Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

4/2005. (V. 10.) KüM rendelet

a Külügyminisztérium fejezetnél a határon túli magyarok támogatásával kapcsolatos fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának, ellenőrzésének szabályairól

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 24. §-ának (9) és (10) bekezdésében és 49. §-ának o) pontjában kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) előírásaira - a pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

A rendelet hatálya kiterjed a XVIII. Külügyminisztérium (a továbbiakban: minisztérium) fejezeti kezelésű előirányzatai közül a Határon túli magyarok programjainak támogatása 5. cím, 34. alcím, ezen belül:

a) Határon túli magyarok oktatási és kulturális programjai támogatása 1. jogcímcsoport,

b) Határon túli magyarok szülőföld programjai 2. jogcímcsoport,

c) Csángó magyarok támogatása 3. jogcímcsoport előirányzatokra (a továbbiakban: előirányzat) .

2. §

(1) Az előirányzatok forrása a Magyar Köztársaság 2005. évi költségvetéséről szóló - módosított - 2004. évi CXXXV. törvényben (a továbbiakban: költségvetési törvény) jóváhagyott előirányzat.

(2) A határon túli magyarok programjainak támogatása előirányzaton belül a költségvetési törvény 50. §-ának (23) bekezdése alapján a külügyminiszter - a pénzügyminiszterrel és a Miniszterelnöki Hivatal politikai államtitkárainak feladatköréről szóló 65/2004. (X. 12.) ME határozat (a továbbiakban: ME határozat) 2.2. pontja, d) alpontjában meghatározott politikai államtitkárral egyetértésben - a határon túli magyarok programjainak hatékonyabb végrehajtása céljából, indokolt esetben a Határon Túli Magyarok Hivatala (a továbbiakban: HTMH) elnöke egyidejű tájékoztatásával átcsoportosítást hajthat végre.

(3) Az előirányzatok felhasználása a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt), a közpénzek felhasználásával, a köztulajdon használatának nyilvánosságával, átláthatóbbá tételével és ellenőrzésének bővítésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2003. évi XXIV. törvény, valamint az államtitkot vagy szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő, vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 143/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) rendelkezéseinek megfelelően, az előirányzatokból támogatás nyújtása pedig pályázati rendszer keretében történik.

(4) Határon túli magyarok programjainak támogatására (a továbbiakban: határon túli támogatás) az előirányzatból, - a határon túli támogatások eltérő szabályozásának rendjéről szóló 84/2005. (V. 2.) Korm. rendelet alapján -pályázati rendszeren kívül is nyújtható támogatás.

(5) Előirányzatonként - eltérő rendelkezés hiányában -legfeljebb az előirányzatok 10%-a használható fel működési kiadásokra, ideértve annak kezelésével, felhasználásával, a szerződések elkészítésével, a nyilvántartással, a könyveléssel és az ellenőrzéssel kapcsolatos költségeket is.

(6) A pályázati rendszer esetében a pályázati felhívást a HTMH a Magyar Közlönyben és legalább egy országos terjesztésű napilapban, valamint a HTMH az Internet honlapján (www.htmh.gov.hu) teszi közzé. A pályázati felhívás közzétételére a HTMH, valamint az általa bevont közreműködő magyarországi és határon túli közhasznú társadalmi és civil szervezet, alapítvány és/vagy közalapítvány (a továbbiakban együtt: szervezet) jogosult, egyúttal szerződésben köteles meghatározni a pályázó által benyújtott kérelemnek a 2. § (7) és (8) bekezdéseitől eltérő, valamint a 2. § (13) bekezdésében meghatározott kötelező tartalmi elemeit is.

(7) A pályázó által benyújtott kérelemnek tartalmaznia kell

a) a pályázó cégnevét (nevét), székhelyét (címét), telefon- és telefaxszámát, valamint elektronikus elérhetőségét,

b) a pályázó adószámát (adóazonosító jelét),

c) a pályázati felhívásban megjelölt jogcímek alapján igényelhető támogatásból megvalósítani tervezett tevékenységek, feladatok részletes ismertetését,

d) a megvalósításhoz igényelt támogatás összegét, a részletezett költségvetési tervet (ebben külön szerepeltetni kell az áfa összegét és a saját forrás mértékét),

e) a megvalósítás és finanszírozás időbeni ütemezését, f) a pályázati felhívásban előírt egyéb adatokat.

