Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

1/2007. (III. 29.) KüM rendelet

a Külügyminisztérium fejezetnél az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának, ellenőrzésének szabályairól

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 49. §-ának o) pontjában kapott felhatalmazás alapján, mint a külügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 166/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában foglalt feladatkörömben, a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában foglalt felelősségi körében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben az alábbiakat rendelem el:

Általános rendelkezések

1. §

A rendelet hatálya kiterjed a Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről szóló 2006. évi CXXVII. törvény XVIII. Külügyminisztérium (a továbbiakban: minisztérium) fejezeti kezelésű előirányzatai közül:

a) NATO Békepartnerség 5. cím, 3. alcím,

b) Külügyi Segélyezés 5. cím, 7. alcím,

c) Alapítványok támogatása 5. cím, 12. alcím,

d) Civil szervezetek támogatása 5. cím, 14. alcím,

e) Külügyi kommunikáció 5. cím, 15. alcím,

f) Nemzetközi Fejlesztési Együttműködés (a továbbiakban: NEFE) 5. cím, 22. alcím,

g) Kelet- és Dél-kelet Európai kormányzati stratégia Végrehajtása és a határon túli magyar kapcsolatok 5. cím, 35. alcím,

h)[1] Lakossági EU tájékoztatási feladatok 5. cím, 36. alcím,

i)[2] Demokratikus átalakulás elősegítése 5. cím, 38. alcím előirányzatokra (a továbbiakban: előirányzat) .

2. §

(1) Az előirányzatok forrása a Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről szóló 2006. évi CXXVII. törvényben (a továbbiakban: költségvetési törvény) jóváhagyott előirányzat.

(2) Az előirányzatok felhasználása a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt), valamint az államtitkot vagy szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő, vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 143/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet rendelkezéseinek megfelelően, az előirányzatokból támogatás nyújtása - amennyiben e rendelet másként nem rendelkezik - pályázati rendszer keretében történik.

(3) Az egyes előirányzatokból fedezhetők - az előirányzat éves összegének legfeljebb 9%-áig - az előirányzat működtetésével, kezelésével, felhasználásával, szerződések előkészítésével, nyilvántartásának tárgyi feltételeivel és ellenőrzésével kapcsolatos költségek is. Az előirányzat működtetésével kapcsolatos költségként az előirányzat terhére elszámolható a Magyar Államkincstár egyes szolgáltatásaiért a Külügyminisztérium által fizetendő kezelési költség.

(4) Jelen rendelet alkalmazásában a saját forrás a támogatandó tevékenység megvalósításához a pályázó által biztosított forrás. Nem tekinthető saját forrásnak az államháztartás alrendszereiből nyújtott támogatás, kivéve az államháztartás alrendszereibe tartozó pályázó költségvetési szervnek, illetve ezen költségvetési szerv felügyeleti szervének költségvetésében az adott célra előirányzott összeget. A saját forrás legkisebb mértéke 10%.

(5) E rendelet alkalmazásában civil szervezetnek minősülnek azon társadalmi szervezetek (kivéve a pártokat, a munkaadói és munkavállalói érdek-képviseleti szerveket, a biztosító egyesületeket, valamint az egyházakat), valamint azon alapítványok, amelyeket a bíróság a pályázat kiírása előtt legalább két évvel nyilvántartásba vett, és az alapszabályuknak, alapító okiratuknak megfelelő tevékenységet ténylegesen folytatták.

(6) E rendelet alkalmazásában közeli hozzátartozó a házastárs, az élettárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és nevelt gyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő, valamint a testvér.

(7) Nem nyújthat be pályázatot olyan jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező társaság, amelynek vezető vagy felügyelő szervében a minisztérium valamely köztisztviselője, munkavállalója, valamint ezek közeli hozzátartozója közreműködik, illetve amelynek tagja a minisztérium valamely köztisztviselője, munkavállalója, valamint ezek közeli hozzátartozója.

3. §

(1) A pályázati rendszer esetében a pályázati felhívást a minisztérium a Magyar Közlönyben, valamint a minisztérium internetes honlapján (www.kulugyminiszterium.hu) teszi közzé. A pályázati felhívásról a minisztérium olyan közleményt tesz közzé legalább egy országos napilapban, amely tartalmazza, hogy a pályázat teljes szövege a Magyar Közlönyben és a minisztérium internetes honlapján megtekinthető.

(2) A pályázatnak tartalmaznia kell:

a) a pályázó cégnevét (nevét), székhelyét (címét), telefon- és telefaxszámát, valamint elektronikus elérhetőségét,

b) a pályázó adószámát (adóazonosító jelét),

c) a pályázati felhívásban megjelölt jogcímek alapján igényelhető támogatásból megvalósítani tervezett tevékenységek, feladatok részletes ismertetését,

d) a megvalósításhoz igényelt támogatás összegét, a részletezett költségvetési tervet (ebben külön szerepeltetni kell az áfa összegét és a saját forrás mértékét),

e) a megvalósítás és finanszírozás időbeni ütemezését,

f) a pályázati felhívásban meghatározott egyéb adatokat.

