Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínusz jel keresésben

'-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - tekintse meg kisfilmünket!

...Tovább...

18/2009. (IV. 2.) ÖM rendelet

a Turisztikai Célelőirányzat felhasználásának és kezelésének részletes szabályairól szóló 14/2002. (XI. 16.) MeHVM rendelet módosításáról

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. §

A Turisztikai Célelőirányzat felhasználásának és kezelésének részletes szabályairól szóló 14/2002. (XI. 16.) MeHVM rendelet (a továbbiakban: TC) 1/A. §-ának helyébe a következő rendelkezés lép:

"1/A. § E rendelet alkalmazásában

1. állami támogatás: az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikk (1) bekezdése szerinti támogatás, valamint a Korm. rendelet 1. § 5. pontja szerinti csekély összegű támogatás,

2. általános képzés: a Szerződés 87. és 88. cikke alkalmazásában a támogatások bizonyos fajtáinak a közös piaccal összeegyeztethetőnek nyilvánításáról szóló, 2008. augusztus 6-i 800/2008/EK bizottsági rendelet (a továbbiakban: 800/2008/EK bizottsági rendelet) 38. cikk 2. pontjában meghatározott fogalom,

3. diszkont kamatláb: a Korm. rendelet 1. § 36. pontjában meghatározott fogalom,

4. egyedi támogatás: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikk 3. pontjában meghatározott fogalom,

5. fogyatékkal élő munkavállaló: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikk 20. pontjában meghatározott fogalom,

6. halászathoz és akvakultúrához kapcsolódó tevékenység: a halászati és akvakultúratermékek piacának közös szervezéséről szóló, 1999. december 17-i 104/2000/EK tanácsi rendelet szerinti halászati és akvakultúra tevékenységet szolgáló beruházásokhoz, továbbá halászati termékek feldolgozását és forgalmazását szolgáló beruházáshoz kapcsolódó tevékenység,

7. hátrányos helyzetű munkavállaló: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikk 18. pontjában meghatározott fogalom,

8. induló beruházás: tárgyi eszközbe vagy immateriális javakba történő beruházás, amely új létesítmény felállításával, meglévő létesítmény bővítésével, egy létesítmény termelésének további, új termékkel történő diverzifikációjával, egy meglévő létesítmény teljes termelési folyamatának alapvető megváltoztatásával kapcsolatos,

9. kis- és középvállalkozás: az a vállalkozás, amely a támogatási kérelem benyújtásának időpontjában megfelel a 800/2008/EK bizottsági rendelet I. mellékletében meghatározott vállalkozások valamelyikének,

10. létesítmény felvásárlása: a termék előállításához vagy a szolgáltatás nyújtásához közvetlenül kapcsolódó tárgyi eszközök és a hozzájuk kapcsolódó immateriális javak (a továbbiakban együtt: létesítmény) megvásárlása, ha a létesítmény bezárásra került vagy - ha nem vásárolják meg - bezárásra került volna, és a felvásárló nem kapcsolt vállalkozása a létesítmény tulajdonosának,

11. mezőgazdasági termék: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikk 22. pontjában meghatározott fogalom,

12. mezőgazdasági termék feldolgozása: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikk 23. pontjában meghatározott fogalom,

13. mezőgazdasági termék forgalomba hozatala: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikk 24. pontjában meghatározott fogalom,

14. nagyberuházás: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 2. cikk 12. pontjában meghatározott fogalom,

15. nagyvállalkozás: a 800/2008/EK bizottsági rendelet I. mellékletében meghatározott feltételeket nem teljesítő vállalkozások,

16. nehéz helyzetben lévő vállalkozás: a Korm. rendelet 8. számú mellékletében meghatározott fogalom,

17. referencia alapkamatláb: a Korm. rendelet 1. § 20. pontjában meghatározott fogalom,

18. saját forrás: a kedvezményezett által a fejlesztési programhoz biztosított forrás, amelybe az államháztartás alrendszereiből kapott támogatás nem számítható be,

19. szakképzés: a 800/2008/EK bizottsági rendelet 38. cikk 1. pontjában meghatározott fogalom,

20. szénipar: az Egyesült Nemzetek Európai Gazdasági Bizottsága által a szén tekintetében megállapított nemzetközi kodifikációs rendszer értelmében kiváló minőségű, közepes minőségű és gyenge minőségű A és B csoportba sorolt szén kitermelése,

