Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

271/2004. (IX. 29.) Korm. rendelet

a kistérségi megbízottak és a regionális koordinátorok jogállásának és tevékenységének részletes szabályairól

A területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény (a továbbiakban: Tftv.) 27. §-a (1) bekezdésének c) pontjában kapott felhatalmazás alapján a kistérségi megbízottak és a regionális koordinátorok jogállásával és tevékenységével kapcsolatban a Kormány a következőket rendeli el:

Az országos kistérségi megbízotti hálózat működése

1. §

(1)[1] A kistérségekben a szolgáltatási és együttműködési tevékenység fejlesztését a Kormány - a Területpolitikai Kormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) keretében - országos kistérségi megbízotti hálózat működtetésével látja el.

(2) E rendelet meghatározza - regionális, megyei és kistérségi szinten - a regionális területfejlesztési koordinátorok (a továbbiakban: regionális koordinátor), a kistérségi megbízottak megyei koordinációját ellátó megyei szervezők (a továbbiakban: megyei szervezők) és a kistérségi megbízottak (a továbbiakban együtt: hálózat munkatársai) feladatait és jogállását.

(3)[2] Az országos kistérségi megbízotti hálózat tevékenységének felügyeletét a területpolitika kormányzati koordinációjáért felelős politikai államtitkár (a továbbiakban: politikai államtitkár) látja el. A politikai államtitkár e jogkörében:

a) jóváhagyja a kistérségi megbízotti hálózatnak a Hivatal vezetője által előterjesztett feladatait;

b) általános iránymutatást adhat a kistérségi megbízotti hálózat működésével kapcsolatban;

c) beszámolót, jelentést, tájékoztatót kérhet a kistérségi megbízotti hálózat működésével, tevékenységével, az ellátott feladatokkal kapcsolatban.

A kistérségi megbízottak feladatai

2. §

(1) Valamennyi kistérségben - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - egy kistérségi megbízott működik.

(2) Egy település alkotta kistérség területén több megbízott is működhet, ha a működési terület a pályázati felhívásban és a munkaszerződésben meghatározásra kerül.

(3) A kistérségi megbízott az (1)-(2) bekezdésben foglalt működési területén ellátja a Hivatalnak az alábbiakban meghatározott szervezési, tájékoztatási, információszolgáltatási, adategyeztetési, közreműködési és együttműködési feladatát:

a) rendszeres kapcsolatot tart a kistérségben működő állami, önkormányzati, köztestületi szervekkel és tisztségviselőivel, a gazdálkodó szervezetekkel, a kis- és középvállalkozásokkal, valamint a civil szervezetekkel a fejlesztési elképzelések tervezése és megvalósítása érdekében, az önkormányzat képviselő-testületének - felkérésére -évente tájékoztatást ad az önkormányzatot, illetve a kistérséget érintő fejlesztési tevékenység eredményességéről;

b) részt vesz a Hivatal munkaterve alapján azoknak a központi közigazgatási szervek által kezdeményezett témáknak a felmérésében, adategyeztetésében, amelyek az

állami, önkormányzati és magánbefektetések, illetve fejlesztések magvalósítását érintik;

c) tájékoztatást ad a folyamatban levő pályázati lehetőségekről, a pályázatokkal összefüggő finanszírozási kérdésekről, a közszolgáltatások igénybevételével kapcsolatos lehetőségekről, a területfejlesztési kompetenciába tartozó elfogadott tervek tartalmáról;

d) a kormányzati szervek felkérésére a Hivatal közreműködésével eseti jelleggel közérdekű adatot, illetve közérdekből nyilvános adatokat gyűjt a terület- és regionális fejlesztés megalapozásához, a fejlesztési elképzelések kidolgozásához;

e) folyamatosan együttműködik a kistérség polgármestereivel, a kistérség fejlesztésében részt vevő ügynökségekkel, a kistérségi fejlesztési tanácsok szakmai munkaszervezeteivel, a Regionális Fejlesztési Holding Rt.-vel és társaságaival;