(3) A pályázathoz csatolni kell:

a) eredetiben a pályázó 30 napnál nem régebbi cégkivonatát vagy igazolást a bírósági nyilvántartásba vételről,

b) a közjegyző által hitelesített aláírási címpéldányt,

c) eredetiben a pályázó bankszámláját vezető hitelintézet 30 napnál nem régebbi igazolását - a pontos számlaszám megjelölésével - a pályázó bankszámlájának vezetéséről, fizetőképességéről,

d) a pályázó létesítő okiratáról készített egyszerű másolatot,

e) 30 napnál nem régebbi igazolást az állami és önkormányzati adóhatóságtól, valamint a vámhatóságtól arról, hogy köztartozása (adó-, járulék-, illeték- vagy vámtartozás) nem áll fenn,

f) a pályázó cégszerűen aláírt nyilatkozatát

1. a pályázatban foglalt adatok, információk, dokumentációk teljeskörűségéről, valódiságáról és hitelességéről,

2. Európai Unió tradicionális saját forrásai címen tartozása a pályázónak nincs, vagy arra az illetékes adóhatóság fizetési könnyítést (részletfizetés, fizetési halasztás) engedélyezett,

3. arról, hogy az általános forgalmi adó (áfa) levonására vagy visszaigénylésére jogosult-e,

4. hozzájárulásáról, hogy a köztartozások figyelemmel kísérése céljából az adószámát (adóazonosító jelét), társadalombiztosítási azonosító jelét, társadalombiztosítási folyószámlaszámát a Kincstár, illetve a minisztérium felhasználja a lejárt köztartozások teljesítése, illetőleg az adósság bekövetkezése tényének és összegének megismeréséhez,

5. arról, hogy nem áll végelszámolás alatt, illetve ellene csőd-, felszámolási eljárás nincs folyamatban,

6. annak tudomásulvételéről, hogy a támogatás kedvezményezettjének megnevezése, a támogatás tárgya, a támogatás összege nyilvánosságra hozható,

7. arról, hogy az államháztartás alrendszeréből folyósított támogatásból eredő lejárt és ki nem egyenlített tartozása nincs,

8. arról, hogy a megvalósítani tervezett tevékenység, feladat vonatkozásában más pályázaton részt vett-e, illetve milyen más állami és egyéb támogatást vesz igénybe,

9. arról, hogy a pályázat szabályszerűségének és a támogatás rendeltetésszerű felhasználásának a minisztérium, valamint jogszabályban meghatározott szervek által történő ellenőrzéséhez hozzájárul,

10. arról, hogy felhatalmazza a minisztériumot a 4. § (10) bekezdésében foglalt adatok nyilvántartására,

11. arról, hogy a pályázó megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok Áht. 15. §-ában meghatározott követelményeinek,

12. arról, hogy vele szemben a 2. § (7) bekezdésében foglalt kizáró feltételek nem állnak fenn,

g) pályázói nyilatkozatot a saját forrás meglétéről és arról, hogy a saját forrás milyen formában áll rendelkezésre. A saját forrás összegét bankszámlakivonattal, szerződéssel vagy hitelígérvénnyel, helyi önkormányzat pályázónál a testületi határozattal is igazolni kell,

h) a pályázati felhívásban meghatározott egyéb dokumentumokat.

(4) A pályázatokat a pályázati felhívásban meghatározott időn belül kell benyújtani, amely 30 napnál rövidebb nem lehet, kivéve, ha e rendelet eltérően rendelkezik. Az eredményről a döntéstől számított 15 munkanapon belül írásban kell értesíteni a pályázót. A nyertes pályázók számára egyidejűleg a szerződés megkötésére megfelelő határidőt kell megállapítani, mely határidőig a támogatási döntésre az ajánlati kötöttség szabályait kell alkalmazni.

(5) A pályázatokat az egyes előirányzatokhoz kapcsolódóan a miniszter által létrehozott munkabizottság bírálja el, s a munkabizottság javaslata alapján a kötelezettségvállalásra felhatalmazott hozza meg a döntést. Támogatás a pályázó által igényelt összegnél kisebb összegben is nyújtható.

(6) A minisztérium a pályázat nyertesének megnevezését, a pályázattal elnyert támogatás összegét, a támogatás tárgyát a minisztérium internetes honlapján teszi közzé.

(7) 300 000 Ft-ot meg nem haladó támogatási összeg esetén a (3) bekezdés e) pontjában foglalt igazolás a pályázó cégszerűen aláírt nyilatkozatával is helyettesíthető.

4. §

(1) A minisztérium kizárólag a nyertes pályázóval (a továbbiakban: kedvezményezett)- a támogatás igénybevételéről, felhasználásának feltételeiről, folyósításának ütemezéséről, rendeltetésszerű felhasználásának ellenőrzéséről és elszámolásáról, valamint a szerződésszegés jogkövetkezményeiről, az elállás jogáról - szerződésben állapodik meg.

(2) Amennyiben a kedvezményezettel - a kedvezményezett mulasztásából - az értesítésben megjelölt határidőig nem jön létre a támogatási szerződés, a támogatási döntés hatályát veszti.

(3) A szerződésben meg kell határozni azokat a feltételeket, melyek nem teljesítése a támogatás csökkentését, felfüggesztését vagy visszavonását eredményezi. A szerződésben az elállás jogát ki kell kötni, ha a kedvezményezett

a) a támogatási szerződésben rögzített időbeli ütemezés első határidejétől számított három hónapon belül a szerződés teljesítése a kedvezményezettnek felróható okból nem kezdődik meg, illetve a kedvezményezett a támogatás igénybevételét nem kezdeményezi, és késedelmét ezen idő alatt írásban sem menti ki;

b) ha hitelt érdemlően bebizonyosodik, hogy a kedvezményezett az igénylés, illetve a pályázat szakmai, pénzügyi tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis adatot szolgáltatott az igénylés, illetve a pályázat benyújtásakor;

