Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

17/2006. (IV. 14.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet

a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 14/1998. (VI. 24.) KHVM-HM-KTM együttes rendelet módosításáról

A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 5. §-ában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeljük el:

1. §

A magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 14/1998. (VI. 24.) KHVM-HM-KTM együttes rendelet (a továbbiakban: R.) 18. §-a (2) bekezdésének c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[(2) A légtér eseti igénybevételéhez engedélyt kell kérni:]

"c) a légi bemutatóhoz, az ellenőrzött légteret érintő repülő-sportrendezvényhez, valamint a külön jogszabályban engedélyezett légtéren kívül tervezett ejtőernyős ugráshoz és műrepüléshez szükséges légterek igénybevétele esetén;"

2. §

(1) Az R. 1. melléklete helyébe e rendelet 1. melléklete lép.

(2) Az R. 2. melléklete e rendelet 2. melléklete szerint módosul.

3. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti

a) a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 14/1998. (VI. 24.) KHVM-HM-KTM együttes rendelet módosításáról rendelkező 25/2003. (IV. 25.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet 1. melléklete,

b) a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 14/1998. (VI. 24.) KHVM-HM-KTM együttes rendelet módosításáról rendelkező 9/2004. (II. 12.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet 6. §-a és melléklete,

c) a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 14/1998. (VI. 24.) KHVM-HM-KTM együttes rendelet módosításáról rendelkező 27/2005. (V. 5.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet 2. §-ának az R. 18. §-a (2) bekezdésének c) pontját megállapító rendelkezése.

Dr. Kóka János s. k.,

gazdasági és közlekedési miniszter

Juhász Ferenc s. k.,

honvédelmi miniszter

Dr. Persányi Miklós s. k.,

környezetvédelmi és vízügyi miniszter

1. melléklet a 17/2006. (IV. 14.) GKM-HM-KvVM együttes rendelethez

[1. melléklet a 14/1998. (VI. 24.) KHVM-HM-KTM együttes rendelethez]

ATS légtérosztályozás Magyarországon

LégtérjellegOsztályLégtérForgalomElkülönítésekNyújtott szolgálatVMC értékek, látástávolság és felhőktől való távolsági megkötésekSebességmegkötésekRádió-összeköttetési kötelezettségFPL benyújtási kötelezettségATC engedély szükségessége
ELLENŐRZÖTTIFRIFR-IFR-től IFR-VFR-tőlLégiforgalmi irányítóNincsenekNincsenekFolyamatos kétoldalúIgenIgen
cFL660 (20 100 m STD) alatti ellenőrzött légterekVFR*VFR-IFR-től1. Légiforgalmi irányító az IFR-ektől való elkülönítés érdekében. 2. VFR légi járművek esetén forgalmi tájékoztatás és kérésre tanácsadás a forgalom elkerülése érdekébenVízszintes látás: 8 km FL100-on és felette, 5kmFL 100 alatt. Felhőktől való távolság: 1500 m vízszintesen, 300 m függőlegesenFL 100 alatt max. 250 kt (460 km/ó) IASFolyamatos kétoldalúIgenIgen
D1000 láb (300 m) AGL és 9500 láb (2900 m) AMSL között Budapest FIR határ és a következő koordináták által bezárt terület 482346N 0202459E-481110N 0210551E-481703N 0214953E-482000N 0214901E Kosice TMA-2, valamint a taszári MCTR és MTMA, valamint Sármellék CTR és Sármellék CTAIFRIFR-IFR-tőlLégiforgalmi irányító, forgalmi tájékoztatás a VFR repülésekről (és kérésre tanácsadás a forgalom elkerülése érdekében)NincsenekMax. 250 kt (460 km/ó) IASFolyamatos kétoldalúIgenIgen
VFRNem biztosítanakForgalmi tájékoztatás a VFR és IFR repülések között (és kérésre tanácsadás a forgalom elkerülése érdekében)Vízszintes látás: 5 km. Felhőktől való távolság: 1500 m vízszintesen, 300 m függőlegesenMax. 250 kt (460 km/ó) IASFolyamatos kétoldalúIgenIgen
LégtérjellegOsztályLégtérForgalomElkülönítésekNyújtott szolgálatVMC értékek,látástávolság és felhőktől való távolsági megkötésekSebességmegkötésekRádió- összeköttetési kötelezettségFPL benyújtási kötelezettségATC engedély szükségessége
NEM ELLENŐRZÖTTF4000 láb (1200 m) és 9500 láb (2900 m) AMSL közötti nem ellenőrzött légterek, valamint a kijelölt TIZ-ekIFRIFR-IFR-től amennyire ez lehetségesRepüléstájékoztató és légiforgalmi tanácsadóNincsenekMax.250 kt (460 km/ó) IAS 9500 láb (2900 m) AMSL alattFolyamatos kétoldalúIgenNincs
VFRNem biztosítanakRepüléstájékoztatóVízszintes látás: 5 km. Felhőktől való távolság: 1500 m vízszintesen, 300 m függőlegesenMax. 250 kt (460 km/ó) IAS 9500 láb (2900 m) AMSL alattNincs, kivéve a vitorlázó felhőrepüléseket és az éjszakai VFR repüléseketNincs, kivéve a vitorlázó felhőrepüléseket és az éjszakai VFR repüléseket
4000 láb (1200 m) MSL alatti nem ellenőrzött légterek, valamint a vitorlázó és műrepülő légterekCsak VFRNem biztosítanakRepüléstájékoztatóVízszintes látás: 5 km. Kis sebességű repülőgépek számára: 1500 m. Helikopterek és ballonok számára: 750 m. Felhőkön kívül, a föld vagy a vízfelszín látása mellett.Max. 250 kt (460 km/ó) IASNincs, kivéve az éjszakai VFR repüléseketNincs, kivéve az éjszakai VFR repüléseketNincs

