Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

7/2006. (XII. 19.) SZMM rendelet

a szociális és munkaügyi miniszter hatáskörébe tartozó egyes szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeinek kiadásáról szóló 2/2006. (VIII. 8.) SZMM rendelet módosításáról

A szakképzésről szóló 1993. évi LXXVI. törvény 5. § (1) bekezdésének a) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, valamint a szociális és munkaügyi miniszter feladat-és hatáskörétől szóló 170/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § g) pontjában megállapított feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. §

(1) A szociális és munkaügyi miniszter hatáskörébe tartozó egyes szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeinek kiadásáról szóló 2/2006. (VIII. 8.) SZMM rendelet (a továbbiakban: R.) 2. § (1) bekezdésének második mondata helyébe a következő rendelkezés lép:

"Rendelkezéseit - a (2) és (6) bekezdésekben foglalt kivételekkel - az iskolarendszeren kívüli képzések esetében 2007. január 1-jétől kell alkalmazni."

(2) Az R. 2. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Az 1. számú mellékletben megjelölt 61 313 01 0000 00 00 azonosító számú Érdekérvényesítő (lobbi) szakreferens megnevezésű szakképesítésre vonatkozó rendelkezéseket 2006. december 20-ától kell alkalmazni."

2. §

Az R. 1. számú melléklete e rendelet 1. számú mellékletével, 2. számú melléklete e rendelet 2. számú mellékletével egészül ki.

3. §

Ez a rendelet 2006. december 20. napján lép hatályba.

Kiss Péter s. k.,

szociális és munkaügyi miniszter

1. számú melléklet a 7/2006. (XII. 19.) SZMM rendelethez

" 1. számú melléklet a 2/2006. (VIII. 8.) SZMM rendelethez

A szociális és munkaügyi miniszter hatáskörébe utalt azon szakképesítések felsorolása, amelyek szakmai és vizsgakövetelményei e rendelettel kerülnek kiadásra

SorszámSzakképesítés azonosító számaA szakképesítés megnevezéseSzakmacsoport megnevezése
14.613130100000000Érdekérvényesítő (lobbi) szakreferensEgyéb szolgáltatások

2. számú melléklet a 7/2006. (XII. 19.) SZMM rendelethez

" 2. számú melléklet a 2/2006. (VIII. 8.) SZMM rendelethez

Az 1. számú mellékletben szereplő szakképesítés szakmai és vizsgakövetelményei

ÉRDEKÉRVÉNYESÍTŐ (LOBBI)

SZAKREFERENS SZAKKÉPESÍTÉS SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEI

I.

Országos Képzési Jegyzékben szereplő adatok

1. A szakképesítés azonosító száma: 61 313 01 0000 00 00

2. A szakképesítés megnevezése: Érdekérvényesítő (lobbi) szakreferens

3. Szakképesítések köre

3.1.Rész-szakképesítésNincs
3.2.ElágazásokNincsenek
3.3.RáépülésNincs

4. Hozzárendelt FEOR szám: 2910

5. Képzés maximális időtartama:

Szakképesítés megnevezéseSzakképzési évfolyamok számaÓraszám
Érdekérvényesítő (lobbi) szakreferens600

II.

Egyéb adatok

Szakképesítés megnevezése: Érdekérvényesítő (lobbi) szakreferens

1. A képzés megkezdésének szükséges feltételei:

Bemeneti kompetenciák:

Iskolai előképzettség: felsőfokú iskolai végzettség

Szakmai előképzettség: -

Előírt gyakorlat: -

Elérhető kreditek mennyisége: -

Pályaalkalmassági követelmények: nem szükségesek

Szakmai alkalmassági követelmények: nem szükségesek

2. Elmélet aránya: 60%

3. Gyakorlat aránya: 40%

4. Szakmai alapképzés (iskolai rendszerben): -

Időtartama (évben vagy félévben):

5. Szintvizsga (iskolai rendszerben): nem szervezhető

Ha szervezhető, mikor:

6. Egészségügyi alkalmassági vizsgálat: nem szükséges

III.

