Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

4/2003. (III. 7.) KvVM rendelet

a Vízügyi célelőirányzat felhasználásának és ellenőrzésének szabályairól

A Magyar Köztársaság 1999. évi költségvetéséről szóló 1998. évi XC. törvény 67. §-ának (1) bekezdésében, valamint az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 49. §-ának o) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendeletben foglaltakkal összhangban - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

(1) A rendelet hatálya a Vízügyi célelőirányzat (a továbbiakban: VICE) felhasználása körében

a) az igényelhető támogatás, illetve pályázat szabályaira, a pályázatokat elbíráló bizottság összetételére; a döntéshozatallal kapcsolatos egyes szabályokra,

b) a megítélt támogatások felhasználásával kapcsolatos feladatokra, az ezzel járó alapvető jogokra és kötelezettségekre, továbbá a támogatás felhasználásának ellenőrzésére,

c) a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvényben (a továbbiakban: Vgtv.) meghatározott vízgazdálkodási közfeladatok finanszírozásának a VICE-ből nem pályázati úton történő kiegészítésére

terjed ki.

(2) E rendelet alkalmazásában

a) közcélú vízgazdálkodási feladat: az államnak, az önkormányzatoknak, valamint a vízgazdálkodási társulatoknak a Vgtv. szerinti közfeladatai,

b) közcélt szolgáló vízgazdálkodási feladat: olyan tevékenység gyakorlása, létesítmény, technológia megvalósítása, működtetése, fenntartása, amely a jogszabályban meghatározott, a legszélesebb értelemben vett vízgazdálkodási célkitűzéseket, így a vizek hasznosítását, a hasznosítási lehetőségek mennyiségi és minőségi értelemben vett megőrzését, a vizek kártételeinek elhárítását, illetve a kártételek megelőzését szolgálja.

2. §

A VICE feletti döntési hatáskört - a célelőirányzaton belüli, a kiadási jogcímek közötti átcsoportosításra is kiterjedően - a környezetvédelmi és vízügyi miniszter (a továbbiakban: miniszter) gyakorolja.

Felhasználási célok

3. §

(1) A VICE éves előirányzata közcélt szolgáló, illetve közcélú vízgazdálkodási feladatok környezetvédelmi követelményeknek megfelelő megvalósítását, ezen belül a Vgtv. 15. §-ának (8) bekezdésében meghatározott következő feladatok ellátásának elősegítését szolgálják:

a) a víztakarékosságot, az ivóvíz minőségű víz gazdaságos felhasználását, a víz minőségét javító és védő berendezések, technológiák bevezetését, az ivóvízellátás védelmét, biztonságának növelését, valamint a vizek kártételei elleni védelmet szolgáló létesítmények megvalósítását;

b) a közcélú vízi létesítmények (víziközművek, víz- és szennyvízelvezető, illetve -tisztító művek, belterületi és egyéb vízrendezési művek) létesítését, fejlesztését, ideértve az üzemelő vízbázisok biztonságba helyezését, a védőterületek kialakítását, a jogszabályban meghatározott egyéb vízgazdálkodási közfeladatok ellátását, továbbá vízkárok vagy egyéb természeti hatások folytán a közcélú vízi létesítményekben keletkezett hibák kijavítását, károsodások megszüntetését;

c) a vízkészletek feltárását, a vízrajzi tevékenység fejlesztését, a távlati ivóvízbázisok védelmét, a vizek kártételei elleni védelmet és védekezést (együttesjen vízkárelhárítást), ideértve e tevékenység végrehajtására való felkészülés finanszírozását is, a vízminőségi kárelhárítást, a vízminőséget veszélyeztető egyéb rendkívüli események következményeinek elhárítását szolgáló létesítmények megvalósítását, eszközök beszerzését, a vízgazdálkodási kutatás és műszaki fejlesztés forrásainak kiegészítését;

d) a vízkészletjárulék (a továbbiakban: Vkj.) beszedésével és befizetésével, továbbá a VICE működtetésével kapcsolatos kiadások fedezetét, ideértve e feladatok előkészítését megalapozó tevékenységet is.