(8) A pályázathoz csatolni kell

a) eredetiben a pályázó 30 napnál nem régebbi cégkivonatát, vagy igazolást a bírósági nyilvántartásba vételről,

b) a közjegyző által hitelesített aláírási címpéldányt,

c) eredetiben a pályázó bankszámláját vezető hitelintézet 30 napnál nem régebbi igazolását - a pontos számlaszám megjelölésével - a pályázó bankszámla vezetéséről, fizetőképességéről,

d) a pályázó létesítő okiratáról készített egyszerű másolatot,

e) 30 napnál nem régebbi igazolást az adóhatóságtól arról, hogy köztartozással nem rendelkezik, illetve az Európai Unió tradicionális saját forrásai címen tartozása a pályázó kedvezményezettnek nincs, vagy arra az illetékes adóhatóság fizetési könnyítést (részletfizetés, fizetési halasztás) engedélyezett,

f) a pályázó cégszerűen aláírt nyilatkozatát

1. a pályázatban foglalt adatok, információk, dokumentációk teljes körűségéről, valódiságáról és hitelességéről,

2. arról, hogy az általános forgalmi adó (áfa) levonására vagy visszaigénylésére jogosult-e,

3. hozzájárulásáról, hogy a köztartozások figyelemmel kísérése céljából az adószámát (adóazonosító jelét), társadalombiztosítási azonosító jelét, társadalombiztosítási folyószámlaszámát a Kincstár, illetve a minisztérium felhasználja a lejárt köztartozások teljesítése, illetőleg az adósság bekövetkezése tényének és összegének megismeréséhez,

4. arról, hogy nem áll végelszámolás alatt, illetve ellene csőd-, felszámolási eljárás nincs folyamatban,

5. annak tudomásulvételéről, hogy a támogatás kedvezményezettjének megnevezése, a támogatás tárgya, a támogatás összege nyilvánosságra hozható,

6. arról, hogy az államháztartás alrendszeréből folyósított támogatásból eredő lejárt és ki nem egyenlített tartozása nincs,

7. arról, hogy a megvalósítani tervezett tevékenység, feladat vonatkozásában más pályázaton részt vett-e, illetve milyen más állami és egyéb támogatást vesz igénybe,

8. arról, hogy a pályázat szabályszerűségének és a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának jogszabályban meghatározott szervek által történő ellenőrzéséhez hozzájárul,

g) a pályázati felhívásban meghatározott egyéb dokumentumokat.

(9) A pályázatokat a pályázati felhívásban meghatározott időn belül kell benyújtani, és annak eredményéről a döntéstől számított 15 munkanapon belül írásban kell értesíteni a pályázót.

(10) Támogatás a pályázó által igényelt összegnél kisebb összegben is nyújtható.

(11) A pályázat nyertesének megnevezését, a pályázattal elnyert támogatás összegét, a támogatás tárgyát a határon túli támogatásoknál a HTMH teszi közzé.

(12) A határon túli támogatásokra benyújtott pályázatok elbírálására és folyósítására a HTMH, valamint az általa bevont, a 2. § (6) bekezdése szerinti szervezet jogosult.

(13) A HTMH kizárólag a nyertes pályázóval - a támogatás igénybevételéről, felhasználásának feltételeiről, folyósításának ütemezéséről, rendeltetésszerű felhasználásának ellenőrzéséről és elszámolásáról, valamint a szerződésszegés jogkövetkezményéiről, az elállás jogáról- szerződésben állapodik meg. A HTMH köteles a szerződésben az elállás jogát kikötni, ha a kedvezményezett az Ámr. 87. § (5), (6) és (10) bekezdéseiben előírt bejelentési kötelezettsége egy hónapon túli késedelmet szenved.

