Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

226/2009. (X. 14.) Korm. rendelet

a Svájci-Magyar Együttműködési Program végrehajtási rendjéről szóló 237/2008. (IX. 26.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az Alkotmány 35. § (2) bekezdésében megállapított eredeti jogalkotói hatáskörében, valamint az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. § (2) bekezdés v) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés a) és b) pontjában megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Svájci-Magyar Együttműködési Program végrehajtási rendjéről szóló 237/2008. (IX. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) E rendelet alkalmazásában

1. állami támogatás: az Európai Közösséget létrehozó Szerződés (a továbbiakban: EK Szerződés) 87. cikkének (1) bekezdése és az EK Szerződés 87. és 88. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet szerinti támogatás;

2. általános elvek: a Keretmegállapodás 1. mellékletében rögzített irányelvek és stratégiák;

3. Értékelő Bizottság: a Keretmegállapodásban létrehozott, külön szabályzatban meghatározott összetételű szerv, amely megvizsgálja a Projekttervezetet a Keretmegállapodásban rögzített és az egyes pályázati felhívásokban meghatározott kritériumok alapján;

4. forráslehívás: azon tevékenységek elnevezése, melyek eredményeképpen a támogatás összege rendelkezésre áll a lebonyolítási bankszámlákon annak érdekében, hogy a Projekt Végrehajtó támogatásra jogosult számlái vagy egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylatai alapján őt megillető támogatás összege, illetve a folyósítandó előleg átutalásra kerüljön;

5. földrajzi összpontosítás: összpontosítás a két periférikus és kevésbé fejlett régióra (Észak-Magyarország és Észak-Alföld), amelyekben a Hozzájárulás legalább 40%-a kerül felhasználásra;

6. gazdálkodó szervezet: a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 685. §-ának c) pontjában meghatározott szervezet;

7. Hozzájárulás: a Svájc által biztosított, vissza nem térítendő pénzügyi hozzájárulás;

8. igazolási jelentés: a projektenkénti elszámoláshoz kapcsolódó ellenőrzési dokumentáció, amelyben a Közreműködő szervezetek a Nemzeti Koordinációs Egység számára tanúsítják a projektenkénti elszámolási dokumentáció valódiságát alátámasztó ellenőrzések eredményeképpen az abban szereplő költségek elszámolási szabályok szerinti megfelelőségét;

9. intézményfejlesztési projekt: különösen képzésre, tanácsadásra, konferencia szervezésére irányuló projekt;

10. Keretmegállapodás: a kibővült Európai Unió gazdasági és társadalmi egyenlőtlenségei csökkentését célzó, a Svájci Szövetségi Tanács és a Magyar Kormány között létrejött Svájci-Magyar Együttműködési Program végrehajtásáról szóló Keretmegállapodás kihirdetéséről szóló 348/2007. (XII. 20.) Korm. rendelettel kihirdetett Keretmegállapodás, amely a Svájci-Magyar Együttműködési Program megvalósítására vonatkozó főbb keretszabályokat tartalmazza;

11. Kifizető Hatóság: a Keretmegállapodás 2. mellékletében felsorolt feladatok ellátására létrehozott szerv, amely a Pénzügyminisztérium szervezeti keretei közt működik;

12. Közbeszerzési eljárás: a közbeszerzésről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt.) és annak végrehajtási rendeletei szerinti eljárás;

13. Közreműködő szervezet (a továbbiakban: KSz): a Projektek végrehajtását végző Projekt Végrehajtók tekintetében bármely, a Nemzeti Koordinációs Egység felelőssége alatt vagy a Nemzeti Koordinációs Egység nevében eljáró közvagy magánszférába tartozó személy vagy szervezet. A Keretmegállapodás 2. és 3. mellékletében felsorolt, a közreműködő szervezet hatáskörébe tartozó feladatokat a VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság látja el;

