13/2004. (IV. 19.) FMM rendelet
az egyéni védőeszközök megfelelőségét vizsgáló, tanúsító, ellenőrző szervezetek kijelölésének részletes szabályairól és az Európai Bizottságnak, illetőleg az Európai Unió tagállamainak való bejelentéséről, valamint a kijelölési eljárásért Fizetendő igazgatási szolgáltatási díjról
A műszaki termékek megfelelőségét vizsgáló, ellenőrző és tanúsító szervezetek kijelöléséről szóló 182/1997. (X. 17.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 11. §-ában kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel a munkavédelemről szóló 1993. évi XCIII. törvény 18. §-ának (5) bekezdésében foglaltakra, az egészségügyi, szociális és családügyi miniszterrel, valamint a gazdasági és közlekedési miniszterrel - a 22. § tekintetében a pénzügyminiszterrel - egyetértésben a következőket rendelem el:
Általános rendelkezések
1. §
(1) E rendelet az egyéni védőeszközök megfelelőségét vizsgáló, tanúsító, illetőleg ellenőrző szervezetek kijelölése és az Európai Bizottságnak, illetőleg az Európai Unió tagállamainak való bejelentése - az államigazgatási eljárás általános szabályainak alkalmazásán alapuló - rendjére terjed ki.
(2)[1] A rendeletben meghatározott kijelölési eljárásban a kijelölést a szociális és munkaügyi miniszter - az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség (a továbbiakban: OMMF) kijelölését kivéve - az OMMF elnöke (a továbbiakban: kijelölő) útján látja el.
Értelmező rendelkezések
2. §
E rendelet alkalmazásában:
a) bejelentett (notifikált) szervezet, egyéni védőeszköz, EK típusvizsgálat és EK típustanúsítvány alatt az egyéni védőeszközök követelményeiről és megfelelőségének tanúsításáról szóló 2/2002. (II. 7.) SZCSM rendeletben meghatározott fogalmakat, illetve eljárást kell érteni;
b) egyéni védőeszköz megfelelősége: azon meghatározott követelmények teljesülése, amelyek biztosítják, hogy az egyéni védőeszköz a használóját vagy a viselőjét megvédi azoktól a kockázatoktól, amelyek ellen tervezték és gyártották;
c) ellenőrzés: olyan eljárás, amely alapján az e rendelet szerint kijelölt szervezet értékeli és tanúsítványban igazolja, hogy az egyéni védőeszköz gyártásának minőségbiztosítási rendszere teljesíti a vonatkozó normatív dokumentumokban előírt követelményeket;
d) kijelölés: olyan eljárás, amelynek során a bejelentett (notifikált) szervezetté válás feltételeinek meglétét a kijelölő megállapítja és a kijelölő okiratot (a továbbiakban: Okirat) kiadja;
e) kijelölés területe: a kijelölő által elismert egyéni védőeszköz típusra vonatkozó vizsgálói, tanúsítási, illetőleg ellenőrzési tevékenység;
f) kijelölt vizsgáló vagy tanúsító, illetőleg ellenőrző szervezet: a megfelelőség értékelési eljárásban vizsgálói, tanúsítói, illetőleg ellenőrzési tevékenység végzésére Okirattal rendelkező szervezet;
g) minősítő jegyzőkönyv: a Nemzeti Akkreditáló Testület (a továbbiakban: NAT) által lefolytatott eljárás alapján kiadott dokumentum annak hivatalos elismerésére, hogy a kijelölést kérelmező szervezet felkészült a kijelölés területe szerinti tevékenység(ek) meghatározott feltételek szerinti végzésére;
h) normatív dokumentum: összefoglaló szakkifejezés, amely magában foglalja a jogszabályokat, szabványokat, műszaki előírásokat, műszaki irányelveket és szabályzatokat;
i) tanúsítás: olyan eljárás, amely alapján az e rendelet szerint kijelölt szervezet EK típustanúsítványban igazolja, hogy az egyéni védőeszköz megfelel a vonatkozó normatív dokumentumokban előírt követelményeknek;
j) tanúsítási jel: kijelölt tanúsító szervezet által kibocsátott vagy alkalmazott védjegyeztetett jel.
A kijelölési eljárás megindítása
3. §
(1) A kijelölést az 1. számú melléklet szerinti kérelemmel az OMMF keretében működő Kijelölést Előkészítő Bizottságnál lehet kezdeményezni.