c) amennyiben a támogatott projekt meghiúsulását vagy tartós akadályoztatását előidéző körülmény a kedvezményezettnek felróható okból következett be;

d) ha az alábbiakban előírt bejelentési kötelezettségek bármelyike egy hónapon túli késedelmet szenved:

da) amennyiben a támogatott projekt megvalósítása meghiúsul, tartós akadályba ütközik, vagy a szerződésben foglalt ütemezéshez képest késedelmet szenved,

db) amennyiben a támogatott projekt megvalósítása a kedvezményezettnek fel nem róható okból meghiúsul vagy tartós akadályba ütközik,

dc) a támogatási szerződés módosítása végett, amennyiben a kedvezményezett adólevonási jogosultságában változás következik be. A támogatásban - a változás bejelentéséig - igénybe vett áfa összeget a támogatási szerződés módosításakor rögzített módon a kedvezményezett köteles visszafizetni;

e) ha a 3. § (3) bekezdés f) pontjában meghatározott nyilatkozatok bármelyikét visszavonja.

(4) Amennyiben a támogatott projekt a kedvezményezettnek fel nem róható okból meghiúsul vagy tartós akadályba ütközik a (3) bekezdés db) pontja szerinti jelentési kötelezettség teljesítése mellett az igénybe nem vett támogatásról le kell mondani.

(5) A támogatási összeg vagy annak részletei folyósítására, érvényes és hatályos szerződés alapján, utólagos elszámolással, a támogatott tevékenység teljes vagy részleges megvalósulását követően kerül sor, a tartalmi jelentés és a pénzügyi dokumentáció elfogadása után, írásbeli lehívás alapján.

(6) A kedvezményezett kérelmére rendkívül indokolt esetben:

a) pályázati felhívás ilyen irányú rendelkezése esetén, az elnyert támogatás legfeljebb 25%-áig - a 13. § (3) és a 18. § (5) bekezdésében foglalt eltéréssel - utólagos elszámolással előleg folyósítható,

b) nem profitorientált szervezet esetén a 300 000 Ft-ot meg nem haladó támogatási összeg - a 16. § (5) bekezdés b) pontjában meghatározott eltéréssel - a teljesítést megelőzően, utólagos elszámolással egy összegben folyósítható.

(7) Előleg igénybevétele esetén a támogatás fennmaradó része csak akkor folyósítható, ha a kedvezményezett a saját forrás ütemezése szerinti összegét igazoltan felhasználta, és elszámolt az előleggel.

(8) A kedvezményezett köteles a szerződésben meghatározott pénzügyi dokumentációt készíteni a támogatás összegének felhasználásáról, amelynek tartalmaznia kell többek között:

a) összesítő kimutatást a szerződés mellékletét képező költségvetésben szereplő költségekre vetítve,

b) költségtételek szerinti bontásban a számla kibocsátójának nevét, a számla sorszámát, a számla tartalmát (kifizetés jogcímét), a számlakeltét és a teljesítés időpontját, az áfaalapot, az áfatartalmat és a bruttó összeget, valamint átutalás esetében átutalással teljesített számlamásolat mellett a bankszámla terheléséről szóló banki igazolást vagy kivonatot (megjelölve a vonatkozó tételt), készpénzes kifizetés esetében a készpénzfelvétel tényét tartalmazó külön kimutatást,

c) a támogatás felhasználását igazoló számla(ák) másolatát (az áfatartalmú számlák esetében fel kell tüntetni a számla nettó értékét),

d) a saját forrás és/vagy társfinanszírozás dokumentumainak másolatát (megállapodás, határozat),

e) a saját forrás és/vagy társfinanszírozás felhasználásáról szóló kimutatást,

f) bérköltség elszámolása esetén a pontos támogatási összeg meghatározását.

(9) A kedvezményezett köteles tartalmi jelentést készíteni a 3. § (2) bekezdés c) pontjában megjelölt tevékenységek, feladatok teljesítéséről, eredményéről.

(10) A minisztérium nyilvántartja a kedvezményezettel kötött szerződés lényeges tartalmi elemeit, valamint a szerződés teljesítésével és a támogatás felhasználásával kapcsolatos adatokat.

5. §

(1) Nem nyújtható támogatás olyan pályázó részére, aki saját forrással nem rendelkezik, kivéve, ha az igényelt támogatás összege - a 16. § (3) bekezdésben meghatározott eltéréssel - a 300 000 forintot nem haladja meg.

(2) Nem nyújtható támogatás olyan pályázó részére, aki az igényében valótlan vagy megtévesztő adatokat szolgáltatott, a korábban kötött bármely szerződésben foglalt feltételeket megszegte, csőd-, felszámolási, illetve végelszámolási eljárás alatt áll, vagy az államháztartás bármely alrendszerével szemben tartozása van.

(3) Nem folyósítható a támogatás annak a kedvezményezettnek, akivel szemben a szerződés megkötését követően felszámolási, végelszámolási eljárás vagy csődeljárás indul, vagy a támogatást a szerződésben meghatározott céltól eltérően használta vagy használja fel.

(4) A kedvezményezett haladéktalanul, írásban köteles bejelenteni a támogatónak, ha vele szemben felszámolási, végelszámolási eljárás vagy csődeljárás indult.

(5) Nem nyújtható támogatás olyan pályázó részére, aki nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok Áht. 15. §-ában meghatározott követelményeinek.

6. §

(1) A kedvezményezett a támogatás összegét kizárólag akkor használhatja fel az egyes költségek után járó áfa kifizetésére, amennyiben a támogatással fedezett tevékenységével kapcsolatban áfa levonására vagy annak visszaigénylésére nem jogosult.