14. négy szem elve: minden végrehajtási és pénzügyi tranzakció engedélyezését megelőzően az adott feladatot ellátó személy munkáját egy másik személy teljeskörűen felülvizsgálja, beleértve az ellenőrzési listák és a kitöltési útmutatók alkalmazását is;

15. Nemzeti Koordinációs Egység (a továbbiakban: NKE): a Keretmegállapodásban rögzítetteknek megfelelően Magyarországon a Svájci-Magyar Együttműködési Program koordinációjáért felelős egység, mely feladatot a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (a továbbiakban: NFÜ) elnöke által kijelölt szervezeti egység látja el;

16. önálló projekt: meghatározott célra rendelt, meghatározott szerepet betöltő feladatok egy egységet képező sorozata;

17. Pályázati Alap: egy világosan meghatározott cél érdekében létrehozott, szervezeteknek vagy intézményeknek támogatást nyújtó alap, mely elsősorban a több kis projektet tartalmazó programok költséghatékony adminisztrációját biztosítja. A támogatási összeget egy támogatásközvetítő szervezet osztja szét további pályáztatással;

18. partner: több jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság által közösen megvalósítandó projekt esetén a megvalósításban részt vevő, illetőleg a Svájci-Magyar Együttműködési Programból támogatásban részesülő fél;

19. pénzügyi ellenőrzési szervezet: a Keretmegállapodás 2. mellékletének 5.6. pontjában rögzített ellenőrzési szervezet;

20. prioritási területek: a Keretmegállapodás 1. mellékletében meghatározott prioritási területek;

21. Projekt Előkészítési Megállapodás: a Projekt Előkészítési Alap tekintetében a projekttervezet benyújtója és a KSz között kötött szerződés;

22. Projekt Előkészítési Támogatás: Projekt Előkészítési Alap terhére megítélt, a Projekt Előkészítési Megállapodásban rögzített támogatás;

23. Projekt Megállapodás: egyrészről a Svájci Fejlesztési és Együttműködési Ügynökség (a továbbiakban: SFEÜ), illetve a Gazdasági Államtitkárság (a továbbiakban: GÁ), másrészről az NKE vagy további szerződő felek között létrejött megállapodás, amely adott projektre vonatkozóan rögzíti a támogatás és a projektvégrehajtás feltételeit;

24. Projekt Végrehajtó: a Keretmegállapodás értelmében egy adott projekt végrehajtásával megbízott bármely állami hatóság, bármely köz- vagy magántestület, melyet elismernek a felek és megbíznak a Keretmegállapodás hatálya alá tartozó projekt végrehajtásával. Az állami támogatásokra vonatkozó szabályok esetén Projekt Végrehajtón a projektgazdát is érteni kell;

25. Projekttervezet: a projektkiválasztás alkalmával az első fordulóban benyújtott projekttervezet tartalmazza valamennyi szükséges információt annak érdekében, hogy a javasolt projekt általános értékelése megvalósítható legyen és egy elvi döntésre kerülhessen sor;

26. svájci hatóság: a donor fél részéről eljáró hatóság, egyrészt a SFEÜ-n keresztül eljáró Svájci Szövetségi Külügyminisztérium és a GÁ-n keresztül eljáró Szövetségi Gazdasági Minisztérium, másrészt az NKE-vel történő kapcsolattartásért felelős Svájci Nagykövetség, valamint az annak keretén belül működő Svájci Hozzájárulás Hivatala Budapest;

27. Svájci Hozzájárulás Hivatala Budapest: a budapesti Svájci Nagykövetség keretén belül működő, a Svájci Hozzájárulás lebonyolítását illetően a magyar intézmények és Svájc közötti kapcsolattartásért felelős iroda;

28. támogatási ajánlat: az NKE által támogatásra javasolt és donor svájci hatóság által elfogadott pályázatokra vonatkozó, a donor által megküldött, a támogatás nyújtásának részletes feltételeit tartalmazó dokumentum;

