Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

9/2006. (III. 23.) PM rendelet

a Rendkívüli beruházási tartalék előirányzat átcsoportosításának rendjéről

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 124. §-a (4) bekezdésének b) pontjában kapott felhatalmazás alapján - figyelemmel a Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről szóló 2006. évi CXXVII. törvény 51. §-ának (4) bekezdésében foglaltakra - a XXII. Pénzügyminisztérium fejezet, 17. cím, 1. alcím, 13. Rendkívüli beruházási tartalék jogcímcsoport előirányzat terhére történő fejezetek közötti évközi átcsoportosítás rendjére, a következőket rendelem el:[1]

Kezdeményezés

1. §

(1)[2] A Rendkívüli beruházási tartalék jogcímcsoport előirányzatból (a továbbiakban: előirányzat) jogszabályban meghatározott közfeladat ellátásához kapcsolódó beruházása megvalósításához átcsoportosítást költségvetési szerv, helyi önkormányzat, kisebbségi önkormányzat, többcélú kistérségi társulás, egyház, egyéb egyházi jogi személy, valamint a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvény 2. § (1) bekezdés a)-c) pontjában megjelölt, közhasznú vagy kiemelkedően közhasznú szervezetként nyilvántartásba vett szervezet (a továbbiakban: kezdeményező) kezdeményezhet írásban, legkésőbb az adott költségvetési év november 1. napjáig a pénzügyminiszternél.

(2)[3] Egy kezdeményezésben egy - a kezdeményező gazdasági-vállalkozási tevékenységnek nem minősülő tevékenységéhez kötődő - beruházás és az ahhoz kapcsolódó előirányzat-átcsoportosítási igény terjeszthető elő.

(3) A kezdeményezésben meg kell jelölni:

a) az előirányzat terhére történő átcsoportosítás iránti igényt, az átcsoportosítás iránti igény megalapozottságát alátámasztó tényeket, körülményeket, figyelemmel az 5. § (2) bekezdésében foglaltakra,

b)[4] a kezdeményező azonosító adatait, így különösen nevét, székhelyét, elérhetőségeit, tevékenységét, képviselőjének nevét és tisztségét, továbbá a kezdeményezésben megjelölt beruházáshoz kapcsolódóan ellátott közfeladatot,

c) a kezdeményezővel közös beruházás megvalósításában közreműködő személy azonosító adatait, így különösen nevét, székhelyét, az együttműködés formáját,

d) a beruházás adatait, így különösen tárgyát, helyét, idejét, célját, indokoltságát és tartalmát,

e) újonnan induló beruházás esetén annak költség- és forrásszerkezetét, folyamatban lévő beruházás esetén annak költség- és forrásszerkezetét az előirányzat-átcsoportosítás iránti igény keletkezése előtt, illetve azt követően. A költség- és forrásszerkezet körében be kell mutatni különösen a beruházás előzetesen felszámított, de le nem vonható általános forgalmi adót is tartalmazó összköltségét, az igényelt előirányzat-átcsoportosítási igény előzetesen felszámított, de le nem vonható általános forgalmi adót is tartalmazó összegét, a kezdeményező saját forrását, továbbá az igényelt és a kapott állami, nemzetközi és egyéb támogatások összegét és formáját.

(4)[5] A kezdeményezőnek a beruházás jellegéből következően a beruházási költségek, illetve az átcsoportosítási igény meghatározásának alapjául szolgáló dokumentumot is csatolnia kell, továbbá nyilatkoznia kell arról, hogy a kezdeményezésben foglalt adatok, információk és dokumentumok teljes körűek, valódiak és hitelesek.

Döntés-előkészítés, döntés

2. §

(1) Az előirányzat-átcsoportosításról szóló döntés előkészítését javaslattevő joggal rendelkező, 3 főből álló bizottság (a továbbiakban: bizottság) végzi. A bizottság tagjait a pénzügyminiszter jelöli ki.

(2)[6] A bizottság titkársági feladatait a Pénzügyminisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatában megjelölt szervezeti egysége (a továbbiakban: titkárság) látja el.

3. §

(1) A beérkezett kezdeményezést a titkárság nyilvántartásba veszi.

