Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

11/1999. (III. 11.) KHVM rendelet

a vízügyi célelőirányzat felhasználásáról

A Magyar Köztársaság 1999. évi költségvetéséről szóló 1998. évi XC. törvény (a továbbiakban: Ktv.) 67. §-ának (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 49. §-ának o) pontjában, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Kr.) foglaltakra - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. § (1) A rendelet hatálya a Ktv. 66. §-a (2) bekezdésének b) pontjában megnevezett "Vízügyi célelőirányzat" (a továbbiakban: VICE) felhasználása körében

a) az igényelhető támogatás, illetve pályázat szabályaira, a pályázatokat elbíráló bizottság összetételére, a döntéshozatallal kapcsolatos egyes szabályokra,

b) a megítélt támogatások felhasználásával kapcsolatos feladatokra, az ezzel járó alapvető jogokra és kötelezettségekre, továbbá a támogatás felhasználásának ellenőrzésére,

c) a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvényben (a továbbiakban: Vgtv.) meghatározott vízgazdálkodási közfeladatok finanszírozásának a VICE-ből nem pályázati úton történő kiegészítésére

terjed ki.

(2) E rendelet alkalmazásában

a) közcélt szolgáló vízgazdálkodási feladat: olyan tevékenység gyakorlása, létesítmény, technológia megvalósítása, működtetése, fenntartása, amely a jogszabályban meghatározott, a legszélesebb értelemben vett vízgazdálkodási célkitűzéseket, így a vizek hasznosítását, a hasznosítási lehetőségek mennyiségi és minőségi értelemben vett megőrzését, a vizek kártételeinek elhárítását, illetve a kártételek megelőzését szolgálja,

b)[1] közcélú vízgazdálkodási feladat: az államnak, az önkormányzatoknak és a vízgazdálkodási társulatoknak a Vgtv. szerinti közfeladatai

Felhasználási célok

2. § (1)[2] A VICE - a Vgtv.-ben és a Ktv.-ben előírt fizetési kötelezettségből eredő - bevételi forrásai, a közcélt szolgáló, illetve közcélú vízgazdálkodási feladatok megvalósítását, ezen belül a Vgtv. 15. §-ának (8) bekezdésében meghatározott, a következő feladatok ellátásának elősegítését szolgálják:

a) a víztakarékosságot, az ivóvíz minőségű víz gazdaságos felhasználását, a víz minőségét javító és védő berendezések, technológiák bevezetését, az ivóvízellátás védelmét, biztonságának növelését, valamint a vizek kártételei elleni védelmet szolgáló létesítmények megvalósítását;

b) a közcélú vízi létesítmények (víziközművek, víz- és szennyvízelvezető, illetve -tisztító művek, belterületi és egyéb vízrendezési művek) létesítését, fejlesztését, ideértve az üzemelő vízbázisok biztonságba helyezését, a védőterületek kialakítását, a jogszabályban meghatározott egyéb vízgazdálkodási közfeladatok ellátását, továbbá vízkárok vagy egyéb természeti hatások folytán a közcélú vízi létesítményekben keletkezett hibák kijavítását, károsodások megszüntetését;

c)[3] A vízkészletek feltárását, a vízrajzi tevékenység fejlesztését, a távlati ivóvízbázisok védelmét, a vizek kártételei elleni védelmet és védekezést (együttesen vízkárelhárítást), ideértve e tevékenység végrehajtására való felkészülés finanszírozását is, a vízminőségi kárelhárítást, a vízminőséget veszélyeztető egyéb rendkívüli események következményeinek elhárítását szolgáló létesítmények megvalósítását, eszközök beszerzését, a vízgazdálkodási kutatás és műszaki fejlesztés forrásainak kiegészítését, illetve a vízgazdálkodás állami feladatainak ellátásához nyújtott egyéb támogatást, valamint a vízkészletjárulék (a továbbiakban: Vkj.) beszedésével és befizetésével, továbbá a VICE működtetésével kapcsolatos kiadások fedezetét, ideértve e feladatok előkészítését megalapozó tevékenységet is.

(2) A VICE feletti döntési hatáskört - a célelőirányzaton belüli, a kiadási jogcímek közötti átcsoportosításra is kiterjedően - a közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter (a továbbiakban: miniszter) gyakorolja.

