27/2005. (V. 5.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet
a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 14/1998. (VI. 24.) KHVM-HM-KTM együttes rendelet módosításáról
A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 5. §-ában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeljük el:
1. §
A magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 14/1998. (VI. 24.) KHVM-HM-KTM együttes rendelet (a továbbiakban: R.) 17. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:
"17. §(1) A veszélyes légtér igénybevételének megkezdését, annak időpontja előtt legalább 30 perccel az igénybe vevő köteles az AMC-vel egyeztetni. Az egyeztetés során meg kell adni a lövészetvezető és a lőtéri repülésvezető elérhetőségét (telefonszámát) is.
(2) Az igénybe vevő az alábbi információkat köteles továbbítani az AMC számára:
a) az újrakezdés tervezett időpontját, ha az igénybevétel legalább 30 percig szünetel,
b) az engedélyezett veszélyes légtér méretének (magasságának) csökkentését a tényleges feladat függvényében,
c) a veszélyes légtér igénybevételének várható befejezését.
(3) Ha az igénybe vevő az AMC-vel egyeztetett kezdési időponthoz képest a veszélyes légtér igénybevételét 30 percen belül nem kezdi meg, új kezdési időpontot kell egyeztetnie.
(4) Ha a veszélyes légtér igénybevételét az igényelt befejezési időpont előtt befejezik, erről az AMC-t azonnal tájékoztatni kell.
(5) A veszélyes légtér üzemét az igényelt kezdési időpont előtt megkezdeni és az igényelt befejezési időponton túl folytatni tilos.
(6) A veszélyes légtér igénybevételére vonatkozó előírásokat az illetékes parancsnok az adott lőtér működését szabályozó utasításban köteles közzé tenni."
2. §
Az R. 18. §-a (2) bekezdésének b) és c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
[A légtér eseti igénybevételéhez engedélyt kell kérni:]
"b) az állami, egyházi, kulturális események és nemzetközi sportrendezvények zavartalan lebonyolításához szükséges légtér igénybevétele esetén;"
c)[1]
3. §
Az R. 19. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:
"19. § (1) A 18. § (2) bekezdésének b) és e) pontjában meghatározott esetek kivételével a légtér eseti igénybevételének megkezdését, annak időpontja előtt legalább 30 perccel a légtér igénybevételért felelős személy köteles az AMC-vel egyeztetni. Az egyeztetés során meg kell adni
a légtér eseti igénybevételéért felelős személy nevét és elérhetőségét (telefonszámát) is.
(2) A légtér eseti igénybevételéért felelős személy az alábbi információkat köteles továbbítani az AMC számára:
a) az újrakezdés tervezett időpontját, ha az igénybevétel legalább 30 percig szünetel,
b) az engedélyezett eseti légtér méretének (magasságának) csökkentését a tényleges feladat függvényében,
c) a légtér eseti igénybevételének várható befejezését, ha az korábbi az engedélyezett időponttól.
(3) A légtér eseti igénybevételét az AMC a kialakult tényleges légtérfelhasználások alapján engedélyezi, korlátozza vagy megtiltja.
(4) Ha a légtér igénybevételéért felelős személy az AMC-vel egyeztetett kezdési időponthoz képest a légtér eseti igénybevételét 30 percen belül nem kezdi meg, új kezdési időpontot kell egyeztetnie.
(5) Ha a tevékenységet az engedélyezett befejezési időpont előtt befejezik, erről azonnal tájékoztatni kell az AMC-t.
(6) A légtér eseti igénybevételét az engedélyezett időpont előtt megkezdeni és az engedélyezett időponton túl tovább folytatni tilos."
4. §
Az R. a következő alcímmel és 19/A. §-sal egészül ki:
"A koordinált légtér igénylése
19/A. § (1) A koordinált légtér egy, koordinátákkal meghatározott nem ellenőrzött, "LH-G.." azonosítóval rendelkező légtér azon magasságtartományát jelenti, amelyben koordinációs feladatokat ellátó szervezet működik.
(2) A koordinált légtér igénylésére a légtér eseti igénybevételének (19. §) szabályait kell alkalmazni, azzal az eltéréssel, hogy ahol AMC szerepel, ott ATS Központot kell érteni.
(3) A légiközlekedési hatóság a koordinált légtérben használt frekvenciákat az AIP-ben közzéteszi."
5. §
Az R. a következő alcímmel és 19/B. §-sal egészül ki:
"A koordinációs feladatokat ellátó szervezet
19/B. § (1) A koordinációs feladatokat az e rendeletben megnevezett szervezet a légiközlekedési hatóság engedélyével láthatja el.
(2) A koordinációs feladatokat ellátó szervezet felelős a koordinált légtérben a légtérhasználat koordinációs feladatainak ellátásáért, és - a napnyugtáig igényelhető koordinált légtér kivételével - hangrögzítéssel ellátott rádióállomás működtetéséért, mindaddig, amíg légijármű a koordinált légteret használja.
(3) A koordinációs feladatokat ellátó szervezet gondoskodik arról, hogy megfelelően képzett, és rádiótávbeszélő kezelői jogosítással rendelkező személy lássa el a rádióállomás működtetését.
(4) A koordinációs feladatokat ellátó szervezet feladata:
a) a koordinált légtér igénylése az ATS Központtól,
b) a koordinált légtér működése alatt folyamatos rádióösszeköttetés tartása a légijármüvekkel,
c) az ATS Központtól telefonon kapott tájékoztatás továbbítása a koordinált légtérben tartózkodó légijárművek részére,
d) az ATS Központ részére telefonon történő jelentés arról, hogy minden (a koordinációs feladatokat ellátó szervezet által ismert forgalom) elhagyta a koordinált légteret, illetve egyéb korlátozott magasságot,
e) a napnyugtáig igényelhető koordinált légtér esetén a légijárművezetők tájékoztatása a koordinált légtér megnyitásának időpontjáról és az igénybe vehető magasságról,
f) valamennyi, az ATS Központtól kapott tájékoztatás, és megtett intézkedés bejegyzése az erre a célra rendszeresített naplóba.
(5) A Budapest ATS Központ és a koordinációs feladatokat ellátó szervezet közötti tájékoztatás cseréjére vonatkozó eljárásokat a légiközlekedési hatóság által jóváhagyott Együttműködési Megállapodásban kell rögzíteni.
(6) Az (1) bekezdésben meghatározott hatósági engedély határozatlan időtartamra szól, és a légiközlekedési hatóság kérelemre adja ki.
(7) A légiközlekedési hatóság a koordinációs feladatokat ellátó szervezet munkáját rendszeresen ellenőrzi.
(8) A hatósági engedélyt a légiközlekedési hatóság
a) jogszabálysértés vagy az engedélyben foglaltak megsértése esetén határidő megjelölése mellett felfüggeszti,
b) amennyiben a jogszabálysértés vagy az engedélyben foglaltak megsértése a légiközlekedés biztonságát veszélyezteti, visszavonja."
6. §
Az R. a következő alcímmel és 19/C. §-sal egészül ki:
"A koordinált légtér igénybevétele
19/C. § (1) A koordinált légteret csak a látvarepülési szabályok (VFR) szerint működő légijárművek vehetik igénybe, az ATS Központ által engedélyezett kezdő és befejező időpont között.
