Tippek

Pertörténet AI-összegzése

Az AI egy per teljes lefolyását, tehát az ügyben született valamennyi (első-, másodfokú, felülvizsgálati, alkotmánybírósági stb.) határozatot összefoglalja egy rövid, jól strukturált dokumentumban.
Bővebben »

AI-csevegés a jogszabállyal

Szabadszöveges kérdéseket tehetünk fel a jogszabályoknak. A válaszokat a Mesterséges Intelligencia a jogszabály normaszövegét értelmezve fogja megadni.
Bővebben »

Elgépelés kijavítása AI-jal

Ha esetleg elgépelte a keresett kifejezést, kijavítja Önnek az AI!

Bővebben »

AI-szinonimák a keresésben

Kereséskor az "AI-szinonimák kérése" gombra kattintva rokon értelmű fogalmakat kérhet a keresett kifejezésre.

Bővebben »

Döntvényláncolatok

Egymásból is nyithatók egy adott ügy első-, másodfokú, felülvizsgálati stb. határozatai. Kisfilmünkben megmutatjuk ezt a funkciót.

Bővebben »

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. Bővebben »

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). Bővebben »

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

Bővebben »

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

Bővebben »

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

Bővebben »

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

Bővebben »

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

Bővebben »

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. Bővebben »

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

Bővebben »

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

Bővebben »

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

Bővebben »

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

Bővebben »

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

Bővebben »

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

Bővebben »

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

Bővebben »

269/2010. (XII. 3.) Korm. rendelet

a Gyógyító-megelőző ellátás jogcím-csoportból finanszírozott egészségügyi szolgáltatók korábbi évekből felhalmozott adósságának rendezésére fordítható konszolidációs támogatásról

A Kormány a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény 91. § (1) bekezdés h) pontjában, a 8. § tekintetében a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 83. § (2) bekezdés a) pontjában, a 9. § tekintetében a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény 91. § (1) bekezdés a) pontjában és 5. számú melléklete 19. pontjában

kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. § (1) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § E rendelet hatálya az Országos Egészségbiztosítási Pénztárra (a továbbiakban: finanszírozó) és az Egészségbiztosítási Alapból finanszírozott egészségügyi szolgáltatás nyújtására szerződött azon fekvő- és járóbeteg-szakellátást végző egészségügyi szolgáltatókra (a továbbiakban együtt: egészségügyi szolgáltató) terjed ki, amelyek finanszírozása az Összevont szakellátás jogcímből történik, és 2010. második félévében kormányhatározat alapján nem részesülnek egyéb működési célú támogatásban.

2. § (1) A Kormány a Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény 88/A. §-ában meghatározott tartalék (a továbbiakban: tartalék) terhére az elszámolt teljesítmény, a nettó adósságállomány, a teljesítményvolumen keret (a továbbiakban: TVK) és a népegészségügyi szempontból kiemelkedő jelentőségű beavatkozások alapján konszolidációs támogatást nyújt az egészségügyi szolgáltatóknak.

(2) Az (1) bekezdés szerinti konszolidációs támogatás keretében

a) a 2009. november 1. és 2010. augusztus 31. közötti időszakra vonatkozóan a tartalék

aa) 50 százaléka az egészségügyi szolgáltatók által - az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr.) szerint - a finanszírozónak lejelentett és általa elfogadott teljesítmény, de legfeljebb az egészségügyi szolgáltató TVK-jának 110 százaléka alapján,

ab) 20 százaléka a fekvőbeteg-szakellátást végző egészségügyi szolgáltató TVK-ja és aktív ágya hányadosának az intézményi csoportok átlagától való eltérése alapján, a (4) bekezdésben meghatározott progresszivitási együtthatóval súlyozva,

ac) 5 százaléka az elvégzett elektív haemodinamikai beavatkozások és nyitott szívműtétek esetszámai aránya alapján, a (4) bekezdésben meghatározott progresszivitási együtthatóval súlyozva,

ad) 5 százaléka az elvégzett traumatológiai és ortopédiai protetikai műtétek esetszámai aránya alapján, a (4) bekezdésben meghatározott progresszivitási együtthatóval súlyozva,

b) a tartalék 20 százaléka a teljesítményelszámolás alapján finanszírozott olyan fekvőbeteg-szakellátást végző egészségügyi szolgáltatók között, amelyeknek a 2010. június 30-i állapot szerint a finanszírozónak lejelentett nettó adósságuk meghaladja az egy havi finanszírozási összegüket, a két havi finanszírozási összegüket meg nem haladó nettó adósságuk alapján

kerül felosztásra.

(3) A (2) bekezdés a) pont aa) alpontja alapján az egészségügyi szolgáltató akkor jogosult támogatásra, ha

a) aktív fekvőbeteg-szakellátást végző egészségügyi szolgáltatóként rendelkezik lekötött ágykapacitással,

b) krónikus fekvőbeteg-szakellátást végző egészségügyi szolgáltatóként rendelkezik rehabilitációs lekötött ágykapacitással vagy

c) járóbeteg-szakellátást végző egészségügyi szolgáltatóként legalább heti 200 óra lekötött kapacitással rendelkezik és legalább négy szakmában egészségügyi szolgáltatást nyújt.

(4) A (2) bekezdés a) pont ab) alpontja szerinti fekvőbeteg-szakellátást végző egészségügyi szolgáltató progresszivitási együtthatója

a) az országos intézetek és egyetemi klinikák esetében 1,2,

b) a területi önkormányzat közvetlen fenntartásában vagy a területi önkormányzat által alapított gazdasági társaság működtetésében lévő, legalább 500 ágyas, többszakmás kórházak esetében 1,0,

c) az a) és b) pont alá nem tartozó kórházak esetében 0,8.

