206/2019. (VIII. 23.) Korm. rendelet

egyes sport és kulturális tárgyú kormányrendeletek módosításáról

A Kormány

a sportról szóló 2004. évi I. törvény 79. § (1) bekezdés b) pont bd) alpontjában kapott felhatalmazás alapján,

a 2. alcím és a 2. melléklet tekintetében a sportról szóló 2004. évi I. törvény 79. § (1) bekezdés b) pont bf) alpontjában kapott felhatalmazás alapján,

a 3. alcím és a 3. melléklet tekintetében a sportról szóló 2004. évi I. törvény 79. § (1) bekezdés b) pont bj) alpontjában kapott felhatalmazás alapján,

a 4. alcím és a 4. melléklet tekintetében a sportról szóló 2004. évi I. törvény 79. § (1) bekezdés b) pont bn) alpontjában kapott felhatalmazás alapján,

az 5. alcím és az 5. melléklet tekintetében az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 139. § b) pontjában kapott felhatalmazás alapján,

a 6. alcím tekintetében a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény 37. § (1b) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,

az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Az olimpiai központokról szóló 38/2004. (III. 12.) Korm. rendelet módosítása

1. § Az olimpiai központokról szóló 38/2004. (III. 12.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R1.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § Az 1. mellékletben meghatározott ingatlanok minősülnek olimpiai központnak a következő megnevezéssel:

a) a Budapesti Olimpiai Központ (hivatalos rövidítése: BOK),

b) az Északnyugat-magyarországi Általános Olimpiai Központ (hivatalos rövidítése: ÉMÁOK),

c) a Balatoni Általános Olimpiai Központ (hivatalos rövidítése: BÁOK),

d) a Nemzeti Úszó és Vízilabda Olimpiai Központ (hivatalos rövidítése: NUVOK),

e) a Szegedi Nemzeti Kajak-Kenu és Evezős Olimpiai Központ (hivatalos rövidítése: SZOK),

f) a Közép-magyarországi Általános Olimpiai Központ (hivatalos rövidítése: KMÁOK)."

2. § Az R1. az 1. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki.

2. A sport területén képesítéshez kötött tevékenységek gyakorlásához szükséges képesítések jegyzékéről szóló 157/2004. (V. 18.) Korm. rendelet módosítása

3. § A sport területén képesítéshez kötött tevékenységek gyakorlásához szükséges képesítések jegyzékéről szóló 157/2004. (V. 18.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R2.) a következő 6. §-sal egészül ki:

"6. § E rendelet a szakmai képzések elismeréséről szóló 2005/36/EK irányelv 49b. cikke alapján a síoktatók közös képzési vizsgája létrehozásáról szóló, 2019. március 14-i (EU) 2019/907 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg."

4. § Az R2. 1. számú melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

3. Az egyes kimagasló sporteredmények állami jutalmáról szóló 200/2013. (VI. 13.) Korm. rendelet módosítása

5. § Az egyes kimagasló sporteredmények állami jutalmáról szóló 200/2013. (VI. 13.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R3.) a következő 9. §-sal egészül ki:

"9. § E rendeletnek az egyes sport és kulturális tárgyú kormányrendeletek módosításáról szóló 206/2019. (VIII. 23.) Korm. rendelettel módosított 4. melléklet 28. sorát a 2019. évi Junior Torna Világbajnokság esetében is alkalmazni kell."

6. § Az R3. 4. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

4. Az állami sport célú támogatások felhasználásáról és elosztásáról szóló 474/2016. (XII. 27.) Korm. rendelet módosítása

7. § Az állami sport célú támogatások felhasználásáról és elosztásáról szóló 474/2016. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R4.) 17. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) Támogatási szerződés ötmilliárd forintot el nem érő összegű költségvetési támogatás esetén is köthető."

8. § (1) Az R4. 18. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A 17. § (1) bekezdés 1., 2., 4. és 5. pontjában meghatározott dokumentumokat - a szervezet képviselője aláírási címpéldányának, valamint a fizetési számlákra vonatkozó nyilatkozat kivételével - nem kell benyújtani, ha a kedvezményezett

a) a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv,

b) az államháztartás központi alrendszerébe sorolt és nem a miniszter irányítása alá tartozó központi költségvetési szerv,

c) olyan gazdasági társaság, amelynek vonatkozásában a miniszter jogszabály vagy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zártkörűen működő Részvénytársasággal kötött szerződés alapján tulajdonosi jogokat gyakorol és a miniszter a támogató,

d) olyan közalapítvány, alapítvány, amely tekintetében a miniszter alapítói jogokat gyakorol és a miniszter a támogató,

e) helyi önkormányzat, nemzetiségi önkormányzat, jogi személyiségű társulás, térségi fejlesztési tanács."