(2) A légijárműveknek - a napnyugtáig igényelhető koordinált légtér kivételével - a közzétett frekvencián folyamatos kétoldalú rádióösszeköttetést kell tartani a koordinációs feladatokat ellátó szervezettel, illetve egyéb illetékes légiforgalmi szolgálattal. A rádióösszeköttetés megszakadása esetén a koordinált légteret el kell hagyni. A koordinációs feladatokat ellátó szervezet a koordinált légtérben lévő légijárművet rádión tájékoztatja - a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér használatos futópálya irányának változása miatt - a koordinált légtér bezárásáról, illetve a koordinált légtér egyéb korlátozásáról. A légijár-mü a koordinációs feladatokat ellátó szervezet tájékoztatásának megfelelően - a tájékoztatást követő 15 percen belül - köteles elhagyni a koordinált légteret, illetve lesüllyedni a megadott magasságra, és erről köteles rádión keresztül tájékoztatni a koordinációs feladatokat ellátó szervezetet.
(3) A napnyugtáig igényelhető koordinált légtér az ATS Központ által meghatározott időponttól és magasságig, napnyugtáig használható.
(4) A hullámrepülés céljára kijelölt koordinált légtérben a külön jogszabályban* meghatározott magasságmérő beállítási eljárást kell alkalmazni."[2]
7. §
(1) Az R. 2. melléklete helyébe e rendelet 1. melléklete lép.
(2) Az R. 3. melléklete helyébe e rendelet 2. melléklete lép.
8. §
Ez a rendelet 2005. május 12-én lép hatályba, egyidejűleg hatályát veszti a magyar légtér légiközlekedés céljára történő kijelöléséről szóló 14/1998. (VI. 24.) KHVM-HM-KTM együttes rendelet módosításáról rendelkező
a) 25/2003. (IV. 25.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet 14. §-a, 17. §-ának (2) és (3) bekezdése, valamint 2. melléklete,
b) 9/2004. (II. 12.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet 7-11. §-a,
c) 114/2004. (IX. 24.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet.
Dr. Kóka János s. k.,
gazdasági és közlekedési miniszter
Juhász Ferenc s. k.,
honvédelmi miniszter
Dr. Persányi Miklós s. k.,
környezetvédelmi és vízügyi miniszter
1. melléklet a 27/2005. (V. 5.) GKM-HM-KvVM együttes rendelethez
[2. melléklet a 14/1998. (VI. 24.) KHVM-HM-KTM együttes rendelethez]
Ellenőrzött és nem ellenőrzött légterek
ELLENŐRZÖTT LÉGTEREK
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
Budapest CTA | |||
Magyar Köztársaság országhatára | FL660(20 100 m STD) 9500' (2900 m) AMSL | ||
Budapest TMA 1 | |||
474403,930N | 0181535,150E | FL195 (5950 m STD) 7500' (2300 m) AMSL | |
473521.000N | 0181527,000E | ||
471330,761N | 0181506,947E | ||
470908,000N | 0184432,000E | ||
473503,000N | 0182754,000E | ||
474534,320N | 0182754,000E | ||
Országhatár | |||
474403,930N | 0181535,150E | ||
Budapest TMA 2 | |||
474534,320N | 0182754,000E | FL195 (5950 m STD) 6500' (2000 m) AMSL | |
473503,000N | 0182754,000E | ||
470908,000N | 0184432,000E | ||
470806,240N | 0185111.532E | ||
472516,156N | 0185345,962E | ||
473232,859N | 0184155,682E | ||
474523,470N | 0183700,430E | ||
Országhatár | |||
474534,320N | 0182754,000E | ||
Budapest TMA 3 | |||
474523,470N | 0183700,430E | FL195 (5950 m STD) 3500' (1050 m) AMSL | |
473232,859N | 0184155,682E | ||
472516,156N | 0185345,962E | ||
470806,240N | 0185111,532E | ||
470403,000N | 0191630,000E | ||
470606,280N | 0192729,070E | ||
472525,000N | 0185940,000E | ||
472945,000N | 0190130,000E | ||
473220,000N | 0185858,000E | ||
473500,000N | 0185300,000E | ||
473720,000N | 0185425,000E |
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
474642,550N | 0190652,290E | ||
474742,870N | 0184421.240E | ||
Országhatár | |||
474523,470N | 0183700,430E | ||
Budapest TMA 4 | |||
474642,550N | 0190652,290E | FL195 (5950 m STD) | |
473720,000N | 0185425,000E | ||
473500,000N | 0185300,000E | ||
473220,000N | 0185858,000E | ||
472945,000N | 0190130,000E | ||
473612,000N | 0190412,000E | 2500' (750 m) AMSL | |
474615,320N | 0191630,800E | ||
474642,550N | 0190652,290E | ||
Budapest TMA 5 | |||
474742,870N | 0184421,240E | FL195 (5950 m STD) | |
474503,140N | 0194053,420E | ||
475223,520N | 0193440,800E | ||
480524,100N | 0192334,240E | 6500' (2000 m) AMSL | |
Országhatár | |||
474742,870N | 0184421,240E | ||
Budapest TMA 6 | |||
474615,320N | 0191630,800E | FL195 (5950 m STD) | |
473612,000N | 0190412,000E | ||
472945,000N | 0190130,000E | ||
472525,000N | 0185940,000E | ||
470606,280N | 0192729,070E | ||
471203,000N | 0195953,000E | 2000' (600 m) AMSL | |
474503,140N | 0194053,420E | ||
474615,320N | 0191630,800E | ||
Budapest TMA 7 | |||
474503,140N | 0194053,420E | FL 195 (5950 m STD) | |
471203,000N | 0195953,000E | ||
472350,580N | 0201040,460E | ||
473529,000N | 0200354,000E | 5500'(1700 m) AMSL | |
474503,140N | 0194053,420E | ||
Budapest TMA 8 | |||
480524,100N | 0192334,240E | FL195 (5950 m STD) | |
475223,520N | 0193440,800E | ||
480942,660N | 0195356,170E | ||
Országhatár | 9500' (2900 m) AMSL | ||
480524,100N | 0192334,240E |
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
Budapest TMA 9 | |||
471203,000N | 0195953,000E | FL195 (5950 m STD) 2000' (600 m) AMSL | Állandó ellenőrzött légtér, amelyben az állami célú repülések eseteit kivéve a légiforgalmi szolgáltatást Budapest APP biztosítja. Állami célú felhasználás időszakában a légtér meghatározott részében a légiforgalmi szolgáltatás Kecskemét illetékes ATS egységére ruhá-zódik át. Az ATS átruházás rendjét a két illetékes egység közötti együttműködési megállapodás szabályozza. |
470606,280N | 0192729,070E | ||
470403,000N | 0191630,000E | ||
470240,490N | 0200428,480E | ||
471203,000N | 0195953,000E | ||
Ferihegy CTR | |||
473612,000N | 0190412,000E | 2000' (600 m) AMSL | |
472945,000N | 0190130,000E | ||
472700,000N | 0190630,000E | ||
472400,000N | 0190730,000E | ||
471500,000N | 0192130,000E | ||
472400,000N | 0193400,000E | GND | |
473230,000N | 0191930,000E | ||
473128,100N | 0191426,700E | ||
473358,000N | 0191018,000E | ||
473612,000N | 0190412,000E | ||
Szolnok MTMA | |||
471729,000N | 0201554,000E | 9500' (2900 m) AMSL | |
471548,000N | 0203054,000E | ||
465159,000N | 0202829,000E | ||
465559,000N | 0200729,000E | 2000' (600 m) AMSL | |
470240,499N | 0200428,480E | ||
471203,000N | 0195953,000E | ||
471729,000N | 0201554,000E | ||
Szolnok MCTR | |||
471329,000N | 0201454,000E | 4000' (1200 m) AMSL | |
471039,000N | 0202554,000E | ||
465959,000N | 0202054.000E | ||
470229,000N | 0201024,000E | GND | |
471329,000N | 020l454,000E | ||
Pápa MTMA 1 | |||
472759,000N | 0171743,000E | FL145 (4400 m STD) | |
472959,000N | 0174154,000E | ||
470959,000N | 0174624,000E | ||
465959,000N | 0172640,000E | 2000' (600 m) AMSL | |
472759,000N | 0171743,000E |
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
Pápa MTMA 2 | |||
473559,000N | 0171554,000E | 9500' (2900 m) AMSL | |
473559,000N | 0173554,000E | ||
472959,000N. | 0174154,000E | ||
472759,000N | 0171743,000E | 2000' (600 m) AMSL | |
473559,000N | 0171554,000E | ||
Pápa MCTR | |||
473539,000N | 0172854,000E | 4000'(1200 m) AMSL | Oldalhatára a repülőtér vonatkozási pont (ARP) körüli 10 km sugarú kör, valamint a koordináták által megadott terület. |
471029,000N | 0174254,000E | ||
470738,000N | 0173124,000E | GND | |
473259,000N | 0171754,000E | ||
473539,000N | 0172854,000E | ||
Kecskemét MTMA 1 | |||
470341,948N | 0192955,079E | FL 145 (4400 m STD) | |
470240,499N | 0200428,480E | ||
465559,000N | 0200729,000E | ||
465159,000N | 0202829,000E | ||
463622,000N | 0201429,000E | 2000 (600 m) AMSL | |
464940,000N | 0192948,000E | ||
470341,948N | 0192955,079E | ||
Kecskemét MTMA 2 | |||
465159,000N | 0202829,000E | FL 145 (4400 m STD) | A Kecskemét MTMA 2-ben működő légi jármű által használható legkisebb magasság: 6000' (1850 m) AMSL; területe alatt működő légi jármű által használható legnagyobb magasság: 5000'(1500 m) AMSL. |
465059,000N | 0203429,000E | ||
463159,000N | 0202359,000E | ||
463929,000N | 0192954,000E | 5000'(1500 m) AMSL | |
464940,000N | 0192948,000E | ||
463622,000N | 0201429,000E | ||
465159,000N | 0202829,000E | ||
Kecskemét MCTR | |||
470329,000N | 0192954,000E | 4000'(1200 m) AMSL | Oldalhatárai a repülőtér vonatkozási pont (ARP) körüli 10 km sugarú kör, valamint a koordináták által megadott terület. |
470329,000N | 0193559,000E | ||
465229,000N | 0200454,000E | ||
464529,000N | 0195854,000E | ||
465329,000N | 0193659,000E | GND | |
465329,000N | 0192954,000E | ||
470329,000N | 0192954,000E | ||
Taszár MTMA | |||
463859,000N | 0172954,000E | ||
463959,000N | 0173854,000E | ||
464329,000N | 0175824,000E | ||
464459,000N | 0181654,000E |
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
461529.000N | 0182434,000E | FL 145 (4400 m STD) | |
455410,000N | 0180200,000E | ||
455540,000N | 0175350,000E | 2500' (750 m) AMSL | |
460500,000N | 0172630,000E | ||
461515,000N | 0171420,000E | ||
462730,000N | 0172300,000E | ||
463859,000N | 0172954,000E | ||
Taszár MCTR+ | |||
463839,000N | 0175654,000E | 3000' (900 m) AMSL | Oldalhatárai a repülőtér vonatkozási pont (ARP) körüli 11 km sugarú kör, valamint a koordináták által megadott terület. |
461159,000N | 0180454,000E | ||
461049,000N | 0175314,000E | ||
463559,000N | 0174424,000E | GND | |
463839,000N | 0175654,000E |
Megjegyzés:
Az MTMA-k és MCTR-ek a közzétett üzemi időszakokban működnek.
Polgári repülések csak repülési terv alapján hajthatók végre az MCTR-ek üzemidején kívül is:
- Pápa és Kecskemét repülőterek esetében a repülőtér vonatkozási pontjától R= 10 km sugarú körön belül 3000' AGL alatt;
- Szolnok repülőtér esetében a repülőtér vonatkozási pontjától R=5 km sugarú körön belül - Szolnok város és a Rákóczifalva úttól nyugatra eső rész kivételével - 2000' AGL alatt.
IDŐSZAKOSAN KORLÁTOZOTT LÉGTEREK (TSA) (működési idejük alatt ellenőrzött légterek)
A polgári légi forgalom a jelzett magasságtartományon kívüli első iránymagasságot használhatja! A TSA-k munkanapokon 06.00 LT-24.00 LT között vehetők igénybe, kivéve a TSA-15, TSA-16 és TSA-59-et, amelyek a következők szerint vehetők igénybe:
április 1. és szeptember 30. között | október 1. és március 31. között | |||
TSA-15 és TSA-16 | kedd | 07.00 12.00; 18.00-24.00 LT között | kedd | 08.00-12.00; 18.00-24.00 LT között |
szerda | 07.00-10.00; 18.00-24.00 LT között | szerda | 08.00-24.00 LT között | |
csütörtök | 07.00 10.00 LT között | csütörtök | 12.00-19.00 LT között | |
TSA-59 | kedd | 07.00-14.00; 19.00-24.00 LT között | kedd | 08.00-14.00; 19.00-24.00 LT között |
szerda | 07.00-14.00; 19.00 24.00 LT között | szerda | 08.00-14.00; 19.00-24.00 LT között | |
csütörtök | 07.00-14.00; 19.00-24.00 LT | csütörtök | 08.00-14.00; 19.00-24.00 LT között |
A TSA-k fentieken kívül műszaki berepülés végrehajtására igénybe vehetők még hétfőn 08.00 LT - napnyugta, és pénteken 08.00-12.00 LT között.
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
TSA 10 | |||
473559,000N | 0165154,000E | FL105 (3200 mSTD) | |
473559,000N | 0171554,000E | ||
472759,000N | 0171819,000E | GND | |
47355,0009N | 0165154,000E | ||
TSA 11 | |||
473559,000N | 0165154,000E | FL145 (4400 m STD) | |
472759,000N | 0171819,000E | ||
465959,000N | 0172640,000E | ||
471059,000N | 0164550,000E | GND | |
473559,000N | 0165154,000E | ||
TSA 12 | |||
473559,000N | 0165154,000E | FL 215 (6550 m STD) | |
472759,000N | 0171819,000E | ||
464859,000N | 0172954,000E | ||
463559,000N | 0170124,000E | 9500' (2900 m) AMSL | |
464159,000N | 0163854,000E | ||
473559,000N | 0165154,000E | ||
TSA 13 | |||
470959,000N | 0174624,000E | FL 215 (6550 m STD) | |
465559,000N | 0174624,000E | ||
464859,000N | 0172954,000E | ||
465959,000N | 0172640,000E | 9500' (2900 m) AMSL | |
470959,000N | 0174624,000E | ||
TSA 14 | |||
472959,000N | 0174154,000E | FL 175 (5350 m STD) | |
472959,000N | 0180954,000E | ||
471359,000N | 0181154,000E | ||
471159,000N | 0174624,000E | GND | |
472959,000N | 0174154,000E | ||
TSA 15 | |||
472459,000N | 0164913,000E | UNL | A TSA-15 és a TSA-16 közötti átrepülés FL 210-en vagy FL 370 fölött történik. |
465959,000N | 0181454,000E | ||
464559,000N | 0174954,000E | ||
465958,000N | 0170154,000E | FL205 (6250 m STD) | |
471529,000N | 0164655,000E | ||
472459,000N | 0164913,000E |
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
TSA 16 | |||
465529,000N | 0182954,000E | UNL | • |
463959,000N | 0192954,000E | ||
462459,000N | 0192954,000E | ||
462459,000N | 0190654,000E | FL205 (6250 m STD) | |
464229,000N | 0180524,000E | ||
465529,000N | 0182954,000E | ||
TSA 20 | |||
462142,000N | 0171935,000E | FL275 (8400 m. STD) | |
460535,000N | 0181422,000E | ||
455410,000N | 0180220,000E | ||
455540,000N | 0175350,000E | ||
460500,000N | 0172630,000E | FL145 (4400 m STD) | |
461515.000N | 0171420,000E | ||
462142,000N | 0171935,000E | ||
TSA 50 | |||
472942,884N | 0201604,813E | FL155 (4700 m STD) 7000'(2150 m)AMSL | A TSA-61 és a TSA-62 működési ideje alatt a TSA-50 igénylése esetén közvetlen koordináció szükséges Szolnok repülőtérrel. A TSA-50-ben működő légi jármű által használható legkisebb magasság: 8000'(2450 m) AMSL; területe alatt működő légi jármű által használható legnagyobb magasság 7000'(2150 m) AMSL. |
471548,000N | 0203054,000E | ||
465559,000N | 0200729,000E | ||
471203,000N | 0195953,000 | ||
472942,884N | 0201604,813E | ||
TSA 51A | |||
470159,000N | 0190654,000E | FL 145 (4400 m STD) | |
470403,000N | 0191630,000E | ||
470341.948N | 0192955,079E | ||
463959,000N | 0192954,000E | ||
463959,000N | 0190654,000E | GND | |
470159,000N | 0190654,000E | ||
TSA 51B | |||
463959.000N | 0190654,000E | FL 215 (6550 m) STD | A TSA-51B-ben működő légi jármű által használható legkisebb magasság 6000' (1850 m) AMSL; területe alatt működő légi jármű által használható legnagyobb magasság: 5000' (1500 m) AMSL. |
463959,000N | 0192954,000E | ||
462459,000N | 0192954,000E | ||
461629,000N | 0192854,000E | 5000' (1500 m)AMSL | |
461129,000N | 0190654,000E | ||
463959,000N | 0190654,000E |
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
TSA 51 C | |||
464459,000N | 0181654,000E | FL145 (4400 m) STD | A TSA-51 C-ben működő légi jármű által használható legkisebb magasság: 6000' (1850 m) AMSL; területe alatt működő légi jármű által használható legnagyobb magasság: 5000' (1500 m) AMSL. |
470159,000N | 0190654,000E | ||
461129,000N | 0190654,000E | ||
460959,000N | 0185959,000E | ||
460959,000N | 0182434,000E | 5000' (1500 m)AM$L | |
461529,000N | 0182434,000E | ||
464459,000N | 0181654,000E | ||
TSA 52 | |||
463959,000N | 0192954,000E | FL 175 (5350 m STD) | A TSA-52-ben működő légi jármű által használható legkisebb magasság: 5000' (1500 m) AMSL; területe alatt működő légi jármű által használható legnagyobb magasság: 4000' (1200 m) AMSL. |
463159,000N . | 0202354,000E | ||
462459,000N | 0201954,000E | ||
462459,000N | 0192954,000E | 4000'(1200 m)AMSL | |
463959,000N | 0192954,000E | ||
7X4 53 | |||
463959,000N | 0202800,000E | FL175 (5350 m STD) | A TSA-53-ban működő légi jármű által használható legkisebb magasság: 5000' (1500 m) AMSL; területe alatt működő légi jármű által használható legnagyobb magasság: 4000' (1200 m) AMSL. |
463510,000N | 0205309,000E | ||
462459,000N | 0204500,000E | ||
462459,000N | 0201954,000E | 4000'(1200 m)AMSL | |
463959,000N | 0202800,000E | ||
463959,000N | 0202800,000E | ||
TSA 54 | |||
465059,000N | 0203429,000E | FL 215 (6550 m STD) | |
464615,000N | 0210115,000E | ||
463510,000N | 0205309,000E | ||
463959,000N | 0202800,000E | GND | |
465059,000N | 0203429,000E | ||
TSA 55A | |||
473243,000N 0205553,000E | FL 215 (6550 m STD) | ||
473503,000N | 0210852,000E | ||
471203,000N | 0212052,000E | ||
471000,000N | 0211854,000E | GND | |
471053,000N | 0204426,000E | ||
473243,000N | 0205553,000E | ||
TSA 55B | |||
471053,000N | 0204426,000E | FL 215 (6550 m STD) | |
471000,000N | 0211854,000E | ||
464615,000N | 0210115,000E | ||
465059,000N | 0203429,000E | GND | |
471053,000N | 0204426,000E |
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
TSA 56 | |||
475914,365N | 0195930,731E | FL 205 (6250 m STD) | A TSA-56 csak VMC körülmények között és csak VFR repülésre vehető igénybe. |
481842,000N | 0204133,000E | ||
481110,000N | 0210551,000E | ||
475000,000N | 0200700,000E | GND | |
475914,365N | 0195930,731E | ||
TSA 57A | |||
471053,000N | 0204426,000E | UNL | A TSA-54 és TSA-55 üzemidejével azonos időszakra nem igényelhető. |
465559,000N | 0210830,000E | ||
464615,000N | 0210115,000E | ||
465059,000N | 0203429,000E | FL385(11750 m STD) | |
471053,000N | 0204426,000E | ||
TSA-57B | |||
465059,000N | 0203429,000E | UNL | A TSA-54 és TSA-55 üzemidejével azonos időszakra nem igényelhető. |
464615,000N | 0210115,000E | ||
463510,000N | 0205309,000E | ||
463959,000N | 0202800,000E | FL 215 (6550 m STD) | |
465059,000N | 0203429,000E | ||
TSA-57C | |||
463959,000N | 0202800,000E | UNL | A TSA-54 és TSA-55 üzemidejével azonos időszakra nem igényelhető. |
463510,000N | 0205309,000E | ||
462459,000N | 0204500,000E | ||
462459,000N | 0201954,000E | FL175 (5350 m STD) | |
463959,000N | 0202800,000E | ||
TSA 58L | |||
481115,000N | 0202525,000E | FL205 (6250 m STD) | |
472209,000N | 0212830,000E | ||
465559,000N | 0210830,000E | ||
471548,000N | 0203054,000E | ||
472942,884N | 0201604,813E | FL135 (4100 m STD) | |