(2) A kedvezményezett a támogatás összegét köztartozás törlesztésére, vagy más jellegű adó kifizetésére nem használhatja fel.

(3) A támogatási összeget a kedvezményezett nem használhatja fel a megbízási díjakkal vagy honoráriumokkal kapcsolatban felmerülő más adók vagy járulékok kifizetésére.

(4) A kedvezményezett a támogatási összegből finanszírozott beszerzéseit a Kbt. -ben foglaltak szerint köteles megvalósítani.

7. §

(1) A szerződésszerű teljesítés mellett fel nem használt támogatás maradványát a támogatásban részesült kedvezményezett a támogatási szerződésben a támogatott tevékenység megvalósítására előírt határidőt követő 15 napon belül köteles visszautalni. Szerződésszegés esetén a minisztérium a támogatás feltételeiről kötött szerződésben a támogatási összeg visszafizetésén túlmenően kamat, illetve kötbér megfizetését is előírhatja.

(2) Amennyiben a kedvezményezett - neki fel nem róható okból - a szerződésben vállalt kötelezettségeit csak részben, de számszerűen megállapított kötelezettségek esetén legalább 75%-ot meghaladó arányban teljesíti, az igénybe nem vett támogatás annak zárolásával, törlésével visszavonásra kerül. Ha a kedvezményezett neki felróható okból nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, az igénybe vett támogatás egészét vagy arányos részét a (3) bekezdés szerinti kamattal növelt összeggel kell visszafizetnie.

(3) A kamat a támogatásnak a (2) bekezdés alapján történő visszavonása, illetve a szerződéstől való elállás időpontjában érvényes jegybanki alapkamat kétszerese.

(4) A (2) bekezdésben meghatározott szankciók mellett a fejezet felügyeletét ellátó szerv vezetőjének döntésével a kedvezményezett meghatározott időre - de legfeljebb öt évre - kizárható az érintett előirányzatok támogatási rendszeréből, ha az alábbiakban meghatározott feltételek közül legalább egy bekövetkezik:

a) a szerződésben rögzített kötelezettség, illetve részkötelezettség teljesítése a szerződésben foglalt határidőre egyáltalán nem, vagy csak részben - számszerűen megállapított kötelezettségek esetén 75%-ot el nem érő arányban - valósul meg,

b) a kedvezményezett az elfogadott céltól eltérő feladatot valósít meg,

c) a kedvezményezett e rendelet 4. § (3) bekezdés da)-dc) pontjaiban meghatározott bejelentési kötelezettségének az ott előírt határidőig nem tett eleget.

(5) A (2) bekezdés alapján visszavont támogatás és a szerződéstől való elállás esetén alkalmazott kamat megfizetésére irányuló követelés érvényesítése azonnali beszedési megbízás alkalmazásával történik, és annak a támogatási szerződésben meghatározott előirányzatnak a javára kell teljesíteni, amelyet az előirányzatról szóló szabályozás szerint a támogatás folyósítása terhelt.

(6) Az előirányzat kezelője jogosult pályázati rendszerében további szankciókat meghatározni, és a szerződéses kötelezettségek nem teljesítése esetén azt érvényesíteni.

8. §

(1)[3] A minisztérium az európai uniós pályázatokon való eredményes részvétel elősegítése érdekében civil szervezetet vissza nem térítendő támogatásban részesíthet, ha a civil szervezet olyan témában nyújt be európai uniós pályázatot, mely az e rendelet 1. § a)-i) pontjaiban feltüntetett előirányzatok céljaival összhangban van, és a civil szervezet nem rendelkezik az európai uniós pályázat elnyeréséhez szükséges saját forrással.

(2) Az (1) bekezdés szerinti, saját forrás kiegészítésére, illetve biztosítására irányuló támogatás nyújtása külön pályázati kiírás nélkül a 2. § (3)-(4) bekezdéseiben, a 3. § (2)-(3) bekezdéseiben, a 4. § (1), (3)-(9) bekezdéseiben, és az 5-7. §-okban foglaltaknak megfelelően történik.

(3) Az (1) bekezdés szerinti támogatás rendelkezésre bocsátásának további feltétele, hogy a civil szervezet az európai uniós támogatást elnyerje.

NATO Békepartnerség

9. §

(1) Az előirányzat célja a NATO tevékenységének erősítését, az euroatlanti régióstabilitásának és biztonságának elősegítését, a NATO különböző partnerségi kezdeményezéseiben (Euroatlanti Partnerségi Tanács/Békepartnerség, Mediterrán Dialógus, Isztambuli Együttműködés Kezdeményezés, Kontakt országok stb.) részt vevő, továbbá a NATO-vezetésű műveletekhez hozzájáruló országokkal történő kapcsolattartást szolgáló, az alábbiakban felsorolt feladatok támogatása és finanszírozása:

a) az Észak-atlanti Tanács, a NATO külügyminiszteri és partnertalálkozók, valamint a NATO-csúcstalálkozók döntéseihez kapcsolódó rendezvények, illetve tevékenységek, NATO összekötő nagykövetségi feladatok,

b) magyarországi békepartnerségi rendezvények megszervezése, békepartnerségi feladatok ellátásával összefüggő személyi juttatások,

c) külföldi békepartnerségi rendezvényeken, biztonságpolitikai szemináriumokon való részvétel, a tevékenység logisztikai és telekommunikációs biztosítása,