(2) Az R4. 18. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:

"(1a) Ha a kedvezményezett képviseletére jogosult személy közjegyző által hitelesített aláírási címpéldánya vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás mintája egy korábbi támogatási jogviszonyból eredően a támogató rendelkezésére áll, és a képviselő személye nem változott, a támogató e korábban benyújtott aláírási címpéldányról, aláírás mintáról készített egyszerű másolatot csatolhat az ügyirathoz."

(3) Az R4. 18. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) Támogatói okirattal történő támogatásnyújtáskor a miniszter a támogatói okiratot a 17. § (1) bekezdés 11-15. pontja szerinti dokumentumok hiányában is kiadhatja. Ha a 17. § (1) bekezdés 11-15. pontja szerinti dokumentumok a támogatói okirat kiadását követő tizenöt napon belül nem kerülnek benyújtásra, akkor a támogató a támogatói okiratot visszavonja."

9. § Az R4. 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) A költségvetési támogatás felhasználásáról történő beszámolót a támogató által előírt formában kell benyújtani. A költségvetési támogatás felhasználását igazoló összesített elszámolási táblázatot és a szöveges szakmai beszámolót papír alapon eredetiben kell benyújtani, és a támogatási szerződésben a támogató részéről megjelölt kapcsolattartó személy részére elektronikus úton is mellékelni kell szerkeszthető változatban."

10. § Az R4. 23. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Ha a költségvetési támogatás végső felhasználója nem a kedvezményezett, a kedvezményezett köteles a költségvetési támogatásról a költségvetési támogatás végső felhasználóját az összesített elszámolási táblázat szerint elszámoltatni, és a kedvezményezett és a támogatás végső felhasználója közötti, a támogatás felhasználására vonatkozó szerződés, valamint annak lezárását vagy megszűnését igazoló okirat kedvezményezett által hitelesített másolatát a támogatónak átadni a támogató által előírt formában benyújtott elszámolással egyidejűleg. A kedvezményezett köteles továbbá csatolni a támogatás végső felhasználójától egy nyilatkozatot, miszerint a kedvezményezett a fizetési kötelezettségének eleget tett."

11. § Az R4. 24. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A beszámoló benyújtására előírt határidőt

a) a támogatott tevékenység három hónapon belüli megvalósítása, valamint az egymillió forintot meg nem haladó összegű költségvetési támogatás esetén a költségvetési támogatás felhasználásának véghatáridejét követő harminc napon belüli időpontra,

b) az a) pontban meghatározott esetek kivételével a támogatott tevékenység megvalósításával kapcsolatos pénzügyi teljesítés utolsó napját követő hatvan napon belüli időpontra

kell a támogatási szerződésben meghatározni."

12. § Az R4. 25. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Ha a költségvetési támogatás végső felhasználója az (1) bekezdés szerinti hiánypótlási határidőt elmulasztja, vagy a hiánypótlást második alkalommal is hibásan vagy hiányosan teljesíti, a beszámoló vagy annak érintett része nem fogadható el. A hiánypótlás eredménytelenségét követően a kedvezményezett érvényesítheti a beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazást."

13. § Az R4. 26. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:

"(5) Ha a támogató a (3) bekezdés szerinti ellenőrzés eredményeként azt állapítja meg, hogy a kedvezményezett a költségvetési támogatás felhasználása során a közbeszerzésekre vonatkozó jogszabályok megsértésével járt el, de a támogatás összegét a támogatási szerződés szerinti célra használta fel, és a támogatás összegével a támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően elszámol, a támogató a támogatási összeg közbeszerzést érintő részösszege legfeljebb 15%-ának ügyleti kamattal történő visszafizetését írhatja elő. Az ügyleti kamat számításának kezdő időpontja a költségvetési támogatás folyósításának napja.

(6) Az (5) bekezdés szerinti visszafizetendő támogatási összeg meghatározásánál a támogató figyelembe veszi

a) a szerződésszegés súlyát,

b) a szükséges közbeszerzés tárgyát és értékét,

c) a szerződésszegés esetleges ismételt tanúsítását és

d) a szerződésszegés nyilvánvalóan szándékos voltát."

14. § Az R4. 30. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Az országos sportági szakszövetség vagy a fogyatékosok országos sportszövetsége részére edzőtábor tartása és sportszakmai felkészülés céljából nyújtott szakmai támogatás olimpiai központokban történő igénybevételére közvetlenül a Nemzeti Sportközpontokon keresztül kerülhet sor, amelynek során az országos sportági szakszövetség vagy a fogyatékosok országos sportszövetsége erre irányuló jogosultságának helyszínéről és időtartamáról a miniszter dönt."