21. támogatási intenzitás: a Korm. rendelet 1. § 24. pontjában meghatározott fogalom,

22. támogatási program: a Korm. rendelet 1. § 26. pontjában meghatározott fogalom,

23. elszámolható költség: a támogatás alapjának meghatározásakor figyelembe vett, a támogatás tárgyával összefüggésben közvetlenül felmerült vagy ahhoz közvetett módon hozzárendelhető költségek, ráfordítások és beszerzett eszközök bekerülési értéke,

24. támogatástartalom: a kedvezményezett számára nyújtott állami támogatásnak a Korm. rendelet 2. számú mellékletében foglalt módszer alapján kiszámolt értéke,

25. turisztikai tevékenység: az utazásszervezés, az utazásközvetítés, az idegenvezetés, a kereskedelmi szálláshely, az idegenforgalmi információs és szolgáltató iroda működtetése, a magánszálláshely idegenforgalmi célú hasznosítása, a programszervezés és a turisztikai szolgáltatás (gyógy-, örökség-, kongresszusi és aktív turizmus igényeit kielégítő szolgáltatás) nyújtása,

26. újonnan létesített munkahelyek száma: egy meghatározott létesítményben közvetlenül alkalmazottak számának nettó növekménye a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap átlagával összehasonlítva."

2. §

ATC3. § k) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A TC felhasználási és támogatási jogcímei:]

"k) a Magyar Turizmus Zrt., a Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. (a továbbiakban: MAG Zrt.), a Nemzeti Turisztikai Bizottság működési költségeinek, valamint a pályázatkezelő és ellenőrző szervezetek szerződésben meghatározott költségeinek fedezése;"

3. §

(1) A TC 4. § (2) bekezdés a) pont aa) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Nem nyújtható támogatás

a) valamennyi állami támogatás esetén]

"aa) csődeljárás, felszámolási, adósságrendezési, végelszámolási és törlési (megszüntetési) eljárás alatt álló szervezetnek,"

(2) A TC 4. § (2) bekezdés a) pont ac) és ad) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Nem nyújtható támogatás

a) valamennyi állami támogatás esetén]

"ac) azon személy vagy szervezet részére, akinek vagy amelynek a székhely szerinti illetékes állami, illetve önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó köztartozása, illetve az Európai Unió tradicionális saját forrásai címen tartozása van, kivéve ha arra az illetékes adóhatóság fizetési könnyítést (részletfizetés, fizetési halasztás) engedélyezett,

ad) azon személy vagy szervezet részére, aki vagy amely nem felel meg az Áht. 15. §-ában előírt, a rendezett munkaügyi kapcsolatok törvényben meghatározott követelményeinek,"

(3) A TC 4. § (2) bekezdés a) pont al) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Nem nyújtható támogatás

a) valamennyi állami támogatás esetén]

"al) azon személy vagy szervezet részére, aki vagy amely a pályázat befogadásának feltételeként nem tesz írásbeli nyilatkozatot ahhoz történő hozzájárulásáról, hogy a Magyar Államkincstár által mindenkor működtetett monitoring rendszerhez a jogszabályban meghatározott jogosultak, az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal és a Pénzügyminisztérium számára hozzáférési lehetőséget biztosíthasson,"

(4) A TC 4. § (2) bekezdés b) pont bd) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Nem nyújtható támogatás

b) beruházási célú állami támogatás esetén az a) pontban foglalt eseteken túl]

"bd) azon projektekhez, amelyek esetében a 4. § (5) bekezdése szerinti közzététel előtt merültek fel költségek,"

(5) A TC 4. §-a a következő (3)-(5) bekezdéssel egészül ki:

"(3) Képzési támogatás nem nyújtható:

a) a 800/2008/EK bizottsági rendelet 1. cikk (3) bekezdés c) pontjában foglalt tevékenységekhez,

b) a 800/2008/EK bizottsági rendelet 1. cikk (6) bekezdésében meghatározott esetekben.

(4) A 800/2008/EK bizottsági rendelet hatálya alá tartozó támogatást nem lehet kifizetni olyan vállalkozás részére, amely a vele szemben egy támogatást jogellenesnek és a közös piaccal összeegyeztethetetlennek nyilvánító bizottsági határozaton alapuló visszafizetési kötelezettségnek nem tett eleget.