(3)[4] A VICE támogatásának 40%-a az (1) bekezdés a)-b) pontjaiban megjelölt célok, 35%-a pedig az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott feladatok ellátásának finanszírozására fordítható. A támogatás 5%-a a vízkészletjárulék beszedésével és befizetésével, továbbá a VICE működtetésével összefüggő kiadások fedezetére használható fel, 20%-a pedig tartalékként az árvíz- és belvízvédekezés (ideértve a vízkárok elleni védekezés hatékonyságát szolgáló, megelőző tevékenységet is), valamint a vízminőségi kárelhárítás finanszírozását szolgálja, illetve ilyen célra különíthető el.

(4) A VICE (1) bekezdésben meghatározott bevételei - jogszabály eltérő rendelkezésének hiányában - nem vonhatók el.

(5) A VICE maradványa a következő évben az (1) bekezdésben megjelölt célokra és a (3) bekezdésben meghatározott arányoknak megfelelően - az Áht. 49. §-ának g) pontjában foglaltak alapján - a miniszter rendelkezése szerint használható fel.

A pályázat kiírása

3. § (1) A 2. § (1) bekezdésének a) és b) pontjában megjelölt felhasználási célok támogatása és finanszírozása, a támogatás igénybevétele pályázati úton történik. A pályázatot a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium (a továbbiakban: KHVM) - a Belügyminisztériummal, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériummal, a Gazdasági Minisztériummal, a Környezetvédelmi Minisztériummal, valamint a Pénzügyminisztériummal egyetértésben - írja ki a miniszter által jóváhagyott keretösszeg alapján. A pályázati felhívást a KHVM hivatalos lapjában - a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Értesítőben (a továbbiakban: Értesítő) - kell közzétenni. A pályázati adatlapot az illetékes vízügyi igazgatóság (a továbbiakban: VÍZIG) bocsátja a pályázó rendelkezésére.

(2) A pályázati kiírás tartalmazza az egyes felhasználási célokra rendelkezésre álló keretösszegeket, a pályázat kötelező tartalmi elemeit, feltételeit, a benyújtás és az elbírálás rendjének szabályait, valamint a pályázók számára szükséges egyéb információkat.

(3) A VICE felhasználásának összehangolása, a pályázat kiírása, benyújtása, elbírálása és a támogatás folyósítása során a Kr. előírásainak betartásával kell eljárni.

(4) A pályázatok benyújtási határideje folyamatos, elbírálásukat legkésőbb a benyújtást követő három hónapon belül el kell végezni.

4. § (1) A VICE bevételeinek részét képező mezőgazdasági vízhasználatok (különösen az öntözés, az állattartó telepek vízellátása, a termálvíz mezőgazdasági hasznosítása, a halastavak vízellátása, a rizstermelés) után a tárgyévet megelőző évben ténylegesen befizetett vízkészletjárulék (a továbbiakban: Vkj.) 2,2-szeresének megfelelő összeget végleges pénzeszközátadásként a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium fejezet részére kell átutalni a tárgyévet követő év január 31-éig.

(2) Az átadott-átvett összeg felhasználására a pályázatot a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium írja ki.

A pályázat elbírálása

5. § (1)[5] A beérkezett pályázatokat - a (4) bekezdésben meghatározott kivétellel - a pályázati kiírásban megjelölt tartalmi követelmények alapján a pályázati cél, a támogatás helye szerint illetékes VIZIG felülvizsgálja, és a hozzá benyújtott támogatási kérelmeket a Területi Vízgazdálkodási Tanács írásbeli véleményének ismeretében, javaslatával ellátva a benyújtástól számított 30 napon belül megküldi az Országos Vízügyi Főigazgatóságnak (a továbbiakban: OVF). A VIZIG gondoskodik a pályázatnak a VICE mellett megjelölt egyéb támogatási források kezelői részére történő haladéktalan megküldéséről.

(2)[6] A víziközmű fejlesztési célú pályázatokat a VÍZIG csak abban az esetben fogadhatja el, ha a pályázathoz csatolják a - külön jogszabály szerint előírt - jóváhagyott megvalósíthatósági tanulmányt.

(3) Előnyben kell részesíteni azokat a víziközmű fejlesztési pályázatokat, amelyek kihasználatlan, felesleges kapacitással rendelkező víziközműrendszerekhez kapcsolódnak, illetve több helyi önkormányzat összefogásával valósulnak meg.