475000,000N | 0200700,000E | ||
475914,365N | 0195930,731E | ||
481115,000N | 0202525,000E | ||
TSA 58U | |||
473802,193N | 0201222,196E | UNL | |
475005,000N | 0205300,000E | ||
472209,000N | 0212830,000E | ||
465559,000N | 0210830,000E | FL125 (3800 m STD) | |
471213,461N | 0203744,879E | ||
471548,000N | 0203054,000E | ||
472942,884N | 0201604,813E | ||
473802,193N | 0201222,196E |
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
TSA 59 | |||
475005,000N | 0205300,000E | UNL | |
475959,000N | 0212454.000E | ||
472209,000N | 0212830,000E | FL385(11750 m STD) | |
475005,000N | 0205300,000E | ||
TSA 60 | |||
471729,000N | 0201554,000E | 7000'(2150 m)AMSL | A TSA-60-ban működő légi jármű által használható legnagyobb magasság: 6000' (1850 m) AMSL; területe felett működő légi jármű által használható legkisebb magasság: 7000' (2150 m) AMSL. |
471548,000N | 0203054,000E | ||
471213,461N | 0203744,879E | ||
465159,000N | 0202829,000E | GND | |
465559,000N | 0200729,000E | ||
471203,000N | 0195953,000E | ||
471729,000N | 0201554,000E | ||
TSA 61 | |||
471729,000N | 0201554,000E | FL 145 (4400 m STD) | Amennyiben a TSA-60 nem üzemel, a TSA-61-nek a Szolnok MTMA földrajzi határain kívülre eső részében működő légi jármű által használható legkisebb magasság: 8000' (2450 m) AMSL; területe alatt működő légi jármű által használható legnagyobb magasság: 7000'(2150 m) AMSL. |
471548,000N | 0203054,000E | ||
471213,461N | 0203744.879E | ||
470129,000N | 0203249,000E | ||
471203,000N | 0195953,000E | ||
471729,000N | 0201554,000E | 7000'(2150 m)AMSL | |
TSA 62 | |||
471203,000N | 0195953,000E | FL145 (4400 m STD) | Amennyiben a TSA-60 nem üzemel, a TSA-62-nek a Szolnok MTMA földrajzi határain kívülre eső részében működő légi jármű által használható legkisebb magasság: 8000' (2450 m) AMSL; területe alatt működő légi jármű által használható legnagyobb magasság: 7000'(2150 m) AMSL. |
470129,000N | 0203249,000E | ||
465159,000N | 0202829,000E | ||
465559,000N | 0200729,000E | ||
471203,000N | 0195953,000E | 7000' (2150 m)AMSL | |
TSA 63 | |||
472942,884N | 0201604,813E | FL 145 (4400 m STD) | |
472257,139N | 0202318,157E | ||
470240,499N | 0200428,480E | ||
471203,000N | 0195953,000E | 7500' (2300 m) AMSL | |
472942,884N | 0201604,813E |
NEM ELLENŐRZÖTT LÉGTEREK
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
Debrecen TIZ | |||
474259,000N | 0213850,000E | 9500' (2900 m) AMSL GND | Közzétett üzemidő szerint. |
473155,000N | 0215333,000E | ||
471210,000N | 0213301,000E | ||
472144,000N | 0212016,000E | ||
474259,000N | 0213850,000E | ||
Fertőszentmiklós TIZ | |||
5 km sugarú kör a 473500N 0165040E középpont körül | 4000' (1200 m) AMSL GND | Közzétett üzemidő szerint. | |
Pécs-Pogány TIZ | |||
461529,000N | 0182434,000E | 4000' (1200 m) AMSL GND | Közzétett üzemidő szerint. |
460854,000N | 0180425,000E | ||
455410,000N | 0180200,000E | ||
454829,000N | 0182012,000E | ||
455302,000N | 0183151,000E | ||
461529,000N | 0182434,000E | ||
Pér TIZ | |||
474850,350N | 0173625,790E | 9500' (2900 m) AMSL GND | Közzétett üzemidő szerint. |
474449,000N | 0173000.000E | ||
473559,383N | 0172917,595E | ||
473559,000N | 0173554,000E | ||
472959,000N | 0174154,000E | ||
472959,000N | 0180954,000E | ||
473521,000N | 0181527,000E | ||
474403,930N | 0181535,150E | ||
Országhatár | |||
474850,350N | 0173625,790E | ||
Sármellék TIZ | |||
465232,000N | 0170443,000E | 9500' (2900 m) AMSL GND | Közzétett üzemidő szerint. |
465233,000N | 0171252,000E | ||
463423,000N | 0171944,000E | ||
462847,000N | 0171750,000E | ||
462539,000N | 0170031,000E | ||
464308,000N | 0165305,000E | ||
464818,000N | 0165442,000E | ||
465232,000N | 0170443,000E | ||
Nyíregyháza TIZ | |||
10 km sugarú kör a 475856,000N - 0214100,000E középpont körül | 4000'(1200 m) AMSL GND | Közzétett üzemidő szerint. |
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
Szeged TIZ | |||
462300,000N | 0200000,000E | 4000' (1200 m) AMSL | Közzétett üzemidő szerint. |
462300,000N | 0201300,000E | ||
461500,000N | 0201300,000E | ||
461217,000N | 0200526,000E | GND | |
461500,000N | 0200000,000E | ||
462300,000N | 0200000,000E | ||
Siófok-Kiliti TIZ | |||
465229,000N | 0174946,000E | 4000'(1200 m) AMSL | Közzétett üzemidő szerint. |
465930,000N | 0180730,000E | ||
464500,000N | 0181700,000E | ||
464330,000N | 0175830,000E | GND | |
465229,000N | 01.74946,000E | ||
LH-G2/S | |||
473500,000N | 0185300,000E | 3500'(1050 m) AMSL GNDKoordinált légtér: 6500' (2000 m) AMSL 3500'(1050 m) AMSL | Csak VFR repülések számára. Koordinált légtér: Napnyugtáig igényelhető. Elsősorban siklórepülés céljára. A kezdés időpontját és az igénybe vehető magasságot a kijelölt koordináló szerv kérése alapján Budapest ATS központ határozza meg. |
473220,000N | 0185858,000E | ||
473059,160N | 0185828,340E | ||
473002,030N | 0185811,990E | ||
472930,510N | 0185845,670E | ||
472905,137N | 0190112,296E | ||
472525,000N | 0185940.000E | ||
472516,156N | 0185345,962E | ||
473232,859N | 0184155,652E | ||
473500,000N | 0185300,000E | ||
LH-G2/V | |||
473500,000N | 0185300,000E | 3500'(1050 m) AMSL GNDKoordinált légtér: 6500' (2000 m) AMSL 3500' (1050 m) AMSL | Csak VFR repülések számára. Koordinált légtér: Elsősorban vitorlázórepülés céljára. A kezdés és befejezés időpontját a kijelölt koordináló szerv kérése alapján Budapest ATS központ határozza meg. |
473220,000N | 0185858,000E | ||
473059,160N | 0185828,340E | ||
473002,030N | 0185811,990E | ||
472930,510N | 0185845,670E | ||
472905,137N | 0190112,296E | ||
472525,000N | 0185940,000E | ||
472516,156N . | 0185345,962E | ||
473232,859N | 0184155,652E | ||
473500,000N | 0185300,000E | ||
LH-G10 | |||
474730,000N | 0184500,000E | 6000' (1850 m) AMSL | Március 15. és október 15. között napkeltétől napnyugtáig csak a VFR repülések számára. |
474730,000N | 0185200,000E | ||
473900,000N | 0184200,000E | ||
473500,000N | 0182800,000E | GND | |
474300,000N | 0182800,000E | ||
474730,000N | 0184500,000E |
Légtér azonositója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | ||
LH-G20 | ||||
473900,000N | 0190300,000E | 2000' (600 m) AMSL GNDKoordinált légtér: 3000' (900 m) AMSL 2000' (600 m) AMSL | Csak VFR repülések számára. Koordinált légtér: Elsősorban vitorlázórepülés céljára. A kezdés és befejezés időpontját a kijelölt koordináló szerv kérése alapján Budapest ATS központ határozza meg. | |
473800,000N | 0190100,000E | |||
