Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

35/2003. (VII. 29.) BM rendelet

a hivatásos önkormányzati tűzoltóságok létesítési, fejlesztési költségeivel kapcsolatos pályázati feltételekről

A tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény 47. §-a (2) bekezdésének h) pontjában kapott felhatalmazás alapján - figyelemmel a hivatásos önkormányzati tűzoltóságok tárgyi és költségvetési átadás-átvételének rendjéről szóló 59/1995. (V. 30.) Korm. rendelet 6. §-ának (4) bekezdésében foglaltakra - a következőket rendelem el:

1. §

A hivatásos önkormányzati tűzoltóságok létesítési, fejlesztési támogatására vonatkozó általános pályázati feltételeket e rendelet melléklete tartalmazza.

2. §

A tárgyévi pályázati célokat, a központi beszerzés alapján igényelhető technikai eszközök körét tartalmazó részletes pályázati feltételeket külön rendelet állapítja meg.

3. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba.

Pál Tibor s. k.,

belügyminisztériumi politikai államtitkár

Melléklet a 35/2003. (VII. 29.) BM rendelethez

I.

Pályázati feltételek

1. A pályázaton a hivatásos önkormányzati tűzoltóságot fenntartó települési önkormányzatok (a továbbiakban: pályázó) vehetnek részt, központi beszerzésű tűzoltó jármű, technikai eszköz, védőeszköz elnyerésére, illetve laktanya építési beruházás támogatására.

2. A pályázatokat az illetékes megyei katasztrófavédelmi igazgatóságra (a továbbiakban: megyei igazgatóság), a főváros esetében a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságra (a továbbiakban: BM OKF) lehet benyújtani.

3. A pályázatok benyújtásának határideje a részletes pályázati feltételek közzétételét követő 60 nap.

4. A pályázatnak tartalmaznia kell:

a) a pályázó nevét, címét, telefonszámát és pénzforgalmi jelzőszámát;

b) a pályázott létesítés, illetve tűzoltó jármű, technikai eszköz, védőeszköz (a továbbiakban együtt: eszköz) megnevezését, darabszámát, főbb paramétereit;

c) a pályázott technikai eszközfajtából az önkormányzati tűzoltóságnál meglévő eszközök mennyiségét, életkorát és műszaki állapotát, illetve részletes szakmai indokolást a pályázott fejlesztés szükségességéről;

d) a saját forrás biztosítását igazoló okmányokat. Nem vehető figyelembe saját forrásként a hivatásos önkormányzati tűzoltóság működési költségfedezete. A saját forrás fedezetébe beszámítható a BM OKF által kijelölt szakértő szervezet által - a tényleges műszaki állapot alapján - megállapított értéken egy, a pályázó által felajánlott tűzoltó gépjármű. A felajánlás önrészként történő elfogadásáról a BM OKF dönt;

e) tűzoltó laktanya beruházáshoz benyújtott pályázat esetében az egyéb állami támogatások rendelkezésre bocsátásáról szóló ígérvényeket, valamint hitelfelvételi szándék esetén, a hitelintézet hitelfedezeti igazolásAt. Az egyéb állami támogatások a központi támogatással együtt nem haladhatják meg a beruházási összköltség 100%-át;

f) a helyi önkormányzatok címzett és céltámogatási igénybejelentéséhez kapcsolódó megvalósíthatósági tanulmány tartalmáról és értékelésének rendjéről szóló 104/1998. (V. 22.) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti megvalósíthatósági tanulmányt (a továbbiakban: megvalósíthatósági tanulmány);

g) a pályázó nyilatkozatát arról, hogy

- a pályázat alapján elnyert és átvett eszközt, illetve létesítményt készenlétben, az általa fenntartott tűzoltóság kezelésében tartja,

- bármely okból történő elidegenítés esetén a pályázott eszköz 5 éves koráig a BM OKF elővásárlási jogát biztosítja a további tűzoltósági használat érdekében. A visszavásárlási ár maximuma a befizetett önrész,

- a pályázat alapján elnyert eszközre, létesítményre olyan mértékű biztosítást köt, amellyel annak esetleges pótlását biztosítani tudja,

- a pályázó vállalja a fejlesztés érdekében átvett eszköz, létesítmény üzemeltetéséhez szükséges összes személyi és tárgyi költség biztosítását;

h) az eddig igénybe vett (elnyert) eszközök, illetve a sikertelen pályázatok leírásAt.

5. A megyei igazgatóságok a beérkezett pályázatokat szakmai véleményükkel ellátva a beérkezést követő 15 napon belül kötelesek felterjeszteni a BM OKF-re.

II.

A támogatás folyósításának, az eszköz átvételének rendje

6. A pályázó központi támogatásra akkor jogosult, ha az igénylés szabályszerűségének és a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának jogszabályban meghatározott szervek által történő ellenőrzéséhez hozzájárul.