Munkaterület

1. A szakképesítéssel legjellemzőbben betölthető munkakör, foglalkozás

A munkakör, foglalkozás
FEOR számaFEOR megnevezése
2910Egyéb magasan képzett ügyintézők

2. A szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása

Gazdasági érdekeket érvényesít.

Politikai érdekeket érvényesít.

Önkormányzati érdekeket érvényesít.

Környezetvédelmi érdekeket érvényesít.

Európai Unióban érdekérvényesítő projektet bonyolít.

Civil szervezetek érdekeit érvényesíti.

Intézményrendszerek vagy intézmények érdekeit érvényesíti.

Üzleti szféra meghatározott csoportjainak érdekeit érvényesíti.

Konkrét érdekérvényesítő projektet bonyolít.

3. A szakképesítéssel rokon szakképesítések

A szakképesítéssel rokon szakképesítések
azonosító számamegnevezése
-

IV.

Szakmai követelmények

A szakmai követelménymodulok felsorolása

A szakmai követelménymodul azonosítója és megnevezése:

1959-06 Érdekérvényesítés

A szakmai követelménymodul tartalma

Feladatprofil:

Közreműködik a világgazdaságban és a hazai gazdaságban végbemenő változások felmérésében.

Kialakítja a megváltozott helyzethez igazodott érdekérvényesítési politikát, programot.

Elemzi a különböző jogszabályok, adó, vám, illeték, járulék stb. várható hatásait.

Értékeli megbízójának a gazdasági környezetben bekövetkező változásokat, és érdemi javaslatokat dolgoz ki az esetleges hátrányok csökkentésére.

Felméri a kidolgozott programjai megvalósításához szükséges koalíciók, szövetségek építésének lehetőségeit.

Részt vesz az adott gazdasági szervezet működésében esetleg kialakuló válsághelyzet kezelésére kidolgozott programban.

Közreműködik a nemzetközi gyakorlatból és ismeretekből körvonalazódó politikai irányok meghatározásában és a szükséges tennivalók kijelölésében.

Részt vesz a magyar politikai élet elemzésében, javaslatok összeállításában a megbízók, a parlamenti képviselők stb. részére.

Együttműködik a magyar politikai élet vezetőivel, háttéremberekkel, a kapcsolatok építésében.

Megfelelő információkkal bír a törvényalkotásról - különösen a parlamenti szakaszban - és az ehhez kapcsolódóan megteendő szükséges intézkedésekről, lépésekről.

Előkészíti a politikusokkal, parlamenti képviselőkkel stb. az érdemi találkozókat.

Folyamatosan tájékozódik az EU politikai lobbistáinak gyakorlati tevékenységeiről, elért eredményeiről.

Tájékozódik az érdekérvényesítés szempontjából meghatározó helyi hatalom összetevőiről.

Felméri a helyi érdekérvényesítés lehetőségeit, határait.

Részt vesz a helyi politikai döntési modellek kialakításában.

Közreműködik a helyi önkormányzat, továbbá a kistérségi, illetve a regionális pályázati lehetőségeinek elemzésében és az eredményes szerepléshez szükséges stratégia és taktika kialakításában.

Jártasságot szerez az EU regionális politikájának pénzügyi alapjait és az EU-támogatások megszerzésének módjait illetően.

Kapcsolatot tart az EU területi lobbizásért dolgozó szervezetével, szervezeteivel.

Ismeretekkel rendelkezik a nemzetközi - mindenek előtt EU-s - és a hazai jogi szabályozásokat illetően.

Közreműködik a környezet- és természetvédelmi problémák felmérésében.

Elkészíti a megbízók által kijelölt célok elérésének leghatékonyabb eszközeit, módszereit.

Kialakítja és folyamatosan szinten tartja kapcsolatait az Országgyűlés Szakbizottsága, a kormányzati szervek, az Országos Környezetvédelmi Tanács munkatársaival.

Figyelemmel kíséri a hazai és a nemzetközi civil környezetvédő szervezetek nézeteit, tevékenységeit.