(5) A 800/2008/EK bizottsági rendelet hatálya alá tartozó támogatás csak akkor nyújtható, ha a kedvezményezett a projekttel kapcsolatos munkálatok vagy tevékenységek megkezdése előtt a támogatás iránti kérelmét benyújtja. Nagyvállalkozásoknak nyújtott egyedi támogatás esetében a fentieken kívül a kedvezményezettek kötelesek bizonyítani, hogy a támogatás segítségével lényegesen megnövekszik a projekt mérete, kiszélesedik a tevékenység köre, növekszik a kedvezményezett által a projektre fordítandó összeg vagy lényegesen felgyorsul a projekt végrehajtási üteme. A támogatások átláthatóságának növelése céljából e rendelet állami támogatásokra vonatkozó előírásait az Önkormányzati Minisztérium (a továbbiakban: Minisztérium) honlapján is közzé kell tenni."

4. §

A TC 6/A. § (1)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"6/A. § (1) A csekély összegű támogatások a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. december 15-ei 1998/2006/EK bizottsági rendelet (a továbbiakban: 1998/2006/EK bizottsági rendelet) alapján nyújthatók.

(2) A beruházási támogatások a Szerződés 87. és 88. cikkének a nemzeti regionális beruházási támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. október 24-ei 1628/2006/EK bizottsági rendelet (a továbbiakban: 1628/2006/EK bizottsági rendelet) alapján nyújthatók. E rendelet alapján beruházási támogatás induló beruházásokhoz nyújtható.

(3) A képzési támogatások a 800/2008/EK bizottsági rendelet alapján nyújthatók, és azokra a 800/2008/EK bizottsági rendelet I. fejezetének és II. fejezet 8. szakaszának rendelkezései az irányadók."

5. §

A TC a 6/A. §-t követően a következő alcímmel és 6/B. §-sal egészül ki:

"A csekély összegű támogatás

6/B. § (1) A csekély összegű támogatás odaítélésének feltétele, hogy a kedvezményezett nyilatkozik arról, hogy az előző három pénzügyi évben általa igénybe vett csekély összegű támogatások támogatástartalma nem haladja meg a 200 000 eurónak megfelelő forintösszeget.

(2) A több részletben fizetendő támogatást az odaítélése időpontjában érvényes értékre kell diszkontálni.

(3) Minden egyes új csekély összegű támogatás odaítélésekor az adott pénzügyi évben, valamint az előző két pénzügyi év alatt odaítélt csekély összegű támogatás teljes összegét figyelembe kell venni.

(4) Az 1998/2006/EK bizottsági rendelet 3. cikk 1. pontja szerinti kötelezettséget a támogatást nyújtó köteles teljesíteni."

6. §

(1) A TC 7. § (1)-(2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatás mértékének felső határát, az elszámolható költségek körét - az R.-ben és az e rendeletben foglaltak figyelembevételével - a pályázati felhívás tartalmazza. Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a támogatás mértékének felső határa nem haladhatja meg a pályázati felhívásban elismert együttes költségek 100%-át. E rendelet eltérő rendelkezése esetén az ott meghatározott támogatási mérték vagy intenzitás, nemzetközi segélyprogram esetében a segélyprogramban meghatározott támogatási mérték vagy intenzitás az irányadó.

(2) Az ugyanazon elszámolható költségek vonatkozásában az állami támogatás - ideértve a csekély összegű támogatást is - nem halmozható más állami támogatással, ha az így halmozott összeg meghaladná a támogatási intenzitás 1628/2006/EK bizottsági rendeletben, illetve a 800/2008/EK bizottsági rendeletben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott mértékét."

(2) A TC 7. § (5)-(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A beruházási támogatás összege nem haladhatja meg a 15/A. §-ban meghatározott mértéket, a képzési támogatás összege nem haladhatja meg a 15/B. §-ban meghatározott mértéket, a csekély összegű támogatás összege nem haladhatja meg a 6/B. §-ban meghatározott mértéket.

(6) Az önkormányzati miniszter (a továbbiakban: döntéshozó) egy projekthez csak egy alkalommal ítélhet meg a TC-ből nyújtandó támogatást."

(3) A TC 7. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(8) Az egy pályázat keretében megvalósuló programhoz vagy projekthez kapcsolódó támogatás saját forrás mértéke az ország gazdaságilag legkedvezőtlenebb helyzetben lévő, a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló 311/2007. (XI. 17.) Korm. rendeletben megállapított, térségei pályázatainak esetében - a beruházási támogatás kivételével - a költség 25%-ánál kisebb is lehet azzal, hogy mértékéről a pályázati felhívás rendelkezik."