15. § Az R4. a következő 54. §-sal egészül ki:

"54. § E rendeletnek az egyes sport és kulturális tárgyú kormányrendeletek módosításáról szóló 206/2019. (VIII. 23.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr2.) megállapított 17. § (1a) bekezdését, 18. § (5) bekezdését, 25. § (2) bekezdését, 26. § (5) és (6) bekezdését, valamint 30. § (4) bekezdését és módosított 4. mellékletét a Módr2. hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell."

16. § Az R4. 4. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.

17. § Az R4.

a) 17. § (1) bekezdés 1., 3., 4. és 6. pontjában a "bankszámlaszámát" szövegrész helyébe a "fizetési számlaszámát" szöveg,

b) 19. §-ban a "bankszámla" szövegrész helyébe a "fizetési számla" szöveg,

c) 44. § (4) bekezdés c) pontjában a "bankszámlával" szövegrész helyébe a "fizetési számlával" szöveg

lép.

18. § (1) Hatályát veszti az R4. 20. § (5) bekezdése.

(2) Hatályát veszti az R4. 2. melléklete és 3. melléklete.

5. Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet módosítása

19. § Az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R5.) 1. melléklete az 5. melléklet szerint módosul.

6. A kulturális értéket műfaja alapján létrehozó filmalkotások körébe nem tartozó filmalkotások meghatározásáról szóló 122/2019. (V. 27.) Korm. rendelet módosítása

20. § A kulturális értéket műfaja alapján létrehozó filmalkotások körébe nem tartozó filmalkotások meghatározásáról szóló 122/2019. (V. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R6.) 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"1. § (1) Nem minősül a mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény (a továbbiakban: Mktv.) 2. § 28. pontjában meghatározott kulturális értéket műfaja alapján létrehozó filmalkotásnak és az Mktv. 12. § (8) bekezdése alapján nem támogatható az alábbi, egyéb televíziós műsorszámnak minősülő filmalkotás:

a) sorozatjellegű, televíziós bemutatásra készült alkotás, amely valós szereplők és események elsődlegesen szórakoztató célú nyomon követésén alapul (valóságshow),

b) a szereplők improvizációs képességeinek bemutatására alapozó improvizációs műsorszám vagy sorozat,

c) részben fikciós film vagy filmsorozat, amely a szereplők természetes élethelyzeteit a jelenetek előre meghatározott dramaturgiájával, írásba foglalt és rögtönzött párbeszédekkel mutatja be (scripted reality).

(2) A 2/A. § szerint történő elbírálás eredményétől függően nem minősül az Mktv. 2. § 28. pontjában meghatározott kulturális értéket műfaja alapján létrehozó filmalkotásnak, és az Mktv. 12. § (8) bekezdése alapján nem támogatható egyéb televíziós műsorszámnak minősülő filmalkotásként a fikciós filmsorozat, amely heti többszöri televíziós bemutatásra készült, és több mint húsz epizódból áll, az egyes részek lezáratlan dramaturgiájából adódóan végtelenül folytatható."

21. § Az R6. a következő 2/A. §-sal egészül ki:

"2/A. §(1)Az 1. § (2) bekezdésében meghatározott egyéb televíziós műsorszámnak minősülő filmalkotásra vonatkozó

a) közvetlen támogatás esetén a támogató a pályázatot vagy az egyedi támogatási kérelmet véleményezés céljából,

b) közvetett támogatás esetén a mozgóképszakmai hatóság a támogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelmet szakhatósági állásfoglalás megadása céljából

- annak megállapítása érdekében, hogy kulturális értéket műfaja alapján létrehozó filmalkotás-e - meg kell küldeni a Nemzeti Kommunikációs Hivatal részére.

(2) Közvetlen támogatás esetén a támogatónak a pályázatot vagy az egyedi támogatási kérelmet az (1) bekezdés a) pontja szerinti vélemény figyelembevételével kell elbírálni.

(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti esetben előzetes szakhatósági állásfoglalásnak nincs helye."

22. § Az R6. a következő 5. §-sal egészül ki:

"5. § E rendeletnek az egyes sport és kulturális tárgyú kormányrendeletek módosításáról 206/2019. (VIII. 23.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Mód. r.) megállapított 1. §-át, 2. §-át és 2/A. §-át a Mód. r. hatálybalépésekor folyamatban lévő, a támogatási jogosultság megállapítására irányuló eljárásokban is alkalmazni kell."