f) közreműködik és részt vesz a kistérségben a Hivatal, illetve a központi közigazgatási szerv által tartandó rendezvények, konferenciák, sajtótájékoztatók, egyéb programok szervezésében;

g) tájékozódik a kistérségben a fejlesztésekkel összefüggésben tartandó rendezvények felől, és meghívás alapján részt vesz ezeken a rendezvényeken;

h) tájékozódik a kistérségben a települési önkormányzat képviselő-testületeinek, a kistérségben székhellyel rendelkező önkormányzati társulás, illetve a kistérségi fejlesztési tanács üléseiről, részt vesz azokon az üléseken, amely fejlesztéssel összefüggő napirendet tárgyal meg;

i) tájékoztatja a Hivatalt - a fejlesztések sikeres megvalósítása érdekében - a kistérség partneri szereplőitől hozzá érkező javaslatokról, kezdeményezésekről, kérdésekről;

j) figyelemmel kíséri a kistérségben megvalósuló fejlesztéseket, a fejlesztésekre vonatkozó tervek megvalósulását;

k) figyelemmel kíséri a kistérségben előkészítendő jelentősebb fejlesztési projekteket az ötlettől annak megvalósításáig, közreműködik a projektek kidolgozásának, szükség esetén a projektek átdolgozásának ösztönzésében, szervezési segítséget nyújt ezek kidolgozásához, pályázatok benyújtásához;

l) felkérésre közreműködik a kistérségi fejlesztési tanács, a területfejlesztési társulások feladatainak ellátásában, munkájának segítésében;

m) közreműködik a kistérség hosszú távú fejlesztési koncepciójának, a fejlesztési programok és egyéb ágazati tervek előkészítésének szervezésében, értékelésében, megvalósításának figyelemmel kísérésében;

n) közreműködik a központi közigazgatási szervek, a többségi állami vagy önkormányzati tulajdonú, illetve fejlesztési tanács által alapított, fejlesztéssel foglalkozó gazdálkodó szervezetek, valamint non profit szervezetek, önkormányzati szövetségek, kamarák, országos kisebbségi önkormányzatok kistérséget érintő programjainak megvalósításában;

o) közreműködik a nemzetközi, hazai és kistérségi területfejlesztési források felkutatásában, azok koordinált felhasználásában, a kitűzött területfejlesztési célok szerinti hasznosításában;

p) közreműködik a technológiai és társadalmi innováció népszerűsítésében, szervezésében;

q) segítséget nyújt - a területfejlesztési feladatok ellátásával összefüggésben - az önkormányzati társulások létrehozásához, a társulási feladatok ellátásához;

r) szervezési segítséget nyújt a kistérségben működő távoktatási és módszertani központ működési tevékenységéhez;

s) előrejelzi, illetve haladéktalanul jelzi a Hivatalnak a kistérségben az életkörülményeket befolyásoló gazdasági-társadalmi, illetve környezeti konfliktushelyzetek kialakulását;

sz) évente összegzést készít a kistérséget érintő jelentő-sebb változásokról, fejlesztésekről;

t)[3] ellátja mindazokat a feladatokat, amelyeket jogszabály, a Kormány, a felügyeletet ellátó politikai államtitkár, illetve a Hivatal meghatároz.

(4)[4] A kistérségi megbízott - a Hivatal irányításával - a kormányzati terület- és vidékpolitika jobb megalapozása, a kistérség helyzetének feltárása, a kistérség, illetve ahhoz tartozó települések fejlesztésével, feladat-ellátásával, az ott élők életkörülményeivel kapcsolatos kérdések, tapasztalatok, intézkedések áttekintése, az aktuális feladatok végrehajtásának egyeztetése, a jobb tájékoztatás érdekében rendszeresen kistérségi értekezletet hív össze, amelyen meghívás alapján részt vesznek a kistérség területén illetékes államigazgatási szervek képviselői, a kistérségi fejlesztési tanács elnöke, valamint a vidékfejlesztési menedzserek. A többcélú kistérségi társulás elnökét, a Magyar Vállalkozásfejlesztési Alapítvány kistérségi képviselőjét az értekezletre meg kell hívni, akik az értekezleten részt vehetnek. Az értekezlet - a politikai államtitkár útján - a kistérség, a település helyzetének javítása érdekében kezdeményezheti állami vagy önkormányzati szervnél intézkedés megtételét.

