Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

133/2002. (VI. 18.) Korm. rendelet

a Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Alapítványról szóló 81/1990. (IV. 27.) MT rendelet módosításáról[1]

1. §

A Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Alapítványról szóló - többször módosított - 81/1990. (IV. 27.) MT rendelet melléklete helyébe e rendelet melléklete lép.

2. §

E rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, ezzel egyidejűleg a Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítványról szóló 81/1990. (IV. 27.) MT rendelet módosításáról rendelkező 37/1997. (II. 28.) Korm. rendelet hatályát veszti.

Budapest, 2002. április 12.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

Melléklet a 133/2002. (VI. 18.) Korm. rendelethez

ALAPÍTÓ OKIRAT

A Magyar Köztársaság Kormánya mint alapító a 81/1990. (IV. 27.) MT rendelettel alapított Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány Alapító Okiratát a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 74/B. §-ának (5) bekezdése alapján módosítja, és annak rendelkezéseit - a Gyermek és Ifjúsági Alapról, a Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítványról, valamint az ifjúsággal összefüggő egyes állami feladatok ellátásának szervezeti rendjéről szóló 1995. évi LXIV. törvény előírásainak, továbbá a Ptk. 74/G. §-ának megfelelően, valamint a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény rendelkezéseire is figyelemmel - az alábbiak szerint állapítja meg:

A Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány a Ptk. 74/G. §-a szerinti jogi személyiséggel rendelkező, közfeladatok folyamatos biztosítása céljából létrehozott Közalapítvány.

1. A Közalapítvány neve

Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány.

2. A Közalapítvány székhelye

1145 Budapest, Amerikai út 96.

3. A Közalapítvány célja

A Magyar Köztársaságban élő gyermekek és fiatalok egyéni és közösségi aktivitásának támogatása, az érdekükben és éltük cselekvők együttműködésének szolgálata, a cselekvési lehetőségek feltételeinek bővítése a felelős állampolgári magatartáshoz, cselekvéshez szükséges készségek elsajátítása érdekében.

4. A Közalapítvány - céljainak megfelelően - elsősorban:

4.1. közreműködik a fiatal korosztályok szabadidő eltöltéséhez kapcsolódó jobb feltételek megteremtésében, az ifjúsági turisztikai célok megvalósításában;

4.2. hozzájárul a társadalom gyermek- és ifjúságismeretének, az ifjúság önismeretének fejlődéséhez;

4.3. elősegíti a gyermekek és az ifjúság érdekeinek védelmét, valamint az Alkotmányban és a gyermekek jogairól szóló, az 1991. évi LXIV. törvénnyel kihirdetett egyezményben garantált jogok érvényesítését;

4.4. támogatja azon készségek és képességek elsajátítását és gyakorlását, amelyek az önálló problémamegoldáshoz, a másokkal való együttműködéshez, az új iránti érdeklődéshez, a megkülönböztetés és az erőszak elutasításához szükségesek;

4.5. egyéni és csoportos támogatást, kedvezményt, szolgáltatást nyújt a gyermekek és fiatalok számára;

4.6. támogatja és szervezi a gyermekek és a fiatalok iskolán kívüli nevelését, művelődését és az ifjúsági képzéseket a demokrácia tanulása, a különböző kultúrák megismerése, a testi-lelki egészség megőrzése, a munkaerőpiaci esélyeik növelése és a környezet védelme érdekében;

4.7. szolgáltatásokat biztosít az országos gyermek- és ifjúsági szervezetek, valamint az e korosztályokért felelősséget vállaló országos szervezetek számára, segíti országos központjaik elhelyezését, valamint közreműködik területi ifjúsági szolgáltatások kiépítésében és működtetésében;

4.8. részt vesz a nemzetközi ifjúsági együttműködésben az euroatlanti integrációval kapcsolatos ifjúsági programok szervezésében;

4.9. speciális célprogramokat indít az egészségkárosító szerek fogyasztásának megelőzése, a gyermek- és ifjúsági kultúra, a kiemelkedő teljesítmények ösztönzése, az esélyek javítása, a gyermek-, diák- és ifjúsági jogok érvényesülése érdekében;

4.10. gyűjti, rendszerezi és nyilvánossá teszi a gyermekek és fiatalok helyzetét, kezdeményezéseit érintő információkat;

4.11. hasznosítja az ifjúsági célú ingatlanokat;

4.12. közreműködik a fogyatékos gyermekek, fiatalok, tanulók rehabilitációs, habilitációs célú ellátásában, szakképzésében, iskolai, kollégiumi nevelésében és oktatásában, valamint foglalkoztatásában;

4.13. támogatja a gyermek- és ifjúsági korosztály részére értékes művészi produkciók és rendezvények létrejöttét.

5.1. A Közalapítvány tevékenységét politikai pártok befolyásától mentesen végzi. Politikai párt tevékenységéhez a közalapítványi vagyon sem közvetlenül, sem közvetetten nem használható fel. A Közalapítvány közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, a szervezet pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.

5.2. A Közalapítvány feladatai megvalósításában együttműködik állami szervekkel és települési önkormányzatokkal, költségvetési intézményekkel, a kisebbségi önkormányzatokkal, az egyházakkal, közhasznú szervezetekkel, gazdasági társaságokkal, a közérdekű egyesületekkel és alapítványokkal, gazdasági szervezetekkel. A jogi személyekkel való együttműködés tartalmát és feltételeit külön megállapodások rögzítik.

5.3. A Közalapítvány közhasznú tevékenysége során a 81/1990. (IV. 27.) MT rendeletben megfogalmazott közfeladatok ellátását biztosítja.

5.4. A Közalapítvány az 1997. évi CLVI. törvény alapján az alábbi közhasznú tevékenységeket végzi:

5.4.1. tudományos tevékenység, kutatás;

5.4.2. nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés;

5.4.3. gyermek- és ifjúságvédelem, gyermek- és ifjúsági érdekképviselet;

5.4.4. sport, a munkaviszonyban és a polgári jogviszony keretében megbízás alapján folytatott sporttevékenység kivételével;

5.4.5. munkaerőpiacon hátrányos helyzetű rétegek képzésének, foglalkoztatásának elősegítése és a kapcsolódó szolgáltatások;

5.4.6. euroatlanti integráció elősegítése.

6.1. A Közalapítvány vagyona az alapításkor rendelkezésre bocsátott vagyonból, a mindenkori költségvetési törvényben megállapított pénzügyi támogatásból és egyéb adományokból, valamint az Ifjúsági Közösségeket Támogató Alapítvány csatlakozása folytán annak korábbi vagyonából áll.

6.2. A Közalapítvány törzsvagyona 1 milliárd forintnál kevesebb nem lehet. A törzsvagyon értéke a Közalapítvány működése során nem csökkenhet.

7. A Közalapítvány nyitott, céljaihoz bármely hazai, külföldi magánszemély, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet pénzbeli vagy természetbeni adománnyal, illetőleg bármilyen más vagyonrendeléssel csatlakozhat, ha a Közalapítvány céljait elfogadja, és feladatainak megvalósítását kívánja előmozdítani. Az adomány, illetőleg a vagyonrendelés elfogadásáról a Kuratórium dönt. A Közalapítvány az államháztartás alrendszereitől - a normatív támogatás kivételével - csak írásbeli szerződés alapján részesülhet támogatásban.

8. A Közalapítvány vagyonának célra rendelt felhasználása, a Közalapítvány gazdálkodása

8.1. A Közalapítvány vagyonának hatékony működtetése, gyarapítása az Alapító Okiratban és a vagyonkezelési és befektetési szabályzatban foglalt keretek között a Kuratórium feladata. A Kuratórium a Közalapítvány vagyoni helyzete és anyagi forrásai ismeretében évente dönt a Közalapítvány céljai szerint felsorolt feladatok megvalósításáról, a felhasználható pénzeszközök mértékéről és a felhasználás módjáról.

8.2. A közalapítványi támogatásokat nyilvános pályázati rendszer keretei között kell nyújtani. Csak olyan tevékenység támogatható, amely a Közalapítvány céljaival összhangban van. Az igénybe vehető támogatási lehetőségeket, azok mértékét és feltételeit a Közalapítvány az országos sajtó útján hozza nyilvánosságra.

8.3. A Közalapítvány céljainak megvalósítása érdekében vállalkozhat. Vállalkozásban csak korlátozott felelősséggel vehet részt. A Közalapítvány vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez. Gazdálkodása során elért eredményét nem oszthatja fel, azt a jelen Alapító Okiratban meghatározott tevékenységére fordítja.

8.4. A Közalapítvány éves pénzügyi terv alapján gazdálkodik, amely a várható bevételeket és kiadásokat oly módon tartalmazza, hogy azok egymással egyensúlyban legyenek.

8.5. A Közalapítvány a hatályos számviteli jogszabályok alapján éves beszámolót készít, amelyet okleveles könyvvizsgáló hitelesít, és a Felügyelő Bizottság véleményez. A Kuratórium által elfogadott beszámolót az alapítónak meg kell küldeni. A Közalapítványnak éves tevékenységéről közhasznúsági jelentést kell készítenie.

9. A Közalapítvány kezelő szervezete, képviselete

9.1. A Közalapítvány vagyonának kezelője és legfőbb döntéshozó szerve a Kuratórium, amely hét főből áll. Tagjai:

9.1.1. az országos gyermek-, diák-, valamint ifjúsági szervezetek képviselői által jelöltek közül 4 személy;

9.1.2. az alapító által felkért 3 személy.

9.2. A Kuratórium tagjainak felsorolását az Alapító Okirat 1. számú melléklete tartalmazza.

9.3. A Kuratórium tagjait az alapító nevében az ifjúsági és sportminiszter jelöli ki. A Kuratórium tagjainak megbízása négy évre szól. Az alapító visszavonja annak a kuratóriumi tagnak a jelölését, aki a Közalapítvány tevékenységét veszélyezteti vagy a kuratóriumi tagságáról írásban lemond, illetve akinek a visszahívását a javaslattevő szervezet kezdeményezi. A javaslattevő szervezet részéről történő visszahívás esetén az alapító új tag jelölését kezdeményezi.

9.4. A Kuratórium dönt minden, a Közalapítvány feladatkörét érintő stratégiai kérdésben, felelős a Közalapítvány vagyonának hatékony működtetéséért, gyarapításáért.

9.5. A Kuratórium tagjait tiszteletdíj illeti meg, valamint a Közalapítványnál végzett tevékenységükkel kapcsolatban felmerült igazolt költségeik megtérítéseként ellátmány felvételére jogosultak a Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott módon. A havi tiszteletdíj mértéke nem haladhatja meg a mindenkori kötelező legkisebb munkabér négyszeresét.

9.6. A Kuratórium elnökét és alelnökét a Kuratórium választja meg az alakuló ülésén. A Kuratórium elnökét és alelnökét a Kuratórium választása alapján az alapító kéri fel. A Kuratórium elnöke és alelnöke nem lehet az alapító képviselője vagy alkalmazottja. Nem lehet a Kuratórium tagja az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be - annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig - vezető tisztséget a megszűnéstől számított két évig, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerint köztartozását nem egyenlítette ki.

9.7. A Közalapítvány képviseletét ellátni Kara Ákos és dr. Márialigeti Károly önállóan jogosultak, akik a Közalapítvány bankszámlája felett együttesen rendelkeznek. Ellátják továbbá mindazokat a tevékenységeket, amelyekkel őket a Kuratórium a Szervezeti és Működési Szabályzatban, illetve eseti határozatával megbízza. Az egyik képviselő akadályoztatása esetén helyette a másik képviselővel együttesen a Közalapítvány képviseletében eljárni és annak bankszámlája felett rendelkezni a Kuratórium eseti határozatában képviseleti joggal felruházott bármelyik kuratóriumi tag jogosult. Mindkét képviselő akadályoztatása esetén a Közalapítvány képviseletében eljárni és annak bankszámlája felett rendelkezni a Kuratórium eseti határozatában képviseleti joggal felruházott két kuratóriumi tag együttesen jogosult.

9.8. A Közalapítvány a Kuratórium által jóváhagyott Szervezeti és Működési Szabályzat alapján működik, szervezetének és működésének szabályait maga állapítja meg.

9.9. A Közalapítvány feladatai megvalósítására igazgatóságokat hozhat létre.

9.10. A Közalapítvány vezető beosztású alkalmazottait: a Közalapítvány ügyvezető igazgatóját és az igazgatókat a Kuratórium nyilvános pályázat útján választja ki.

9.11. A Közalapítvány ügyvezető igazgatóját és az igazgatókat a Kuratórium nevezi ki, a munkáltatói jogokat felettük a Kuratórium elnöke gyakorolja.

9.12. A Közalapítvány ügyvezető igazgatója és az igazgatók a Közalapítvánnyal munkaviszonyban állnak. Az ügyvezető igazgató feladata a Kuratórium döntéseinek előkészítése és végrehajtása, az igazgatóságok tevékenységének összehangolása.

9.13. A Közalapítvány ügyvezető igazgatója a Kuratórium ülésein tanácskozási joggal vehet részt.

10.1. A Kuratóriumot első alkalommal az alapító, a rendes működés során pedig az elnök hívja össze a napirend előzetes írásbeli közlésével. A Kuratóriumot szükség szerint, de legalább negyedévenként össze kell hívni.

10.2. A Kuratórium határozatképes, ha tagjainak több mint fele jelen van. Határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. A Kuratórium ülései nyilvánosak.

10.3. A Kuratórium a hatáskörébe tartozó ügyek közül az összlétszámhoz viszonyított 2/3-os szavazati aránnyal határoz:

10.3.1. a Szervezeti és Működési Szabályzatról;

10.3.2. a Vagyonkezelési és Befektetési Szabályzatról;

10.3.3. a Közalapítvány éves szakmai programjáról;

10.3.4. a pénzügyi tervről és beszámolóról, valamint a közhasznúsági jelentés elfogadásáról;

10.3.5. a törzsvagyon körét érintő kérdésekről, ingatlan elidegenítéséről, megvásárlásáról és cseréjéről;

10.3.6. gazdasági társaság alapításáról;

10.3.7. a Kuratórium elnökének és alelnökének megválasztásáról és visszahívásáról;

10.3.8. vezető beosztású alkalmazottak kinevezéséről és felmentéséről;

10.3.9. a könyvvizsgáló megbízásáról és felmentéséről; 10.3.10. egyéb, a Szervezeti és Működési Szabályzatban meghatározott kérdésekről.

10.4. A Kuratórium határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pont], élettársa (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) a kuratóriumi határozat alapján:

10.4.1. kötelezettség vagy felelősség alól mentesül; vagy

10.4.2. bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeni szolgáltatás.

10.5. A Kuratórium határozatait meghozataluk után be kell vezetni a határozatok könyvébe, amely tartalmazza a határozat időpontját, tartalmát, hatályát, illetve a határozatot támogatók és ellenzők számarányát. A határozatokat az érintetteknek a Kuratórium elnöke a határozathozatalt követő nyolc munkanapon belül írásban megküldi. A határozatok könyvében foglaltakról - az üzleti titoknak minősülő döntések kivételével - kérésre az elnök bárkinek tájékoztatást ad.

11. Felügyelő Bizottság

11.1. A Közalapítványnál öttagú Felügyelő Bizottság működik. A Felügyelő Bizottság a Közalapítvány ellenőrzésére jogosult szerv, amelynek tagjait és elnökét az alapító nevében az ifjúsági és sportminiszter jelöli ki.

11.2. A Felügyelő Bizottság tagjainak felsorolását és a Felügyelő Bizottság elnökének a megjelölését az Alapító Okirat 2. számú melléklete tartalmazza.

11.3. A Felügyelő Bizottság tagjainak megbízása négy évre szól. A tagok ismételten is megbízhatók. A Felügyelő Bizottság tagjai írásbeli indokolással visszahívhatók.

11.4. Nem lehet a Felügyelő Bizottság elnöke vagy tagja, illetve könyvvizsgálója az a személy, aki

11.4.1. a vezető szerv elnöke vagy tagja;

11.4.2. a Közalapítvánnyal a megbízatásán kívül más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másként nem rendelkezik;

11.4.3. a közhasznú szervezet cél szerinti juttatásából részesül - kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat -; illetve

11.4.4. a 11.4.1-11.4.3. pontban meghatározott személyek hozzátartozója.

11.5. A Felügyelő Bizottság ellenőrzi a Közalapítvány működését, gazdálkodását. Vizsgálatait szükség szerint tartja, amelynek keretében a Kuratórium elnökétől, ügyvezető igazgatójától, illetve a Közalapítvány bármely alkalmazottjától felvilágosítást, jelentést kérhet, a Közalapítvány könyveit, iratait, pénzügyeit, értékpapír-állományát, befektetéseit, vállalkozásait, bármikor megvizsgálhatja, illetőleg indokolt esetben a Közalapítvány költségén szakértővel megvizsgáltathatja. A Felügyelő Bizottság tagjai tanácskozási joggal részt vehetnek a Kuratórium ülésein.

11.6. A Felügyelő Bizottság - az okleveles könyvvizsgálói jelentések figyelembevételével - megvizsgálja a Közalapítvány pénzügyi tervét, beszámolóját, mérlegét és vagyonkimutatását. A Felügyelő Bizottság köteles vizsgálatairól a Kuratóriumot és az alapítót írásban tájékoztatni.