7. §

(1) A TC 8. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Ha az R. eltérően nem rendelkezik, a TC forrásainak terhére pályázaton kívüli támogatás fejlesztési célra nem nyújtható. A TC forrásainak terhére pályázaton kívüli támogatás a megfelelő dokumentumokkal és adatokkal alátámasztott, valamint a támogatási igény nagyságát megjelölő kérelem mellett is csak akkor nyújtható, ha a támogatandó cél a turizmus fejlesztési stratégiáival összhangban van, turisztikai hatása nemzetközi, országos vagy kistérségi turisztikai vonzerő kialakítására vonatkozik, a támogatás biztosításával jelentős előny érhető el vagy hátrány hárítható el, továbbá ha a támogatandó cél másképp nem érhető el vagy az időmúlás következtében oka-fogyottá válna. A pályázaton kívül adható támogatás mértéke éves szinten nem haladhatja meg a TC tárgyévi kiadási előirányzatának 3%-át. A támogatás pályázaton kívüli odaítéléséről - a 4. §-ban, 6-7. §-ban, 11. §-ban, 15/A. §-ban és 15/B. §-ban meghatározott állami támogatási szabályok betartásával - a döntéshozó dönt."

(2) A TC 8. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Pályázaton kívüli támogatásoknál a támogatás feltételeire - a pályázatra és a pályázati eljárásra vonatkozó rendelkezések kivételével - e rendelet rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell azzal, hogy a támogatás feltételeit a pályázati felhívás helyett a döntéshozó - a 4. §-ban, 6-7. §-ban, 11. §-ban, 15/A. §-ban és 15/B. §-banmegha-tározott állami támogatási szabályok betartásával - egyedileg állapítja meg. Ahol a pályázati felhívás e rendelettől eltérhet, ott pályázaton kívüli támogatás esetén a döntéshozó állapíthat meg az e rendelettől eltérő szabályokat."

8. §

(1) A TC 10. § (1) bekezdés d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A pályázatot a pályázati felhívásban megjelölt közreműködő szervezethez postai úton kell benyújtani. A pályázathoz az R. 83-84. §-aiban foglalt adatok és dokumentumok mellett - a pályázó személyétől és a pályázat jellegétől függően - mellékelni kell:]

"d) a pályázat tárgyát képező program vagy projekt bemutatását, célját, megnevezését, megvalósításának helyét, megvalósítási tervét, általános forgalmi adót is tartalmazó összköltségét, a döntés-előkészítést elősegítő, kellően részletezett költségvetést, a visszaigényelhető általános forgalmi adó összegét, saját forrás szükségessége esetén a saját forrás rendelkezésre állásának formáját és összegét, a megvalósítás pénzügyi fedezetének megalapozását célzó egyéb pénzügyi források rendelkezésre bocsátására vonatkozó ígérvényeket, a beruházást is tartalmazó projekt esetén az annak helyszínéül szolgáló ingatlan helyrajzi számát és 3 hónapnál nem régebbi tulajdoni lap másolatának földhivatal által kiadott, illetve annak közjegyző által hitelesített másolati példányát;"

(2) A TC 10. § (1) bekezdés g) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A pályázatot a pályázati felhívásban megjelölt közreműködő szervezethez postai úton kell benyújtani. A pályázathoz az R. 83-84. §-aiban foglalt adatok és dokumentumok mellett - a pályázó személyétől és a pályázat jellegétől függően - mellékelni kell:]

"g) a pályázati díj befizetését igazoló banki terhelési értesítő pályázó által hitelesített másolatát;"

9. §

(1) A TC 11. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Beruházási célú állami támogatás esetén a pályázónak az üzembe helyezés időpontjától vállalnia kell a támogatás révén megvalósult tárgyi eszközök és immateriális javak öt - ingatlanok esetében tíz - évig történő turisztikai célú hasznosítását (a továbbiakban: kötelező üzemeltetési időszak). A kötelező üzemeltetési időszakra vonatkozó követelmény nem akadályozza a fejlesztés eredményeként létrejött, de a gyors technológiai változások miatt a kötelező üzemeltetési időszak alatt korszerűtlenné vált tárgyi eszközök és immateriális javak cseréjét, ha a kötelező üzemeltetési időszak alatt a gazdasági tevékenység fenntartása legalább a támogatási cél megvalósítása időpontjának színvonalán biztosított az érintett régióban. A fejlesztés eredményeként létrejött, de a kötelező üzemeltetési időszak alatt korszerűtlenné vált tárgyi eszközök és immate-riális javak cseréjét követő kötelező üzemeltetési időszakban a kedvezményezett a fejlesztés eredményeként létrejött, de a kötelező üzemeltetési időszak alatt korszerűtlenné vált tárgyi eszközök és immateriális javak cseréjére támogatásban nem részesülhet."

(2) A TC 11. § (5) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A (6) bekezdésben foglalt kivétellel a pályázat benyújtása előtt megkezdett rendezvényhez, beruházáshoz, fejlesztéshez támogatás nem nyújtható. A projekt kezdetének dátumát - amely nem lehet a pályázat benyújtásának napját megelőző időpont - a pályázatban fel kell tüntetni. Rendezvény esetében a megkezdés időpontja a rendezvény első napja. Az előzetes megvalósíthatósági tanulmányok megrendelése, elkészítése nem minősül a fejlesztés, beruházás megkezdésének. A beruházás, fejlesztés - ideértve a vissza nem térítendő kamattámogatásokkal megvalósuló projekteket - megkezdésének minősül]

"a) beruházási célú projekt esetén az építkezési munkálatok megkezdése (az építési naplóba történt első olyan bejegyzés időpontja, amely a támogatott projekt részletes költségvetésében szereplő bármely elemre vonatkozik), a felszerelésnek a vállalkozás által első alkalommal, jogilag kötelező erejű kötelezettségvállalással történő megrendelése, vagy az építési tevékenységet és az árubeszerzést egyaránt tartalmazó projekt esetén ezek közül a korábbi időpont;"

(3) A TC 11. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(8) Ha a pályázó a projektet többségében állami, önkormányzati vagy az Európai Unió forrásaiból kapott támogatásból kívánja megvalósítani, és a közbeszerzési eljárás lefolytatásának feltételei egyébként fennállnak, a beruházás a támogatási döntés kézhezvételéig nem kezdhető meg figyelemmel a 11. § (14) bekezdésében foglaltakra."

(4) A TC 11. § (13) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(13) Munkahelyteremtést szolgáló beruházás esetén a támogatás igénybevételének feltétele, hogy a kedvezményezett azokat az új munkahelyeket, amelyekhez kapcsolódóan az elszámolható költséget a támogatási intenzitás számítása során figyelembe vette, a kötelező üzemeltetési időszak alatt pályázati felhívásban feltüntetett módon az érintett régióban fenntartja. Az újonnan létrehozott munkakörök számának megállapításakor a részmunkaidőben és idénymunkában foglalkoztatott alkalmazottak számát olyan mértékben kell figyelembe venni, ahogyan munkaidejük a teljes munkaidőhöz aránylik."

10. §

A TC a 14. §-t követően a következő alcímmel és 14/A. §-sal egészül ki:

"A támogatási szerződés módosítása

14/A. § (1) A támogatási szerződés módosítását írásban kell kezdeményezni. A kedvezményezettnek a támogatási szerződés módosítására irányuló kérelmét pályázati úton, valamint támogatási program keretében nyújtott támogatás esetén a közreműködő szervezethez, egyedi támogatás esetén a támogatási szerződésben megjelöltek szerint kell benyújtania. Ha a módosítás a támogatás folyósítását érinti, a módosítás hatálybalépéséig a támogatás folyósítását fel kell függeszteni.

(2) A támogatási szerződés módosítása tárgyában egyedi támogatás esetén a Minisztérium, pályázati úton, valamint támogatási program keretében nyújtott támogatás esetén - a (3) bekezdésben foglaltak kivételével - a közreműködő szervezet dönt azzal, hogy a Minisztérium bármely ügyben a döntés jogát magának fenntarthatja.

(3) Pályázati úton, valamint támogatási program keretében nyújtott támogatás esetén a támogatási szerződés-módosítás tárgyában a Minisztérium dönt, ha

a) a közreműködő szervezet döntését a kedvezményezett vitatja, vagy

b) azt a közreműködő szervezet kifejezetten kéri.