473600,000N | 0191030,000E | |||
473700,000N | 0190400,000E | |||
473900,000N | 0190300,000E | |||
LH-G21 | ||||
2500' (750 m) AMSL GNDKoordinált légtér: 5000' (1500 m) AMSL 2500' (750 m) AMSL | Csak VFR repülések számára. Koordinált légtér: Elsősorban vitorlázórepülés céljára. A kezdés és befejezés időpontját a kijelölt koordináló szerv kérése alapján Budapest ATS központ határozza meg. | |||
473948,380N | 0194515,170E | |||
473800,000N | 0192100,000E | |||
473900,000N | 0190300,000E | |||
474100,000N | 0190430,000E | |||
LH-G22 | ||||
474636,390N | 0190905,420E | 3000' (900 rn) AMSL GND Koordinált légtér: 6500' (2000 m) AMSL 3000' (900 m) AMSL | Csak VFR repülések számára. Koordinált légtér: Elsősorban vitorlázórepülés céljára. A kezdés és befejezés időpontját a kijelölt koordináló szerv kérése alapján Budapest ATS központ határozza meg. | |
474503,140N | 0194053,420E | |||
473948,380N | 0194515,170E | |||
474100,000N | 0190430,000E | |||
474636,390N | 0190905,420E | |||
LH-G23 | ||||
475547,090N | 0193148,040E | 6500' (2000 m) AMSL GNDKoordinált légtér: 7500' (2300 m) AMSL 6500' (2000 m) AMSL | Csak VFR repülések számára. Koordinált légtér: Elsősorban vitorlázórepülés céljára. A kezdés és befejezés időpontját a kijelölt koordináló szerv kérése alapján Budapest ATS központ határozza meg. | |
474503,140N | 0194053,420E | |||
474636,390N | 0190905,420E | |||
475547,090N | 0193148,040E |
Légtér azonosítója és oldalhatárai | Felső/alsó határa | Megjegyzés | |
LH-G24 (Hullám légtér) | |||
474946,073N | 0185737,853E | Koordinált légtér FL285 (8700 m STD) GND | Hullámrepülés céljára. Koordinált légtér: A kezdés és befejezés időpontját, valamint az igénybe vehető magasságot a kijelölt koordináló szerv kérése alapján Budapest ATS központ határozza meg. |
474340,165N | 0191444,703E | ||
473900,000N | 0190300,000E | ||
474946,073N | 0185737,853E | ||
LH-G25 (Hullám légtér) | |||
480000,000N | 0190800,000E | Koordinált légtér FL 285 (8700 m STD) GND | Hullámrepülés céljára. Koordinált légtér: A kezdés és befejezés időpontját, valamint az igénybe vehető magasságot a kijelölt koordináló szerv kérése alapján Budapest ATS központ határozza meg. |
474340,165N | 0191444,703E | ||
474946,073N | 0185737,853E | ||
475300,000N | 0185600,000E | ||
480000,000N | 0190800,000E | ||
LH-G30 (Hullám légtér) | |||
475730,000N | 0194200,000E | FL285 (8700 m STD) | Szeptember 15. és május 15. között napkeltétől napnyugtáig, csak VFR repülések számára, a Budapest ATS Központ ügyeletes ATC SV-je engedélyével vehető igénybe. |
475700,000N | 0200120,000E | ||
475000,000N | 0200700,000E | ||
474430,000N | 0194600,000E | GND | |
474930,000N | 0193830,000E | ||
475730,000N | 0194200,000E | ||
LH-A1 (Műrepülő légtér) | |||
472633,12É | 0184453,97K | 6000' (1800 m)AMSL 3000' (900 m) AMSL | A légteret munkanapokon 09.00 óra (LT) és 18.00 óra (LT) között, pihenő- és munkaszüneti napokon 09.00 óra (LT) és 12.00 óra (LT) között, valamint 15.00 óra (LT) és 18.00 óra (LT) között lehet igénybe venni a Repüléstájékoztató Központ hozzájárulásával. A légtér nem használható az LH-D30 üzemideje alatt. |
472403,15É | 0184853,95K | ||
472703,13É | 0184753,94K | ||
472703,12É | 0184623,95K | ||
472633,12É | 0184453,97K | ||
LH-A2 (Műrepülő légtér) | |||
1,5 km sugarú kör a 472044,000N - 0185851,000E középpont körül | 3500'(1050 m) AMSL 550'(165 m) AMSL | Munkanapokon 10.00 óra (LT) és 16.00 óra (LT) között vehető igénybe a Repüléstájékoztató Központ hozzájárulásával. |
A koordinációs feladatokat a hatósági engedély megszerzését követően az LH-G20-25 légterek esetében a Dunakeszi repülőtér üzembentartója, az LH-G2/V légtér esetében a Budaörsi repülőtér üzembentartója, az LH-G2/S légtér esetében a siklórepülés országos szakszövetsége jogosult ellátni.
ATS ÁTRUHÁZÁS
Budapest ACC és Wien ATCC között: Egyszerűsített szektorhatár
Budapest ACC és Wien ATCC közötti egyszerűsített szektorhatár azon fontos pontok kijelölésére szolgál, ahol az IFR forgalomért való irányítási felelősség átadása/átvétele történik a szomszédos irányító egységek között.
Az egyszerűsített szektorhatárt az alábbi koordinátákat összekötő egyenes szakaszok jelölik ki: 480023N 0170938E -475420N 0172757E - 475119N 0173231E - 474916N 0173700E - 474151N 0173241E - 474222N 0172540E -474506N 0170537E - 474225N 0170456E - 473244N 0164214E - 465209N 0160650E.
A közös államhatár és az egyszerűsített szektorhatár közötti légtérben a szektorhatártól nyugatra, 10 000 láb (3050 m) ferihegyi QNH szerinti AMSL magasságtól FL660 (20100 m STD)-ig Wien ATCC (Irányító Központ), míg a szektorhatártól keletre FL120 (3650 m STD) és FL660 (20100 m STD) között Budapest ACC látja el a légiforgalmi szolgálatokat a két központ közötti együttműködési megállapodás alapján (lásd még: LESMO AREA) .
Az érintett ATS egységek felelősek a légiforgalmi irányító, a repüléstájékoztató és a riasztó szolgálat ellátásáért, míg a kutató- és mentőtevékenység koordinálása és végzése a FIR határokon belül az illetékes nemzeti hatóságok feladata.
LESMO AREA
A 474909,218N 0173655,995E - 47485.0.350N 0173625,790E - 474449,000N 0173000,000E - 473559,383N 0172917,595E - 473556,155N 0164010,761E - 473555,570N 0164004,690E földrajzi koordináták és Budapest FIR határa által bezárt terület C osztályú ellenőrzött légtérnek minősül 5500 láb (1700 m) AMSL magasságtól FL245 (7450 m STD) magasságig, ahol a légiforgalmi irányító, a repüléstájékoztató és a riasztó szolgálat ellátásáért WIEN ATCC a felelős.
A fentiekben meghatározott légtéren belül a kutató- és mentőtevékenység koordinálása és végzése az illetékes magyar hatóságok feladata.
Külföldi állami légi jármüvek a fentiekben meghatározott légteret csak a légi közlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 7. §-ában meghatározott engedély birtokában vehetik igénybe.
Budapest ACC és Bratislava ACC között: KosiceTMA2
A 482346N 0202459E - 481110N 0210551E - 481703N 0214953E - 482000N 0214901E földrajzi koordináták és Budapest FIR határa által bezárt terület (Kosice TMA2) D osztályú ellenőrzött légtérnek minősül 1000 láb (300 m) AGL magasságtól 9500 láb (2900 m) AMSL magasságig, ahol a légiforgalmi irányító, a repüléstájékoztató és a riasztó szolgálat ellátásáért Kosice Approach a felelős. Kosice TMA2 az LZKZ RWY 01-re PERIT ponton keresztül polgári légi járművek által végzett műszeres megközelítéshez áll rendelkezésre. A légi jármüveknek fedélzeti válaszjeladóval kell rendelkezniük.
