Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

58/2014. (XII. 30.) NFM rendelet

a fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló 27/2013. (VI. 12.) NFM rendelet módosításáról

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet 16. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 152/2014. (VI. 6.) Korm. rendelet 90. § 2. pontjában megállapított feladatkörében eljáró nemzetgazdasági miniszterrel egyetértésben - a következőket rendelem el:

1. § A fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló 27/2013. (VI. 12.) NFM rendelet (a továbbiakban: NFM rendelet) 1. § (1) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet hatálya)

"a) a Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló 2013. évi CCXXX. törvény (a továbbiakban: Kvtv.) 1. melléklet XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezet 20. címébe sorolt fejezeti kezelésű előirányzatokra,"

([az a)-d) pont a továbbiakban együtt: előirányzatok] terjed ki.)

2. § Az NFM rendelet 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"8. § (1) Csekély összegű (de minimis) támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (a továbbiakban: csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet) alapján nyújtható.

(2) Nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amely az igényelt támogatást a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet 1. cikkében meghatározott kivételek szerint használná fel.

(3) A csekély összegű támogatás nyújtásának feltétele, hogy a kedvezményezett a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendelet 6. cikk (1) bekezdése szerinti nyilatkozata szerinti és e rendelet alapján igénybevett támogatás támogatástartalma nem lépi túl a csekély összegű támogatásokról szóló bizottsági rendeletben meghatározott felső határt."

3. § Az NFM rendelet 11. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"11. § (1) Az előirányzat az országos, illetve az adott beruházással érintett helyi közúthálózat fejlesztési feladatainak finanszírozására szolgál. Az előirányzat felhasználható a nem költségvetési forrásból megvalósuló országos, illetve az adott beruházással érintett helyi közúti beruházások előkészítéséhez, valamint a projektek lezárásához szükséges feladatok finanszírozására a miniszter által jóváhagyott felhasználási terv szerint.

(2) Az előirányzat felhasználható továbbá a 7. sz. főút 148+100-150+000 km. szelvények közötti szakaszán a partfalnak a biztonságos közlekedés biztosítása érdekében történő megerősítésével összefüggő előkészítési és kárelhárítási feladatokra.

(3) Az előirányzat felhasználása az (1) bekezdésben meghatározott feladatok ellátására, a felhasználási tervvel összhangban a NIF Zrt.-vel, a (2) bekezdésben meghatározott feladatok ellátására a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel mint a beruházás megvalósítójával kötött támogatási szerződés alapján történik.

(4) Az előirányzat felhasználására a 9. § (3)-(6) bekezdését és a 10. §-t alkalmazni kell."

4. § Az NFM rendelet 18. alcíme helyébe a következő alcím lép:

"18. Hungaroring Sport Zrt. támogatása (17-20-33-2, ÁHT: 030164)

33. § (1) Az előirányzat fedezetet biztosít a Formula-1 Világbajnokság Magyar Nagydíj megrendezésével kapcsolatos rendezői és közvetítői jogdíjakra.

(2) Az előirányzat felhasználható továbbá a Hungaroring Sport Zrt. által lebonyolított kiemelt versenyek és az azokhoz kapcsolódó rendezvények támogatására.

(3) Az előirányzat felhasználására a miniszter támogatási szerződést köt a Hungaroring Sport Zrt.-vel."

5. § Az NFM rendelet 35. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"35. § (1) A területfejlesztési célelőirányzat (a továbbiakban: TFC) terhére a miniszter forrást biztosíthat

a) az ELI-HU Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság részére a szervezet hazai és nemzetközi feladatellátása során, a más támogatási szerződései keretében el nem számolható működési költségeire és egyéb ráfordításaira,

b) a Széchenyi Programiroda Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság egyes szakmai programjainak megvalósításához,

c) egyéb - így különösen európai uniós forrás terhére nem támogatható, a Nemzeti Fejlesztés 2030 - Országos Fejlesztési és Területfejlesztési Koncepcióról szóló 1/2014. (I. 3.) OGY határozat 7. pont b) alpontja szerinti kiemelt térségekre vonatkozó - területfejlesztési, fejlesztéspolitikai szakmai feladatok ellátásához, projektek megvalósításához.