(2) A VICE támogatásának 50%-a az (1) bekezdés a)-b) pontjaiban megjelölt célok, 35%-a pedig az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott feladatok ellátásának finanszírozására fordítható. A támogatás 5%-a a vízkészletjárulék beszedésével és befizetésével, továbbá a VICE működtetésével összefüggő kiadások fedezetére használható fel, 10%-a pedig tartalékként az árvíz- és belvízvédekezés (ideértve a vízkárok elleni védekezés hatékonyságát szolgáló, megelőző tevékenységet is), valamint a vízminőségi kárelhárítás finanszírozását szolgálja, illetve ilyen célra különíthető el.

(3) A VICE támogatásának részét képező, a mezőgazdasági vízhasználatok (különösen az öntözés, az állattartó telepek vízellátása, a termálvíz mezőgazdasági hasznosítása, a halastavak vízellátása, a rizstermelés) után a tárgyévet megelőző évben ténylegesen befizetett vízkészletjárulék felhasználására vonatkozóan a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter, valamint a környezetvédelmi és vízügyi miniszter a tárgyév március 31-éig megállapodást köt.

(4) A miniszter év közben szükség szerint átcsoportosítást hajthat végre a rendelet módosítása nélkül az (1) bekezdés a) és b) pontjában foglalt jogcímek között, az (1) bekezdés c)-d) pontjában foglalt jogcímekről, valamint a tartalékra rendelkezésre álló keretből az (1) bekezdés a)-b) pontjában foglalt jogcímekre.

(5) A VICE maradványa a következő évben az (1) bekezdésben megjelölt célokra és a (2) bekezdésben meghatározott arányoknak megfelelően - az Áht. 49. §-ának g) pontjában foglaltak alapján - a miniszter rendelkezése szerint használható fel.

A VICE felhasználásának általános feltételei

4. §

A VICE-ből támogatást - amennyiben nemzetközi szerződés eltérően nem rendelkezik - belföldi székhelyű jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, egyéni vállalkozó és magyar állampolgárságú természetes személy kaphat.

5. §

(1) A VICE pénzeszközeinek felhasználása

a) vissza nem térítendő támogatás, ezen belül

aa) támogatás,

ab) kamattámogatás,

b) visszatérítendő kamattámogatás,

c) egyéb kifizetés formájában történik.

(2) Kamattámogatás, a támogatást igénylő és a pénzintézet között létrejött hitelszerződésben meghatározott futamidőre, de legfeljebb a tárgyévet követő három évre nyújtható.

6. §

(1) A 3. § (1) bekezdésének a) és b) pontjában megjelölt felhasználási célokra a támogatás igénybevétele pályázati úton történik.

(2) A 3. § (1) bekezdésének c) és d) pontjában megjelölt célokra rendelkezésre álló források, illetve a tartalék felhasználásáról a miniszter dönt.

(3) A miniszter - az érintett minisztériumok véleménye alapján - pályázati felhívást tesz közzé a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium) internetes honlapján, az ezt követően megjelenő hivatalos lapjában, valamint a megjelenés tényét két országos terjesztésű napilapban is közli.

(4) A pályázati kiírás tartalmazza a pályázat kötelező tartalmi elemeit, feltételeit, a benyújtás és az elbírálás rendjének szabályait, valamint a pályázók számára szükséges egyéb információkat.

7. §

(1) A pályázónak a pályázat benyújtásakor egyszeri pályázati díjat kell fizetnie, amely

a) 1 000 000 forint, illetve ez alatti támogatási igény esetén, annak öt ezreléke,

b) 1 000 001-5 000 000 forint összegű támogatási igény esetén 10 000 forint,

c) 5 000 001-10 000 000 forint összegű támogatási igény esetén 25 000 forint,

d) 10 000 001-50 000 000 millió összegű támogatási igény esetén 50 000 forint,

e) 50 000 001 forint, illetve e feletti támogatási igény esetén 100 000 forint.

(2) A pályázati díj megfizetésének módját a pályázati felhívás tartalmazza.

(3) Nem kell az (1) bekezdés szerinti pályázati díjat megfizetni egyszeri alkalommal, amennyiben a pályázó az előírt feltételeknek meg nem felelő pályázatát a pályázat kézhezvételét követő 8 munkanapon belül ismételten benyújtja.

(4) Amennyiben a pályázat forráshiány miatt kerül elutasításra, úgy a pályázati díj 50%-át a miniszter 9. § (1)-(2) bekezdésében meghatározott döntésétől számított 30 napon belül a Minisztérium visszautalja a pályázó részére. A pályázati díj egyéb okból történő visszafizetésére nincs lehetőség.

