Tippek

Tartalomjegyzék nézet

Bármelyik címsorra duplán kattintva megjelenítheti a dokumentum tartalomjegyzékét.

Visszaváltás: ugyanúgy dupla kattintással.

(KISFILM!)

...Tovább...

Bíró, ügytárgy keresése

KISFILM! Hogyan tud rákeresni egy bíró ítéleteire, és azokat hogyan tudja tovább szűkíteni ügytárgy szerint.

...Tovább...

Közhiteles cégkivonat

Lekérhet egyszerű és közhiteles cégkivonatot is.

...Tovább...

PREC, BH stb. ikonok elrejtése

A kapcsolódó dokumentumok ikonjainak megjelenítését kikapcsolhatja -> így csak a normaszöveg marad a képernyőn.

...Tovább...

Keresés "elvi tartalomban"

A döntvények bíróság által kiemelt "elvi tartalmában" közvetlenül kereshet. (KISFILMMEL)

...Tovább...

Mínuszjel keresésben

A '-' jel szavak elé írásával ezeket a szavakat kizárja a találati listából. Kisfilmmel mutatjuk.

...Tovább...

Link jogszabályhelyre

KISFILM! Hogyan tud linket kinyerni egy jogszabályhelyre, bekezdésre, pontra!

...Tovább...

BH-kban bírónévre, ügytárgyra

keresés: a BH-k címébe ezt az adatot is beleírjuk. ...Tovább...

Egy bíró ítéletei

A KISFILMBEN megmutatjuk, hogyan tudja áttekinteni egy bíró valamennyi ítéletét!

...Tovább...

Jogszabály paragrafusára ugrás

Nézze meg a KISFILMET, amelyben megmutatjuk, hogyan tud a keresőből egy jogszabály valamely §-ára ugrani. Érdemes hangot ráadni.

...Tovább...

Önnek 2 Jogkódexe van!

Két Jogkódex, dupla lehetőség! KISFILMÜNKBŐL fedezze fel a telepített és a webes verzió előnyeit!

...Tovább...

Veszélyhelyzeti jogalkotás

Mi a lényege, és hogyan segít eligazodni benne a Jogkódex? (KISFILM)

...Tovább...

Változásfigyelési funkció

Változásfigyelési funkció a Jogkódexen - KISFILM!

...Tovább...

Módosult §-ok megtekintése

A „változott sorra ugrás” gomb(ok) segítségével megnézheti, hogy adott időállapotban hol vannak a módosult sorok (jogszabályhelyek). ...Tovább...

Iratminták a Pp. szövegéből

Kisfilmünkben bemutatjuk, hogyan nyithat meg iratmintákat a Pp. szövegéből. ...Tovább...

204/2024. (VII. 29.) Korm. rendelet

a vasúti építmények építésügyi hatósági engedélyezési eljárásainak részletes szabályairól szóló 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet módosításáról

A Kormány az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 62. § (1) bekezdés 17. pontjában, valamint a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény 88. § (1) bekezdés 10. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A vasúti építmények építésügyi hatósági engedélyezési eljárásainak részletes szabályairól szóló 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet] 6. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1) A vasúti közlekedési hatóság az e rendelet hatálya alá tartozó eljárásokat a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény (a továbbiakban: Vtv.) 82/B. § (1) bekezdése szerinti elektronikus információs rendszerben folytatja le."

(2) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 6. § (2a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2a) A kérelmezőnek igazolnia kell, hogy

a) a vasúti építmény megfelel az átjárhatósági műszaki előírásokban, a nemzeti szabályokban, a nemzeti előírásban, a nemzeti ajánlásban előírt követelményeknek,

b) a megfelelőségértékelő szervezetek tevékenységéről szóló törvény szerinti tanúsítás megtörtént,

c) - ha azt jogszabály előírja - a kockázatértékelés megtörtént,

d) a fejlesztési közreműködő által vagy megbízásából kezdeményezett eljárásokban - a Vtv. 44. § (2) bekezdésében meghatározottakkal összhangban - a kérelemben szereplő építmény üzemeltetőjével az együttműködési megállapodás létrejött, vagy rendelkezésre áll az annak megkötési szándékára irányuló építtetői nyilatkozat."

2. § A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 8. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

"8. § (1) A vasúti közlekedési hatóság a tervezett vasúti építmény vasúti biztonsági követelményeinek, valamint a tervezett biztonsági berendezések műszaki követelményeinek teljesülését az építési engedélyezési eljárás keretében vizsgálja.

(2) A vasúti közlekedési hatóság a vasúti építmény vasúti biztonsági állapotát, a biztonsági berendezések műszaki állapotát, valamint a személyzet biztonságkritikus kezelési képességét a használatbavételi eljárás keretében vizsgálja."

3. § A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 1. alcíme a következő 8/E. §-sal egészül ki:

"8/E. § A rendszerintegritási vizsgálat során a rendszerintegritási megfelelőségértékelő szervezetnek - az átjárhatósági műszaki előírásokban nem szabályozott, a hazai vasúti rendszer egységes működésére vonatkozóan - a nemzeti szabályoknak, előírásoknak való megfelelőséget kell vizsgálnia. A vasúti alrendszerre, rendszerelemre vonatkozó előírások szintjét a vasúti közlekedési hatóság az építési engedélyben határozza meg az 1. melléklet 1. pont d) alpontja alapján."

4. § A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 13. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) A vasúti közlekedési hatóság az építési engedélyben a vasúti pálya üzemeltetője által jóváhagyott és a tanúsító által vizsgált építési terveket tünteti fel az engedély elválaszthatatlan részét képező dokumentumokként."

5. § (1) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 19. § (1a) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(1a) Az átjárhatóságot lehetővé tévő pálya menti ellenőrző-irányító és jelző alrendszer, valamint az energia- és infrastruktúra-alrendszerek létesítése vagy korszerűsítése esetén, azok használatbavételére kizárólag akkor kerülhet sor, ha azok tervezése, kivitelezése és beszerelése megfelel a vasúti rendszer kölcsönös átjárhatóságáról szóló kormányrendeletben meghatározott alapvető követelményeknek, és rendelkezik az e rendeletben meghatározott engedélyekkel."

(2) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 19. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(3) A vasúti pálya azon tartozéka, amely rendeltetésénél fogva a vasúti forgalom biztonságos lebonyolításában vagy a vasúti terhek viselésében vesz részt - különösen vasúti biztosítóberendezés, műtárgy, villamos felsővezeték, gépészeti berendezés -, és építése, átalakítása engedélyköteles, használatbavételi engedély hiányában az üzemszerű vasúti forgalom lebonyolításában - a (4) és (5) bekezdés kivételével - nem vehet részt."

(3) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 19. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(5) A vasútbiztonsági engedéllyel rendelkező vasúti társaság által működtetett vasúti pályahálózaton, használatbavételi engedély hiányában, a műszaki átadás-átvételt követő legfeljebb 360 napig korlátozott szolgáltatási szintű forgalom bonyolítható le, az építési engedélyben vagy az eltérési engedélyben a közlekedési hatóság által rögzített feltételeknek megfelelően."

(4) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 19. §-a a következő (6) és (7) bekezdéssel egészül ki:

"(6) A korlátozott szolgáltatási szintű forgalom elindítását a 32. § alapján kell bejelenteni.

(7) A használatbavételt megelőző híddiagnosztikai célvizsgálat során annak vizsgálatára kerül sor, hogy a vasúti pálya teherviselő szerkezete megfelel-e a kapacitásnövekedés támasztotta követelményeknek."

6. § A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 20. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:

"(5) Mindazon vasúti célú építmények esetében, amelyekre nem vonatkozik átjárhatósági műszaki előírás, és az üzemeltető a nemzeti műszaki előírások alapján új határozott idejű használatbavételi engedélyt kér a határozott idejű használatbavételi engedély időbeli hatályának lejárta előtt, az új használatbavételi engedélyt a (3) bekezdésben foglaltak szerint adja ki a vasúti közlekedési hatóság, ha a használatbavételi engedélyben meghatározott műszaki és biztonsági feltételek fennállását a vasúti építményekre vonatkozó, legalább ötéves tervezői vagy szakértői jogosultsággal rendelkező mérnöki kamarai tag igazolja.

(6) Mindazon vasúti célú építmények esetében, amelyekre nem vonatkozik átjárhatósági műszaki előírás, és az üzemeltető a nemzeti műszaki előírások alapján új határozott idejű használatbavételi engedélyt kér a határozott idejű használatbavételi engedély időbeli hatályának lejártát követően, az új használatbavételi engedélyt a (3) bekezdésben foglaltak szerint adja ki a vasúti közlekedési hatóság, ha a használatbavételi engedélyben meghatározott műszaki és biztonsági feltételek fennállását a vasúti építményekre vonatkozó megfelelőségértékelő szervezet tanúsításával igazolja."