A fentiekben meghatározott légtéren belül a kutató- és mentőtevékenység koordinálása és végzése az illetékes magyar hatóságok feladata.
Külföldi állami légi járművek a fentiekben meghatározott légteret csak a légi közlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 7. §-ában meghatározott engedély birtokában vehetik igénybe.
RUTOL Box
A 480217,300N 0184929,800E - 475729,000N 0183036,000E - 475117,480N 0182910,430E - 474551,000N 0182754,000E földrajzi koordináták és Budapest FIR határa által bezárt terület C osztályú ellenőrzött légtérnek minősül FL090 (2750 m STD) magasságtól FL195 (5950 m STD) magasságig, ahol a légiforgalmi irányító, a repüléstájékoztató és a riasztó szolgálat ellátásáért Budapest ATS központ a felelős.
A fentiekben meghatározott légtéren belül a kutató- és mentőtevékenység koordinálása és végzése az illetékes szlovák hatóságok feladata.
2. melléklet a 27/2005. (V. 5.) GKM-HM-KvVM együttes rendelethez
[3. melléklet a 14/1998. (VI. 24.) KHVM-HM-KTM együttes rendelethez]
Tiltott, korlátozott és veszélyes légterek
Azonosítója/ típusa | Neve/oldalhatárai | Felső/alsó határa | Korlátozás/veszély |
Tiltott légterek | |||
LH-P1 | Paks 3 km sugarú kör a 463443,050É 0185109,560K középpont körül | FL 195 (5950 mSTD) GND | Atomerőmű. |
LH-P2 | Csillebérc 0,5 km sugarú kör a 472923,140É 0185707,860K középpont körül | 3500' (1050 m) AMSL GND | Kutató atomreaktor. |
Korlátozott légterek | |||
LH-R1 | Budapest A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 473059,160É 0185828,340K-473053,220É 0190236,750K-473037,810É 0190320,530K.-472941,119É0190335,771K-472859,230É 0190146,510K -472930,510É 0185845,670K-473002,030É 0185811,990K-473059,160É 0185828,340K | 3500'(1050 m) AMSL GND | A légiközlekedési hatóság engedélyével vehető igénybe. |
LH-R1A | Budapest 500 m sugarú kör a 473137,20É 0185731,50K középpont körül | 3500' (1050 m) AMSL GND | A légiközlekedési hatóság engedélyével vehető igénybe. |
LH-R3 | Balatonfűzfő 2 km sugarú kör a 470503,19É 0180254,41K középpont körül | 7500' (2300 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi járművek számára. Zajérzékeny. |
LH-R4 | Zalaegerszeg 1 km sugarú kör a 464816,00É 0163720,00K középpont körül | 7500' (2300 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi járművek számára. |
LH-R5 | Répcelak 2 km sugarú kör a 472507,84É 0170054,80K középpont körül | 7500' (2300 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi járművek számára. |
LH-R6 | Százhalombatta 2 km sugarú kör a 471702,00É 0185358,00K középpont körül | 7500' (2300 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi járművek számára. |
Azonosítója/ típusa | Neve/oldalhatárai | Felső/alsó határa | Korlátozás/veszély |
LH-R8 | Kazincbarcika 2,5 km sugarú kör a 481429É 0203956K középpont körül | 3500' (1050 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi járművek számára. |
LH-R9 | Tiszaújváros 3 km sugarú kör a 475413,4É 0210134,0K középpont körül | 7500' (2300 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi járművek számára |
LH-R10 | Hajdúszoboszló 5 km sugarú kör a 473153,53É 0212252,84K középpont körül | 7500' (2300 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi járművek számára. |
LH-R11 | Tiszavasvári 1,5 km sugarú kör a 475703,34É 0212152,66K középpont körül | 7500' (2300 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi járművek számára. |
LH-R12 | Sajóbábony 1,5 km sugarú kör a 481003,14É 0204252,81K középpont körül | 7500' (2300 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi jármüvek számára. |
LH-R14 | Algyő 3 km sugarú kör a 461904,055É 0201245,639K középpont körül | 7500' (2300 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi járművek számára. |
LH-R15 | Dunaújváros 2 km sugarú kör a 465703,40É 0185554,05K középpont körül | 7500' (2300 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi járművek számára. |
LH-R16 | Szolnok-Tószeg 2 km sugarú kör a 470803,50É 0200753,48K középpont körül | 7500' (2300 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi járművek számára. |
LH-R22 | Pét 2 km sugarú kör a 471003,16É 0180824,34K középpont körül | 7500' (2300 m) AMSL GND | 250 kt-nál (IAS) kisebb sebességű légi járművek számára. |
LH-R23 | Devecser 2 km sugarú kör a 470433,09É 0172254,72K középpont körül | 2500' (750 m) AMSL GND | Polgári légi járművek számára. |
LH-R24 | Kaposvár 2 km sugarú kör a 462403,50É 0174454,71K középpont körül | 2500' (750 m) AMSL GND | Polgári légi járművek számára. |
LH-R25 | Ságváriliget 0,5 km sugarú kör a 473103,13É 0185733,85K középpont körül | 3000'i900 m) AMSL GND | Polgári légi jármüvek számára. |
LH-R26 | Tatárszentgyörgy 2 km sugarú kör a 470503,41É 0192653,78K középpont körül | 3000' (900.m) AMSL GND | Polgári légi jármüvek számára. |
Azonosítója/ típusa | Neve/oldalhatárai | Felső/alsóhatára | Korlátozás/veszély |
LH-R27 | Hernád 2 km sugarú kör a 471003,38É 0192753,75K középpont körül | 2500' (750 m) AMSL GND | Polgári légi járművek számára. |
LH-R28 | Recsk , 2 km sugarú kör a 475633,13É 0200623,15K középpont körül | 3000' (900 m) AMSL GND | Polgári légi járművek számára. |
LH-R29 | Nyírtelek 2,5 km sugarú kör a 480103,36É 0213752,54K középpont körül | 2500'(750 m) AMSL GND | Polgári légi járművek számára. |
LH-R30 | Hajdúsámson 2 km sugarú kör a 473833,54É 0214522,65K középpont körül | . 2500' (750 m) AMSL GND | Polgári légi járművek számára. |
Határsáv | A Magyar Köztársaság államhatárától az ország belseje felé mért 10 km-es mélységű sáv | UNL GND | A Katonai Légügyi Hivatal előzetes engedélyével vehető igénybe. A nemzetközi határkeresztező repülés, továbbá elemi csapás, tömegszeren-csétlenség vagy repülőbaleset következményeinek felszámolását szolgáló kutatás-mentés, továbbá életmentés, sürgős betegszállítás, valamint rendészeti vagy külön törvény alapján bűnüldözés feladata céljából végzett repülés esetén az államhatár menti korlátozott légtér igénybevételéhez előzetes engedély nem szükséges. |
Veszélyes légterek | |||
LH-D1 | Új dörögd A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 470003,14É 0172754,70K - 465633,16É 0172454,74K-465543,17É 0172524.74K - 465603,18É 0172824,72K-470003,15É 0173224,67K - 470003,14É 0172754,70K | FL145 (4400 m STD) GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
Azonosítója/ típusa | Neve/oldalhatárai | Felső/alsó határa | Korlátozás/veszély |
LH-D2A | Hajmáskér A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 470903,14É0175624,44K- 470903,15É 0180054,40K-471003,15É0180354,38K-471233,13É 0180654,34K-471503,10É0180154,37K-471133,11É 0175554,43K-470903,14É 0175624,44K | FL245 (7450 m STD) GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
LH-D2B | Várpalota A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 471623,21É0181254,33K- 471533,10É 0180324,35K-471233,13É 0180654,34K-471233,16É 0181454,28K-471503,14É 0181654,25K-471623,21É 0181254,33K | FL300 (9150 m STD) GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
LH-D3 | Tatárszentgyörgy A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 470933,33É 0190853,89K - 470523,41É 0192553,79K-470643,40É 0192653,77K-471303,31É 0191233,84K-470933,33É0190853,89K | FL300 (9150 m STD) GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