11.7. A Felügyelő Bizottság köteles a Kuratóriumot tájékoztatni és annak összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy

11.7.1. a Közalapítvány működése során olyan jogszabálysértés vagy a szervezet érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése a Kuratórium döntését teszi szükségessé;

11.7.2. a vezető tisztségviselők felelősségét megalapozó tény merült fel.

11.8. A Kuratóriumot a Felügyelő Bizottság indítványára - annak megtételétől számított harminc napon belül - össze kell hívni. E határidő eredménytelen eltelte esetén a Kuratórium összehívására a Felügyelő Bizottság elnöke jogosult.

11.9. Ha a Kuratórium a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a Felügyelő Bizottság köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi felügyeletet ellátó szervet.

11.10. A Felügyelő Bizottság tagjai ellátmányra jogosultak és tiszteletdíjban részesülhetnek. A havi tiszteletdíj mértéke nem haladhatja meg a mindenkori minimálbér négyszeresének megfelelő összeget.

11.11. A Közalapítvány a Közalapítvány pénzügyeinek és számvitelének ellenőrzésére könyvvizsgálót bíz meg.

12. Tanácsadó Testület

12.1. A Közalapítvány Kuratóriuma mellett tizenegy tagból álló Tanácsadó Testület működik, amelynek véleményezési joga van a Közalapítvány éves munkatervének kialakításával, a költségvetésének tervezésével összefüggő kérdésekben, valamint javaslattételi joga van szakmai programok megvalósítására.

12.2. A Tanácsadó Testület tagjait az országos ifjúsági szervezetek javaslata alapján az ifjúsági és sportminiszter kéri fel. A Tanácsadó Testület elnökét maga választja meg. A Tanácsadó Testület tagja nem lehet az alapítóval, a Közalapítvánnyal munka- és egyéb jogviszonyban lévő személy.

12.3. A Tanácsadó Testület működéséhez szükséges feltételeket a Közalapítvány biztosítja. A Tanácsadó Testület tagjai a Közalapítványnál végzett tevékenységükkel kapcsolatban felmerült és számlával igazolt költségeik megtérítésére jogosultak.

12.4. A Tanácsadó Testület elnöke tanácskozási joggal részt vehet a Kuratórium ülésein.

12.5. A Tanácsadó Testület véleményéi a Közalapítvány éves beszámolójához csatolni kell.

13. Záró rendelkezések

13.1. A Közalapítvány működéséről a Kuratórium az alapítónak évente a mérlegkészítéskor köteles beszámolni.

13.2. A Közalapítvány tevékenysége nyilvános. A Közalapítvány köteles évente egyszer országos napilapban jelentésben nyilvánosságra hozni és mindenki számára hozzáférhetővé tenni tevékenységének, gazdálkodásának legfontosabb adatait, vagyonának alakulását.

13.3. A Közalapítvány ugyancsak az országos sajtó útján gondoskodik - legalább félévi rendszerességgel - működésének, szolgáltatásai igénybevételi módjának és éves beszámolójának, valamint közhasznúsági jelentésének nyilvánosságra hozataláról.

13.4. A Közalapítvány köteles évente egyszer - március 31-éig - a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben nyilvánosságra hozni éves programját, az előző évi program teljesítésének értékelését, vagyonának alakulását és pénzügyi mérlegét.

13.5. Az Alapító Okirat módosítása tekintetében a Kormány jár el.

Budapest, 2002. április 12.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

Az Alapító Okirat 1. számú melléklete

A Közalapítvány Kuratóriumának tagjai

1. Dr. Márialigeti Károly

2. Butor Klára

3. Dr. Lukácsi Tamás

4. Wintermantel Zsolt

5. Kara Ákos

6. Kuna Tibor

7. Farkas Zoltán

A Kuratórium elnöke: ........................................................

A Kuratórium alelnöke: ....................................................

Az Alapító Okirat 2. számú melléklete

A Közalapítvány Felügyelő Bizottságának tagjai

1. Dr. Sík László

2. Dr. Szabó Zoltán

3. Dr. Di Giovanni Anett

4. Dr. Király Gabriella

5. Várszegi Dóra

A Közalapítvány Felügyelő Bizottságának elnöke: dr. Sík László.

Lábjegyzetek:

[1] A Kormány a rendeletet 2002. április 12-én fogadta el. A Fővárosi Bíróság a 13.Pk.62 582/1990/76. számú végzésével elrendelte a Közalapítvány módosított alapító okiratában foglalt változások bejegyzését a nyilvántartásba.

Tartalomjegyzék