A pályázatok benyújtásának és elbírálásának rendje

8. §

(1)[1] A pályázatok a tárgyév folyamán folyamatosan, de legkésőbb szeptember 30-áig a támogatás helye szerinti illetékes vízügyi igazgatósághoz nyújthatóak be. A pályázati adatlapot az illetékes környezetvédelmi és vízügyi igazgatóság (a továbbiakban: vízügyi igazgatóság) bocsátja a pályázó rendelkezésére.

(2) Víziközmű fejlesztési célú pályázatok esetében a pályázathoz - külön jogszabályban meghatározott - jóváhagyott megvalósíthatósági tanulmányt kell csatolni.

(3) A vízügyi igazgatóság a beérkezett pályázatokat folyamatosan érkezteti. A pályázat befogadásáról a pályázót tájékoztatni kell.

(4) A vízügyi igazgatóság 5 munkanapon belül a pályázat előírt feltételeknek való megfelelését - az addig beérkezett pályázatok felbontásával - ellenőrzi, a pályázatokat nyilvántartásba veszi, egyidejűleg az előírt feltételeknek meg nem felelő pályázatokat a pályázó részére visszaküldi.

(5) A vízügyi igazgatóság a hozzá benyújtott, a pályázati kiírásban foglalt feltételeknek megfelelő pályázatokat a (4) bekezdésben foglalt határidőt követő l munkanapon belül megküldi véleményezésre a Területi Vízgazdálkodási Tanácshoz (a továbbiakban: Tanács). A Tanács 25 napon belül tájékoztatja a vízügyi igazgatóságot a pályázattal kapcsolatos szakvéleményéről.

(6) A vízügyi igazgatóság a Tanács véleményének ismeretében értékeli a pályázatokat.

(7)[2] A vízügyi igazgatóság a pályázati kiírásban foglalt feltételeknek megfelelő pályázatokat, a Tanács szakvéleményével, valamint saját területi értékelésével és a támogatásra vonatkozó javaslatával együtt - a benyújtást követő 45 napon belül - továbbítja az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főigazgatóság (a továbbiakban: Főigazgatóság) részére.

(8) A Főigazgatóság a pályázatokat környezetvédelmi-, vízgazdálkodás-politikai, szakmai és gazdaságossági szempontból - szükség esetén külső szakértő igénybevételével - 15 munkanapon belül értékeli.

9. §

(1) A benyújtott pályázatokról a miniszter írásban dönt. A miniszter döntésével szemben jogorvoslatnak helye nincs.

(2) A miniszter az (1) bekezdésében foglalt döntése helyett a helyi önkormányzatok részére ígérvény kibocsátásáról is dönthet. Az ígérvény olyan feltételes döntést jelent, amelynek során a miniszter meghatározott összegű támogatás nyújtását ígéri a helyi önkormányzat részére arra az esetre, ha az a támogatásról szóló döntés évében, vagy az azt követő évben ugyanazon műszaki tartalmú pályázatához céltámogatásban részesül. Az ígérvényes döntés érvényét veszíti, ha a helyi önkormányzat a támogatásról szóló döntés évében, vagy az azt követő évben a pályázatához céltámogatásban nem részesül.

(3) A minisztert az (1)-(2) bekezdésben foglalt döntésének meghozatalában Munkabizottság (a továbbiakban: bizottság) segíti. A bizottság az (1)-(2) bekezdésben foglalt döntés meghozatalához javaslatot ad a miniszter részére. A bizottság a támogatható pályázatokat rangsorolja.

(4) A bizottság elnökéről, titkáráról, valamint létszámáról (a továbbiakban együtt: bizottsági tagok) - az érintett minisztériumok (5) bekezdésben meghatározott kijelölését követően - a miniszter dönt. A bizottság tagjainak száma legfeljebb 9 fő lehet.

(5) A bizottságban szavazati joggal vesznek részt a miniszter által kijelölt köztisztviselők, a külön jogszabály szerinti kormányzati munkamegosztásnak megfelelően az érintett minisztériumok által kijelölt egy-egy személy. A bizottság tagjainak megbízatása visszavonásig szól.