(4)[7] Ha az e rendeletben meghatározott és közcélt (különösen belterületi vízrendezést) szolgáló vízgazdálkodási közfeladatokkal kapcsolatos támogatás igénybevételére a VIZIG pályázatot nyújt be, a pályázat elbírálására az 5. § (1) és (3) bekezdésében meghatározott és a VIZIG részére megállapított feladatokat - az (1) és (2) bekezdés megfelelő alkalmazásával - az OVF látja el.

6. § (1) A pályázatokat döntésre a Tárcaközi Bíráló Bizottság (a továbbiakban: TBB) készíti elő.

(2) A TBB tagjait - egy-egy főt - a belügyminiszter, a földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter, a gazdasági miniszter, a környezetvédelmi miniszter, a pénzügyminiszter, valamint két főt - a TBB elnökét és titkárát - a miniszter jelöli ki.

(3) A TBB - a megalakulását követő 30 napon belül - maga állapítja meg ügyrendjét, amelyet a miniszter hagy jóvá.

(4) A TBB írásbeli javaslata alapján a pályázatokról és az elfogadott pályázatok támogatásának mértékéről a miniszter dönt.

(5) A TBB az írásbeli javaslatáról jegyzőkönyvet készít, amely tartalmazza

a) a pályázat lényegét, illetve a támogatással elérni kívánt célt,

b) a javaslat alapvető indokait,

c) a támogatási forma és mérték meghatározásának szempontjait és indokolását,

d) a kikötött biztosítékok megfelelőségének szempontjait,

e) az egyes pályázatokra adott szavazatok eredményét,

f) egyéb, a javaslattevő által fontosnak vélt körülményeket.

(6) A pályázatok elbírálásáról a döntéshozó emlékeztetőt készít, amely tartalmazza az elbírálás szempontjait, a döntést és annak indokolását. Az emlékeztetőt a pályázók megtekinthetik.

(7) A pályázat alapján a célelőirányzatból

a) vissza nem térítendő,

b) kamatmentes visszatérítendő,

c) a mindenkori jegybanki alapkamat mértékével azonos kamatozású, visszatérítendő,

d) az a)-c) pontokban meghatározott különböző feltételek együttes alkalmazására (kombinációjára) alapozott

támogatás nyújtható.

(8) Az (7) bekezdés b) pontjában, valamint c) pontjában meghatározott támogatás és kamatai összegének törlesztését a felhasználásra megállapított határidőt - több évre szóló támogatás esetén az utolsó ütemet - követő évben kell megkezdeni, és a szerződésben foglaltak szerint, de legfeljebb öt éven belül kell befejezni. A törlesztést negyedévenként egyenlő részletekben kell teljesíteni. Kamat esetén a kamat összegét az alapját képező támogatás összegének visszafizetésével együtt kell megfizetni.

(9) Az elfogadott támogatási döntést követő 10 munkanapon belül adatot kell szolgáltatni a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) részére a Kr. 8. számú mellékletében előírtak szerint.

A pályázat eredményének kihirdetése, a szerződések megkötése és nyilvántartása

7. § (1) A miniszter döntését - a támogatás kedvezményezettje megnevezésének, a támogatás tárgyának, a támogatás összegének, a támogatott program megvalósítási helyének megjelölésével - az Értesítőben, a döntés meghozatalát követő számban, de legkésőbb 15 munkanapon belül nyilvánosságra kell hozni, amelyet hivatalos eredményhirdetésnek kell tekinteni. A támogatásról szóló döntés kötelezettségvállalásnak minősül.

(2)[8] A pályázaton elnyert támogatás felhasználásáról - feltéve, hogy az 5. § (4) bekezdése szerinti pályázatot nem nyújtott be - a támogatás helye szerint illetékes VIZIG a pályázat nyertesével szerződésben állapodik meg. A szerződés megkötésére a kedvezményezett számára egyidejűleg megfelelő határidőt kell megállapítani. Ennek időpontjáig a támogatási döntésre az ajánlati kötöttség szabályait kell alkalmazni.

(3) A támogatási szerződést az illetékes VÍZIG, a Kr.-ben rögzített feltételek alapján köti meg, és a támogatást a Kr. rendelkezései alkalmazásával folyósítja. A VÍZIG a szerződések megkötéséről, pénzügyi teljesítéséről, engedélyezett átütemezéséről naprakész nyilvántartást vezet, és ezekről a TBB ülése előtt egy héttel az OVF tájékoztatja a KHVM-et.