Megjegyzések:

1. A nemzetközileg elfogadott légtérosztályok A-G-ig terjednek. Budapest FIR-ben A, B és E osztályú légterek nem kerültek kijelölésre.

2. A fenti táblázattól függetlenül a határsávot átrepülő vagy abban repülést végző valamennyi légi járműnek - a határsávban 50 m-es földfelszín feletti vagy alacsonyabb magasságon végrehajtott munkarepülést végző légi jármüvek kivételével - FPL-t kell töltenie, és rádió-összeköttetést kell tartania.

3. * FL195 (5950 m STD) felett útvonal VFR GAT repüléseket tilos végrehajtani.

4. Valamennyi légtérosztályban nyújtanak repüléstájékoztató és riasztó szolgálatot.

Eltérés az ICAO előírásoktól:

1. FL 285 (8700 m STD) felett Budapest FIR-en belül VFR repülés végrehajtása tilos!

2. ** G osztályú légtérben IFR repülések nem engedélyezettek.

2. melléklet a 17/2006. (IV. 14.) GKM-HM-KvVM együttes rendelethez

(1) Az R. 2. melléklete "Ellenőrzött légterek" alcíme a következő Sármellék CTR azonosítóval jelzett sorral egészül ki:

Sármellék CTR
465232,000N0170443,000E2000' (600 m)(ICAO "D")
 Közzétett üzemidő szerint csak Sármellék CTA légtérrel együtt működhet
465233,000N0171252,000E
464034,895N0171331,452E
463223,502N0171903,420E
462847,000N0171750,000E
AMSL GND
462659,232N0170752,449E
463918,798N0170630,110E
465010,292N0165907,256E
465232,000N0170443,000E

(2) Az R. 2. melléklete "Ellenőrzött légterek" alcíme a következő Sármellék CTA azonosítóval jelzett sorral egészül ki:

Sármellék CTA
465210,515N0164912,269E9500' (2900 m) AMSL(ICAO "D")
Közzétett üzemidő szerint csak Sármellék CTR légtérrel együtt működhet
465233,000N0171252,000E
463423,000N0171944,000E
462847,000N0171750,000E2000' (600 m) AMSL
462539,000N0170031,000E
465210,515N0164912,269E

(3) Az R. 2. melléklete "Nem ellenőrzött légterek" alcímének Sármellék TIZ azonosítóval jelzett sora helyébe a következő rendelkezés lép:

Sármellék TIZ 1
465232,000N0170443,000E2000' (600 m) AMSL(ICAO "F")
 Közzétett üzemidő szerint csak Sármellék TIZ 2 légtérrel együtt működhet
465233,000N0171252,000E
464034,895N0171331,452E
463223,502N0171903,420E
462847,000N0171750,000E
462659,232N0170752,449E
463918,798N0170630,110EGND
465010,292N0165907,256E
465232,000N0170443,000E

(4) Az R. 2. melléklete "Nem ellenőrzött légterek" alcíme a következő Sármellék TIZ 2 azonosítóval jelzett sorral egészül ki:

Sármellék TIZ 2
465210,515N0164912,269E9500' (2900 m) AMSL(ICAO "F")
Közzétett üzemidő szerint csak Sármellék TIZ 1 légtérrel együtt működhet
465233,000N0171252,000E
463423,000N0171944,000E
462847,000N0171750,000E2000' (600 m) AMSL
462539,000N0170031,000E
465210,515N0164912,269E

Tartalomjegyzék