(6) A bizottság ülésén tanácskozási joggal vesznek részt a miniszter által felkért külső szakértők.

(7) A bizottság ügyrendjét maga állapítja meg, titkársági feladatait a Főigazgatóság látja el.

(8) A bizottság szükség szerint, de legalább kéthavonta ülésezik. A bizottság üléseinek összehívásáról a Főigazgatóság gondoskodik.

(9) A bizottság tagjai nem vehetnek részt az adott pályázatra vonatkozó döntési javaslat kialakításában, ha a bizottsági tag vagy közeli hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pont]:

a) kötelezettség vagy felelősség alól mentesülne,

b) a pályázó tisztségviselője vagy a pályázóval munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll,

c) a pályázó cégnél tulajdonosi részesedéssel rendelkezik,

d) a pályázattal kapcsolatban bármilyen más előnyben részesül, vagy a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt.

(10) A bizottsági tag a pályázattal kapcsolatban a Főigazgatóság rendelkezésére álló valamennyi iratba betekinthet.

10. §

(1) A Főigazgatóság a pályázatokat, a támogatásról szóló döntésre vonatkozó javaslatát, a vízügyi igazgatóság, a Tanács, valamint a külső szakértők szakvéleményével együtt 10 munkanappal a bizottság ülése előtt a tagok részére átadja.

(2) A miniszter a 9. § (1)-(2) bekezdésben foglalt döntését a bizottság javaslatának ismeretében, a javaslatot követő 10 munkanapon belül hozza meg.

11. §

(1) A pályázatok elbírálása során a helyi önkormányzatok pályázatai közül előnyben részesülnek azok a pályázatok, ahol a helyi önkormányzat külön jogszabályban meghatározott környezetvédelmi programmal rendelkezik.

(2) A pályázatok elbírálása során előnyben részesíthetőek azok a pályázatok, amelyek EU támogatásban részesülő projekthez kapcsolódnak, de a beruházás műszaki tartalmánál fogva EU támogatás igénybevételére nem kerülhet sor.

12. §

A miniszter döntését - a támogatás kedvezményezettjének, a támogatás tárgyának, a támogatás összegének, valamint megvalósítási helyének megjelölésével - a Minisztérium a döntést követő 10 munkanapon belül internetes honlapján, két országos terjesztésű napilapban, illetve hivatalos lapjának a döntést követően megjelenő lapszámában közzéteszi.

A szerződéskötés és a szerződésmódosítás szabályai

13. §

A támogatásban részesülővel (a továbbiakban: kedvezményezett) - a szerződéskötéshez szükséges valamennyi feltétel teljesülése esetén - a támogatás helye szerint illetékes vízügyi igazgatóság köt szerződést. A kedvezményezettnek a szerződés megkötésére a vízügyi igazgatóság által meghatározott időtartam, de legfeljebb a döntés kézhezvételétől - a 9. § (2) bekezdésében meghatározott esetben a céltámogatásról szóló döntéstől - számított 180 nap áll a rendelkezésére.

14. §

A szerződés módosítására a kedvezményezettnek fel nem róható okból, vis maior, illetve adatváltozás miatt kerülhet sor.

15. §

(1) A szerződés módosítására irányuló kérelmet a támogatás helye szerint illetékes vízügyi igazgatóság részére lehet benyújtani.

(2) A szerződés módosítására irányuló kérelmekről a vízügyi igazgatóság, valamint a miniszter dönt.

(3) A vízügyi igazgatóság a szerződés módosítására irányuló kérelmet értékeli és 10 munkanapon belül dönt - a 16. § (1)-(2) bekezdésében foglaltak kivételével - a szerződés módosításáról.

(4) Amennyiben a szerződés módosítására irányuló kérelem a 16. § (1)-(2) bekezdésében foglaltakat érinti, úgy a vízügyi igazgatóság az értékelést követően a kérelmet javaslatával együtt - a benyújtást követő 8 munkanapon belül - továbbítja a Főigazgatóság részére.

(5) A Főigazgatóság a szerződés módosítására irányuló kérelmet 6 munkanapon belül értékeli és a támogatásra vonatkozó javaslatával, valamint a vízügyi igazgatóság szakvéleményével együtt továbbítja - a 16. § (2) bekezdésében foglalt eset kivételével - a bizottság részére. A bizottság a szerződés módosítására irányuló javaslatát 15 munkanapon belül továbbítja a miniszter részére.

