Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

...Bővebben...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Bővebben...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Bővebben...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Bővebben...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Bővebben...

Mínusz jel keresésben

'-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából.                               

...Bővebben...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Bővebben...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Bővebben...

Egy bíró ítéletei

HANGGAL! A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!                    

...Bővebben...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Bővebben...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Bővebben...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni bennük a Jogkódex?

...Bővebben...

5/2015. (I. 29.) Korm. rendelet

a 400 m2-nél nagyobb bruttó alapterületű kereskedelmi építményekre vonatkozó előzetes szakhatósági állásfoglalás kiadása iránti kérelem tartalmi követelményeinek, az eljárásban közreműködő Bizottság működésének egyes szabályairól

A Kormány az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 62. § (1c) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

1. A rendelet hatálya

1. §[1] (1) E rendeletet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Étv.) IV/A. Fejezetében szabályozott, a 400 m2-nél nagyobb bruttó alapterületű kereskedelmi építmények építésének, átalakításának, valamint a 400 m2-t meghaladó bruttó alapterületre való bővítésének építésügyi hatósági engedélyezési eljárásaiban kell alkalmazni.

(2) Nem terjed ki e rendelet hatálya az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásra, ha az építés, átalakítás, bővítés kizárólag a hulladékról szóló törvény szerinti kötelező visszaváltási díjas rendszerbe tartozó, kormányrendeletben meghatározott termékek visszaváltását biztosító automata visszaváltó berendezés elhelyezését, üzemeltetését biztosítja.

2. A kérelem benyújtása

2. § (1)[2] Az építésügyi hatóság az Étv. 57/C. § (1) bekezdésében foglalt esetben szakkérdés vizsgálata céljából megkeresi a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal vezetőjét (a továbbiakban: Kormányhivatal).

(2)[3]

(3)[4] Az Étv. 57/C. § (1) bekezdésében foglalt építésügyi hatósági eljárás megindításához benyújtott kérelem szakkérdés vizsgálatához szükséges adattartalmat az 1. melléklet tartalmazza. Az 5000 m2-nél nagyobb alapterületű kereskedelmi építménnyel kapcsolatos hatástanulmányt a 2. mellékletben foglalt adattartalommal kell csatolni.

3. A szakkérdés vizsgálatának különös szabályai[5]

3. § (1) A Kormányhivatal a szakkérdésben tett nyilatkozatot akkor adja meg, ha a kereskedelmi építménynek a létesítés helye szerinti településre és annak vonzáskörzetére gyakorolt[6]

a) környezeti,

b) infrastrukturális,

c) településrendezési, valamint

d) településfejlesztési

közvetlen és közvetett hatása összességében kedvező.

(2) A Kormányhivatal az (1) bekezdés szerinti követelményeknek való megfelelést az Étv. 57/D. §-ban meghatározott Bizottság (a továbbiakban: Bizottság) véleményének mérlegelésével állapítja meg.

(3)[7] Az építésügyi hatóság az eljárás megindulását követő 5 napon belül a kérelem és mellékletei megküldésével az építésügyi hatósági engedélyezési eljárást támogató elektronikus dokumentációs rendszeren (a továbbiakban: ÉTDR) keresztül megkeresi a Kormányhivatal vezetőjét a szakkérdés elbírálására irányuló nyilatkozat kiadása iránt.

(4)[8] A Kormányhivatal a szakkérdésben 60 napon belül nyilatkozik, figyelemmel az Étv. 57/C. § (2) bekezdésében foglaltakra.

(5)[9] Ha a szakkérdés vizsgálata során a tényállás tisztázása azt szükségessé teszi, vagy a Bizottságnak a véleménye kialakításához kiegészítő adatok és információk szükségesek, a kérelmezőt közvetlenül a Kormányhivatal hívja fel nyilatkozattételre, irat benyújtására vagy a kiegészítő adatok és információk megküldésére. A Kormányhivatal a felhívásában tájékoztatást ad az ügyfél mulasztásának következményéről.

(6)[10] A Kormányhivatal a kapcsolatot az ügyféllel az ÉTDR-ren kívül, de elektronikus ügyintézés keretében tartja. A Kormányhivatal nyilatkozatát az ÉTDR-be tölti fel, az eljárása során keletkezett minden egyéb irattal együtt.

(7)[11] A Kormányhivatal nyilatkozatának a tényállásra, a bizonyítékokra, a mérlegelés és a döntés indokaira, valamint az azt megalapozó jogszabályhelyek megjelölésére is kiterjedő indokolást kell tartalmaznia.

