27/2024. (XII. 30.) IM rendelet
a cégjogi tárgyú, valamint a civil nyilvántartással összefüggő miniszteri rendeletek módosításáról
[1] A rendelet célja, hogy átvezesse a cégjogi tárgyú miniszteri rendeleteken a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvényhez kapcsolódó módosításokat, valamint, hogy az ingatlannyilvántartásról szóló 2021. évi C. törvény hatálybalépésével összefüggő egyes kérdéseket rendezze.
[2] Az ingyenes céginformációról szóló 47/2007. (X. 20.) IRM rendelet módosítása tekintetében a rendelet egyértelművé teszi, hogy az Országos Bírósági Hivatal által működtetett Ügyfél Irathozzáférési Rendszer E-cég betekintés szolgáltatásán keresztül megismerhető, természetes személyek részére hozzáférhető cégiratok ingyenessége 24 órán belül legfeljebb száz nyilvános cégirat tekintetében biztosított.
[3] Az 1. alcím és az 1. melléklet tekintetében a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 128. § (1) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 119. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,
a 2. alcím tekintetében a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 128. § (1) bekezdés e) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 119. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, a Kormány tagjainak feladat-és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés 6. és 9. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszterrel egyetértésben,
a 3. alcím tekintetében a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 128. § (1) bekezdés c) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 119. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,
a 4. alcím tekintetében a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 128. § (1) bekezdés j) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 119. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, a Kormány tagjainak feladat-és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 148. § (1) bekezdés 4. pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben,
az 5 . alcím és a 2. melléklet tekintetében a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény 97. § a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 119. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva,
a 6. alcím és a 3. melléklet tekintetében a civil szervezetek bírósági nyilvántartásáról és az ezzel összefüggő eljárási szabályokról szóló 2011. évi CLXXXI. törvény 97. § b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 182/2022. (V. 24.) Korm. rendelet 119. § 1. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva
a következőket rendelem el:
1. A cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 21/2006. (V. 18.) IM rendelet módosítása
1. § A cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 21/2006. (V. 18.) IM rendelet a következő 8/B. §-sal egészül ki:
"8/B. § Ha cégbíróságnak a Ctv. szerinti eljárásában az ügy érdemében hozott jogerős végzése, vagy a cégbejegyzési (változásbejegyzési) eljárásban hozott bejegyzést elrendelő végzése alapján ingatlan-nyilvántartási bejegyzésnek van helye, a jogi képviselő - vagy ha az ügyben nem jogi képviselő jár el, a kérelmező - a 19. számú melléklet szerint tartalommal mellékletként csatolja a kérelemhez az ingatlan-nyilvántartási bejegyzéshez szükséges adatokat."
2. § A cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 21/2006. (V. 18.) IM rendelet az 1. melléklet szerinti 19. számú melléklettel egészül ki.
3. § A cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 21/2006. (V. 18.) IM rendelet 16/A. §-ában az "az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény szerinti hivatalos elérhetőségére" szövegrész helyébe az "a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény szerinti hivatalos elérhetőségére" szöveg lép.
4. § Hatályát veszti a cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 21/2006. (V. 18.) IM rendelet 11. § (9) bekezdése.
2. Az elektronikus cégbejegyzési eljárás és cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 24/2006. (V. 18.) IM rendelet módosítása
5. § Az elektronikus cégbejegyzési eljárás és cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 24/2006. (V. 18.) IM rendelet 10/G. § (2) bekezdésében az "az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 14. §-a szerinti hivatalos elérhetőségére" szövegrész helyébe az "a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény szerinti hivatalos elérhetőségére" szöveg lép.
3. Az ingyenes céginformációról szóló 47/2007. (X. 20.) IRM rendelet módosítása
6. § Az ingyenes céginformációról szóló 47/2007. (X. 20.) IRM rendelet a következő 5/A. §-sal egészül ki:
"5/A. § Az Országos Bírósági Hivatal által működtetett Ügyfél Irathozzáférési Rendszer E-cég betekintés szolgáltatásán keresztül ingyenesen megismerhetőek a cégiratok. A szolgáltatáshoz való hozzáférés természetes személyek részére 24 órán belül legfeljebb száz cégirat tekintetében biztosított."