(4) Pályázati úton, valamint támogatási program keretében nyújtott támogatás esetén, ha a támogatási szerződés módosítása tárgyában a közreműködő szervezet dönt, akkor a közreműködő szervezet a kérelem - hiánypótlás esetében a hiánypótlás keretében bekért információk - kézhezvételétől számított 60 napon belül határoz, és döntéséről haladéktalanul értesíti a kedvezményezettet, valamint szükség esetén egyidejűleg részére megküldi a szerződésmódosítás tervezetét.

(5) Pályázati úton, valamint támogatási program keretében nyújtott támogatás esetén, ha a támogatási szerződés módosítása tárgyában a Minisztérium dönt, akkor a közreműködő szervezet az üggyel kapcsolatos valamennyi iratot indokolással és döntési javaslattal együtt a kedvezményezett kérelmének - hiánypótlás esetében a hiánypótlás keretében bekért információk - kézhezvételtől számított 30 napon belül köteles megküldeni a Minisztériumnak. A Minisztérium a módosítási kérelem és a vonatkozó dokumentáció kézhezvételétől számított 30 napon belül döntéséről értesíti a közreműködő szervezetet. A közreműködő szervezet a döntés kézhezvételét követő 15 napon belül értesíti a kedvezményezettet, valamint szükség esetén egyidejűleg megküldi a szerződésmódosítás tervezetét.

(6) Ha pályázati úton, valamint támogatási program keretében nyújtott támogatás esetén formai vagy tartalmi okokból szükséges a módosítási kérelem hiánypótlása, akkor a közreműködő szervezet a kérelem kézhezvételtől számított 30 napon belül, megfelelő határidő kitűzésével hiánypótlásra szólítja fel a kedvezményezettet.

(7) Nincs helye a támogatási szerződés módosításának, ha a módosítás jogszabályba, illetve - pályázati úton, valamint támogatási program keretében nyújtott támogatás esetén - a pályázati dokumentáció, az üzletszabályzat vagy a termékleírás valamely rendelkezésébe ütközik, továbbá a pályázat támogatásának alapjául szolgáló értékelés során a pályázatok összehasonlítására és rangsorolására került sor, valamint a módosítás következtében e sorrend megváltozna és a sorrend megváltozása a pályázat elutasítását eredményezné. Nincs helye továbbá a támogatási szerződés módosításának a támogatás támogatási szerződésben meghatározott összegének növelése tekintetében."

11. §

A TC 15. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A támogatás folyósítása a teljesítés igazolása mellett a támogatási döntés kedvezményezettjének és a támogatási szerződésben feltüntetett megvalósítónak a nevére szóló és általa benyújtott számlákon, valamint - a (4) bekezdés kivételével - a kifizetést igazoló dokumentumokon alapuló elszámolás alapján történik. Az utalványozáskor az utalványozó szervnek biztosítani kell a támogatási szerződés és a támogatás folyósításának (kifizetésének) összhangját, a kifizetés alapjául szolgáló teljesítést igazoló dokumentumok, különösen a számla vagy a számlával azonos bizonyító erejű egyéb számviteli bizonylat meglétét, valamint ezek összhangját a támogatás alapjául szolgáló projekt költségvetésével."

12. §

(1) A TC 15/A. §-át megelőző alcíme helyébe a következő alcím lép:

"A támogatott beruházások elszámolható költségei és támogatási intenzitása"

(2) A TC 15/A. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatás iránti kérelem 11. § (14) bekezdésében meghatározott megerősítését követően az alábbi költségek számolhatóak el:

a) a beruházási költségek alapján számított támogatás esetén a beruházás célját szolgáló

aa) tárgyi eszköznek a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Sztv.) 47-48. §-a, 51. §-asze-rinti bekerülési értéke,

ab) tárgyi eszköz vételára a létesítmény felvásárlásakor,

ac) immateriális javak közül a találmány, a szabadalom, a szoftver, a licenc és a know-how Sztv. 47-48. §-a, 51. §-a szerinti bekerülési értéke, nagyvállalkozásnál legfeljebb az elszámolható költség 50%-áig (a továbbiakban: támogatható immateriális javak);

b) bérköltség alapján számított támogatás esetén - ha a pályázati kiírás szigorúbban nem rendelkezik - a beruházás üzembe helyezését követő harmadik adóév végéig újonnan létrehozott munkakörökben foglalkoztatott munkavállalók Sztv. 79. §-a szerint elszámolható személyi jellegű ráfordításának 24 havi összege, a munkakör létrehozásának napjától számítva."