(8)[12] A Kormányhivatal és a Bizottság eljárásával kapcsolatos iratbetekintésre a szakkérdés elbírálására irányuló nyilatkozat ÉTDR-be feltöltését megelőzően a Kormányhivatalnál kerülhet sor.

4. A Bizottság

4. § (1) A Bizottság tagját a kijelölő miniszter bármikor indokolás nélkül visszahívhatja azzal, hogy a kijelölő miniszter a Bizottság működőképessége érdekében haladéktalanul gondoskodik az új tag kijelöléséről.

(2)[13] A Bizottság működési rendjét maga határozza meg.

(3) A Bizottság egyszerű többséggel alakítja ki véleményét. Szavazategyenlőség esetén az elnök szavazata dönt. A Bizottság a Kormányhivatalnak az Étv. 57/C. § (2) bekezdése alapján meghatározott határidő lejártát megelőzően legalább 15 nappal megküldi véleményét.

5. § (1) A Bizottság a fenntartható fejlődés követelményeinek való megfelelésről a véleményét a tervezett kereskedelmi építménynek az épített és természeti környezetre, a környező településekre gyakorolt közvetlen és közvetett környezetterhelő hatása, az érintett lakosság életkörülményeire, valamint az emberi egészségre gyakorolt közvetlen és közvetett hatása alapján, a 3. melléklet szerinti szempontrendszer alapján alakítja ki.

(2) A Bizottság véleményét indokolni köteles.

(3) A Bizottság a 3. melléklet szerinti szempontrendszer alapján meghozott véleménye kialakítása során az egyes szempontokat külön-külön és összességében is értékeli.

6. § Ez a rendelet 2015. február 1-jén lép hatályba.

7. § E rendelet a belső piaci szolgáltatásról szóló az Európai Parlament és a Tanács 2006/123/EK irányelvnek való megfelelést szolgálja.

8. §[14] E rendeletnek a kiterjesztett gyártói felelősségi rendszerrel, valamint a kötelező visszaváltási díjas rendszerrel összefüggő egyes kormányrendeletek módosításáról szóló 674/2023. (XII. 29.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: MódR.) megállapított 1. §-át a MódR. hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokban is alkalmazni kell.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet az 5/2015. (I. 29.) Korm. rendelethez

A szakkérdés vizsgálatához szükséges kérelem adattartalma[15]

1. A kérelmező

a) neve, címe;

b) cégjegyzékszáma, vagy vállalkozói száma;

c) eddigi beruházásai.

d) vagy képviselőjének elektronikus elérhetősége.[16]

2. Az építeni, átalakítani, vagy bővíteni kívánt kereskedelmi építmény

a) alapterülete m2-ben;

b) címe, helyrajzi száma;

c) célja (üzlet, bevásárlóközpont, egyéb) és szükségessége;

d) tervezett profilja (fő árucsoportonként);

e) az építmény egyéb funkciója a kereskedelmi építményen kívül;

f) kereskedelmi vonzáskörzete (települések felsorolása, lakosságszám);

g) bővítés vagy átalakítás esetén eddigi funkciója;

h) tervezett átadási ideje;

i) közösségi közlekedési elérhetőségei;

j) önálló kerékpárforgalmi létesítményei;

k) hőveszteség tényezője;

l) megújuló energiaforrás igénybevétele, módja, mértéke, felhasználása;

m) barna-, illetve zöldmezős beruházással érintett területek mértéke;

n) a terület teherbíró képességének, terhelhetőségének vizsgálata;

o) a kereskedelmi építmény környezetre, természetre, tájra gyakorolt hatásának bemutatása;

p) a kereskedelmi építmény által érintett védett természeti területek, Natura 2000 területek, ökológiai hálózat vagy tájképvédelmi szempontból kiemelten kezelendő terület;

q) tájba illesztést igazoló látványterv a meglévő és a tervezett állapot bemutatásával;

r) funkciójának figyelembe vételével foglalkoztatni tervezett munkaerő jellemzői;

s) a működése során keletkező hulladék várható mértéke és annak kezelése.

3. Nyilatkozat arról, hogy szükség van-e az 5000 m2-nél nagyobb alapterületű kereskedelmi építménnyel kapcsolatos hatástanulmányra.