LH-D6 | Pécsvárad A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 461303,66É 0182154,45K-461003,69É 0182254,45K-461043,69É 0182524,43K-461333,66É 0182334,44K-461303,66É0182154,45K | 5300'(1600 m)AMSL GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
LH-D9 | Egervölgy A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 470902,99É 0170124,87K - 470733,53É 0165425,20K-470603,54É0165325,21K-470603,02É 0170124,88K-470902,99É0170124,87K | 3800'(1100 m)AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D10 | Kiskunhalas A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 463103,66É 0192853,93K-462903,67É 0192853,94K-462843,68É 0193253,91K-463103,67É 0193053,92K-463103,66É 0192853,93K | 3800'(1100 m)AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D11 | Dóc A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 462803,76É 0200553,71K-462703,77É 0200623,71K-462803J7É 0201023,68K - 462923,76É 0200933,68K-462803,76É0200553,71K | 7500' (2300 m) AMSL GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
LH-D13 | Ófehértó A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 475603,47É 0220252,42K - 475333,49É 0220552,42K-475603,48É 0220822,39K - 475603,47É 0220252,42K | 7500' (2300 m) AMSL GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
LH-D14 | Hajdúhadház A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 474103,51É 0214052,66K-474003,53É 0214622,64K-474303,51É 0214552,62K-474303,50É 0214222,64K-474103,51É0214052,66K | FL105 (3200 m STD) GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM |
szerint. * | |||
LH-D15 | Egerbakta A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 475633,16É 0201753,07K- 475633,17É 0201953,06K-475903,15É0201923,48K-480003,13É 0201623,06K-475633,16É 0201753,07K | 3800'(1100 m) AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D16 | Izbég A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 474233,03É 0190023,74K-474233,02É 0185653,77K-474033,04É 0185823,77K-474233,03É 0190023,74K | 2300' (700 m) AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D17 | Győrszentiván A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 474303,80É 0174554,33K - 474102,82É 0174554,35K-474202,83É 0175154,29K-474342,80É 0174854,31K-474303,80É0174554,33K | 3800'(1100 m)AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D18 | Csorna/Akasztó A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 464133,55É 0191154.01K - 464403,53É 0190824,02K-463633,58É 0190824,05K - 463403,61É 0191154,03K-464133,55É 0191154,01K | 3800'(1100 m)AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D21 | Szomód A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 474102,93É 0182154,08K - 473802,96É 0182554,04K-474202,93É 0182624,01K - 474232,92É 0182254,04K-474102,93É 0182154,08K | FL105 (3200 m STD) GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
LH-D22A | Nádudvar A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 473243,45É 0205553,00K - 472003,54É 0205553,09K-472203,58É 0211452,96K - 473503,47É 0210852,90K-473243,45É 0205553,00K | FL340 (10300 m STD) GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
LH-D22B | Nádudvar A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 472303,50É 0204953,11K-472123,55É ' 0210243,04K-473503,47É 0210852,90K-473243,45É 0205553,00K-472303,50É 0204953,11K | FL145 (4400 m STD) GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
LH-D23 | Tapolca A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 465533,16É 0172154,77K-465203,20É 0172124,79K-465333,19É 0172424J6K- 465533,17É 0172354,75K-465533,16É 0172154,77K | 3800' (1100 m)AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D24 | Sántos A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 462133,54É 0175054,67K-461803,56É 0174954,69K-461833,56É0175224,67K-462033,55É 0175224,66K-462133,54É0175054,67K | 3800' (1100 m)AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D27 | Cserebökény 3 km sugarú kör a 464403,72É 0202953,48K középpont körül határolt terület. | 3800'(1100 m)AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D29 | Püspökszilágy A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 474533,07É 0192053,56K - 474803,03É 0191453,59K-474703,03É 0191253,62K-474533,07É 0192053,56K | 3800'(1100 m) AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D30 | Érd A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 472633,12É 0184453,97K-472403,15É 0184853,95K-472703,13É 0184753,94K-472703,12É 0184623,95K 472633,12É 0184453,97K | 3800'(1100 m)AMSL GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
LH-D33 | Állampuszta A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 464203,53É 0190124,08K-463903,55É 0190424,07K-464103,55É 0190954,02K - 464433,52É 0190624,03K-464203,53É 0190124,08K | 2300' (700 m) AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D34 | Márianosztra A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 475602,89É 0184953,73K-475302,19É 0184553,78K-475202,93É 0185153,74K - 475302,93É 0185553,70K-475602,90É 0185353,70K-475602,89É 0184953/73K | 2300' (700 m) AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT-péntek 22.00 LT között. |
LH-D36A | Hajmáskér A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 470743,13É0174824,51K-470903,14É 0175624,44K-471103,15É 0180654,35K- 471503,10É 0180154,37K-471633,07É 0175754,39K-471403,06É 0174654,49K-470743,13É0174824,51K | FL145 (4400 m STD) GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
LH-D36B | Várpalota A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 471003,15É0180354,38K-470933,20É 0181924,26K-471933,10É 0181654,23K-471833,06É 0175954,36K-471003,15É 0180354,38K | FL145 (4400 m STD) GND | Lőtér. Üzemidő NOTAM szerint. |
LH-D37 | Simontornya A következő koordinátákat összekötő vonalak által határolt terület: 464503,44É 0183224,28K- 464203,46É 0183054,30K-464333,45É0183354,27K-464503,44É 0183224,28K | 3800'(1100 m)AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D38 | Pákozd 2 km sugarú kör a 471433,19É 0183114.14K középpont körül | 3800'(1100 m)AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D39 | Cigánd 2 km sugarú kör a 481703,31É 0215422,34K középpont körül | 2300' (700 m) AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D50 | Harka 2 km sugarú kör a 473902,67É 0163354,94K középpont körül | 2300' (700 m) AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D52 | Kőszeg 2 km sugarú kör a 472332,81É 0163455,13K középpont körül | 2300' (700 m) AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D53 | Nádasd 2 km sugarú kör a 465903,02É 0163455,13K középpont körül | 2300' (700 m) AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között. |
LH-D55 | Szügy 2 km sugarú kör a 480402,92É 0191953,43K középpont körül | 2300' (700 m) AMSL GND | Lőtér. Hétfő 06.00 LT - péntek 22.00 LT között." |
Lábjegyzetek:
[1] Az R. 18. §-a (2) bekezdésének c) pontját megállapító részt hatályon kívül helyezte a 17/2006. (IV. 14.) GKM-HM-KvVM együttes rendelet 3. § (2) bekezdés c) pontja. Hatálytalan 2006.04.17.
[2] * A légiforgalom irányításának szabályairól szóló 16/2000. (XI. 22.) KöViM rendelet 2. melléklete.