d) az Euroatlanti Partnerségi Tanács (EAPC), a NATO Mediterrán Dialógus, (MeD), az Isztambuli Együttműködési Kezdeményezés (ICI), valamint a NATO Kontakt országok (CC) rendezvényein történő részvétel,

e) a d) pontban felsorolt, a NATO különböző partnerségi kezdeményezéseiben részt vevő, vagy a NATO-vezeté-sű műveletekhez hozzájáruló országokkal tartott kétoldalú rendezvények, konzultációk,

f) az euroatlanti régió stabilitását, biztonságát szolgáló rendezvények, konzultációk,

g) a terrorizmus elleni fellépést segítő rendezvények, konzultációk,

h) külső szakértői tanulmányok elkészítése, szakértői egyeztetés díjazása; biztonságpolitikai vonatkozású (felszólalások, tanulmányok, tájékoztató anyagok) magyarról idegen nyelvre, vagy idegen nyelvről magyarra fordíttatása,

i) a NATO tevékenységi körébe tartozó, a magyar biztonságpolitikai érdekek megvalósulását elősegítő fejlesztési projektek támogatása és finanszírozása,

j) biztonságpolitikai témájú hazai rendezvényeken való részvétel költségeinek finanszírozása,

k) nyomtatott és elektronikus terjesztésű kiadványok, valamint a hatékonyabb kommunikációt elősegítő eszközök beszerzése a minisztérium Biztonságpolitikai és Nonproliferációs Főosztálya részére.

(2) Az előirányzatból az (1) bekezdés a), b), e), f), g), h), i), j), és k) pontjaiban meghatározott feladatokra - külön pályázati felhívás nélkül - a 2. § (3)-(4) bekezdéseiben, a 3. § (2)-(3) bekezdéseiben, a 4. § (1), (3)-(9) bekezdéseiben és az 5-7. §-okban foglaltaknak megfelelően nyújtható támogatás.

(3) A pályázatot a minisztérium Biztonságpolitikai és Nonproliferációs Főosztályára kell benyújtani.

(4) Az előirányzatból kell fedezni a 2. § (3) bekezdésében foglaltakon kívül az előirányzat egyes személyi feltételeivel kapcsolatos költségeket is.

(5) Az előirányzat terhére - a 9. § (2) bekezdésében meghatározott kivétellel - a támogatás nyújtása pályázati rendszerben történik; az előirányzat céljával összhangban álló beszerzések a Kbt. -ben, illetve az államtitkot vagy szolgálati titkot, illetőleg alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdeket érintő vagy különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzések sajátos szabályairól szóló 143/2004. (IV. 29.) Korm. rendeletben foglaltak szerint történnek.

Külügyi Segélyezés

10. §

(1) Az előirányzat célja az ENSZ Alapokmányában rögzített alapelvekkel és az EU tagsággal összhangban, sürgősségi jelleggel - különösen természeti csapások, fegyveres konfliktusok, illetve strukturális humanitárius válság okozta károk, szenvedések enyhítésére - humanitárius segítség nyújtása.

(2) Az előirányzatból a 2-7. §-okban foglaltaknak megfelelően, a jelen §-ban foglalt eltérésekkel nyújtható támogatás. A pályázat benyújtásának határideje 30 napnál rövidebb is lehet azzal, hogy a pályázatok benyújtásának határidejét a minisztérium úgy határozza meg, hogy elegendő időtartam álljon rendelkezésre - a pályázók egyenlő eséllyel történő - megfelelő ajánlattételéhez.

(3) A nyertes pályázók számára az elnyert támogatást a minisztérium a velük kötött támogatási szerződés mindkét fél által történt aláírását követő 15 napon belül átutalja. A támogatott tevékenység megvalósulását követő 30 napon belül a pályázó köteles benyújtani a pénzügyi és tartalmi beszámolót.

(4) Az előirányzatból lehet finanszírozni az elnyert pályázatok esetében a segélyekkel közvetlenül összefüggő költségeket, például beszerzés, csomagolás, szállítás, szakértői költségek (a továbbiakban együtt: járulékos költségek) .

(5) A járulékos költségek mértékének meghatározása a támogatási összeghez mérten minden esetben a katasztrófa színhelyének ismeretében kerül meghatározásra a támogatási szerződésben, annak mértéke azonban nem lehet több az elnyert támogatás 10%-ánál.

(6) A segélyszállítmányok összeállítása során a közbeszerzésekre vonatkozó hatályos jogszabályi rendelkezések figyelembevételével kell eljárni. A segélyszállítmányok összeállítását és a rendeltetési helyre történő eljuttatást valamely humanitárius civil szervezet, nemzetközi humanitárius szervezet és/vagy a Magyar Vöröskereszt végezheti, illetőleg más gazdálkodó szervezet kizárólag nonprofit tevékenysége részeként.

(7) A külügyminiszter évente a NEFE Tárcaközi Bizottságnak szóló beszámoló részeként tesz jelentést a Kormánynak a Külügyi Segélyezés felhasználásáról.

Alapítványok támogatása

11. §

Az előirányzat célja

a) vissza nem térítendő támogatás nyújtása a Demokrácia Központ Közalapítvány működési költségeihez az alapító okiratban meghatározott feladatok megvalósítása érdekében,

b) vissza nem térítendő támogatás nyújtása a Magyar-román Gozsdu Közalapítvány számára a közalapítvány működési költségeihez az alapító okiratban meghatározott feladatok megvalósítása érdekében.

12. §

(1) A támogatás folyósítása a 11. §-ban felsorolt alapítványokkal (a továbbiakban: alapítványok) kötött támogatási szerződésekben meghatározottak szerint, utólagos elszámolási kötelezettséggel történik.

