Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

2/2022. (I. 27.) KKM rendelet

az egyes külgazdasági és külügyi tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról

A honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény 81. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 138. §-ában meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 107. §-ában meghatározott feladatkörében eljáró honvédelmi miniszterrel egyetértésben -,

a 2. alcím tekintetében a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény 78. § (1a) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 18. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 40. § (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró belügyminiszterrel egyetértésben -,

a 3. alcím tekintetében külképviseletekről és a tartós külszolgálatról szóló 2016. évi LXXIII. törvény 59. § (2) bekezdés c) és j) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 138. § 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 4. alcím tekintetében a külképviseletekről és a tartós külszolgálatról szóló 2016. évi LXXIII. törvény 59. § (2) bekezdés i) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 138. § 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

az 5. alcím és az 1. melléklet tekintetében a külképviseletekről és a tartós külszolgálatról szóló 2016. évi LXXIII. törvény 59. § (2) bekezdés g) és o) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 138. § 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 6. alcím tekintetében a külképviseletekről és a tartós külszolgálatról szóló 2016. évi LXXIII. törvény 59. § (2) bekezdés m) és n) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 138. § 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 7. alcím tekintetében a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény 83. § (6a) bekezdésében, valamint a külképviseletekről és a tartós külszolgálatról szóló 2016. évi LXXIII. törvény 59. § (2) bekezdés q) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 138. § 2. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,

a 30. § (1) bekezdése és a 2. melléklet tekintetében a honvédségi adatkezelésről, az egyes honvédelmi kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos katonai igazgatási feladatokról szóló 2013. évi XCVII. törvény 68. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 138. §-ában és az Alaptörvény 18. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 107. §-ában meghatározott feladatkörében eljáró honvédelmi miniszterrel egyetértésben -,

a 30. § (2) bekezdése és a 3. melléklet tekintetében a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény 81. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 138. §-ában és az Alaptörvény 18. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörömben eljárva - a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 107. §-ában meghatározott feladatkörében eljáró honvédelmi miniszterrel egyetértésben -

a következőket rendelem el:

1. A meghagyással kapcsolatos követelményekről rendkívüli állapot idején című 2/1994. (VII. 8.) KüM rendelet hatályon kívül helyezése

1. § Hatályát veszti a meghagyással kapcsolatos követelményekről rendkívüli állapot idején című 2/1994. (VII. 8.) KüM rendelet.

2. A külgazdasági és külügyminiszter feladat- és hatáskörét érintően a nemzetbiztonsági ellenőrzés alá eső személyek meghatározásáról szóló 1/2015. (IV. 10.) KKM rendelet módosítása

2. § A külgazdasági és külügyminiszter feladat- és hatáskörét érintően a nemzetbiztonsági ellenőrzés alá eső személyek meghatározásáról szóló 1/2015. (IV. 10.) KKM rendelet (a továbbiakban: R1.) 1. § b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában foglalkoztató szervezet)

"b) - az Információs Hivatal kivételével - a külgazdasági és külügyminiszter által irányított, illetve felügyelt központi államigazgatási szerv és"

3. § Az R1. 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"2. § (1) Az 1. § a) pontja szerinti foglalkoztató szervezettel a nemzetbiztonsági szolgálatokról szóló 1995. évi CXXV. törvény (a továbbiakban: Nbtv.) szerinti foglalkoztatási jogviszonyban (a továbbiakban: foglalkoztatási jogviszony) álló vagy ilyen jogviszonyt létesíteni szándékozó személy esetében valamennyi munkakör, illetve álláshely betöltésére irányuló foglalkoztatási jogviszony az Nbtv. 74. § i) pont in) alpontja szerinti jogviszonynak minősül.

(2) Az 1. § a) pontja szerinti foglalkoztató szervezettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerinti szerződéses jogviszonyban (a továbbiakban: szerződéses jogviszony) álló személy jogviszonya az Nbtv. 74. § i) pont in) alpontja szerinti jogviszonynak minősül, ha a szerződéses jogviszony a foglalkoztató szervezet közhatalmi tevékenységét érintő feladat ellátására irányul.

(3) Az 1. § a) pontja szerinti foglalkoztató szervezettel szerződéses jogviszonyban álló személy jogviszonya az Nbtv. 74. § i) pont in) alpontja szerinti jogviszonynak minősül, ha a jogviszony a foglalkoztató szervezet által meghatározott funkcionális jellegű, a foglalkoztató szervezet közhatalmi tevékenységét nem érintő feladat ellátására irányul, és a jogviszony betöltője a feladatellátásával összefüggésben jogellenes befolyással vagy leplezett támadással fenyegetett."

4. § Az R1. 3. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"3. § (1) Az 1. § b) és c) pontja szerinti foglalkoztató szervezetnél

a) a gazdasági vezető,

b) a belső ellenőr,

c) az integritás tanácsadó,

d) az informatikai vezető,

e) az adatvédelmi tisztviselő,

f) az elektronikus információs rendszer biztonságáért felelős személy,

g) a nemzetbiztonsági ellenőrzéssel kapcsolatban kijelölt biztonsági megbízott, ügyintéző, adminisztratív foglalkoztatott,

h) a biztonsági vezető,

i) a rendszerbiztonsági felügyelő,

j) a rendszeradminisztrátor,

k) a titkos ügykezelő

feladatellátása az Nbtv. 74. § i) pont in) alpontja szerinti jogviszonynak minősül.

(2) Az 1. § b) és c) pontja szerinti foglalkoztató szervezettel foglalkoztatási jogviszonyban vagy szerződéses jogviszonyban álló személy jogviszonya az Nbtv. 74. § i) pont in) alpontja szerinti jogviszonynak minősül,

a) ha a jogviszony a foglalkoztató szervezet által meghatározott funkcionális jellegű, a foglalkoztató szervezet közhatalmi tevékenységét nem érintő feladat ellátására irányul, és a jogviszony betöltője a feladatellátásával összefüggésben jogellenes befolyással vagy leplezett támadással fenyegetett,

b) ha a jogviszony betöltőjét külszolgálatra jelölik vagy helyezik ki.

(3) Az 1. § b) és c) pontja szerinti foglalkoztató szervezetnél a nemzetbiztonsági ellenőrzés kezdeményezésére jogosult kijelöli az Nbtv. 74. § i) pont io) alpontja szerinti jogviszonyt betöltők körét."

5. § Hatályát veszti az R1. 1. melléklete.

3. A tartós külszolgálati pályázati rendszerről, valamint a kihelyező szerv által támasztott szakmai követelmények és azok teljesítésének részletes szabályairól szóló 6/2017. (VII. 10.) KKM rendelet módosítása

6. § A tartós külszolgálati pályázati rendszerről, valamint a kihelyező szerv által támasztott szakmai követelmények és azok teljesítésének részletes szabályairól szóló 6/2017. (VII.10.) KKM rendelet (a továbbiakban: R2.) 4. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Pályázatot a pályázat kiírása idején - hivatali érdekből, indokolt esetben - a pályázatban megjelölt tartós külszolgálati munkakörben tartós külszolgálatot teljesítő, az 1. § (1) és (1a) bekezdésében meghatározott személy is benyújthat. Az e bekezdés szerinti pályázat esetén a 3. § (1) bekezdés b) pontja szerinti várakozási idő meglétének hiányában a pályázó azon munkakörre, amiben jelenleg is tartós külszolgálatot teljesít érvényesen pályázatot nyújthat be."

7. § Az R2. 7. §-a a következő (2a) bekezdéssel egészül ki:

"(2a) A (2) bekezdés b) pontja szerinti feltétel megléte alól a kihelyező vezető mentesítést adhat a külképviselet-vezető munkakörbe történő kihelyezés esetén."

8. § Az R2. 7. § (8) bekezdés d)-f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Külszoltv. 1. melléklete szerinti adminisztratív- és technikai munkakörök betöltéséhez szükséges szakmai követelmények)

"d) rendszergazda tartós külszolgálati munkakör esetén

da) legalább középfokú szakirányú végzettség vagy érettségi végzettség és emellett szakirányú szakképesítés, valamint a minisztérium informatikai biztonságért felelős szervezeti egységénél szerzett releváns szakmai tapasztalat, továbbá

db) állami vagy állami nyelvvizsgával egyenértékű, legalább komplex középfokú (B2) nyelvvizsga angol nyelvből;

e) területi informatikai vezető tartós külszolgálati munkakör esetén,

ea) felsőfokú szakirányú vagy műszaki végzettség és legalább egy év a minisztérium informatikai biztonságért felelős szervezeti egységénél szerzett szakmai tapasztalat, valamint

eb) a kihelyező szerv informatikai biztonságért felelős szervezeti egysége által szervezett felkészítésen való részvétel, és az ahhoz kapcsolódó vizsga megfelelt eredménnyel történő teljesítése, továbbá

ec) államilag elismert nyelvvizsga-bizonyítvánnyal vagy azzal egyenértékű okirattal igazolt, legalább komplex középfokú (B2) nyelvvizsga angol nyelvből;

f) külképviselet-vezetői titkársági referens, titkársági referens, tartós külszolgálati munkakör vagy titkos ügykezeléssel összefüggő, a Külszoltv. 23. § (2) bekezdése szerinti kiegészítő feladatkör ellátása esetén

fa) legalább érettségi végzettség,

fb) az (1) bekezdés szerinti állami vagy állami nyelvvizsgával egyenértékű komplex középfokú (B2) nyelvvizsga, valamint

fc) érvényes titkos ügykezelői vizsga;"

9. § Az R2. 7. § (8) bekezdés k) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Külszoltv. 1. melléklete szerinti adminisztratív- és technikai munkakörök betöltéséhez szükséges szakmai követelmények)

"k) rejtjelzői kiegészítő feladatkör ellátása esetén érvényes rejtjelzői vizsga és TÜK vizsga."

10. § Az R2. 7. § (5) bekezdés nyitó szövegrészében a "gazdasági régiók igazgatásáért felelős" szövegrész helyébe a "regionális gazdasági igazgató" szöveg lép.

11. § Hatályát veszti az R2. 5. § (3) bekezdésében az "a továbbiakban:" szövegrész.

4. A külképviseleti biztonsági szolgálat részletes szabályairól szóló 8/2017. (VIII. 3.) KKM rendelet módosítása

12. § Hatályát veszti a külképviseleti biztonsági szolgálat részletes szabályairól szóló 8/2017. (VIII. 3.) KKM rendelet

a) 1. § (1) bekezdésében a "valamint kormányzati ügykezelőkre" szövegrész, valamint

b) 1. § (2) bekezdésében az "és kormányzati ügykezelőkre" szövegrész.

5. A külképviselet által foglalkoztatott munkavállalóval és a külképviselet által foglalkoztatott házastárssal kötött munkaszerződés részletes szabályairól szóló 10/2017. (VIII. 7.) KKM rendelet módosítása

13. § A külképviselet által foglalkoztatott munkavállalóval és a külképviselet által foglalkoztatott házastárssal kötött munkaszerződés részletes szabályairól szóló 10/2017. (VIII. 7.) KKM rendelet (a továbbiakban: R3.) 4. §-a a következő (4) és (5) bekezdéssel egészül ki:

"(4) Biztonsági szempontú kockázat felmerülése esetén az érintett személlyel nem létesíthető jogviszony. A biztonsági szempontú kockázat megjelölése vonatkozásában a döntési folyamatban részt vevőket indokolási kötelezettség nem terheli.

(5) Az alkalmazott munkavállaló járandóságainak számfejtése, valamint a hozzá kapcsolódó fogadó állam által előírt közterhek megállapítása és megfizetése a fogadó államban történik, amelynek teljesítése a külképviselet kötelezettsége."

14. § Az R3. 5. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

"(6) Biztonsági szempontú kockázat felmerülése esetén az érintett személlyel nem létesíthető jogviszony. A biztonsági szempontú kockázat megjelölése vonatkozásában a döntési folyamatban részt vevőket indokolási kötelezettség nem terheli."

15. § Az R3. 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A külképviselet-vezető a házastárs munkavállaló munkabérét a Külszoltv. alapján az állomáshely vonatkozásában megállapított deviza-alapilletmény és az 1. melléklet szerinti, adott munkakörhöz tartozó szorzó alapján meghatározott összegben állapítja meg. A házastárs munkavállaló alapbérét a betöltendő munkakörnek megfelelően az 1. melléklet szerinti táblázatban foglalt szorzók alapján kell meghatározni, azzal, hogy a házastárs munkavállaló középfokú végzettsége esetén az alacsonyabb, felsőfokú végzettsége esetén a magasabb szorzóval kell a javaslatot felterjeszteni."

16. § Az R3. 7. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Házastárs munkavállaló távollétét - a magyar jog szerint - a munkakör alapján a külképviselet-vezető vagy a regionális gazdasági igazgató engedélyezi. A házastárs munkavállaló rendes évi szabadságát a külképviselet-vezető hagyja jóvá."

17. § Az R3. 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Ha a külképviselet-vezető az alkalmazott munkavállaló vagy a házastárs munkavállaló foglalkoztatásának határidő előtti megszüntetését tervezi, annak okát előzetes egyetértés céljából megküldi a minisztériumnak."