4. Csatolandó dokumentumok a kereskedelmi építményre vonatkozóan:

a) a létesítendő építménnyel kapcsolatban kapott engedélyek (ha van ilyen) másolata;

b) a tervezett beruházással kapcsolatban benyújtott és kezdeményezett kérelmek másolata;

c) a kereskedelmi építmény közlekedési kapcsolatai által érintett állami és önkormányzati tulajdonú területekkel kapcsolatos közútkezelői, tulajdonosi és vagyonkezelői hozzájárulások.

5. Közlekedési hatásvizsgálat az alábbi elemekre kiterjedően:

a)[17]

b) a kereskedelmi építmény üzemeltetése által várható térségi forgalomnövekedés (különös tekintettel a nehéz tehergépjármű forgalomra) modellezése, hatáselemzés;

c) a megnövekedett forgalomból eredő környezeti hatások bemutatása, a szükséges zaj-, rezgés és levegőszennyezés elleni intézkedések bemutatása;

d) a kereskedelmi építmény megközelíthetősége közösségi közlekedéssel, az ehhez szükséges megállóhelyek kialakításának tervei;

e) a kereskedelmi építmény gyalogos és kerékpáros megközelíthetőségének vizsgálata, járdák, kerékpárutak, kerékpártárolók kialakításának tervei;

f)[18]

g)[19]

h)[20]

i)[21]

6. Az Étv. 57/C. § (1) bekezdése szerinti kérelem részletes indokolása.

7. Nyilatkozat arról, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

8. Kötelezettségvállalási nyilatkozat arról, hogy a kérelmező az építés és a létesítmény kereskedelmi célú hasznosítása során gondoskodik a kérelemben foglaltak érvényre juttatásáról.

9. Cégszerű aláírás és dátum.

2. melléklet az 5/2015. (I. 29.) Korm. rendelethez

Az 5000 m2 alapterületet meghaladó kereskedelmi építmények kérelméhez kapcsolódó hatástanulmány tartalmi elemei

1. a kereskedelmi építmény tervezett profilja főbb árucsoportok szerint;

2. a kereskedelmi építmény alapterületének megoszlása rendeltetés szerint;

3. a tervezett kereskedelmi üzletek, szolgáltatók száma;

4. a kereskedelmi vonzáskörzet (közvetlen és közvetett) meghatározása, fejlesztési potenciálok;

5. a vonzáskörzet demográfiai mutatói;

6. munkanélküliségi mutatók a vonzáskörzetben;

7. a várhatóan foglalkoztatottak száma, egyéb sajátosságai (részmunkaidős foglalkoztatás, megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása, roma nemzetiségűek foglalkoztatása);

8. az építmény tervezett kiskereskedelmi forgalma;

9. az építmény napi látogatottsági mutatói;

10. a szelektív hulladékgyűjtés, válogatás, feldolgozás módja;

11. összefoglalás a tervezett beruházás vidékfejlesztési, környezetvédelmi hatásairól, amelyet a kereskedelmi építménnyel szemben elvár a befektető;

12. a kereskedelmi építményt védett természeti területen, Natura 2000 területen tervezik-e;

13. a megnövekedett járműforgalom hatása a lakosságot érintő közlekedési eredetű zajterhelésre.

14. a kereskedelmi építmény közlekedési kapcsolataira vonatkozó műszaki tervek, a tervezett kapcsolatok forgalmi méretezése, közúti biztonsági hatásvizsgálat és közúti biztonsági audit;[22]

15. a közlekedési hatásvizsgálatnak ki kell térnie a kereskedelmi építmény közlekedési kapcsolatainak megvalósításához tartozó értékelemzés bemutatására és részletes költség-haszon elemzésre;[23]

16. a közlekedési hatásvizsgálatnak ki kell terjednie a kereskedelmi építmény működésével kapcsolatos közúti forgalomból származó, a közutak műszaki állapotára, a közlekedésre gyakorolt hatására, és annak függvényében a közutak felújítására, illetve fejlesztésére;[24]

17. a közlekedési hatásvizsgálatnak ki kell terjednie arra, hogy hogyan biztosítják a biztonságos gyalogos és a kerékpáros megközelíthetőséget, továbbá a környezetkímélő közösségi közlekedési eszközzel történő megközelítést;[25]

18. a közlekedési kapcsolatok által érintett állami és önkormányzati tulajdonú területeken megvalósítandó közvilágítás kiépítésére vonatkozó tervek, illetve a közvilágítás üzemeltetésére vonatkozó kötelezettségvállalási nyilatkozat.[26]