16. §

(1) A szerződés módosítására irányuló kérelemről a bizottság javaslata alapján a miniszter dönt, amennyiben az a program műszaki tartalmát, kezdési és befejezési időpontját (ideértve a próbaüzem lefolytatást), a támogatás formáját, a visszatérítendő kamattámogatás visszafizetésének időbeli ütemezését, valamint a támogatás folyósításának időbeli ütemezését érinti (ide nem értve az előző évben fel nem használt támogatás, illetve a támogatásnak a támogatási szerződésben rögzített halmozódásának megfelelő folyósítását).

(2) A szerződés módosítására a bizottság javaslata nélkül is sor kerülhet a fejlesztés támogatási szerződésben meghatározott befejezési időpontjának egyszeri alkalommal és legfeljebb 90 nappal történő meghosszabbítása esetén.

(3) A miniszter az (1) bekezdésben foglalt döntését a bizottság javaslatát követő 10 munkanapon belül, a (2) bekezdésben foglalt döntését a Főigazgatóság javaslatát követő 10 munkanapon belül hozza meg.

(4) A miniszter döntését a Minisztérium a 12. §-ban foglalt rendelkezések értelemszerű alkalmazásával teszi közzé.

A támogatások felhasználásának ellenőrzése

17. §

A VICE ellenőrzésének célja, hogy elősegítse

a) a támogatás rendeltetésszerű felhasználását,

b) a környezetvédelmi és természetvédelmi céloknak megfelelő, környezetileg hatásos, táj-, természetvédelmi, vízgazdálkodási szempontból eredményes, gazdaságilag hatékony felhasználását,

c) a működési problémáinak feltárását és a tapasztalatok alapján a szükséges intézkedések megtételét.

18. §

(1) A támogatások felhasználását a vízügyi igazgatóság, a Főigazgatóság, a Minisztérium, a külön jogszabályokban, továbbá a támogatási szerződésben meghatározott szervezetek ellenőrzik. Az ellenőrzés része lehet a helyszíni ellenőrzés is.

(2) A Minisztérium megbízásából az ellenőrzést a vízügyi igazgatóság, a Főigazgatóság, illetve szükség esetén külső szakértők, szakértő szervezetek is végezhetik.

(3) A támogatás ellenőrzését a támogatás felhasználása során negyedévente, valamint a támogatás befejezését követően a vízügyi igazgatóság ellenőrzi.

(4) A támogatások felhasználását a vízügyi igazgatóság teljes körű eredményességi, hatékonysági és célszerűségi elemzéssel zárja.

(5) A támogatás nem rendeltetésszerű, a szerződéssel ellentétes, illetve az attól eltérő felhasználását az ellenőrző szerv a kedvezményezettel közösen felvett jegyzőkönyvben rögzíti, és haladéktalanul javaslatot tesz a szükséges intézkedések megtételére.

Záró rendelkezések

19. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 8. napon lép hatályba, egyidejűleg a vízügyi célelőirányzat felhasználásáról szóló 11/1999. (III. 11.) KHVM rendelet, valamint az azt módosító 33/2001. (X. 4.) KöViM rendelet, 19/2002. (III. 30.) KöViM rendelet hatályát veszti.

(2)[3] E rendelet hatálybalépését megelőzően a benyújtott pályázatokra, valamint az odaítélt támogatásokra - a többször módosított - a vízügyi célelőirányzat felhasználásáról szóló 11/1999. (III. 11.) KHVM rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni. A már megítélt támogatások, illetve megkötött szerződések átütemezéséről a miniszter a Tárcaközi Bíráló Bizottság helyett a - 9. § (3) bekezdés szerinti - bizottság javaslata alapján dönt.

(3) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekre - a többször módosított - az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.

Dr. Kóródi Mária s. k.,

környezetvédelmi és vízügyi miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Módosította a 1/2004. (II. 6.) KvVM rendelet 15. § a) pontja. Hatályos 2004.02.06.

[2] Módosította a 1/2004. (II. 6.) KvVM rendelet 15. § b) pontja. Hatályos 2004.02.06.

[3] Módosította a 11/2003. (VII. 18.) KvVM rendelet 4. § - a. Hatályos 2003.07.21.

Tartalomjegyzék