(2)[7] A titkárság a kezdeményezés beérkezését követően haladéktalanul megvizsgálja, hogy az megfelel-e az e rendeletben foglalt követelményeknek. A kezdeményezés hiányos benyújtása esetén, vagy ha az 1. § (1) bekezdése alapján a kezdeményező kezdeményezési jogosultsága a rendelkezésre álló adatok alapján egyértelműen nem állapítható meg, a titkárság a kezdeményezőt 8 napon belül, írásban, egyszeri alkalommal - a hiányokra és a mulasztás jogkövetkezményeire való figyelmeztetés mellett -a felszólítás kézhezvételétől számított megfelelő, de legfeljebb 15 napos határidő kitűzésével hiánypótlásra hívja fel.

(3)[8] Ha a kezdeményező a hiánypótlási felhívásnak határidőben nem tesz eleget, vagy nem megfelelően teljesíti azt, továbbá ha az állapítható meg, hogy az 1. § (1) bekezdése szerinti kezdeményezési jogosultsággal nem rendelkezik, a titkárság a kezdeményezést - a kezdeményező egyidejű tájékoztatása mellett - törli a nyilvántartásból.

4. §

(1)[9] Ha a kezdeményező nem fejezetet irányító szerv, a titkárság a hiánytalan kezdeményezés beérkezését követő 8 napon belül felhívja a kezdeményezésben megjelölt beruházáshoz kapcsolódó közfeladatért felelős fejezetet irányító szervet szakmai álláspontjának kialakítására. A fejezetet irányító szerv az előirányzat-átcsoportosításra irányuló kezdeményezés megalapozottságára vonatkozó - a (2) bekezdésben meghatározott szempontok figyelembevételével kialakított - szakmai álláspontjáról 15 napon belül tájékoztatja a titkárságot.

(2) A kezdeményezésben megjelölt beruházással kapcsolatban a fejezetet irányító szerv szakmai álláspontja kialakításakor megvizsgálja[10]

a) az előirányzat-átcsoportosítás kezdeményezőjének e rendelet szerinti kezdeményezésre való jogosultságát,

b) a beruházás összhangját a kormányprogrammal, illetve az ágazati szakmai programokkal,

c) a beruházás ágazati szakmai programokon belüli prioritását,

d)[11] a beruházás fejezeten belüli finanszírozásának lehetőségét,

e) a beruházás tartalma, költség- és forrásszerkezete megalapozottságát, megvalósítása indokoltságát, továbbá

f) az előirányzat-átcsoportosítási igény indokoltságát.

(3)[12] A fejezetet irányító szerv támogató jellegű szakmai álláspontjában megjelöli az átcsoportosítás fejezeten belüli címrendi helyét is.

(4)[13] Ha az előirányzat-átcsoportosítást a fejezetet irányító szerv kezdeményezi, köteles a kezdeményezésben a (2) bekezdésben felsorolt szempontoknak való megfelelést bemutatni, valamint az előirányzat-átcsoportosítás fejezeten belüli címrendi helyét megjelölni.

5. §

(1) A bizottság az előirányzat-átcsoportosításra javaslatot tesz a pénzügyminiszternek.

(2) A bizottság az előirányzat terhére történő átcsopor-tosítási igényt javaslatában akkor támogatja, ha folyamatban lévő beruházás, illetve sürgős, újonnan induló beruházás megvalósításához a finanszírozási igény előre nem tervezhető, váratlan esemény, illetve helyzet miatt következett be és forrás biztosítása[14]

a) életveszély-elhárítás, vagy

b) épített, illetve természetes környezeti kárelhárítás, vagy

c) kármentesítés, vagy

d)[15] az állampolgárok szélesebb körét érintő, állami vagy önkormányzati feladatkörbe tartozó, más módon nem megoldható feladat ellátása, vagy

e)[16] a kulturális - kivéve a hitéleti célokat szolgáló -, az örökségvédelmi, a nevelési-oktatási, a sport-, a szociális, a gyermek- és ifjúságvédelmi, illetve az egészségügyi vagyon megőrzése érdekében halaszthatatlanul szükséges.

