK, VKF elkészíti a HKR Szervezeti és Működési Szabályzatát, amelyet a közigazgatási államtitkár előterjesztése alapján a honvédelmi miniszter hagy jóvá.

A Honvédelmi Katasztrófavédelmi Rendszer elemeinek feladatai a felkészülés és a megelőzés időszakában

(1) A HM TKF

a) elkészíti a HKR Szervezeti és Működési Szabályzat igazgatási részét,

b) kidolgozza az igazgatási részre vonatkozó katasztrófavédelmi tervet,

c) végzi a közigazgatási államtitkár KKB tagságából adódó feladatokat,

d) kapcsolatot tart a KKB szerveivel, más tárcákkal és országos hatáskörű szervekkel, képviseli a tárcát a katasztrófavédelemmel kapcsolatos országos és nemzetközi rendezvényeken.

(2) A HM VH

a) a területi védelmi irodák vezetőivel az egyes katasztrófatípusoknak megfelelően intézkedési terveket dolgoztat ki,

b) a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósággal, valamint a BM Védelmi és Koordinációs Hivatallal együttműködve megszervezi a megyei (fővárosi) védelmi bizottság elnökeinek továbbképzését.

(3) A HM Munkavédelmi és Munkaügyi Ellenőrzési Hivatal (a továbbiakban: HM MMEH)

a) felügyeli a veszélyes létesítmények építésével, fejlesztésével, a veszélyességi övezethatárok biztosításával, továbbá katasztrófavédelmi tevékenységgel összefüggő egyes hatósági, szakhatósági feladatokat,

b) felügyeli és nyilvántartja a katonai és az ágazati objektumok veszélyességi minősítését,

c) létrehozza a "veszélyes anyag és veszélyes objektum" nyilvántartó adatbázist,

d) biztosítja az ágazati "veszélyes anyag és veszélyes objektum" adatbázis felhasználhatóságát az Összhaderőnemi Hadműveleti Központ részére,

e) elemzi a veszélyes katonai objektumok és az ágazati objektumok, valamint a veszélyes katonai tevékenységek kockázatát,

f) követelményeket dolgoz ki a katasztrófaelhárítás során használandó egyéni védőeszköz biztosításra,

g) végzi a veszélyes katonai és ágazati objektumok, a veszélyes katonai tevékenységek műszaki biztonsági és biztonsági rendszabályok betartásának ellenőrzését.

8. §

Az Összhaderőnemi Hadműveleti Központ

a) kidolgozza a katonai részre vonatkozó KIT-et és folyamatosan pontosítja azt,

b) irányítja a HKR katonai rész alkalmazási elveinek, készenlétének és aktivizálási feladatainak kidolgozását,

c) irányítja a KOB állományának felkészítését, képzését, ellenőrzi készenlétüket,

d) meghatározza az egyes szakterületekkel kapcsolatos katasztrófavédelmi alapkövetelményeket,

e) részt vesz a katasztrófaelhárítási gyakorlatok előkészítésében és levezetésében,

f) koordinálja a katasztrófavédelemmel kapcsolatos tervező és kidolgozó munkát,

g) biztosítja a KOB riasztási, aktivizálási és működési feltételeit,

h) ellenőrzi a katasztrófavédelmi feladatokra kijelölt szervek felkészítését, készenlétét,

i) meghatározza a hazai és nemzetközi katasztrófavédelmi szervekkel történt szakmai kapcsolattartás rendjét, biztosítja a végrehajtás feltételeit.

A Honvédelmi Katasztrófávédelmi Rendszer elemeinek feladatai a katasztrófaveszély és a védekezés időszakában

9. §

(1) A HM TKF főosztályvezetője a katasztrófavédelmi munkacsoport vezetője.