(3) A TC 15/A. §-a a következő (5)-(6) bekezdéssel egészül ki:

"(5) A (3) bekezdés és a (4) bekezdés g) pontja esetében a pénzügyi lízing lejárata nem lépheti túl a projekt befejezésének dátumát.

(6) Beruházási támogatás esetében a támogatási intenzitás mértéke - beleértve a más államháztartási forrásokból kapott állami támogatásokat - nem haladhatja a Korm. rendelet 30. §-ában meghatározott százalékos mértéket. Regionális beruházási támogatás esetében a Korm. rendelet 30. §-ában meghatározott támogatási intenzitást a beruházás elszámolható tárgyi és immateriális költségeinek hányadaként, - közvetlenül a beruházási projekttel létrehozott munkahelyek esetén - az alkalmazott személy két évre becsült bérköltségeinek hányadaként, vagy e fenti két módszer kombinált alkalmazásával kell kiszámítani, feltéve, hogy a támogatás nem lépi túl a kétfajta számítás alkalmazásából eredő kedvezőbb értéket."

13. §

A TC 15/B. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"15/B. § (1) Képzési támogatást általános képzéshez és szakképzéshez lehet nyújtani.

(2) E rendelet alapján képzési támogatás kizárólag a kedvezményezettel munkaviszonyban álló munkavállalók képzéséhez nyújtható.

(3) A támogatási intenzitás nem haladhatja meg

a) szakképzés esetén az elszámolható költségek 25%-át,

b) általános képzés esetén az elszámolható költségek 60%-át.

(4) A támogatási intenzitás az elszámolható költségek 80%-ának megfelelő maximális támogatási intenzitásig növelhető a következők szerint:

a) 10 százalékponttal a fogyatékkal élő vagy hátrányos helyzetű munkavállalóknak nyújtott képzés esetén,

b) 10 százalékponttal, ha a támogatást középvállalkozásoknak, 20 százalékponttal, ha a támogatást kisvállalkozásoknak nyújtják.

(5) Ha valamely támogatási projektben mind általános képzési, mind szakképzési összetevők szerepelnek, amelyek a képzés támogatási intenzitásának a kiszámítása szempontjából nem választhatók el egymástól, vagy ha a támogatási projektben szereplő képzés általános képzési, illetve szakképzési jellege nem állapítható meg, a szakképzésre vonatkozó támogatási intenzitásokat kell alkalmazni.

(6) A képzési támogatási projektek elszámolható költségei a következők:

a) az oktatók személyi jellegű költségei,

b) az oktatók és képzésben részt vevők utazási költségei, beleértve a szállásköltségeket is,

c) egyéb folyó költségek, különösen a projekthez közvetlenül kapcsolódó anyagok, fogyóeszközök,

d) az eszközök és felszerelések értékcsökkenése olyan mértékben, amennyiben azokat kizárólag a képzési projekt céljaira használják,

e) a képzési projekttel kapcsolatos eligazítás és tanácsadási szolgáltatások költségei,

f) a képzésben résztvevők személyi jellegű költségei és elszámolható általános közvetett költségek (adminisztrációs költségek, bérleti díj, rezsiköltségek) az a)-e) pontban meghatározott egyéb elszámolható költségek összértékéig.

(7) A képzésben részt vevők személyi jellegű költségei tekintetében csak a tényleges képzésben eltöltött idő - a termelésben töltött idő levonása után - vehető számításba.

(8) Az elszámolható költségeket dokumentált bizonylatokkal kell alátámasztani, áttekinthetően és tételesen részletezve."

14. §

A TC 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"16. § (1) Egy beruházás akkor tekinthető befejezettnek, ha a támogatási szerződésben meghatározott beruházás szerződésszerűen, hatósági engedélyhez kötött tevékenység esetén a hatósági engedélyekben foglaltaknak megfelelően megvalósult, a támogatási döntés kedvezményezettjének a beruházás megvalósulását tanúsító, hatósági engedélyekkel és bizonylatokkal alátámasztott elszámolását tartalmazó pénzügyi beszámolója elkészült, és a beruházó, a támogató vagy a támogató által megbízott közreműködő szervezet általi jóváhagyása megtörtént.

