Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

342/2014. (XII. 19.) Korm. rendelet

egyes területrendezési, településfejlesztési és településrendezési tárgyú kormányrendeletek módosításáról

A Kormány

az 1. alcím tekintetében a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet Területrendezési Tervének elfogadásáról és a Balatoni Területrendezési Szabályzat megállapításáról szóló 2000. évi CXII. törvény 58. § (1) bekezdés a) pontjában,

a 2. alcím tekintetében a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 27. § (1) bekezdés c), q), t), u) és v) pontjában, az Országos Területrendezési Tervről szóló 2003. évi XXVI. törvény 31. § a) és b) pontjában,

a 3. és a 7. alcím tekintetében a területfejlesztésről és a területrendezésről szóló 1996. évi XXI. törvény 27. § (1) bekezdés d) pontjában,

a 4. alcím tekintetében az Országos Területrendezési Tervről szóló 2003. évi XXVI. törvény 31. § a) pontjában,

az 5. alcím tekintetében a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 259. § (1) bekezdés 14. pontjában,

a 6. alcím tekintetében az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 62. § (1) bekezdés 22. és 23. pontjában

kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. A balatoni vízpart-rehabilitációs szabályozás követelményeiről szóló 283/2002. (XII. 21.) Korm. rendelet módosítása

1. § A balatoni vízpart-rehabilitációs szabályozás követelményeiről szóló 283/2002. (XII. 21.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr1.) 16. §-a és az azt megelőző alcím helyébe a következő rendelkezés lép, és a következő 17. §-sal egészül ki:

"A vízpart-rehabilitációs tanulmánytervek módosításának, felülvizsgálatának, valamint a partvonal-szabályozási és vízpart-rehabilitációs tervek felülvizsgálatának és kidolgozásának szabályai és tartalmi követelményei

16. § (1) A területrendezésért felelős miniszter a vízpart-rehabilitációs tanulmánytervek felülvizsgálatáról - a Törvény 59. § (2) bekezdése alapján történő módosítás kivételével - a vízpart-rehabilitációs tervek készítéséről és felülvizsgálatáról a Lechner Lajos Tudásközpont Területi, Építésügyi, Örökségvédelmi és Informatikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság útján gondoskodik.

(2) A vízpart-rehabilitációs tanulmányterv, illetve annak felülvizsgálatát követően a partvonal-szabályozási és vízpart-rehabilitációs terv elfogadásra kerülő munkarészei

a) az M=1:2000 méretarányú tervlapok, valamint

b) a vízpart-rehabilitációs szabályozási követelményekkel érintett területekre vonatkozó szabályozási előírások.

(3) A partvonal-szabályozási és vízpart-rehabilitációs tervek alátámasztó munkarészeként el kell készíteni a tervi megoldások indokolását.

(4) A hatályos vízpart-rehabilitációs tanulmánytervek georeferált formátumban az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszeren (a továbbiakban: TeIR) keresztül hozzáférhetők.

17. § (1) A parti település önkormányzata a vízpart-rehabilitációs tanulmánytervben szereplő területfelhasználás megváltoztatására irányuló, a Törvény 59. § (2) bekezdése szerinti kérelmét a területrendezésért felelős miniszternek nyújtja be.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt kérelemnek a 16. § (2) bekezdésében szereplő munkarészeken túl tartalmaznia kell

a) az önkormányzat területfelhasználás módosítása iránti szándékát rögzítő önkormányzati határozatot,

b) áttekintő tervlapot a teljes vízpart-rehabilitációs tanulmánytervről, a módosítással érintett telkek jelölésével, a beazonosítást lehetővé tevő méretarányban,

c) az egyes változtatási igények céljának, tartalmának leírását, azok részletes indokolását, a jogszabályoknak való megfelelés szöveges és számításokkal alátámasztott igazolását és a módosítás várható hatásait,

d) a változtatások ábrázolását állami ingatlan-nyilvántartási alaptérkép felhasználásával készített 1:2000 méretarányú tervlapon, a vízpart-rehabilitációs tanulmányterv jelmagyarázatának megfelelően, külön lapon bemutatva a hatályos és a tervezett változatot,

e) ha az egyes tervek, illetve programok környezeti vizsgálatáról szóló kormányrendeletben meghatározottak szerint környezeti vizsgálat szükséges, a környezeti értékelés dokumentációját, vagy ha a várható környezeti hatás nem jelentős, annak rövid összefoglalását, valamint

f) az előzetes egyeztetések emlékeztetőjét."

2. § A Kr1. "A vízpart-rehabilitációs tanulmánytervek, illetve partvonal-szabályozási és vízpart-rehabilitációs tervek egyeztetésének és elfogadásának rendje" alcíme a következő 19/A. §-sal egészül ki:

"19/A. § (1) A vízpart-rehabilitációs tanulmánytervek önkormányzat 17. § (1) bekezdése szerinti kérelmére történő módosítása esetén a területrendezésért felelős miniszter felhívja a 19. § (1) bekezdés b) és d) pontjában meghatározott szerveket az egyeztetési anyag véleményezésére, melynek elérhetőségét a TeIR-n keresztül biztosítja. A miniszter a 19. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott szervezetek számára a véleményezési határidőt a TeIR-n keresztül teszi közzé. A miniszter a véleményezésre legalább 15 napot biztosít.

(2) Az önkormányzat kérelmére módosított vízpart-rehabilitációs tanulmányterv kihirdetését követő 15 napon belül az önkormányzat az elfogadott terv

a) szöveges munkarészeit ISO 32000 - 1:2008 szabványnak vagy ezzel egyenértékű műszaki megoldásnak megfelelő PDF (Portable Document Format) formátumban,

b) rajzi munkarészeit ISO 19136:2007 szabványnak megfelelő minimum 2.0 verziójú GML (Geography Markup Language), .shp vagy .dxf formátumban, valamint ezen állományok egyértelmű megfeleltetése érdekében az a) pont szerinti formátumban

megküldi a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggésben megőrzendő dokumentumok gyűjtéséről, megőrzéséről, nyilvántartásáról és hasznosításáról szóló kormányrendeletben meghatározott Dokumentációs Központnak.

(3) A (2) bekezdés szerinti dokumentációt 100 MB terjedelemig elektronikus úton a központi elektronikus szolgáltató rendszeren keresztül, 100 MB terjedelem felett egyszer írható elektronikus adathordozón postai úton kell megküldeni a Dokumentációs Központ részére.

(4) A (2) bekezdés szerinti adatszolgáltatást követő 15 napon belül a területrendezésért felelős miniszter a módosított vízpart-rehabilitációs tanulmánytervet a TeIR-ben elérhetővé teszi."

3. § A Kr1. 19. § (1) bekezdésében, 19. § (2) bekezdés e) pontjában és 19. § (3) bekezdésében a "területrendezési információs rendszerben" szövegrész helyébe a "TeIR-ben" szöveg lép.

4. § Hatályát veszti a Kr1. 19. § (1) bekezdésében az "a vízpart-rehabilitációs tanulmányterveket, illetve azok felülvizsgálatát követően" szövegrész.

2. A területrendezési hatósági eljárásokról szóló 76/2009. (IV. 8.) Korm. rendelet módosítása

5. § (1) A területrendezési hatósági eljárásokról szóló 76/2009. (IV. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr2.) 3. § (3b) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3b) A (3a) bekezdés szerinti kérelem benyújtását megelőzően a területrendezésért felelős miniszternél kell kezdeményezni az eljáró állami főépítész kijelölését. Az 1. § (1) bekezdés e) pontjában foglalt esetben az eljáró állami főépítész kijelölésére vonatkozó kezdeményezés a beruházó, az 1. § (1) bekezdés c) pontjában foglalt esetben az (1) bekezdés a) pontja szerinti önkormányzat feladata. A területrendezésért felelős miniszter a kijelölés tárgyában nyolc napon belül dönt."

(2) A Kr2. 3. § (4a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(4a) Országos jelentőségű elem beillesztése az Országos Területrendezési Tervbe, az érintett kiemelt térségi területrendezési tervbe vagy tervekbe, valamint az érintett megyei területrendezési tervbe vagy tervekbe egy területrendezési hatósági eljárás keretében is kérelmezhető."

(3) A Kr2. 3. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(6) A területével érintett fővárosi kerületi, fővárosi, megyei jogú városi és megyei önkormányzat, valamint az illetékes, de a (3b) bekezdés alapján eljáró hatóságként nem kijelölt állami főépítész - az (1) bekezdésben foglaltaktól függetlenül - a területrendezési hatósági eljárásban ügyfélnek minősül."

3. A területfejlesztési koncepció, a területfejlesztési program és a területrendezési terv tartalmi követelményeiről, valamint illeszkedésük, kidolgozásuk, egyeztetésük, elfogadásuk és közzétételük részletes szabályairól szóló 218/2009. (X. 6.) Korm. rendelet módosítása

6. § A területfejlesztési koncepció, a területfejlesztési program és a területrendezési terv tartalmi követelményeiről, valamint illeszkedésük, kidolgozásuk, egyeztetésük, elfogadásuk és közzétételük részletes szabályairól szóló 218/2009. (X. 6.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr3.) 1. §-a a következő n) és o) ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában:)

"n) hagyományos tájhasználat: egy adott tájrészletre jellemző, a természeti adottságokon alapuló és a helyi gazdálkodási kultúrának megfelelő olyan területhasználati vagy más haszonvételezési mód, amely meghatározza a táj jellegét és biztosítja természeti és kulturális értékeinek fenntartható hasznosítását,

o) tájjelleg (tájkarakter): a természeti és antropogén tájalkotó tényezők együtthatásából kialakuló, adott tájrészletre jellemző mintázat vagy rendszer, amely egy tájat más tájrészletektől megkülönböztethetővé tesz."

7. § (1) A Kr3. a következő 10/B. §-sal egészül ki:

"10/B. § A területrendezésért felelős miniszter a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet területrendezési tervének a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet Területrendezési Tervének elfogadásáról és a Balatoni Területrendezési Szabályzat megállapításáról szóló 2000. évi CXII. törvény szerinti felülvizsgálatáról, valamint a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet területrendezési terve módosításának előkészítéséről a Lechner Lajos Tudásközpont Területi, Építésügyi, Örökségvédelmi és Informatikai Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság útján gondoskodik."

(2) Hatályát veszti a Kr3. 10. melléklet 15. pont e) alpontjában a "működési területtel érintett területi kirendeltsége" szövegrész.

4. A kiemelt térségi és megyei területrendezési tervek, valamint a településrendezési tervek készítése során az országos, a kiemelt térségi és a megyei övezetek területi érintettségével kapcsolatosan állásfoglalásra kötelezett államigazgatási szervek köréről és az eljárás részletes szabályairól szóló 282/2009. (XII. 11.) Korm. rendelet módosítása

8. § (1) A kiemelt térségi és megyei területrendezési tervek, valamint a településrendezési tervek készítése során az országos, a kiemelt térségi és a megyei övezetek területi érintettségével kapcsolatosan állásfoglalásra kötelezett államigazgatási szervek köréről és az eljárás részletes szabályairól szóló 282/2009. (XII. 11.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr4.) 5. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az előzetes adatszolgáltatást - az (5) bekezdésben meghatározott kivétellel - postai úton, elektronikus adathordozón kell az adatszolgáltatást kérő részére megküldeni."

(2) A Kr4. 5. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

"(5) A kiemelt fontosságú honvédelmi területre és a honvédelmi területre vonatkozó adatszolgáltatást postai úton, papír alapon kell az adatszolgáltatást kérő részére megküldeni."

(3) A Kr4.

a) 1. melléklete helyébe az 1. melléklet,

b) 2. melléklete helyébe a 2. melléklet,

c) 3. melléklete helyébe a 3. melléklet

lép.

5. A közszolgálati tisztviselők képesítési előírásairól szóló 29/2012. (III. 7.) Korm. rendelet módosítása

9. § A közszolgálati tisztviselők képesítési előírásairól szóló 29/2012. (III. 7.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr5.) 3. melléklete a következő 125a. ponttal egészül ki:

"125a. Területrendezési feladatok

Az I. besorolási osztályban: okleveles tájépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítész szakos kertészmérnök, okleveles településmérnök, jogász szakképzettség."

10. § A Kr5.

a) 1. melléklet I. rész 19. pontjában az "egyetemi szintű jogász vagy szociológus" szövegrész helyébe az "egyetemi szintű geográfus, jogász vagy szociológus" szöveg, a "táj- és kertépítész" szövegrész helyébe az "okleveles tájépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítész szakos kertészmérnök" szöveg, a "kertésztechnikusi végzettség" szövegrész helyébe a "kertésztechnikusi, parképítő-és fenntartó technikusi végzettség" szöveg,

b) 1. melléklet I. rész 20. pontjában, valamint 2. melléklet I. rész 17. pontjában a "kertészmérnök" szövegrész helyébe a "kertészmérnök, okleveles tájépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítész szakos kertészmérnök" szöveg,

c) 1. melléklet I. rész 20. pont "Önkormányzati természetvédelmi őr" szövegrészt követő felsorolásban a "tájépítész" szövegrész helyébe az "okleveles tájépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítész szakos kertészmérnök" szöveg,

d) 1. melléklet I. rész 21. pontjában, 2. melléklet I. rész 18. pontjában, valamint 3. melléklet 67. pontjában az "agrármérnök" szövegrész helyébe az "agrármérnök, okleveles tájépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítész szakos kertészmérnök" szöveg,

e) 1. melléklet II. rész 5. pontjában, 2. melléklet II. rész 5. pontjában, valamint 3. melléklet 92. pontjában a "műszaki felsőoktatásban" szövegrész helyébe a "műszaki vagy agrár műszaki felsőoktatásban" szöveg,

f) 3. melléklet 38. pontjában az "Országos Főépítészi Irodai munkakörben: okleveles építészmérnök, okleveles építész tervező művész, vagy azzal egyenértékű szakképzettség; főiskolai szintű településmérnök (városgazda mérnök) szakképzettség." szövegrész helyébe az "Építészetstratégiai munkakörben: okleveles építészmérnök, okleveles építész tervező művész, okleveles tájépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítész szakos kertészmérnök; egyetemi szintű jogász, közgazdász, nemzetközi kapcsolatok szakértő, alkalmazott grafikus szakképzettség; egyetemi vagy főiskolai szintű kommunikáció szakon szerzett szakképzettség; főiskolai szintű településmérnök (városgazda mérnök) szakképzettség." szöveg,

g) 3. melléklet 123. pontjában az "egyetemi szintű szociológus szakképzettség" szövegrész helyébe az "egyetemi szintű geográfus vagy szociológus szakképzettség" szöveg, a "táj- és kertépítész" szövegrész helyébe az "okleveles tájépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítész szakos kertészmérnök" szöveg, a "kertész-" szövegrész helyébe a "kertésztechnikusi, parképítő- és fenntartó technikusi végzettség" szöveg,

h) 3. melléklet 124. pontjában a "táj- és kertépítő mérnök" szövegrész helyébe az "okleveles tájépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítész szakos kertészmérnök" szöveg,

i) 3. melléklet 124. pont "Állami természetvédelmi őr" szövegrészt követő felsorolásban a "kertészeti, környezetvédelmi" szövegrész helyébe a "kertészeti, tájépítészeti, környezetvédelmi" szöveg, valamint

j) 3. melléklet 125. pontjában az "agrármérnök, közgazdasági" szövegrész helyébe az "agrármérnök, okleveles tájépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítészmérnök, okleveles táj- és kertépítész szakos kertészmérnök, közgazdasági" szöveg

lép.

11. § Hatályát veszti a Kr5.

a) 3. melléklet 38. pontjában az "Országos Főépítészi Irodai titkársági munkaterületen: egyetemi szintű közgazdász, jogász szakképzettség; egyetemi vagy főiskolai szintű kommunikáció szakon szerzett szakképzettség." szövegrész, valamint

b) 3. melléklet 45. pont "Földminősítési és földvédelmi, valamint földhasználati és nyilvántartási feladatkör" szövegrészt követő részében a " , tájépítészeti, -védelmi és -fejlesztési" szövegrész.

6. A településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet módosítása

12. § A településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Kr6.) 2. §-a a következő 7a. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában:)

"7a. szegregációs mutató: a 10. mellékletben meghatározott módon, a legutolsó népszámlálási adatok alapján a Központi Statisztikai Hivatal által számított mutató, amely a szegregált vagy szegregációval veszélyeztetett területek lehatárolásának alapja;"

13. § (1) A Kr6. 30. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A polgármester

a) a készítendő koncepcióról előzetes tájékoztatót küld a 9. mellékletben meghatározott államigazgatási szerveknek, az érintett területi (megyei és fővárosi) és a közvetlenül érintett szomszédos települési önkormányzatnak (a továbbiakban együtt: érintett területi, települési önkormányzat),

b) az előzetes tájékoztatót ismerteti a partnerségi egyeztetés szabályai szerint az eljárásban érintett résztvevőkkel,

c) adatszolgáltatási kérelmet küld a Központi Statisztikai Hivatalnak (a továbbiakban: KSH) a település szegregációszűrése céljából, továbbá ha indokolt a településrészek kijelölése, a településrészek helyzetelemzéséhez szükséges mutatókat is megkéri, csatolva a lehatárolandó településrészek határainak leírását."

(2) A Kr6. 30. §-a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) A KSH az adatszolgáltatási kérelem kézhezvétele után adatszolgáltatási szerződést köt az önkormányzattal és a szerződés megkötését követő 21 napon belül

a) elvégzi a településrészek lehatárolását, és táblázatban átadja az önkormányzatnak a településrészek jellemzésére szolgáló, 2011. évi népszámlálási adatokat a 11. mellékletnek megfelelően,

b) a 10. melléklet szerint elvégzi a település szegregáció-szűrését, ennek keretében a szegregált és a szegregációval veszélyeztetett területek lehatárolását, összesített adataik adatvédelmi ellenőrzését,

c) táblázatban átadja az önkormányzatnak a szegregált és a szegregációval veszélyeztetett területek határainak szöveges leírását és a jellemzésükre szolgáló 2011. népszámlálási adatokat, valamint a területek elhelyezkedéséről készített kartogramot a 10. és a 11. melléklet szerint."

14. § (1) A Kr6. 9. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.

(2) A Kr6. az 5. melléklet szerinti 10. melléklettel egészül ki.

(3) A Kr6. a 6. melléklet szerinti 11. melléklettel egészül ki.

15. § A Kr6.

a) 2. § 8. pontjában az "olyan egybefüggő terület" szövegrész helyébe a "szegregációs mutatóval lehatárolt olyan egybefüggő terület" szöveg, a "szegregációval veszélyeztetett terület lehet" szövegrész helyébe a "szegregált vagy szegregációval veszélyeztetett terület lehet" szöveg, valamint

b) 46. § (2) bekezdés b) pontjában a "főváros településszerkezeti tervének" szövegrész helyébe a "főváros 2014. július 1-jén hatályos településszerkezeti tervének" szöveg

lép.

7. Az egyes területrendezésről szóló kormányrendeletek módosításáról szóló 25/2014. (II. 7.) Korm. rendelet módosítása

16. § (1) Az egyes területrendezésről szóló kormányrendeletek módosításáról szóló 25/2014. (II. 7.) Korm. rendelet 3. mellékletének a területfejlesztési koncepció, a területfejlesztési program és a területrendezési terv tartalmi követelményeiről, valamint illeszkedésük, kidolgozásuk, egyeztetésük, elfogadásuk és közzétételük részletes szabályairól szóló 218/2009. (X. 6.) Korm. rendelet 7. mellékletét megállapító rendelkezésében a "3.2. a táj jellemzői (tájszerkezet, tájhasználat, tájjelleg, tájkép), " szövegrész a "3.2. a táj jellemzői [tájszerkezet, tájhasználat (különös tekintettel a hagyományos tájhasználatra), tájjelleg (tájkarakter), tájkép], " szöveggel lép hatályba.

(2) Nem lép hatályba az egyes területrendezésről szóló kormányrendeletek módosításáról szóló 25/2014. (II. 7.) Korm. rendelet 18. § (2) bekezdése, 19. § (2) bekezdése, 20. § (2) bekezdése, 9. melléklete, 11. melléklete és 13. melléklete.

8. Záró rendelkezések

17. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba.

(2) A 6. §, a 8. § és az 1-3. melléklet 2014. december 30-án lép hatályba.

Dr. Semjén Zsolt s. k.,

miniszterelnök-helyettes

1. melléklet a 342/2014. (XII. 19.) Korm. rendelethez

"1. melléklet a 282/2009. (XII. 11.) Korm. rendelethez

A kiemelt térségi és a megyei területrendezési terv, valamint a megyei területrendezési terv hatálya alá tartozó település településrendezési eszközének készítése vagy módosítása során előzetes adatszolgáltatásra kötelezett államigazgatási szervek

ABCD
1Térségi övezetekA kiemelt térségi és a megyei
területrendezési terv készítése
vagy módosítása során előzetes adatszolgáltatásra kötelezett
államigazgatási szervek
A megyei területrendezési terv hatálya alá tartozó település
településrendezési eszközének
készítése vagy módosítása során előzetes adatszolgáltatásra
kötelezett államigazgatási szervek
21. Az Országos
Területrendezési Tervről
szóló törvény szerinti
országos övezetek
a) kiváló termőhelyi
adottságú szántóterület
Földmérési és Távérzékelési
Intézet
Földmérési és Távérzékelési
Intézet
3b) jó termőhelyi adottságú
szántóterület
Földmérési és Távérzékelési
Intézet
Földmérési és Távérzékelési
Intézet
4c) kiváló termőhelyi
adottságú erdőterület
Nemzeti Élelmiszerlánc-
biztonsági Hivatal
megyei kormányhivatal
erdészeti igazgatósága
5d) tájképvédelmi
szempontból kiemelten
kezelendő terület
természetvédelemért
felelős miniszter
nemzeti park igazgatóság
6e) világörökségi és
világörökségi várományos
terület
Forster Gyula Nemzeti
Örökségvédelmi és
Vagyongazdálkodási
Központ
Forster Gyula Nemzeti
Örökségvédelmi és
Vagyongazdálkodási
Központ
7f) országos vízminőség-
védelmi terület
Országos Vízügyi
Főigazgatóság
Országos Vízügyi
Főigazgatóság
8g) nagyvízi meder
és a Vásárhelyi-terv
továbbfejlesztése
keretében megvalósuló
vízkárelhárítási célú
szükségtározók területe
Országos Vízügyi
Főigazgatóság
Országos Vízügyi
Főigazgatóság
9h) kiemelt fontosságú
honvédelmi terület
Honvédelmi Minisztérium
Hatósági Hivatal
Honvédelmi Minisztérium
Hatósági Hivatal
102. Az Országos
Területrendezési Tervről
szóló törvény szerinti
kiemelt térségi és megyei
övezetek
a) magterülettermészetvédelemért
felelős miniszter
nemzeti park igazgatóság
11b) ökológiai folyosótermészetvédelemért
felelős miniszter
nemzeti park igazgatóság
12c) pufferterülettermészetvédelemért
felelős miniszter
nemzeti park igazgatóság
13d) erdőtelepítésre javasolt
terület
Földmérési és Távérzékelési
Intézet
Földmérési és Távérzékelési
Intézet
14e) ásványi nyersanyagvagyon területMagyar Bányászati
és Földtani Hivatal
bányakapitánysága
Magyar Bányászati
és Földtani Hivatal
bányakapitánysága
15f) rendszeresen belvízjárta
terület
Országos Vízügyi
Főigazgatóság
Országos Vízügyi
Főigazgatóság
16g) földtani veszélyforrás
területe
Magyar Bányászati
és Földtani Hivatal
bányakapitánysága
Magyar Bányászati
és Földtani Hivatal
bányakapitánysága
17h) honvédelmi területHonvédelmi Minisztérium
Hatósági Hivatal
Honvédelmi Minisztérium
Hatósági Hivatal

"

2. melléklet a 342/2014. (XII. 19.) Korm. rendelethez

"2. melléklet a 282/2009. (XII. 11.) Korm. rendelethez

A Balaton-törvény hatálya alá tartozó település településrendezési eszközének készítése vagy módosítása során előzetes adatszolgáltatásra kötelezett államigazgatási szervek

ABC
1Térségi övezetekA Balaton-törvény hatálya alá tartozó település
településrendezési eszközének készítése vagy
módosítása során előzetes adatszolgáltatásra kötelezett államigazgatási szervek
21. Az Országos Területrendezési
Tervről szóló törvény szerinti országos övezetek
a) kiváló termőhelyi adottságú
szántóterület
Földmérési és Távérzékelési Intézet
3b) jó termőhelyi adottságú
szántóterület
Földmérési és Távérzékelési Intézet
4c) kiváló termőhelyi adottságú
erdőterület
megyei kormányhivatal erdészeti
igazgatósága
5d) tájképvédelmi szempontból
kiemelten kezelendő terület
nemzeti park igazgatóság
6e) világörökségi és világörökségi
várományos terület
Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és
Vagyongazdálkodási Központ
7f) országos vízminőség-védelmi
terület
Országos Vízügyi Főigazgatóság
8g) kiemelt fontosságú honvédelmi
terület
Honvédelmi Minisztérium Hatósági Hivatal
92. Az Országos Területrendezési
Tervről szóló törvény szerinti
kiemelt térségi övezetek
a) magterületnemzeti park igazgatóság
10b) ökológiai folyosónemzeti park igazgatóság
11c) pufferterületnemzeti park igazgatóság
12d) erdőtelepítésre javasolt területFöldmérési és Távérzékelési Intézet
13e) ásványi nyersanyagvagyon
terület
Magyar Bányászati és Földtani Hivatal
bányakapitánysága
14f) rendszeresen belvízjárta területOrszágos Vízügyi Főigazgatóság
15g) földtani veszélyforrás területeMagyar Bányászati és Földtani Hivatal
bányakapitánysága
16h) honvédelmi területHonvédelmi Minisztérium Hatósági Hivatal
173. A Balaton-törvény által egyedileg
meghatározott övezetek
a) ökológiai rehabilitációt igénylő
terület
nemzeti park igazgatóság
18b) felszíni szennyezésre fokozottan
érzékeny terület
környezetvédelmi és természetvédelmi
felügyelőség
19c) felszíni vízminőség-védelmi
terület
környezetvédelmi és természetvédelmi
felügyelőség
20d) tómederOrszágos Vízügyi Főigazgatóság

"

3. melléklet a 342/2014. (XII. 19.) Korm. rendelethez

"3. melléklet a 282/2009. (XII. 11.) Korm. rendelethez

Az Agglomerációs törvény hatálya alá tartozó település településrendezési eszközének készítése vagy módosítása során előzetes adatszolgáltatásra kötelezett államigazgatási szervek

ABC
1Térségi övezetekAz Agglomerációs törvény hatálya alá tartozó település településrendezési eszközének készítése vagy módosítása során előzetes adatszolgáltatásra kötelezett államigazgatási szervek
21. Az Országos Területrendezési
Tervről szóló törvény szerinti
országos övezetek
a) kiváló termőhelyi adottságú
szántóterület
Földmérési és Távérzékelési Intézet
3b) jó termőhelyi adottságú
szántóterület
Földmérési és Távérzékelési Intézet
4c) kiváló termőhelyi adottságú
erdőterület
megyei kormányhivatal erdészeti
igazgatósága
5d) tájképvédelmi szempontból
kiemelten kezelendő terület
nemzeti park igazgatóság
6e) világörökségi és világörökségi
várományos terület
Forster Gyula Nemzeti Örökségvédelmi és
Vagyongazdálkodási Központ
7f) országos vízminőség-védelmi
terület
Országos Vízügyi Főigazgatóság
8g) nagyvízi meder és
a Vásárhelyi-terv továbbfejlesztése
keretében megvalósuló
szükségtározók területe
Országos Vízügyi Főigazgatóság
9h) kiemelt fontosságú honvédelmi
terület
Honvédelmi Minisztérium Hatósági Hivatal
102. Az Országos Területrendezési
Tervről szóló törvény szerinti
kiemelt térségi övezetek
a) magterületnemzeti park igazgatóság
11b) ökológiai folyosónemzeti park igazgatóság
12c) puffer területnemzeti park igazgatóság
13d) erdőtelepítésre javasolt területFöldmérési és Távérzékelési Intézet
14e) ásványi nyersanyag-vagyon
terület
Magyar Bányászati és Földtani Hivatal
bányakapitánysága
15f) rendszeresen belvízjárta területOrszágos Vízügyi Főigazgatóság
16g) földtani veszélyforrás területeMagyar Bányászati és Földtani Hivatal
bányakapitánysága
17h) honvédelmi területHonvédelmi Minisztérium Hatósági Hivatal

"

4. melléklet a 342/2014. (XII. 19.) Korm. rendelethez

1. A Kr6. 9. mellékletében foglalt táblázat B:2 mezője helyébe a következő mező lép:

(Egyeztetési szakterület)
(állami főépítész)településfejlesztés, területrendezés, településrendezés

2. A Kr6. 9. mellékletében foglalt táblázat C:4 mezője helyébe a következő mező lép:

(Adatszolgáltatás témaköre)
(nemzeti parki igazgatóság)hazai vagy nemzetközi jogszabály alapján természetvédelmi oltalom
alatt álló terület, érték, ökológiai hálózat (magterület, ökológiai folyosó
és puffer terület), tájképvédelmi szempontból kiemelten kezelendő
terület övezete - szükség szerint egyeztetve a környezetvédelmi és
természetvédelmi felügyelőséggel

5. melléklet a 342/2014. (XII. 19.) Korm. rendelethez

"10. melléklet a 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelethez

A település szegregált és szegregációval veszélyeztetett területeinek lehatárolásához és térképi ábrázolásához szükséges adatok

1. Lehatárolás: a szegregációs mutató alapján.

A mutató: legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők és munkajövedelemmel nem rendelkezők aránya az aktív korúakon (15-59 év) belül.

A mutató számítása: a település területén belül olyan területileg egybefüggő tömbök kiválasztása, amelyekre együttesen jellemző, hogy a szegregációs mutató határértékének megfelelnek. A tömb népszámlálási célra létrehozott, általában közterületek és/vagy természetes és mesterséges tereptárgyak (pl. vasútvonal, autópálya nyomvonala, vízfolyás partja), valamint rácshálós térinformatikai megoldás eredményeképpen kialakított, településen belüli kisterületi egység.

A szegregációs mutató határértékei településtípusonként, 2011

TelepüléstípusSzegregált terület, amelynél a szegregációs
mutató értéke
Szegregációval veszélyeztetett terület,
amelynél a szegregációs mutató értéke
Fővárosi kerület I. csoport (I., II., III., V., VI., VII., VIII., IX., X., XI., XII., XIII. kerület)nagyobb egyenlő, mint 20%nagyobb egyenlő, mint 15%,
de kisebb mint 20%
Fővárosi kerület II. csoport (IV., XIV., XV., XVI., XVII., XVIII., XIX., XX., XXI., XXII., XXIII. kerület)nagyobb egyenlő, mint 25%nagyobb egyenlő, mint 20%,
de kisebb mint 25%
Megyei jogú városnagyobb egyenlő, mint 35%nagyobb egyenlő mint 30%,
de kisebb mint 35%
Járásszékhely városnagyobb egyenlő, mint 35%nagyobb egyenlő mint 30%,
de kisebb mint 35%
2000 főnél népesebb város és
község
nagyobb egyenlő, mint 35%nagyobb egyenlő mint 30%,
de kisebb mint 35%
2000 főnél kisebb város és községnagyobb egyenlő, mint 50%nagyobb egyenlő mint 40%,
de kisebb mint 50%

200 főnél népesebb települések esetében szegregátumnak, illetve szegregációval veszélyeztetett területnek azok az egybefüggő területek tekintendők, melyek megfelelnek a fenti mutatók egyikének, és a terület lakónépességének száma eléri az 50 főt. 200 főnél kisebb települések esetében a település egészére kell meghatározni a szegregációs mutató értékét.

2. Térképi ábrázolás

Kartogram: a szegregált és a szegregációval veszélyeztetett területek kritériumainak megfelelő területeket ábrázolja. A kartogram olyan területeket is megjelöl, melyek eleget tesznek ugyan a szegregációs mutató kritériumának, de az alacsony népességszámuk (kevesebb mint 50 főnél), vagy intézeti háztartásban élők (pl. kollégium, idősek otthona, hajléktalan szálló) miatt mégsem tekinthetők szegregált és a szegregációval veszélyeztetett területeknek."

6. melléklet a 342/2014. (XII. 19.) Korm. rendelethez

"11. melléklet a 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelethez

A településrészek, valamint a szegregált és szegregációval veszélyeztetett területek helyzetelemzéséhez szükséges mutatók

ABCDEF
1Mutató megnevezéseTelepülés összesenTelepülésrész_1
(határoló területek)
Településrész_n (határoló területek)szegr_1
(határoló területek)
szegr_n
(határoló területek)
2Lakónépesség száma
3Lakónépességen belül 0-14 évesek aránya
4Lakónépességen belül 15-59 évesek aránya
5Lakónépességen belül 60-x évesek aránya
6Legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők aránya az aktív
korúakon (15-59 évesek) belül
7Felsőfokú végzettségűek a 25 éves és idősebb népesség arányában
8Lakásállomány (db)
9Alacsony komfort fokozatú lakások aránya
10Rendszeres munkajövedelemmel nem rendelkezők aránya az aktív korúakon
(15-59 évesek) belül
11Legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők és rendszeres
munkajövedelemmel nem rendelkezők aránya az aktív korúakon belül
12Foglalkoztatottak aránya a 15-64 éves népességen belül
13Foglalkoztatott nélküli háztartások aránya
14Állandó népesség száma
15Alacsony presztízsű foglalkoztatási csoportokban foglalkoztatottak aránya
16A gazdaságilag nem aktív népesség aránya a lakónépességen belül
17Munkanélküliek aránya (munkanélküliségi ráta)
18Tartós munkanélküliek (legalább 360 napig) aránya
19A komfort nélküli, félkomfortos és szükséglakások aránya a lakott lakásokon belül
20Az egyszobás lakások aránya a lakott lakásokon belül

"

Tartalomjegyzék