A megyei szervező feladatai

3. §

(1) A kistérségi megbízotti feladatok megyei koordinálását a kistérségi megbízottak közül, a Hivatal által megbízott megyei szervező látja el.

(2) A megyei szervezői feladatokat ellátó kistérségi megbízott (a továbbiakban: megyei szervező) a 2. §-ban foglalt feladatai mellett:

a) kapcsolatot tart a megyében működő kistérségi megbízottakkal, részt vesz a regionális koordinátoroktól kapott információknak a megbízottakhoz történő közvetítésében;

b) összefogja és szervezi a megyében működő kistérségi megbízottak tevékenységét;

c) figyelemmel kíséri a megyében megjelenő fejlesztési és egyéb célú pályázatokat - a kistérségi megbízottak útján -, mozgósít a pályázatokon való részvételre;

d) ellátja a 2. § (3) bekezdésében foglaltak értelemszerű alkalmazásával a megyére kiterjedő szervezési, kapcsolattartási, közreműködési feladatokat;

e) segítséget nyújt - a megyében több kistérség területére kiterjedő - a területfejlesztéssel összefüggő önkormányzati társulások létrehozásához, feladatainak megvalósításához;

f) az adott kistérségben működő kistérségi megbízott jogviszonyának megszűnése, munkavégzésének akadályoztatása esetén az új megbízott kinevezéséig teljes-körűen köteles ellátni, illetve másik ugyanazon megyébe tartozó kistérségi megbízott bevonásával megszervezni a kieső kistérségi megbízott helyettesítését;

g) javaslataival közreműködik a kistérségi megbízotti hálózat továbbfejlesztésében;

h) közreműködik a Hivatal által szervezett vagy más állami szerv által szervezett, de közreműködési feladatok ellátására kijelölt megyei rendezvények szervezési feladatainak ellátásában, programjai lebonyolításában;

i) közreműködik a kistérségi megbízottak napi munkájának szervezési feladatai ellátásában;

j) közreműködik a kistérségi megbízotti hálózat teljesítménye mérése feladatainak ellátásában;

k) részt vesz a Hivatal, illetve a regionális koordinátor által tartott értekezleten;

l) tájékozódik a kistérségi megbízottnál e rendelet szerinti tevékenységével kapcsolatos feladatok ellátásáról.

A regionális koordinátorok feladatai

4. §

(1) Valamennyi területfejlesztési régióban regionális koordinátor működik. A regionális koordinátor szervezi, koordinálja és ellenőrzi a megyei szervezők és kistérségi megbízottak tevékenységét.

(2) A regionális koordinátor különösen az alábbi feladatokat látja el:

a) összefogja és szervezi a régió területén a megyei szervezők és kistérségi megbízottak tevékenységét;

b) a 2. § (3) bekezdésében foglaltak értelemszerű alkalmazásával ellátja a régióra kiterjedő szervezési, kapcsolattartási, közreműködési feladatokat;

c)[5] kapcsolatot tart a régióban működő állami és önkormányzati szervekkel, a Magyar Terület- és Regionális Fejlesztési Hivatal régió-igazgatóival;

d) figyelemmel kíséri a regionális pályázatokat, a folyamatban levő pályázatok sorsát, a megyei szervezők útján mozgósít a pályázatokon való részvételre;

e) részt vesz - erre vonatkozó felkérés esetén - a regionális fejlesztési tanács, valamint a régiót érintő térségi fejlesztési tanács ülésein, egyéb rendezvényein;