18. § Az R3. 10. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:

"(1) A házastárs munkavállaló munkabérének megállapítása, számfejtése forintban történik, és forintban kerül folyósításra legkésőbb a tárgyhót követő hónap 15. napjáig. A házastárs munkavállaló munkabérének kifizetése az általa választott, legfeljebb két - euró, USA-dollár vagy forint fogadására alkalmas - fizetési számlára történő utalással, és az általa meghatározott arányban megosztva történik.

(2) A házastárs munkavállaló munkabérének fizetési számlára történő átutalása kapcsán a Magyar Államkincstárnál felmerülő költségeket a minisztérium viseli, az átutalással kapcsolatban felmerülő egyéb költségeket a kihelyezett házastársa után járó átalány-költségtérítés tartalmazza."

19. § Az R3. az 1. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki.

20. § Az R3.

a) 4. § (1) bekezdés a) pontjában a "készített," szövegrész helyébe a "készített és ellenjegyzett," szöveg,

b) 8. §-ában a "foglalkoztatható" szövegrész helyébe a "foglalkoztatható tovább" szöveg,

c) 11. § b) pontjában az "értékelését" szövegrész helyébe a "legutolsó értékelését" szöveg

lép.

21. § Hatályát veszti az R3.

a) 10. § (6) bekezdése,

b) 11. § nyitó szövegrészében az "és a házastárs munkavállaló" szövegrész,

c) 12. § (2) bekezdése.

6. A külképviseletre tartós külszolgálatra kihelyezett kormánytisztviselők részére nyújtható kamatmentes illetmény- és költségtérítés-előleg, valamint kizárólag gépkocsivásárlás céljára nyújtható kölcsön részletes szabályairól szóló 3/2020. (II. 17.) KKM rendelet módosítása

22. § A külképviseletre tartós külszolgálatra kihelyezett kormánytisztviselők részére nyújtható kamatmentes illetmény- és költségtérítés-előleg, valamint kizárólag gépkocsivásárlás céljára nyújtható kölcsön részletes szabályairól szóló 3/2020. (II. 17.) KKM rendelet (a továbbiakban: R4.) 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az illetményelőleg és a költségtérítés-előleg folyósítása a minisztérium belföldi állományában felkészülését töltő, 45 napon belül kihelyezésre kerülő esetében forintban, az állomáshelyén tartós külszolgálatát töltő kihelyezett részére a külképviseletekről és a tartós külszolgálatról szóló 2016. évi LXXIII. törvény 26. § (1) bekezdésének megfelelően. A gépkocsivásárlási kölcsön igénylése, jóváhagyása és utalása forintban történik az alapértelmezett bankszámlára. Az igényelt forint euróra vagy USA-dollárra történő átváltása a terhelés napján érvényes MNB árfolyamon történik."

23. § Az R4. 17. §-ában az "alatt" szövegrész helyébe az "alatt, a kihelyezett által bemutatott számla alapján," szöveg lép.

24. § Hatályát veszti az R4. 16. § (3) bekezdése.

7. A kihelyező szervnél működő foglalkozás-egészségügyi szolgálat által végzett, a kihelyezett és a külképviselet által foglalkoztatott házastárs alkalmassági és pszichológiai alkalmassági vizsgálatának és a kihelyezett hozzátartozójának alkalmassági vizsgálatának, valamint a felülvizsgálat rendjének részletes szabályairól szóló 12/2020. (VII. 30.) KKM rendelet módosítása

25. § A kihelyező szervnél működő foglalkozás-egészségügyi szolgálat által végzett, a kihelyezett és a külképviselet által foglalkoztatott házastárs alkalmassági és pszichológiai alkalmassági vizsgálatának és a kihelyezett hozzátartozójának alkalmassági vizsgálatának, valamint a felülvizsgálat rendjének részletes szabályairól szóló 12/2020. (VII. 30.) KKM rendelet (a továbbiakban: R5.) 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkelés lép:

"(1) Tartós külszolgálatra való alkalmasságra vonatkozó 4. és 5. § szerinti előzetes vizsgálatot kell végezni a Külszoltv. szerinti kihelyezést megelőzően, valamint a külképviselet által foglalkoztatott házastársi alkalmazást megelőzően, azzal, hogy a külképviselet által foglalkoztatott házastárs esetén a vizsgálat - hivatali érdek fennállása esetén -az alkalmazás hatálya alatt, legkésőbb a jogviszony megszűnéséig lefolytatható."

26. § Az R5. 9. § a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A kihelyező szerv kezdeményezésére a 4. és 5. § szerinti záróvizsgálatot kell végezni)

"a) a tartós külszolgálat megszűnése, illetve megszüntetése esetén a végleges hazatérést"

(követően.)