Folyamatosan szinten tartja ismereteit az EU környezetés természetvédelmi döntéshozatali folyamatáról.

Tájékozódik az egyes EU-s döntéshozatali intézmények szervezeti felépítéséről, ismeri azok szerepét, jellemzőit, sajátosságait.

Tájékozódik a különböző döntéshozatali eljárások jellemzőinek változásairól.

Felméri az Európai Bizottság az EU-Parlament köré szerveződő NGO-k befolyásolási erejét.

Felkutatja az EU-s forráslehetőségeket, folyamatosan figyelemmel kíséri a felhasználható támogatási forrásokat.

Ajánlásokat dolgoz ki a hazai vállalatok, intézmények részére a források megszerzésére.

Értékeli az európai érdekcsoportok (gazdasági, kereskedelmi stb.) befolyásoló szerepét, a munkavállalói és a munkáltatói nyomásgyakorlást.

Szakosított érdekérvényesítési stratégiákat készít az EU előírásainak figyelembevételével.

Figyelemmel kíséri az integrációt, a globalizációt és a civil szféra összefüggéseit.

Elemzi a magyarországi civil szervezetek megjelenési formáit, tevékenységét, aktivitását, politikai funkcióit és érdekérvényesítési eszköztárát.

Feltérképezi a civil társadalom és a jogalkotás kapcsolatát.

Tájékozódik a döntéshozatali eljárások gyakorlatáról a civil szférában.

Kialakítja a civil szervezetek szerepét a konfliktus feloldásának folyamatában.

Követi a kormányzati magatartást a civil szféra vonatkozásában.

Vizsgálja a civil szervezetek és az önkormányzatok kapcsolatát.

Részt vesz a partnerség elvének megvalósításában a magyar civil politikában.

Tájékozódik a magyar közhatalmi rendszer működéséről.

Informálódik az Európai Unió szervezeti felépítéséről.

Követi a hazai és az EU-s jogszabályok változását.

Személyi kapcsolatokat épít, ápol.

Tárgyalásokat, megbeszéléseket készít elő (háttéranyagokat ír, személyeket hív meg stb.), a tárgyalások végén feljegyzéseket készít.

Nyilvántartja és kezeli valamennyi elvégzett tevékenységével összefüggésben a dokumentációs munkákat.

Fejleszti önmagát.

Figyelemmel kíséri a nemzetközi lobbizás irányzatait.

Felméri a lobbisták kompetenciáit.

Kialakítja és megvalósítja a befolyásolás stratégiáit.

Tájékozódik a hatályos közbeszerzési szabályozásról, valamint a jogorvoslati rendszerről.

Jártasságot szerez a konfliktushelyzetek kezelésében.

Megismerkedik a lobbista etikájával és a lobbistákra vonatkozó jogi szabályozással.

Kialakítja a kapcsolatait a médiával.

Fejleszti kommunikációs képességeit, készségeit.

Felveszi a kapcsolatot az ügyféllel.

Megismeri az ügyfél igényeit.

Részt vesz az igények formálásában.

Kidolgozza az érdekérvényesítési stratégiát.

Elkészíti az érvelési anyagot.

Felkeresi a kompetens döntéshozókat.

Informál, tárgyal, meggyőz, érdekeket egyeztet.

A megállapodásokat megfogalmazza és rögzíti.

Tulaj donságprofil:

Szakmai kompetenciák

A típus megjelölésével a szakmai ismeretek:

BA Magyar Köztársaság alkotmánya;
BPolgári Törvénykönyv;
BTársasági törvény;
BMunka Törvénykönyve;
BEurópai Uniós joganyag;
BAz egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség
előmozdításáról szóló törvény;
CPénzügyi jogszabályok;
BAdó- és vámjogszabályok, az illetékekről szóló tör-
vény;
BSzámviteli jog;
CKormányrendeletek, miniszteri rendeletek;
BÖnkormányzati jogszabályok;
BAz Országgyűlés működése;
BA Kormány működése;
BKöztársasági Elnök jogai és kötelezettségei;
BAz Alkotmánybíróság működése;
BÖnkormányzatok működése;
BJogszabályok hatálya;
BNyilvántartásbavétel;
BLobbitevékenység alapvető szabályai;
BA lobbitevékenységről szóló tájékoztatás;
BA lobbisták jogai és kötelezettségei;
CÖsszeférhetetlenség szabályozása;
BÁtláthatóság és elszámoltathatóság;
BÖnkorlátozás;
BEU pillérei;
BMűködési, döntési feltételek;
BEgyes intézmények jogai és kötelezettségei;
BÉrdekérvényesítők szervezete;
BÉrdekérvényesítési helyek és szerepek;
BSzereplők és szerepek beazonosítása;
BA befolyásolandó szereplők elhelyezkedése az in-
tézményrendszerben és a döntéshozatali mecha-
nizmusban;
BAlapelvek a döntéshozatalban;
BA tagállamok érdekérvényesítésének eszközei,
stratégiái;
BLobbiszerveződési lehetőségek;
BKözösségi költségvetés;
BKereskedelem-politika;
BVersenyszabályozás;
BMinőségbiztosítás;
BTámogatáspolitika;
BFoglalkoztatáspolitika;
BKörnyezetvédelem;
BFogyasztóvédelem;
BNemzetközi kapcsolatok;
BAgrárlobbizás;
BPénzügyi lobbizás;
BEsélyegyenlőség;
BUSA-tapasztalatok;
BEurópai Uniós sajátosságok;
BKanadai tapasztalatok;
BBrit tapasztalatok;
BFrancia tapasztalatok;
BÁzsiai tapasztalatok;
BA nemzetközi politikai erőviszonyok változása;
BA hazai pártviszonyok változása;
BVilággazdaság erőterei;
BA magyar gazdaság mozgástere;
BHelyi rendeletek és előírások,
BSzervezeti és személyi specialitások;
BTerületfejlesztési irányok;
BPályázati források, megszerzési lehetőségük;
BA hazai és az EU-s környezetvédelem szabályozá-
sa, intézményrendszere;
BA környezetvédelem kialakításának kormányzati
szereplői;
BA környezetvédelem kialakításának nem kormány-
zati szereplői;
BA hazai civil környezetvédő mozgalom fejlődése,
szervezete, nézetei;
BDöntési, döntéshozatali elvek, eljárások;
BDöntésbefolyásolási technikák;
BÉrdekérvényesítési modellek;
BA nyomásgyakorlás szerveződési szintjei, formái,
módjai;
BA társadalmi párbeszéd formái Magyarországon;
BNemzetközi tapasztalatok, eljárási formák;
BMagyarországi tapasztalatok, általános helyzet;
BÉrdekegyeztetés szintjei, formái;
BA jogi szabályozás, szervezeti keretek, működési
mechanizmusok;
BVálságok csoportosítása;
BA tennivalók meghatározása;
BVálságkezelő csoport felállítása;
BVálságterv készítése;
BA válságterv ellenőrzése, javítása;
BLobbistratégia készítése;
BTájékoztató anyagok készítése;
BTárgyalások, megbeszélések előkészítése;
BSzakmai anyagok összeállítása;
BMagatartás-viselkedésnormák;
BKommunikációs és tárgyalási technikák;
BErkölcsi normák;
BMorális értékek;
BTársadalmi felelősségvállalás;
BMunkahelyi felelősségvállalás;
BSzakmai normák;
BSzemélyiség védelme.