23. § Az R6. 2. § nyitó szövegrészében az "A kulturális" szövegrész helyébe az "Az 1. § (1) bekezdése szerint kulturális" szöveg lép.

7. Záró rendelkezések

24. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

25. § E rendelet 4. §-a és 2. melléklete a szakmai képzések elismeréséről szóló 2005/36/EK irányelv 49b. cikke alapján a síoktatók közös képzési vizsgája létrehozásáról szóló, 2019. március 14-i (EU) 2019/907 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 206/2019. (VIII. 23.) Korm. rendelethez

"1. melléklet a 38/2004. (III. 12.) Korm. rendelethez

Olimpiai központnak minősülő ingatlanok és ezek megjelölése

AB
1.Olimpiai központ megjelöléseOlimpiai központnak minősülő ingatlanok
2.Budapesti Olimpiai Központ (BOK)Puskás Ferenc Stadion és létesítményei:
Körcsarnok
Millenáris Velodrom
Gyakorló Jégcsarnok
Kisstadion
BOK Sportcsarnok
Gerevich Aladár Nemzeti Sportcsarnok
Fehér úti Sporttelep
3.Északnyugat-magyarországi Általános Olimpiai
Központ (ÉMÁOK)
Tatai Edzőtábor
4.Balatoni Általános Olimpiai Központ (BÁOK)Balaton Uszoda
Révfülöpi Vitorláskikötő
5.Nemzeti Úszó és Vízilabda Olimpiai Központ
(NUVOK)
Kőér utcai Sportuszoda
Hajós Alfréd Sportuszoda
Széchy Tamás Sportuszoda
Császár-Komjádi Sportuszoda
Duna Aréna
Tüskecsarnok és Tüske Uszoda
6.Szegedi Nemzeti Kajak-Kenu és Evezős Olimpiai
Központ (SZOK)
Maty-éri Evezőspálya
7.Közép-magyarországi Általános Olimpiai Központ
(KMÁOK)
Dunavarsányi Edzőtábor
Ráckevei Vízisporttelep

"

2. melléklet a 206/2019. (VIII. 23.) Korm. rendelethez

Az R2. 1. számú mellékletében foglalt táblázat a következő 21. sorral egészül ki:

(TevékenységKépesítés/szakképzettség megnevezése)
"
21. teljesen önállóan biztonságos síoktatási
foglalkozások tartása havas, hegyvidéki környezetben
(kivéve az olyan területeket, ahol hegymászási
technikák szükségesek)
sportoktató (sí sportágban) (a), sportedző
(sí sportágban) (k), közös képzési vizsga (CTT) (a),
szakedző (sí) (f), okleveles szakedző (sí) (f)
"

3. melléklet a 206/2019. (VIII. 23.) Korm. rendelethez

1. Az R3. 4. mellékletében foglalt táblázat 4. sora helyébe a következő sor lép:

[ABCD
1.SportágEredményességi támogatásra jogosult
utánpótlás korosztály Európa-bajnokság esetén
(szövegesen és életkorral, pl. junior U20)
Eredményességi támogatásra jogosult utánpótlás
korosztály Világbajnokság esetén (szövegesen és
életkorral, pl. junior U20)
Egyéb specifikumok
(súlycsoportok, versenytávok)]
"
4.BirkózásU23U23az eredményre jogosító sportesemény nemzetközi
szövetsége általi versenykiírásban meghatározott
súlycsoportok
"

2. Az R3. 4. mellékletében foglalt táblázat 7. sora helyébe a következő sor lép:

[ABCD
1.SportágEredményességi támogatásra jogosult
utánpótlás korosztály Európa-bajnokság esetén
(szövegesen és életkorral, pl. junior U20)
Eredményességi támogatásra jogosult utánpótlás
korosztály Világbajnokság esetén (szövegesen és
életkorral, pl. junior U20)
Egyéb specifikumok
(súlycsoportok, versenytávok)]
"
7.EvezésU23U23
"

3. Az R3. 4. mellékletében foglalt táblázat 28. sora helyébe a következő sor lép:

[ABCD
1.SportágEredményességi támogatásra jogosult
utánpótlás korosztály Európa-bajnokság esetén
(szövegesen és életkorral, pl. junior U20)
Eredményességi támogatásra jogosult utánpótlás
korosztály Világbajnokság esetén (szövegesen és
életkorral, pl. junior U20)
Egyéb specifikumok
(súlycsoportok, versenytávok)]
"
28.Tornajunior - női: 14-15 évesek,
férfi: 14-18 évesek
junior
"