(14) A határon túli támogatásra kötött szerződésnek minden esetben tartalmaznia kell

a) a támogatás konkrét célját,

b) a támogatás folyósításának feltételeit,

c) a támogatás felhasználásával kapcsolatos beszámolási, elszámolási kötelezettséget,

d) a kedvezményezett kötelezettségét,

e) a szerződésszegés eseteit,

f) jogszabályon alapuló közérdekű közzétételi kötelezettséget,

g) a szerződés mellékleteit, amelynek kötelező része a pénzügyi teljesítés és elszámolás szabályainak előírása,

h) a szerződéskötés egyéb feltételeit.

(15) A támogatott tevékenység- teljes vágy részleges megvalósulását követően kerül sor a támogatási összeg vagy annak részletei folyósítására a tartalmi jelentés és a pénzügyi dokumentáció elfogadása után, írásbeli lehívás alapján. Az érvényes és hatályos szerződésben foglaltakra tekintettel - indokolt esetben - a támogatási összeg vagy annak részletei előre is finanszírozhatóak utólagos elszámolással.

(16) A kedvezményezett köteles pénzügyi dokumentációt készíteni a támogatás összegének felhasználásáról, amelynek az alábbiakat kell tartalmaznia:

a) összesítő kimutatást a szerződés mellékletét képező költségvetésben szereplő költségekre vetítve,

b) a támogatás felhasználását igazoló számla(k) másolatát (5%-os, 15%-os, illetve 25%-os áfatartalmú számlák esetében fel kell tüntetni a számla nettó értékét),

c) a költségtételek szerinti bontásban a számla kibocsátójának nevét, a számla sorszámát, a számla tartalmát (kifizetés jogcímét), a számla keltét és a teljesítés időpontját, az áfaalapot, az áfatartalmat és a bruttó összeget, valamint átutalás esetében az átutalás tényét, készpénzes kifizetés esetében a készpénzfelvétel tényét tartalmazó külön kimutatást,

d) átutalással teljesített számlamásolat mellett a bankszámla terheléséről szóló banki igazolást vagy kivonatot (megjelölve a vonatkozó tételt),

e) a saját forrás és/vagy társfinanszírozás dokumentumainak másolatát (megállapodás, határozat),

f) a saját forrás és/vagy társfinanszírozás felhasználásáról szóló kimutatást (számla, bérjegyzék, egyéb kifizetést igazoló bizonylat stb.),

g) bérköltség elszámolása esetén a pontos támogatási összeg meghatározását.

(17) A kedvezményezett köteles tartalmi jelentést készíteni a (7) bekezdés c) pontjában megjelölt tevékenységek, feladatok teljesítéséről, eredményéről.

(18) Nem nyújtható támogatás olyan pályázó részére, aki az igényében valótlan vagy megtévesztő adatokat szolgáltatott, a korábban kötött bármely szerződésben foglalt feltételeket megszegte, csőd-, felszámolási, illetve végelszámolási eljárás alatt áll, vagy az államháztartás bármely alrendszerével szemben tartozása van, a támogatást a szerződésben meghatározott céltól eltérően használta vagy használja fel.

(19) Nem folyósítható támogatás annak a kedvezményezettnek, akivel szemben a szerződés megkötését követően felszámolási vagy végelszámolási eljárás indul.

(20) A kedvezményezett a támogatás összegét kizárólag akkor használhatja fel az egyes költségek után járó áfa kifizetésére, amennyiben a támogatással fedezett tevékenységével kapcsolatban áfa levonására vagy annak visszaigénylésére nem jogosult. A kedvezményezett a támogatás összegét más jellegű adó - ide nem értve a bérjellegű adót, illetve járulékot - kifizetésére nem használhatja fel.

(21) A támogatási összeget a kedvezményezett nem használhatja fel a megbízási díjakkal vagy honoráriumokkal kapcsolatban felmerülő más adók vagy járulékok kifizetésére.

(22) A kedvezményezett a támogatási összegből Magyarországon finanszírozott beszerzéseit a Kbt.-ben foglaltak szerint köteles megvalósítani.

(23) A fel nem használt támogatás maradványát - amennyiben a támogatási szerződés módosítására nem került sor - a támogatásban részesült kedvezményezett a támogatási szerződésben a támogatott tevékenység megvalósítására előírt határidőt követő 15 napon belül köteles visszautalni.