(2) A katasztrófavédelmi munkacsoport

a ) a közigazgatási államtitkár intézkedésére alakul meg és 24 órás váltással készültségi munkarendben tevékenykedik az igazgatási rész katasztrófavédelemben érintett szakemberei bevonásával,

b) a védekezés időszakában kidolgozza a közigazgatási államtitkár KKB tagságából reá háruló feladatok végrehajtásához szükséges előterjesztéseket,

c) előkészíti a miniszter és a közigazgatási államtitkár döntéseit,

d) a közigazgatási államtitkár által meghatározottak szerint koordinálja a feladatok végrehajtását.

(3) A HM VH

a) folyamatos kapcsolatot tart fenn a területi védelmi irodák vezetőivel, elemzi az információkat és végzi a szükséges koordinációt,

b) e területi védelmi irodák útján közreműködik a megyei (fővárosi) védelmi bizottságok hatáskörébe utalt döntések előkészítésében és végrehajtásában.

(4) A HM MMEH

a) végzi - a HVK egészségügyi csoportfőnök irányításával az MH Egészségvédelmi Intézettel közösen - a katasztrófaelhárítási feladatok egészségkárosodási kockázat elemzését,

b) felügyeli a katasztrófaelhárítási tevékenység helyszínén a műszaki biztonsági és biztonsági rendszabályok szabályok betartását.

10. §

(1) A KOB vezetője a védekezés időszakában

a) irányítja a várható és a bekövetkezett katasztrófák felméréséhez, értékeléséhez szükséges információk gyűjtését és feldolgozását, az adatközlést (adatcserét),

b) riasztja a katasztrófaelhárításra kijelölt honvédségi erőket, jogszabályi keretek között kirendeli a riasztott erőket,

c) vezeti a katasztrófaelhárításba bevont erőket a KIT, a KKB és szervei, a Védekezési Munkabizottság vezető intézkedése alapján,

d) irányítja a veszélyeztetett katonai szervezetek biztonságos helyre történő kivonását,

e) javaslatot tesz a katasztrófavédelembe bevonandó újabb MH erők kijelölésére, felkészítésére,

f) elkészíti és az MHPK, VKF útján jóváhagyásra előterjeszti az MH katasztrófavédelmi célú felhasználásának honvédelmi miniszter hatáskörében történő engedélyezésére vonatkozó javaslatot,

g)[1]

(2) A KOB a KIT-ben meghatározottak szerint alakul meg és 24 órás váltással készültségi munkarendben tevékenykedik katasztrófaveszély és a védekezés időszakában.

(3) A KOB illetékessége kiterjed minden olyan ágazaton belüli súlyos szerencsétlenség és katasztrófaelhárítási tevékenység irányítására is, amikor az érintett szervezet a katasztrófa következményeit önerőből nem tudja felszámolni.

A HKR végrehajtó szervezetei

11. §

(1) A katasztrófavédelmi ágazati végrehajtó szervezeteket az MHFK, VKF a békében élő szervezeti és vezetési egység megtartásával, a katasztrófahelyzetek jellemzőinek és hatásainak figyelembevételével önálló vagy együttes tevékenységre képes erőként jelöli ki.

(2) A védekezés időszakában a kijelölt szervezetek irányítását it KOB, közvetlen vezetését az MHPK, VKF által meghatározott alárendelt szerveknél megalakított Katasztrófavédelmi Operatív Csoportok (a továbbiakban: KOCS) készültségi munkarendben végzik.

(3) A katasztrófaelhárítás helyszínén a szakmai feladatokat a védekezés vezetője határozza meg a katonai szervezetek parancsnokainak.

(4) A feladatok végrehajtásában csak a kijelölt és felkészített, munkavédelmi oktatásban részesített, a szükséges egyéni védőeszközökkel, egészségvédelmi felszereléssel ellátott erek vehetnek részt.

(5) A katasztrófaelhárítás során szükség esetén a KOB vagy a KOCS-okat működtető szervezetek vezetőinek döntése alapján a kijelölt végrehajtó szervezetektől eltérő szervezet is kialakítható és felkészítés után alkalmazható.

