35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelet

a 2014/2015. tanév rendjéről és az egyes oktatást szabályozó miniszteri rendeletek módosításáról

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 94. § (1) bekezdés a), b), p) és r) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 41. § i) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a szakképzés tekintetében az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § n) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben -,

a 13. § tekintetében a szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvény 90. § a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 41. § i) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § n) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben -,

a 14. § tekintetében az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 15. pontja alapján meghatározott feladatkörömben eljárva - az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § b) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben -

a következőket rendelem el:

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed

a) fenntartóra való tekintet nélkül

aa) az általános iskolákra,

ab) a gimnáziumokra,

ac) a szakközépiskolákra [a továbbiakban az ab)-ac) pont alattiak együtt: középiskola],

ad) a szakiskolákra [a továbbiakban az ac)-ad) pont alattiak együtt: szakképző iskola; a továbbiakban az ab)-ad) pont alattiak együtt: középfokú iskola],

ae) az alapfokú művészeti iskolákra [a továbbiakban az aa)-ae) pont alattiak együtt: iskola],

af) a gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmények iskoláira és kollégiumaira,

ag) a kollégiumokra,

ah) a többcélú intézmények iskoláira és kollégiumaira [a továbbiakban az a) pont alattiak együtt: nevelési-oktatási intézmény],

b) az Oktatási Hivatalra (a továbbiakban: Hivatal),

c) a fővárosi és megyei kormányhivatalokra, járási hivatalokra,

d) az állami intézményfenntartó központra és annak területi szerveire,

e) a tanulókra és az iskolákba jelentkezőkre,

f) a pedagógusokra,

g) a nevelő és oktató munkát végző más szakemberekre és a nem pedagógus-munkakört betöltőkre,

h) a tanulók és a jelentkezők törvényes képviselőire.

2. A tanév, a tanítási év

2. § (1) A nevelési-oktatási intézményekben a munkát a tanév, ezen belül a tanítási év keretei között kell megszervezni.

(2) Ha e rendelet másképp nem rendelkezik, a 2014/2015. tanévben a tanítási év első tanítási napja 2014. szeptember 1. (hétfő) és utolsó tanítási napja 2015. június 15. (hétfő). A tanítási napok száma - ha e rendelet másképp nem rendelkezik - száznyolcvanegy nap. A nappali oktatás munkarendje szerint működő középiskolában és szakiskolában a tanítási napok száma száznyolcvan nap.

(3) Az iskola utolsó, befejező évfolyamán az utolsó tanítási nap

a) középfokú iskolákban - a b)-d) pontban meghatározott kivétellel - 2015. április 30.,

b) a Belügyminisztérium fenntartásában lévő szakközépiskolákban 2015. május 22.,

c) a Honvédelmi Minisztérium fenntartásában lévő, kizárólag a honvédelemért felelős miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítésekre való felkészítést folytató szakképző iskolában 2015. május 29.,

d) szakképző iskolákban féléves, másfél éves, két és fél éves képzésben vagy keresztféléves oktatásban, egész számú tanéves képzésben részt vevő tanulók részére 2015. január 9.

(4) A tanítási év lezárásának, a tanuló minősítésének, a magasabb évfolyamra lépésnek nem akadálya, ha az iskola a rendkívüli tanítási szünet elrendelése miatt kieső tanítási napokat a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 30. § (3) bekezdésében meghatározottak szerint nem tudja teljes egészében pótolni. Az iskola indokolt esetben gondoskodik az elmaradt tananyag 2015/2016. tanítási évben történő feldolgozásáról.

(5) A tanítási év lezárását követően az iskola - amennyiben az iskola fenntartója, működtetője azzal egyetért és az ahhoz szükséges feltételeket biztosítja - a tanulói részére pedagógiai program végrehajtásához nem kapcsolódó foglalkozásokat szervezhet, amelyeken a részvételt a tanuló, kiskorú tanuló esetén a szülő az iskola igazgatójához benyújtott kérelemben kezdeményezheti.

3. § (1) Az alapfokú művészeti iskolákban és a felnőttoktatásban a tanítási év első és utolsó napját - a tanítási év első és utolsó hetének keretében - az igazgató határozza meg.

(2) A szakképesítések megszerzésére való felkészítés a szakképző iskola azon szakképzési évfolyamain, amelyeken - a szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvényben szabályozott esetekben - közismereti képzés nem folyik, február első hetében is megkezdhető (keresztféléves oktatásszervezés). A tanítási év első és utolsó napját az iskola igazgatója állapítja meg a 2. § (3) bekezdésének figyelembevételével úgy, hogy a tanítási napok száma a 2. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfeleljen.

(3) A tanítási év első féléve 2015. január 16-ig tart. Az iskolák 2015. január 23-ig értesítik a tanulókat, kiskorú tanuló esetén a szülőket az első félévben elért tanulmányi eredményekről. Az (1)-(2) bekezdésben meghatározott esetben az első félév utolsó napját az igazgató állapítja meg. Az értesítést ettől a naptól számított öt munkanapon belül kell megküldeni.

(4) Az első félév és a tanítási év utolsó napját követő tizenöt napon belül az iskoláknak nevelőtestületi értekezleten el kell végezniük a pedagógiai munka elemzését, értékelését, hatékonyságának vizsgálatát. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni az iskolaszéknek, az intézményi tanácsnak és a fenntartónak.

3. Tanítási szünet a tanítási évben, a tanítás nélküli munkanapok

4. § A tanítási évben - a tanítási napokon felül - a nevelőtestület a tanév helyi rendjében meghatározott pedagógiai célra az általános iskolában öt, a nappali oktatás munkarendje szerint működő középfokú iskolában hat munkanapot tanítás nélküli munkanapként használhat fel, amelyből egy tanítás nélküli munkanap programjáról a nevelőtestület véleményének kikérésével az iskolai diákönkormányzat jogosult dönteni.

5. § (1) Az őszi szünet 2014. október 27-től 2014. október 31-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2014. október 22. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2014. november 3. (hétfő).

(2) A téli szünet 2014. december 22-től 2015. január 2-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2014. december 19. (péntek), a szünet utáni első tanítási nap 2015. január 5. (hétfő).