29. Támogatási Szerződés: adott Támogatásközvetítő Szervezet és az általa további pályáztatással kiválasztott Projekt Végrehajtók által kötött, a pályázati alapból elnyert támogatás felhasználását szabályozó szerződés;

30. Támogatásközvetítő Szervezetek (a továbbiakban: TKSz): nyílt eljárás keretében kiválasztott szervezet, melynek feladata a Pályázati Alap és Ösztöndíj Alap esetén a Pályázati Alap és Ösztöndíj Alap keretében rendelkezésre álló támogatás további pályáztatással történő szétosztása;

31. technikai segítségnyújtás projekt: a Technikai Segítségnyújtási Alap keretében megvalósuló projekt;

32. tematikai összpontosítás: legfeljebb nyolc prioritási területre történő összpontosítás, amely területeken a Hozzájárulás legalább 70%-a kerül felhasználásra;

33. Végleges Projektjavaslat: a projektkiválasztás alkalmával a sikeres első forduló esetén kezdődhet meg a második forduló, amelyben egy Végleges Projekttervezet kerül benyújtásra;

34. Végrehajtási Megállapodás: a KSz és a Projekt Végrehajtó között a Projekt Megállapodás alapján kötött szerződés, amely rögzíti a felek jogait és kötelezettségeit a projekt végrehajtására vonatkozóan."

2. § Az R. 7. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az igényelhető támogatás összege egyedi projektszemlélet megközelítés értelmében, egyedi projekt formában benyújtott pályázat esetén legalább 1 millió svájci frank lehet, a 3. számú prioritási területet kivéve, ahol ez a határ 5 millió svájci frank, figyelemmel a Keretmegállapodás 1. mellékletében rögzített prioritásterületekhez kapcsolódó támogatási összegre és a pályázati felhívásra. Ettől a svájci hatóság döntése alapján el lehet térni."

3. § Az R. 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A Hozzájárulás felhasználása során a Keretmegállapodásban rögzített alapelveket figyelembe kell venni."

4. § Az R. 21. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Amennyiben a végrehajtás figyelemmel kísérése során a KSz tudomására jut, hogy az (1) bekezdés a)-c) pontjában felsorolt esetek valamelyike áll fenn, és a Projekt Végrehajtó a Végrehajtási Megállapodás, illetve a Projekt Megállapodás módosítását nem kezdeményezte, azok módosítását a KSz a Projekt Végrehajtó előzetes tájékoztatását követően kezdeményezi."

5. § Az R. 22. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Amennyiben a végrehajtás figyelemmel kísérése során a KSz tudomására jut, hogy az (1) bekezdés a) és b) pontjában felsorolt esetek valamelyike áll fenn, és a Projekt Végrehajtó a Végrehajtási Megállapodás módosítását nem kezdeményezte, a módosítást a KSz kezdeményezi.

(3) A Végrehajtási Megállapodás (1) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott módosításának jóváhagyásáról a KSz saját hatáskörében dönt. E döntéséről, annak indokolásával együtt a KSz azonnal tájékoztatja az NKE-t."

6. § (1) Az R. 27. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az NKE pénzügyi lebonyolításhoz kapcsolódó feladatai tekintetében

a) elkülönített folyószámlát (a továbbiakban: programszámla) nyit a Magyar Államkincstárban (a továbbiakban: Kincstár) a svájci hatóság által átutalt támogatások fogadására és visszafizetésére,

b) intézkedik a svájci hatóság által átutalt támogatások fejezeti kezelésű előirányzat-felhasználási keretszámlára (a továbbiakban: EFK) történő továbbutalásáról,

c) biztosítja a kifizetendő támogatás összegének rendelkezésre állását a lebonyolítási forint bankszámlán, annak érdekében, hogy a Projekt Végrehajtó, illetőleg partnere jóváhagyott kifizetési igénylése alapján a támogatás összege, illetve a folyósítandó előleg átutalásra kerülhessen,

d) hitelesíti a KSz által benyújtott elszámolásokat, és továbbítja azokat a svájci hatóság felé,

e) ellenőrzi a pénzügyi lebonyolítás menetét."

