Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

209/2008. (VIII. 27.) Korm. rendelet

a Kutatási és Technológiai Innovációs Alap kezeléséről és felhasználásáról szóló 133/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet módosításáról

A Kutatási és Technológiai Innovációs Alapról szóló 2003. évi XC. törvény 17. §-ának a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. §-a (1) bekezdésének b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a Kormány a következőket rendeli el:

1. §

(1) A Kutatási és Technológiai Innovációs Alap kezeléséről és felhasználásáról szóló 133/2004. (IV. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 1. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Kutatási és Technológiai Innovációs Alapot (a továbbiakban: Alap) a kutatás-fejlesztésért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) közreműködésével működteti."

(2) Az R. 1. §-ának (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(8) A Kormány az Alap pályázatainak kezelésében közreműködő szervezetként az alábbi szervezeteket jelöli ki:

a) MAG - Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt.,

b) Tudományos és Technológiai Alapítvány,

c) Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok Iroda,

d) Észak-Magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynök ség Kht.,

e) Nyugat-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.,

f) Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.,

g) Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.,

h) Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.,

i) Pro-Régió Közép-Magyarországi Regionális Fejlesztési és Szolgáltató Ügynökség Kht.,

j) Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht."

2. §

Az R. 10. §-ának (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az Alapból támogatást kaphatnak Magyarországon székhellyel rendelkező jogi személyek, jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók, külföldi székhelyű vállalkozások magyarországi fióktelepei, valamint Magyarországon tartózkodási hellyel rendelkező természetes személyek.

(2) Pályázni egyénileg és konzorciumi formában lehetséges. E rendelet alkalmazásában konzorciumnak minősül az (1) bekezdésben meghatározott személyek között létrejött - a pályázati felhívásban, illetve útmutatóban meghatározott feltételeknek megfelelő - együttműködési társulás. A konzorcium belső munkamegosztását és a bevitt, illetve létrehozott szellemi alkotások tulajdonjogára vonatkozó szabályozást a résztvevők a konzorciumi szerződésben határozzák meg."

3. §

Az R. 11. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"11. § (1) Nem pályázhat, illetve nem részesülhet támogatásban a 10. § (1) bekezdésében felsorolt jogalany, aki vagy amely

a) csődeljárás, felszámolási eljárás, végelszámolás alatt áll;

b) adott pályázat megjelentetését megelőzően az Alap vagy az Atv. 16. §-ának (2) bekezdésében foglalt (cél)előirányzatok terhére kiírt pályázatokban valótlan vagy megtévesztő adatot szolgáltatott, illetve az elnyert pályázat alapján kötött szerződésben vállalt lényeges kötelezettségét - neki felróható okból - nem teljesítette;

c) a 60 napot meghaladó köztartozása van;

d) az Alappal, illetve az Atv. 16. §-ának (2) bekezdésében foglalt (cél)előirányzatokkal szemben - neki felróható okból - 60 napot meghaladó lejárt fizetési kötelezettséggel rendelkezik, figyelemmel a (2) bekezdésre.

(2) Felsőoktatási intézmények esetén az (1) bekezdés d) pontját a pályázatot benyújtó felsőoktatási intézmény jogi személyiséggel nem rendelkező szervezeti egysége vonatkozásában kell vizsgálni."

4. §

Az R. 13. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A Hivatal gondoskodik a pályázati felhívás, illetve útmutató a miniszter és a Hivatal honlapján, továbbá egy országos napilapban történő közzétételéről."

5. §

Az R. 14. §-ának (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A pályaművek formai, szakmai és pénzügyi elbírálásáról a Hivatal gondoskodik a pályázati stratégiának megfelelően.

(2) A pályázati felhívásnak és útmutatónak megfelelő, hiánytalan pályaművek szakmai és pénzügyi bírálatra kerülnek független, külső szakértők (a továbbiakban: szakértők) bevonásával."

6. §

Az R. 15. §-ának (5) és (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A döntés eredményét a miniszter és a Hivatal honlapján kell közzétenni.

(6) A pályázók a döntést követően megismerhetik a pályaműveikre vonatkozó bírálati véleményt."

7. §

Az R. 17. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatásról szóló döntés alapján a Hivatal a megvalósítandó feladatot (a továbbiakban: projekt), a teljesítés módját, a támogatás kifizetésének ütemezését, a támogatási szerződés lezárásának követelményeit, az ellenőrzési jogosultság elfogadását, a nyertes támogatásigénylők, pályázók (a továbbiakban: kedvezményezett) által vállalt, valamint a 11. § (1) bekezdésének b) pontjában foglalt lényeges kötelezettségeket, továbbá e kötelezettségek nem teljesítése esetén alkalmazandó jogkövetkezményeket is tartalmazó támogatási szerződést köt."

8. §

(1) Az R. 18. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatás a támogatási szerződésben rögzített pénzügyi és időbeli ütemezésben vehető igénybe."