(2) A kérelemhez csatolni kell:
a) a cégbejegyzést tanúsító végzés másolatát;
b) a társasági szerződés, az alapító okirat vagy az alapszabály másolatát;
c) a kérelemben megjelölt kijelölési területre vonatkozó minőségügyi kézikönyv és az eljárási szabályzat egy-egy példányát;
d) a tanúsítási jel másolatát;
e) a felelősségbiztosítási szerződés megkötését igazoló okirat másolatát;
f) azoknak a tevékenységeknek a megnevezését, amelyek elvégzését a kérelmező alvállalkozásba kívánja adni és az alvállalkozó azonosító adatait;
g) ellenőrzésre irányuló kérelem esetén az azonos tevékenységre vonatkozó NAT által kiadott minősítő jegyzőkönyv, illetőleg akkreditálási okirat másolatát;
h) az a) -g) pontokban előírt követelményeknek való megfelelőségre vonatkozó kérelmezői nyilatkozattételt;
i) kötelezettségvállalást arra vonatkozóan, hogy a kijelölési kérelem elbírálásával kapcsolatosan keletkezett esetleges szakértői költségeket a kérelmező vállalja, illetve annak elmaradása esetén az azonnali beszedési megbízás alkalmazásához hozzájárul;
j) az igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló napi bankkivonatot.
(3) A kérelemhez csatolt dokumentumokat a kijelölést kérő (a továbbiakban: kérelmező) hiteles (cégszerű) aláírásával magyar nyelven szolgáltatja, illetőleg az idegen nyelven készült anyagok fordításának szakmai megfelelőségét hiteles (cégszerű) aláírásával tanúsítja, vagy erre jogosult szervvel tanúsíttatja.
(4) A kérelemhez csatolható:
a) a kijelölési területre érvényes akkreditálási okirat másolata;
b) a kijelölési területre érvényes NAT minősítő jegyzőkönyv másolata;
c) a nemzetközi tanúsítási rendszerben kapott elismerések másolata;
d) egyéb, a kijelölés iránti kérelemben megjelölt tevékenységre vonatkozó referencia.
A Kijelölést Előkészítő Bizottság
4. §
(1)[2] A Kijelölést Előkészítő Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) öttagú, amelynek négy tagját az OMMF jelöli ki, akik közül egy fő munkahigiénés szakirányú szakképesítéssel rendelkező orvos vagy munkahigiénés szakértő, ötödik tagja a NAT képviselője. Csak olyan személyek jelölhetők ki a Bizottságba, akik előzetesen hozzájárultak az összeférhetetlenség vizsgálatához szükséges személyes adatkezeléshez.
(2)[3] Abban az esetben, ha a kijelölés más miniszter feladat- és hatáskörébe tartozó tevékenységet is érint, különös tekintettel a Magyar Bányászati és Földtani Hivatal feladatkörére, a Bizottság munkájában - felkérésére - az adott minisztérium képviselője ideiglenes tagként vesz részt.
(3) A Bizottság állandó tagjait a delegáló szervezetek vezetői írásban jelölik ki 3 évre szólóan.
(4) A Bizottság saját ügyrend szerint működik. Az ügyrendben rendelkezni kell különösen a Bizottság vezetőjének megválasztása szabályairól, valamint feladatairól. A Bizottság határozatképes, ha ülésén legalább három tag jelen van, döntéseit a bizottsági tagok egyszerű szótöbbségével hozza. Szavazategyenlőség esetén a Bizottság vezetőjének szavazata dönt.
(5) A Bizottság írásban tájékoztatja a kérelmezőt a Bizottság személyi összetételéről, és szükség szerint javaslatot tesz szakértő (szakértők) személyére.
(6) Az eljárás során a Bizottság tagjai és a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 685. § b) pontja szerinti közeli hozzátartozóik nem állhatnak a kérelmezővel munkavégzésre irányuló jogviszonyban, nem viselhetnek tisztséget a kérelmező választott testületeiben, és nem lehetnek a kérelmező tulajdonosai.
(7) Az összeférhetetlenségről az eljárás megkezdésekor a Bizottság tagjainak írásban kell nyilatkozniuk, illetve a Bizottság tagja az eljárás folyamán a vele szemben felmerülő összeférhetetlenségi okot köteles haladéktalanul írásban bejelenteni.