(2) Az R. 27. § (4) bekezdés g)-n) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[A KSz]

"g) beszámol a végrehajtás előrehaladásáról az éves megbeszélésen,

h) tekintettel arra, hogy a közbeszerzési eljárások lebonyolítását a Projekt Végrehajtó végzi el, a KSz a közbeszerzési eljárás megindítása előtt, majd az eredményhirdetést megelőzően ellenőrzi a közbeszerzési dokumentumokat a közbeszerzésekre vonatkozó jogszabályoknak való megfelelés és a műszaki minőségbiztosítás szempontjából,

i) megfigyelőként jelen lehet a közbeszerzési ajánlatok bontása és bírálata során,

j) a Pályázati Alap esetén a pályázat közzétételét megelőzően ellenőrzi a pályázati dokumentációt, megfigyelőként jelen lehet a pályázatok értékelése során,

k) a projekt végrehajtásáról rendszeresen jelent az NKE részére,

l) adatot szolgáltat a programszintű Éves Jelentéshez,

m) kifizeti a Projekt Végrehajtóknak, illetőleg a partnereknek az előlegeket, valamint a támogatások összegét a projektekre benyújtott elszámolások alapján, továbbá a megítélt projekt előkészítési támogatást,

n) eljárásrendjének megfelelő mértékben ellenőrzi a kifizetési kérelmeket, majd összeállítja a közös eljárásrend szerinti dokumentumokat."

(3) Az R. 27. § (6) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

[A Kifizető Hatóság]

"e) a megfelelő pénzügyi ellenőrzések biztosítása érdekében a támogatások lebonyolításában érintett szervezeteknél helyszíni vizsgálatot végezhet."

7. § Az R. 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"29. § (1) A Svájci-Magyar Együttműködési Program által támogatott projektek közbeszerzési eljárásai tekintetében a Projekt Végrehajtó jár el ajánlatkérőként.

(2) A KSz ellenőrzi - a Technikai Segítségnyújtás kivételével-a közbeszerzési eljárások lebonyolítását a közbeszerzésre vonatkozó jogszabályoknak való megfelelés és a műszaki minőségbiztosítás szempontjából. Annak érdekében, hogy a KSz e feladatát el tudja látni, a Projekt Végrehajtó együttműködik a KSz-szel. Ennek során benyújtja a KSz-hez a közbeszerzési eljárás dokumentumait előzetes ellenőrzésre a közbeszerzési eljárás megindítását, valamint az eredményhirdetést megelőzően.

(3) Az (1) és (2) bekezdés szerinti eljárás során a Projekt Végrehajtó biztosítja, hogy a KSz a közbeszerzési ajánlatok bontása és bírálata során megfigyelőként jelen lehessen. A KSz megfigyelője a bírálat menetéről jelentést készít a KSz vezetője számára, a jelentést egyidejűleg a Projekt Végrehajtónak is megküldi.

(4) Amennyiben a (2) bekezdés szerinti eljárásban a KSz megfigyelője eljárásrendi szabálytalanságot észlel, ezt jelentésében jelzi a KSz vezetőjének és a közbeszerzési bíráló bizottság elnökének.

(5) A közbeszerzési eljárások lebonyolítása során a KSz és a Projekt Végrehajtó további feladatait és kötelezettségeit a Végrehajtási Megállapodás mellékletét képező megállapodás rendezi."