(4) A pályázat útján adható támogatás esetén a pályázat tartalmi követelményei tekintetében a Kr. 8. számú mellékletében szereplő adatlap kitöltéséről az OVF gondoskodik, és a KHVM küldi meg azt a Kincstár, valamint - több támogatási forrásra benyújtott támogatási igény esetén - az érintett előirányzatok kezelői részére, a pályázati döntésről készült emlékeztető mellékleteként.

(5) A teljesítésigazolás, valamint a Kr. 9. számú mellékletében szereplő kitöltött adatlap OVF-nek történő megküldését követően az illetékes VÍZIG intézkedik a Kincstárnál a támogatás kedvezményezett részére történő kiutalásáról.

8. § A már megítélt támogatások, illetve megkötött szerződések esetleges átütemezéséről az illetékes VÍZIG kezdeményezésére, az OVF előterjesztése és a TBB javaslata alapján a miniszter dönt.

9. § (1) A VÍZIG a szerződések megkötéséről, az odaítélt támogatással kapcsolatos pénzügyi teljesítésről, az engedélyezett átütemezésről nyilvántartást vezet.

(2) A támogatás összegét - beruházás esetén a felhasználás pénzügyi ütemezésének megfelelő részletekben - a szerződésben meghatározott rendeltetéssel kell átutalni.

(3) A támogatás szerződés szerinti felhasználását a VÍZIG ellenőrzi, és ellátja a teljesítés igazolásával összefüggő feladatokat. A nem rendeltetésszerű, a szerződéssel ellentétes, illetve az attól eltérő felhasználásra vonatkozó esetben megállapításait a kedvezményezettel közösen felvett jegyzőkönyvben rögzíti.

(4)[9] Amennyiben a támogatás igénybevételére a VIZIG pályázatot nyújt be, a 7. § (2) és (3), valamint (5) bekezdésében, továbbá a 8. és 9. §-okban a VIZIG részére megállapított - a külön jogszabály* szerinti vízkárelhárítási - feladatokat, a hivatkozott rendelkezések megfelelő alkalmazásával az OVF látja el.

(5)[10] A támogatások időarányos felhasználásáról, illetve a felhasználás befejezéséről az OVF negyedévenként tájékoztatást ad a miniszter részére.

A bevételekkel, kiadásokkal, nyilvántartásokkal, ellenőrzéssel kapcsolatos egyéb szabályok

10. § (1) Az OVF a VICE kezelésének operatív feladatai végrehajtása céljából, a számvitelről szóló 1991. évi XVIII. törvényben (a továbbiakban: Szt.), valamint a költségvetési gazdálkodási rendben működő szervezetekre vonatkozó számviteli szabályozásokban rögzített alapelvek, értékelési előírások alapján kialakítja, és írásba foglalja a VICE adottságainak, követelményeinek leginkább megfelelő - az Szt. végrehajtásának módszereit, eszközeit meghatározó - számviteli politikát és számlarendet.

(2) Az OVF gondoskodik a VICE-t megillető - a VÍZIG-ek VICE-alszámláiról befolyó - bevételek központi nyilvántartásáról, ellátja a visszaosztott források VÍZIG-ek által történő felhasználásának ellenőrzését, illetve az ezen feladatokkal összefüggő operatív pénzügyi teendőket. Naprakész nyilvántartást vezet a VICE bevételeinek és kiadásainak egyenlegéről.

(3) A területi operatív teendők ellátása a VÍZIG feladatát képezi.

(4) Az OVF a VICE bevételeiről és kiadásairól a költségvetési szervek beszámolási és könyvvezetési kötelezettségéről szóló 54/1996. (IV. 12.) Korm. rendelet előírásai szerint könyvviteli nyilvántartást vezet.

(5) Az OVF, továbbá a VÍZIG a VICE terhére vállalt kötelezettségekről, az azokkal kapcsolatos bevételekről és kiadásokról (a kötelezettségek teljesítéséről) jogcímenként, illetve támogatott szervezetenként naprakész nyilvántartást vezet.

(6) A VICE bevételét képező mezőgazdasági célú vízhasználatok (különösen az öntözés, az állattartó telepek vízellátása, a termálvíz mezőgazdasági hasznosítása, a halastavak vízellátása, a rizstermelés stb.) után teljesített befizetéseket a VICE többi bevételétől elkülönítetten kell nyilvántartani.