(8) A kérelmező összeférhetetlenség, elfogultság címén a Bizottság bármely tagjával szemben az írásbeli tájékoztatás kézhezvételétől számított 3 napon belül kifogást nyújthat be. A határidő elmulasztása jogvesztő. A kifogást a kijelölőnél lehet benyújtani, amelyet az a kézhezvételtől számított nyolc napon belül bírál el. Az elbírálás csak a 2. számú melléklet szerinti Okirat kiadásával (visszavonásával) kapcsolatos döntés elleni jogorvoslatban támadható meg.
(9) Összeférhetetlenség esetén az érintett tag helyett a Bizottság vezetőjének felkérésére új személyt kell kijelölni és erről a kérelmezőt írásban tájékoztatni kell.
A kérelmezőre vonatkozó közös szabályok
5. §
A kérelmezőnek meg kell felelnie az R. 1. §-ában meghatározott feltételeknek, továbbá felkészültnek kell lennie a kijelölés területe szerinti tevékenység ellátására, és folyamatosan rendelkeznie kell
a) az eljárások leírását tartalmazó részletes szabályzattal (függetlenül annak elnevezésétől);
b) a normatív dokumentumokkal;
c) a kérelmező által feljogosított, megfelelő képzettséggel és gyakorlattal rendelkező alkalmas személyzettel;
d) működő minőségbiztosítási rendszerrel;
e) a kérelemben meghatározott kijelölés területe szerinti tevékenységre vonatkozó, az Európai Unióban engedélyezett biztosítónál kötött érvényes felelősségbiztosítási szerződéssel.
A vizsgálatra kijelölést kérelmezőre vonatkozó különös szabályok
6. §
A kérelmezőnek - az 5. §-ban foglalt követelmények teljesülésén túlmenően - rendelkeznie kell a kijelölés területe tekintetében
a) a vizsgálatok elvégzéséhez szükséges vizsgálóhelyiségekkel, terekkel;
b) vizsgáló-, mérő-, és egyéb berendezésekkel, eszközökkel és anyagokkal;
c) a kérelmező által a vizsgálatra feljogosított személyzettel.
A tanúsításra kijelölést kérelmezőre vonatkozó különös szabályok
7. §
(1) A kérelmezőnek - az 5. és a 6. §-okban foglalt követelmények teljesülésén túlmenően - rendelkeznie kell
a) a kijelölés területe tekintetében tanúsítási jellel, továbbá a jelhasználat engedélyezése, visszavonása során követendő eljárási szabályzattal;
b) a kérelmező által a tanúsításra feljogosított személyzettel.
(2) Nem jogosítható fel tanúsításra az adott egyéni védőeszköz típusának vizsgálatát, illetőleg ellenőrzését folytató személy.
(3) Vizsgálati és ellenőrzési eredmények kiértékelésével és a megfelelőség tanúsításával kapcsolatos tevékenység alvállalkozásba nem adható.
Az ellenőrzésre kijelölést kérelmezőre vonatkozó különös szabályok
8. §
(1) A kérelmezőnek - az 5-7. §-okban foglalt követelmények teljesülésén túlmenően - rendelkeznie kell
a) a kijelölés területe tekintetében a minőségbiztosítási rendszer kialakítására és fenntartására vonatkozó normatív dokumentumokkal, és az azokban meghatározott, a minőségbiztosítási rendszer értékelését és felügyeleti ellenőrzését lehetővé tevő személyi és tárgyi feltételekkel;
b) a kérelmező által ellenőrzésre feljogosított személyzettel.
(2) Nem jogosítható fel ellenőrzésre az adott egyéni védőeszköz típusának vizsgálatát, illetőleg tanúsítását folytató személy.
A kijelölési eljárás
9. §
(1) A Bizottság a kérelmező felkészültségét megvizsgálja és értékeli a következők alapján:
a) a szervezeti felépítésre, az általános működésre és a minőségügyre, illetve minőségbiztosításra vonatkozó követelmények;
b) a kérelemben megjelölt kijelölés területére vonatkozó jogszabályok, szabványok;
c) a személyzet szakmai alkalmassága a képzettségre és gyakorlatra is kiterjedően;
d) a helyszíni szemle megállapításai.