(2) A miniszter az (1) bekezdés a) és b) pontja szerinti kedvezményezettekkel támogatási szerződést köt. A támogatás rendelkezésre bocsátására a kedvezményezett részére történő kifizetéssel kerül sor. A kedvezményezett részére nyújtott támogatás a támogatási szerződésben rögzített módon, a részbeszámoló elfogadását követően is folyósítható. A támogatás terhére a támogatási szerződésben rögzített módon támogatási előleg folyósítható. Az (1) bekezdés c) pontja szerinti feladatokra a miniszter egyedi döntése alapján vagy pályázati úton támogatási szerződés, valamint a közbeszerzésekről szóló törvény alapján kiválasztott szervezettel megbízási vagy vállalkozási szerződés is köthető.

(3) Az (1) bekezdés alapján vissza nem térítendő támogatás biztosítható."

6. § Az NFM rendelet 45. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"45. § (1) Az előirányzat célja:

a) a Sulinet országos lefedettségű szélessávú infokommunikációs hálózat működtetésének biztosítása,

b) az elektronikus hírközléssel kapcsolatos védelemszervezési feladatok ellátása,

c) a Tisztaszoftver program keretében a köz- és felsőoktatás működéséhez szükséges jogtiszta szoftverek biztosítása, valamint az igénybevételükhöz szükséges bevezetés érdekében támogatási, illetve logisztikai szolgáltatás nyújtása,

d) az EKOP kormányzati informatikai projektek végrehajtásának felgyorsítása érdekében egyszemélyi felelősség kialakításának biztosítása az európai uniós szabad források felhasználásához szükséges intézkedésekről szóló 1345/2012. (IX. 7.) Korm. határozat rendelkezéseinek megfelelően,

e) az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvény 16. § (1) bekezdés f) pontjában részletezett feladatok ellátása,

f) az információs technológia biztonsági értékelésének közös kritériuma elnevezésű szabványrendszer támogatása,

g) az infokommunikációs infrastruktúra-fejlesztési és -szolgáltatási politika végrehajtása,

h) az infokommunikációs infrastruktúra eszközrendszerének üzemeltetése, fejlesztése,

i) a Nemzeti Elektronikus Információbiztonsági Hatóság szakmai feladatai ellátásának finanszírozása.

(2) Az előirányzat felhasználásának alapjául az (1) bekezdésben meghatározott célok teljesítése érdekében a miniszter a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.-vel mint kedvezményezettel az egyedi döntése alapján közszolgáltatási szerződést, az ágazatban működő szervezetekkel mint kedvezményezettekkel az egyedi döntése alapján támogatási szerződést vagy vállalkozási szerződést, a Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézettel (a továbbiakban: NIIF Intézet), továbbá a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséggel (a továbbiakban: KIFÜ) előirányzat átcsoportosításra vonatkozó megállapodást köt."

7. § Az NFM rendelet 46. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"46. § (1) Az előirányzat forrást biztosít

a) az információs társadalom fejlődését akadályozó tényezők felszámolása és a digitális írástudás szintjének emelése érdekében a közösségi terek működtetésének és fejlesztésének biztosítására,

b) a miniszter felelősségi körébe tartozó, az informatikai, az elektronikus információbiztonsági és információvédelmi ágazatok fejlesztése, ezen ágazatok szabályozása, hatósági felügyelete előkészítésének és feltételeinek biztosítására,

c) az infokommunikációs, az audiovizuális médiát és elektronikus hírközlési ágazatot érintő stratégiai megalapozó, műszaki, gazdasági és jogi elemző tevékenység ellátására,

d) a miniszter felelősségi körébe tartozó informatikai és hírközlési ágazati szakképzési feladatok ellátására,

e) a c) pontban meghatározott stratégiai irányvonalakat követő legjobb gyakorlatok kialakítására, az infokommunikációs ágazatot érintő alkalmazások fejlesztésére, népszerűsítésére és elterjesztésére,

f) a közadatvagyon hasznosításával kapcsolatos feladatok ellátására,

g) a hazai űrkutatással és űriparral kapcsolatos feladatok ellátására, valamint az űrkutatási, űripari nemzetközi és hazai szervezetekben való részvétel tagdíjára,

h) az ágazattal összefüggő speciális szakfordítási, hitelesítési feladatok ellátásának biztosítására, valamint

i) az információs és kommunikációs technológia helyi közösségek számára történő befogadásának erősítését, a lakossági életminőség javítását célzó tájékoztatók, konferenciák, motivációs programok megvalósítására.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott célok teljesítése érdekében a miniszter a NIIF Intézettel, a KIFÜ-vel, a Nemzeti Munkaügyi Hivatallal, valamint az űrkutatási ágazatban működő szervezetekkel mint kedvezményezettel az egyedi döntése alapján támogatási szerződést vagy vállalkozási szerződést köt.