A szint megjelölésével a szakmai készségek:

2ECDL 1. m. IT-alapismeretek;
2ECDL 2. m. Operációs rendszerek;
2ECDL 3. m. Szövegszerkesztés;
2ECDL 4. m. Táblázatkezelés;
2ECDL 5. m. Adatbázis-kezelés;
2ECDL 6. m. Prezentáció;
2ECDL 7. m. Információ és kommunikáció;
4Olvasott köznyelvi szöveg megértése;
4Olvasott szakmai szöveg megértése;
4Szakmai nyelvi íráskészség, fogalmazás írásban;
4Szakmai nyelvű hallott szöveg megértése;
5Szakmai nyelvű beszédkészség;
3Idegen nyelvű olvasott szöveg megértése 1-5 szint;
3Idegen nyelvű fogalmazás írásban;
3Idegen nyelvű hallott szöveg megértése;
3Idegen nyelvű beszédkészség;
3Telefonálás idegen nyelven;
5Információforrások kezelése 3-5 szint;
4Tájékozódás.

Személyes kompetenciák:

Külső megjelenés;

Fejlődőképesség, önfejlesztés;

Megbízhatóság;

Döntésképesség;

Precizitás;

Stressztűrő képesség.

Társas kompetenciák:

Kapcsolatteremtő készség;

Konszenzuskészség;

Tolerancia;

Kommunikációs rugalmasság;

Konfliktusmegoldó készség.

Módszerkompetenciák:

Logikus gondolkodás;

Információgyűjtés;

Értékelés;

Eredményorientáltság.

A 61 313 01 0000 00 00 azonosító számú, Érdekérvényesítő (lobbi) szakreferens megnevezésű szakképesítés szakmai követelménymoduljainak
azonosítójamegnevezése
1959-06Érdekérvényesítés

V.

Vizsgáztatási követelmények

1. A szakmai vizsgára bocsátás feltételei

A képzési programban meghatározott modulzáró vizsga. A képzési programban előírt gyakorlat teljesítéséről szóló igazolás.

2. A szakmai vizsga részei

1. vizsgarész

A hozzárendelt szakmai követelménymodul azonosítója és megnevezése:

1959-06 Érdekérvényesítés

A hozzárendelt 1. vizsgafeladat:

Érdekérvényesítési terv kidolgozása.

A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: gyakorlati

Időtartama: 300 perc

A hozzárendelt 2. vizsgafeladat:

Az érdekérvényesítés szakterületei.

A hozzárendelt jellemző vizsgatevékenység: szóbeli

Időtartama: 45 perc (felkészülési idő 30 perc, válaszadási idő 15 perc)

A vizsgarészben az egyes feladatok aránya:

1. feladat 60%

2. feladat 40%

3. A szakmai vizsga értékelése százalékosan

A 61 313 01 0000 00 00 azonosító számú, Érdekérvényesítő (lobbi) szakreferens megnevezésű szakképesítéshez rendelt vizsgarészek és ezek súlya a vizsga egészében

1. vizsgarész: 100

4. A szakmai vizsgarészek alóli felmentés feltételei: -

5. A szakmai vizsga értékelésének a szakmai vizsgaszabályzattól eltérő szempontjai: -

VI.

Eszköz- és felszerelési jegyzék

A képzési feladatok teljesítéséhez szükséges eszközök és felszerelések minimumaÉrdekérvényesítő (lobbi) szakreferens
Számítógép internet csatlakozássalX
ProjektorX

VII.

Egyebek

1. Szakmai ismeretek fogalma

A munkatevékenység során közvetlenül használt, alkalmazott technológiai szabályokra, a műveletek során használt anyagok, tárgyak, eszközök viselkedésére, összetettebb eszköz- és forráshasználatra, számszerű paraméterekre és minőségi jellemzőkre, továbbá a munka közben szokásosan előforduló, szükséges döntéseket meghatározó, valamint a munkavégzés feltételeire és hatásaira, a műveleti előírásoktól, munkabiztonsági, környezetvédelmi szabályoktól való eltérés kockázataira és következményeire vonatkozó információk és adatok.

Típusai:

A szakmai ismeretek alkalmazási típusának megítélésekor nem kell figyelembe venni, hogy az ismeret mennyire bonyolult, megtanulásához milyen alapismeretekre van szükség stb.

"A" típus (legmagasabb)

Önálló, gyors és hibátlan ismeretalkalmazás.