(2) A minisztérium az egyes alapítványokkal a támogatás igénybevételéről, felhasználásának feltételeiről, folyósításának ütemezéséről, rendeltetésszerű felhasználásának ellenőrzéséről és elszámolásáról, valamint a szerződésszegés jogkövetkezményeiről, az elállás jogáról szerződésben állapodik meg.

(3) Az alapítványok az éves tevékenységükről készült beszámolót legkésőbb a tárgyévet követő év június 30-ig kötelesek a minisztériumnak megküldeni.

Civil szervezetek támogatása

13. §

(1) Az előirányzat célja vissza nem térítendő támogatás nyújtása az atlanti gondolat megismertetését és elterjesztését célul tűző nem kormányzati szervek, valamint a nemzetközi szervezeteket kutató és népszerűsítő nem kormányzati szervek működési költségeihez.

(2) Az előirányzatból támogatás - pályázati rendszerben - kizárólag nem profitorientált civil szervezetek részére, működési költséghez való hozzájárulásként nyújtható.

(3) A támogatás legfeljebb 50%-a a pályázó kérelmére előlegként folyósítható azzal, hogy a második részlet kifizetésére csak az előleggel - számlák alapján - történő elszámolást követően kerülhet sor.

(4) A kedvezményezett éves működési költségének teljes összegére támogatás nem nyújtható, az éves működési költség pályázati felhívásban meghatározott hányadát saját forrásból kell biztosítani.

(5) Az egy kedvezményezettnek nyújtható támogatás összegének a kedvezményezett teljesítményével arányosnak kell lennie, de annak összege a 13 000 000 forintot nem haladhatja meg.

(6) A kedvezményezettek az éves tevékenységükről készült beszámolót legkésőbb a tárgyévet követő év június 30. napjáig kötelesek a minisztériumnak megküldeni.

Külügyi Kommunikáció

14. §

(1) Az előirányzat célja

a) Magyarország külföldi megítélésének javítása, különös tekintettel a magyar kultúra, tudomány és történelem értékeinek, jeles személyiségeinek és eseményeinek bemutatására, valamint Magyarország külpolitikai tevékenységének, szerepvállalásának megismertetése;

b) a társadalom külpolitika és diplomácia iránti érdeklődésének erősítése, az azzal kapcsolatos ismereteinek bővítése, a civil szervezetek külpolitikai érdekeink érvényesítésébe történő aktívabb bevonását célzó tevékenységek elősegítése;

c) a kormányzati civil stratégia megvalósításának elősegítése a külkapcsolatok terén, a külpolitikai kormányzat és a hazai, valamint a határon túli civil szféra közötti kapcsolatok erősítését és bővítését célzó tevékenységek támogatása;

d) tudományos kutatások, konferenciák támogatása;

e) NATO-nak az európai és a globális biztonságpolitika alakításában játszott szerepével kapcsolatos ismeretek széles körű terjesztése, Magyarország NATO-tagsága társadalmi támogatottságának növelése.

(2) Az előirányzatból céljainak megfelelően, az alábbi jogcímeken folyósítható támogatás, illetve valósítható meg beszerzés:

a) külföldi tájékoztatást szolgáló idegen és esetenként magyar nyelvű lapok, könyvek, albumok, folyóiratok reklám-, PR és ismeretterjesztő kiadványok megjelentetése, beszerzése, tematikus kiállítások szervezése,

b) a NATO tevékenységéről szóló rendezvények szervezése, kiadványok, cikkek megjelentetése,

c) a nemzetközi biztonságpolitikai helyzet alakulásának a NATO tevékenységére és hazánk kül- és biztonságpolitikájára gyakorolt hatását elemző rendezvények szervezése, kiadványok megjelentetése a pályázati felhívásban meghatározott témák alapján,

d) fotók, filmek és videoanyagok, elektronikus információhordozók (szoftver, CD, DVD, CD-ROM) készítése,

e) képzés, tanulmányi verseny szervezése, lebonyolítása,

f) egyéb rendezvény-, konferencia-, kiállítás-, illetve eseményszervezés,

g) szakfordítások, idegen nyelvű lektorálás, szakértői díjak, egyéb szakszolgáltatások nyújtása,

h) nyomdai előkészítés, nyomtatás,

i) a hazai és a határon túli civil társadalom külpolitika iránti érdeklődésének fokozását elősegítő anyagok, illetve programok készítése,

j) egyéb, a lakosság vagy a külföldi partnerek tájékoztatását célzó kommunikációs tevékenységek megvalósítása.

15. §

Az előirányzatból támogatás nyújtása - a 14. § (1) bekezdés c) és d) pontjában foglalt cél kivételével - pályázati rendszerben történik; az előirányzat céljával összhangban álló beszerzések a Kbt. -ben foglaltak szerint történnek.

16. §

(1) A 14. § (1) bekezdés c) és d) pontjában foglalt célra külön pályázati kiírás nélkül - a (2)-(5) bekezdésekben foglalt eltérésekkel - a 2. § (3)-(4) bekezdéseiben, a 3. § (2)-(3) bekezdéseiben, a 4. § (1), (3)-(9) bekezdéseiben, és az 5-7. §-okban foglaltaknak megfelelően nyújtható támogatás.

(2) A 14. § (1) bekezdés c) pontjában foglalt célra pályázatot a Miniszteri Kabinetre, a d) pontjában foglalt célra a minisztérium Államtitkári Titkárságára kell benyújtani.