12. §

(1) A HKR mérő, ellenőrző és jelző szervezeteként az MH Atom, Vegyi, Biológiai Riasztási és Értesítési Rendszer (a továbbiakban: MH ABV RIÉR) kijelölt elemei tevékenykednek.

(2) Az MH ABV RIÉR

a) folyamatosan szolgáltat mérési adatokat a Magyar Köztársaság területén a gamma háttérsugárzás szintjéről,

b) helyi riasztást ad veszélyes ipari anyag jelenléte esetén,

c) adatokat szolgáltat a nukleáris és vegyi katasztrófák értékeléséhez.

(3) Az MH ABV RIÉR az országos egységes irányítási rendszerbe illeszkedő adatszolgáltatás követelményeinek megfelelően épül ki.

(4) Az MHPK, VKF kijelöli az MH ABV RIÉR HKR részeként működő elemeit, szabályozza a rendszer felépítését és működési rendjét.

(5) Az MH Meteorológiai Szolgálat adatot biztosít a katasztrófák elleni védelem megszervezéséhez, a következmények előrejelzéséhez.

Katasztrófavédelmi riasztás, készültség

13. §

A HKR riasztása történhet

a) az országos katasztrófavédelmi rendszer riasztásra jogosult szervei által,

b) a honvédelmi ágazaton belüli súlyos szerencsétlenség, katasztrófahelyzet, valamint az ágazaton kívüli katasztrófahelyzet esetén az állományilletékes parancsnok (vezető), illetve a Hadműveleti Ügyeleti szolgálatok, továbbá az ügyeleti szolgálat jelentése, valamint

c) az MH ABV RIÉR riasztása alapján.

14. §

(1) A riasztást és a készültségi szolgálatok aktivizálását a HM vonatkozásában HM Ügyeleti Szolgálat végzi a HM Katasztrófavédelmi Ügyeletes szakmai javaslata figyelembevételével.

(2) A riasztást és a készültségi szolgálatok aktivizálósát, a katasztrófavédelmi feladat végrehajtására kijelölt szervezetek készenléte fokozását, kirendelését, a haladéktalanul foganatosítandó rendszabályok bevezetését a HM szervek és az MH vonatkozásában közvetlenül az MH Hadműveleti Ügyeleti szolgálatai hajtják végre jelszavas távmondatok továbbításával.

(3) A riasztás a békeidőszakra szervezett állandó hírhálózaton, valamint mobil rádiótelefonon történik.

(4) A riasztás rendjét, a jelszavas távmondatokat; a bevezetendő rendszabályokat a KIT tartalmazza.

15. §

(1) A Katasztrófavédelmi Munkacsoport kijelölt állománya, a KOB és KOCS-ok, valamint a végrehajtásra kijelölt szervezetek meghatározott elemei szolgálati helyen kívüli készültségi szolgálatot látnak el.

(2) Riasztást követően a készültségi szolgálatok szolgálati helyükön hajtják végre feladataikat.

(3) A készültségi szolgálatot adók körét a közigazgatási államtitkár és az MHPK, VKF határozza meg.

A honvédelmi ágazaton belüli veszélyes létesítmények és katasztrófavédelem

16. §

(1) Az engedélyköteles veszélyes tevékenységek körét; valamint a veszélyes létesítmények veszélyességi övezet határait külön jogszabály határozza meg.[2]

(2) Az ágazaton belüli veszélyes létesítményekre a Kat. 3. § a) pontban meghatározott belső védelmi terveket, a külső veszélyes létesítménykörnyezetében lévő ágazati létesítményekre külső védelmi tervet kell készíteni.