f) a megyei szervezőkhöz és a kistérségi megbízottakhoz továbbítja, illetőleg összegyűjti tőlük a kormányzati - különösen a terület-, vidék-, gazdaság- és intézményfejlesztési, támogatási rendszerekkel összefüggő - tevékenység ellátáshoz, illetve végrehajtásához szükséges információkat;

g) koordinálja - a Hivatalnak a kistérségi megbízotti hálózat működésére vonatkozó feladatainak megvalósítása érdekében - a Hivatal feladatkörébe tartozó egyes tevékenységeket a regionális, a megyei, a térségi, a kistérségi (terület-) fejlesztési tanácsok, a közigazgatási hivatalok és a területfejlesztési társulások között;

h) segítséget nyújt - a megyei szervező és kistérségi megbízott közreműködésével - több megye vagy régió területére kiterjedő, a területfejlesztéssel összefüggő önkormányzati társulás létrehozásához, feladatainak ellátásához;

i) segítséget nyújt a megyék és a régiók közötti együttműködés fejlesztésében, a térségi fejlesztési tanácsok létrehozásában és működésében;

j) közreműködik a kistérségi és regionális területfejlesztési szervezeti integrációs és decentralizációs folyamat továbbfejlesztésében;

k) figyelemmel kíséri a kistérségi megbízott által előre jelzett esetleges térségi gazdasági-társadalmi, illetve környezeti konfliktushelyzet kezelésére kidolgozott programok megvalósítását;

l) értelemszerűen ellátja a 2. § (3) bekezdésében és a 3. § (2) bekezdés a)-d) pontjában foglalt feladatokat;

m) részt vesz a Regionális Információs Pont szolgáltatási feladatainak ellátásában;

n)[6] részt vesz a felügyeletet ellátó politikai államtitkár, illetve a Hivatal által tartandó értekezleten, rendezvényeken;

o) tájékozódik a megyei szervezőnél, illetve a kistérségi megbízottnál e rendelet szerinti tevékenységével kapcsolatos feladatok ellátásáról;

p) összegyűjti és elemzi a kistérségi megbízottak által készített jelentéseket, regionális szinten összefoglalót készít a Hivatal számára;

q) kialakítja a kistérségi megbízotti értekezletek rendjét, megszervezi az értekezleteket;

r) irányítja és ellenőrzi a kistérségi megbízottaknak e rendeletben foglalt tevékenységét.

A kistérségi megbízotti hálózat munkatársainak jogállása

5. §

(1) A hálózat munkatársa a Hivatal alkalmazottja, tevékenységét a Hivatallal kötött munkaszerződés alapján, munkaviszonyban látja el. A hálózat munkatársának munkaviszonyára egyebekben a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvény (a továbbiakban: Mt.) szabályainak az Mt. X/A. fejezetében, valamint a XII. fejezetében foglalt eltérésekkel irányadó rendelkezései vonatkoznak.

(2)[7] A hálózat munkatársa tekintetében a munkáltatói jogokat a Hivatal vezetője gyakorolja, amely jogát írásban, vezető beosztású munkatársaira átruházhatja.

(3)[8] A kistérségi megbízott munkaszerződésének megkötésére eredményes pályázat alapján kerülhet sor. A benyújtott pályázatokról a Hivatal vezetője által létrehozott előkészítő bizottság közreműködése alapján - a politikai államtitkár egyetértésével - a Hivatal vezetője dönt. A pályázati felhívás megjelentetéséről a kistérségi megbízotti álláshely megüresedésétől számított 15 napon belül a Hivatal vezetője gondoskodik. Nem szükséges pályázat kiírása a kistérségi megbízotti munkakör betöltéséhez a kistérségi megbízottnak - a munkából való távollétének idejére (különösen szülési szabadság, hosszabb ideig tartó keresőképtelenség esetén)- határozott időre történő helyettesítésére.

(4) A Hivatalhoz benyújtott és a kistérségi fejlesztési tanács részére megküldött pályázatokról a kistérségi fejlesztési tanács, illetve a Tftv. 10/G. §-a szerinti többcélú kistérségi társulás 15 napon belül véleményt nyilváníthat.