(2) A nemzeti akkreditálási rendszerben kiadott akkreditálási okirat benyújtása esetén - az abban meghatározott tevékenység vonatkozásában - a Bizottság eltekinthet az (1) bekezdésben foglaltak teljes körű megvizsgálásától.
(3) A Bizottság a kijelölési eljárással kapcsolatos valamennyi dokumentációt (kérelmet, kérelemhez csatolt dokumentumokat) köteles megőrizni.
(4) A Bizottság a kérelem és a csatolt dokumentumok alapján az eljárást lefolytatja, vagy adat kiegészítést kér.
(5) A kérelem megalapozott elbírálása érdekében a Bizottság a kérelmezőnél - előzetes egyeztetést követően - helyszíni szemlét tart. Ennek keretében szükség szerint
a) kéri az alap- és részvizsgálatok bemutatását, illetőleg a személyzettől a szükséges szakmai felvilágosítást;
b) ellenőrzi a rendelkezésre álló mérőeszközöket és vizsgáló berendezéseket, azok hitelesítésének, illetőleg kalibrálásának meglétét, áttekinti a műszernyilvántartást;
c) megtekinti a vizsgálóhelyiségeket, tereket.
(6) Amennyiben a kérelmező egyes tevékenységek elvégzését alvállalkozásba kívánja adni, a Bizottság az alvállalkozónál - a kérelmezőével azonos módon - vizsgálja a személyi, szakmai és tárgyi feltételek meglétét.
10. §
(1) A Bizottság a helyszíni szemle során feltárt észrevételeit írásban közli a kérelmezővel. A kérelmező a feltárt hiányosságok megszüntetéséről a szükséges dokumentációk egyidejű megküldésével, írásban tájékoztatja a Bizottságot.
(2) A Bizottság a hiányosságok megszüntetéséről a dokumentációk áttekintése és szükség szerint ismételt helyszíni szemle során győződik meg.
(3) Amennyiben a kérelmező a hiányosságot nem szünteti meg - ideértve az (1) bekezdés szerinti írásos tájékoztatás elmaradását is - úgy a Bizottság ennek a tényét rögzíti a javaslatában.
Kijelölés
11. §
(1) A Bizottság a helyszíni szemlét követő 15 napon belül javaslatot tesz a kijelölő részére - a 2. számú melléklet szerinti - Okirat kiadására vagy a kérelem elutasítására.
(2) A javaslat tartalmazza:
a) az összefoglaló értékelést az eljárásról és arról, hogy a kérelmező minden tekintetben megfelel-e a követelményeknek;
b) a kijelölést kizáró okok felsorolását;
c) indítványt a kijelölésre vagy az elutasításra;
d) elutasítási javaslat esetén a részletes indokolást.
(3) A kijelölő - a Bizottság javaslatában foglaltakat mérlegelve - a kérelmezőt az egyéni védőeszköz típusa tekintetében vizsgálói, tanúsítási, illetőleg ellenőrzési tevékenységre az Okirat kiadásával kijelöli.
(4) A kijelölő az Okiratot haladéktalanul megküldi a kérelmezőnek.
A bejelentésre vonatkozó szabályok
12. §
(1) A kijelölt szervezetet a kijelölés területe (feladatainak) feltüntetésével a kijelölő a Magyar Köztársaság brüszszeli állandó képviselete útján bejelenti az Európai Bizottságnak. Ennek keretében
a) a kijelölő kezdeményezi az azonosító szám előzetes kiadását az 1. számú melléklet szerinti kérelem benyújtását követően;
b) a kijelölés tényét az R. szerinti adatokkal, valamint az azonosító számmal a kijelölő a Magyar Köztársaság brüsszeli állandó képviselete útján bejelenti az Európai Bizottságnak és az Európai Unió tagállamai illetékes szerveinek.
(2) A bejelentett szervezet csak azt követően kezdheti meg tevékenységét, hogy a kijelölő írásban tájékoztatta őt a bejelentése megtörténtéről. A bejelentett szervezet az általa kiadott dokumentumokon köteles az azonosító számára hivatkozni.