(2) Egy projekt akkor tekinthető lezártnak, ha a támogatási szerződésben meghatározott feladat, cél, továbbá a befejezést követő időszakra nézve vállalt fenntartási és egyéb kötelezettség szerződésszerűen teljesült, a támogatási döntés kedvezményezettjének pénzügyi/záró beszámolója benyújtását követően az erről szóló zárójegyzőkönyv elkészült, és 300 millió forint alatti támogatás esetén a támogató által megbízott közreműködő szervezet, 300 millió forint feletti támogatás esetén a támogató általi jóváhagyása megtörtént."

15. §

(1) A TC 17. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A támogatási programot, projektet - különös tekintettel a támogatási szerződés szerződésszerű teljesítésére, a rendeltetésszerű és a támogatási szerződésnek megfelelő forrásfelhasználásra - a pályázat benyújtásától a projekt lezárásáig a Minisztérium, az általa megbízott közreműködő szervezetek, illetve a külön jogszabályban feljogosított szervek jogosultak a projekt helyszínén ellenőrizni. A pályázat benyújtását követően előzetes, közbenső, utólagos, illetve záró ellenőrzésre kerülhet sor. Az ellenőrzésre jogosult közreműködő szervezetek az ellenőrzést belső szabályzataik alapján végzik, melyet a Minisztériummal is jóvá kell hagyatni. A közreműködő szervezeteket a Minisztérium ellenőrzi a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet szerint."

(2) A TC 17. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Ellenőrzésre különösen a pályázat benyújtását követően a döntés-előkészítés folyamatában, illetve a szerződéskötést megelőzően (előzetes ellenőrzés), a támogatás felhasználása során a pénzügyi elszámolás, illetve a finanszírozás folyamatában (közbenső ellenőrzés), a támogatott program, projekt pénzügyi lezárását közvetlenül megelőzően (utó- vagy záró ellenőrzés), valamint az üzemeltetési és fenntartási időszak lejáratát követően a támogatási program, projekt lezárását megelőzően kerülhet sor (záró ellenőrzés)."

16. §

A TC 18. § (9) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(9) Az R. 134. § (5) bekezdésében foglalt rendelkezésekre figyelemmel a TC tárgyévi előirányzata terhére akkor vállalható támogatási kötelezettség, ha a pénzügyi teljesítés a tárgyévet követő év december 31-éig megtörténik."

17. §

(1) A TC 18/A. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A TC támogatási rendszerében a turisztikai feladatok és a technikai részfeladatok ellátásában közreműködőként a Magyar Turizmus Zrt., a MAG Zrt., valamint a Magyar Államkincstár vesz részt."

(2) A TC 18/A. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A MAG Zrt. a turisztikai fejlesztési támogatási rendszerben támogatáskezelési feladatokat végez, ennek keretében ellátja a pályázati felhívás és a támogatási döntés előkészítésével, a támogatási szerződések és az azokhoz kapcsolódó biztosítéki szerződések megkötésével, módosításával, nyilvántartásával, a pénzügyi lebonyolítással, a támogatási szerződések teljesítésének ellenőrzésével - beleértve a pénzügyi és a folyamatba épített előzetes és közbenső, valamint utólagos és helyszíni ellenőrzést -, a követeléskezeléssel kapcsolatos teendőket, továbbá a TC-vel kapcsolatban vezeti a kötelezettségvállalások nyilvántartását, elvégzi a költségvetési tervezési, pénzügyi, számviteli, beszámolókészítési, adatszolgáltatási, adatkezelési, valamint ellenőrzési teendőket."

18. §

A TC 19. §-a a következő (4)-(5) bekezdéssel egészül ki:

"(4) E rendelet alapján támogatási döntést az 998/2006/EK bizottsági rendelet, az 1628/2006/EK bizottsági rendelet, valamint a 800/2008/EK bizottsági rendelet hatálya alá tartozó támogatások tekintetében 2013. december 31-ig lehet hozni.

(5) E rendelet

a) a Szerződés 87. és 88. cikke alkalmazásában a támogatások bizonyos fajtáinak a közös piaccal összeegyeztethetőnek nyilvánításáról szóló, 2008. augusztus 6-i 800/2008/EK bizottsági rendelet (HL L 214., 2008. 08. 09., 3-47. o.),

b) a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (HL L 379., 2006. 12. 28., 5-10. o.),

c) a Szerződés 87. és 88. cikkének a nemzeti regionális beruházási támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2006. október 24-i 1628/2006/EK bizottsági rendelet (HL L 302., 2006. 11.1., 29-40. o.)

hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.

19. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

Dr. Gyenesei István s. k.,

önkormányzati miniszter