(5) A támogatásban részesülő egészségügyi szolgáltató megnevezését és a támogatás összegét az egészségügyért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) az általa vezetett minisztérium és a finanszírozó honlapján közzéteszi.

(6) E § alkalmazásában nettó adósságnak minősül az egészségügyi szolgáltató teljes szállítói tartozásának és egyéb határidőn túli kötelezettségállományának az egészségügyi szolgáltató pénzkészletével csökkentett mértéke.

3. § (1) Az egészségügyi szolgáltató a 2. § (2) bekezdés a) pont aa) és ab) alpontja, valamint b) pontja szerinti támogatást kizárólag a 2010. november 30-án fennállt szállítói tartozása csökkentésére fordíthatja.

(2) A 2. § (2) bekezdés a) pont ac) és ad) alpontja alapján támogatásban részesülő fekvőbeteg-szakellátást végző egészségügyi szolgáltató e támogatás összegét kizárólag az ezen alpontokban meghatározott beavatkozásra fordíthatja.

(3) Az egészségügyi szolgáltató köteles a támogatásról haladéktalanul lemondani, és azt visszatéríteni az Egészségbiztosítási Alap részére, ha a folyósított összeget nem, vagy nem az (1) és (2) bekezdésben meghatározott célra használja fel, vagy az 5. § (1) bekezdés a) pontja szerinti kötelezettségét megszegi.

(4) Ha az egészségügyi szolgáltató a támogatást nem jogszerűen vette igénybe vagy azt nem fizeti vissza, a visszafizetendő támogatásnak az egészségügyi szolgáltató pénzforgalmi számláján történt jóváírása napján érvényes jegybanki alapkamat kétszeresével növelt összegét köteles az Egészségbiztosítási Alap részére visszatéríteni.

4. § (1) A támogatás jogszerű felhasználását - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (a továbbiakban: KEHI) a Kormányzati Ellenőrzési Hivatalról szóló 312/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdésében meghatározott hatáskörében eljárva 2011. június 30-ig ellenőrzi. Az egészségügyi szolgáltató köteles a támogatás felhasználását alátámasztó valamennyi dokumentumot megőrizni a számvitelre vonatkozó törvényben meghatározott ideig, és azokat a KEHI ellenőrzéséhez rendelkezésre bocsátani. Az ellenőrzés eredményéről a KEHI tájékoztatja a minisztert.

(2) A 2. § (2) bekezdés a) pont ac) és ad) alpontja alapján támogatásban részesülő egészségügyi szolgáltató által elvégzett beavatkozások esetszámát a finanszírozó 2011. június 30-ig monitorozza, és az elvégzett műtétek számának alakulásáról havonta tájékoztatja a minisztert. A finanszírozó a tájékoztatót megküldi a fekvőbeteg-szakellátást végző egészségügyi szolgáltatónak, aki arra 15 napon belül észrevételt tehet.

(3) A jogosulatlanul felhasznált visszatérítendő összeg mértékét és a visszatérítés határidejét az (1) és a (2) bekezdés szerinti tájékoztatás alapján a miniszter állapítja meg. A visszatérítésre kötelezést a visszatérítésre kötelezett egészségügyi szolgáltatóval és a finanszírozóval közölni kell. A miniszter a visszatérítésre a 3. § (4) bekezdésében foglalt rendelkezéseket is alkalmazza.

(4) A visszatérítés határidejének eredménytelen elteltét követően a finanszírozó jogosult a visszatérítendő összeget három egyenlő részletben levonni az egészségügyi szolgáltató részére esedékes havi finanszírozási összegből.

5. § (1) A támogatásban való részesedés feltétele, hogy az egészségügyi szolgáltató

a) a támogatás felhasználásának ellenőrzése során a KEHI-vel együttműködik,

b) a pénzügyi helyzetéről negyedévente adatot szolgáltat a miniszter számára

ba) a bevételek,

bb) a ráfordítások,

bc) a követelések,

bd) a kötelezettségek állománya, korosítása,

be) a pénzeszközállomány,

bf) a készletállomány és

bg) a beruházások adatai alapján,

c) részt vesz és együttműködik az egészségügyi ellátórendszer területi integrációjának kialakításában és

d) a fennmaradó adósságállományának csökkentésére vonatkozóan a támogatás átutalását követő 60 napon belül konszolidációs tervet készít.

(2) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti adatokat a miniszter tájékoztatásul megküldi az államháztartásért felelős miniszter részére.

6. § (1) A finanszírozó a Kr. 5. számú mellékletében a Célelőirányzatokon belül az Adósságkonszolidáció támogatására fordítható kiadásokra rendelkezésre álló előirányzat mértékéig nyújtja a támogatást.

(2) A finanszírozó az 1. § (1) bekezdése szerinti konszolidációs támogatást 2010. december 31-ig utalványozza.

7. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és 2012. január 1-jén hatályát veszti.

8. §[1]

9. §[2]

10. §[3]

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 269/2010. (XII. 3.) Korm. rendelethez[4]

Lábjegyzetek:

[1] Hatályon kívül helyezte e rendelet 10. § (1) bekezdése. Hatálytalan 2010.12.05.

[2] Hatályon kívül helyezte e rendelet 10. § (1) bekezdése. Hatálytalan 2010.12.05.

[3] Hatályon kívül helyezte e rendelet 10. § (2) bekezdése. Hatálytalan 2010.12.06.

[4] Hatályon kívül helyezte e rendelet 10. § (1) bekezdése. Hatálytalan 2010.12.05.

Tartalomjegyzék