(3) Amennyiben a kijelölő tudomására jut olyan tény, amely szerint a bejelentett szervezet nem felel meg a bejelentés feltételeinek, illetve a kötelezettségét nem teljesítette, a kijelölő az Okiratot visszavonja, és a bejelentést meghatározott időtartamra felfüggeszti. Ha a bejelentett szervezet a felfüggesztéssel egyidejűleg meghatározott intézkedéseknek nem tesz eleget, a kijelölő a bejelentést visszavonja. A bejelentés felfüggesztése vagy visszavonása ellen fellebbezésnek van helye, amelyet a kijelölőhöz kell benyújtani. A bejelentés felfüggesztése vagy visszavonása ellen benyújtott fellebbezést a foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter bírálja el.
13. §
A kijelölő
a)[4] a bejelentett szervezet Okirata érvényességét érintő minden változásról a Magyar Köztársaság brüsszeli állandó képviselete útján tájékoztatja az Európai Bizottságot és az Európai Unió tagállamainak illetékes szerveit;
b) bármely bejelentett szervezet kötelezettségszegésével kapcsolatban megtett intézkedéséről a Magyar Köztársaság brüsszeli állandó képviselete útján tájékoztatja az Európai Bizottságot és az Európai Unió tagállamai illetékes szerveit;
c) az Európai Bizottság részére - annak kérésére - információt ad, illetőleg tényeket közöl;
d) a bejelentéssel kapcsolatosan tudomására jutott adatokat, információkat bizalmasan kezeli.
Eljárási szabályok a bejelentés után
14. §
(1) A bejelentett szervezet az Okirat érvényességi időtartama alatt jogosult az Okirat tartalmának megfelelő tevékenység végzésére és a tevékenységhez kapcsolódó dokumentumok kiadására, köteles tevékenységét az Okirat tartalmának megfelelően végezni.
(2) A bejelentett szervezet a kijelölés területét, illetőleg a feltételeknek való megfelelést érintő minden kedvezőtlen változásról köteles a kijelölőt haladéktalanul írásban értesíteni. Az értesítésben foglaltak elbírálásáig vizsgálói, tanúsítói, illetőleg ellenőrzési tevékenység nem folytatható.
(3) A kijelölés területe feltételeit jelentősen érintő kedvező változások (pl. új alvállalkozó bevonása, új személyzet, új szabványok felvétele) a vizsgálói, tanúsítói, illetőleg ellenőrzési tevékenység során csak a kijelölő jóváhagyását követően alkalmazhatók.
(4) A (2)-(3) bekezdésekben meghatározott esetekben, az írásban történt bejelentés alapján a Bizottság kijelölési eljárás keretében lefolytatja a szükséges vizsgálatot, és javaslatot tesz az elbírálásra. Az elbírálás az Okirat módosítására, felfüggesztésére, a felfüggesztés megszüntetésére, illetőleg visszavonására vonatkozó határozattal, vagy új Okirat kiadásával történik.
(5) Az Okirat érvényessége azonos időtartamra többször is meghosszabbítható. A meghosszabbítást az 1. számú melléklet szerinti kérelemmel és a 3. számú melléklet szerinti díj egyidejű megfizetésével kell kezdeményezni legalább 30 nappal az Okirat érvényességi idejének lejártát megelőzően. Az áj érvényességi időt az Okiraton kell feltüntetni.
15. §
A bejelentett szervezet köteles a kijelölés alapján végzett tevékenysége során kiadott vizsgálati jegyzőkönyveket, EK típustanúsítványokat, tanúsítványokat és a normatív dokumentumokhoz kapcsolódó iratokat 10 évig megőrizni.
16. §
A bejelentett tanúsító szervezet a kijelölőt haladéktalanul tájékoztatja az általa kiállított EK típustanúsítvány kiadásáról, módosításáról, felfüggesztéséről, illetőleg a felfüggesztés megszüntetéséről, továbbá visszavonásáról.
A bejelentett szervezet megfelelőségének felülvizsgálata
17. §
(1) A kijelölés feltételeinek való megfelelést a Bizottság évente felülvizsgálja. A Bizottság a felülvizsgálat céljából
a) a kijelölés területe szerinti tevékenység alapjául szolgáló iratokat, jegyzőkönyveket, EK típustanúsítványokat, tanúsítványokat és egyéb dokumentumokat bekérheti, a bejelentett szervezetet a szükséges információk megadására felszólíthatja;
b) helyszíni szemlét tarthat, műszeres vizsgálatokat végezhet.