(24) A támogatási szerződésben a támogatott tevékenység meghiúsulása esetén a támogatási összeg visszautalásának részletes feltételeiről is rendelkezni kell.

Határon túli magyarok programjainak támogatása

3. §

(1) Az 1. §-ban meghatározott előirányzatok - kivéve a 3. § (5) bekezdés d) pontjában, valamint a (8) bekezdésben meghatározott előirányzat - fejezeti hatáskörben átcsoportosításra kerülnek a HTMH-hoz. A ME határozat 2.2. pontja, d) alpontjában meghatározott politikai államtitkár közreműködésével a HTMH gondoskodik az előirányzat felhasználásáról, ellenőrzéséről.

(2) A HTMH elnöke az (1) bekezdésben foglalt előirányzat felhasználásának, ellenőrzésének hivatali végrehajtási feladatairól külön szabályzatban rendelkezik.

(3) Az előirányzatból az 1. §-ban foglalt előirányzat jogcímcsoportokból a 3. § (4), (6) és (8) bekezdéseiben meghatározott jogcímeken belüli keretekből (jogcímből) nyújtható támogatás.

(4)[1] A határon túli magyarok oktatási és kulturális programjai előirányzat a 2. § (2) bekezdésének felhatalmazásával megállapított 8.913,2 millió Ft, melynek célja a szomszédos államokban élő magyarokról szóló 2001. évi LXII. törvény, (a továbbiakban: Szátv.), valamint az őket érintő más törvények és jogszabályok által meghatározott feladatok körében a határon túli magyarok kulturális és nyelvi azonosságtudatának megőrzése és fejlesztése, programok megvalósítása, az e célra létrehozott oktatási intézmények és szervezetek működéséhez és fenntartásához szükséges - alapvetően pályáztatás útján történő - támogatás biztosítása.

(5) A 3. § (4) bekezdése szerinti előirányzatból folyósítandó támogatási keretek az alábbiak:

a)[2] Oktatási, nevelési támogatás 6.205,5 millió Ft, melynek célja nevelési-oktatási, tankönyv és taneszköz támogatás nyújtása.

b)[3] Erdélyi magyar felsőoktatás támogatása - Sapientia Alapítvány 1.656,0 millió Ft, melynek célja az erdélyi magyar felsőoktatás fejlesztése, kiemelten az Erdélyi Magyar Tudományegyetem (EMTE) működési feltételeinek biztosítása, az EMTE működését biztosító fejlesztési (beruházási) program megvalósítása.

c) Pro Hungaris Kulturális Értékközvetítő Alapítvány 5,0 millió Ft, melynek célja az Alapítvány működési költségeinek fedezetéhez, az alapító okiratban meghatározott feladatok megvalósításához támogatás nyújtása.

d)[4] Kulturális támogatás 360,0 millió Ft, melynek célja a határon túli magyar kultúra támogatása (közművelődés, könyvtár támogatás, népfőiskolai képzések, könyvkiadás, alkotói ösztöndíjak, művészeti és népművészeti tevékenységek, szórványgondozás, épített örökség védelme, múzeum), a határon túli magyar színházak támogatása.

e)[5] Illyés Közalapítvány 810,0 millió Ft, melynek célja a határainkon túl élő magyarság önazonosságának megőrzését, fejlődését és megerősödését célzó kezdeményezések, a határon túli magyarok szülőföldjén működő oktatási és kulturális intézmények és szervezetek, illetve ott megvalósuló programok támogatása, az oktatás biztosítását és az oktatási intézmények, valamint az anyanyelv ápolását, fejlesztését szolgáló támogatás nyújtása, a határon túli kisebbségek hazai kulturális bemutatóinak segítése, külön megállapodás szerinti közreműködés feltételeinek biztosítása a Szátv. szerinti oktatási-nevelési támogatás elosztásának ellenőrzésében.

(6)[6] A határon túli magyarok szülőföld programjai előirányzat 2. § (2) bekezdésének felhatalmazásával megállapított 1.287,9 millió Ft, melynek célja a szomszédos államokban élő magyarok szülőföldön való boldogulását célzó tevékenységek megvalósításához, valamint az EU csatlakozást elősegítő programok, az e célra létrehozott intézmények és szervezetek működtetéséhez és fenntartásához szükséges - alapvetően pályáztatás útján történő - támogatás biztosítása, különös figyelemmel a gazdasági, munkavállalási és vállalkozási lehetőségek fejlesztésére és javítására.