6. §

(1)[17] A bizottság az előirányzat-átcsoportosításra vonatkozó javaslatát a fejezetet irányító szerv szakmai álláspontjával együtt félévente legalább egy alkalommal terjeszti a pénzügyminiszter elé. Az első félévi utolsó javaslattétel kizárólag az adott költségvetési év május 31. napjáig hiánytalanul és a fejezetet irányító szerv szakmai álláspontjával együtt beérkezett kezdeményezéseket érintheti, ideértve a (2) és (3) bekezdésben foglalt eseteket is.

(2)[18] Rendkívül sürgős esetben, ha a kezdeményező fejezetet irányító szerv, a bizottság az előirányzat-átcsoportosításra vonatkozó javaslatát a hiánytalan kezdeményezés beérkezését követően haladéktalanul terjeszti a pénzügyminiszter elé.

(3)[19] Rendkívül sürgős esetben, ha a kezdeményező nem fejezetet irányító szerv, a titkárság a hiánytalan kezdeményezés beérkezését követően haladéktalanul felhívja a fejezetet irányító szervet szakmai álláspontjának kialakítására. A fejezetet irányító szerv a szakmai álláspontját a 4. § (2) bekezdésben meghatározott szempontokra figyelemmel alakítja ki, és arról, valamint támogató jellegű szakmai álláspontja esetén a 4. § (3) bekezdésében foglaltakról 3 munkanapon belül tájékoztatja a titkárságot. A bizottság ezt követően haladéktalanul terjeszti a pénzügyminiszter elé az előirányzat-átcsoportosításra vonatkozó javaslatát a fejezetet irányító szerv szakmai álláspontjával együtt.

(4)[20] A bizottság az előirányzat terhére történő átcsopor-tosítási igényt javaslatában különösen akkor nem támogatja, ha

a) az nem felel meg az 1. § szerinti követelményeknek, vagy

b)[21] a fejezetet irányító szerv azt szakmai álláspontjában nem tartja indokoltnak.

(5) A bizottság az éves előirányzat 60%-a terhére tehet javaslatot az első félévben.

7. §[22]

(1) A bizottság javaslata alapján a pénzügyminiszter dönt az előirányzat-átcsoportosításról és annak összegéről.

(2)[23] Az 5-6. § szerinti bizottsági javaslattételben nem vehet részt az, aki

a) a kezdeményezővel munkaviszonyban, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll,

b) a kezdeményező képviselője, tagja, tisztségviselője,

c) az a)-b) pont szerinti személy közeli hozzátartozója [Ptk. 685. § b) pont].

Átcsoportosítás végrehajtása

8. §

(1)[24] A pénzügyminiszter a döntéséről 5 munkanapon belül írásban tájékoztatja a fejezetet irányító szervet és a kezdeményezőt. Ezzel egyidejűleg az előirányzat-átcsoportosításról a titkárság az e rendelet mellékletében meghatározott adatlap kitöltésével a Magyar Államkincstár útján gondoskodik.

(2)[25] A kezdeményezés - a 3. § (3) bekezdése kivételével - a tárgyévi előirányzat teljes mértékű átcsoportosításáig, de legfeljebb az adott költségvetési év december 31. napjáig szerepel a nyilvántartásban. A tárgyévi előirányzat teljes átcsoportosítása esetén a kezdeményezés nyilvántartásból való törléséről a titkárság 5 munkanapon belül írásban tájékoztatja a kezdeményezőt.

Záró rendelkezések

9. §

(1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglaltak kivételével - 2006. július 1-jén lép hatályba.

(2) Ez a bekezdés, valamint e rendelet 10. §-a e rendelet kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

(3)[26]

(4)[27]

(5) Az előirányzat átcsoportosításakor és felhasználása során az Áht. és az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.

10. §[28]

Dr. Veres János s. k.,

pénzügyminiszter

Melléklet a 9/2006. (III. 23.) PM rendelethez

XXII. Pénzügyminisztérium Költségvetési és Pénzügypolitikai Főcsoport

Fejezet száma és megnevezése

ADATLAP A KÖLTSÉGVETÉSI ELŐIRÁNYZATOK MÓDOSÍTÁSÁRA* a pénzügyminiszter hatáskörében

Költségvetési év: 20...