27. § Az R5. 12. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Az 1. § (1) bekezdése szerinti kormánytisztviselő tartós külszolgálatra, illetve a külképviselet által foglalkoztatott házastárs az állomáshelyen életvitelszerű tartózkodásra alkalmas, ha az egészségügyi alkalmassági vizsgálaton és a pszichikai alkalmassági vizsgálaton külön-külön alkalmasnak minősült. Nem helyezhető ki tartós külszolgálat ellátására az az 1. § (1) bekezdése szerinti kormánytisztviselő, a külképviselet által foglalkoztatni kívánt házastárssal nem köthető munkaszerződés, illetve a külképviselet által foglalkoztatott házastársnak a munkaszerződését meg kell szüntetni, akinek az egészségügyi alkalmassági vizsgálat vagy a pszichológiai alkalmassági vizsgálat alapján a minősítése alkalmatlan vagy ideiglenesen alkalmatlan."

28. § Az R5. 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) Ha az 1. § (1) bekezdése szerinti személy az egészségügyi alkalmasság elsőfokú véleményével nem ért egyet, az orvosi vélemény igazolt kézbesítésének, elektronikus kézbesítés esetén az igazolt hozzáférhetővé válásának a napjától számított 30 napon belül kérheti az egészségügyi alkalmasság másodfokon történő orvosi elbírálását az első fokon eljáró szervnél."

29. § Az R5. 13. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) Az elsőfokú szerv által végzett pszichológiai alkalmasság másodfokú vizsgálatát az Információs Hivatal klinikai szakpszichológusa végzi."

8. A külgazdasági és külügyminiszter feladatkörét érintő ágazati honvédelmi feladatokról szóló 2/2021. (II. 2.) KKM rendelet módosítása

30. § (1) A külgazdasági és külügyminiszter feladatkörét érintő ágazati honvédelmi feladatokról szóló 2/2021. (II. 2.) KKM rendelet (a továbbiakban: R6.) 1. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(2) Az R6. 2. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

9. Záró rendelkezések

31. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Szijjártó Péter s. k.,

külgazdasági és külügyminiszter

1. melléklet a 2/2022. (I. 27.) KKM rendelethez

"1. melléklet a 10/2017. (VIII. 7.) KKM rendelethez

ABC
1.MunkakörKözépfokú
végzettség szorzó
Felsőfokú végzettség
szorzó
2.Gazdálkodási asszisztens, informatikai asszisztens, titkársági
asszisztens, konzuli asszisztens, külgazdasági asszisztens,
kommunikációs asszisztens
1,82
3.Külképviseleti gépkocsivezető, külképviseleti szakács1,61,8
4.Recepciós, portás, hivatali kisegítő, külképviseleti takarító,
karbantartó, kertész, konyhai kisegítő
1,31,5

"

2. melléklet a 2/2022. (I. 27.) KKM rendelethez

"1. melléklet a 2/2021. (II. 2.) KKM rendelethez

A meghagyásba bevont külgazdasági és külügyi szervek

1. Demokrácia Központ Közalapítvány

2. Adria Port Zártkörűen Működő Részvénytársaság

3. CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság

4. CEI Közép-európai Befektetési Zártkörűen Működő Részvénytársaság

5. HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság

6. HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság

7. KKM Magyar Diplomáciai Akadémia Korlátolt Felelősségű Társaság

8. KKM Subsidium Korlátolt Felelősségű Társaság

9. Külügyi és Külgazdasági Intézet

10. Magyar Export-Import Bank Zártkörűen Működő Részvénytársaság

11. Magyar Exporthitel Biztosító Zártkörűen Működő Részvénytársaság

12. Tom Lantos Intézet"

3. melléklet a 2/2022. (I. 27) KKM rendelethez

"2. melléklet a 2/2021. (II. 2.) KKM rendelethez

A honvédelemben közreműködő külgazdasági és külügyi szervek

1. Demokrácia Központ Közalapítvány

2. Adria Port Zártkörűen Működő Részvénytársaság

3. CED Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság

4. CEI Közép-európai Befektetési Zártkörűen Működő Részvénytársaság

5. HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság

6. HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaság

7. KKM Magyar Diplomáciai Akadémia Korlátolt Felelősségű Társaság

8. KKM Subsidium Korlátolt Felelősségű Társaság

9. Külügyi és Külgazdasági Intézet

10. Magyar Export-Import Bank Zártkörűen Működő Részvénytársaság

11. Magyar Exporthitel Biztosító Zártkörűen Működő Részvénytársaság

12. Tom Lantos Intézet"

Tartalomjegyzék