(7) A 3. § (6) bekezdése szerinti előirányzatból folyósítandó támogatási keretek az alábbiak:

a) Délvidéki támogatási keret 90,0 millió Ft, melynek célja a határon túli magyarok gazdasági kapcsolatainak erősítése Magyarországgal, különösen a határ menti régiók közötti gazdasági együttműködés fejlesztésére irányuló programok és infrastruktúra támogatása a Délvidék vonatkozásában, vállalkozásfejlesztési tervek kidolgozása és megvalósítása.

b) Kárpátaljai támogatási keret 27,0 millió Ft, melynek célja a határon túli magyarok gazdasági kapcsolatainak erősítése Magyarországgal, különösen a határ menti régiók közötti gazdasági együttműködés fejlesztésére irányuló programok és infrastruktúra támogatása kiemelten Kárpátalja vonatkozásában, az EU csatlakozáshoz való hosszú távú felkészülés keretében a kárpátaljai magyarság számára lehetőséget nyújtson az Uniós források megpályázására az ehhez szükséges önrész megteremtésével, a térség- és területfejlesztési célok elősegítése, gyorsabb és hatékonyabb segítségnyújtás a természeti katasztrófák vagy más sürgős beavatkozást igénylő esetekben.

c)[7] EU integrációs felkészülési támogatási keret 00,0 millió Ft, melynek célja az ukrajnai, romániai és a szerbiai magyarság EU csatlakozásra való felkészítése, Magyarország EU csatlakozással kapcsolatos ismereteinek és gyakorlati tapasztalatainak átadása.

d)[8] A Szátv. végrehajtásához kapcsolódó kiadások 131,5 millió Ft, melynek célja a Szátv. végrehajtásának személyi és szervezeti feltételeinek biztosítása érdekében a határon túli magyaroknak a Szátv.-ben nevesített jogaik érvényesítése, a támogatásokhoz és kedvezményekhez való hozzájutás elősegítésére létrehozott szervezetek működési feltételeinek biztosítása, fejlesztése.

e) Informatikai programok támogatási kerete 180,0 millió Ft, melynek célja a határon túli magyarokkal való együttműködés hatékonyabbá tétele és a határon túli magyarok információs társadalomba történő integrációja további elősegítése, az IHM által elindított "Szülőföldön az információs társadalom" program további folytatása a határon túli informatikai rendszerek, közösségi Internet-hozzáférési pontok (eMagyar-pontok) létrehozásának és működtetésének elősegítése, valamint hálózat-, infrastruktúrafejlesztés, az informatikai képzés adatbázis és tartalomfejlesztés, kulturális értékek digitalizálása és az információs társadalom igényeinek megfelelő - a kisebbségi önazonosság tudat biztosítását szolgáló - fejlesztések támogatása.

f)[9] Koordinációs keret 328,3 millió Ft, melynek célja az anyaországgal való kapcsolatainak fenntartását elősegítő és egyéb határon túli támogatások nyújtása, a határon túli magyar kulturális, oktatási és közösségi intézmények működési zavarainak elhárítása, a határon túli magyarok anyanyelvű hitéletének gyakorlását segítő, illetve kisebbségpolitikai szempontból kiemelten fontos rendezvények, programok eseti támogatása, a Magyarországon székhellyel rendelkező jogi személyek, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező társadalmi szervezetek olyan programjainak támogatása, melyek részben vagy egészben a határon túli magyarság megsegítését szolgálják.

g)[10] Új Kézfogás Közalapítvány 400,6 millió Ft, melynek célja a határon túli magyarok gazdasági, munkavállalási és vállalkozási képességének javítására irányuló képzés, információ-szolgáltatás, az ilyen tevékenységet végző intézmények és szervezetek támogatása, a határon túli magyarok szülőföldjükön folyó vállalkozási tevékenységének támogatása.

h)[11] Segítő Jobb Alapítvány 130,5 millió Ft, melynek célja a határon túl élő magyar nemzetiségű külföldi állampolgárok meghatározott magyar egészségügyi intézményekben történő gyógykezelési költségeihez való hozzájárulás.