Millió forintban, egy tizedessel

Állam-háztartási egyedi azonosítóFejezetszámCímszámAlcím-számJog-cím-
csop.-szám
Jogcím-számElő-ir.-cso-port-számKiemelt elö-ir.-számFejezetnévCímnévAlcím-névJog-cím-csop.-névJogcím-névElő-ir.-csop.-névKIADÁSOKA módosítás jogcímeMódosításA módosítás következő évre áthúzódó hatásaA módosítást elrendelő döntés száma/ dátuma
Kiemelt előirányzat neve
XXII.Pénzügyminisztérium
17Egyéb költségvetési kiadások
1Vegyes kiadások
24303413Rendkívüli beruházási tartalék
Az előirányzat-módosítás érvényessége: a) a költségvetési évben egyszeri jellegű b) a következő évi költségvetésbe beépülő c) rendes d) rendkívüli
Államháztartási egyedi azonosítóFejezetszáraCímszámAlcím-számJog-cím-csop.-számJog-cím számElő-ir.-cso-port-számKiemelt elő-ir.-számFejezetnévCímnévAlcím-névJog-cím-csop.-névJogcím-névElőír.-csop-névTÁMOGATÁSOKA módosítás jogcímeMódosításA módosítás következő évre áthúzódó hatásaA módosítást elrendelő döntés száma/ dátuma
Kiemelt előirányzat neve
Az előirányzat-módosítás érvényessége: a) a költségvetési évben egyszeri jellegű b) a következő évi költségvetésbe beépülő c) rendes d) rendkívüli
Az adatlap 5 példányban töltendő kiAz előirányzatok felhasználása/zárolása
(módosítás +/-)
ÖsszesenI. negyedévII. negyedévIII. negyedévIV.
negyedév
Fejezet1 példány
Állami Számvevőszék1 példányidőarányos
Magyar Államkincstár1 példányteljesítményarányos
Pénzügyminisztérium2 példányegyéb:

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 3/2007. (III. 9.) PM rendelet 1. § - a. Hatályos 2007.03.12.

[2] Megállapította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.03.28.

[3] Megállapította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 1. § (1) bekezdése. Hatályos 2009.03.28.

[4] Megállapította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2009.03.28.

[5] Megállapította a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 1. § (2) bekezdése. Hatályos 2008.03.31.

[6] Megállapította a 3/2007. (III. 9.) PM rendelet 3. § - a. Hatályos 2007.03.12.

[7] Megállapította a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 2. § - a. Hatályos 2008.03.31.

[8] Beiktatta a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 2. § - a. Hatályos 2008.03.31.

[9] Megállapította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 2. §-a. Hatályos 2009.03.28.

[10] A felvezető szöveget módosította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése a) pontja. Hatályos 2009.03.28.

[11] Megállapította a 3/2007. (III. 9.) PM rendelet 4. § - a. Hatályos 2007.03.12.

[12] Módosította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése a) pontja. Hatályos 2009.03.28.

[13] Módosította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése a) pontja. Hatályos 2009.03.28.

[14] A felvezető szöveget megállapította a 3/2007. (III. 9.) PM rendelet 5. § - a. Hatályos 2007.03.12.

[15] Megállapította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 3. §-a. Hatályos 2009.03.28.

[16] Megállapította a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 3. § - a. Hatályos 2008.03.31.

[17] Módosította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése a) pontja. Hatályos 2009.03.28.

[18] Módosította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése a) pontja. Hatályos 2009.03.28.

[19] Módosította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése a)-b) pontja. Hatályos 2009.03.28.

[20] Megállapította a 3/2007. (III. 9.) PM rendelet 6. § - a. Hatályos 2007.03.12.

[21] Módosította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése a) pontja. Hatályos 2009.03.28.

[22] Szerkezetét módosította a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 5. § - a. Hatályos 2008.03.31.

[23] Beiktatta a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 5. § - a. Hatályos 2008.03.31.

[24] Módosította a 4/2009. (III. 25.) PM rendelet 4. § (2) bekezdése b) pontja. Hatályos 2009.03.28.

[25] Megállapította a 7/2008. (III. 28.) PM rendelet 6. § - a. Hatályos 2008.03.31.

[26] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 43. § 34. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.

[27] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 43. § 34. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.

[28] Hatályon kívül helyezte a 118/2008. (V. 8.) Korm. rendelet 43. § 34. pontja. Hatálytalan 2008.05.16.

Tartalomjegyzék