(5) A megyei szervező feladatait - külön megbízás alapján - határozott vagy határozatlan időre látja el.

6. §

(1) A kistérségi megbízott munkaviszonyban való alkalmazásához szükséges:

a) az Európai Gazdasági Térség (a továbbiakban: EGT) állampolgára;

b) büntetlen előélet; EGT állampolgár esetében a büntetlenséget származási országának megfelelő módon, hiteles magyar fordítással igazolnia szükséges;

c) felsőfokú iskolai végzettség;

d) az illetékes kistérségben állandó elérhetőséggel és távmunkahellyel kell rendelkeznie;

e) a magyar nyelv tárgyalási szintű ismerete és használata; valamint

f) munkaköri alkalmassági orvosi vizsgálaton való megfelelés.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltakat a regionális koordinátorra is alkalmazni kell azzal, hogy a d) pontban foglaltak szerint a regionális koordinátornak a régióban kell elérhetőséggel rendelkeznie.

(3) Az (1) bekezdés c) pontjában foglalt felső fokú iskolai végzettség alól a pályázó felmentést kaphat, ha a felső fokú tanulmányait megkezdte, és annak befejezését az állás elnyerésétől számított 2 éven belül - a jogviszony megszűnésének jogkövetkezményével - vállalja.

(4) A pályázati felhívás az állás betöltéséhez idegen nyelv ismeretét, egyéb képzettségi vagy végzettségi feltételt vagy alkalmassági körülményt is előírhat.

(5) A regionális koordinátor és kistérségi megbízott munkaviszonyt, közalkalmazotti jogviszonyt és munkavégzésre irányuló egyéb és további jogviszonyt - a tudományos, oktatói, művészeti, szerkesztői, lektori, valamint jogi oltalom alá eső szellemi tevékenység kivételével -csak a munkáltatói jogkör gyakorlójának előzetes engedélyével létesíthet.

7. §

(1) Nem lehet regionális koordinátor, illetve kistérségi megbízott, aki

a) a megyei közgyűlés elnöke, alelnöke, főpolgármester, főpolgármester-helyettes, polgármester, alpolgármester;

b) a megyei közgyűlés, a polgármesteri hivatal vagy a körjegyzőség teljes munkaidőben foglalkoztatott köztisztviselője;

c) a területfejlesztési önkormányzati társulás, a többcélú kistérségi társulás alkalmazottja;

d) a kistérségi területfejlesztési tanács munkaszervezetének alkalmazottja.

(2) Összeférhetetlen helyzetbe kerül az a regionális koordinátor és kistérségi megbízott, aki

a) gazdasági társaság vezető tisztségviselőjeként, szövetkezettel tagsági jogviszonyban állóként, vagy mindezekkel foglalkoztatásra irányuló jogviszonyban állóként, vagy egyéni vállalkozóként vagy eseti megbízásként illetékességi területén a fejlesztési források elnyerését lehetővé tevő pályázat írásában részt vesz;

b) olyan tevékenységet folytat, illetve olyan magatartást tanúsít, amely e rendeletben foglalt tevékenységéhez, illetve a munkaviszonyához méltatlan.

(3) Az összeférhetetlen helyzetet az érintett személynek annak felmerülésétől számított legkésőbb 5 napon belül a munkáltatói jogkör gyakorlójának írásban be kell jelentenie. A munkáltatói jogkör gyakorlója az érintett személyt 15 napos határidővel az összeférhetetlenség megszüntetésére hívja fel, annak eredménytelensége esetén a munkaviszonyt azonnali hatállyal megszünteti.

A kistérségi megbízotti hálózat munkatársainak munkabére, költségtérítése és egyéb juttatásai

8. §

(1) A regionális koordinátorok, megyei szervezők és a kistérségi megbízottak a munkaszerződésben kikötött személyi alapbérre, valamint - a (2) bekezdés szerint - pótlékra, költségtérítésre és egyéb juttatásokra jogosultak.