3. melléklet az 5/2015. (I. 29.) Korm. rendelethez

A Bizottság által vizsgált és értékelt szempontrendszer elemei

a) a település és vonzáskörzete meglévő kereskedelmi építményeinek összessége figyelembe vételével a tervezett kereskedelmi építmény elhelyezésének indokolása a 3. § (1) bekezdésére figyelemmel,

b) a kereskedelmi építmény szükségességének indokolása társadalmi, fogyasztói, természeti erőforrás felhasználási, kereskedelmi stb. szempontok szerint,

c) a kereskedelmi építmény, rendeltetés energetikai megoldásai és energiaigénye, felhasználása, energiaforrása és mindezt befolyásoló műszaki-technológiai megoldás,

d) az építmény és a várható forgalom becsült károsanyag-kibocsátása,

e) a tervben zöldmezős és barnamezős beruházással érintett területek térmértéke, termőföld vagy erdő művelésből való kivonásának szükségessége és térmértéke, új beépítésre szánt terület kijelölésének szükségessége és a terület térmértéke,

f) a terület teherbíró képességének, terhelhetőségének vizsgálata (beleértve az érintett környezeti és természeti elemek és rendszerek terhelhetőségét, megújulási képességét, szennyezésmegkötő- és pufferkapacitását),

g) a kereskedelmi tevékenység folytatásához szükséges beszállítói kör által megvalósított környezetterhelés,

h) épület-energetikai szempontok (pl. az épület energiaigénye, a használt energia "típusa"),

i) a közlekedési hatóság által a hatályos szabályozás alapján vizsgáltakon túli közlekedésrendezési összefüggések,

j) közép- és hosszú távú célok a további építési tevékenységekre vonatkozóan (esetleges későbbi bővítés, modernizálás),

k) település- és területrendezési szempontok (pl. az épület teljes életciklusa, az érintett ingatlan 1 km-es körzetének aktuális területhasználata és a területtel kapcsolatos várható településszerkezeti változások bemutatása, az érintett és a szomszédos települések térségi szerkezeti tervben érintett kivágatának bemutatása stb.),

l) a kereskedelmi építmény környezetre, természetre, gyakorolt hatása, különösen

la) védett természeti területek, Natura 2000 területek, természeti területek, érzékeny természeti területek, az ökológiai hálózat koherenciájára gyakorolt hatás mértéke,

lb) ha a létesítmény Natura 2000 területre hatással lehet, a hatások előzetes becslése a terület kijelölésének alapjául szolgáló fajokra és élőhelytípusokra gyakorolt hatások figyelembevételével,

m) a bekövetkező környezeti állapotváltozások jellemzése az érintett környezeti elemek és rendszerek szerint, különösen az alábbi tényezők figyelembevételével:

ma) a hatás erőssége, tartóssága, visszafordíthatósága, térbeli kiterjedése és időbeli eloszlása, kedvező vagy kedvezőtlen mivolta,

mb) a hatás hozzáadódhat-e más tevékenységek hatásaihoz,

mc) az érintett környezeti elem vagy rendszer védettsége, környezet-, természet- vagy tájvédelmi funkcióinak megváltozása,

md) településrendezési szempontok (pl. az épület teljes életciklusa, az érintett ingatlan 1 km-es körzetének aktuális területhasználata és a területtel kapcsolatos várható településszerkezeti változások bemutatása),

me) a településkarakter megváltozása,

mf) a telepítés (a környezetbe illeszkedés, a beépítés vagy az építészeti jellegzetesség és látvány, a helyi jelleg védelme) településképbe való illesztése, a helyi építészeti érték védelmének érvényre juttatása, azokra gyakorolt hatása,

mg) a település, a régió fejlesztési koncepciójához, stratégiai programjához a megvalósítani kívánt építmény általi illeszkedése (a kereskedelmi tevékenységgel történő jövőbeli esetleges felhagyás esetén az épület további hasznosítására vonatkozó tervek, az építmény környékének rehabilitációjára vonatkozó elképzelések),

mh) az építmény és a kapcsolódó tevékenységek, fejlesztések (pl. közlekedési rendszer) hatása a tájra (tájkép, tájjelleg, tájhasználat, tájszerkezet megváltozása, egyedi tájértékek érintettsége, tájba illeszkedést igazoló látványterv a meglévő és a tervezett állapot ábrázolásával),

mi) a veszélyeztetett vagy várhatóan károsodó, megsemmisülő természeti és épített környezet értékeinek ritkasága, pótolhatósága,

mj) a veszélyeztetett vagy várhatóan károsodó, megsemmisülő természeti erőforrások pótolhatósága, a kereskedelmi építmény vidékfejlesztésre gyakorolt hatása,

n) a kereskedelmi építménynek a település és vonzáskörzete meglévő kereskedelmi építményei összességének figyelembe vételével a környezetre és vidékfejlesztésre, valamint a lakosság életkörülményeire, illetve a fogyasztók védelmére gyakorolt hatása,

o) a kereskedelmi építmény vidékfejlesztésre gyakorolt hatása,

p) a kereskedelmi építmény településén és vonzáskörzetében meglévő kereskedelmi építmények, piacok környezetre és vidékfejlesztésre, valamint a lakosság életkörülményeire, a fogyasztók védelmére, továbbá a kérelemben szereplő kereskedelmi építményre gyakorolt fenntarthatósági hatása,

q) a telepítés (a környezetbe illeszkedés, a beépítés vagy az építészeti jellegzetesség és látvány, a helyi jelleg védelme) településképbe való illesztése, a helyi építészeti érték védelmének érvényre juttatása, azokra gyakorolt hatása,

r) a kereskedelmi építménnyel megvalósuló foglalkoztatottság, ezen belül a helyi lakosság foglalkoztatása, illetve szociális szempontok (munkanélküliek, hátrányos helyzetben lévők stb. foglalkoztatása),

s) településképi szempontok (amennyiben a településképi véleményezésre a polgármesterek bizottságba történő bevonásával sor kerül), a tervezett építmény arculati elemei,

t) az épületen belül a kereskedelmi funkción túl megvalósuló más funkciók hatása a település, régió életére.

Lábjegyzetek:

[1] Megállapította a 674/2023. (XII. 29.) Korm. rendelet 6. §-a. Hatályos 2024.01.01.

[2] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 203. §-a. Hatályos 2023.01.01.

[3] Hatályon kívül helyezte a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (5) bekezdés a) pontja. Hatálytalan 2020.07.02.

[4] Módosította a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (4) bekezdés b) pontja. Hatályos 2020.07.02.

[5] Az alcím címét módosította a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (4) bekezdés c) pontja. Hatályos 2020.07.02.

[6] A nyitó szövegrészt módosította a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (4) bekezdés d) pontja. Hatályos 2020.07.02.

[7] Beiktatta a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdése. Hatályos 2020.07.02.

[8] Beiktatta a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdése. Hatályos 2020.07.02.

[9] Beiktatta a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdése. Hatályos 2020.07.02.

[10] Beiktatta a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdése. Hatályos 2020.07.02.

[11] Beiktatta a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdése. Hatályos 2020.07.02.

[12] Beiktatta a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdése. Hatályos 2020.07.02.

[13] Módosította a 616/2022. (XII. 29.) Korm. rendelet 204. §-a. Hatályos 2022.12.30.

[14] Beiktatta a 674/2023. (XII. 29.) Korm. rendelet 7. §-a. Hatályos 2024.01.01.

[15] A melléklet címét módosította a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (4) bekezdés e) pontja. Hatályos 2020.07.02.

[16] Beiktatta a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (2) bekezdése (lásd 1. melléklet). Hatályos 2020.07.02.

[17] Hatályon kívül helyezte a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (5) bekezdés b) pontja. Hatálytalan 2020.07.02.

[18] Hatályon kívül helyezte a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (5) bekezdés b) pontja. Hatálytalan 2020.07.02.

[19] Hatályon kívül helyezte a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (5) bekezdés b) pontja. Hatálytalan 2020.07.02.

[20] Hatályon kívül helyezte a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (5) bekezdés b) pontja. Hatálytalan 2020.07.02.

[21] Hatályon kívül helyezte a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (5) bekezdés b) pontja. Hatálytalan 2020.07.02.

[22] Beiktatta a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (3) bekezdése (lásd 2. melléklet). Hatályos 2020.07.02.

[23] Beiktatta a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (3) bekezdése (lásd 2. melléklet). Hatályos 2020.07.02.

[24] Beiktatta a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (3) bekezdése (lásd 2. melléklet). Hatályos 2020.07.02.

[25] Beiktatta a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (3) bekezdése (lásd 2. melléklet). Hatályos 2020.07.02.

[26] Beiktatta a 315/2020. (VII. 1.) Korm. rendelet 6. § (3) bekezdése (lásd 2. melléklet). Hatályos 2020.07.02.

Tartalomjegyzék