Ilyen típusú ismeretalkalmazást olyan munkafeladatok esetében célszerű megkövetelni, ahol a munkafeladat kockázattal jár (baleseti, környezeti, kártételi stb.); egyszerűek, előre tervezhetők, ismerhetők a körülmények, feltételek; valamint a kompetencia pótolhatatlan, hiánya vagy hibázás esetén meghiúsul a munkatevékenység.

"B" típus

A szokásos munkahelyi körülmények között hibátlan ismeretalkalmazás, hibázás esetén meghiúsul a munkatevékenység.

"C" típus (középső)

A szokásos munkahelyi körülmények között közvetlen személyes vezetői, szakmai irányítás, közreműködés nélkül, de források, segédeszközök igénybevételének lehetősége mellett; tájékozódásra, előzetes próbára, segédtevékenységekre is elegendő idő alatti; összességében, illetve önellenőrzés és javítás után megfelelő minőségű eredménnyel történő ismeretalkalmazás.

Ilyen típusú ismeretalkalmazást olyan munkafeladatok esetében célszerű megkövetelni, ahol a munkafeladat nem jár munkabiztonsági, környezeti, illetve jelentős anyagi kártételi kockázattal; összetettek, de meghatározó elemeikben előre tervezhetők, ismerhetők a körülmények, feltételek; valamint a kompetencia nehézségek árán kiváltható, hiánya vagy hibázás esetén általában nem hiúsul meg a munkatevékenység.

"D" típus

Részben közvetlen személyes vezetői, szakmai irányítással, részben önállóan végzett megfelelő ismeretalkalmazás.

"E" típus (legalacsonyabb)

A szokásos munkahelyi körülmények között vezetői, szakmai irányítás mellett, személyes, a feladatra célzott segítség lehetősége mellett; kérdésfeltevésre, feladat közbeni értelmezésre, tájékozódásra, eszközhasználatra elegendő idő alatti; a hiba ismeretében javított, legalább egyes meghatározó részleteiben megfelelő minőségű ismeretalkalmazás.

Ilyen típusú ismeretalkalmazást olyan munkafeladatok esetében célszerű megkövetelni, ahol a munkafeladat nem jár munkabiztonsági, környezeti, illetve anyagi kártételi kockázattal; összetettek, csak egyes elemeikben tervezhetők, ismerhetők a körülmények, feltételek; valamint a személyes szerep közreműködésre, részvételre korlátozódik.

2. Szakmai készség fogalma

A szakképesítésre jellemző munkatevékenység automatikus, a tudat közvetlen irányítása nélkül működő összetevője, eleme, amelynek szintje az adott készség birtoklása révén végezhető tevékenység tartalmát tükrözi.

Szintjei:

5. szint

A szakember a szokásostól eltérő munkahelyi körülmények között is képes a tanult ismeretek magas szintű, önálló, gyors, hibátlan és szakszerű alkalmazására, tevékenységének és a munka eredményének önálló ellenőrzésére.

4. szint

A szakember a szokásostól eltérő munkahelyi körülmények között is, közvetlen vezetői, illetve szakmai irányítás nélkül, önállóan, gyorsan, kevés hibával képes a tanult ismeretek szakszerű alkalmazására, a munka eredményének ellenőrzésére, a feltárt hibák javítására.

3. szint

A szakember a szokásos munkahelyi körülmények között közvetlen vezetői, illetve szakmai irányítás nélkül, források és segédeszközök igénybevételével képes a tanult ismeretek önálló, gyors és szakszerű alkalmazására, a feltárt hibák javítására.

2. szint

A szakember a szokásos munkahelyi körülmények között, rendszeres irányítás mellett képes a munkavégzésre, illetve a feladat ellátására, a hibák segítséggel történő feltárására és azok önálló javítására.

1. szint

A szakember a szokásos munkahelyi körülmények között folyamatos irányítás és célzott segítségnyújtás mellett képes a munkavégzésre, illetve a feladat ellátására, az ismeretek megfelelő minőségű alkalmazására."

Tartalomjegyzék