(2)[9] Az (1) bekezdésben foglalt díjazási és juttatási szabályoknak a munkaszerződésben érvényesítendő feltételeit a Hivatal vezetője az Mt. és végrehajtási szabályai alapján - különösen a kistérség területének, település számának figyelembevételével - utasítással közzétett díjazási szabályzatban határozza meg.

(3) A regionális koordinátor és a kistérségi megbízott a munkáját a távmunkavégzésre vonatkozó szabályok szerint az általa választott, a munkáltató székhelyétől elkülönült helyen (a továbbiakban: távmunkahely) végzi.

(4) A Hivatal jogosult meghatározni, hogy a regionális koordinátor, a kistérségi megbízott, a megyei szervező - meghatározott időkeretben

a) a Regionális Információs Pontot működtető irodában,

b) a kistérségi szolgáltató irodában,

c) a Hivatal által meghatározott egyéb helyen

végezze munkáját, illetve ezeken a helyeken köteles rendelkezésre állni.

Módosuló jogszabályok

9. §[10]

10. §

(1) A Tftv. 27. §-a (1) bekezdésének i) pontjában foglaltakra tekintettel, a területfejlesztési önkormányzati társulások működéséhez kapcsolódó költségvetési hozzájárulásról szóló 61/2000. (V. 3.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Töt. R.) a (2)-(5) bekezdés szerint módosul.

(2) A Töt. R. 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép, és egyben a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"1. § (1) A hozzájárulás felhasználható:

a) a kistérség valamennyi települése részvételével működő kistérségi területfejlesztési társulás és a kistérségi fejlesztési tanács (a továbbiakban: kedvezményezett) működésének támogatására, a személyi és dologi feltételeinek biztosítására,

b) a regionális koordinátorok és kistérségi megbízottak - külön jogszabályban foglaltak szerinti - foglalkoztatásához és a működésükhöz szükséges feltételek biztosítására.

(2) Az (1) bekezdés a) pontjában foglaltak alapján a hozzájárulás felhasználható különösen a kedvezményezett részére a fejlesztési koncepciók és programok kidolgozásához, a kedvezményezett, illetve munkaszervezete működési feltételeinek biztosításához, fejlesztési pályázatok elkészítéséhez szakértő igénybevételéhez, valamint a kistérség népszerűsítésének, megismertetésének költségeihez.

(3) Az (1) bekezdés b) pontjában foglaltak alapján a hozzájárulás felhasználható különösen a munkaviszony keretében végzett munka díjazására, a költségtérítések és továbbképzés költségeivel kapcsolatos kiadások fizetésére, a munkáltató által a foglalkoztatással összefüggő közterhek fizetésére, az elhelyezés feltételeinek megteremtéséhez, továbbá a munkavégzéshez szükséges eszközök beszerzési és fenntartási költségeinek biztosításához."

(3) A Töt. R. 5. §-a helyébe a következő rendelkezés lép, és egyben a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"5. § (1) A hozzájárulás fedezetéül szolgáló előirányzatból - az év közben előforduló, előre nem látható működés gátló körülmények elhárítására - tartalék képezhető, amelynek terhére kell biztosítani a kedvezményezettek, a regionális koordinátorok és kistérségi megbízottak működéséhez kapcsolódó képzések, továbbképzések szervezését, módszertani szakmai anyagok rendelkezésükre bocsátását, a feladataik ellátásához szükséges szakmai tájékoztatók, konferenciák, ülések költségeit, a kistérségeket népszerűsítő kiadványok megjelentetésének támogatásával kapcsolatos költségeket. E tartalék terhére számolhatók el a hozzájárulásból az előirányzat felhasználásával és kezelésével, a regionális koordinátorok és kistérségi megbízottak ügyeivel kapcsolatos tevékenység ellátásával kapcsolatos költségek, továbbá a Magyar Terület- és Regionális Fejlesztési Hivatalon (a továbbiakban: Hivatal) kívül jelentkező, a feladatok végrehajtásához közreműködő szervek által végzett ügyintézési, ügyviteli feladatok teljesítéséből eredő költségek. A tartalékból lehet fedezni azokat a kedvezményezettnél jelentkező kiadásokat is, amelyek a kedvezményezettek működési területén kormányhatározatba foglalt, vagy azonnali intézkedést igénylő sürgős területfejlesztési és válságkezelő feladatok megvalósítása során jelentkeznek.