(2) A bejelentett szervezetnél a Bizottság különösen akkor tart helyszíni szemlét, ha
a) a bejelentett szervezet tevékenységével kapcsolatban bárki írásban megindokolt kifogást nyújt be a kijelölőhöz;
b) a Bizottság tudomást szerez az Okirat kiadásának alapjául szolgáló követelmények, körülmények, a vizsgálóképesség vagy a tanúsítási, illetőleg az ellenőrzési tevékenység lényeges megváltozásáról;
c) a bejelentett szervezet által vizsgált, tanúsított, illetőleg ellenőrzött egyéni védőeszköz használata során baleset vagy egészségkárosodás következett be, és valószínűsíthető, hogy a bekövetkezés oka összefügg a bejelentett szervezetnek az egyéni védőeszközzel kapcsolatos tevékenységével.
(3) A Bizottság megvizsgálja, hogy a (2) bekezdés b) pontja szerinti változás nem teszi-e alkalmatlanná a bejelentett szervezetet az Okiratban meghatározott tevékenységének végzésére. A felülvizsgálatra a kijelölési eljárás szabályai az irányadók.
(4) Ha a felülvizsgálat eredményeként megállapítható, hogy a bejelentett szervezet a kijelölés területe tekintetében, tevékenységében, működésében, személyi, illetőleg tárgyi felkészültségében olyan változás történt, amely miatt feladatát nem tudja a megfelelő szakmai színvonalon vagy kellő felkészültséggel ellátni, a kijelölő az Okiratot visszavonja. A visszavonó határozatot indokolni kell.
(5) Amennyiben a kijelölő által visszavont Okirat akkreditáltságon, vagy a NAT minősítő jegyzőkönyvén alapult, az OMMF az Okirat visszavonásáról a NAT -ot tájékoztatja.
(6) Ha az Okirat visszavonása a bejelentett szervezetnek felróható, a felülvizsgálattal összefüggésben keletkezett költségek a bejelentett szervezetet terhelik. A költségek megtérítésére a kijelölő felszólítja a bejelentett szervezetet, illetve kezdeményezi a szükséges eljárást.
18. §
A bejelentett szervezet a kijelöléssel kapcsolatos tevékenysége során köteles a Bizottsággal a teljes eljárásban együttműködni.
A kijelölés, illetőleg bejelentés nyilvántartása és érvényessége
19. §
(1) Az Okirat érvényességi ideje 3 év.
(2) Az OMMF a kijelölt, illetőleg bejelentett szervezetet nyilvántartásba veszi.
(3) A kijelölés, illetőleg bejelentés felfüggesztésének, illetőleg a felfüggesztés megszűnésének tényét az OMMF a nyilvántartásában rögzíti.
(4) A kijelölést, illetőleg a bejelentést a nyilvántartásból törölni kell
a) az Okirat visszavonása,
b) az Okirat érvényességének lejárta,
c) a kijelölt, illetőleg a bejelentett szervezet jogutód nélküli megszűnése,
d) a kijelölt, illetőleg a bejelentett szervezet ilyen irányú kérelme
esetén.
20. §
(1) Az akkreditálási okiraton alapult kijelölés esetén az akkreditáltság megszűnésével egyidejűleg az Okirat is érvényét veszti.
(2) Az akkreditálási okiraton alapult kijelölés esetén az akkreditáltság felfüggesztése egyidejűleg az Okirat érvényességét is felfüggeszti. Az akkreditáltság felfüggesztése megszűnésével egyidejűleg az Okirat ismét érvényessé válik.
(3) A (2) bekezdésben foglalt esetben az Okirat érvényességének visszaállítása érdekében a bejelentett szervezet kérelmezheti a 14. § (4) bekezdése szerinti eljárást.
Közzététel
21. §
(1) Az OMMF a hivatalos lapjában és a honlapján közzéteszi
a) a kijelölés, illetőleg a bejelentés tényét (a kijelölés területe feltüntetésével);
b) a kijelölés, illetőleg a bejelentés felfüggesztésének, illetőleg a felfüggesztés megszűnésének tényét;
c) a kijelölés, illetőleg a bejelentés módosításának tényét;
d) a kijelölés, illetőleg a bejelentés megszűnésének tényét; továbbá
e) a bejelentett tanúsító szervezet azonosító számát;
f) az EK típustanúsítvány számát a bejelentett tanúsító szervezet azonosító számának, és a tanúsított egyéni védőeszköz megnevezésének egyidejű feltüntetésével (16. §).