8. § (1) Az R. 31. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az Időközi jelentések tartalmazzák]

"c) a közbeszerzéssel, valamint a tájékoztatással és nyilvánossággal kapcsolatos kötelezettségek teljesítését,"

(2) Az R. 31. § (2) bekezdés f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az Időközi jelentések tartalmazzák]

"f) az alátámasztó bizonylatok megfelelőségéről szóló, 75. § szerinti könyvvizsgálói ellenőrzési jelentést a Végrehajtási Megállapodásban meghatározottak szerint,"

9. § Az R. 37. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A programszintű Éves Jelentést legkésőbb az éves monitoring megbeszélés előtt egy hónappal meg kell küldeni az éves ülés minden résztvevőjének."

10. § Az R. 40. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"40. § A Pályázati Alap támogatási forma célja olyan, a Keretmegállapodás 1. mellékletében meghatározott célterületekhez illeszkedő nonprofit jellegű kis projektek támogatása, amelyek támogatási igénye 10 000 és 100 000 svájci frank között van. Ettől a svájci hatóság döntése alapján el lehet térni. E projektek támogatása az NKE által meghirdetett kétlépcsős eljárással kiválasztott Pályázati Alap TKSz közreműködésével történik."

11. § Az R. 49. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"49. § Az Ösztöndíj Alapból egyrészt a svájci felsőfokú és másoddiplomás programokra, másrészt magyar hátrányos helyzetű és marginalizált csoportbeli hallgatók számára nyújtható pénzügyi támogatás."

12. § Az R. 54. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:

"(3) A Svájci-Magyar Együttműködési Program keretében finanszírozott projektek esetén a Projekt Végrehajtóknak az EFK-ról utalt előleg mértéke

a) egyedi projekt támogatási forma esetén a Svájci-Magyar Együttműködési Programból származó támogatás 25%-a,

b) Pályázati Alap támogatási forma esetén a Svájci-Magyar Együttműködési Programból származó támogatás 50%-a,

c) a svájci hatóság, illetőleg az NKE egyedi döntése alapján, a pénzügyminiszter egyetértésével az a) és b) pontban meghatározottakat meghaladó mértékű is

lehet."

13. § Az R. 57. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"57. § (1) Az NFÜ EFK-t nyit a Kincstárban, amely előfinanszírozásra szolgál.

(2) Az EFK vezetésével kapcsolatos bárminemű költség elszámolása közvetlenül a központi költségvetés, Pénzügyminisztérium fejezet terhére történik.

(3) A Kincstár a bankszámlakivonatot egy eredeti példányban állítja elő, amelyet az NFÜ-nek küld meg."

14. § Az R. az 57. §-t követően a következő 57/A. §-sal egészül ki:

"57/A. § (1) Az NFÜ forint lebonyolítási számlákat nyit a Kincstárban, amelyekről a támogatás a Projekt Végrehajtó, illetőleg partnere számára kiutalásra kerül, illetve a Technikai Segítségnyújtás keret felhasználása esetén a szállítók részére történő kifizetés teljesítésre kerül.

(2) A lebonyolítási számla felett az NFÜ a KSz részére rendelkezési jogosultságot biztosíthat.

(3) A lebonyolítási számla vezetésével kapcsolatos bárminemű költség elszámolása közvetlenül a központi költségvetés, Pénzügyminisztérium fejezet terhére történik.

(4) A Kincstár a bankszámlakivonatot két eredeti példányban állítja elő. Egy példányt az NFÜ-nek, egy példányt pedig a KSz részére küld meg.

(5) A Technikai Segítségnyújtás keret felhasználására külön lebonyolítási számla kerül megnyitásra."

15. § Az R. 59. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"59. § Az 56-57/A. §-okban meghatározott (bank)számlákhoz kapcsolódó, a Kincstár által kiállított (bank)számlakivonatok adatait a bankszámla felett rendelkezőknek az információtechnológiai rendszerben a kézhezvételt követő 5 munkanapon belül rögzítenie kell."