(7) A VICE pénzeszközeit a Magyar Államkincstárnál (a továbbiakban: Kincstár) vezetett számlán (a továbbiakban: VICE-számla) kell tartani.

(8) A befizetésre kötelezettek - a vízhasználók, az üzemi fogyasztók, valamint az egyéb befizetők - a kötelezettség keletkezésének helye (telephely) szerint illetékes VÍZIG Kincstárnál vezetett VICE-alszámlájára fizetik be a Vkj.-t, a késedelmi pótlékot, az adóbírságot, a mulasztási bírságot, a korábban nyújtott kamatmentes visszatérítendő támogatás és a kedvezményes kamatozású visszatérítendő támogatás törlesztő részleteit, a visszavont támogatást, az előírt kamatokat, továbbá a vízjogi engedély nélkül vagy attól eltérően megvalósított vízi létesítmények, vízi munkák vagy gyakorolt vízhasználatok miatt a vízügyi hatóság által kivetett bírságot (vízgazdálkodási bírság).

(9) A VÍZIG a VICE-alszámlára befizetett összegek, továbbá a VICE-számláról visszautalt összegek terhére - a VICE-számlára történő átutalás, a megállapított támogatások szerződés szerinti folyósítása, a jogszerű visszatérítések (például téves utalások) pénzügyi rendezése kivételével - kifizetést nem teljesíthet. A VICE-alszámla és a VÍZIG előirányzat-felhasználási keretszámlája (más számlája) között VICE-alszámlát terhelő pénzügyi kapcsolat nem létesíthető.

(10) A VÍZIG a VICE-alszámlára teljesített - összevonva 1 millió forintot elérő - befizetések összegét legkésőbb a befizetés teljesítését igazoló kincstári számlakivonat kézhezvételét követő második munkanapon köteles a VICE-számlára átutalni.

(11) A VÍZIG feladatkörébe tartozóan megállapított támogatás összegét az OVF a VICE-számláról a VICE-alszámlára - a teljesítésigazolás és számlamásolat alapján - a VICE mindenkori pénzügyi helyzetének figyelembevételével utalja át. A VÍZIG a támogatások címén visszautalt összegeket köteles a kedvezményezett részére (számlájára) két munkanapon belül átutalni.

(12) Az OVF a VICE forrásai terhére engedélyezett minden más kifizetést közvetlenül a VICE-számláról teljesít a jogosult részére (számlájára).

Záró rendelkezések

11. § (1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban - a (2) bekezdés szerinti kivétellel - 1999. január 1-jétől kell alkalmazni.

(2) A hatálybalépést megelőzően benyújtott pályázatokra a benyújtás időpontjában hatályos rendelkezéseket kell alkalmazni.

(3) Hatálybalépésével egyidejűleg a területi vízgazdálkodási tanácsokról szóló 5/1998. (III. 11.) KHVM rendelet 3. §-a (3) bekezdésének a) pontja a következő af) ponttal egészül ki:

(A Tanács működési területén véleményezi)

"af) a vízügyi célelőirányzatból adható támogatás felhasználására irányuló pályázatokat."

Katona Kálmán s. k.,

közlekedési, hírközlési és vízügyi miniszter

Lábjegyzetek:

[1] 1995. évi LVII. törvény 2. §, 4. §, 7. §, 16. § és 1. számú melléklet 11. pont.

[2] 1995. évi LVII. törvény 15. § (7) bek., 29. § (3) bek. és 1998. évi XC. törvény 10. számú melléklet.

[3] Megállapította a 19/2002. (III. 30.) KöViM rendelet 1. § - a. Hatályos 2002.04.14.

[4] Megállapította a 19/2002. (III. 30.) KöViM rendelet 2. § - a. Hatályos 2002.04.14.

[5] Megállapította a 19/2002. (III. 30.) KöViM rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2002.04.14.

[6] 104/1998. (V. 22.) Korm. rendelet.

[7] Beiktatta a 19/2002. (III. 30.) KöViM rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2002.04.14.

[8] Megállapította a 19/2002. (III. 30.) KöViM rendelet 4. § - a. Hatályos 2002.04.14.

[9] Beiktatta a 19/2002. (III. 30.) KöViM rendelet 5. § - a. Hatályos 2002.04.14.

[10] Számozását módosította a 19/2002. (III. 30.) KöViM rendelet 5. § - a. Hatályos 2002.04.14.

Tartalomjegyzék