4. melléklet a 206/2019. (VIII. 23.) Korm. rendelethez

1. Az R4. 4. mellékletében foglalt táblázat G:20 mezője helyébe a következő mező lép:

(G)
(1.)(Kifizetésben részesülők köre)
(20.)sportköztestület, sportszervezet, sportfejlesztési feladatok megvalósításában közreműködő gazdasági
társaság, költségvetési szerv, helyi önkormányzat, határon túli jogi személy, határon túli szervezet, külföldi
jogi személy, külföldi szervezet

2. Az R4. 4. mellékletében foglalt táblázat F:29 mezője helyébe a következő mező lép:

(F)
(1.)(Előirányzat célja)
(29.)29.1. Az előirányzat célja a sport célú beruházások megvalósításának, ennek érdekében a beruházás
megvalósításához szükséges ingatlan megvásárlásával, az állami, önkormányzati és egyéb nem állami
tulajdonú sport célú ingatlanok felújításával és korszerűsítésével összefüggő feladatok, a sport célú
ingatlanok fejlesztésével összefüggő, a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi
LXXXI. törvény (a továbbiakban: Tao tv.) alapján megnyílt, a látvány-csapatsport támogatáshoz szükséges
önerő költségének, valamint a támogatások felhasználásával kapcsolatos ellenőrző és koordinációs
feladatok ellátásának finanszírozása.
29.2. Az előirányzat finanszírozza az egyéb, nem vagy nem kizárólag állami forrásból megvalósuló, átfogó
jellegű létesítményfejlesztési programok előkészítő és koordinációs feladatait, az abba illeszkedő egyedi
beruházások támogatását, amely beruházási célú költségvetési támogatás legfeljebb 7%-a fordítható
koordinációs feladatokra.
29.3. Az előirányzat finanszírozza az állami, önkormányzati és egyéb tulajdonú sport célú ingatlanok
működtetését.
29.4. Az előirányzat terhére támogatás nyújtható sportszervezet részére az általa használt állami,
önkormányzati tulajdonú sport célú ingatlanok használatával összefüggő létesítményhasználati és
közüzemi költségekhez, létesítmény- és helyszínbérleti díjakhoz, továbbá a használattal összefüggő,
korábbi években felmerült létesítményhasználati és közüzemi költségekhez, létesítmény- és
helyszínbérleti díjakhoz, amelyek kiegyenlítésére a sportszervezet részletfizetési kedvezményt kapott.
29.5. A fejezeti kezelésű előirányzatok kezelésével összefüggően felmerülő kincstári díjak és pénzügyi
tranzakciós illeték biztosítása.

3. Az R4. 4. mellékletében foglalt táblázat G:29 mezője helyébe a következő mező lép:

(G)
(1.)(Kifizetésben részesülők köre)
(29.)helyi önkormányzat, helyi önkormányzat költségvetési szerve, országos nemzetiségi önkormányzat,
országos nemzetiségi önkormányzat költségvetési szerve, civil szervezet, sportszervezet, gazdasági
társaság, egyházi jogi személy, vallási tevékenységet végző szervezet, költségvetési szerv, határon túli jogi
személy, határon túli szervezet, külföldi jogi személy, külföldi szervezet

5. melléklet a 206/2019. (VIII. 23.) Korm. rendelethez

Az R5. 1. melléklet 19. pontjában foglalt táblázat a következő 72. sorral egészül ki:

(ABCDEF
1.Közigazgatási hatósági eljárásSzakkérdésBevonás és közreműködés
feltétele
Elsőfokon eljáró szakhatóságMásodfokon eljáró
szakhatóság
Állásfoglalás beszerzésének
határideje)
"
72.A kulturális értéket műfaja
alapján létrehozó filmalkotások
körébe nem tartozó filmalkotások
meghatározásáról szóló 122/2019.
(V. 27.) Korm. rendelet
[a továbbiakban: 122/2019.
(V. 27.) Korm. rendelet] 2/A. §
(1) bekezdés b) pontja szerinti
eljárás.
Annak vizsgálata, hogy
a 122/2019. (V. 27.)
Korm. rendelet 1. §
(2) bekezdése szerinti
esetben az egyéb televíziós
műsorszámnak minősülő
filmalkotás a mozgóképről
szóló 2004. évi II. törvény
12. § (8) bekezdése alapján
nem támogatható, egyéb
televíziós műsorszámnak
minősül-e.
Közvetett támogatás
esetén folytatott
eljárásban.
Nemzeti
Kommunikációs
Hivatal
--
"

Tartalomjegyzék