4. A számviteli törvény szerinti beszámoló elektronikus úton történő letétbe helyezéséről és közzétételéről szóló 11/2009. (IV. 28.) IRM-MeHVM-PM együttes rendelet módosítása
7. § A számviteli törvény szerinti beszámoló elektronikus úton történő letétbe helyezéséről és közzétételéről szóló 11/2009. (IV. 28.) IRM-MeHVM-PM együttes rendelet 3. § (5) bekezdésében és 3. § (7b) bekezdésében az "ügyfélkapus tárhelyére" szövegrész helyébe az "a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény szerinti hivatalos elérhetőségére" szöveg lép.
5. A civil szervezetek bírósági eljárásokban alkalmazandó űrlapjairól szóló 11/2012. (II. 29.) KIM rendelet módosítása
8. § (1) A civil szervezetek bírósági eljárásokban alkalmazandó űrlapjairól szóló 11/2012. (II. 29.) KIM rendelet 5. alcíme a következő 11/A. §-sal egészül ki:
"11/A. § Ha a kérelem ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett jog vagy tény keletkezését, változását vagy megszűnését érinti, az űrlap mellékleteként csatolni kell a 41. melléklet szerinti tartalommal az ingatlan-nyilvántartási bejegyzéshez szükséges adatokat."
(2) A civil szervezetek bírósági eljárásokban alkalmazandó űrlapjairól szóló 11/2012. (II. 29.) KIM rendelet a 2. melléklet szerinti 41. melléklettel egészül ki.
6. A civil szervezetek és a sportegyesületek egyszerűsített nyilvántartásba vételi és egyszerűsített változásbejegyzési eljárásaiban alkalmazandó mintaokiratokról szóló 4/2017. (IV. 3.) IM rendelet módosítása
9. § (1) A civil szervezetek és a sportegyesületek egyszerűsített nyilvántartásba vételi és egyszerűsített változásbejegyzési eljárásaiban alkalmazandó mintaokiratokról szóló 4/2017. (IV. 3.) IM rendelet 2. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
"(5) Ha az 1. § szerinti kérelem ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett jog vagy tény keletkezését, változását vagy megszűnését érinti, az űrlap mellékleteként csatolni kell a 17. melléklet szerinti tartalommal az ingatlan-nyilvántartási bejegyzéshez szükséges adatokat."
(2) A civil szervezetek és a sportegyesületek egyszerűsített nyilvántartásba vételi és egyszerűsített változásbejegyzési eljárásaiban alkalmazandó mintaokiratokról szóló 4/2017. (IV. 3.) IM rendelet a 3. melléklet szerinti 17. melléklettel egészül ki.
7. Záró rendelkezések
10. § (1) Ez a rendelet - a (2) és (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Az 1-2. §, az 5. alcím, a 6. alcím és az 1-3. melléklet 2025. január 15. napján lép hatályba.
(3) A 3. alcím az e rendelet kihirdetését követő 61. napon lép hatályba.
Dr. Tuzson Bence s. k.,
igazságügyi miniszter
1. melléklet a 27/2024. (XII. 30.) IM rendelethez
"19. számú melléklet a 21/2006. (V. 18.) IM rendelethez
Az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett jog vagy tény keletkezését, változását vagy megszűnését érintő kérelem melléklete
I. Ingatlan apport esetén az ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez (a cégbírósági elrendeléshez) szükséges adattartalom (az 1-7. pont szerinti adatokat ingatlanonként külön-külön kell megadni):
1. Az érintett ingatlan(ok) megjelölése (település, ahol az ingatlan fekszik; fekvése és helyrajzi száma)
2. Van-e a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvény (a továbbiakban: Földforgalmi tv.) hatálya alá tartozó művelési ágban nyilvántartott érintett ingatlan (vagy ingatlanrész), ha van, annak megjelölése
3. A megjelölt ingatlan(ok) tulajdoni lapján a változással érintett bejegyzés(ek) sorszámá(i)nak megjelölése
4. Bejegyzett és törlendő jogosult(ak) alábbi adatainak megjelölése (külön-külön az előbb megjelölt sorszámhoz tartozóan), valamint az ingatlan-nyilvántartásba bejegyeztetni kért új jogosult(ak) alábbi adatainak megjelölése:
4.1. Természetes személy: személyi azonosító vagy név, születési név, anyja leánykori neve, születés helye, ideje; lakcím; állampolgárság