(2) Az OMMF a honlapján rendszeresen tájékoztatást nyújt a más tagállam által bejelentett szervezetekkel kapcsolatos információkról.
Díjfizetési szabályok
22. §
(1) E rendelet szerinti kijelölési eljárásért igazgatási szolgáltatási díjat (a továbbiakban: díj) kell fizetni.
(2) A kérelmező a kijelölési eljárásért e rendelet 3. számú mellékletben meghatározott mértékű díjat köteles az OMMF-nek a kérelem benyújtását megelőzően megfizetni.
(3) Az OMMF a befizetett díjról köteles számlát kiállítani és azt a kérelmezőnek megküldeni.
(4) A díj az OMMF alaptevékenységének körébe tartozó szolgáltatási bevételnek minősül. A díjat az OMMF 10032000-01743496-00000000, Magyar Államkincstárnál vezetett számlájára kell megfizetni. A díjak kezelésére, elszámolására, nyilvántartására az államháztartás szervezeti, beszámolási és könyvvezetési kötelezettségéről szóló jogszabályt kell alkalmazni.
(5) A díj mértékéről az OMMF kérelemre előzetesen - igény szerint írásban - tájékoztatást ad.
Záró rendelékezések
23. §
(1) Ez a rendelet a Magyar Köztársaságnak az Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződés kihirdetéséről szóló törvény hatálybalépésének napján lép hatályba.
(2) A rendelet hatálybalépése előtt kiadott Okirattal rendelkező szervezet az Okirat érvényességén belül jogosult a minősítő bizonyítvánnyal rendelkező egyéni védőeszközök időszakos felülvizsgálatának elvégzésére.
(3) A rendelet hatálybalépése előtt vizsgálatra vonatkozóan kiadott Okirat egyenértékű a 11. § (3) bekezdésében meghatározott Okirattal, feltéve, hogy annak törlését a rendelet hatálybalépését követő 8 napon belül a kijelölt szervezet nem kéri.
(4)[5]
Burány Sándor s. k.,
foglalkoztatáspolitikai és munkaügyi miniszter
1. számú melléklet a 13/2004. (IV. 19.) FMM rendelethez
KÉRELEM
a 13/2004. (IV. 19.) FMM rendelet alapján kérelmezem a Kijelölő Okirat kiadását
1. Kérelmező szervezet adatai a) neve: b) címe: c) telefonszáma: d) telefax száma: e) felelős vezetőjének ea) neve: eb) beosztása: ec) címe: ed) telefonszáma: ee) telefaxszáma: ef) E-mail címe: f) ügyintézőjének fa) neve: fb) beosztása: fc) címe: fd) telefonszáma: fe) telefaxszáma: ff) E-mail címe: g) cégbejegyzési adatok ga) cégbíróság: gb) cégbejegyzés kelte, száma: gc) társasági szerződés, alapító okirat, vagy az alapszabály azonosítója (kelte, száma): gd) szervezeti forma: ge) állományi létszám: 2. A kérelmezett tevékenység tekintetében a) a kijelölés területe:1 vizsgálat □ tanúsítás □ ellenőrzés □ b) a kijelölés területe szerinti szabvány száma: c) az egyéni védőeszköz típusok megnevezése: d) a kijelölés területére vonatkozó szabványok száma és címe:2 3. A kérelemmel egyidejűleg átadott dokumentumok felsorolása és azonosítószáma a) ellenőrzésre irányuló kérelem esetén a NAT minősítő jegyzőkönyve vagy akkreditálási okirata: b) tanúsítási jellel való rendelkezést igazoló dokumentáció száma vagy azonosító jele: c) egyéb okirat: 4. A kijelölést kérelmező szervezet a) szervezeti felépítését bemutató és ábrázoló dokumentáció száma vagy azonosítója: b) általános működését bemutató dokumentáció száma vagy azonosítója: c) szervezeten belüli minőségbiztosítási rendszere leírásának vagy annak elismerését igazoló dokumentációnak a száma vagy azonosítója: d) a kijelölés területére vonatkozó tevékenysége eljárási szabályzatának száma vagy azonosítója: e) minőségbiztosítási/minőségügyi kézikönyve: f) alvállalkozásban végzendő tevékenysége, megnevezése: fa) alvállalkozó neve: fb) címe: fc) cégbejegyzésének kelte, száma: g) felelősségbiztosítási szerződése száma vagy azonosítója: h) kérelmezői nyilatkozat az előírt követelményeknek való megfelelőségről:3 □ i) kötelezettségvállalási nyilatkozat a szakértői költségek megtérítésére,3 illetve annak elmaradása esetén az