16. § Az R. az 59. §-t követően a következő alcímmel és 59/A. §-sal egészül ki:

"Forráslehívás

59/A. § (1) Az NKE biztosítja a támogatás összegének rendelkezésre állását a lebonyolítási bankszámlákon, annak érdekében, hogy a Projekt Végrehajtó támogatásra jogosult számlái vagy egyéb, a gazdasági eseményt hitelesen dokumentáló bizonylatai alapján őt megillető támogatás összege, illetve a folyósítandó előleg átutalásra kerüljön.

(2) A támogatás terhére elszámolható költségeket, és ezek alapján a kiutalandó támogatás összegét minden esetben forintban kell megállapítani.

(3) Minden egyes forráslehívási folyamat során a KSz forintban összeállítja a forráslehívási dokumentációt, amely a még le nem hívott támogatásra jogosult pénzügyi elszámolások adatainak összesítését jelenti. A forráslehívási dokumentáció elkészültéről a KSz haladéktalanul tájékoztatja az NKE-t. Az elektronikusan összeállított forráslehívási dokumentációt a KSz kinyomtatja és aláírja. Az NKE a KSz által benyújtott, nyomtatott dokumentáció alapján jóváhagyja a forráslehívást, amelyet aláírással igazol.

(4) A forráslehívási dokumentáció benyújtását követő 5 munkanapon belül az NKE intézkedik a jóváhagyott támogatási összeg EFK-ról a lebonyolítási számlára történő utalásáról.

(5) Technikai segítségnyújtás esetén az NKE állítja össze forintban a forráslehívási dokumentációt."

17. § Az R. 60. §-a és az azt megelőző alcíme helyébe a következő rendelkezés és alcím lép:

"Kifizetés és elszámolás a Projekt Végrehajtóval

60. § A KSz a Projekt Végrehajtók kifizetési kérelme alapján gondoskodik az előleg lebonyolítási számláról történő átutalásáról."

18. § Az R. 61. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A KSz az igazolást követően utólagos finanszírozásra jóváhagyja a Projekt Végrehajtó által benyújtott Időközi jelentést és annak részeként az elszámolható költségeket tartalmazó pénzügyi elszámolást, továbbá gondoskodik a támogatások összegének a lebonyolítási számláról a Projekt Végrehajtó, illetőleg partnere (bank)számlájára történő átutalásáról."

19. § Az R. 63. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"63. § Az NKE a Projekt Végrehajtók forintösszeget tartalmazó kifizetési kérelmét-a 35. § (3) bekezdésben rögzítettek szerint - továbbítja a Kifizető Hatóságnak rávezetve a továbbküldés napján érvényben lévő, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett devizaárfolyam szerinti svájci frank összeget. A Kifizető Hatóság a visszatérítési kérelmet formai ellenőrzés után eljuttatja a svájci hatóság részére."

20. § Az R. 65. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az NKE a 35. § (3) és (4) bekezdés szerint a jóváhagyott Időközi jelentéseket és Projektzáró jelentéseket a visszatérítési kérelemmel együtt eljuttatja a Kifizető Hatóság részére, amely 10 munkanapon belül megküldi azokat a svájci hatóság részére."

21. § Az R. 66. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"66. § A visszatérítési kérelem alapján a svájci hatóság a programszámlára utalja a támogatást."

22. § Az R. 67. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az NKE a hitelesítési tevékenységének alátámasztása érdekében helyszíni látogatást tehet a pénzügyi lebonyolításban részt vevő KSz-nél. Az NKE előzetes értesítése alapján a KSz hozzáférést biztosít az NKE által írásban felhatalmazott személyek részére az elektronikus és papír formában rendelkezésre álló, a KSz igazoláshoz kapcsolódó dokumentumaihoz és adataihoz."

23. § Az R. 69. § (2) bekezdés felvezető szövege helyébe a következő rendelkezés lép:

"A KSz által kiállított forráslehívási dokumentáció tanúsítja, hogy"

24. § Az R. 70. és 71. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"70. § A Technikai Segítségnyújtási Alap esetén a hitelesítési tevékenységet az NKE látja el a 67. és 68. §-ban meghatározott eljárásrend szerint.

71. § A Technikai Segítségnyújtási Alap esetén az igazolási tevékenységet az NKE látja el."

25. § Az R. 72. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A pénzügyi irányítási és kontroll tevékenység tekintetében az Áht., valamint - az e rendeletben foglalt eltérésekkel -az Ámr. és a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet előírásai az irányadók."

26. § Az R. 75. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Amennyiben a Projekt Megállapodás másként nem rendelkezik - a Technikai Segítségnyújtás Alap, a Projekt Előkészítési Alap és a Pályázati Alap kivételével -,egy pénzügyi ellenőrzési szervezet időközi könyvvizsgálói ellenőrzés(eke)t végez a két évnél tovább tartó és az 500 000 svájci frank keretösszeget meghaladó projektek esetében, és egy,a nemzetközi audit szabványoknak megfelelő végső pénzügyi ellenőrzést végez az összes projekt esetében."

27. § Az R. 76. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) Az NFÜ belső ellenőrzési egysége, valamint a KSz és a TKSz belső ellenőrzési részlegei az általuk lefolytatott ellenőrzésekről szóló jelentést az NKE-n keresztül 40 napon belül megküldik a KEHI részére."

28. § Az R. 77. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A KEHI az (1) bekezdésben meghatározottak mellett elvégzi a teljes hitelesített kiadások 15%-os mintavételes ellenőrzését.

(3) A Technikai Segítségnyújtás Alap, a Projekt Előkészítési Alap és a Pályázati Alap tekintetében - a 75. § (1) bekezdéssel összhangban - az ellenőrzéseket a KEHI folytatja le. Ezen ellenőrzéseket a KEHI legalább kétévente elvégzi."

29. § Az R. 85. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A KSz a lebonyolítási számlán történt jóváírásról szóló bankszámlakivonat kézhezvételét követő 5 munkanapon belül visszautalja a behajtott összeg Svájci-Magyar Együttműködési Programra jutó részét az EFK-ra."

30. § Az R. 86. § (2) bekezdése a következő h) ponttal egészül ki:

[Az (1) bekezdésben meghatározottakon túl az adott támogatási kategóriára vonatkozóan az alábbi előírásokat, az ott meghatározottak szerint kell alkalmazni:]

"h) pénzügyi válság kapcsán nyújtandó átmeneti támogatás (a továbbiakban: átmeneti támogatás) esetében az EK Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet 23/A. és 23/D. §-ában, valamint e rendelet 112/A. és 112/B. §-ában foglaltak az irányadók."

31. § Az R. 87. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4) E rendelet alapján támogatás csak akkor ítélhető meg, ha a kedvezményezett még a beruházás megkezdése előtt a támogatás iránti kérelmét benyújtja. Egyedi támogatás megítélését megelőzően nagyvállalkozások esetében a fentieken kívül a kedvezményezettek kötelesek bizonyítani azt, hogy az alábbiak közül egy vagy több kritérium teljesül:

a) a támogatás segítségével lényegesen megnövekszik a projekt mérete,

b) kiszélesedik a tevékenység köre,

c) növekszik a kedvezményezett által a projektre fordítandó összeg,

d) lényegesen felgyorsult a projekt végrehajtási üteme,

e) vagy regionális beruházási támogatás esetében a projekt a támogatás hiányában nem az érintett támogatott régióban valósult volna meg."

32. § Az R. 90. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Elszámolható költségek:

a) a beruházás célját szolgáló

aa) tárgyi eszköznek a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Sztv.) szerinti bekerülési értéke,

ab) tárgyi eszköz vételára létesítmény felvásárlásakor,

ac) immateriális javak közül a találmány, a szabadalom, a licenc és a know-how Sztv. szerinti bekerülési értéke (a továbbiakban: támogatható immateriális javak); vagy

b) a beruházás üzembe helyezését követő harmadik év végéig újonnan létrehozott munkakörökben foglalkoztatott munkavállalókra vonatkozó, a munkáltató által viselt - Sztv. 79. §-a szerint elszámolható - személyi jellegű ráfordításának 24 havi összege, a munkakör létrehozásának napjától számítva.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott elszámolható költségek részletes felsorolását a pályázati dokumentáció tartalmazza. A pályázati dokumentáció az elszámolható költségek körét az (1) és (2) bekezdésben meghatározottaktól szűkebben is meghatározhatja."