(8)[12] Csángó magyarok támogatása előirányzat 90,0 millió Ft, melynek célja önazonosság tudatuk, nyelvi, kulturális autonómiájuk megőrzését elősegítő kulturális, oktatási támogatás biztosítása.

(9) A HTMH a részére átadott előirányzatból nyújtott - vissza nem térítendő - támogatás folyósításáról és felhasználásáról a 2. § (6) bekezdésében meghatározott szervezettel kötött együttműködési megállapodásban állapodik meg.

(10) A Pro Hungaris Kulturális Értékközvetítő Alapítvány, az Illyés Közalapítvány, az Új Kézfogás Közalapítvány, a Segítő Jobb Alapítvány részére támogatási előirányzat keretösszeg átadásáról és felhasználásáról a HTMH a minisztérium és a MEH előzetes szakmai ellenjegyzésével együttműködési megállapodást köt az alapítványokkal, közalapítványokkal. A határon túli magyarok szülőföld programjai előirányzatból nyújtott kulturális támogatás és a Csángó magyarok támogatásának felhasználásáról - a HTMH közreműködésével - a minisztérium és a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma együttműködési megállapodásokban rendelkezik a költségvetési támogatás előirányzatának egyidejű, fejezetek közötti átadásával.

(11) Az együttműködési megállapodásban rögzíteni kell az előirányzat felhasználásának szabályait és elszámolásának rendjét, valamint értelemszerűen alkalmazni kell a 2. § (13) és (14) bekezdésében foglaltakat. A támogatás folyósítása - a 3. § (5) bekezdés c) pontja kivételével - időarányosan, utólagos elszámolási kötelezettséggel történik.

(12) Az Alapítványokkal a2. §(13) és (14) bekezdésében foglaltak szerinti szerződésben kell megállapodni.

(13) Az Alapítványok az éves tevékenységükről készült beszámolót a tárgyévet követő év február 28-áig kötelesek megküldeni az előirányzatot kezelő HTMH-nak, valamint tájékoztatás céljából a minisztériumnak.

3/A. §[13]

A 3. § (4), (6) bekezdésében meghatározott és kizárólag a HTMH által kezelt előirányzatok Működési költségvetés összege 234,7 millió Ft, melynek célja valamennyi jogcímen belüli keret működtetésének biztosítása.

Záró rendelkezések

4. §

(1) Az előirányzatot kezelő a 3. § (5) és (7) bekezdésében meghatározott előirányzati keretből nyújtott támogatásokról a szomszédos államokban élő magyarokról szóló 2001. évi LXII. törvényben meghatározott támogatások központi nyilvántartásáról szóló 92/2002. (IV. 26.) Korm. rendelet szerint köteles a HTMH által kezelt Nyilvántartási Rendszernek adatszolgáltatást teljesíteni.

(2) Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

Dr. Somogyi Ferenc s. k.,

külügyminiszter

Lábjegyzetek:

[1] Módosította az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 1. § - a. Hatályos 2006.03.11.

[2] Módosította az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 2. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.03.11.

[3] Módosította az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 2. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.03.11.

[4] Módosította az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 2. § (3) bekezdése. Hatályos 2006.03.11.

[5] Módosította az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 2. § (4) bekezdése. Hatályos 2006.03.11.

[6] Módosította az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 3. § - a. Hatályos 2006.03.11.

[7] Módosította az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályos 2006.03.11.

[8] Módosította az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 4. § (2) bekezdése. Hatályos 2006.03.11.

[9] Módosította az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 4. § (3) bekezdése. Hatályos 2006.03.11.

[10] Módosította az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 4. § (4) bekezdése. Hatályos 2006.03.11.

[11] Módosította az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 4. § (5) bekezdése. Hatályos 2006.03.11.

[12] Módosította az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 5. § - a. Hatályos 2006.03.11.

[13] Beiktatta az 1/2006. (III. 3.) KüM rendelet 6. § - a. Hatályos 2006.03.11.

Tartalomjegyzék