(2) Az R. 18. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A (2) bekezdés szerinti támogatásoknál - indokolt esetben - a támogatási szerződés teljesítése során lehetőség van több részletben történő előlegfizetésre, figyelemmel a finanszírozás támogatási szerződésben meghatározott munkaszakaszonkénti ütemére. Az előleg folyósításáról a támogatási szerződésben kell rendelkezni. Előlegrész átutalására csak az előző előlegrész felhasználásáról szóló beszámoló elfogadása és a pénzügyi elszámolás benyújtása után kerülhet sor, kivéve a 19. § (4) bekezdésében meghatározott esetet. Az adott munkaszakaszra folyósított előleg felhasználására vonatkozó szakmai és pénzügyi beszámolót a munkaszakasz támogatási szerződésben meghatározott időtartamát követő 60 napon belül kell benyújtani."

(3) Az R. 18. §-ának (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) Költségvetési szerv számára a támogatás folyósítása a szerződéskötést követő 30 napon belül előfinanszírozással, a támogatott számlájára való átutalással is történhet, ha a támogatott projekt az átutalástól számított 12 hónapon belül megvalósul."

9. §

Az R. 19. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"19. § (1) Egy projekt akkor tekinthető megvalósultnak, ha a támogatási szerződésben megjelölt és támogatott feladat, cél a támogatási szerződésben meghatározottak szerint teljesül. Erről a kedvezményezett köteles a projekt szakmai záró beszámolójában tényszerűen és meggyőző módon, a rendelkezésre álló bizonylatokkal alátámasztva beszámolni. A beszámoló tartalmi és formai követelményeit a Hivatal teszi közzé a honlapján.

(2) A támogatási szerződés teljesítése során az időközi és a záró beszámoló elfogadásáról vagy elutasítás esetén a további eljárásról - a pályázati stratégiában külön meghatározott pályázatok esetében a testületek véleménye alapján - a Hivatal dönt a támogatási szerződésben meghatározott időn, de legfeljebb a beszámoló beérkezésétől számított 60 napon belül.

(3) Amennyiben a benyújtott beszámoló hiányos, a Hivatal határidő megadásával hiánypótlást ír elő. Az ismételt benyújtást követően a Hivatal 30 napon belül értesítést küld az elfogadásról vagy - elutasítás esetén - a további eljárásról. A hiánypótlások lebonyolítását a hiányos beszámoló benyújtásától számított legfeljebb 90 napon belül le kell zárni. Ezen időtartam elteltét követően a Hivatal a benyújtott adatok és dokumentumok alapján hoz döntést.

(4) A beszámoló elfogadása, illetve elutasítása iránti eljárás - a kedvezményezettnek nem felróható okból történő - elhúzódása nem akadályozza az előlegrész átutalását."

10. §

Az R. 20. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Amennyiben a támogatás kedvezményezettje egy konzorcium, amelynek tagja a projekt befejezése előtt neki fel nem róható okból kilép a konzorciumból, vagy tevékenységét felfüggeszteni kényszerül, illetve amennyiben bármely tag ellen felszámolási vagy végelszámolási eljárás indul, úgy a tag köteles

a) a konzorcium vezetője, illetve képviselője számára részletes szakmai és pénzügyi elszámolást készíteni, továbbá a megvalósult eredményeket teljeskörűen és tételesen részére átadni;

b) a támogatás fel nem használt részét az Alap Kincstárnál vezetett számlájára visszautalni."

11. §

Az R. 21. §-ának (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A támogatási szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítését, a rendeltetésszerű és a szerződésnek megfelelő forrásfelhasználást a Hivatal ellenőrzi. A támogatás folyósításához és felhasználásához kapcsolódó ellenőrzés folyamatosan, valamint a projekt befejezését követően, utólagosan történik. Az ellenőrzés szükség esetén kiterjed a kedvezményezett pénzügyi, likviditási és cégügyi feltételeinek vizsgálatára is."

12. §

Az R. 22. §-ának (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Hivatal elemzi és értékeli a támogatási programokat a támogatási célok teljesülése, a programnak az adott szakmai, gazdasági területen betöltött szerepe, eredményessége tekintetében. A támogatási programok értékelése a közfinanszírozású támogatásban részesülő kutatás-fejlesztési és technológiai innovációs programok értékelése rendszeréről és tartalmi követelményeiről szóló 198/2005. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint történik. Az elemzés és az értékelés eredményeiről és az ezek alapján javasolt intézkedésekről a Hivatal évente beszámol a miniszternek."

13. §

Az R. 23. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"23. § A programokról és a pályázatokról a Hivatal a honlapján folyamatosan tájékoztatja a nyilvánosságot. Az Alap felhasználásáról a miniszter évente egy alkalommal a saját, valamint a Hivatal honlapján részletes tájékoztatást jelentet meg."

14. §

Az R. a következő 26. §-sal egészül ki:

"26. § A programok és a pályázati kiírások közzétételére, valamint az államháztartáson kívüli szervek és természetes személyek pályázatának (kérelmének) beérkezésére, ezek kezelésének rendjére, az összeférhetetlenségi szabályok alkalmazására a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló külön törvényben és végrehajtási rendeletében foglaltakat is alkalmazni kell."

15. §

(1) Ez a rendelet a kihirdetést követő 8. napon lép hatályba, és a kihirdetését követő 9. napon hatályát veszti.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az R. 4. §-ának (3) bekezdése, valamint az R. 8. §-ának (3) bekezdése.

(3) E rendeletben foglaltakat a rendelet hatálybalépésekor folyamatban lévő pályázati programok, illetve azok finanszírozására is alkalmazni kell.

A miniszterelnök helyett:

Kiss Péter s. k.,

a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter