Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

55/2009. (XII. 30.) EüM rendelet

az egészségügyi közszolgáltató költségvetési szerv vezető testületének és felügyelő testületének működéséről, valamint a szerv vezetője teljesítményének értékeléséről

Az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény 247. § (2) bekezdés ge) és va)-vc) alpontjában foglalt felhatalmazás alapján, az egészségügyi miniszter feladat- és hatásköréről szóló 161/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el

1. § (1) E rendelet hatálya az egészségügyi közszolgáltató költségvetési szervekre (a továbbiakban: költségvetési szerv) terjed ki.

(2) Az e rendeletben használt fogalmak tekintetében a költségvetési szervek jogállásáról és gazdálkodásáról szóló 2008. évi CV. törvényben, az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben (a továbbiakban: Áht.), a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvényben (a továbbiakban: Kjt.) valamint az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvényben (a továbbiakban: Eütv.) meghatározottak az irányadóak.

A költségvetési szerv vezető testülete

2. § (1) Amennyiben az irányító szerv a költségvetési szerv vezetését vezető testületre bízza, a vezető testület tagjainak kiválasztása és megbízása során a Kjt. szabályait kell figyelembe venni, továbbá gondoskodni kell arról, hogy - a költségvetési szerv által ellátott tevékenységektől függően - az Eütv. 156/H. § (5)-(7) bekezdésében meghatározott feladatokért viselt szakmai felelősség és szakmai irányítás biztosított legyen.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltak érdekében a vezető testületi tag kiválasztása és megbízása során az irányító szerv a külön jogszabályban meghatározott képesítési követelményeknek való megfelelést vizsgálja.

(3) A vezető testület feladatát képezi a költségvetési szerv szakmai követelményeknek megfelelő, folyamatos és gazdaságilag hatékony működtetése. E feladatának a vezető testület a szakmai önállósága alapján a hatályos jogszabályok, a szervezeti és működési szabályzat, illetve az irányító szerv irányítói jogkörében hozott döntései alapján tesz eleget.

(4) A vezető testület jogosult a költségvetési szerv irányításával összefüggésben szükséges mindazon döntések meghozatalára, amelyek jogszabály alapján nem tartoznak más szerv hatáskörébe, így hatáskörébe tartozik különösen:

a) a költségvetési szerv szakmai osztályai vezetőinek megbízása, illetve a megbízás visszavonása;

b) a szakmai osztályok vezetői munkaköri leírásának meghatározása;

c) a szervezeti és működési szabályzatban kizárólagos hatáskörként meghatározott egyéb feladatok ellátása;

d) a költségvetési szerv tevékenysége elleni panasz kivizsgálása, és a szükséges intézkedések meghozatala;

e) a költségvetési szerv által nyújtott tevékenységtől függően az orvosi, intézeti gyógyszerészi és ápolási tevékenység felügyelete és e tevékenységek összehangolása;

f) a költségvetési szerv működésével összefüggő gazdasági, pénzügyi, műszaki és intézményüzemeltetési feladatok irányítása.

(5) Azon vezető testületi döntések körét, melyekhez a felügyelő testület egyetértése szükséges, a költségvetési szerv alapító okirata, illetve szervezeti és működési szabályzata határozza meg.

3. § (1) A vezető testület tagja feladatai ellátása során a jogszabályoknak, a költségvetési szerv működésére vonatkozó szabályoknak és az irányító szervtől kapott utasításnak megfelelően jár el. A vezető testület tagja az irányító szervtől írásban kapott utasítással való egyet nem értését és annak indokát írásban köteles eljuttatni az irányító szervhez, mely esetben mentesül az Áht. 89. § (4) bekezdésében foglalt felelősség alól.

(2) A vezető testületi tagságnak az Eütv.156/I. § (8) bekezdés a)-d) pontjában és (9) bekezdésében foglaltak alapján történő megszűnésekor a tag a folyamatban lévő ügyeit és a birtokában lévő írásos dokumentumokat köteles a vezető testület kijelölt tagjának átadni.

4. § (1) A vezető testület tagjai közül - az irányító szervvel egyetértésben - igazgatót választ az alábbi feladatok végrehajtására:

a) az alapító okiratban, illetve a szervezeti és működési szabályzatban személyére vonatkozóan meghatározott feladatok ellátása;

b) az irányító szerv és a vezető testület együttműködésének koordinálása,

c) az irányító szerv utasításainak végrehajtásáról való gondoskodás, az utasítással esetlegesen ellentétes vezető testületi döntésről az irányító szerv tájékoztatása;

d) a vezető testület üléseinek - a szervezeti és működési szabályzatban meghatározottak szerinti - összehívása;

e) a vezető testület üléseinek vezetése, a jegyzőkönyv vezetéséről és a döntések írásbeli dokumentálásáról való gondoskodás;

f) a vezető testület döntéseinek előkészítése érdekében szükséges koordinációs feladatok ellátása;

g) a vezető testület döntései végrehajtásának ellenőrzése.

(2) A vezető testület tagjai közül - az irányító szervvel egyetértésben - igazgatóhelyettest választ.

5. § (1) A vezető testület tagja a döntések meghozatalakor egy szavazatra jogosult.

(2) A vezető testület határozatképes, ha az ülésen tagjainak legalább kétharmada, de legalább 3 fő jelen van. A vezető testület határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza meg. Szavazategyenlőség esetén az igazgató szavazata dönt.

(3) A vezető testület döntéseit írásba kell foglalni, és azokat - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - a döntés meghozatalát követő legalább 6 évig meg kell őrizni.

(4) A vezető testület ülésére a felügyelő testület tagjait írásban kell meghívni, azon a felügyelő testület tagjai tanácskozási joggal vehetnek részt.

(5) A felügyelő testület írásban benyújtott kifogásaira vagy javaslataira a vezető testület - a felügyelő testület által meghatározott határidőn, de legfeljebb 30 napon belül - írásban válaszol, a kifogás vagy javaslat elutasítása esetén pedig annak indokát is köteles megjelölni.

6. § (1) A költségvetési szervet a vezető testület tagjai a jogszabályokban, az alapító okiratban, valamint a szervezeti és működési szabályzatban foglaltak szerint képviselik.

(2) A vezető testület az ügyek meghatározott csoportjaira nézve a költségvetési szerv alkalmazottait képviseleti joggal ruházhatja fel.

A költségvetési szerv felügyelő testülete

7. § A költségvetési szerv felügyelő testületének létszámát az alapító okirat 3-7 főben határozhatja meg.

8. § (1) A felügyelő testület - ha a költségvetési szerv alapító okirata eltérően nem rendelkezik - tagjai sorából választ elnököt, szükség esetén elnökhelyettest.

(2) A felügyelő testület ülését az elnök - akadályoztatása esetén az elnökhelyettes - hívja össze.

(3) A felügyelő testület határozatképes, ha a tagjainak kétharmada, de legalább három tag jelen van; határozatát a jelenlévők egyszerű szótöbbségével hozza. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. Ha a tag nem ért egyet a testületi döntéssel, úgy azt az ülésről felvett jegyzőkönyvben, vagy a tag által benyújtott iratban kell rögzíteni.

(4) A felügyelő testület az ügyrendjét maga állapítja meg, amelyet az irányító szerv hagy jóvá. A felügyelő testület ügyrendje rendelkezhet úgy, hogy ülésén a tagok nem személyes jelenléttel, hanem elektronikus hírközlő eszköz közvetítésével vegyenek részt. Ez esetben az ülés megtartásának részletes szabályait az ügyrendben meg kell állapítani.

(5) Ha a felügyelő testület tagjainak száma az alapító okiratban meghatározott létszám alá csökken, vagy nincs, aki az ülését összehívja, az irányító szerv a testület rendeltetésszerű működésének helyreállítása érdekében haladéktalanul intézkedik.

9. § (1) A felügyelő testület a vezető testület tagjaitól - a költségvetési szerv működésével összefüggő - bármely ügyben felvilágosítást kérhet, amelyet a tag a felügyelő testület által megjelölt határidőn, de legfeljebb 15 napon belül belül köteles megadni. A felügyelő testület a költségvetési szerv könyveit és iratait - ha szükséges, szakértők bevonásával - megvizsgálhatja. A vizsgálat eredményét és esetleges kifogásait vagy javaslatait a felügyelő testület írásban bocsátja a vezető testület rendelkezésére.

(2) Ha - a (3) bekezdésben foglalt esetek kivételével - a felügyelő testület a vezető testület valamely döntését vagy intézkedését írásban kifogásolja, és a vezető testület a kifogást nem fogadja el, a kifogásolt döntést vagy intézkedést nem vonja vissza, vagy a felügyelő testület a kifogása elutasítása tekintetében a vezető testület által adott indoklást nem fogadta el, a felügyelő testület az irányító szervet a kifogásolt döntésről vagy intézkedésről - a kifogás alapjául szolgáló tényekkel együttesen - írásban tájékoztatja.

(3) Ha a felügyelő testület megállapítja, vagy egyébként tudomást szerez arról, hogy a költségvetési szerv működése nem felel meg a jogszabályokban, illetve az alapító okiratban, az irányadó szabályzatokban foglaltaknak, vagy olyan tényt észlel, amely a vezető testület tagjaira vonatkozó szabályoknak a vezető testület tagjai általi megszegésére utal, illetve az Eütv. 156/F. §-ában foglaltakat tapasztalja, úgy erről haladéktalanul köteles írásban értesíteni az irányító szervet.

A költségvetési szerv vezetője teljesítményének értékelése

10. § (1) A költségvetési szerv vezetője, illetve vezetői (a továbbiakban együtt: vezető) teljesítményének értékelésére, prémiumfeladatának meghatározására, prémiumának megállapítására és kifizetésére külön jogszabály eltérő rendelkezése hiányában a (2)-(9) bekezdésben meghatározottak szerint kerülhet sor.

(2) A költségvetési szerv vezetője számára az irányító szerv évente, legkésőbb március 31-ig - március 1-je utáni, de legkésőbben szeptember 30-áig történő magasabb vezetői kinevezés ilyen tartalmú módosítása esetén a kinevezéstől számított 30 harminc napon belül - írásba foglaltan prémiumfeladatot tűzhet ki.

(3) Az irányító szerv a prémiumfeladat kitűzését megelőzően vizsgálja, hogy érkezett-e a költségvetési szervtől bejelentés a kötelezettségvállalás, az adatszolgáltatás teljes vagy részbeni elmaradása, az ellenőrzési jelentésekben előírt intézkedések elmulasztása miatt, és a vizsgálat eredményének függvényében dönt a prémiumfeladat kitűzéséről.

(4) Prémiumfeladatként a vezető munkakörével kapcsolatos, előre meghatározott többletfeladat teljesítése, illetve teljesítmény elérése határozható meg. A prémiumfeladat kitűzésében elő kell írni a prémiumra való jogosultság feltételeként, hogy a kifizetésre csak abban az esetben kerülhet sor, ha az Eütv. 156/F. §-a alapján lefolytatott vizsgálat eredményeként a vezetővel szemben felelősség megállapítására vétkes kötelezettségszegése hiányában nem kerül sor.

(5) A prémiumfeladat kitűzésében rendelkezni kell a teljesítési és az értékelési határidőről. Az értékelési határidő nem lehet korábbi a tárgyév november tizenötödikénél.

(6) A prémiumfeladat kitűzésében meg kell határozni, hogy részteljesítésre kerülhet-e sor, részteljesítés esetén a vezető jogosult-e a teljesítés mértékével arányos összegű prémiumra, valamint a részteljesítés esetén járó prémium összegét. Több prémiumfeladat kitűzésekor külön-külön meg kell határozni a teljesítés esetén járó prémiumot. A prémiumfeladat teljesítését írásban értékelni kell.

(7) A prémiumfeladat kitűzésében rendelkezni kell arról, hogy ha a (3) bekezdésben meghatározottak valamelyike a prémiumfeladat kitűzését követően következik be, a prémiumfeladatot kitűző dönt arról, hogy a vezető jogosult-e prémiumra, valamint - amennyiben jogosult - arról, hogy a prémium részben vagy egészben kerüljön kifizetésre.

(8) A prémium - ideértve a több feladatért megállapított prémiumot is - mértéke naptári évenként nem haladhatja meg a vezető tárgyévi személyi alapbérének negyven százalékát.

(9) A prémiumot a teljesítés értékelését követően, legkésőbb a tárgyévet követő évben a március havi munkabérrel együtt kell kifizetni. Év közben prémiumelőleg fizethető, ha a feladat teljesítése megkezdődött, de végrehajtása még folyamatban van, és a feladat részbeni teljesítéséről a vezető beszámolt. Ha a vezető munkaviszonya a prémiumfeladat teljesítése előtt megszűnik, az értékelés és a részteljesítés esetén megállapított jogosultság alapján az arányos mértékű prémiumot legkésőbb a munkaviszony megszűnésekor kell kifizetni.

A gyógyintézetek működési rendjéről, illetve szakmai vezető testületéről szóló 43/2003. (VII. 29.) ESzCsM rendelet módosítása

11. §[1]

A gyógyintézetek vezetőjének és vezetőhelyetteseinek képesítési követelményeiről, valamint a vezetői megbízás betöltése érdekében kiírt pályázat részletes eljárási szabályairól szóló 13/2002. (III. 28.) EüM rendelet módosítása

12. §[2]

13. §

(1) Ez a rendelet 2010. január 1-jén lép hatályba.

(2)[3]

(3)[4]

Dr. Székely Tamás s. k.,

egészségügyi miniszter

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte e rendelet 13. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2010.01.02.

[2] Hatályon kívül helyezte e rendelet 13. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2010.01.02.

[3] Hatályon kívül helyezte e rendelet 13. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2010.01.02.

[4] Hatályon kívül helyezte e rendelet 13. § (3) bekezdése. Hatálytalan 2010.01.03.

Tartalomjegyzék