(3) A tavaszi szünet 2015. április 2-től 2015. április 7-ig tart. A szünet előtti utolsó tanítási nap 2015. április 1. (szerda), a szünet utáni első tanítási nap 2015. április 8. (szerda).

(4) Az iskola az (1)-(3) bekezdésben meghatározott szünetek mellett - a tanítási év kezdő és befejező napjának változatlanul hagyásával - más időpontban is adhat a tanulóknak szünetet, valamint a szünetek kezdő és befejező napját módosíthatja, ha - a Nkt. 30. § (2)-(3) bekezdésében meghatározottak megtartásával - a heti pihenőnapon tartott tanítási nappal ehhez a szükséges feltételeket megteremti.

(5) A nemzetiségi oktatásban részt vevő iskolák az (1)-(3) bekezdésben meghatározott időpontoktól eltérhetnek, továbbá a (4) bekezdésben meghatározottak szerint a tanulók részére szünetet adhatnak, ha azt a nemzetiségi hagyományok vagy az anyanemzet hagyományai indokolják.

(6) Az (1)-(5) bekezdésben szabályozott szünetek napjain, ha azok munkanapra esnek, az iskolának - szükség esetén - gondoskodnia kell a tanulók felügyeletéről. A felügyelet megszervezéséről több iskola közösen is gondoskodhat.

(7) A jogszabály által országosan egységesen elrendelt munkanap-áthelyezést - az Nkt. 30. § (1) bekezdése értelmében - a nevelési-oktatási intézményekben is alkalmazni kell.

4. A vizsgák rendje

6. § (1) A középiskolai érettségi vizsgákat, a szakképző iskolai szakmai vizsgákat az 1. mellékletben foglaltak szerint kell megtartani.

(2) Az alapfokú művészeti iskolákban a tanítási év utolsó három hetében lehet vizsgát szervezni. A vizsga időpontját az iskola igazgatója határozza meg.

5. A középfokú iskolai, a kollégiumi és a Köznevelési Hídprogramba történő felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2014/2015. tanévben

7. § A középfokú iskolai, a kollégiumi és a Köznevelési Hídprogramba történő felvételi eljárás lebonyolításának ütemezését a 2. melléklet tartalmazza.

6. A tanulmányi versenyek

8. § (1) A 3. melléklet tartalmazza azoknak a tanulmányi versenyeknek a jegyzékét, amelyeket az oktatásért felelős miniszter által vezetett minisztérium (a továbbiakban: minisztérium) hirdet meg az iskolák részére, továbbá amelyeket pályáztatás nélkül anyagilag és szakmailag támogat.

(2) Az iskola a munkatervében határozza meg azokat a tanulmányi versenyeket, amelyekre felkészíti a tanulókat.

(3) Az iskola a jegyzékben nem szereplő tanulmányi versenyre, továbbá diákolimpiára történő felkészítést akkor építheti be a munkatervébe, ha azzal a fenntartó, az iskolaszék, iskolaszék hiányában az iskolai szülői szervezet, az iskolai diákönkormányzat és az intézményi tanács egyetért.

(4) A szakképzés tanulmányi versenyei tekintetében az (1) és a (3) bekezdésben foglaltakat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a szakképesítésért felelős miniszter az általa kiírt szakmai tanulmányi versenyre vonatkozó felhívásnak a Magyar Közlöny mellékleteként megjelenő Hivatalos Értesítőben történő megjelentetéséről 2014. november 20-ig gondoskodik, egyúttal intézkedik a felhívásnak a kormányzati honlapon való közzétételéről.

7. Országos mérés, értékelés, szakmai ellenőrzés elrendelése

9. § (1) Az Nkt. 80. § (1) bekezdése alapján, a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: miniszteri rendelet) 79. § (6) bekezdésében foglaltak szerint a 2014/2015. tanévben országos mérés, értékelés keretében meg kell vizsgálni a szövegértési és a matematikai eszköztudás fejlődését a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamon valamennyi tanulóra kiterjedően.

(2) A hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamon a matematikai alapkészségek vizsgálatához szükséges mérőeszközt az adott nemzetiség nyelvén is rendelkezésre kell bocsátani azokban az iskolákban, ahol a matematika tantárgyat az adott nemzetiség nyelvén oktatják, és az (1) bekezdésben meghatározott mérést az adott nemzetiség nyelvén bonyolítják le.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott méréseket, értékeléseket a Hivatal szervezi meg az Országos szakértői névjegyzékben szereplő szakértők bevonásával 2015. május 27-én. A mérés napja tanítási napnak minősül, amelyet az érintett tanulók a mérésben való részvétellel teljesítenek, további kötelező tanórai foglalkozás számukra nem szervezhető. A méréshez szükséges adatokat az érintett nevelési-oktatási intézmények a Hivatal részére 2014. november 21-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.

(4) A Hivatal 2016. február 29-ig országos, intézményi és fenntartói szintű elemzéseket készít, majd megküldi az intézményi szintű elemzéseket az intézmények vezetőinek, az intézményi és a fenntartói szintű elemzéseket a fenntartóknak, továbbá azokat honlapján nyilvánosságra hozza. A Hivatal az országos elemzést megküldi a minisztériumnak, amely azt 2016. április 29-ig a kormányzati honlapon nyilvánosságra hozza.

(5) A miniszteri rendelet 135. §-a alapján a két tanítási nyelvű nevelést-oktatást folytató általános iskolában a Hivatal 2015. június 3-án szervezi meg azt a célnyelvi mérést, amely a hatodik évfolyamon a Közös Európai Referenciakeret (a továbbiakban: KER) szerinti A2 szintű, a nyolcadik évfolyamon az idegennyelv-tudást igazoló államilag elismert nyelvvizsgáztatásról és a külföldön kiállított, idegennyelv-tudást igazoló nyelvvizsga-bizonyítványok Magyarországon történő honosításáról szóló 137/2008. (V. 16.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2. számú mellékletében meghatározott KER szerinti B1 szintű nyelvtudást méri. A méréshez szükséges adatokat az érintett általános iskolák a Hivatal részére 2014. november 21-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.