7. § A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 9. alcíme a következő 24/A. §-sal egészül ki:

"24/A. § A vasúti közlekedési hatóság a használatbavételi engedélyben a vasúti pálya üzemeltetője által jóváhagyott és a tanúsító által vizsgált megvalósulási terveket tünteti fel az engedély elválaszthatatlan részét képező dokumentumokként."

8. § (1) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 32. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

"(2) Az építési, a bontási és a korlátozott szintű forgalom lebonyolítására vonatkozó bejelentés megtételétől számított 360 napig folytatható a bejelentett tevékenység."

(2) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 32. § (3) bekezdés e) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A bejelentés tartalmazza:)

"e) a bejelentés tárgyát és annak rövid leírását, átnézeti helyszínrajzot és műszaki leírást, a bejelentéssel érintett építmények számának, típusának és rendeltetésének megjelölésével,"

(3) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 32. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

"(3a) A bejelentési eljárások vonatkozásában a hatóság által jóváhagyott rendszertechnikai megoldások alkalmazásával végrehajtott módosítások esetén nem kell tervdokumentációt benyújtani."

(4) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 32. §-a a következő (7) és (8) bekezdéssel egészül ki:

"(7) A korlátozott szolgáltatási szintű forgalom bejelentésének a fentieken túl tartalmaznia kell a vasúti pályahálózatműködtető nyilatkozatát arról, hogy

a) a korlátozott szolgáltatási szintű forgalom lebonyolításának közlekedésbiztonsági és műszaki feltételei biztosítottak,

b) milyen üzembiztonsági feltételek mellett bonyolítja le a korlátozott szintű forgalmat, és

c) milyen feltételek mellett alkalmazza az építési engedélyben foglalt sebességet.

(8) A korlátozott szolgáltatási szintű forgalom megkezdésének bejelentéséhez a (3)-(7) bekezdésben előírtakat kell teljesíteni, a (3) bekezdés c), e) és g) pontjában előírtak kivételével."

9. § A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet a következő 43/A. §-sal egészül ki:

"43/A. § E rendeletnek a vasúti építmények építésügyi hatósági engedélyezési eljárásainak részletes szabályairól szóló 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet módosításáról szóló 204/2024. (VII. 29.) Korm. rendelettel (a továbbiakban: Módr. 8.) megállapított 6. § (1) és (2a) bekezdését, 8. §-át, 8/E. §-át, 13. § (3a) bekezdését, 19. § (1a), (3) és (5)-(7) bekezdését, 20. § (3), (5) és (6) bekezdését, 24/A. §-át, 32. § (2)-(3a), (7) és (8) bekezdését, valamint 1., 2., 4. és 6. mellékletét a Módr. 8. hatálybalépésekor folyamatban lévő ügyekben, valamint a megismételt eljárásokban is alkalmazni kell."

10. § A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet a következő 45. §-sal egészül ki:

"45. § Ez a rendelet a vasúti rendszer Európai Unión belüli kölcsönös átjárhatóságáról szóló, 2016. május (EU) 2016/797 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja."

11. § (1) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

(2) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

(3) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 4. melléklete a 3. melléklet szerint módosul.

(4) A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 6. melléklete a 4. melléklet szerint módosul.

12. § A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet

a) 20. § (3) bekezdésében a "- legalább öt éves -" szövegrész helyébe a "tízéves" szöveg,

b) 1. melléklet 1. pontjában az "építményre vonatkozóan:" szövegrész helyébe az "építményre, alrendszerre, rendszerelemre vonatkozóan:" szöveg

lép.

13. § Hatályát veszti a 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 8/A. §-a.

14. § Ez a rendelet a kihirdetését követő 31. napon lép hatályba.

15. § Ez a rendelet a vasúti rendszer Európai Unión belüli kölcsönös átjárhatóságáról szóló, 2016. május 11-i (EU) 2016/797 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja.

Orbán Viktor s. k.,

miniszterelnök

1. melléklet a 204/2024. (VII. 29.) Korm. rendelethez

A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 1. melléklet 1. pontja a következő d) alponttal egészül ki:

(Valamennyi építményre vonatkozóan:)

"d) a tervezői nyilatkozatnak tartalmaznia kell, hogy a kérelmezett létesítmények, alrendszerek tervezett megvalósítása vonatkozásában az alábbi műszaki előírások közül mely megfelelési szint teljesül:

1. az átjárhatósági műszaki előírások teljesülnek;

2. az átjárhatósági műszaki előírások teljesülése alól felmentést, derogációt adott ki a tagállamra az Európai Unió illetékes szervezete;

3. az előrehaladott fejlesztési stádiumban lévő projekt megvalósítására a hatályos átjárhatósági műszaki előírások alkalmazása alóli mentesülés alapján nem hatályos átjárhatósági műszaki előírások teljesülnek;

4. az átjárhatósági műszaki előírások teljesülése alól felmentést, derogációt adott ki az Európai Unió illetékes szervezete;

5. az átjárhatósági műszaki előírások teljesülése a hozzáférhetőség meglévő akadályainak azonosításával és fokozatos megszüntetésével érhető el;

6. a rendszerintegritási nemzeti ajánlások vagy a hatályos vasúti műszaki előírások, Országos Vasúti Szabályzat előírásai teljesülnek;

7. az Országos Vasúti Szabályzat előírások teljesülése alól felmentést adott ki a vasúti közlekedési hatóság;

8. a rendszerintegritási nemzeti ajánlásokban meghatározott megoldással azonos biztonsági szintek teljesülnek."

2. melléklet a 204/2024. (VII. 29.) Korm. rendelethez

1. A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 2. melléklet 1. pont a) alpont ab) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Valamennyi létesítményre vonatkozóan:

igazolni kell)

"ab) sikeres műszaki átadás-átvételt követően a megvalósítási tervekre és a megvalósítási tervekkel dokumentált létesítményekre a független tanúsító szervezet tanúsításának megtörténtét, valamint - a rendszerintegritási megfelelőségértékelő szervezet által kiállított tanúsítvány benyújtásával - azt, hogy a kivitelezés a rendszerintegritási nemzeti ajánlásban vagy az építési engedélyben jóváhagyott alternatív megoldásban meghatározott feltételeknek megfelel,"

2. A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 2. melléklet 3.1.1.1. pont c) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(5 méternél nagyobb szabad nyílású híd, 30 m-nél nagyobb szabad nyílású vasúti hídprovizórium, nyílás mérettől függetlenül gyalogos, kerékpáros, közúti, villamos, vasúti és egyéb közlekedési célt szolgáló aluljáró, valamint vasúti alagút:)

"c) a végleges állapotra vonatkozó, az országos vasúti pályahálózat-működtető vasúti hídszabályzata szerinti III. fokú hídvizsgálat jegyzőkönyve;"

3. A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 2. melléklet 3.1.1.2. pont a) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(5 méter, vagy annál kisebb szabad nyílású vasúti híd, valamint 30 m, vagy annál kisebb szabad nyílású vasúti híd-provizórium:)

"a) a végleges állapotra vonatkozó, az országos vasúti pályahálózat-működtető vasúti hídszabályzata szerinti III. fokú hídvizsgálat jegyzőkönyve."

3. melléklet a 204/2024. (VII. 29.) Korm. rendelethez

1. A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 4. melléklet a) pont ab) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Vasútbiztonsági engedély birtokában a vasúti közlekedési hatóság részére be kell jelenteni a következőket:

vasúti pálya esetében:)

"ab) amennyiben a vágány használatbavételi engedélyében meghatározott sebesség

aba) alacsonyabb, mint 60 km/h, a vágány olyan egyszeri átalakítása, amely a sebesség legfeljebb 67%-os emelésével jár, és nem emelkedik 60 km/h fölé, ez azonban nem jelenti a vonalszakasz jelentős teljesítményváltozását, ha a tengelyterhelés nem változott,

abb) 60 km/h vagy alacsonyabb, a vágány olyan egyszeri átalakítása, amely a sebesség legfeljebb 67%-os emelésével jár, és legfeljebb 80 km/h-ra nő, és a pálya nyomvonalváltozása nem érint idegen ingatlant, amennyiben a sebességemelés nem igényel új állomási és állomásközi biztosítóberendezés telepítését, és a vasúti átjárók biztosítási mód hatósági felülvizsgálata és szükség szerinti hatósági engedélyezése megtörtént, és a tengelyterhelés nem változott,"

2. A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 4. melléklet a) pontja a következő ah) alponttal egészül ki:

(Vasútbiztonsági engedély birtokában a vasúti közlekedési hatóság részére be kell jelenteni a következőket:

vasúti pálya esetében:)

"ah) az országos vasúti mellékvonalak felsorolásáról szóló 194/2016. (VII. 13.) Korm. rendelet hatálya alá eső vasútvonalakon - figyelemmel az uniós vasúti rendszernek a fogyatékossággal élő és a csökkent mozgásképességű személyek általi hozzáférhetőségével kapcsolatos átjárhatósági műszaki előírásokról szóló, 2014. november 18-i 1300/2014/EU bizottsági rendeletre, a fokozatosság elvére - a peron építése és átalakítása, odavezető megközelítési utak építése és átalakítása abban az esetben, ha az nem jár a vasúti pálya geometriájának módosításával, és a rendszerintegritási nemzeti ajánlásban foglaltak betartásra kerülnek;"

3. A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 4. melléklet b) pont bd) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Vasútbiztonsági engedély birtokában a vasúti közlekedési hatóság részére be kell jelenteni a következőket:

vasúti jelző- és biztosítóberendezések esetében:)

"bd) vasúti biztosítóberendezés vagy központi forgalomirányító berendezés olyan átalakítása, amely a berendezés rendszerét annak teljes hatáskörzetére kiterjedően nem változtatja meg,"

4. A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 4. melléklet b) pontja a következő bj)-bm) alponttal egészül ki:

(Vasútbiztonsági engedély birtokában a vasúti közlekedési hatóság részére be kell jelenteni a következőket:

vasúti jelző- és biztosítóberendezések esetében:)

"bj) a megépülő rendszerbe beépülő meglévő szerkezeti elemek, rendszerek, amelyek alkalmazási körülményei rendelkeznek tanúsítással,

bk) az 1984 előtt a MÁV Magyar Államvasutak Zártkörűen Működő Részvénytársaság vagy a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zártkörűen Működő Részvénytársaság által az alapkapcsolások alapján, alkatrészek bevezetése alapján elfogadott biztosítóberendezés rendszerelemek, vasút működtetői tanúsítással, egyszeri bejelentés alapján építhetőek be,

bl) a 2 évnél rövidebb időtartamra létesítendő - építési, felújítási munkához kapcsolódó, átmeneti forgalomszabályozást szolgáló - ideiglenes biztosítóberendezés építése,

bm) a nemzeti biztosítóberendezés biztonsági szoftver módosítása;"

5. A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 4. melléklet d) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Vasútbiztonsági engedély birtokában a vasúti közlekedési hatóság részére be kell jelenteni a következőket:)

"d) vasúti villamos felsővezeték és a hozzákapcsolt berendezések esetében, amennyiben a tevékenység nem jár idegen ingatlan igénybevételével:

da) oszlopbeépítés, -csere, függesztési rendszer csere, a műtárgyakhoz kapcsolódó átalakítás, lokális átalakítások, ha nem jár a hatóság által jóváhagyott rendszertechnikai megoldások módosításával, kivéve a felsővezetéki hosszlánc vagy munkavezeték cseréje, továbbá felújítási tevékenységek, üzemeltetői tevékenységi körben végrehajtható azon felsővezetéki beavatkozások, melyek az egész rendszer működését nem befolyásolják,

db) ideiglenes átalakítások, építési forgalom lebonyolítására vagy rendkívüli események helyreállítására szolgáló felsővezetéki berendezések telepítése az eseményt kiváltó ok megszűnéséig vagy az engedélyköteles tevékenység befejezéséig, de legfeljebb két évre kerülnek beépítésre, kivéve, ha a vasúti közlekedési hatóság (más hatóság által lefolytatott eljárásában) mint szakhatóság a vasúti pályaüzemeltető által jóváhagyott tervek alapján hozzájárulását kiadta,

dc) oszlop transzformátor állomás telepítése, cseréje, megszüntetése;"

6. A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 4. melléklete a következő f) ponttal egészül ki:

(Vasútbiztonsági engedély birtokában a vasúti közlekedési hatóság részére be kell jelenteni a következőket:)

"f) korlátozott szolgáltatási szintű forgalom bevezetése vasút biztonsági engedéllyel rendelkező vasúti pályahálózat-működtetők esetén, a használatbavételi eljárást megelőzően."

4. melléklet a 204/2024. (VII. 29.) Korm. rendelethez

A 289/2012. (X. 11.) Korm. rendelet 6. melléklet 2.2.2.1. pont l) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Valamennyi vasúti terhet viselő szerkezet)

"l) a végleges állapotra vonatkozó, az országos vasúti pályahálózat-működtető vasúti hídszabályzata szerinti III. fokú hídvizsgálat jegyzőkönyve;"

Tartalomjegyzék