azonnali beszedési megbízás alkalmazásához való hozzájárulásra:3 □ j) díj megfizetését igazoló napi bankkivonat:3 □ 5. A kérelemhez csatolt további dokumentumok megnevezése és azonosító adatai a) a kérelmező akkreditálási okiratának száma: b) a kijelölési területre érvényes NAT minősítő jegyzőkönyv másolata:3 □ c) a nemzetközi tanúsítási rendszerben kapott elismerések másolata:3 □ d) a kérelemben megjelölt kijelölés területére vonatkozó referencia:3 □ Meghosszabbítási kérelem esetén a kijelölő okirat száma: Budapest,200................................. hó ............ nap. |
................................. kérelmező |
A kérelemhez csatolt dokumentumok: 1 A kérelmező a kijelölés területét a négyzetekbe írt X betűvel jelölje meg. 2 Szükség szerint külön lapon is felsorolható. 3 A kérelmező a csatolt dokumentumokat a négyzetbe írt X betűvel jelölje meg. |
2. számú melléklet a 13/2004. (IV. 19.) FMM rendelethez
ORSZÁGOS MUNKAVÉDELMI ÉS MUNKAÜGYI FŐFELÜGYELŐSÉG ELNÖKE Szám: ............/200......... KIJELÖLŐ OKIRAT Az egyéni védőeszközök megfelelőségét vizsgáló, tanúsító, ellenőrző szervezetek kijelölésének részletes szabályairól és az Európai Bizottságnak, illetőleg az Európai Unió tagállamainak való bejelentéséről, valamint a kijelölési eljárásért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjról szóló 13/2004. (IV. 19.) FMM rendeletben meghatározott eljárás alapján megállapítottam, hogy ............................................................................................................ (szervezet) a követelményeket kielégíti, ezért kijelölöm a ........................................................................................................................................................................................................................................................... típusú egyéni védőeszközök megfelelőségének a 2/2002. (II. 7.) SZCSM rendelet szerinti vizsgálatára* tanúsítására* ellenőrzésére. * A kijelölt szervezet a kijelölés területe szerinti tevékenységét mindenkor az arra vonatkozó jogszabályok és mértékadó szabványok vagy ez utóbbiakkal legalább egyenértékű követelmények következetes és pontos megtartásával, az ilyen tevékenységet ellátó szervezettől elvárható pontossággal és színvonalon köteles ellátni. Ennek megítélése céljából a kijelölő általi felülvizsgálatában közreműködni tartozik. A Kijelölő Okirat érvényessége: 200............-ig Budapesten, 200.....................-én ………………………………… OMMF elnöke (kijelölő) A Kijelölő Okirat érvényességének meghosszabbítása: A Kijelölő Okirat érvényessége: 200............-ig Budapesten, 200.....................-én ……………………………….. OMMF elnöke (kijelölő) * A kijelölés területe szerint a nem megfelelő szövegrészt a kijelölő törli. |
3. számú melléklet a 13/2004. (IV. 19.) FMM rendelethez
A kijelölési eljárásért fizetendő igazgatási szolgáltatási díjak mértéke
Kijelölési eljárás a kijelölés területe szerint | Díj |
1. Kijelölési eljárás vizsgálói tevékenységre | 90 000 Ft |
2. Kijelölési eljárás tanúsítási tevékenységre | 170 000 Ft |
3. Kijelölési eljárás ellenőrzési tevékenységre | 250 000 Ft |
Lábjegyzetek:
[1] Megállapította a 18/2007. (V. 10.) SZMM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.05.13.
[2] Megállapította a 18/2007. (V. 10.) SZMM rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.05.13.
[3] Megállapította a 18/2007. (V. 10.) SZMM rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2007.05.13.
[4] Helyesbítette a Magyar Közlöny 2004/62. száma. Megjelent 2004.05.04.
[5] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 8. § 37. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.
[6] Módosította a 18/2007. (V. 10.) SZMM rendelet 20. § (1) bekezdése. Hatályos 2007.05.13.