(3) Nem nyújtható támogatás olyan pályázó részére, aki a 2. § (4) bekezdésben meghatározott saját forrással nem rendelkezik, kivéve, ha az igényelt támogatás összege az 500 000 forintot nem haladja meg.

(4) Támogatás a pályázó által igényelt összegnél kisebb összegben is nyújtható.

(5) A pályázó kérelmére, rendkívül indokolt esetben a minisztérium döntése alapján

a) az elnyert támogatás legfeljebb 25%-áig előleg folyósítható,

b) nem profitorientált szervezet esetén az 500 000 Ft-ot meg nem haladó támogatási összeg a teljesítést megelőzően - utólagos elszámolással - egy összegben folyósítható.

Nemzetközi Fejlesztési Együttműködés

17. §

(1) Az előirányzat célja a kevésbé fejlett országok megsegítése, és társadalmi-gazdasági előrehaladásuk támogatása a nemzetközi fejlesztési együttműködési programokon keresztül, összhangban az ENSZ, az OECD és az EU fejlesztési politikájával.

(2) Az előirányzat terhére az alábbi jogcímeken teljesíthető kifizetés:

a) technikai együttműködés,

b) projekt típusú együttműködés,

c) NEFE társadalmi támogatottságát elősegítő tájékoztatási tevékenység,

d) egyéb támogatási jellegű tevékenység,

e) külképviseleti mikroprojekt.

(3) Az előirányzatból támogatandó partnerországok körét - a (2) bekezdés e) pontja szerinti külképviseleti mikro-projektet kivéve - és a szektorális (ágazati) prioritásokat a Nemzetközi Fejlesztési Együttműködési Tárcaközi Bizottság (a továbbiakban: Tárcaközi Bizottság) határozza meg, az előirányzat felhasználásáról pedig a miniszter dönt.

(4) A minisztérium szükség esetén nemzetközi, illetve miniszteri szintű általános keretmegállapodás megkötését kezdeményezi a partnerországok erre kijelölt szerveinél. A konkrét pályázati projekt megvalósításához szükséges fogadónyilatkozat beszerzéséről a pályázónak kell gondoskodnia.

(5) A miniszter (3) bekezdés szerinti döntését követően a minisztérium pályázati felhívást tesz közzé.

(6) A pályázat érvényességének feltétele, hogy a pályázó a pályázati felhívásban meghirdetett projektre előirányzott összeg legalább 10%-ának megfelelő saját forrást is biztosítson, a pályázati felhívás ennél magasabb mértékű saját forrást is előírhat. A támogatások elbírálásának szempontjait, a nyertes pályázókkal kötendő szerződések feltételeit a pályázati felhívások tartalmazzák.

(7) A jogcímcsoportból - a (2) bekezdés a) és e) pontjaiban meghatározott jogcímen történő kifizetéseket kivéve - civil szervezetek, közhasznú társaságok és gazdasági társaságok vonatkozásában vissza nem térítendő támogatás pályázati rendszerben nyújtható; az előirányzat céljával összhangban álló beszerzések a Kbt. -ben foglaltak szerint történnek.

(8) A NEFE projektek megvalósulását a minisztérium folyamatosan ellenőrzi.

(9) A jogcímcsoport felhasználásáról a minisztérium évente tájékoztatást ad a Társadalmi Tanácsadó Testületnek, s a tárgyévet követő év február hó utolsó napjáig jelentést készít a Tárcaközi Bizottságnak mind az előirányzat felhasználásáról, mind a projektek megvalósulásáról.

18. §

(1) E rendelet alkalmazásában külképviseleti mikroprojekt a Magyar Köztársaság valamely külképviselete közreműködésével - a (4) bekezdésben foglaltak szerinti - a NEFE célelőirányzatból és annak céljával összhangban, a fogadó állam területén működő és általa nyilvántartásba vett szervezet (a továbbiakban: a fogadó államban honos szervezet) részére vissza nem térítendő pénzügyi támogatás nyújtása az e szervezet által megvalósítandó, a fogadó állam fejlesztési programjához illeszkedő projekt végrehajtására.

(2) A külképviseleti mikroprojektre az e §-ban foglalt eltérésekkel nyújtható támogatás.

(3) Mikroprojektek támogatása céljára a NEFE előirányzat 10%-a kerülhet elkülönítésre azzal, hogy külképviseletenként és mikroprojektként legfeljebb 20 000 EUR használható fel.

(4) A külképviselet vezetője által javasolt mikroprojektek támogatását a minisztérium illetékes bizottsága hagyja jóvá. A támogatási szerződést a minisztérium képviseletében a külképviselet vezetője írja alá és annak előkészítéséért, megkötéséért, a teljesítés folyamatos ellenőrzéséért, a projekt megvalósításának dokumentálásáért - ideértve a pénzügyi elszámolást is - teljeskörű felelősséggel tartozik.

(5) Mikroprojektek esetén indokolt esetben - a képviselet vezetőjének a fogadó állam viszonyait figyelembe vevő javaslata alapján, a minisztérium illetékes bizottságának jóváhagyásával - az elnyert támogatás legfeljebb 75%-áig folyósítható előleg.

Kelet- és Dél-kelet Európai kormányzati stratégia végrehajtása és a határon túli magyar kapcsolatok

19. §

(1) Az előirányzat célja a Kelet- és Dél-kelet Európai régió stabilitását, a demokratikus átalakulást, illetve a demokrácia erősítését szolgáló kormányzati és önkormányzati szintű határon átnyúló együttműködés - így különösen a szegedi és nyíregyházi kezdeményezések/folyamat - támogatása.