17. §

(1) A veszélyes létesítmény parancsnoka (vezetője), valamint a külső veszélyes létesítmény környezetében lévő ágazati létesítmény (vezetője)

a) a felkészülés és a megelőzés időszakában kidolgozza HM MMEH szakvélemény figyelembevételével a belső,

illetve a külső védelmi tervet és arról tájékoztatja az Összhaderőnemi Hadműveleti Központ parancsnokot és a segítségnyújtásra felkért külső helyi katasztrófavédelmi szerveket,

b) biztosítja a belső, illetve külsővédelmi tervvégrehajtásának személyi és tárgyi feltételeit. Minden jelentős személyi változást követően, de legalább évente a belső, illetve küldi védelmi tervben meghatározott szervezetek részére gyakorlatot folytat le.

(2) A honvédelmi ágazaton belüli súlyos szerencsétlenség és katasztrófa, illetve külső katasztrófa veszélye és bekövetkezése esetén az állományilletékes parancsnok (vezető)

a) azonnal megkezdi a személyek mentését, az életveszély elhárítását, a technikai és anyagi eszközök mentését, a következmények felszámolását,

b) azonnal értesíti az Összhaderőnemi Hadműveleti Központot és a mentésben közreműködésre tervezett külső szerveket,

c) jelent a bekövetkezett súlyos szerencsétlenségről és katasztrófáról az azonnali tényközlő jelentési rendben. A jelentést továbbítja a HM MMEH-nek is.

A honvédelmi ágazati katasztrófavédelmi erők és eszközök nemzetközi katasztrófavédelmi feladatokban történő részvétele

18. §

(1) A HKR a Kormány döntése alapján részt vész nemzetközi katasztrófavédelmi segítségnyújtásban.

(2) A nemzetközi katasztrófavédelmi segítségnyújtásban történő ágazati részvétel koordinációját a kormánydöntés előkészítési feladatait a KKB-val történő egyeztetés alapján a közigazgatási államtitkár végzi.

(3) A HKR nemzetközi katasztrófavédelmi segítségnyújtásban közreműködő erői és eszközei kijelölésével, felkészítésével és felhasználásával kapcsolatos; a Kormány döntéséből adódó feladatokat az MHPK, VKF végzi.

(4)[3]

A katasztrófavédelemmel kapcsolatos képzés, felkészítés, kiképzés

19. §

(1) A közigazgatási államtitkár irányítja az igazgatási részben a katasztrófavédelmi felkészítést, kiképzést, továbbképzést, gyakorlatokon történő részvételt.

(2) Az MHPK, VKF

a) intézkedik a katasztrófavédelemre kijelölt állomány felkészítési rendszere, módszere, tematikája kidolgozásara,

b) irányítja az MH személyi állománya katasztrófavédelmi felkészítését, kiképzését és a gyakorlatok tervezését,

c) biztosítja az országos katasztrófavédelmi rendszer nemzetközi katasztrófavédelmi együttműködés keretében szervezett közös kiképzésen, gyakorlatokon történő részvételt.

(3) A KOCS-ot felállító szervezet megszervezi a kijelölt és veszélyeztetett szervezetek állományának felkészítését.

(4) Az állományilletékes parancsnok (vezető) végrehajtja az érintett állomány tanfolyamrendszerű képzését és a védelmi tervben meghatározott feladatok begyakorlását.

(5) A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem és a szakképző iskola

a) az alapképzésében oktatja a katasztrófavédelmi ismereteket,

b) a HM szervek és az MH igénye szerint megszervezi a tanfolyamrendszerű katasztrófavédelmi képzést.

(6) A katasztrófavédelmi felkészítés és kiképzés kiterjed a katasztrófavédelmi munkavédelem és baleset-elhárítás különös szabályaira is.

A katasztrófavédelmi költségek tervezése, biztosítása és felhasználása

20. §

A katasztrófavédelmi költségeket a HM fejezetnél Katasztrófavédelem cím alatt kell előirányozni, a végleges felhasználás helyének megfelelő alcímen kell tervezni. A katasztrófavédelmi költségek felhasználása a közigazgatási államtitkár által jóváhagyott irányelv szerint történik.

21. §

(1) Az irányelvet a HM TKF készíti, az Összhaderőnemi Hadműveleti Központ és más, a katasztrófavédelemben érintett szervek javaslatainak figyelembevételével.