(2) A hozzájárulás az (1) bekezdésben meghatározott feladatok teljesítésére, személyi juttatásokra, a személyi juttatások közterheire, dologi kiadásokra és felhalmozási célú kiadásokra is felhasználható.

(3) A hozzájárulás e rendeletben meghatározott felhasználásáról - a regionális koordinátorok és kistérségi megbízottak foglalkoztatásához, pályázat, illetve egyedi döntés alapján - a Hivatal gondoskodik, amelynek során a feladatok ellátásába a fővárosi, megyei közigazgatási hivatalokat bevonhatja."

(4) A Töt. R. a következő 8. §-sal egészül ki:

"8. § E rendeletben foglalt hozzájárulás finanszírozását 2004. évben a Magyar Köztársaság 2004. évi költségvetéséről és az államháztartás három éves kereteiről szóló 2003. évi CXVI. törvény 1. mellékletében a X. Miniszterelnökség fejezet, 8. EU integráció cím, 3. alcím, 29. jogcímcsoport 13. jogcím szerint meghatározott "Kistérségi megbízotti hálózat működtetése" célelőirányzat biztosítja."

(5) A Töt. R. 2-4. §-a, valamint 6. §-a hatályát veszti.

Záró rendelkezések

11. §

(1) Ez a rendelet 2004. október 1-jén lép hatályba.

(2) Az 5. § (3) bekezdésében, illetve 6. § (1) bekezdésében foglalt pályázati felhívásra és pályázattal történő állásbetöltésre vonatkozó rendelkezéseket első alkalommal az e rendelet hatálybalépését követően létesített munkaviszony megszűnése során megüresedett álláshely betöltésére kell alkalmazni.

(3) A kistérségben e rendelet alapján létrejött kistérségi megbízotti munkaviszony tekintetében a 7. §-ban foglalt összeférhetetlenségi szabályokat 2005. január 1-jétől kell alkalmazni.

Budapest, 2004. szeptember 22.

A miniszterelnök helyett:

Gyurcsány Ferenc s. k.

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 294/2004. (X. 28.) Korm. rendelet 7. § (1) bekezdése. Hatályos 2004.10.29.

[2] Megállapította a 294/2004. (X. 28.) Korm. rendelet 7. § (2) bekezdése. Hatályos 2004.10.29.

[3] Módosította a 294/2004. (X. 28.) Korm. rendelet 7. § (3) bekezdése. Hatályos 2004.10.29.

[4] Beiktatta a 142/2005. (VII. 27.) Korm. rendelet 3. § (1) bekezdése. Hatályos 2005.07.30.

[5] Megállapította a 142/2005. (VII. 27.) Korm. rendelet 3. § (2) bekezdése. Hatályos 2005.07.30.

[6] Módosította a 294/2004. (X. 28.) Korm. rendelet 7. § (3) bekezdése. Hatályos 2004.10.29.

[7] Módosította a 294/2004. (X. 28.) Korm. rendelet 7. § (4) bekezdése. Hatályos 2004.10.29.

[8] Módosította a 142/2005. (VII. 27.) Korm. rendelet 3. § (3) bekezdése. Hatályos 2005.07.30.

[9] Módosította a 294/2004. (X. 28.) Korm. rendelet 7. § (4) bekezdése. Hatályos 2004.10.29.

[10] Hatályon kívül helyezte a 294/2004. (X. 28.) Korm. rendelet 8. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2004.10.29.

Tartalomjegyzék