4.2. A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény hatálya alá nem tartozó természetes személy: az állampolgársága szerinti úti okmányában feltüntetett természetes személyazonosító adatai, értesítési címe, állampolgársága
4.3. Jogi személy/szervezet: név, székhely, cégjegyzékszám/egyéb: nyilvántartást végző szerv, nyilvántartási szám; honosság
4.4. Külföldi honos jogi személy/szervezet esetén: magyarországi telephely (ha van) vagy magyarországi értesítési cím
5. Érintett ingatlan (tulajdoni hányad) vonatkozásában bejegyzett elidegenítési és terhelési tilalom, elidegenítési tilalom: fennáll-e, ha igen: megfelelő hozzájáruló nyilatkozatot kell csatolni vagy az adott teher megszűnésének megjelölése mellett az annak ingatlan-nyilvántartási törléséhez szükséges, az elidegenítési és terhelési tilalom vagy elidegenítési tilalom jogosultjának törlési engedélyét kell csatolni
6. Tulajdonjog-változás esetén az új jogosult(ak) tulajdoni hányada
7. Változással érintett ingatlan (ingatlanra vonatkozó vagyoni jog, tulajdoni hányad) értéke (nem kötelező)
II. Az I. pont alá nem tartozó esetben az ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez (a cégbírósági elrendeléshez) szükséges adattartalom (az 1-7. pont szerinti adatokat ingatlanonként külön-külön kell megadni):
1. A változással érintett ingatlan(ok) megjelölése (település, ahol az ingatlan fekszik; fekvése és helyrajzi száma), amelyek tekintetében ingatlan-nyilvántartási átjegyzés szükséges
2. Van-e a Földforgalmi tv. hatálya alá tartozó művelési ágban nyilvántartott érintett ingatlan (vagy ingatlanrész), ha van, annak megjelölése
3. A megjelölt ingatlan(ok) tulajdoni lapján a változással érintett bejegyzés(ek) sorszámá(i)nak megjelölése
4. Bejegyzett és törlendő jogosult(ak) alábbi adatainak megjelölése (külön-külön az előbb megjelölt sorszámhoz tartozóan), valamint az ingatlan-nyilvántartásba bejegyeztetni kért új jogosult(ak) alábbi adatainak megjelölése:
4.1. Természetes személy: személyi azonosító vagy név, születési név, anyja leánykori neve, születés helye, ideje; lakcím; állampolgárság
4.2. A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény hatálya alá nem tartozó természetes személy: az állampolgársága szerinti úti okmányában feltüntetett természetes személyazonosító adatai, értesítési címe, állampolgársága
4.3. Jogi személy/szervezet: név, székhely, cégjegyzékszám/egyéb: nyilvántartást végző szerv, nyilvántartási szám; honosság
4.4. Külföldi honos jogi személy/szervezet esetén: magyarországi telephely (ha van) vagy magyarországi értesítési cím
5. Tulajdonjog-változás esetén a jogcím megjelölése (Vagyonrendezés esetén ez mindig vagyonrendezés)
6. Tulajdonjog-változás esetén az új jogosult(ak) tulajdoni hányada
7. Változással érintett ingatlan (ingatlanra vonatkozó vagyoni jog, tulajdoni hányad) értéke (nem kötelező)
III. Minden esetben kötelező: A jogi képviselő vagy jogi képviselő nélküli eljárásban a kérelmező által aláírt nyilatkozat:
1. ezen eljárásban a cégbíróság által a kérelemnek megfelelő bejegyző végzés meghozatala esetén a fentiekben teljeskörűen megjelölt ingatlan(ok) tekintetében a fentiekben teljeskörűen megjelölt ingatlan-nyilvántartási változás(ok) bejegyzése szükséges, további ingatlan-nyilvántartási bejegyzéssel érintett ingatlan és arra vonatkozó, ingatlan-nyilvántartási bejegyzésköteles jog- vagy tényváltozás az adott ügyben nincsen;
2. ezen változásbejegyzési/vagyonrendezési/végelszámolási eljárásban a cégbíróság által a kérelemnek megfelelő bejegyző végzés meghozatala esetén a fentiekben megjelölt ingatlan(ok)ra vonatkozó, ingatlan-nyilvántartásba bejegyzendő változások jogszabályi tilalomba vagy korlátozásba, szerzési korlátozásba nem ütköznek;
3. nem áll fenn harmadik személy joga, ami a fentiekben megjelölt ingatlanra vonatkozó jogváltozásnak akadálya, illetőleg ilyen ingatlanon fennálló, harmadik személyt megillető jog esetében a harmadik személy jogosult a szükséges nyilatkozatot megadta és azt tartalmazó okirat(ok) csatolásra került(ek) jelen adatlap mellékleteként."
2. melléklet a 27/2024. (XII. 30.) IM rendelethez
"41. melléklet a 11/2012. (II. 29.) KIM rendelethez
Az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett jog vagy tény keletkezését, változását vagy megszűnését érintő kérelem melléklete
I. Ingatlan apport esetén az ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez (a bírósági elrendeléshez) szükséges adattartalom (az 1-7. pont szerinti adatokat ingatlanonként külön-külön kell megadni):
1. Az érintett ingatlan(ok) megjelölése (település, ahol az ingatlan fekszik; fekvése és helyrajzi száma)
2. Van-e a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvény (a továbbiakban: Földforgalmi tv.) hatálya alá tartozó művelési ágban nyilvántartott érintett ingatlan (vagy ingatlanrész), ha van, annak megjelölése
3. A megjelölt ingatlan(ok) tulajdoni lapján a változással érintett bejegyzés(ek) sorszámá(i)nak megjelölése
4. Bejegyzett és törlendő jogosult(ak) alábbi adatainak megjelölése (külön-külön az előbb megjelölt sorszámhoz tartozóan), valamint az ingatlan-nyilvántartásba bejegyeztetni kért új jogosult(ak) alábbi adatainak megjelölése:
4.1. Természetes személy: személyi azonosító vagy név, szül. név, anyja leánykori neve, szül. helye, ideje; lakcím; állampolgárság
4.2. A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény hatálya alá nem tartozó természetes személy: az állampolgársága szerinti úti okmányában feltüntetett természetes személyazonosító adatai, értesítési címe, állampolgársága
4.3. Jogi személy/szervezet: név, székhely, cégjegyzékszám/egyéb: nyilvántartást végző szerv, nyilvántartási szám; honosság
4.4. Külföldi honos jogi személy/szervezet esetén: magyarországi telephely (ha van) vagy magyarországi értesítési cím
5. Érintett ingatlan (tulajdoni hányad) vonatkozásában bejegyzett elidegenítési és terhelési tilalom, elidegenítési tilalom: fennáll-e, ha igen: megfelelő hozzájáruló nyilatkozatot kell csatolni vagy az adott teher megszűnésének megjelölése mellett az annak ingatlan-nyilvántartási törléséhez szükséges, az elidegenítési és terhelési tilalom vagy elidegenítési tilalom jogosultjának törlési engedélyét kell csatolni
6. Tulajdonjog-változás esetén az új jogosult(ak) tulajdoni hányada
7. Változással érintett ingatlan (ingatlanra vonatkozó vagyoni jog, tulajdoni hányad) értéke (nem kötelező)
II. Az I. pont alá nem tartozó esetben az ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez (a bírósági elrendeléshez) szükséges adattartalom (az 1-7. pont szerinti adatokat ingatlanonként külön-külön kell megadni):
1. A változással érintett ingatlan(ok) megjelölése (település, ahol az ingatlan fekszik; fekvése és helyrajzi száma), amelyek tekintetében ingatlan-nyilvántartási átjegyzés szükséges
2. Van-e a Földforgalmi tv. hatálya alá tartozó művelési ágban nyilvántartott érintett ingatlan (vagy ingatlanrész), ha van, annak megjelölése
3. A megjelölt ingatlan(ok) tulajdoni lapján a változással érintett bejegyzés(ek) sorszámá(i)nak megjelölése
4. Bejegyzett és törlendő jogosult(ak) alábbi adatainak megjelölése (külön-külön az előbb megjelölt sorszámhoz tartozóan), valamint az ingatlan-nyilvántartásba bejegyeztetni kért új jogosult(ak) alábbi adatainak megjelölése:
4.1. Természetes személy: személyi azonosító vagy név, születési név, anyja leánykori neve, születési helye, ideje; lakcím; állampolgárság
4.2. A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény hatálya alá nem tartozó természetes személy: az állampolgársága szerinti úti okmányában feltüntetett természetes személyazonosító adatai, értesítési címe, állampolgársága
4.3. Jogi személy/szervezet: név, székhely, cégjegyzékszám/egyéb: nyilvántartást végző szerv, nyilvántartási szám; honosság
4.4. Külföldi honos jogi személy/szervezet esetén: magyarországi telephely (ha van) vagy magyarországi értesítési cím
5. Tulajdonjog-változás esetén a jogcím megjelölése (Vagyonrendezés esetén ez mindig vagyonrendezés)
6. Tulajdonjog-változás esetén az új jogosult(ak) tulajdoni hányada
7. Változással érintett ingatlan (ingatlanra vonatkozó vagyoni jog, tulajdoni hányad) értéke (nem kötelező)
III. Minden esetben kötelező: A jogi képviselő vagy jogi képviselő nélküli eljárásban a kérelmező által aláírt nyilatkozat:
1. az eljárásban a bíróság által a kérelemnek megfelelő bejegyző végzés meghozatala esetén a fentiekben teljeskörűen megjelölt ingatlan(ok) tekintetében a fentiekben teljeskörűen megjelölt ingatlan-nyilvántartási változás(ok) bejegyzése szükséges, további ingatlan-nyilvántartási bejegyzéssel érintett ingatlan és arra vonatkozó, ingatlan-nyilvántartási bejegyzésköteles jog- vagy tényváltozás az adott ügyben nincsen;
2. az eljárásban a bíróság által a kérelemnek megfelelő bejegyző végzés meghozatala esetén a fentiekben megjelölt ingatlan(ok)ra vonatkozó, ingatlan-nyilvántartásba bejegyzendő változások jogszabályi tilalomba vagy korlátozásba, szerzési korlátozásba nem ütköznek;
3. nem áll fenn harmadik személy joga, ami a fentiekben megjelölt ingatlanra vonatkozó jogváltozásnak akadálya, illetőleg ilyen ingatlanon fennálló, harmadik személyt megillető jog esetében a harmadik személy jogosult a szükséges nyilatkozatot megadta és azt tartalmazó okirat(ok) csatolásra került(ek) jelen adatlap mellékleteként."
3. melléklet a 27/2024. (XII. 30.) IM rendelethez
"17. melléklet a 4/2017. (IV. 3.) IM rendelethez
Az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett jog vagy tény keletkezését, változását vagy megszűnését érintő kérelem melléklete
I. Ingatlan apport esetén az ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez (a bírósági elrendeléshez) szükséges adattartalom (az 1-7. pont szerinti adatokat ingatlanonként külön-külön kell megadni):
1. Az érintett ingatlan(ok) megjelölése (település, ahol az ingatlan fekszik; fekvése és helyrajzi száma)
2. Van-e a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló 2013. évi CXXII. törvény (a továbbiakban: Földforgalmi tv.) hatálya alá tartozó művelési ágban nyilvántartott érintett ingatlan (vagy ingatlanrész), ha van, annak megjelölése
3. A megjelölt ingatlan(ok) tulajdoni lapján a változással érintett bejegyzés(ek) sorszámá(i)nak megjelölése
4. Bejegyzett és törlendő jogosult(ak) alábbi adatainak megjelölése (külön-külön az előbb megjelölt sorszámhoz tartozóan), valamint az ingatlan-nyilvántartásba bejegyeztetni kért új jogosult(ak) alábbi adatainak megjelölése:
4.1. Természetes személy: személyi azonosító vagy név, szül. név, anyja leánykori neve, szül. helye, ideje; lakcím; állampolgárság
4.2. A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény hatálya alá nem tartozó természetes személy: az állampolgársága szerinti úti okmányában feltüntetett természetes személyazonosító adatai, értesítési címe, állampolgársága
4.3. Jogi személy/szervezet: név, székhely, cégjegyzékszám/egyéb: nyilvántartást végző szerv, nyilvántartási szám; honosság
4.4. Külföldi honos jogi személy/szervezet esetén: magyarországi telephely (ha van) vagy magyarországi értesítési cím
5. Érintett ingatlan (tulajdoni hányad) vonatkozásában bejegyzett elidegenítési és terhelési tilalom, elidegenítési tilalom: fennáll-e, ha igen: megfelelő hozzájáruló nyilatkozatot kell csatolni vagy az adott teher megszűnésének megjelölése mellett az annak ingatlan-nyilvántartási törléséhez szükséges, az elidegenítési és terhelési tilalom vagy elidegenítési tilalom jogosultjának törlési engedélyét kell csatolni
6. Tulajdonjog-változás esetén az új jogosult(ak) tulajdoni hányada
7. Változással érintett ingatlan (ingatlanra vonatkozó vagyoni jog, tulajdoni hányad) értéke (nem kötelező)
II. Az I. pont alá nem tartozó esetben az ingatlan-nyilvántartási átvezetéshez (a bírósági elrendeléshez) szükséges adattartalom (az 1-7. pont szerinti adatokat ingatlanonként külön-külön kell megadni):
1. A változással érintett ingatlan(ok) megjelölése (település, ahol az ingatlan fekszik; fekvése és helyrajzi száma), amelyek tekintetében ingatlan-nyilvántartási átjegyzés szükséges
2. Van-e a Földforgalmi tv. hatálya alá tartozó művelési ágban nyilvántartott érintett ingatlan (vagy ingatlanrész), ha van, annak megjelölése
3. A megjelölt ingatlan(ok) tulajdoni lapján a változással érintett bejegyzés(ek) sorszámá(i)nak megjelölése
4. Bejegyzett és törlendő jogosult(ak) alábbi adatainak megjelölése (külön-külön az előbb megjelölt sorszámhoz tartozóan), valamint az ingatlan-nyilvántartásba bejegyeztetni kért új jogosult(ak) alábbi adatainak megjelölése:
4.1. Természetes személy: személyi azonosító vagy név, szül. név, anyja leánykori neve, szül. helye, ideje; lakcím; állampolgárság
4.2. A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló törvény hatálya alá nem tartozó természetes személy: az állampolgársága szerinti úti okmányában feltüntetett természetes személyazonosító adatai, értesítési címe, állampolgársága
4.3. Jogi személy/szervezet: név, székhely, cégjegyzékszám/egyéb: nyilvántartást végző szerv, nyilvántartási szám; honosság
4.4. Külföldi honos jogi személy/szervezet esetén: magyarországi telephely (ha van) vagy magyarországi értesítési cím
5. Tulajdonjog-változás esetén a jogcím megjelölése (Vagyonrendezés esetén ez mindig vagyonrendezés)
6. Tulajdonjog-változás esetén az új jogosult(ak) tulajdoni hányada
7. Változással érintett ingatlan (ingatlanra vonatkozó vagyoni jog, tulajdoni hányad) értéke (nem kötelező)
III. Minden esetben kötelező: A jogi képviselő vagy jogi képviselő nélküli eljárásban a kérelmező által aláírt nyilatkozat:
1. az eljárásban a bíróság által a kérelemnek megfelelő bejegyző végzés meghozatala esetén a fentiekben teljeskörűen megjelölt ingatlan(ok) tekintetében a fentiekben teljeskörűen megjelölt ingatlan-nyilvántartási változás(ok) bejegyzése szükséges, további ingatlan-nyilvántartási bejegyzéssel érintett ingatlan és arra vonatkozó, ingatlan-nyilvántartási bejegyzésköteles jog- vagy tényváltozás az adott ügyben nincsen;
2. az eljárásban a bíróság által a kérelemnek megfelelő bejegyző végzés meghozatala esetén a fentiekben megjelölt ingatlan(ok)ra vonatkozó, ingatlan-nyilvántartásba bejegyzendő változások jogszabályi tilalomba vagy korlátozásba, szerzési korlátozásba nem ütköznek;
3. nem áll fenn harmadik személy joga, ami a fentiekben megjelölt ingatlanra vonatkozó jogváltozásnak akadálya, illetőleg ilyen ingatlanon fennálló, harmadik személyt megillető jog esetében a harmadik személy jogosult a szükséges nyilatkozatot megadta és azt tartalmazó okirat(ok) csatolásra került(ek) jelen adatlap mellékleteként."