33. § Az R. a 112. §-t követően a következő alcímmel, valamint 112/A. és 112/B. §-sal egészül ki:

"Az átmeneti támogatásokra vonatkozó szabályok

112/A. § (1) Az átmeneti támogatásként nyújtott összes támogatás támogatástartalma vállalkozásonként nem haladhatja meg az 500 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelemmel a (2) bekezdésben foglaltakra.

(2) A több részletben fizetendő támogatást az odaítélése időpontjában érvényes értékre kell diszkontálni.

(3) Egy vállalkozásnak2008. január 1-je és 2010. december 31-e között odaítélt átmeneti támogatás és csekély összegű támogatás támogatástartalma együttesen nem haladhatja meg az 500 000 eurónak megfelelő forintösszeget.

(4) Azonos elszámolható költségek tekintetében az átmeneti támogatás nem halmozható csekély összegű támogatással.

(5) Azonos elszámolható költségek tekintetében az átmeneti támogatás nem halmozható állami támogatással, ha az ilyen jellegű kumuláció olyan támogatási intenzitást eredményezne, amely túllépi az adott állami támogatásra vonatkozóan rögzített támogatási intenzitást.

112/B. § (1) Átmeneti támogatás nem nyújtható:

a) a halászati és akvakultúra-termékek piacának közös szervezéséről szóló 1999. december 17-i 104/2000/EK tanácsi rendelet hatálya alá tartozó, halászathoz vagy akvakultúrához kapcsolódó tevékenységet végző vállalkozásnak;

b) az EK Szerződés I. Mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozásoknak;

c) az EK Szerződés I. Mellékletében felsorolt mezőgazdasági termékek feldolgozásában és forgalmazásában tevékeny vállalkozásoknak,

ca) amennyiben a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy az érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre,

cb) amennyiben a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ;

d) harmadik országokba vagy tagállamokba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységekhez, nevezetesen amikor a támogatás mértéke az exportált mennyiségekhez közvetlenül kapcsolódik; illetve értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz kapcsolódik;

e) amennyiben az átmeneti támogatás az importáruk helyett hazai áru használatától függ.

(2) Átmeneti támogatással csak olyan vállalkozás támogatható, amely 2008. július 1-jén nem minősült nehéz helyzetben lévő vállalkozásnak.

(3) A támogatás nyújtását megelőzően a vállalkozás írásban tájékoztatja a támogatást nyújtót az átmeneti támogatás, illetve csekély összegű támogatás formájában 2008. január 1-jét követően neki odaítélt támogatásokról és a még el nem bírált támogatási kérelmeiről.

(4) A támogatást nyújtó kötelessége, hogy felhívja a kedvezményezett figyelmét arra, hogy pénzügyi válság kapcsán nyújtandó átmeneti támogatásban részesült, és egy vállalkozásnak 2008. január 1-je és 2010. december 31-e között odaítélt átmeneti támogatás és csekély összegű támogatás támogatástartalma együttesen nem haladhatja meg az 500 000 eurónak megfelelő forintösszeget.

(5) A kedvezményezett köteles az átmeneti támogatáshoz kapcsolódó minden iratot az odaítélést követő 10. évig megőrizni, és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén köteles azokat bemutatni."

Záró rendelkezések

34. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 5. napon lép hatályba, és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.

35. § E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az R. 9. §-a.

Bajnai Gordon s. k.,

miniszterelnök

Tartalomjegyzék