(2) A határon túli magyar kapcsolatok fejlesztése érdekében tudományos kutatásokra és tanulmányok elkészítésére nyújtható támogatás azzal, hogy e támogatásokra a határon túli támogatások eltérő szabályozásainak rendjéről szóló 84/2005. (V. 2.) Korm. rendelet is alkalmazandó.

(3) Az előirányzatból külön pályázati kiírás nélkül, éves keretpályázatok alapján nyújtható támogatás az Esély a Stabilitásért Közalapítvány és az EuroClip-EuroKapocs Közalapítvány (a továbbiakban: közalapítványok) részére.

(4) A közalapítványok az elnyert támogatást az alapító okiratban meghatározott feladatok megvalósításával összhangban álló működési költségekre, valamint a keretpályázatban feltüntetett projektcélok kivitelezésére fordított költségekre használhatják fel.

(5) A minisztérium a közalapítványokkal a támogatás igénybevételéről, felhasználásának feltételeiről, folyósításának ütemezéséről, rendeltetésszerű felhasználásának ellenőrzéséről és elszámolásáról, valamint a szerződésszegés jogkövetkezményeiről, az elállás jogáról szerződésben állapodik meg.

(6) A közalapítványok az éves tevékenységükről készült beszámolót legkésőbb a tárgyévet követő év június 30-ig kötelesek a minisztériumnak megküldeni.

(7) Az előirányzatból a céljával összhangban álló jogcímeken, külön pályázati kiírás nélkül - a (3)-(6) bekezdésekben foglaltakat kivéve - a 2. § (3)-(4) bekezdéseiben, a 3. § (2)-(3) bekezdéseiben, a 4. § (1), (3)-(9) bekezdéseiben és az 5-7. §-okban foglaltaknak megfelelően nyújtható támogatás.

(8) A pályázati kérelmet a minisztérium II. Európai Főosztályára kell benyújtani.

(9) Az előirányzat céljával összhangban álló beszerzések a Kbt. -ben foglaltak szerint történnek.

Lakossági EU tájékoztatási feladatok[4]

19/A. §

(1) Az előirányzat célja - összhangban a külügyminiszter feladat- és hatáskörével -, hogy hozzájáruljon a magyar állampolgárok uniós ismereteinek bővítéséhez, a társadalmi párbeszéd elősegítéséhez, a helyi közösségek európai uniós tapasztalatainak, véleményének megismeréséhez.

(2) Az előirányzat terhére pályázat írható ki

a) városi és községi közkönyvtárak, iskolák, illetve amennyiben önállóan nem jogosultak pályázat benyújtására, úgy a képviseletükben eljáró fenntartó önkormányzatok és önkormányzati társulások,

b) civil szervezetek,

c) gazdálkodó szervezetek (nonprofit tevékenységként)

részére.

(3) Az előirányzatból a pályázati rendszer keretében vissza nem térítendő támogatás nyújtható.

Demokratikus átalakulás elősegítése

20. §

(1) Az előirányzat célja

a) a demokratikus átalakulás elősegítése érdekében közvetlen segítség nyújtása magyarországi szakmai továbbképzésekhez, tudományos konferenciák szervezéséhez, a magyarországi helyzetet ábrázoló, a magyarországi demokratikus átalakulást bemutató filmek, segédanyagok, könyvek, kiadványok megszerkesztéséhez, terjesztéséhez;

b) a demokratikus átalakulás folyamatában lévő államok külföldi diplomáciai tevékenységének elősegítése, intézményi hátterének támogatása, működési feltételeinek megteremtéséhez való hozzájárulás.

(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti támogatás nyújtása külön pályázati kiírás nélkül a 2. § (3)-(4) bekezdéseiben, a 3. § (2)-(3) bekezdéseiben, a 4. § (1), (3)-(9) bekezdéseiben, és az 5-7. §-okban foglaltaknak megfelelően történik.

(3) A pályázatot a minisztérium multilaterális diplomáciáért felelős szakállamtitkár titkárságára kell benyújtani.

(4) Az (1) bekezdés b) pontjában említett támogatás folyósítása a támogatási szerződésben meghatározottak szerint, utólagos elszámolási kötelezettséggel történik.

Záró rendelkezések

21. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba, egyidejűleg a Külügyminisztérium fejezetnél az egyes fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásának szabályairól szóló 3/2006. (IV. 3.) KüM rendelet hatályát veszti.

(2) Az e rendeletben meghatározott jogcímeken támogatásban részesülő határon túli személy, szervezet, gazdasági társaság - a szomszédos államokban élő magyaroknak nyújtott támogatások központi nyilvántartásáról szóló 233/2005. (X. 19.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdésének c) pontja alapján - adatszolgáltatásra köteles a Miniszterelnöki Hivatal által kezelt Nyilvántartási Rendszer részére. Az adatszolgáltatási kötelezettségről a támogatási szerződésben rendelkezni kell.

Dr. Göncz Kinga s. k.,

külügyminiszter

Lábjegyzetek:

[1] Beiktatta a 3/2007. (VIII. 14.) KüM rendelet 1. §-a. Hatályos 2007.08.19.

[2] Jelölését módosította a 3/2007. (VIII. 14.) KüM rendelet 1. §-a. Hatályos 2007.08.19.

[3] Megállapította a 3/2007. (VIII. 14.) KüM rendelet 2. §-a. Hatályos 2007.08.19.

[4] Beiktatta a 3/2007. (VIII. 14.) KüM rendelet 3. §-a. Hatályos 2007.08.19.

Tartalomjegyzék