(3) Az előirányzat felhasználására részben a pályázati úton nyertes, vagy a (2) bekezdés szerinti kedvezményezettel kötött támogatási szerződés alapján vissza nem térítendő támogatás formájában a kedvezményezett részére történő kifizetéssel, részben vállalkozási szerződés útján, valamint tagdíj formájában kerül sor. A kedvezményezett részére nyújtott támogatásból előleg folyósítható."

8. § Az NFM rendelet 55. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A támogatási szerződés megkötéséhez vagy támogatói okirat kiadásához szükséges valamennyi feltétel teljesülése esetén a kedvezményezettel a miniszter vagy a miniszter nevében az ÉMI NKft. támogatási szerződést köt vagy támogatói okiratot ad ki."

9. § Az NFM rendelet 56. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"56. § A támogatás folyósítása a támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban meghatározott forrásösszetétel szerinti pénzügyi és időbeli ütemezésben, a készültségi fokkal arányosan és utólagosan, a kedvezményezett által benyújtott számlák és teljesítést igazoló dokumentumok alapján, valamint ezek ellenőrzését követően történik. A teljesítést igazoló dokumentumban a kedvezményezett nyilatkozik arról, hogy a támogatás feltételéül vállalt kötelezettségek a támogatási szerződésnek vagy a támogatói okiratnak megfelelően teljesültek, a forrásokat rendeltetésszerűen és maradéktalanul a támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban meghatározott feladatra használta fel."

10. § Az NFM rendelet 57. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"57. § (1) A támogatási szerződés vagy támogatói okirat módosítására irányuló kérelmet az 55. § szerinti kezelő szervhez kell benyújtani.

(2) A támogatási szerződés vagy támogatói okirat módosítása nem irányulhat a támogatás mértékéhez képest felmerülő többletköltségek támogatásból való finanszírozására.

(3) A kezelő szerv a támogatási szerződés vagy támogatói okirat módosítására irányuló kérelmet megvizsgálja. A kezelő szerv önállóan dönt a támogatási szerződés vagy a támogatói okirat módosításáról, ha

a) a módosítás a projekt adatlaphoz benyújtott bármely dokumentumban, annak adataiban, illetve az abban közölt tényekben bekövetkező valamely változásra irányul;

b) a módosítás kezdeményezésére a kedvezményezettnek fel nem róható körülmény bekövetkezése miatt kerül sor, a (4) bekezdés c) pontjában foglalt eset kivételével;

c) a módosítás kezdeményezésére vis maior következtében kerül sor, a (4) bekezdés c) pontjában foglalt eset kivételével;

d) olyan új tény merül fel, amely a pályázat vagy az egyedi döntés iránti kérelem elbírálásakor nem volt ismert és a támogatást alapjaiban érinti, a (4) bekezdés c) pontjában foglalt eset kivételével;

e) a projekt megvalósítása a támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban meghatározott, tervezett befejezési időponthoz képest előre láthatóan késik, amely esetben a kezelő szerv a befejezés határidejét a pályázati útmutatóban előírt végső befejezési határidőig meghosszabbíthatja;

f) a projekt összköltségében 30%-ot meg nem haladó mértékben változnak a költségek az eredeti támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban rögzítetthez képest.

(4) A kezelő szerv a támogatási szerződés vagy támogatói okirat módosítási kérelmet az erre vonatkozó javaslattal együtt a miniszter részére felterjeszti, ha

a) a projekt támogatása meghaladja a 100 millió forintot;

b) a projekt műszaki tartalmának módosítása esetén az energia megtakarítás értéke várhatóan nem éri el a támogatási szerződésben vagy támogatói okiratban rögzített célérték 80%-át, vagy

c) a módosítás a beruházás finanszírozását érinti, a (3) bekezdés b)-d) pontjában foglalt finanszírozásra vonatkozó esetek kivételével.

(5) A miniszter a támogatási szerződés vagy támogatói okirat módosításról - a kezelő szerv (4) bekezdés szerinti javaslata alapján - 30 napon belül dönt.

(6) Az önrész biztosításának változása nem igényli a támogatási szerződés vagy a támogatói okirat módosítását.

(7) A támogatási szerződés vagy a támogatói okirat eltérő rendelkezése hiányában a támogatási szerződésben vagy a támogatói okiratban meghatározott befejezési határidő annak letelte előtt egyszeri alkalommal legfeljebb 120 nappal meghosszabbítható a kedvezményezett kérelmére. A kérelem benyújtásának határideje a beruházás befejezési határidejének utolsó napját megelőző 30. nap.

(8) A támogatási szerződés vagy a támogatói okirat módosításával kapcsolatos további szabályokat a támogatási szerződésben vagy a támogatói okiratban kell meghatározni."

11. § Az NFM rendelet 78/A. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az előirányzat felhasználása a Kvtv. 1. melléklet XIV. Belügyminisztérium fejezet és a Kvtv. 1. melléklet XV. Nemzetgazdasági Minisztérium fejezet javára történő átcsoportosítással történik."

12. § Az NFM rendelet II. Fejezete a következő 56. alcímmel egészül ki:

"56. Megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testületek támogatása (17-20-38-14, ÁHT: 220361)

78/C. § (1) Az előirányzat a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény által létrehozott békéltető testületek tagjai díjazásának szabályait meghatározó kormányrendelet szerint meghatározott mértékű díj és a békéltető testületek tevékenységével és feladatellátásával összefüggő kiadások fedezetéül szolgál.

(2) Az előirányzat felhasználása kérelemre, egyedi döntés alapján, költségvetési támogatás nyújtásával a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával és területi kamarákkal kötött támogatási szerződéssel történik.

(3) A támogatás terhére támogatási előleg folyósítható.

(4) Támogatási előleg esetén a 7. § szerinti biztosítékot kell kikötni.

(5) A költségvetési támogatás vissza nem térítendő támogatás."

13. § Az NFM rendelet II. Fejezete a következő 57. alcímmel egészül ki:

"57. Fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek támogatása (17-20-38-15, ÁHT: 208349)

78/D. § (1) Az előirányzat forrást biztosít a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek költségvetési támogatásához. A költségvetési támogatás a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek keresetindítási költségeinek fedezésére, a feladataik ellátásának elősegítésére, a fogyasztók oktatására és tájékoztatására használható fel a fogyasztói tudatosság növelése érdekében.

(2) Az előirányzatból a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek - pályázati úton - vissza nem térítendő támogatásban részesülhetnek. A pályázaton a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 2. § e) pontjában meghatározott feltételeknek megfelelő fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek vehetnek részt.

(3) A támogatásra vonatkozó döntés meghozatala a pályázati útmutatóban meghatározott szempontok figyelembevételével történik. A beérkezett pályázatok a rendelkezésre álló keret mértékéig kaphatnak támogatást.

(4) A miniszter által létrehozott tárcaközi bírálati bizottság a pályázatok beérkezésétől számított 60 napon belül tesz döntési javaslatot a beérkezett pályázatok elbírálására.

(5) A tárcaközi bírálati bizottság tagjai a fogyasztóvédelemért felelős miniszter képviselője mellett az egészségügyért felelős miniszter, az élelmiszerlánc-felügyeletért felelős miniszter, a környezetvédelemért felelős miniszter, az oktatásért felelős miniszter, a helyi önkormányzatokért felelős miniszter, a társadalmi és civil kapcsolatokért felelős miniszter és a pénz-, tőke- és biztosítási piac szabályozásáért felelős miniszter egy-egy - az adott feladatkörre tekintettel jelölt - képviselője.

(6) A pályázatok elbírálásáról szóló döntést a miniszter hozza meg. Az előirányzat felhasználása a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesülettel a (10) bekezdés szerinti kezelő szerv által kötött támogatási szerződés alapján történik.

(7) A támogatás terhére támogatási előleg folyósítható.

(8) Támogatási előleg esetén a 7. § szerinti biztosítékot kell kikötni.

(9) A költségvetési támogatás vissza nem térítendő támogatás.

(10) Az előirányzat kezelő szerve a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal."

14. § Az NFM rendelet 82. § a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A)

"a) 22. § (1) bekezdése és az 53. § (2) bekezdés a)-i) pontja az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.),"

(hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.)

15. § Az NFM rendelet 44. § (1) bekezdés d) pontjában az "NFÜ-vel" szövegrész helyébe az "európai uniós forrás terhére" szöveg lép.

16. § Hatályát veszti az NFM rendelet 16. §-a, 32. §-a, 36. § (1) bekezdés m) pontja, 37. §-a, 39. §-a, 43. §-a, 78/A. § (3) bekezdése és 78/B. §-a.

17. § Hatályát veszti az NFM rendelet 7., 17., 21., 23. és 27. alcíme.

18. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Dr. Seszták Miklós s. k.,

nemzeti fejlesztési miniszter