7. A pályázónak haladéktalanul le kell mondania a fel nem használt előirányzatról, ha

a) a közbeszerzés tárgyára vonatkozó részletes műszaki leírásban eltér a pályázati dokumentációban foglaltaktól;

b) a támogatásra jogosultság kihirdetésétől számított tizenkét hónapon nem kezdi meg a kivitelezést;

c) a központi támogatásban részesülő beruházás megvalósításától eláll;

d) a központi támogatást a befejezett beruházáshoz csak részben használta fel;

e) a központi támogatást a beruházás tervezett befejezését követő év végéig nem használta fel.

8. A pályázónak haladéktalanul le kell mondania a jogtalanul felhasznált központi támogatásról, ha

a) nem a cél szerinti beruházáshoz vette igénybe a központi támogatást;

b) a támogatás igényléséhez valótlan adatot szolgáltatott.

9. A pályázó amennyiben a beruházás megvalósítása során a kivitelezést végző szervezettel kötött szerződés alapján (pl. közterület-használati díj, földterület-, épület- irodatechnikai berendezés-, felvonulási terület bérlet, adás-vétel jogcímen) vagy alvállalkozói munkavégzés alapján bevételhez jut" úgy az e bevétel összegére jutó arányos központi támogatást vissza kell fizetnie a központi költségvetésbe.

10. Az eszköz átadásának és a támogatás folyósításának rendjére a nyertes pályázó és a BM OKF megállapodást ír alá.

11. A nyertes pályázó - központi eszközbeszerzés esetén - a tervezett saját hozzájárulásának arányos részét, a pályázat elfogadását követő közbeszerzési eljárás során megkötött szállítási szerződés figyelembevételével két részletben - a szerződés megkötését követő egy hónapon belül és a fizetési véghatáridő előtt egy hónappal - köteles átutalni a BM OKF-nél vezetett számlára.

12. A nyertes pályázó az elnyert eszközt a teljes vételára figyelembevételével megállapított saját hozzájárulásának kiegyenlítését követően veheti át, illetve amíg a végelszámolt eszköz bruttó vételára alapján kiszámított saját hozzájárulásának teljes összegét nem fizeti ki, addig az eszköz nem kerülhet a hivatásos önkormányzati tűzoltóság tulajdonába.

III.

A pályázatok elbírálásának rendje

13. A pályázatokat szakmai bizottság bírálja el.

A bizottság elnöke:

a BM OKF főigazgatója.

A bizottság tagjai:

BM OKF hatósági főigazgató-helyettesi szervezet;

a veszélyhelyzet-kezelési főigazgató-helyettesi szervezet;

a gazdasági főigazgató-helyettesi szervezet;

Műszaki Főosztály és a BM Műszaki Főosztály képviselője;

a Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóságok Országos Szövetségének képviselője;

a Kisvárosi Önkormányzatok Országos Szövetségének képviselője;

a Megyei Jogú Városok Szövetségének képviselője;

a Települési Önkormányzatok Országos Szövetségének képviselője.

Az ülések állandó meghívottja: a BM Önkormányzati Gazdasági Főosztály képviselője.

A bizottság munkájának előkészítéséért, megszervezéséért a BM OKF főigazgató gazdasági helyettese felel.

14. Az eszköz és létesítmény pályázatok elbírálása során - a megvalósíthatósági tanulmányon kívül - a pályázó, illetve az általa fenntartott hivatásos önkormányzati tűzoltóság működési területének nagyságát, lakosainak számát, infrastrukturális környezetét, vonulásainak számát, összetételét és jelenlegi technikai eszköz ellátottsági szintjét, valamint annak műszaki állapotát is figyelembe kell venni.

15. Központi támogatás csak a megvalósíthatósági tanulmány szakmai értékelése által összességében legelőnyösebb megoldásra adható.

16. Érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani azt a pályázatot, amelynek benyújtója a korábbi pályázaton elnyert tűzoltósági létesítési és fejlesztési forrást nem a megítélt célra használta fel, vagy azzal határidőre nem számolt el, illetve az elszámolást a pályázat benyújtásának határidejéig nem pótolta.

17. A pályázatok elbírálásának halárideje a benyújtási határidőt követő 60 nap.

18. A pályázatok elbírálásáról a pályázókat a döntéstől számított 15 napon belül értesíteni kell.

19. Az eszközbeszerzés a közbeszerzésekről szóló 1995. évi XL. törvény által meghatározott közbeszerzési eljárás lefolytatása útján valósul meg. A BM OKF a közbeszerzési eljárás lebonyolításával a BM Beszerzési és Kereskedelmi Rt.-t bízza meg.

20. A beszerzéssel és a pénzeszközök átutalásával összefüggő kérdésekről a pályázókat a BM OKF Műszaki Főosztálya részletesen tájékoztatja.

Tartalomjegyzék