(6) A miniszteri rendelet 136. §-a alapján a két tanítási nyelvű nevelést-oktatást folytató középiskolában a Hivatal 2015. június 3-án szervezi meg azt a célnyelvi mérést, amely a tizedik évfolyamon a Korm. rendelet 2. számú mellékletében meghatározott KER szerinti B2 szintű nyelvtudást méri. A méréshez szükséges adatokat az érintett középiskolák a Hivatal részére 2014. november 21-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.

(7) Az (5) bekezdésben foglalt iskolák kivételével az iskolák hatodik és nyolcadik évfolyamán angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében le kell folytatni a Hivatal által szervezett írásbeli idegen nyelvi mérést. A tanulók idegen nyelvi szövegértési készségeit vizsgáló mérőeszközöket a Hivatal készíti el, a vizsgálatot az iskola pedagógusai 2015. június 11-én végzik el a Hivatal által az iskolákhoz eljuttatott mérőeszközök alkalmazásával. Az iskola a vizsgálatot saját döntése alapján kiegészítheti az idegen nyelvi szóbeli tudásfelméréssel is az érintett tanulóknál. A tanulók által megoldott feladatok értékelését az iskola pedagógusai egységes javítókulcs felhasználásával végzik el. A méréshez szükséges adatokat az érintett nevelési-oktatási intézmények a Hivatal részére 2014. november 21-ig, az elvégzett iskolai vizsgálatok tanulói és intézményi adatait 2015. június 30-ig küldik meg, a Hivatal által meghatározott módon.

(8) A tanuló eltérő ütemű fejlődéséből, fejlesztési szükségleteiből fakadó egyéni hátrányok csökkentése, továbbá az alapkészségek sikeres megalapozása és kibontakoztatása érdekében az általános iskolák 2014. október 10-ig felmérik azon első évfolyamos tanulóik körét, akiknél az óvodai jelzések vagy a tanév kezdete óta szerzett tapasztalatok alapján az alapkészségek fejlesztését hangsúlyosabban kell a későbbiekben támogatni, és ezért a tanító indokoltnak látja az azt elősegítő pedagógiai tevékenység megalapozásához a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer alkalmazását. Az igazgatók 2014. október 22-ig - a Hivatal által meghatározott módon - jelentik a Hivatalnak az érintett tanulók létszámát. Az e bekezdésben meghatározott vizsgálatokat az iskoláknak a kiválasztott tanulókkal 2014. december 5-ig kell elvégezniük.

(9) Az Nkt. 80. § (9) bekezdése alapján a 2014/2015. tanévben országos mérés, értékelés keretében gondoskodni kell a tanulók fizikai állapotának és edzettségének vizsgálatáról. A vizsgálatot az iskoláknak - az 1-4. évfolyamán tanulók kivételével - a nappali rendszerű iskolai oktatásban részt vevő tanulók esetében 2015. január 5. és 2015. május 27. között kell megszervezniük.

(10) Az általános, a középfokú iskola igazgatója az Nkt. 80. § (1) bekezdése alapján a 2013/2014. tanévben és a korábbi tanévekben megszervezett országos alapkészség, képesség mérésről a Hivatal által feldolgozott és közzétett tanulói és intézményi adatok alapján, feladatellátási helyenként elemzi az intézmény pedagógiai munkáját, különös tekintettel az azonos iskolatípusok országos átlagadataival való összehasonlításra, az iskola családi háttérindexéhez mért iskolai pedagógiai teljesítményekre, az iskola pedagógiai fejlesztő munkájának hatására, és a mérési eredmények időbeni változásaira. Ennek keretében az iskola igazgatója azonosítja az intézményi pedagógiai munka erősségeit, gyengeségeit és intézményi intézkedési tervben határozza meg az intézményi pedagógiai munka eredményességének fejlesztése érdekében szükséges intézkedéseket. Az elemzést is tartalmazó intézményi intézkedési tervet az igazgató 2015. június 10-éig készíti el, majd a nevelőtestület véleményének figyelembevételével 2015. június 30-ig véglegesíti és megküldi a fenntartójának. A fenntartó rendszeresen ellenőrzi az intézményi intézkedési tervben foglaltak teljesítését.

10. § (1) 2015. január 12-e és 2015. március 31-e között a köznevelési feladatellátásban résztvevő kollégiumok reprezentatív körét érintő szakmai ellenőrzés keretében meg kell vizsgálni:

a) a Kollégiumi nevelés országos alapprogramja alapján a helyi kollégiumi program elkészítését, bevezetését és

b) az adott tanévre történt kollégiumi felvételi eljárás szakszerűségét.

(2) Az (1) bekezdés szerinti ellenőrzést a Hivatal folytatja le. Az ellenőrzésről készített jelentést a Hivatal 2015. június 30-ig küldi meg az oktatásért felelős miniszter részére.

8. Az országos mérés, értékelés alapján meghatározott tanulói képességszint-határok

11. § A 2012/2013. tanévben lefolytatott országos mérés, értékelés alapján meghatározott tanulói képességszint-határokat a 4. melléklet tartalmazza.

9. Záró rendelkezések

12. § Ez a rendelet 2014. szeptember 1-jén lép hatályba.

13. § Az emberi erőforrások minisztere ágazatába tartozó szakképesítések szakmai és vizsgakövetelményeiről szóló 37/2013. (V. 28.) EMMI rendelet [a továbbiakban: 37/2013. (V. 28.) EMMI rendelet] 3. melléklete az 5. melléklet szerint módosul.

14. § A fejezeti kezelésű előirányzatok kezeléséről és felhasználásáról szóló 84/2013. (XII. 30.) EMMI rendelet [a továbbiakban: 84/2013. (XII. 30.) EMMI rendelet] 1. melléklete a 6. melléklet szerint módosul.

15. § Ez a rendelet 2016. június 1-jén hatályát veszti.

Balog Zoltán s. k.,

emberi erőforrások minisztere

1. melléklet a 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelethez

I. Érettségi vizsgaidőszakok, vizsganapok

1. A 2014. évi október-novemberi írásbeli érettségi vizsgák

ABC
1.Emelt szintű írásbeli érettségi
vizsga
Középszintű írásbeli érettségi
vizsga
Időpont
2.nemzetiségi nyelv és irodalomnemzetiségi nyelv és irodalom2014. október
10., 8.00
3.magyar nyelv és irodalommagyar nyelv és irodalom, magyar
mint idegen nyelv
2014. október
13., 8.00
4.egészségügyi alapismeretek,
elektronikai alapismeretek,
építészeti és építési alapismeretek,
gépészeti alapismeretek,
informatikai alapismeretek,
kereskedelmi és marketing
alapismeretek, környezetvédelmi-
vízgazdálkodási alapismeretek,
közgazdasági alapismeretek
(elméleti gazdaságtan),
közgazdasági alapismeretek (üzleti
gazdaságtan), közlekedési
alapismeretek (közlekedéstechnika),
közlekedési alapismeretek
(közlekedés-üzemvitel),
mezőgazdasági alapismeretek,
oktatási alapismeretek, vendéglátás-
idegenforgalom alapismeretek
rajz és vizuális kultúra, szakmai
előkészítő tárgyak
2014. október
13., 14.00
5.matematikamatematika2014. október
14., 8.00
6.földrajzföldrajz2014. október
14., 14.00
7.történelemtörténelem2014. október
15., 8.00
8.latin nyelvlatin nyelv, héber nyelv2014. október
15., 14.00
9.angol nyelvangol nyelv2014. október
16., 8.00
10.-filozófia2014. október
16., 14.00
11.informatikainformatika2014. október
17., 8.00
12.orosz nyelv
beás nyelv, bolgár nyelv, horvát
nyelv, lengyel nyelv, lovári nyelv,
román nyelv, szerb nyelv, szlovák
nyelv, szlovén nyelv, ukrán nyelv,
újgörög nyelv
orosz nyelv, egyéb nyelvek2014. október
17., 14.00
13.német nyelvnémet nyelv2014. október
20., 8.00
14.belügyi rendészeti ismeretekmozgóképkultúra és médiaismeret,
dráma, belügyi rendészeti ismeretek
2014. október
20., 14.00
15.olasz nyelvolasz nyelv2014. október
21., 8.00
16.kémia, gazdasági ismeretek, katonai
alapismeretek
kémia, katonai alapismeretek,
természettudomány, egyedileg
akkreditált vizsgatárgyak
2014. október
21., 14.00
17.spanyol nyelvspanyol nyelv2014. október
22., 8.00
18.biológia, társadalomismeretbiológia2014. október
22., 14.00
19.francia nyelvfrancia nyelv2014. október
27., 8.00
20.fizikafizika, ének-zene, művészettörténet2014. október
27., 14.00

2. A 2014. évi október-novemberi szóbeli érettségi vizsgák

ABC
1.Emelt szintű szóbeli érettségi vizsgaKözépszintű szóbeli érettségi vizsgaIdőpont
2.szóbeli vizsgák-2014. november
6-10.
3.-szóbeli vizsgák2014. november
17-22.

3. A 2015. évi május-júniusi írásbeli érettségi vizsgák

ABC
1.Emelt szintű írásbeli érettségi
vizsga
Középszintű érettségi írásbeli
vizsga
Időpont
2.magyar nyelv és irodalommagyar nyelv és irodalom, magyar
mint idegen nyelv
2015. május 4.,
8.00
3.matematikamatematika2015. május 5.,
8.00
4.történelemtörténelem2015. május 6.,
8.00
5.angol nyelvangol nyelv2015. május 7.,
8.00
6.német nyelvnémet nyelv2015. május 8.,
8.00
7nemzetiségi nyelv és irodalomnemzetiségi nyelv és irodalom2015. május
11., 8.00
8.informatika-2015. május
12., 8.00
9.latin nyelv, héber nyelvlatin nyelv, héber nyelv2015. május
12., 14.00
10.biológiabiológia2015. május
13., 8.00
11.társadalomismeret-2015. május
13., 14.00
12.kémiakémia2015. május
14., 8.00
13.földrajzföldrajz2015. május
14., 14.00
14.-informatika2015. május
15., 8.00
15.belügyi rendészeti ismeretekének-zene, művészettörténet,
belügyi rendészeti ismeretek
2015. május
15., 14.00
16.fizikafizika2015. május
18., 8.00
17.-rajz és vizuális kultúra2015. május
18., 14.00
18.egészségügyi alapismeretek,
elektronikai alapismeretek,
építészeti és építési alapismeretek,
faipari alapismeretek, gépészeti
alapismeretek, informatikai
alapismeretek, kereskedelmi és
marketing alapismeretek,
környezetvédelmi-vízgazdálkodási
alapismeretek, közgazdasági
alapismeretek (elméleti
gazdaságtan), közgazdasági
alapismeretek (üzleti gazdaságtan),
közlekedési alapismeretek
(közlekedéstechnika), közlekedési
alapismeretek (közlekedés-
üzemvitel), mezőgazdasági
alapismeretek, oktatási
alapismeretek, vendéglátás-
idegenforgalom alapismeretek
szakmai előkészítő tárgyak2015. május
19., 8.00
19.francia nyelvfrancia nyelv2015. május
20., 8.00
20.-filozófia2015. május
20., 14.00
21.olasz nyelvolasz nyelv2015. május
21., 8.00
22.-mozgóképkultúra és médiaismeret,
dráma
2015. május
21., 14.00
23.spanyol nyelvspanyol nyelv2015. május
22., 8.00
24.orosz nyelv,
arab nyelv, beás nyelv, bolgár nyelv,
finn nyelv, holland nyelv, horvát
nyelv, japán nyelv, kínai nyelv,
lengyel nyelv, lovári nyelv, portugál
nyelv, román nyelv, szerb nyelv,
szlovák nyelv, szlovén nyelv, ukrán
nyelv, újgörög nyelv
orosz nyelv, egyéb nyelvek2015. május
26., 8.00
25.gazdasági ismeretek, katonai
alapismeretek
katonai alapismeretek,
természettudomány, pszichológia
2015. május
26., 14.00

4. A 2015. évi május-júniusi szóbeli érettségi vizsgák

ABC
1.Emelt szintű szóbeli érettségi vizsgaKözépszintű szóbeli érettségi vizsgaIdőpont
2.szóbeli vizsgák-2015. június 4-
11.
3.-szóbeli vizsgák2015. június 15-
26.

II. Szakmai vizsgaidőszakok, vizsganapok

1. A szakközépiskolákban, a szakiskolákban, a speciális szakiskolákban a szakmai vizsgák írásbeli, szóbeli és gyakorlati vizsgarészét, valamint írásbeli, interaktív, szóbeli és gyakorlati vizsgatevékenységét - a 2-4. és a 6. pontban meghatározottak kivételével - az alábbi időben kell megszervezni:

a) írásbeli vizsgarész, írásbeli és interaktív vizsgatevékenység:

2014. október 6-7-8-9-10. 8.00-tól

szóbeli és gyakorlati vizsgarész, valamint szóbeli és gyakorlati vizsgatevékenység:

2014. október

b) írásbeli vizsgarész, írásbeli és interaktív vizsgatevékenység:

2015. február 2-3-4-5-6. 8.00-tól

szóbeli és gyakorlati vizsgarész, valamint szóbeli és gyakorlati vizsgatevékenység:

2015. február-március

c) írásbeli vizsgarész, írásbeli és interaktív vizsgatevékenység:

2015. május 11-12-13-14-15. 8.00-tól

szóbeli és gyakorlati vizsgarész: 2015. június

szóbeli és gyakorlati vizsgatevékenység: 2015. május-június

2. A Honvédelmi Minisztérium illetékességi körébe tartozó iskolai rendszerű szakképzésben oktatott szakképesítések szakmai vizsgáinak írásbeli vizsgaidőpontja: 2015. június 10.

3. A Belügyminisztérium irányítása alá tartozó, iskolai rendszerű szakképzésben oktatott szakképesítések írásbeli, szóbeli és gyakorlati vizsgaidőpontjai:

a) írásbeli: 2014. szeptember 26. 10.00

szóbeli és gyakorlati: 2014. október 8-10.

b) írásbeli: 2015. január 5. 10.00

szóbeli és gyakorlati: 2015. január 12-16.

c) írásbeli: 2015. május 27. 10.00

szóbeli és gyakorlati: 2015. június 10-26.

4. A vizsgaidőszak meghatározásánál a felsőfokú szakképzés esetén figyelembe kell venni a felsőoktatási intézmények vizsgarendjét.

5. Az egyes Országos Képzési Jegyzékben szereplő szakképesítések szakmai vizsgájának írásbeli és interaktív vizsgatevékenységének szakképesítésenként, illetve tantárgyanként meghatározott vizsgaidőpontját, valamint a tételek átvételének idejét és módját a szakképesítésekért felelős miniszter közleményben teszi közzé.

6. A szakközépiskolákban a szakmai vizsgák írásbeli vizsgarésze, valamint írásbeli, interaktív vizsgatevékenysége 2015. május 28-án is megszervezhető (pótnap) abban az esetben, ha a vizsgázó szakmai vizsgát, valamint érettségi vizsgát is tesz, és az írásbeli vizsgák, továbbá az írásbeli vagy interaktív vizsgatevékenységek azonos napra eső időpontjai nem teszik lehetővé a mindkét vizsgán való részvételt. A vizsgaidőpontok egybeeséséről, a pótnap igénybevételének szükségességéről a szakközépiskola a vizsgabejelentés és tételigénylés megküldésével egyidejűleg értesíti a szakképesítésért felelős minisztert és a szakmai vizsga írásbeli tételét biztosító intézményt.

7. A HÍD II. programok keretében megszerezhető részszakképesítések írásbeli vizsgatevékenységeinek időpontja 2015. június 17., a további vizsgatevékenységeket 2015. június 30-ig kell megszervezni.

2. melléklet a 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelethez

A középfokú iskolai, a kollégiumi és a Köznevelési Hídprogramba történő felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2014/2015. tanévben

AB
1.HatáridőkFeladatok
2.2014. 09. 12.A minisztérium pályázatot hirdet az Arany János Tehetséggondozó
Programjába, az Arany János Kollégiumi Programjába, valamint az Arany
János Kollégiumi-Szakiskolai Programjába történő jelentkezésről.
3.2014. 09. 30.A Hivatal honlapján közlemény formájában nyilvánosságra hozza a
középfokú iskolák tanulmányi területeinek meghatározási formáját.
4.2014. 10. 15.A középfokú iskolák a Hivatal által közzétett közleményben foglaltak
szerint meghatározzák tanulmányi területeik belső kódjait és a Hivatal által
meghatározott formában megküldik a Felvételi Központnak.
5.2014. 10. 31.A középfokú iskoláknak - amennyiben szervez, a kollégiumoknak -
felvételi tájékoztatóban kell nyilvánosságra hozniuk a felvételi eljárásuk
rendjét, és a felvételi tájékoztatót közzé kell tenniük a köznevelés
információs rendszerében. Az általános iskola szóban tájékoztatja a
nyolcadikos tanulókat a felvételi eljárás rendjéről.
6.2014. 11. 14.A Hivatal közzéteszi a 6 és 8 évfolyamos gimnáziumi központi írásbeli
felvételi vizsgát szervező gimnáziumok, továbbá a nyolcadik
évfolyamosok számára központi írásbeli felvételi vizsgát szervező
középiskolák jegyzékét.
7.2014. 12. 09.A tanulók jelentkezése a központi írásbeli felvételi vizsgára közvetlenül a
központi írásbeli felvételi vizsgát szervező - az Arany János
Tehetséggondozó Programjára történő pályázat benyújtása esetén a
pályázatban megjelölt - intézménybe.
8.2014. 12. 11.Az Arany János Tehetséggondozó Programjára történő pályázatok
benyújtása.
9.2014. 12. 12.A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező intézmények eddig az
időpontig jelentik a Hivatalnak - a Hivatal által meghatározott módon - a
hozzájuk a központi írásbeli felvételi vizsgákra jelentkezettek alapján a
feladatlap-igényüket.
10.2015. 01. 16.Az Arany János Tehetséggondozó Programjába tartozó intézmények
megszervezik a találkozást a programba jelentkezőkkel.
11.2015. 01. 17.Az általános felvételi eljárás kezdete.
12.2015. 01. 17.,
10.00
Központi írásbeli felvételi vizsgák az érintett 6 és 8 évfolyamos
gimnáziumokban.
13.2015. 01. 17.,
10.00
Központi írásbeli felvételi vizsgák a kilencedik évfolyamra és az Arany
János Tehetséggondozó Programjába jelentkezők számára az érintett
középiskolákban.
14.2015. 01. 22.,
14.00
Pótló központi írásbeli felvételi vizsgák a 6 és 8 évfolyamos
gimnáziumokban, továbbá a kilencedik évfolyamra, valamint az Arany
János Tehetséggondozó Programjába jelentkezők számára azoknak, akik
az előző írásbelin alapos ok miatt nem tudtak részt venni.
15.2015. 01. 23.Az Arany János Tehetséggondozó Programjába tartozó intézmények
megszervezik a találkozást a programba jelentkező, a pótló írásbelin részt
vett tanulókkal.
16.2015. 02. 05.A központi írásbeli felvételi vizsgát szervező középiskolák a Hivatal által
meghatározott módon értesítik az írásbeli eredményéről a tanulókat.
17.2015. 02. 05.Az Arany János Tehetséggondozó Programjában részt vevő intézmények a
programra benyújtott pályázatok eredményéről - egymás egyidejű előzetes
értesítésével és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Arany János
Programirodájának bevonásával - értesítik az érintett törvényes
képviselőket, tanulókat és általános iskolákat.
18.2015. 02. 13.Az általános iskola továbbítja a tanulói jelentkezési lapokat a középfokú
iskoláknak, a tanulói adatlapok első példányát pedig a Felvételi
Központnak. (A 6 és 8 évfolyamos gimnáziumba történő jelentkezésről a
tanuló közvetlenül is megküldheti a jelentkezési lapot a gimnáziumnak, a
tanulói adatlapot a Felvételi Központnak.)
19.2015. 02. 13.Jelentkezés a Belügyminisztérium által fenntartott iskolákba.
20.2015. 02. 17-
03. 06.
A szóbeli meghallgatások az általános felvételi eljárás keretében.
21.2015. 03. 11.A középfokú iskola eddig az időpontig nyilvánosságra hozza a jelentkezők
felvételi jegyzékét.
22.2015. 03. 16-
17.
A tanulói adatlapok módosításának lehetősége az általános iskolában.
23.2015. 03. 18.Az általános iskola eddig az időpontig elzárva őrzi az eredeti, korábban
beküldött tanulói adatlap második példányát. A módosító tanulói adatlapot
ekkor kell megküldeni a Felvételi Központnak.
24.2015. 03. 23.A Felvételi Központ elektronikus formában megküldi a középfokú
iskoláknak a hozzájuk jelentkezettek listáját ABC sorrendben.
25.2015. 03. 30.Az állami intézményfenntartó központ kijelöli a Köznevelési
Hídprogramokat a következő tanévtől megvalósító középfokú intézményt
vagy intézményeket, és erről tájékoztatja az általános iskolákat.
26.2015. 04. 02.A Felvételi Központ a módosító tanulói adatlapok alapján kiegészíti a
jelentkezettek listáját.
27.2015. 04. 08.A középfokú iskola igazgatója az ideiglenes felvételi rangsort megküldi a
Felvételi Központnak.
28.2015. 04. 17.A Felvételi Központ kialakítja a végeredményt az igazgatói döntések és
tanulói adatlapok egyeztetése alapján, és elküldi azt a középfokú
iskoláknak (egyeztetett felvételi jegyzék).
29.2015. 04. 24.A felvételt hirdető középfokú iskolák megküldik a felvételről vagy az
elutasításról szóló értesítést a jelentkezőknek és az általános iskoláknak.
30.2015. 05. 04-
15.
Rendkívüli felvételi eljárást kell tartani, ha az általános felvételi eljárás
keretében a felvehető létszám 90%-ánál kevesebb tanulót vettek fel.
31.2015. 05. 04-
08. 31.
A középfokú iskola igazgatója rendkívüli felvételi eljárást írhat ki.
32.2015. 05. 15.A 2015. 05. 15-ig megtartott rendkívüli felvételi eljárást meghirdető iskola
igazgatója dönt a felvételi kérelmekről.
33.2015. 06. 01.A benyújtott kérelmek alapján lefolytatott jogorvoslati eljárás befejezése a
fenntartónál.
34.2015. 06. 19.Az általános iskola értesítést küld a tanulóról a tanuló állandó lakhelye,
ennek hiányában tartózkodási helye szerint illetékes járási hivatal, valamint
az állami intézményfenntartó központ részére, amennyiben az Nkt. 14. §
(2)-(3) bekezdése alapján kezdeményezi a tanköteles tanuló felvételét a
Híd I. vagy Híd II. programba.
Az állami intézményfenntartó központ kijelöl legalább egy, a megye
területén működő Híd I. vagy Híd II. programban részt vevő köznevelési
intézményt, amely a tanulót felveszi tankötelezettségének teljesítése
érdekében.
35.2015. 06. 24-
26.
Beiratkozás a középfokú iskolákba és a Köznevelési Hídprogramba az
iskola igazgatója által meghatározott időben.
36.2015. 07. 28-
08. 14.
Beiratkozás a Honvédelmi Minisztérium fenntartásában lévő, kizárólag a
honvédelemért felelős miniszter hatáskörébe tartozó szakképesítésekre
való felkészítést folytató szakképző iskolába.
37.2015. 08. 03.-
28.
Beiratkozás a Belügyminisztérium által fenntartott rendészeti
szakközépiskolákba.
38.2015. 08. 31.Pótbeiratkozás a Köznevelési Hídprogramokra.

3. melléklet a 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelethez

I. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett és finanszírozott tanulmányi versenyek

Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny

1. Angol nyelv I. kategória

2. Angol nyelv II. kategória

3. Biológia I. kategória

4. Biológia II. kategória

5. Dráma

6. Filozófia

7. Fizika I. kategória

8. Fizika II. kategória

9. Földrajz

10. Francia nyelv I. kategória

11. Francia nyelv II. kategória

12. Horvát nemzetiségi nyelv és irodalom

13. Informatika I. kategória

14. Informatika II. kategória

15. Kémia I. kategória

16. Kémia II. kategória

17. Latin nyelv

18. Magyar irodalom

19. Magyar nyelv

20. Matematika I. kategória

21. Matematika II. kategória

22. Matematika III. kategória

23. Mozgóképkultúra és médiaismeret

24. Művészettörténet

25. Német nemzetiségi nyelv és irodalom

26. Német nyelv I. kategória

27. Német nyelv II. kategória

28. Olasz nyelv I. kategória

29. Olasz nyelv II. kategória

30. Orosz nyelv

31. Rajz és vizuális kultúra

32. Román nemzetiségi nyelv és irodalom

33. Spanyol nyelv I. kategória

34. Spanyol nyelv II. kategória

35. Szerb nemzetiségi nyelv és irodalom

36. Szlovák nemzetiségi nyelv és irodalom

37. Szlovén nemzetiségi nyelv

38. Történelem

II. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által meghirdetett és támogatott tanulmányi versenyek

Országos általános iskolai nemzetiségi tanulmányi versenyek a 7. és a 8. évfolyamos tanulók számára

a) Nemzetiségi roma/cigány népismeret

b) Horvát nemzetiségi nyelv és irodalom

c) Nemzetiségi horvát népismeret

d) Görög nemzetiségi nyelv és irodalom

e) Nemzetiségi görög népismeret

f) Német nemzetiségi nyelv és irodalom

g) Nemzetiségi német népismeret

h) Román nemzetiségi nyelv és irodalom

i) Nemzetiségi román népismeret

j) Szerb nemzetiségi nyelv és irodalom

k) Nemzetiségi szerb népismeret

l) Szlovák nemzetiségi nyelv és irodalom

m) Nemzetiségi szlovák népismeret

n) Szlovén nemzetiségi nyelv és irodalom

o) Nemzetiségi szlovén népismeret

Művészeti Tanulmányi Versenyek

Az alapfokú művészeti iskolák tanulói részére

1. XIII. Országos Lubik Imre Trombitaverseny

2. XIV. Országos Friss Antal Gordonkaverseny

3. VIII. Országos Jeney Zoltán Fuvolaverseny

4. XIII. Országos Gitárverseny

5. VIII. Országos Rácz Aladár Cimbalomverseny és V. Országos Csembalóverseny

6. V. Országos Hárfaverseny

7. VIII. Országos Maros Gábor Ütőhangszeres szóló- és duóverseny

8. X. Országos Zongora Négykezes és Kétzongorás Verseny

9. XI. Országos Mélyrézfúvós Verseny

10. III. Országos Elektroakusztikus-zenei Verseny

11. V. Országos Harmonikaverseny

12. II. Országos Jazz-zenei Verseny

13. V. Országos Textil-, Bőr- és Kézműves Verseny

14. VI. Országos Festészetverseny

15. V. Országos Társastáncverseny (csoportok és táncospárok részére)

16. V. Országos Modern-, kortárstánc Verseny

17. V. Országos Néptáncverseny (szóló és páros)

A művészeti szakközépiskolák és szakiskolák részére

a) VI. Országos Énekverseny

b) IX. Országos Zenekari Verseny

c) V. Országos Hárfaverseny

d) IV. Országos Népzenei Verseny

e) XV. Országos Zongoraverseny

f) XIV. Országos Oboa- és Fagott-verseny

g) VI. Országos Klasszikus Balett- és Modern Tánc Verseny

h) XXIV. Országos Rajzverseny

i) XVIII. Országos Népművészeti Verseny

j) XVIII. Országos Mintázásverseny

III. Emberi Erőforrások Minisztériuma által anyagilag támogatott tanulmányi versenyek

A sajátos nevelési igényű tanulók tanulmányi versenyei

a) Hallássérült tanulók XXIX. országos Hanyvári Pál kommunikációs emlékversenye

b) Hallássérültek XXXIII. Borbély Sándor országos tanulmányi versenye

c) A tanulásban akadályozott tanulók nevelését, oktatását ellátó általános iskolák tanulóinak XV. országos komplex tanulmányi versenye

d) XXXI. Koncz Dezső országos tanulmányi verseny az értelmileg akadályozott tanulók nevelését, oktatását ellátó általános iskolák tanulói számára

e) Kazinczy-díj Alapítvány Péchy Blanka emlékére tanulmányi versenyei

f) " Szép Magyar Beszéd" verseny az 5-8. évfolyamos tanulók számára

g) " Szép Magyar Beszéd" verseny a középfokú intézményekben tanulók számára

h) " Édes anyanyelvünk" országos nyelvhasználati verseny

4. melléklet a 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelethez

A 2012/2013. tanévben lefolytatott országos mérés, értékelés alapján meghatározott tanulói képességszint-határok

A tanulók képességszintjeinek határai a standard képességpontok skáláján

(A képességszintek határértékeire eső képességpont esetén a tanuló teljesítményét a magasabb képességszintbe kell sorolni.)

Matematika (egységesen a 6., a 8. és a 10. évfolyamon)

- 1. alatti szint: 1168-ig

- 1. szint: 1168-1304

- 2. szint: 1304-1440

- 3. szint: 1440-1576

- 4. szint: 1576-1712

- 5. szint: 1712-1848

- 6. szint: 1848-1984

- 7. szint: 1984-től.

Szövegértés (egységesen a 6., a 8. és a 10. évfolyamon)

- 1. alatti szint: 1071-ig

- 1. szint: 1071-1211

- 2. szint: 1211-1351

- 3. szint: 1351-1491

- 4. szint: 1491-1631

- 5. szint: 1631-1771

- 6. szint: 1771-1911

- 7. szint: 1911-től.

5. melléklet a 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelethez

1. A 37/2013. (V. 28.) EMMI rendelet 3. melléklet A 117. sorszámú Óvodai dajka megnevezésű szakképesítés szakmai és vizsgakövetelménye alcím 2. AZ ORSZÁGOS KÉPZÉSI JEGYZÉKBEN SZEREPLŐ ADATOK pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. AZ ORSZÁGOS KÉPZÉSI JEGYZÉKBEN SZEREPLŐ ADATOK

1.1. A szakképesítés azonosító száma: 32 140 01

1.2. Szakképesítés megnevezése: Óvodai dajka

1.3. Iskolai rendszerű szakképzésben a szakképzési évfolyamok száma: -

1.4. Iskolarendszeren kívüli szakképzésben az óraszám: 480-720"

2. A 37/2013. (V. 28.) EMMI rendelet 3. melléklet A 117. sorszámú Óvodai dajka megnevezésű szakképesítés szakmai és vizsgakövetelménye alcím 4. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

"4. SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK

AB
4.1.A szakképesítés szakmai követelménymoduljainak az állam által elismert szakképesítések
szakmai követelménymoduljairól szóló kormányrendelet szerinti
4.2.azonosító számamegnevezése
4.3.11470-12Óvodai nevelési feladatok
4.4.11471-12Óvodai gondozási feladatok
4.5.11472-12Óvodai munkajog, munkavédelem
4.6.11497-12Foglalkoztatás I.
4.7.11499-12Foglalkoztatás II.
4.8.11500-12Munkahelyi egészség és biztonság

"

6. melléklet a 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelethez

1. A 84/2013. (XII. 30.) EMMI rendelet 1. mellékletében foglalt táblázat 3. sorszámú sora helyébe a következő rendelkezés lép:

[ABCDEFGHI
Sor-
szám
Áht-
azonos
ító
A fejezeti
kezelésű
előirányzat
száma és
megnevezése
A fejezeti kezelésű
előirányzat felhasználás i
célja
Támogatásban
részesíthetők köre
Felosztás és
finanszírozás módja
Visszafizetési
kötelezettség
gel nyújtott
költségvetési
támogatás
esetén a
visszafizetés
határideje
A
kijelölt
kezelő
szerv
neve
Lebonyo
lító
szerv]
"3.24423420/2/3
Közoktatási
célú
humánszolgál
tatás és
kiegészítő
támogatás
Az előirányzat biztosít
forrást a nemzetiségi
önkormányzat, egyházi jogi
személy, vallási
tevékenységet végző
szervezet és a nemzeti
köznevelésről szóló 2011.
évi CXC. törvény (a
továbbiakban: Nkt.) 2. § (3)
bekezdés b) pont bd)
alpontja szerinti fenntartó
részére, az általa fenntartott
nevelési-oktatási
intézményben, pedagógiai
szakszolgálati
intézményben pedagógus-
munkakörben, a nevelő-,
oktató munkát közvetlenül
segítő munkakörben
foglalkoztatottak után a
központi költségvetésről
szóló törvényben
megállapított átlagbér alapú
támogatáshoz.
Szintén az előirányzat
terhére kerül biztosításra a
nemzetiségi önkormányzat
vagy az egyházi jogi
személy által fenntartott
nevelési-oktatási
intézményre és pedagógiai
szakszolgálati intézményre
tekintettel a nemzetiségi
önkormányzat és a bevett
egyház részére a központi
költségvetésről szóló
törvényben megállapított
működési támogatás.
Az előirányzat ezen
túlmenően a 2012. évet
megelőzően megkötött
közoktatási
megállapodások, valamint
az ezt követően megkötött,
illetve kötendő köznevelési
szerződések alapján a nem
állami fenntartású
köznevelési intézményeket
megillető támogatásokra,
valamint azok igénylésének
és feltételeinek
megállapításával, továbbá
folyósításával és a
felhasználás ellenőrzésével
kapcsolatos kiadásokra
nyújt fedezetet.
A köznevelési feladatokat
ellátó nem állami
köznevelési
intézményfenntartót az
Arany János
köznevelési
közfeladatokat ellátó
nem állami
köznevelési
intézmények
fenntartói,
köznevelési feladatot
ellátó egyházak,
köznevelési feladatot
ellátó intézményt
fenntartó nemzetiségi
önkormányzatok,
valamint a
nyelvoktató
kisebbségi
intézményt fenntartó
országos nemzetiségi
önkormányzatok,
Oktatási Hivatal,
EMMI igazgatása,
köznevelési
közfeladatot ellátó
intézményt fenntartó
egyház és belső
egyházi jogi személy,
közalapítvány, civil
szervezet, országos,
területi, települési
nemzetiségi
önkormányzat,
(nonprofit) gazdasági
társaság, és a
köznevelési feladatot
alaptevékenységként
végző, a személyi
jövedelemadóról
szóló törvény hatálya
alá tartozó egyéni
vállalkozó, Magyar
Államkincstár.
pályázati úton
egyedi döntéssel
előleg biztosítható
egyösszegű
kifizetéssel
részletekben történő
kifizetéssel
egyéb: A Magyar
Államkincstár
Fővárosi és Megyei
Igazgatóságainak
adatszolgáltatásai,
elsőfokú határozatai,
valamint igénylései
alapján. Továbbá az
Emberi Erőforrások
Minisztériuma által
hozott másodfokú
határozatok alapján,
bankforgalmi
terhelési értesítők
szerint
---"
Tehetséggondozó Program,
az Arany János Kollégiumi
Program és az Arany János
Kollégiumi-Szakiskolai
Program, a nemzetiségi
tankönyvbeszerzés, a
pedagógiai szakmai
szolgáltatás és az egyes
sajátos köznevelési
feladatok tekintetében
megillető támogatás. A
fejezeti kezelésű
előirányzatok kezelésével
összefüggően felmerülő
kincstári díjak és pénzügyi
tranzakciós illeték
biztosítása.

2. A 84/2013. (XII. 30.) EMMI rendelet 1. mellékletben foglalt táblázat 92. sorszámú sora helyébe a következő rendelkezés lép:

[ABCDEFGHI
Sor-
szám
Áht-
azonosít
ó
A fejezeti
kezelésű
előirányzat
száma és
megnevezé
se
A fejezeti kezelésű
előirányzat
felhasználási célja
Támogatásban
részesíthetők
köre
Felosztás és
finanszírozás
módja
Visszafizetési
kötelezettség
gel nyújtott
költségvetési
támogatás
esetén a
visszafizetés
határideje
A
kijelölt
kezelő
szerv
neve
Lebonyolító
szerv]
"92.34041720/25/13
Nevelési,
oktatási
intézmény
ek
felújítása,
beruházása
Az Nkt. 7. § (1)
bekezdés a)-h)
pontjaiban felsorolt
nevelési-oktatási
intézmények beruházási
feladatainak
támogatása.
alapítvány,
helyi
önkormányzat,
nevelési-
oktatási
intézmény,
fejezet
irányítása alá
tartozó
költségvetési
szerv.
pályázati úton
egyedi döntéssel
előleg
biztosítható
egyösszegű
kifizetéssel
részletekben
történő
kifizetéssel
--igénybe vehető"

Tartalomjegyzék