(2) Az irányelvek alapján elkészített elemi költségvetést az Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokság parancsnoka terjeszti fel jóváhagyásra.

(3) Az előirányzatot felhasználó szervek évenként az 1. félévről június 15-éig; a június 1-jétől kezdődő időszakról november 15-éig részletes elszámolásban tájékoztatják a HM TKF útján a közigazgatási államtitkárt.

(4) A központi keretek átcsoportosítását a közbeszerzések végrehajtására a HM TKF szakmai ellenjegyzésével - a szakági kereteket illetően az Összhaderőnemi Logisztikai és Támogató Parancsnokság parancsnok ellenjegyzésével - a miniszter engedélyezi.

22. §

(1) A védekezés során a jóváhagyott költségvetés és a vagyon terhére felmerülő kiadásokról elkülönített nyilvántartást kell vezetni.

(2) A tényleges többletköltségek visszapótlására, megtéríttetésre a tárca igényeit az állami költségvetés általános tartaléka, illetve a katasztrófaelhárítási célelőirányzat terhére kell benyújtani.

Adatközlési, lakosság tájékoztatási, társadalmi kapcsolati és sajtóval való kapcsolattartási feladatok

23. §

(1) A katasztrófavédelmi feladatok végrehajtását követően haladéktalanul fel kell mérni és elkülönítetten nyilvántartani a keletkezett károkat, vagyoni hátrányokozást, a védekezésben részt vevők egészségkárosodását, a balesetet, halálos kimenetelű balesetet, a felmerült költségtérítési igény mértékét.

(2) A lakosság tájékoztatási, társadalmi kapcsolati és sajtóval való kapcsolattartási feladatok a HKR és feladatainak megismertetésére, a veszélyes honvédségi objektumok és veszélyes katonai tevékenységek reális kockázati tényezőinek és az ágazat területén esetleg bekövetkező súlyos szerencsétlenségek és katasztrófák következményei elhárításának megismertetésére irányul.

(3) A védekezés időszakában a HKR sajtóval való kapcsolattartás feladatát a HM Sajtó Főosztálytól a Katasztrófavédelmi Munkacsoportba és a KOB-ba kijelölt szakemberek végzik.

Záró rendelkezések

24. §

(l) Ez a rendelet a kihirdetését követő hónap első napján lép hatályba.

(2) A hatálybalépéssel egyidejűleg hatályát veszti a Honvédelmi Minisztérium és a Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Minisztérium árvízvédekezésben való együttműködéséről szóló 48/1988. (HK 21.) HM-KVM együttes utasítás.

(3) A HKR Szervezeti és Működési Szabályzatának jóváhagyásakor hatályát veszti a nukleárisbaleset-elhárítás ágazati feladatairól szóló 33/1998. (HIT 11.) HM utasítás és az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási Rendszer honvédelmi ágazati Szervezeti és Működési Szabályzat kiadásáról szóló 16/1997. (HK 9.) HM utasítás.

25. §

(1) A HKR Szervezeti és Működési Szabályzatát a honvédelmi miniszter a rendelet hatélybalépését követő 90 napon belül jóváhagyja.

(2) A KIT-et az MHPK, VKF 2001. április 1-jéig jóváhagyja.

(3) A HKR működőképességét 2001. június 30-ig éri el.

(4) A készültségi munkarendben lévők és a túlmunkát végzők díjazása a hatályos jogszabályok alapján történik.[4]

Dr. Szabó János s. k.,

honvédelmi miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte a 7/2005. (III. 23.) HM rendelet 10. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2005.03.28.

[2] 2000. évi XXV. törvény 34. § (4) bek.

[3] Hatályon kívül helyezte a 7/2005. (III. 23.) HM rendelet 10. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2005.03.28.

[4] 140/1996. (VIII. 31.) Korm. rendelet, 4/1997. (II. 12.) HM rendelet.

Tartalomjegyzék